Félreértette a jelzéseket a nyitott sorompónál átrobogó vonat vezetője
További Belföld cikkek
- Kizuhant egy kisgyermek egy emeletes ház ablakából Csepelen
- Több kilométeres torlódást okozott egy hibásan működő vasúti biztosítóberendezés
- Karácsony Gergely után Vitézy Dáviddal is tárgyaltak a diákszervezetek
- Megszólalt a polgármester, akinek a városában nemkívánatos személy lett Koltai Róbert
- Komoly szócsata alakult ki a gyulai polgármester és Magyar Péter között
Vasárnap számoltunk be a Sonline.hu szombati cikkéről: a zamárdi Csap utcai átjárónál egy vonatszerelvény a lecsukott sorompónál elhaladt, majd a sorompó felnyílt, a lámpa fehéren villant kettőt, majd újra pirosra váltott. A sorompó azonban felnyílva maradt. Ezután a fényjelző kialudt, majd átrobogott az átjárón egy vonat, amely legalább kürtjelzést adott.
Erre kaptunk most a MÁV-tól egy reakciót. Helyreigazítás címmel küldték, de az abban foglaltaktól nem lesz sokkal nyugodtabb az ember. Itt a videó, nézze meg, aztán jöjjön a MÁV levele:
Azt írja a MÁV:
„A hibanaplók vizsgálata alapján július 16-án, a Zamárdi-felső – Szántód-Kőröshegy között található sorompó egy személyvonat érkezése előtt 10 óra 17 perckor üzemszerűen, megfelelően lezáródott, majd annak elhaladását követően három perccel később felnyílt. Ezek után a biztonsági előírásoknak megfelelően vörösre váltott és három perc elteltével a fényjelzés lekapcsolt. Ezután érkezett az átjáróhoz egy magán vasúttársaság Gyékényesre tartó mozdonya és áthaladt a sötétet jelző sorompón.
A mozdonyvezetőt az irányító már előzetesen értesítette a sorompó állapotáról. A mozdonyvezető később jelentette az irányítónak, hogy félreértette a sorompó számát és hogy azon, a megengedettnél nagyobb sebességgel haladt át. A feltehetőleg megvágott felvételen is látszik, hogy a mozdonyvezető kürtölt és gyorsfékezést alkalmazott, de már nem tudta lelassítani a járművet az ilyenkor előírt sebességre.
Vasúttársaságunk a Közlekedésbiztonsági Szervezettől az esemény azonnali kivizsgálását kérte".
Tehát, nem teljesen világos, hogy mi az, amit igazítanunk kellene az eredeti cikkben, az azonban kiderült, hogy:
- Igen, a vonat felnyitott állapotban maradt sorompó mellett haladt át az átkelőn
- A mozdonyvezetőt ugyan értesítették arról, hogy a sorompó nyitott állapotban van, a vezető azonban félreértette a sorompó számát, ezért gyorsabban haladt át az átjárón, mint, ahogy kellett volna.
- Mindezt a gyorsfékezés ellenére.
- Az esemény azonnali kivizsgálását kérte a MÁV.
Az autósok egyébként azt tették amit ilyen esetben a KRESZ szerint tenniük kell: nem hajtottak át a síneken, hiszen látható volt, hogy érkezik egy vonat, ráadásul kürtjelzést is adott.
Ahogy a MÁV is kiemelte: "ilyen esetben is a KRESZ szabályai érvényesek, vagyis sötét sorompójelzés esetén, az átjáróra történő ráhajtás előtt a gépjárművezetőknek meg kell győződniük arról, hogy a sorompó felé nem tart vasúti jármű illetve az áthaladás folyamatossága biztosított".