![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
21 milliárdból újítják fel a debreceni főpályaudvart
További Belföld cikkek
-
Románul üzent Orbán Viktornak egy tüntető
- Folytatódik a műtős üzengetés, Kásler Miklós válaszolt a Tisza Párt politikusának
- Nem akárhogyan szigorítana a DK a gyermekbántalmazással kapcsolatos törvényen
- Orbán Viktor kőkeményen nekiment Lengyelországnak
- Gyurcsány Ferencet az Index miatt érte bírálat, pedig csak lapunk ad teret véleménycikkeinek
A debreceni főpályaudvar fejlesztésére kötött együttműködési megállapodást a debreceni önkormányzat és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési (NIF) Zrt., a dokumentumot szerdán a városházán írta alá Papp László (Fidesz-KDNP) polgármester és Nagy Róbert Attila, a NIF Zrt. vezérigazgatója - közölte az MTI.
Papp László a város története egyik legnagyobb beruházásának nevezte a 21 milliárd forint európai uniós és hazai támogatottságú fejlesztést. A vasúti pályaudvarnál föld alatt vezetik át a 4-es számú főút nyomvonalát, és föld alá helyezik a 20 ezer négyzetméteres autóbusz pályaudvart.
![](https://kep.index.hu/1/0/1285/12852/128529/12852998_60c32e2c139e2df2e622cabcc6877fd1_wm.jpg)
A kivitelezési munkák jövő tavasszal kezdődnek, az új debreceni főpályaudvar átadására 2019-ben kerül sor - jelezte a NIF Zrt. vezérigazgatója.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: a budapesti Kelenföldi pályaudvar fejlesztése után a debreceni főpályaudvar a második kezdődő intermodális közlekedési beruházás az országban, de előkészületben vannak hasonló fejlesztések Nyíregyházán, Kaposváron, Miskolcon, Tatabányán, Egerben és Székesfehérváron is, amikhez a kormány biztosítja a forrásokat.
A pályaudvar térsége Debrecen legforgalmasabb csomópontja, és a forgalom várhatóan nő az elkövetkező években. Kósa Lajos, a Fidesz országgyűlési frakcióvezetője, Debrecen korábbi polgármestere a jövő beruházásának nevezte a főpályaudvar fejlesztését.
![](https://kep.index.hu/1/0/1285/12853/128530/12853002_f87d4e9b5f851ccaeb74c3ce2fbd2e85_wm.jpg)
A Zsuzsi vonatot is integrálják
Egy korábbi Dehir cikkben azt írják, hogy a főpályaudvar modern lesz ugyan, de a Petőfi tér átalakításával szeretnék egy kicsit visszaidézni a II. világháború előtti, a világégésben megsemmisült Debrecent is. Tasó László ekkor azt mondta, irigyli a tervezőket, mert az építkezés során lehetőségük lesz megvalósítani álmaikat. "A debreceni főpályaudvar a polgári berendezkedés programjának jelképe lesz" – mondta, és azt is is elárulta, hogy szeretnék a Zsuzsi vonatot is valamilyen módon integrálni ide.
A debreceni új főpályaudvar terveit az Archiko Kft. és a Lengyel Építész Műterem Kft. készítette el, és a két cég tervezői mutatták be. A tervezett főpályaudvar a vasútállomás jelenlegi épületének átépítésével, valamint közlekedési és zöldterületek kialakításával körülbelül 150 ezer négyzetméteren épül meg. Megkönnyíti és meggyorsítja a Debrecenbe érkező, illetve a Debrecenből induló utasok mozgását.
![](https://kep.index.hu/1/0/1285/12853/128530/12853008_327e6f456e0eb39cb020c6d6ab433f1a_wm.jpg)
A közösségi közlekedés egységesítésén túl a 4-es számú főút érintett szakaszát is átalakítják: a felszín alá vezetik az utat, valamint két új körforgalom is épül. 390 férőhelyes, háromszintes parkolóházat is építenek majd. A két új épületben bérirodák, diszpécser szolgálat, kereskedelmi és vendéglátó egységek is működnek majd 8700 négyzetméteren. A beruházás során a távolsági és a helyi autóbuszállomást szintén a felszín alá viszik.
A vasútállomás jelenlegi épületegyütteséből a keleti szárnyat lebontják, a központi épületet felújítják, a nyugati szárny pedig megmarad jelenlegi állapotában. A 4-es számú főutat a felszín alatt vezetik át a Vörösmarty Mihály utca és a Varga utca közötti szakaszon, ezt a megoldást egészíti ki a Homokkerti felüljáró két oldalán megépülő egy-egy körforgalom.