A kormány még mindig tud meglepetést okozni a kvótakampánnyal
Nem sokkal az október 2-i kvótanépszavazás után megjelentek az utcákon a kék alapon nagy "Megüzentük Brüsszelnek: 98 százalék nem! a kényszerbetelepítésre" feliratú óriásplakátok, úgyhogy rákérdeztünk a kormánynál, hogy ezek vajon benne vannak-e a gigantikus költségvetésű, 2015 eleje óta minimum 14 milliárdos - de ha szigorúan csak népszavazás tájékoztató kampányát nézzük, akkor is bő 8 milliárdos - migránsellenes kommunikációban.
A válasz pedig az, hogy
Mégpedig azért nincs, mert ez nem is a kvótakampányról szóló eddigi tájékoztatás része, hanem
egy aktuális kormányzati intézkedések bemutatására szolgáló szerződés terhére történik, és várhatóan a hónap végéig tart.
Azt egyelőre nem tudjuk, mennyi pénz jutott erre, a kormány válasza szerint a pontos költségeket a tájékoztatás végével teszik közzé, "csakúgy, mint ahogy azt a népszavazási kampányhoz kapcsolódó költségek esetén tettük".
Arra is rákérdeztünk, hogy ki csinálja ezt a kampányt, de arra egyáltalán nem tért ki a kormányzati válasz.
Idén ilyen szerződést egyébként, aminek a tárgya az "aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok ellátása" a Rogán Antal szomszédjaként elhíresült Csetényi Csaba cége nyert bő 3 milliárd forint értékben márciusi kezdéssel, de az a közbeszerzési értesítő adatai alapján augusztus elején lejárt.