Orsolya
7 °C
19 °C

Mészáros Lőrinc inkább nem nyilatkozik a Reutersnek

2016.10.26. 15:38 Módosítva: 2016-10-26 15:41:17


A világ egyik legnagyobb és legtöbbször hivatkozott hírügynöksége, a Reuters is beszámolt arról, hogy a gyanús körülmények között felfüggesztették a Népszabadságot, majd később az egészet átpasszolták annak az Opimus Nyrt-nek, ami - mit ad isten - pont annak a Mészáros Lőrincnek az érdekeltségi körébe tartozik, aki Orbán Viktor személyes jóbarátja, Felcsút polgármestere és hivatásos közbeszerzésgyőztes.

A Reuters megemlíti, hogy utóbbi időben egyre rendszeresebb kormányzati beavatkozás a médiapiacon már az Európa Unió szerint is rizikót jelenthet a magyar demokráciára. A Reuters megpróbálta elérni Mészáros Lőrincet is, de a nagy hatalmú gázszerelő és vállalkozó többszöri megkeresés után sem volt hajlandó szóba állni a hírügynökséggel.

Orbán sajtófőnökét, Havasi Bertalant azonban elérte a Reuters, de a szóvivő csak annyit mondott az Opimusról, hogy egy tőzsdén jegyzett cég több tulajdonossal, jelentős beruházásokkal, de a kormány egyetlen vállalat befektetéseit sem kommentálja.

A Reuters egyébként a magyar sajtónak tulajdonította, hogy Mészáros Orbán szövetségese lenne, de később a cikkben írják, hogy a hozzák eljutott dokumentumok is ezt az állítást támasztják alá.