Egymást oltogatja a BKV és a Demokratikus Koalíció
További Belföld cikkek
- Péter Szabó Szilvia: Nem vagyok köteles eltűrni a lejárató kampányt
- Kiengedték a börtönből a korábban tévesen elítélt Kaiser Edét
- Törvénysértő felújításról beszélt a minisztériumi dolgozó, egy nappal később kirúgták
- Lázár János olyan fejlesztéseket ígért meg, amelyeket korábban még ellenzett
- Vitályos Eszter Magyar Péternek: Te prédikálsz a nők elleni erőszakról?
A Demokratikus Koalíció pénteken bemutatta, milyen szórólappal fognak kampányolni azzal kapcsolatban, hogy a 3-as metró felújítása sehogy sem áll. A szórólapon egy lángoló metrószerelvény-ikon látható, és egy ötpontos leírás, mit kell tennünk, ha kigyullad a metró.
A politikai akció szórólap alján olvasható az üzenet, miszerint Tarlós István főpolgármester 6 éve nem tesz semmit a metró biztonságáért, a DK pedig nem hagyja, hogy bárki veszélyben utazzon, fölötte az 5 gyakorlati pontban pedig az, hogy tűz esetén menjen a lehető legtávolabb a tűztől, ha két megálló között áll a metró, ne hagyja el a szerelvényt, illetve mindenben kövesse a vezető utasításait. A párt politikusa egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy már 2012-ben azt mondták a TÜV Rheinland mérnökei, hogy a metrókocsik műszaki állapota katasztrofális, minden metrókocsiban van 11 olyan alkatrész, amely több áldozatot követelő, halálos kimenetelű katasztrófát okozhat.
A szórólap megjelenése után reagáltak Tarlósék is, azt mondták, a röplap alkalmas arra, hogy a lakosságban félelmet keltsen, az közvetlen közveszéllyel járó esemény bekövetkezésével fenyeget- Ez pedig a Btk. 338. §-a alapján az ilyen cselekmény három évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető. Azonnal akcióba is lépett a nemzet feljelentője, Tényi István is, aki a BRFK felé tett feljelentését úgy indokolta, hogy a szórólap egyfajta útmutató, ami így gyakorlatilag azt mondja, hogy a közeljövőben közveszély fog bekövetkezni.
Ma, szombaton pedig reagált a BKV is. A társaság szerint a DK akciója felesleges és inkább félelemkeltő, mint hasznos, a társaság pedig garantálja az utasok biztonságát. "Az M3 üzemeltetésében, műszaki rendszereiben az elmúlt néhány évben olyan jelentős átalakítások, fejlesztések történtek - például tűzjelző és oltó rendszer kiépítése, műszaki elemek rendelkezésre állásának és megbízhatóságának növelése - amellyel a különböző veszélyhelyzetek kialakulásának esélye a korábban is minimálisról tovább csökkent. A budapesti metrórendszer megbízhatósága semmilyen szempontból nem rosszabb az európai városok hasonló rendszereitől, bármilyen összehasonlítás próbáját kiállják rendszereink, munkatársaink és üzemeltetésünk!" − írja többek között a BKV.
A DK szórólapján szerepel egy mondat, miszerint ha a metró két állomás között áll meg, semmiképp se hagyják el a szerelvényt az alagútban található magasfeszültség miatt. Furcsa, de a BKV erre a következő mondatot írta:
„A metró üzemében rögzített alapszabály, hogy - tervezett forgalmi okokat leszámítva - szerelvény két állomás között az alagútban ne álljon meg, a megállás helye minden esetben az állomás legyen. Az üzemeltetők minden esetben ezen szakmai alapelvet figyelembe véve hozzák meg felelősségteljesen döntéseiket." És most tegye fel a kezét az, aki még nem töltött rendszeresen − rosszabb esetben teljes sötétségben − perceket a metróban két állomás között, az alagútban állva!
„A régi metrókocsik felújítása már megkezdődött, így a jövő év folyamán forgalomba állnak a korszerűbb járművek. Addig is, a BKV ismételten kijelenti, hogy csak olyan szerelvényt enged utasforgalomba, amelyet szakemberei műszakilag átvizsgáltak és biztonságosnak találtak, vagyis nem veszélyezteti senki egészségét." − írja a cég.