Iván
17 °C
32 °C

Lázár: Az oktatás legfontosabb szereplői az egyházi iskolák

2016.11.25. 20:22

A mai magyar állam meggyőződése, hogy az oktatás legfontosabb szereplői az egyházi fenntartású intézmények - mondta Lázár János pénteken Mezőtúron, a református kollégium felújított ókönyvtárának átadásán. A Miniszterelnökséget vezető miniszter azt is hozzátette, munkájuk során kiemelt figyelmet szentelnek annak, hogy ezeket támogatni is tudják és nagy megtiszteltetésnek érzi, hogy Mezőtúron is hozzájárulhattak a református kollégium működéséhez - írja az MTI.

Az is kiderült, hogy a kormány meggyőződése szerint a legtöbb, amit egy diáknak adni lehet,

hogy jó keresztényt, illetve keresztyént és jó magyart nevelnek belőle.

Lázár szerint ami ezen túl van az vitatható, megkérdőjelezhető, és nem tudni, kiállja-e a következő évszázadok próbáját. Éppen ezért úgy gondolja, ez a két pillér garantálja, hogy ami ezer éven át megtartotta az országot, az a jövőben is meg fogja. Leszögezte, a kabinet ehhez a nevelési elvhez remél szövetségest a történelmi egyházakban, ennek rendeli alá az új alaptantervet és a magyar oktatáspolitika megszervezését is.

Ennek értelmében a miniszter a magyar nemzeti jövő zálogaként tekint az egyházi oktatási intézményekre és kiemelte, minden ilyen intézmény növekedését támogatni fogják, hiszen az elmúlt ezer év tapasztalata szerint a nemzet ezeken keresztül erősödik. Mint mondta, a nemzet jövője és a történelmi egyházak oktatási rendszere elválaszthatatlan egymástól. 

A tárcavezető szerint az is fontos, hogy ne az anyagi körülmények, hanem a képességek határozzák meg a gyerekek életét, és úgy gondolja, minden magyar református iskola - köztük a mezőtúri is -  ennek szellemében tevékenykedik, ezért érdemelnek köszönetet és támogatást.

Az eseményen Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke, az iskola volt diákja is részt vett. Ő az alapítók elkötelezettségéről beszélt, valamint az intézmény történetét taglalta. Azt is elmondta, hogy az ókönyvtár megújulása az 1992-ben az egyháznak visszaadott iskola fejlődésének egyik állomása.