BKK: A kivitelező miatt jár összevissza a Széll Kálmán téri óra

2017.01.18. 22:04 Módosítva: 2017.01.18. 22:08

Miután ma megszólalt a Széll Kálmán téren összevissza járó óra kivitelezője és a BKK-ra tolta a felelősséget, kérdéseket küldtünk a közlekedési társaságnak, hátha kiderül, hogy kinek van igaza. A BKK az Indexnek küldött válaszában "cáfolta" és "határozottan visszautasította" az S39 Hybrid Design Manufacture állításait. A lényeg, hogy

a kivitelező szerint a BKK hibájából rossz az óra, a BKK szerint pedig az S39 miatt. 

A BKK szerint

  • a tervezés során nem merült fel, hogy az óra vezérlése egy beltéri vezérlőszobába kerüljön 
  • szó sem volt arról, hogy az órát a BKV üzemeltesse
  • a műszaki átadás-átvételkor az óra a jelenlegi hibákat nem mutatta
  • az egyhónapos próbaüzemet a felek kölcsönösen meghosszabbították négy hónappal, ekkor sem merült fel, hogy bárhova áthelyezzék a vezérlőt 
  • "az S39 semmilyen hivatalos dokumentumban nem jelezte, hogy az általuk tervezett és kivitelezett óra hideg időjárásban ne lenne megfelelően működőképes"
  • "a vezérlő áthelyezésére az S39 további forrásokat igényelt, amelynek teljesítésérenem volt semmilyen szerződéses alapja, hiszen a megvalósulási tervek és a készre jelentés egyaránt az óraoszlopban lévő vezérlőt tartalmazták, mint működőképes, szerződésszerű megoldás"
  • a bkk nem adott többletforrást az S39-nek

A közlekedési társaság azt is megjegyezte, hogy az átadás óta az órán történtek garanciális javítások. 

"A BKK most is eltökélt abban, hogy az eredeti tervnek megfelelően az új órát stabil, működő- és üzemképes állapotba hozassa. Amennyiben ezt a kivitelező nem végzi el, akkor a BKK harmadik céget fog felkérni, amelynek finanszírozását a kivitelező által benyújtott biztosítékból fogja fedezni" - írta a társaság, mely azzal zárta sorait, hogy az S39 Facebook-bejegyzése miatt jogi lépéseket vizsgál.