Tarlós szerint még júniusban elindulhat a hármas metró felújítása

2017.03.06. 21:18

Hétfő este a Hír TV Magyarország élőben műsorában szerepelt Tarlós István főpolgármester, és közölte, hogy a BKV által a kiviteli tervekre kiírt tendereket részlegesen módosítani kellett egy jogszabályi változás miatt, de "ettől még az idén nyáron, júniusban a kivitelezés megindulhat" - írja az MTI.

Tarlós szerint nincs szó arról, hogy az olimpia elkaszálása következtében, "az orbáni bosszú" miatt vonták volna vissza a kivitelezői tendert, amelynek keretében elindulhatott volna júniusban a metróvonal déli szakaszának felújítása. Megjegyezte azt is, hogy a 3-as metró felújításának támogatása nem került ki az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretei közül.

Tarlós István az Európai Csalás Elleni Hivatalnak (OLAF) a 4-es metró beruházásáról készült jelentésével kapcsolatban is beszélt. Szerinte a beruházás alapszerződései rosszak, kedvezőtlenek és meggondolatlanok voltak. "Azok a folyamatok, amelyek 2010 előtt a 4-es metró ügyének egészében lejátszódtak, (...) enyhén szólva tűrik a vitát". Hozzátette, az összes alapszerződés tekintetében igaz, hogy többszöri hivatalos kezdeményezésük ellenére 2010 előtt egyetlen metrószerződést sem vittek a Fővárosi Közgyűlés elé. Szerinte az alapszerződéseket még a 2006-os választások előtt kötötték. Tarlós István hangsúlyozta azt is, hogy az ügyben 2010 után semmi sem történt a fővárosban, amely "egyáltalán a bűncselekmény közelében lehetne".

Tarlós reagált Lázár János kijelentésére is, amely szerint "Budapestnek nem kellett az olimpiára ezermilliárd forint fejlesztési forrás", így abból a vidék fejleszthető. Tarlós István erre azt mondta: "a kormánynak és az engem is támogató politikai közösségnek különleges módon nem érdeke, hogy Budapest így járjon (...) a parlamenti választás előtt egy évvel". Véleménye szerint "valamit vagy pontatlanul fogalmazott a miniszter úr, vagy valaki félreérthetett valamit, ilyenről szó nincsen". 

A főpolgármester szerint több olyan kiemelt beruházás vagy fejlesztés van, amely Budapesten "nem szenvedhet semmiféle sérelmet". Ezek közül kettő nagy: a 3-as metró felújítása és az árvízvédelem. A kisebbek között említette a Margitsziget fejlesztését, a BKV járműállományának lecserélését, a fürdőfejlesztési programot, a P+R parkolók építését, valamint az útfelújításokat. 

Tarlós regált egy mai írásunkra, amely a BKV 2017-2020 közötti humán stratégiájával foglalkozik. Ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy nem tud olyan súlyú problémáról, amelyet "vizionálunk", és nincs közvetlen információja arról, hogy ennek bármi köze lenne a 3-as metró felújításához szükséges járműkiváltás "élőerő-kapacitásához".

MZS 3083
Fotó: Molnár Zsolt / Index

A BKV-nál is napirenden lévő béremelési követelésekre Tarlós István azt mondta, ha az önkormányzati cégek és az önkormányzati hivatalok nem kapnak "valami állami forrást", hogy náluk is megközelítőleg hasonló bérkorrekciókat lehessen végrehajtani, mint az állami szektorban, akkor "két-három éven belül ebből adódhatnak feszültségek". A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége és a főváros vezetői is megkeresték az ügyben az államot - közölte, megjegyezve azt is, hogy az önkormányzati cégek az ilyen mértékű emeléseket, "különösen az egyébként politikailag (...) és a lakosságra nézve is hasznos rezsicsökkentés óta" nem képesek kitermelni.