A szakszervezet szerint jó a metró, csak rossz jeleket küldözget a rendszer
A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője szerint jó a felújított orosz metrószerelvények konstrukciója, de rossz a rendszerek összehangolása, és szoftveres hibák is hátráltatják a közlekedést, írja az MTI.
Ahogy reggel megírtuk, totális káoszba fulladt a metrózás Budapesten ismét. A felújított M3-as szerelvény lehalt, az állomáson hosszú percekig nem nyílt ki az ajtó, volt, ahol már az utasok feszítették szét azt, hogy le tudjanak szállni.
Gulyás Attila, a szakszervezet vezetője szerint az ajtónyitásért egy szoftver felel, amely a vonatbefolyásoló rendszerrel is kapcsolatban van.
A probléma hátterében az áll, hogy a régi szerelvényekről átrakták ugyan a vonatbefolyásoló rendszert az újakra, de az új szerelvények sokkal erősebbek, ezért új programot kellett volna vásárolni.
A legtöbb probléma Gulyás Attila szerint az új szoftver hiányából fakad, és mára már a régi szerelvényeknek jobb a rendelkezésre állása, mint a felújítottaknak.
Hangsúlyozta: véleménye szerint így nem mehetnek tovább a dolgok a 3-as metró új szerelvényeivel, a BKV-nak érvényesítenie kell a szerződésben foglalt garanciákat.
(Borítókép: Bődey János/Index)