A szakszervezet szerint jó a metró, csak rossz jeleket küldözget a rendszer

DSC 3357
2017.06.23. 11:47

A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője szerint jó a felújított orosz metrószerelvények konstrukciója, de rossz a rendszerek összehangolása, és szoftveres hibák is hátráltatják a közlekedést, írja az MTI.

Ahogy reggel megírtuk, totális káoszba fulladt a metrózás Budapesten ismét. A felújított M3-as szerelvény lehalt, az állomáson hosszú percekig nem nyílt ki az ajtó, volt, ahol már az utasok feszítették szét azt, hogy le tudjanak szállni. 

Gulyás Attila, a szakszervezet vezetője szerint az ajtónyitásért egy szoftver felel, amely a vonatbefolyásoló rendszerrel is kapcsolatban van.

A rendszer rossz adatokat kapott arról, hogy a metró pontosan hol helyezkedik el, ezért nem engedélyezte az ajtónyitást.

A probléma hátterében az áll, hogy a régi szerelvényekről átrakták ugyan a vonatbefolyásoló rendszert az újakra, de az új szerelvények sokkal erősebbek, ezért új programot kellett volna vásárolni.

Ehelyett azonban az orosz gyártó lecsökkentette a felújított szerelvény teljesítményét, így most kisebb teljesítményre képesek, mint a régiek.

A legtöbb probléma Gulyás Attila szerint az új szoftver hiányából fakad, és mára már a régi szerelvényeknek jobb a rendelkezésre állása, mint a felújítottaknak.

Hangsúlyozta: véleménye szerint így nem mehetnek tovább a dolgok a 3-as metró új szerelvényeivel, a BKV-nak érvényesítenie kell a szerződésben foglalt garanciákat.

(Borítókép: Bődey János/Index)