Nem hatották meg a tüntetőket a BKK és a T-Systems vezéreinek nyilatkozatai

2017.07.24. 08:43

"A T-Systems és a BKK szombaton kiadott nyilatkozatai csak megerősítettek minket az elhatározásunkban, hogy megmutassuk: nem kérünk a jogi intézkedésnek álcázott megtorló akciókból. Ezért a botrány kirobbanásakor bejelentett demonstrációt július 24-én, hétfőn 19:00 órakor a Rumbach Sebestyén utcában felállított guruló színpadnál megtartjuk" - közölte az Occupy Oktogon nevében Megyaszai Sándor.

Az ügy előzménye, hogy rendőrök vitték el azt a fiatalt, aki 50 forintért tudott jegyet venni a BKK alkalmazásával és ezt azonnal jelezte is a vállalat felé, hogy a hibára felhívja a figyelmet. Csakhogy a T-Systems ezt úgy köszönte meg, hogy feljelentette a fiatalt. Erre reagálva szervezett tüntetést az Occupy Oktogon. 

Később a BKK vezére bocsánatot kért. "Őszintén sajnálom, hogy a BKK online értékesítési rendszerének bevezetése problémákkal terhelt, higgyék el, engem és kollégáimat is az a cél vezérelt, hogy a közösségi közlekedést használók könnyen elérhető, gyors és ügyfélbarát megoldást vehessenek igénybe" - írta korábban közleményében Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgató. A hétvégén ismét bocsánatot kért a T-Systems is. Kaszás Zoltán vezérigazgató az általuk feljelentett etikus hekkernek együttműködést ajánlott fel.  

A BKK online jegyértékesítési rendszere körüli sorozatos hibák miatt Tarlós István átfogó vizsgálatot kért Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettestől, aki ezt el is rendelte.  

A múlt hét csütörtökön bevezetett rendszerről a következő hibák derültek ki: