Pozsonyban hagyta a Budapestre jövő utasokat a Ryanair

2017.07.27. 19:54 Módosítva: 2017.07.28. 09:09

Több felháborodott olvasónk is írt beszámolót arról, hogy szerda este a Ryanair nem küldte értük a beígért buszt Pozsonyba, miután a járatuk csak ott tudott leszállni Ferihegy lezárása miatt.

Egy hölgy olvasónk a Ryanair FR8368-as járatával repült haza Madridból július 26-án, fél nyolckor kellett volna érkeznie Ferihegyre. Nem sokkal a megérkezés előtt bemondták, hogy a gép nem tud leszállni Ferihegyen, mert lezárták a repteret a vihar miatt, várakozni fognak. Tettek két kört a Balaton felett, majd informálták őket, hogy a legközelebbi reptéren, Pozsonyban fognak leszállni, és az érkezés után kapnak további eligazítást. A repülő személyzete szóban biztosította az utasokat, hogy haza fognak jutni, akár légi, akár földi közlekedéssel.

"A pozsonyi repülőtéren természetesen semmi nem fogadott minket. Olyan híreket hallottunk, hogy buszokat küldenek értünk. Nagyjából fél órával később megerősítették a hírt az információs pultnál, hogy a Ryanair buszokat küld értünk, amik várhatóan fél egykor, azaz majdnem négy óra múlva fognak megérkezni. Ez történt este fél kilenc és kilenc között. Úgyhogy letáboroztunk, mind a százötvenen, magyarok, spanyolok, többgyermekes családok, idősebbek, diákcsoportok, a pozsonyi repülőtér nagy központi terében. Sokan próbáltunk telefonálni: sem a Ryanair, sem Ferihegy nem volt elérhető telefonon" - írja az egyik utas.

Tizenegy és éjfél között a pozsonyi reptér információspultjánál ételre és szóló utalványokat kaptak.

Éjfél körül spanyol diákcsoporttól tudták meg, hogy nem jönnek buszok. "Nem tudtam elhinni. Elmentem az információspulthoz, ahol három fiatal lány próbált ura maradni a helyzetnek. Azt mondták, nem tudják megmondani, hogy jönnek-e buszok. Negyed órával később lett biztos, hogy valóban, nem jönnek, a Madridba tartó gép elrepült, minket meg itt hagytak" - szól a beszámoló.

Ekkor nagyjából négy órája voltak a pozsonyi repülőtéren, az információnál a fél hatkor induló vonatot ajánlották. Ekkorra már sokan telefonáltunk a biztosítónak, ahol általában közölték, hogy időjárás miatti járatkimaradás, késés esetén nem kapnak kártérítést. Többen elindultak hotelt keresni. "Nyilvánvalóvá vált, hogy sem a Ryanair, sem Ferihegy, sem a pozsonyi repülőtér nem fog intézkedni annak érdekében, hogy mi hazajussunk" - mondja a hölgy utas.

"Az a megdöbbentő, hogy nem tájékoztattak minket, semmit nem tudtunk tenni, telefonon nem lehetett őket elérni" - mondta. Voltak, akik összeálltak néhányan, és kétszáz euróért taxit hívtak, amivel Budapestre, vagy Mosonmagyaróvárra mentek. Vonat már csak másnap hajnalban jött volna, ezért úgy döntöttek, átmennek a buszpályaudvarra. Itt már várakoztak néhányan a madridi repülő utasai közül. A váróterem itt is zárva volt.

"Nagyon hideg volt, mindenki rettenetesen fázott, és nehéz volt elhinni, hogy ez mind megtörténik" - panaszkodott az egyik utas.  Fél háromkor busz nem jött. Többen, akik addig várakoztak, elmentek, nagyjából tizenöten maradtak, akik Budapestre szerettek volna eljutni. Néhányan, felszálltak egy Prágába menő buszra is.

"Negyed négykor aztán megjelent egy busz, ami Prágából Budapest felé tartott, és csak a kilenc leszálló utas helye volt szabad. Óriási szerencsénk volt, hogy fel tudtunk szállni, és fél hatkor megérkeztünk Budapestre. A visszafele utakat mindenki saját zsebből fizette".

Egy másik hozzánk forduló utas például úgy jött haza, hogy négyen összedobták a pénzt egy szlovák taxira, akivel eljöttek Budapestig.

A Ryanairnek elküldtük kérdésünket, a cikk megjelenéséig nem érkezett válasz.

UPDATE: Cikkünk megírása után kiderült, hogy nemcsak a Madridból, hanem a Velence-Trevisóból Budapestre tartó gép utasai is ugyanígy jártak. Ezek szerint több mint háromszáz embert hagyott cserben a légitársaság, köztük sok kisgyermekes családot is.

UPDATE2: Az egyik pórul járt utas utánanézett a Flightradaron, és kiderítette, hogy az a gép, amivel érkeztek, üresen visszarepült Budapestre 8:56-kor, majd jó nagy késéssel ment tovább immáron utasokkal Pisába és vissza Pestre.