Válaszolt a Momentum, miből rendezte a fesztiválját

2017.07.28. 20:31 Módosítva: 2017.07.28. 20:34

A Nyitás Fesztivál nagyjából 23 millió forintba került, írta meg a Momentum, azután, hogy a Fidelitas a honlapján követelte a rendezés költségeinek nyilvánosságra hozatalát.

A Momentum válaszában megírta, hogy a fesztivál veszteséges volt. A bevétel 11 millió forintot tett ki. A Momentum  12 millió forintot költött saját forrásból.

A Fidelitas megdöbbenése annyiban egyébként érthető, hogy a Fidesz lejáratókampányaira szakosodott szervezet jelentős állami pénzekből működik. A Fidelitas honlapján nyoma sincs az általuk számon kért transzparenciának: így nem tudni, mennyiből gazdálkodnak, és mire fordítják a támogatást.

Mibűl?

A Nyitás Fesztivál nem ingyenes rendezvény volt. A bevétel jelentős része a több mint ezer eladott jegyből, a szállás-, transzfer-, étel- és italértékesítésből állt össze. Emellett több száz támogatói jegyet vásároltak a tagok és szimpatizánsok a fesztiválra. Ezeket azoknak az érdeklődőknek ajánlották fel, akik egyébként nem engedhették volna meg maguknak a részvételt.

A költségeket csökkentette, hogy az előkészítésben és lebonyolításban több száz momentumos dolgozott önkéntesként, írták.

A hiányt a Momentum saját forrásaiból fedezte. De honnan van a pártnak pénze? - kérdezheti az egyszeri Fidelitasos? 

"Egyre nő a tagságunk, akik anyagilag is támogatják a szervezetet, és egyre több pénz érkezik a közösségi finanszírozási kampányunkból is, akár mikrodonációkból is és egyéni nagyobb támogatásokból is." - írta a Momentum. 

"A Momentum tagdíja havi ezer forint, ezen felül rengeteg tag plusz felajánlásokkal támogatja a szervezetet. Emellett, ahogy a NOlimpia és a májusi pozitív plakátkampányunkkor is látszott, a szimpatizánsaink szívesen támogatják a Momentumot: előbbit 18 millió forinttal, utóbbit 11 millió forinttal."

A Momentum a támogatók felajánlásaiból fedezi működését, és ebből fizette a fesztivált is. A szimpatizánsok a néhány ezer forinttól egészen a több százezer forintos felajánlásokig küldenek pénzt.

A közösségi finanszírozási kampányban egy hónap alatt majdnem hárommillió forintot küldtek a támogatók, derült ki a nyilatkozatból.

A Momentum a pontos listát a cégekkel kötött szerződések miatt nem hozhatták nyilvánosságra. Ezek alapján a felek a szerződéseik tartalmát nem hozhatják nyilvánosságra, ezzel is védve a saját piaci érdekeiket.