Kötbérből lehet légkondi a felújított metrószerelvényeken

2017.09.08. 16:51

Legközelebb nem pogácsa lesz, hanem marcipán és kaviár, hátha akkor azt fogom viszontlátni, amit mondtam, és úgy, ahogy mondtam, és lejön a lényeg

– vágott bele Tarlós István a pénteki Budapestinfóba. És akkor innentől az MTI összefoglalója:

A 3-as metró szerelvényeinek felújítását végző céggel szembeni több mint 2,5 milliárd forintos kötbérigényből lehet forrás a szerelvények légkondicionáló berendezésekkel való felszerelésére, valamint a metróvonal állomásainak további akadálymentesítésére - mondta Tarlós István főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján.

A BKV a főváros támogatásával változatlanul kitart a több mint 2,5 milliárd forintos kötbérkövetelésének megalapozottsága mellett - közölte Tarlós István, hozzátéve: ha a 3-as metró szükséges és elsőrendű felújítása nem viszi el, akkor akár a szerelvények légkondicionáló berendezéssel való ellátására, akár pedig az akadálymentesítés minőségének további fokozására lehet fordítani ezt a pénzt.

A főpolgármester elmondta azt is, hogy a metrópótlás az északi szakaszon november elejétől várhatóan egy évig tart, és a szerelvények akkor csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekednek majd. A metrópótló buszok útvonalának kialakítását, a szükséges út- és forgalomtechnikai munkákat már elvégezték.

Arról is beszélt, hogy jelenleg 13 felújított szerelvény van Magyarországon, ezek közül 11 rendelkezik engedéllyel az utasforgalom lebonyolítására. Ezek július 19-e óta újra részt vesznek az utasszállításban. A 12. felújított szerelvény teljesítette már a tartampróbát, megkezdődött a hatósági szemléje, várhatóan szeptember 12-ig forgalomba is áll. A 13. szerelvény tartampróbája várhatóan szeptember második felében befejeződik. Tarlós szerint a felújításra váró 15. szerelvény várhatóan szeptember 20-ig megérkezik Magyarországra.

A Római-partra tervezett mobil védműről szólva - annak kapcsán, hogy "a tiltakozó kemény mag tagjai" szerint politikai nyomásra vállalta a tervező a súlyos kockázatot - azt hangsúlyozta: "az üzemeltető és a tervező (...) a műszaki felelősséget továbbra is vállalja".