A kettes metró tízig nem járt az Örs és a Deák között

2018.02.07. 07:44 Módosítva: 2018.02.07. 10:05

Nem járt délelőtt 10-ig a 2-es metró az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között, a BKK Facebook oldalán közölték, hogy 10 óra óta újra teljes vonalon járnak a szerelvények. 

9 óra előtt a rendőrség közölte: baleset történt, aminek vizsgálják a körülményeit.

Korábban a BKK a Facebookon azt írta, hogy a metró üzemkezdettől, 4 óra 27 perctől várhatóan 7 óráig nem közlekedik, de később módosítottak ezen, és a hatóság és a BKV Zrt. még egy óra türelmet kért. Így volt remény arra, hogy 8-tól majd teljes vonalon jár a kettes metró, de ez 10 óráig nem történt meg. Pótlóbuszok szállították az utasokat, hatalmas torlódás volt az utakon. 

Aztán a BKV 9 után kiadott egy közleményt a leállás okáról, hogy még szerdán kora hajnalban az M2-es metróvonalon szolgálatot teljesítő 

két szolgálati vonat koccanásos balesetet szenvedett a Blaha Lujza téri megállónál, az ütközés során a pótkocsik kisiklottak.

"Az üzemszünetben történt baleset során személyi sérülés nem történt, az eset vizsgálata, valamint az anyagi kár megállapítása folyamatban van. A rendőrségi vizsgálat folyamatban van, a helyreállítási munkálatok megkezdődtek" - írták 9 órás közleményükben, de később a BRFK módosított, hogy mégis csak volt sérült, mégpedig egy könnyebb sérültje volt a balesetnek. 

Nyomozás is indult a metróbaleset miatt, a BRFK a baleset körülményeinek és a személyi felelősség tisztázása érdekében vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt indított nyomozást, és két embert előállított.

Volt már metrókoccanás

2016 decemberében történt hasonló eset: akkor utolérte egymást és összekoccant két metrószerelvény az M2-es metró Pillangó utcai megállójában. Egy szemtanú arról számolt be, hogy a metró durvábban állt meg, mint egy vészfékezésnél, és szinte minden utas elesett. Tízen sérültek meg, közülük a mentők kilenc embert vittek kórházba zúzódásokkal, végtagsérülésekkel.

Azt a koccanást  a nagy szél által a sínekre hordott falevelek okozhatták, amik már többször is okoztak túlcsúszást, sőt leállást a 2-es metró felszíni állomásain (Pillangó utca, Örs vezér tér). A helyzetet érzékelve a BKV sebességkorlátozást rendelt el: azóta sem oldották fel a 30 km/órás alacsonyabb maxsebességet.

A hatóságok és a rendőrség egy évig vizsgálta, hogy mi lehetett a baj a Pillangó utcánál, majd tavaly decemberben kiadták a vizsgálati eredményt, ami szerint nem történt emberi mulasztás. Műszaki, előírásbeli hiányosságokat tette felelőssé a Közlekedésbiztonsági Szervezet és javaslatokat tett a BKV-nak a hasonló esetek elkerülésére. Kimondták, hogy a feltorlódó falevelek okozta csúszósság megszüntetésére tett intézkedések nem voltak alkalmasak az esemény megelőzésére.

A KBSZ azt javasolta, hogy a BKV a szerelvény gyártójával közösen dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, amely szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a megfelelő tapadást.