30 kilométeres dugó volt egész délelőtt az M1-esen, Budapest felé

2018.05.10. 10:05 Módosítva: 2018.05.10. 13:58

UPDATE: a 30 kilométeres dugó egyik fele délután fél 2 körül elkezdett oszlani a Google Maps GPS-adatai alapján. 

Az M1-es autópályán Budapest felé, a 27-es herceghalmi csomópontnál egy 5 km-es szakaszon csak a belső sáv járható aszfaltozás miatt, és emiatt hatalmas, körülbelül harminc kilométeres a torlódás alakult ki, a vége Tatabány-Óvárosig ér - írja a Kisalföld.hu

A piros = dugó
A piros = dugó

Az Útinform szerint a Budapest felé tartó oldalon két helyen dolgoznak hosszabb ideje a szakemberek az útburkolat javításán, a 40-es és a 28-as kilométerszelvények között. Szerda este óta ugyanakkor a fővároshoz közelebbi szakaszon még éjszaka sem ment 10-12 kilométer alá a torlódás hossza. Ennek egyik oka, hogy az elmúlt napokban jelentősen megnőtt az autópálya forgalma, mivel május 10-én és 11-én Ausztriában kétnapos nemzeti ünnep van, emiatt a vendégmunkások nagy része útra kelt.

Emiatt az M1-M0-M5 útvonalon a szokásosnál is nagyobb forgalom zajlik. Eddig nem volt példa arra, hogy az egymástól 10-15 kilométerre lévő munkaterületekhez kapcsolódó torlódások összeértek volna, jelen esetben ez megtörtént.

Kollégánk, aki heti rendszerességgel jár ezen az autópályán, szerda este hat óra körül másfél órát állt ebben a dugóban. "Az építési szakaszokon egyetlen munkás vagy munkagép sem dolgozott, kétszer húzott el mellettem rendőrautó, de egyik sem foglalkozott a forgalomirányítással. Pedig lett volna dolguk, mert nagyon sokan jobbról előzgetve, a leállósávon vagy a munkaterületen átszáguldva próbáltak előnyre szert tenni" - írta. A szabályosan várakozók közül többen megpróbálták leszorítani vagy blokkolni ezeket, totális káosz alakult ki, fortyogtak az indulatok, a helyzet robbanás közeli volt.

A dugóba szorult emberek kínjukban a szalagkorlát mellett végezték a dolgukat, sok meghibásodott, vagy a meghibásodást elkerülni akaró kamion behajtott a munkaterületre, és ott vesztegelt.

Hetek óta dugó van itt, a munkálatok pedig csigalassúsággal haladnak - írja beszámolójában.

Ahogy ebből a korábbi videónkból is láthatja, van mit javítani a pályán: