Egyszerű a magyarázat, miért szálltak alacsonyan az Airbusok

2018.06.01. 15:44

A Magyar Honvédség két újonnan vásárolt Airbus A 319-ese körözött a héten többször is Kecskemét és környéke légterében.

A Baon.hu olvasói megijedtek az alacsonyan szálló repülőktől, így a lap alaposan utánajárt a dolognak.

A radarfelvételek szerint a katonai személyszállítók többször áthúztak a bázis kifutópályája fölött, majd Nyárlőrincnél északnyugat felé fordultak, elrepültek Kerekegyháza-Kunbaracs-Lajosmizse térségéig, és utána ismét a bázis irányába húztak el – mintha a leszálláshoz való beállást gyakorolták volna. Egymás után többször is.

A bázis parancsnokától hiába érdeklődött a lap, a Honvédelmi Minisztérium nem reagált.

Ugyanakkor június 10-től június 22-ig egy nemzetközi légi szállítási gyakorlat lesz Magyarországon, European Tactical Airdrop Program – Training 18 néven. A Magyar Honvédség kijelölt alakulatai nyolc nemzet részvételével hajtják végre feladataikat Magyarország légterében. Lesznek repülések nappal és éjszaka is, gyakorolják a teher ejtőernyős dobásokat a kijelölt repülőterekre és területekre. Minden bizonnyal erre készültek a héten az Airbusokkal.

Elsődlegesen Szolnok, Szeged, Kecskemét és Hódmezővásárhely területét fogja érinteni a légtérhasználat - írta a Baon.hu.

A gyakorlat során a repülőeszközök bázisául Pápa repülőtér szolgál, de az átlagtól nagyobb zajhatás várható Bács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok és Csongrád megye térségében is.

A két Airbust februárban mutatták be a kecskeméti repülőbázison. Háromszor több szállítható utas, kétszer nagyobb utazósebesség, háromszor nagyobb hatótávolság – többek között ezek az előnyei a két 8-9 éves gépnek a 35-40 éves AN 26-osokhoz képest. Simicskó István akkori honvédelmi miniszter úgy fogalmazott: 2026-ra szeretnék elérni, hogy a Magyar Honvédség a térség meghatározó erejévé váljon, a szó szoros értelmében vett professzionális haderővé, ehhez jelentett egy komoly és határozott lépést az Airbus-ok beszerzése.