Nem indítanak pótlóbuszt a Déli pályaudvar lezárása alatt

2018.10.03. 09:50 Módosítva: 2018.10.03. 09:55

Csütörtöktől két hétig karbantartás miatt szünetel a forgalom a Déliben, a vonatok többsége a kelenföldi állomásról indul, ami az M4-es metróval és a budai fonódó villamosokkal érhető el - közölte kedden a BKK. 

Október 4-től 17-én éjfélig olyan karbantartási munkákat végeznek a vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezésen, a felsővezeték-hálózaton, az alagút rézsűjén, a támfalakon, a peronokon, amiket vonatforgalom mellett nem lehet elvégezni.

A munkálatok idején a Déli pályaudvarról nem indulnak, és nem is érkeznek oda vonatok. A karbantartás miatt leginkább érintett Budapest-Déli–Tatabánya–Győr, Budapest-Déli–Székesfehérvár, Budapest-Déli–Pusztaszabolcs–Pécs vonalakon és egyes mellékvonalaikon közlekedő vonatok menetrendje módosul.

A BKK és a MÁV-START egyeztetett arról, hogy az M4-es metrójáratok csúcsidőben gyakrabban közlekednek a karbantartás idején. Így Kelenföld vasútállomás megközelítését a belváros és Újbuda felől a sűrűbben közlekedő M4-es metróval, Közép- és Észak-Buda térségéből pedig a budai fonódó villamosokkal az M4-es metrót elérve javasolja a két közlekedési társaság. 

A BKK járatain a vasúti menetjegyek, és bérletek nem érvényesek, de ezek árát a vasúttársaság a Kelenföld és Déli pályaudvar közötti szakaszra rész- és időarányosan visszatéríti - közölte a MÁV. A bérletesek a fel nem használt szakaszra vonatkozó visszatérítési igénnyel a MÁV-START ügyfélszolgálatához fordulhatnak. A kelenföldi vasútállomás jegypénztárában – kezelési költség levonása nélkül – kérhetik vissza a fel nem használt viszonylatra eső menetdíjrészt azok az utasok, akik a Déli pályaudvarig, illetve pályaudvarról érvényes jegyet váltottak elővételben.

A Közlekedő Tömeg szerint ez cserbenhagyás

A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint cserben hagyja utasait a MÁV-START, amiért nem lesz pótlóbusz a pályaudvar lezárása alatt.

"A MÁV-START nem gondoskodott pótló járatok megrendeléséről, a BKK hálózatán pedig nincs olyan járat, ami Kelenföld vasútállomás és a Déli pályaudvar között közvetlen kapcsolatot adna" - írják.  A vonattal érkezők így csak jelentős időveszteséggel, 6 helyett 20-25 perc alatt tudják majd megközelíteni a Déli pályaudvart és Közép-Buda térségét, és mivel nincs pótlóbusz, a Déli pályaudvarig szóló bérlettel utazóknak ez jelentős többletköltséget is jelent.

Felidézték, hogy a pár évvel ezelőtti támfalomlás miatti vágányzárkor még indítottak pótlóbuszt. 

Az egyesület álláspontja szerint biztosítani kellene a közvetlen eljutást Kelenföld vasútállomás és a Déli pályaudvar között. Ehhez egy optimális megoldást javasoltak is a MÁV-nak: a Déli pályaudvart is érintő 139-es, 140-es és 140A járatok útvonalának kismértékű módosítását szorgalmazzák úgy, hogy azok mindkét irányban érintsék Kelenföld vasútállomást. Javaslatukat elküldték a MÁV-nak is. 

Szünetel a jegypénztár és az ügyfélszolgálat

A lezárás alatt, október 3-án 20 órától 18-án 6 óráig szünetel a jegyértékesítés a belföldi- és nemzetközi személypénztárban, és a személyes ügyfélszolgálat is zárva tart. Október 3-án este 8 órától éjfélig és 18-án éjszaka, reggel 6:00-ig a jegyvásárlás a jegykiadó automatákból biztosított. A pályaudvar zárva tartása idején viszont nem közelíthetőek meg a jegyautomaták.

Kelenföld állomáson megerősített pénztári szolgálat lesz, és két mobilbuszból is lehet majd jegyet venni. 

Ezeket a munkákat végzik:

A több mint száz és rengeteg munkagép fog dolgozni a karbantartáson. Az alábbi munkák elvégzése után megelőzhető lesz a sebességkorlátozások bevezetése, csökkenni fog a menetrend szerinti közlekedést akadályozó műszaki üzemzavarok száma:

  • az alagút kelenföldi kijáratánál 2015-ben bekövetkezett rézsűcsúszás végleges helyreállítása,
  • a Győri út és a Kuny Domonkos utca melletti támfalak megerősítése,
  • felsővezetéki hálózat teljes körű átvizsgálása és karbantartása,
  • magasfeszültségű energiaellátás és térvilágítás karbantartása,
  • biztosítóberendezés karbantartása,
  • kitérő- (váltó) és síncserék, betonaljak javítása, kitérők alkatrészeinek cseréje,
  • vágány- és kitérőszabályozás,
  • az első vágány alatti közműalagút szigetelésének helyreállítása,
  • peronok aszfaltburkolatának javítása, helyenkénti újraaszfaltozása.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?