Újra folytatják az M7-es felújítását Siófoknál

2019.02.25. 08:24

Több mint 20 kilométeren újul meg az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldala a 90-es és a 111-es kilométerszelvények között, márciusban kezdődnek a munkák.

Május 9-ig a 96-os és a 102 kilométerszelvények között a tavalyihoz hasonló sávelhúzás és sebességkorlátozás mellett zajlanak a munkálatok.

Vagyis Siófok felé 1, míg Budapest felé 2 sávon haladhat majd a forgalom. 

Ebben az ütemben a Siófok-Sóstói csomópontot és a Szabadi pihenőhelyet is részlegesen lezárják. A 90-es és a 96-os kilométerszelvények között helyenként további kisebb korlátozásokra is számítani kell.

A felújítások ütemezésénél figyelembe vették a szakemberek a nyári, turisztikai főszezont, így a felújítás utolsó ütemét várhatóan 2019. szeptember 2-től kezdik és a tervek szerint október 27-ig be is fejezik.

Az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán, a 124-es kilométernél található Rába-hídon pedig február 19-én dilatációs szerkezet javítási munkákat kezdtek el a szakemberek. Biztos sokan vannak, akiknek fogalmuk sincsen, mit jelent a dilatációs szerkezet javítási munka, bevallom, jómagam is közéjük tartozom. Nos, a dilatáció tágulási hézagot jelent. A dilatációs szerkezet pedig a híd alakváltozásait felvenni képes, a dilatációs hézagot lefedő, forgalmi terhelést viselő szerkezet. Na, így már azért jobb érzés, nem? Ma is tanultunk valamit. 

Tehát visszatérve az eredeti hírre, a feltárási munkák során olyan új, további javítást igénylő feladatok merültek fel, melyek helyreállítása előreláthatóan 3 hetet is igénybe vehet. Tekintettel arra, hogy a javítási munkák a belső és külső sávokat is érintik, ezért a szakemberek úgynevezett 2+1+1 sávos terelést építenek ki február 26-án, kedden az időjárási körülmények és a forgalomnagyság függvényében.

A terelés kiépítése után a Hegyeshalom felé vezető oldalon az M1-es autópálya érintett szakaszán a belső és külső sávokat lezárják, a nehézgépjárműveket a leállósávra, míg a személyautókat a Budapest felé vezető oldalra terelik. A főváros felé a közlekedők így a leálló-, illetve a külső sávon haladhatnak majd a munkavégzés ideje alatt. A sávelhúzással érintett pályaszakaszon sebességkorlátozást is bevezetnek a szakemberek a munkaterületen dolgozók biztonsága érdekében.