Tudnak a halálkanyarról, mégsem történik semmi

2019.08.05. 23:58

Van egy útszakasz Komárom-Esztergom megyében, Szomor és Bajna települések között, ahol sorozatosan balesetek történnek. Korábban már többször is voltak próbálkozások a helyzet megoldására, ígéretek is érkeztek a Fidesz megyei szervezetének elnökétől, egyben az Igazságügyi Minisztérium államtitkárától, Völner Páltól az aszfaltozásra, mégsem történt eddig semmi.

Múlt hét pénteken három autó is árokba csapódott az 1105-ös út veszélyes kanyarjában, tavaly tavasszal pedig ketten meghaltak egy súlyos balesetben.

Az egyik független helyi önkormányzati képviselő, Ábrahám Zoltán körülbelül pont azóta számolja a baleseteket. Az Indexnek azt mondta,

az elmúlt egy évben körülbelül harmincszor csúszott autó árokba a juhhodály melletti kanyarban.

Olvasónk szerint – aki naponta jár az érintett szakaszon –,  ha esik az eső, akkor biztos lesz autó az árokban, de még akkor is, ha nem. Ő maga például rendszeresen látja a kicsúszott autókat, családjában is volt valaki, aki totálkárosra törte a kocsiját. 

Maga a kanyar szöge is rossz, a dőlése is, de a legrosszabb, hogy fehér aszfalt van rajta, ami csúszósabb a simánál, főleg, ha nedves

– írta.

Ősszel a Dorogi Rendőrkapitányság figyelemfelhívó táblákat rakott ki a kanyarba, hogy azokkal figyelmeztesse az autósokat a veszélyes kanyarra. Egy helyi lap fotója szerint ezen a táblán egy ütközéstől összeroncsolódott autó fotója van, alatta a szöveg: „Veszélyes útszakasz. Lassíts!” De a rendőrség már akkor is azt nyilatkozta, tényleges megoldást csak az újraaszfaltozás jelenthet.

Olvasónk szerint a helyiek is így gondolják. Ezt támogatja Ábrahám Zoltán képviselő is, aki tavaly aláírásgyűjtésbe kezdett, hogy a halálos baleset után biztonságosabbá tegyék azt a kanyart. Pár nap alatt körülbelül ezeregyszáz lakos írta alá. Ezt aztán a képviselő továbbküldte Völner Pálnak, a Fidesz megyei szervezeti elnökének és az Igazságügyi Minisztérium államtitkárának, valamint a Magyar Közút Nonprofit Kft.-nek. Az év elején még arról volt szó, hogy a petíció sikeresnek bizonyult, az utat felújítják, mert szerepelt a 2019-re tervezett beruházások között. A helyiek úgy tudták, idén tavasszal a fehér burkolatos út négy kilométeres szakasza új aszfaltot kap. 

Aztán azóta sem történt semmi.

Elmúlt a tavasz, lassan a nyárnak is vége, már lassan kopogtat a ködös ősz a még csúszósabb utakkal, de a kanyarban még mindig egymás után csúsznak az autók az árokba. A helyiek annyit tudnak tenni, hogy a falu közös csoportjában figyelmeztetik egymást arról, ha baleset történt. 

Ábrahám Zoltán az Indexnek azt mondta, az önkormányzat nem tud többet tenni az ügyben, mivel az 1105-ös út egy közút, nem pedig önkormányzati. Körülbelül egy hónapja egy eseményen találkozott Völner Pállal, aki állítása szerint azt mondta neki, a pénzt megszerezte a felújításra, innentől kezdve ez már nem az ő dolga, hanem a Magyar Közúté. 

Az ügyben megkerestük a Magyar Közutat, amelynek illetékesei annyit írtak kérdéseinkre, hogy a Magyar Falu Program második részében nemcsak az érintett kanyart újítják meg, hanem az út legalább négy kilométeres szakaszát. Ehhez nemrég készültek el a kivitelezési tervek, „a projekt előkészítése tervezetten halad”. Azt is írják, amíg nem újítanak, addig „a szükséges üzemeltetési és karbantartási munkákat folyamatosan elvégzik mérnökségi szakembereink”. Arra nem válaszoltak, hogy pontosan mikor várható ez a felújítás.

Hétfőn megkerestük Völner Pált is, cikkünk megjelenéséig nem érkezett válasz.

Frissítés: Cikkünk megjelenése után a Magyar Közút azt írta, a veszélyes kanyart még 2018-ban felülvizsgálták, ezután 60 kilométer per órás sebességkorlátozó és veszélyt jelző táblákat tettek ki, a közúti jelzőtáblákat kicserélték, a burkolati jeleket felújították, az ívbe széljelzőket tettek, és több fát is kivágtak. Tavaly ősszel pedig a Komárom-Esztergom Megyei Balesetmegelőzési Bizottság az útszakasz két végénél figyelmeztető táblákat tett ki.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport