A közlekedési társaság járműveinek kipufogójából a szokottnál is többször tör elő sűrű, sötét füst a nyáron, írja a Népszava, a lap cikke szerint a csúcsra járatott klímákat nem bírják az öreg motorok.
Mindennapos látvány lett a nyáron Budapesten, hogy hatalmas, fekete, fullasztó füstöt okádva indulnak el a BKK egyes autóbuszai a megállókból
- fogalmaz a Népszava cikke. A lap megkérdezte a BKV-t a füstölés okairól, de a cég csak annyit válaszolt, hogy valójában egyre kevesebb az idős, alacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt jármű, és hogy minden jármű megfelel a műszaki előírásoknak.
Gólián Zsolt, a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet elnöke ugyanakkor a Népszavának azt mondta, habár egyre kevesebb az erősen füstölő autóbusz a BKV flottájában, de nyáron a megszokottnál többször, erősebben füstölhetnek a buszok. Ennek Gólián Zsolt szerint az az oka, hogy egyes típusok, elsősorban az alacsony padlós, csuklós Volvók motorja viszonylag kicsi és gyenge, nehezen bírja a nagy melegben maximális teljesítménnyel működő klímát.
Korábban a Közlekedő Tömeg Egyesület egyesület azt állapította meg, hogy több mint 300 buszon nem működik a klíma, emiatt hőség idején 40 fok is lehet az utastérben.