Átadták az M7-es új csomópontját, ami a Balaton északi partjára visz

2019.11.29. 14:11 Módosítva: 2019.11.29. 14:58

Pénteken adták át az M7-es új csomópontját, így az autópályáról közvetlenül elérhetővé vált a 710-es főút, ami Balatonakarattyát és Balatonkenesét megkerülve Balatonfűzfőnél csatlakozik a 71-es főútba - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A 7,3 milliárd forintos beruházástól azt várják, hogy a főszezoni torlódások is jelentősen csökkenjenek.

A NIF szerint azért volt szükség erre az új csomópontra, mert az M7-es Balatonaliga előtti szakaszán, a balatonvilágosi lehajtónál, valamint a balatonakarattyai körforgalomnál a nyári főszezonban jelentősen feltorlódott a forgalom. A mostani fejlesztésnek köszönhetően az autósok az M7 autópályáról a nagy kapacitású 710-es főútra tudnak közvetlenül fel- és lehajtani, ezzel enyhítve a csúcsidőszakban eddig állandósult torlódás okozta problémát, kényelmetlenséget és balesetveszélyes helyzeteket.

Emellett azt ígérik, jelentősen csökken a menetidő a teljes értékű elkerülő úttá vált 710-es főúton, és a 71-es főút településeinek forgalomterhelése is enyhülhet.

A beruházás fő elemeként egy új autópályacsomópont első ütemét építették meg. Az M7 autópálya jobb oldalán 2 km, a bal oldalán pedig közel 1 km gyűjtő-elosztó pályát alakítottak ki, é 2 km hosszban épültek meg a csomóponti ágak. A csomópont a későbbi M8 autópálya megépítésével válik majd teljes értékűvé.

A 710-es főút új szakaszát 2,4 km hosszban építették ki 2×1 sávban, 8,25 m burkolatszélességgel és 14,75 m koronaszélességgel.

A 710-es Balatonakarattyánál keresztezi a 7205. jelű összekötő utat, ahol szintbeni körforgalmi csomópont épült az út 700 méteres korrekciójával, teljessé téve ezzel a 710-es főutat az M7 autópályától - közölte a NIF. A 710-es alatt megvalósult különszintű kerékpárútátvezetés is, ami megteremti a Budapest-Balaton kerékpárút Balatoni Bringakörhöz való csatlakozását Balatonakarattyánál.

Emellett 3,7 km hosszan szervizutak is épültek a projekthez kapcsolódó vízépítési, közmű kiváltási és egyéb építési munkákkal együtt.

Az uniós és hazai forrás felhasználásával létrejött fejlesztést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. és a Hazai Építőgép Társulás Szolgáltató Zrt. végezte nettó 7,325 milliárd forint értékben.