Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMMajdnem 95 millió forintért jelentek meg politikai hirdetések Karácsony Gergely közösségi oldalán június 29. és szeptember 26. között. Az ellenzéki előválasztáson miniszterelnök-jelöltként indult főpolgármestert támogató három párt, a Párbeszéd, az MSZP és az LMP ebben az időszakban 5,2 millió forintot adott ki azoknak a bejegyzéseknek a promotálására a saját Facebook-oldalaikon, amelyek Karácsony Gergelyt népszerűsítették.
A Demokratikus Koalíció jelöltje, Dobrev Klára oldala összesen több mint 33 millió forintot költött a posztok terjesztésére az elmúlt három hónapban, míg a párt saját oldala 7,8 milliót fordított erre a célra – írja a 444.hu.
A Momentum és a Mindenki Magyarországa Mozgalom viszont inkább a szervezeti oldalon hirdette a saját jelöltjeit. Előbbi 22,3 millió, utóbbi hatmillió forintot fordított erre a célra. A miniszterelnök-jelöltek, Fekete-Győr András és Márki-Zay Péter fejenként 2 és fél millió, illetve kevesebb mint 300 ezer forintot fizetett hirdetésekre.
Az Index a hat szervező párt mellett a Mindenki Magyarországa Mozgalomnak, az Új Világ Néppártnak és a 99 Mozgalomnak is küldött kérdéseket az előválasztási kampány költségeivel kapcsolatban, valamint arra is kíváncsiak voltunk, hogy az érintett szervezetek pontosan miből finanszírozzák ezeket a kiadásokat.
A kormánypártok kampányát tekintve a Fidesz 41 millió forintért hirdette a Gyurcsány-showról szóló tartalmakat. Az üzenetek nemcsak a párt saját Facebook-oldalán jelentek meg, hanem a kormányén is, ahol további 25,2 millió forintért vásároltak hirdetéseket. Ezen a felületen a társadalmi hirdetésnek nevezhető bejegyzések mellett akadnak olyanok is, amelyek a kormány kampányba illeszkedő intézkedéseit reklámozzák.
Az előválasztás második fordulóját október 10. és október 16. között rendezik, ahol Dobrev Klára és a tervek szerint közösen induló Karácsony Gergely – Márki-Zay Péter-összefogás küzd meg azért, hogy az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje legyen.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM