Menyhért, Mirjam
10 °C
25 °C

Dávid: Sumákol és áfacsaló minisztert véd a kormány

2007.06.08. 08:31
Azonnali kérdést tesz fel hétfőn az MDF a Parlamentben. Azt kérik, hogy nevezzék meg azt a minisztert, akinek az asszisztense számla nélkül fizetett ki egy rendezvényt. Az étterem tulajdonosa ellen közben APEH-vizsgálat indult, és megbüntették a vállalkozót.

Nagy formátumú, európai politikus volt az a jelenlegi miniszter, akinek az asszisztense korábban számla nélkül fizetett ki egy rendezvényt, mondta a Napkelte reggeli adásában Dávid Ibolya, az MDF elnöke.

Nem kaptak választ, azonnali kérdést tesznek fel

A Magyar Demokrata Fórum elnökhelyettese, Hock Zoltán, a Manager Magazin korábbi cikkére hivatkozva már hetekkel ezelőtt Gyurcsány Ferenc miniszterelnökhöz fordult az ügyben, hogy nevezze meg az áfa-csalót, aki az étterem tulajdonosának csak a nettó összeget adta át. Hock akkor a Pénzügyminisztérium előtt tartott sajtótájékoztatót. Választ az MDF azóta sem kapott, erről Dávid Ibolya most csak annyit mondott: sumákol a kormány.

A pártelnök közölte, ma, péntekig adnak időt még a kabinetnek, ha pedig nem nevezik meg az érintett minisztert, akkor azonnali kérdéssel fordulnak hétfőn a miniszterelnökhöz, illetve a pénzügyminiszterhez az eset következményei miatt. A Manager Magazin ugyanis folytatta cikkét, és megírta, hogy azóta APEH-ellenőrzést rendeltek el abban az étteremben, ahol az eset történt, a tulajdonost pedig megbüntették.

A Kádár-rendszert emlegeti Dávid Ibolya

Dávid szerint a Kádár-rendszerre emlékeztet az, hogy az APEH-et politikai rendőrségként használják fel, és megpróbálják megfélemlíteni a vállalkozót. Azért fordulnak a pénzügyminiszterhez, Veres Jánoshoz, mert hozzá tartozik az APEH, ő felügyeli az adóhatóság munkáját.

Dávid többször is felmutatta a műsorban a Manager Magazin szóban forgó példányait, majd elmondta, érdekes, hogy éppen most állt fel a lap szerkesztősége, felmondtak az újságírók és lecserélik az egész szerkesztőséget. (Dávid az Index erről szóló hírére hivatkozott.)

Az Index arról írt, hogy a Mong Attila és Vajda Éva tényfeltáró újságírók által fémjelzett szerkesztőség távozik a laptól. A kiadó, az Axel Springer a stratégiai elképzelések különbségével magyarázta a leépítést. Az Index értesülései szerint az Axel-Springer azt szerette volna, ha az újságban több olyan cikk jelenik meg, amelyeket a cég portfoliójának más, magyar és német lapjaiból vesznek át.