Tízmillióba került a fővárosi cégeknek az amerikai reklám
További Belföld cikkek
- Nagy Attila Tibor: Ez súlyos figyelmeztetés a DK-nak, a Momentum politikai halállal néz szembe
- Gyurcsány Ferenc kemény posztban állt bele Orbán Viktorba
- Mentővel ütközött egy autó a Király utca és a Nagykörút sarkán
- CPAC Hungary: Ha Donald Trump visszatér, újra együtt fogunk dolgozni
- Karácsony Gergely üzent „a feltűnési viszketegségben szenvedő, pénzszóró″ mobilfoxosoknak
Aba interjúra is pénzbe került
A kiadványban fővárosi közműcégek hirdettek. Az Info Rádió más, a mellékletben hirdető cégektől úgy értesült, hogy egy olyan negyedoldalas hirdetés, amelyen a Vízművek szerepel, összesen 43 ezer dollárba, azaz 9,2 millió forintba került. Más forrásból az Info Rádió megtudta, hogy a csatornázási művek ennél szerényebb mértékű, ötezer dolláros hirdetési helyen jelent meg. Ezért a pénzért a cégek igazgatói több mint negyedoldalas interjúlehetőséget is kaptak, amelynek azonban csak egy kisebb részét használták ki.
A Budapesti Közlekedési Részvénytársaság szerdai közleménye szerint az amerikai lapban való megjelenés célja elsősorban "a külföldi vállalatok felé történő bemutatkozás, ismertség szerzése", azaz befektetők, beszállítók tájékoztatása a társaság helyzetéről, céljairól. A közlemény szerint a Forbes magazin magyarországi mellékletében a BKV Rt. bemutatkozásának helye van. A dokumentum szerint Aba Botond vezérigazgató PR-interjúja is pénzbe került.
Megdöbbenéssel értesültek
A fővárosi önkormányzat pénzügyi bizottsága az MTI jelentése szerint szerdán levélben kért magyarázatot a közműcégek vezetőitől, hogy miért tett közzé hirdetést a lapban, s mennyit fizettek ezért. Hutiray Gyula ellenzéki politikus azért tartotta fontosnak, hogy felvilágosítást kérjenek az önkormányzat többségi tulajdonában lévő vízművek és csatornázási vezetőitől, mert tudomása szerint nincs szó sem a cégek további privatizációról, sem részvényeladásokról. A vitában a várost vezető MSZP-SZDSZ-koalíció tagjai nem vettek részt, a határozatot azonban egy részük megszavazta.
A Fidesz-MKDSZ frakció szerdán az Info Rádió szerkesztőségéhez eljuttatott közleménye szerint megdöbbenéssel értesültek arról, hogy egy amerikai magazinban fizetett hirdetést jelentetett meg két közismerten nehéz helyzetben lévő fővárosi közszolgáltató vállalat. A képviselőcsoport felszólította az érintett cégek felügyelő bizottságába delegált tagjait, hogy tudják meg: mi volt a célja a hirdetésnek, azt kinek a pénzéből finanszírozták, és a megjelentetés érdekében gyakorolt- e valaki nyomást a vállalatokra.
Az SZDSZ is érdeklődik
Az Index megkereste Bőhm András SZDSZ-es képviselőt, aki hétfőn a parlamentben élesen bírálta a szocialista pártot, mert nem jut elég költségvetési pénz a fővárosnak és rajta keresztül a BKV-nak sem, hogy mit szól a képviselő a szponzorált interjúhoz. Ő annyit mondott az SZDSZ is végigjárja azt az utat ebben a kérdésben, amit a sajtó, és megkérdezik az érintetteket ők maguk is. Máté Dániel, a PM főosztályvezetője azon reményének adott hangot, hogy a főváros jövő évi igényéből levonja a hirdetések árát.