Judit
-2 °C
8 °C

Csak Rudi vállalta végkielégítése visszafizetését

2003.05.30. 10:17
Kapcsolódó cikkek (1)
Több millió forinttal tartozik a Magyar Televíziónak több jelenlegi vezetője is - írja a Magyar Hírlap. 2000-es távozásakor Hortobágyi Éva, Ragáts Imre frissen megválaztott tévéelnök jelenlegi tanácsadója 5,2 millió, Heltai Péter 15,5 millió forintot kapott. A pénzügyminisztérium visszafizettetné az összeget, bár a munkajogász szerint ez törvényileg lehetetlen.
Háromszáz milliós kárt okozott az államnak a Magyar Televízió Rt. azzal, hogy újra alkalmazásba vette végkielégítéssel alkalmazott munkatársait - véli az Állami Számvevőszék. A televízió költségvetését felügyelő Pénzügyminisztérium a szerződésbontásokkor feltételül szabta, hogy a távozók öt évig nem vállalhatnak újra munkát a televíziónál.

Öt, tizenöt, húsz

A kormányváltást követően azonban többek újra állásba kerültek. Hortobágyi Éva például jelenleg a frissen megválasztott tévéelnök, Ragáts Imre tanácsadójaként dolgozik. A riporternőnek 2000-ben mondtak fel, a Magyar Hírlap értesülései szerint 5,2 millió - bruttó 7 158 000 - forintot kapott.

A jelenleg a Záróra című műsort szerkesztő Heltai Péter, az Info Rádió egykori résztulajdonosa 15,5 millió forint végkielégítéssel távozott, szintén 2000-ben. Rudi Zoltán a Hírlap értesülései szerint 20,2 milliós búcsúpénzt kapott.

Rudi visszafizetné

A végkielégítés visszafizetését újraszerződésekor egyedüliként vállaló hírigazgató a Magyar Nemzetnek nyilatkozva azt mondta, "kevesebb mint tízmilliót" kapott távozásakor. A Hírlap információi szerint a Híradó egykori főszerkesztője kétmilliós végkielégítése mellett 17 536 364 forint felmentési díjat kapott, ki nem vett szabadságait 272 727 forinttal váltotta meg a köztévé.

A Hírlapnak nyilatkozó munkajogász, Tálas Miklós szerint egyébként törvényileg a munkaadók "semmilyen jogcímen sem kötelezhetik" a végkielégítés visszafizetésére.