Nem tetszik Atkárinak az olcsó pályázat
A pályázat további érdekessége, hogy a Népszabadság szerint a négy pályázó közül a három legdrágább ajánlatot benyújtó cég kapcsolatba hozható vezetőin, tulajdonosain keresztül egymással. A legolcsóbb pályázatot, 977 millió forint értékben a Ganz Acélszerkezet Rt. nyújtotta be.
A magasabb ajánlattal előrukkoló cégek, a Közgép Rt., a Hídépítő Rt. és a Hídtechnika Rt. - hatszázezer forintos különbséggel - 1,2 milliárd forint körüli ajánlatot tettek. A lapban közölt cégnyilvántartási adatok szerint a Hídtechnikai kft. tagjai között szerepel maga a Hídépítő, valamint az Erba-Lux Kft. (tagja Apáthy Endre, a Hídépítő vezérigazgatója,) és a Placc 2000 Kft. (ügyvezetője Németh Kálmán, a Hídépítő igazgatója). Ugyancsak Apáthy Endre volt 1994 és 1998 között a Közgép igazgatósági tagja, valamint 1998 és 2001 között felügyelő-bizottsági tagja.
Minderre reagálva Szilvássy Gábor alelnök azt nyilatkozta, hogy a Ganz Acélszerkezet Rt. megteszi a megfelelő jogi lépéseket. A Városháza közbeszerzési bizottsága csütörtöki ülésén nem hozott érdemi döntést, miután a testület a múlt héten az olcsóbb, Ganz-féle ajánlatot hozta ki győztesnek, ám Atkári János főpolgármester-helyettes újratárgyaltatta a kérdést.
Deák András, a közbeszerzési bizottság kereszténydemokrata elnöke úgy kommentálta a lapnak a helyzetet, hogy a testület érvénytelenítette korábbi, az olcsóbb ajánlatot előnyben részesítő döntését, holott a korábbi határozathoz képest semmilyen új tény nem merült fel.
Az ellenzéki politikus azt követeli, hogy Atkári vizsgáltassa meg, miért fúrják meg a legolcsóbb ajánlatot a Főpolgármesteri Hivatalban, ha az nem "meghatározott vállalkozói körtől" érkezik. Atkári János főpolgármester-helyettes jelenleg a 4-es metró ügyében a PM-ben tárgyal, így nem tudtuk ezidáig megszólaltani.