Árpád
-2 °C
9 °C

Elérte a belvárost a dugószezon

2001.05.24. 15:20
Megkezdődött az Attila út felújítása, ami a várokozásokhoz híven óriási dugókat okozott. A következő dugóforrás az Erzsébet híd budai lehajtója lesz, majd júliustól a Gellért rakpartot fogják feltúrni, ősszel a Bartók Béla út macskaköveit szedik fel.
Az Attila úti felújítás miatt csütörtök reggel a belvárosig feltorlódott a kocsisor. A Forgalomirányító Központ egyik munkatársa az Indexet úgy tájékoztatta, hogy óriási dugók alakultak ki a Clark Ádám téren és a József Attila utcán keresztül egészen a kiskörútig. Az első néhány nap kritikus lesz, utána a Rákóczi úthoz hasonlóan az autósok más útvonalat fognak választani.

A BKV illetékes munkatársa szintén arról számolt be az Indexnek, hogy óriási torlódások alakultak ki, amelyekbe a tömegközlekedési járművek is belekerültek. Átlagosan 15-20 perces késéssel kellett, és várhatóan néhány napig még kell is számolni az 5-ös, 6-os, 15-ös és 139-es buszon utazóknak.

Elsőként az Attila út Mikó utca és Alagút utca közötti szakaszát egyirányúsították az Alagút utca felé, május végétől a Dózsa György tér és Alagút utca között lehet majd csak egy irányban közlekedni. A kivitelezés zavartalansága érdekében a parkolást is korlátozták: nem lehet megállni az Attila út, Mikó utca és Döbrentei tér közötti szakaszán, a Mikó utcában, a Dózsa György téren és a Krisztina körút terelőútként igénybevett szakaszain.

Az Erzsébet híd feljárója következik

Rövidesen megkezdődhet a Szent Gellért rakpart Erzsébet híd - Szabadság híd közötti szakaszának felújítása is, mivel a 202 millió forintos beruházást jóváhagyta a Fővárosi Közgyűlés pénzügyi bizottsága - adta hírül az MTI. A 635 méter hosszú út felújítását júliustól októberig végeznék. A fővárosi önkormányzat az Indexet úgy tájékoztatta, hogy az Erzsébet híd feljáróját június közepén kezdik felújítani, amely komoly forgalmi dugót fog okozni nyár végéig.

A Bartók Béla út macskaköveinek felszedése a metróberuházás keretében szeptemberben kezdődik - mondta az Indexnek Németh Tibor, a DBR-Metro szerkezetépítési főmérnöke. A felújítás a Gellért tértől a Tétényi útig fog tartani, valamint a Fehérvári út elejét érinti, a Bocskai útig. Először a közművek kicserélése, valamint út és vágányfelújítás lesz. A Rákóczi és Andrássy úthoz hasonlóan faltól falig lesz az építkezés, a költségvetéstől függően díszburkolat, egyedi lámpaoszlopok és új padok is helyet kapnak. Az út marad kétszer kétsávos, középen villamosvágánnyal, lehetőség szerint azonban egy plusz parkolósávot is kialakítanak. Ha a metró megépül, akkor tervezik, hogy a buszsáv a villamossínen legyen, ez a nagy forgalom miatt jelenleg nem oldható meg. A teljes felújítás 2002 őszéig tart majd, addig a Móricz Zsigmond körtér is átépül, ahol a jelenlegi vágányrendszer átalakításával egy gyalogos pihenőt alakítanak ki.

Jövőre is marad munka

Jövőre kezdődik a Thököly út és a Kőbányai út felújítása, így várhatóan az a következő nyáron fogja megbénítani a forgalmat. A tervekről a Fővárosi Önkormányzat még nem tudott felvilágosítást adni, így költségekről sem lehet beszélni, akárcsak a Rákóczi útnál, ahol még tárgyalás alapját képezi a kivitelező munkadíja.

A legutóbbi felháborodást az autósok körében a Rákóczi út felújítása okozta. A kialakult dugók miatt az első napon még a kijelölt buszsávot is elfoglalták az autósok. Akkor a BKV újra a rendőrséghez fordult, hogy a forgalmi rend változása ellenére is ugyanolyan szigorúan lépjenek fel a szabálytalankodók ellen. Néhány nap alatt helyreállt a rend, és az emberek új útvonalat választottak, ezzel elkerülve a torlódásokat.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.