M5: továbbépül, de miből?
A kormány mindaddig nem adja jóváhagyását ahhoz, hogy az M5-ös autópályát üzemelő Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. a korábban felvett hiteleit jóval kedvezőbb kamatozásúakkal váltsa ki, ameddig nem egyeznek meg a továbbépítésről, Kiskunfélegyházától Szegedig - írja a szerdai Magyar Hírlap. Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank nem tűzi napirendjére az új kölcsönről szóló döntés meghozatalát, amíg arra a magyar kormány nem bólint rá. A kormány szerint az olcsóbb hitelek harmincszázalékos díjmérséklést is lehetővé tennének.
Az AKA-tól a gazdasági és közlekedési tárca elvárja, hogy az országos matricával rendelkezők az autópályán érzékelhető díjkedvezményt élvezzenek. A tárcánál úgy vélik, mivel a Kiskunfélegyháza-Szeged szakasz építését 2004 tavaszán kell elkezdeni, még van lehetőség az álláspontok közelítésére. Amennyiben ilyen megállapodást az ősz elejéig nem sikerül tető alá hozni, az utolsó fázis megépítésére a tárca más megoldást keres - olvasható a Magyar Hírlapban.
Erről a "más megoldásról" az elmúlt napok a sajtójában is felröppentek hírek: a Postabank eladásából befolyó - ötvenmilliárd forintra becsült - összegből finanszíroznák a beruházást, de az is előfordulhat, hogy ezt az összeget az AKA kivásárlására fordítanák.