Turgyán Tamás, a konzorcium szóvivője az Indexnek elmondta: a Maut Kft.-t a szalagkorlát építésével, illetve a vízelvezető rendszer kitisztításával bízták meg. A szerződéskötéskor a cég jelezte, hogy további alvállalkozót vonna be, amit teljesen szabályos körülmények között meg is tett. A gondok akkor kezdődtek, amikor az így megbízott KÖRÉP Kft. úgy kötött további alvállalkozói szerződést a Hope-Bau Kft.-vel, hogy nem jelezte azt a Maut felé. Minderre csak akkor derült fény, amikor áprilisban a minőségellenőrzési szakemberek elfogadhatatlannak értékelték az elvégzett munkát.
Fény derült a korrupcióra is
Időközben egy másik alvállalkozó jelezte a konzorciumnak, hogy a Hope-Bau vezetője, P. Csaba nyolcmillió forintot kapott, hogy további alvállalkozókat vonjon be. Így jutott szerződéshez T. Csaba magánvállalkozó és a M-aut Rt., amelynek többségi tulajdonosa meglepő módon szintén T. Csaba. A Magyar Autópálya-építő Konzorcium belső vizsgálatot indított, majd ismeretlen tettes ellen feljelentést tett. A KÖRÉP Kft.-vel egyébként már áprilisban szerződést bontottak, a munkát pedig egy másik cégre bízták.
A rendőrség vasárnap őrizetbe vette a korrupcióval gyanúsított férfiakat, majd előterjesztést tettek az előzetes letartóztatásukra. Az Index információi szerint az ügyészség egyetért a letartóztási indítvánnyal, így a bíróság kedd délután dönt.