Vince, Artúr
-11 °C
-1 °C

Még nem ismert az M3-as nyomvonala

2001.05.23. 19:05
A Nemzeti Autópálya Rt. nem adott megbízást egy új nyomvonalra az M3-as autópálya Polgár utáni szakaszára - közölte a közlekedési miniszter a Népszabaság cikkére reagálva. Fónagy János ugyanakkor elmondta, még nincs döntés arról, melyik nyomvonalváltozatot valósítják meg. Nyíregyháza polgármestere szerint megkérdőjelezhető a miniszter korábbi nyilatkozata, miszerint 2004-re a sztráda eléri városukat.
A közlekedési tárca nem kérte fel a Nemzeti Autópálya Rt.-t, hogy az M3-as autópálya Polgár utáni szakaszára új nyomvonalat terveztessen - közölte Fónagy János közlekedési és vízügyi miniszter az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának szerdai ülésén. Eddig legalább öt nyomvonalváltozat készült, és elképzelhető, hogy újabbak is lesznek, ám sem tárca-, sem pedig kormánydöntés nem született arról, merre fog vezetni 2003-tól az M3-as autópálya. Az eddigi legvalószínűbb nyomvonal Polgár után Nyíregyházát délről kerülné ki.

Megkérdőjelezhető a közlekedési miniszter nyilatkozata

Nyíregyháza polgármestere a Népszabadság híreire sajtótájékoztatón reagált. Véleménye szerint az M3-as autópálya nyomvonalának módosítása késleltetné a sztráda befejezését. A napilap információi szerint a Nemzeti Autópálya Rt. arra adott megbízást, hogy az M3 továbbépítésére új nyomvonalat dolgozzanak ki. Az eredeti tervek szerint a sztráda Miskolc után egyenesen Nyíregyháza felé tartott volna, de most azt tervezik, hogy Polgár után Pród felé kerül majd, és utána közelíti meg ismét a szabolcsi megyeszékhelyet és az ukrán határt.

Csabai Lászlóné polgármester azt is elmondta, ha újabb nyomvonal-változtatás lenne, akkor az azt jelentené, hogy új egyeztetésre, új hatástanulmány készítésére van szükség, amihez idő kell. A polgármester idézte a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatójának hozzá írt levelét, amelyben a cég vezetője annak a véleményének adott hangot, hogy 2003-ban kezdődik meg az M3-as továbbépítése Polgártól az ukrán határ irányába. Ez alapján úgy véli, Fónagy János közlekedési miniszter hétfői nyilatkozata, miszerint az autópálya 2004-ben eléri Nyíregyházát, megkérdőjelezhető vagy egyáltalán nem is igaz.

Még nem lehet tudni, melyik változatot fogadják el

A már korábban kidolgozott négy nyomvonal-változatból választották ki az önkormányzatok és az illetékes szakhatóságok szakemberei azt a kettőt, amelyek kombinációjával feltételezhetően leginkább elkerülhetők a konfliktusok - közölte Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya Rt. kapcsolati igazgatója. A miniszternek jóváhagyásra megküldendő változat nem részesíti előnybe Debrecent vagy Nyíregyházát. A Pród utáni elágazáson két irányba építenék tovább a pályát Debrecen, illetve a másik irányba Nyíregyháza felé. A nyomvonalterv kidolgozásakor a szakemberek arra törekedtek, hogy politikamentesen, a helyi és a közérdek minél jobb összehangolásával, kizárólag szakmai vélemények alapján oldják meg a feladatot - hangsúlyozta Bakonyi István.

Az Index információi szerint a tervezők a már készülő környezetvédelmi hatástanulmányra várnak. Ez alapján dől el, melyik változata fog elkészülni az autópályának. Az Indexnek nyilatkozó szakember szerint a munka a terveknek megfelelően halad, az építkezések pedig a kormány elképzelései alapján 2004-ben befejeződnek.

Az elmúlt évben az országban több mint ezer kilométer hosszúságban végeztek teljes burkolatfelújítást, átépült tizenhat vasúti átjáró és negyvenegy csomópont, továbbá felújítottak tizenhét hidat. A közúti fejlesztéseknél elsőbbséget élveznek az uniós csatlakozást elősegítő beruházások, a gyorsforgalmi úthálózathoz kapcsolódó elemek, a gazdaságilag elmaradt térségek felzárkóztatását segítő beruházások, valamint a településeket elkerülő útszakaszok fokozatos kiépítése. Az útfenntartásra és fejlesztésre idén 64 milliárd forint, míg jövőre 72 milliárd forint áll rendelkezésre.

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!