Miklós
-7 °C
2 °C

Hat halott az M0-son

2000.07.29. 16:35
Hat halálos áldozatot követelt az a péntek éjféli baleset, amely az M0-s szigetszentmiklósi szakaszán történt. A szerencsétlenül járt Ford Transit utasai közül ketten súlyos, de nem életveszélyes sérülést szenvedtek. Az ő állapotuk az Index információi szerint javult.

A Ford Transit vezetője az eddigi vizsgálatok szerint nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett, s ez okozhatta azt a péntek éjféli tragédiát, amely az M0-son, Szigetszentmiklós közelében történt, s amelynek következtében hatan - köztük a sofőr is - életüket vesztették. Minderről a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság ügyeletese, Karancsi Ildikó tájékoztatta az Indexet.

Mint megtudtuk, a Ford Transit vezetője minden bizonnyal túl gyorsan hajtott az esős időjárás miatt vizes úton, megcsúszott, és így a mikrobusz átsodródott a szembejövő sávba, ahol egy szabályosan haladó - egyes hírek szerint holland - kamionnak ütközött.

A rendőrség illetékese nem kívánt részletekbe bocsátkozni az ügy kapcsán: egyelőre vizsgálják, hogy honnan hová tartottak a Ford Transit utasai, akik közül további két fiatal is megsérült.

Időközben azonosították a baleset áldozatait: a tragédiában elhunyt a 26 éves kiskunfélegyházi Á. János, aki fiatalokat szállító Ford Tranzitot vezette, valamint a 25 éves kecskeméti H. Virág, a budapesti 24 éves G. Eszter, az ugyancsak budapesti 24 éves O. Attila, a váci 21 éves S. Katalin és a gödi 27 éves K. Mihály.

A balesetben súlyos - az Index információi nem életveszélyes - sérüléseket szenvedett a 26 éves hajdúsámsoni Cs. Tamás és a 27 éves budapesti F. Zoltán. Az egyik beteget már meg is operálták a Merényi Gusztáv kórházban, s az ő állapota - akárcsak társáé - az utóbbi órákban javult. Mindezt a kórház ügyeletén tudta meg lapunk.

Az MTI szerint a kisbusz, amely a védőkorlátot átszakítva zuhant az utat szegélyező árokba, a felismerhetetlenségig összeroncsolódott. A kamion holland, a mikrobusz pedig magyar rendszámú volt. A kamion vezetője sértetlenül úszta meg a karambolt.

Az M0-s érintett szakaszán csak szombat reggel kilenc órakor állt helyre a forgalom.

A halálgyűrű
A péntek éjféli M0-s baleset nem az első, és sajnos, várhatóan nem is az utolsó a fővárost elkerülő ,,halálút" történetében. Alig néhány napja, július 14-én például a törökbálinti leágazásnál történt végzetes karambol: akkor egy teherautóval karambolozott egy Ford Fiesta személygépkocsi, amelynek vezetője életét veszítette.

Az M0-s autóút veszélyeiről számos cikk, beszámoló és elemzés jelent meg az utóbbi években, s az illetékesek már korábban döntöttek például arról, hogy megkezdik az M0-s forgalomszabályozási és információs rendszerének, a Marabunak -- Management of Road Traffic Around Budapest -- kiépítését. Eszerint négy csomópontban (köztük éppen a szigetszentmiklósinál) építik ki az áthaladó járműveket érzékelő és számláló adatgyűjtő hurkokat, melyek adatait a központi számítógépben dolgozzák fel.

Vezetékes segélykérő és jegesedést jelző rendszer már a kezdetektől üzemel az M0-son - írta korábban a Világgazdaság. A tervek szerint a teljes rendszer kiépítésekor 29 mérőhelyet magába foglaló mérőhálózat alakul ki.

Egy az interneten is elérhető, a vezetői agresszivitást vizsgáló tanulmány szerint, amely az Octav Kft. honlapján olvasható, az M0 megépült szakaszát teljes hosszában bejárták a közlekedésbizontonsági szakemberek, folyamatos videó-felvételt készítve.

Egy óra alatt számos erőszakos előzést és erőszakos besorolást tapasztaltak, amelyek közül hatot minősítettek agresszívnek, veszélyes helyzet azonban nem adódott. A tanulmány szerzői szerint agresszív magatartást szinte kivétel nélkül olyan szakaszon tanúsítottak a sofőrök, ahol 80 km/óra sebességkorlátozó tábla lassítaná a forgalmat - ha ezt a járművezetők betartanák. Paradox módon itt a sebességkorlátozásnak engedelmeskedő vezetők jelentenek agressziót kiváltó okot.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Paphos képekben

Ciprusi fotók, fantasztikus élmények. Nézd meg most!