Ambrus
-7 °C
3 °C

Bayer után Pilhál is pert vesztett Szekeressel szemben

2006.02.03. 15:11
Szekeres Imre ugyanazon állítások miatt másodszor nyert pert Magyar Nemzet-es publicistával szemben.

Szekeres Imre, az MSZP elnökhelyettese első fokon pert nyert a Magyar Nemzet című napilap ellen. A bíróság Pilhál György 2005. október 20-i, a Magyar Nemzetben megjelent írása miatt hozta az ítéletet. Pilhál "Egy sarokszakértő" című írásával késztette perre az MSZP-s politikust.

A bíróság arra kötelezte a napilapot, hogy közölje, hamis látszatot keltett, amikor azt állította, Szekeres szoros kapcsolatban állt volna Pap Jánossal, az MSZMP volt Veszprém megyei első titkárával, és azonosult volna annak 1956-os forradalmat követő, súlyosan negatív megítélésű cselekedeteivel. A helyreigazításnak az első fokú ítélet alapján az eredeti cikkel azonos helyen és betűszedéssel kell megjelennie.

Az MSZP szerint Szekeres nem volt Pap János munkatársa, és nem volt az MSZMP-apparátus tagja, hanem 1986-ban lett a Veszprém Városi Tanács elnökhelyettese.

A Fővárosi Bíróság 2003-ban egyszer már helyreigazításra kötelezte a Magyar Nemzetet Bayer Zsolt hasonló tartalmú cikke miatt, és eltiltotta a további jogsértéstől. Elégtételként akkor a lapot arra kötelezték, hogy az eredeti cikkel azonos helyen tegye közzé az ítéletet, illetve kártérítésként négyszázezer forintot fizessen meg.

Karas Mónika, a napilap ügyvédje az MTI-nek elmondta: fellebbeznek az ítélet ellen, mert szerinte nem keltettek hamis látszatot. A 2003-as ítélet kapcsán megjegyezte: valóban pert vesztett a Magyar Nemzet, de azt a pert a jó hírnév megsértése miatt indították, míg a mostani esetben helyreigazítási perről van szó.

Felfedeznéd Portugáliát?

Itt a remek alkalom, hogy megismerd. Beszámolók, fotók - böngéssz!

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!