További Belföld cikkek
- Börtönőrök vertek össze egy megbilincselt rabot Miskolcon
- Holtan bukkantak rá egy eltűnt négygyermekes anyára Szabolcsban
- Schmidt Mária: Bibliai vésznek éltük meg a Covidot
- Reagáltak a hajósok a Fővárosi Közgyűlés mai döntésére: Ellehetetlenítik a dunai személyhajózást Budapesten
- Befejezték a Balaton vízeresztését
A füstgázmosóról szóló új megállapodásban nem változnak érdemben az előző kormánnyal kötött 1997-es szerződés feltételei. A környezetvédelmi beruházás költségeinek felét továbbra is a főváros, felét pedig a tárca finanszírozza. A beruházás fővállalkozójának kiválasztására, a minisztériummal való egyeztetés után a főváros augusztus 10-én nyílt, nemzetközi tendert írt ki, amelynek beadási határideje szeptember 29.
Nincs ugyanakkor még végleges kormányzati döntés a beruházás 110 millió euró értékű EIB-hiteléhez (EIB: Európai Beruházási Bank, az Európai Unió ,,házibankja") szükséges állami garanciavállalásról.
Közös bérlet a BKV, a Volánbusz és a MÁV járatain
A Főpolgármesteri Hivatal vezetése döntött a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) megvalósításának első üteméről is. Ennek értelmében fővárosi és kormányzati jóváhagyás után a BKV Rt, a MÁV Rt. és a Volánbusz Rt. járatain új, közös bérleteket vezetnek be Budapesten.
A javasolt közös bérletrendszer együtt jár a BKSZ-be bevont cégek bevételeinek további csökkenésével, amelyet a vállalatok - jelentős veszteségeik miatt - nem tudnak magukra vállalni. ,,A rendszer fenntartása - a bevezetés egyszeri költségein felül - évi 540 milliós forint többletköltséget igényel, amelyhez állami szerepvállalásra is szükség van" - hangsúlyozza ezért a Főpolgármesteri Hivatal közleménye.
"Az új bérletrendszer csak az utasok néhány százalékának jelent kedvező megoldást, a mindenkit érintő teljes tarifaközösség megvalósítására csak egy második ütemben kerülhet sor. Ennek bevezetése a tanulmányok szerint négymilliárd forint egyszeri költséget, valamint a szükséges vasútfejlesztési kiadások mellett évi hárommilliárd forint működési forrást igényel - a főváros szerint. Ezért a főpolgármester ismételten kezdeményezni fogja a kormánynál a nagyvárosi tömegközlekedés központi támogatási rendszerének reformját.
Színházigazgatói pályázatok: problémák a Vidám Színpadon
A kabinetértekezlet megtárgyalta és elfogadta Schiffer János főpolgármester-helyettes előterjesztését ,,az egyes színházvezetői álláshelyekre vonatkozó pályázati felhívásokról". Mint ismeretes, a fővárosi színházak igazgatóinak megbízatása egységesen 2001. január elsejével jár le.
A tervek szerint első ütemben a Katona József, a Madách, a Radnóti és az Új Színház, valamint a Vígszínház igazgatói álláshelyét pályáztatják meg, a második ütemben a Thália, a Bábszínház, a Kolibri Színház, a Mikroszkóp és az Operett következik. Jelenleg is folynak a tárgyalások az Operettszínház esetleges átadásáról a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma számára, a pályázatot ezért a főváros a tárcával akarja egyeztetni.
A két első ütemben a bírálati eljárásnak legkésőbb január 15-éig be kell fejeződnie, hogy az új igazgató februártól megkezdhesse munkáját. Csak harmadik ütemben írnak ki pályázatot a József Attila színház vezetői posztjára, mivel itt a vezető megbízása 2001. november 1-éig tart, valamint a Vidám Színpad Kht. élére, ahol gazdálkodási problémák keletkeztek, amelyek rendezéséig a pályázat nem írható ki.
Új tanácsadók a fővárosi önkormányzat mellett
A városvezetői értekezleten döntés született új önkormányzati tanácsadói munkakörök létrehozásáról: javasolják a közgyűlésnek kisebbségi és emberi jogi valamint foglalkoztatáspolitikai referensi munkakör létrehozását.
Ugyancsak változást jelent, hogy szeptembertől Jankó Bálint vezeti a Városháza sajtóirodáját, aki az Európai Tájékoztatási Központból tér vissza vezetőként korábbi munkahelyére. A jelenlegi sajtófőnök, Nyáry Krisztián, aki 1997 óta vezette az irodát, közös megegyezéssel távozik, és a Marketing Centrum Országos Piackutató Intézet igazgatójaként dolgozik tovább.