Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Lemondott Borókai a Hír tv vezetői posztjáról

2004.08.30. 14:36
Hétfőn délben távozott a Hír tv éléről Borókai Gábor. Az Index információi szerint az Orbán-kormány egykori szóvivője lemondott részvénytársasági elnöki posztjáról. Borókai helyére Gajdics Ottó került. A hírcsatorna őszre műsorstruktúra-változást tervez.
Az Index információi szerint hétfőn délben a cég dolgozói számára is váratlanul lemondott a Hír Tv Rt. elnöke.

Hirtelen elhatározás

Borókai Gábor távozásáról egyelőre nem adtak ki hivatalos tájékoztatást. Az Orbán-kormány egykori szóvivőjét eddig hiába kerestük telefonon. Úgy tudjuk, hogy helyére a Magyar Nemzet lapszerkesztője, Gajdics Ottó kerül. Gajdics korábban a Szabad Föld szerkesztői posztját is betöltötte, de korábban dolgozott az elektronikus médiában is, a Szeged Televízió Kft.-nek volt az ügyvezetője. A változásról eddig a televíziós szerkesztőség dolgozóit is csak informális bejelentéssel tájékoztatták.

Tavasszal vették

Mint emlékezetes, néhány hónapja tulajdonosváltás történt a televíziós csatornánál. A társaság márciusban közleményben jelentette be, hogy Töröcskei István, a Hír Tv Rt. felügyelő bizottságának eddigi tagja - a Pro Aurum Vagyonkezelő Rt.-vel és az Inforg Rt.-vel közösen - százszázalékos tulajdonrészt szerzett Hír tv-ben, amit a társaság közgyűlése el is fogadott. A közlemény akkor leszögezte, hogy a "részvénytársaság elnöke a jövőben is Borókai Gábor lesz, míg a vezérigazgatói feladatokat április elsejétől Fazekas Csaba, a Hungister Rt. eddigi vezérigazgatója látja el". Az új vezérigazgatóról szóló sajtóinformációk felhívják a figyelmet arra, hogy Fazekas korábbi munkahelye, a Hungister Rt. Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozik.

Változtatnak a műsoron

A Hír Televízió Rt. által működtetett csatorna 2002 végén kezdte meg működését. A kezdetben nyolc, 2003 januárjától napi tizenhét órányi programot kínáló, több százmilliós beruházással indított csatornától - Borókai Gábor akkori közlése szerint - a tulajdonosok azt várják, hogy hat-hét év múlva álljon a saját lábára, és kezdjen nyereséget termelni. Az Index információi szerint a váltást követően ellentétek alakultak ki az új tulajdonosok és a régi vezetés között, a viták miatt eddig több személycsere is történt a középvezetésben. Úgy tudjuk, hogy a tervek szerint a csatorna az ősz folyamán a műsorstruktúrában jelentős változtatásokat hajt végre.