Minden oszlopot megerősítenek a 4-6-os vonalán

2006.07.18. 18:09
A július 25-én kezdő úszó-Eb-re újraindulnak a 4-6-os villamosok a Jászai tér és a Moszkva tér között, hangzott el a BKV felügyelő bizottságának ülésén. Az ellenzék szerint bebizonyosodott, hogy nem a BKV-nek, hanem a civileknek volt igazuk a vonalon bekövetkező sorozatos üzemzavarok esetében. A 4-6-os-projekt vizsgálatát a Műszaki Egyetem végzi, felelősöket a vizsgálat után neveznek meg.

Nemcsak a Margit hídon kell megerősíteni a 4-6-os villamos felsővezetékét tartó oszlopokat, hanem Budán az Irinyi úton is, a villamosok július 25-én járhatnak újra, tudta meg az InfoRádió Szálka Miklós fővárosi ellenzéki képviselőtől, a BKV felügyelő bizottságának (fb) tagjától.

Demszky: Ha én lennék Aba Botond
Akciótervett tett közzé blogjában a főpolgármester kedden arról, mit kell tenni a következő napokban Aba Botondnak, hogy minél előbb megindulhasson a villamosközlekedés a 4-6-os vonalán tekintettel a közelgő úszó-Eb-re. A kidőlt és megerősítésre váró villanyoszlopok alkatrészeinek beszerzésétől és engedélyeztetésétől az éjszakai üzem meghosszabbításáig részletezi a teendőket a főpolgármester, aki elmondása szerint Aba Botondnak is elmondta ugyanezt "Válságkezelés" című bejegyzésében. Demszky Gábor a Margit hídi oszlopok kidőlése óta kritizálja hevesen a BKV-menedzsmentet, de kedd óta blogjában cselekvési tervvel jár az önkormányzati igazgatás előtt. Hasonló kampányfogásra volt már példa Gyurcsány Ferenc amőbás naplójában, ahol fontosabb intézkedéseket is először jelentett be.

A csütörtöki ülésen Szálka szerint bebizonyosodott, hogy korábban azért törtek sorra a villamosok áramszedői, mert az új felsővezeték háromszor nehezebb volt, mint a korábbi, és így alacsonyabbra került, és a nagyobb súly miatt dőltek ki a Margit hídi tartóoszlopok is.

A BKV nem ismerte el a hibát

A 4-6-os felújított vonalát május 30-ra újították fel, hogy az új Siemens Combino villamosok közlekedhessenek a nagykörúton. Valójában a felújítás nem fejeződött be, a vezetékeket tartó elemeket éjszaka kezdték el cserélni.

Azóta tucatszor történt üzemzavar a vonalon, törtek a villamosok áramszedői, aminek okára - a régi oszlopok, feszítő kampók nem bírják a terhelést - a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE) már akkor felhívta a figyelmet.

A BKV nem ismerte el a hibát, és a villamosvezetőket hibáztatta az áramszedők eltöréséért. Végül éppen akkor történt baleset, amikor erősebb sodronyokat próbáltak éjszaka felszerelni a Margit hídon.

A Műszaki Egyetem vizsgálódik

Az fb döntése értelmében független szakértőként a Műszaki Egyetemet bízták meg, hogy vizsgálja ki a beruházás előkészítését és kivitelezését. Személyi felelősöket a vizsgálat után neveznek meg.

Szálka Miklós hozzátette: az ülésen elhangzott az is, hogy feltehetően a városvezetés presszionálta a BKV-t a gyors, szervezetlen és előkészítetlen munka elvégzésére, írja az InfoRádió.

"Azért került szóba, mert Szálka Miklós szóba hozta" - közölte az Indexszel Székely Gábor a testület elnöke, SZDSZ-es képviselő, aki szerint "nem bizonyosodott be semmi", amíg a vizsgálat folyik, nem neveznek meg felelősöket. Így a képviselő arra a kérdésünkre sem válaszolt, hogyan történhetett meg mindez, ha másfél hónapja lehetett tudni a sorozatos üzemzavarok okáról.