Egyre többen tiltakoznak a Bosnyák téri plaza ellen

Budapest: kerületek

2009.03.30. 13:49 - Index

Rendkívüli testületi ülés összehívását kezdeményezi Weinek Leonárd a Bosnyák téri városközponttal kapcsolatban felmerült kérdések tisztázására, áll az önkormányzat Indexnek küldött közleményében. Egyre nagyobb lakossági tiltakozás alakul ki a plaza ellen, mert a befektető kevesebb zöldfelületet akar a vállaltnál.

Zugló polgármestere az április 7-i ülésen a képviselők egyéni álláspontjáról szeretne pontos képet kapni a beruházás több kényes kérdését illetően.


Tervek és Zugló felülről (Fotó: Barakonyi Szabolcs)

A közlemény szerint a zuglói lakosság egyre hangosabb és egyöntetűbb véleménye, valamint a képviselő-testületben egyre jobban érezhető belső feszültségek miatt kezdeményezi Weinek Leonárd a rendkívüli testületi ülés összehívását. Korábban több vitát váltott ki, hogy az Echo Investment nem az ötletpályázaton nyertes tervet, hanem kevesebb zöldfelülettel bíró, hatalmas plázát kíván a Bosnyák térre építeni.

Az előző ciklusból megörökölt projekttel kapcsolatban a képviselők is eltérő állásponton vannak. Egy részük a kezdeti család- és közösségbarát tervek helyett és a zuglói polgárok tiltakozása ellenére is zöld utat engednének a kerület központját évtizedekre meghatározó beruházásnak.

Korábban a lengyel beruházó az előírás szerint megállapított parkolószám 40 százalékos csökkentését kérte, amit a testület még tavaly augusztusban meg is szavazott. Azonban a kevés zöldfelület és a túlzott beépítettség miatt a polgármester újragondolná a parkolóhelyek számának mérséklését is.

Kommentek

  • 2009.03.30 13:52:46trixilw

    Nem tiltakozni kell, hanem nem bemenni soha. Azt eltakarodnak maguktól. Igaz ehhez kell egy 4-5 év.

  • 2009.03.30 14:30:16tommygun

    Akkor már késő lenne. Remélem Weineknek van annyi vér a pucájában hogy még időben beint a beruházónak. Különben is mi a fészkes fenének kell még egy pláza?

  • 2009.03.30 14:38:29Feriaki

    Sajnos ez nem arról szól, hogy több pláza legyen, hanem arról, hogy a budapesti piactereket sorban felszámolják, hogy még tovább központosítsák a kereskedelmet. Ezért már töküresen is megéri a beruházónak, ha ott áll a plaza.
    De sajnos a "nem megyünk be" még így se működik, a Tesco-t is már sokan bojkottálják, de az összforgalmukhoz képest ez meg se érződik, és az emberek többségét nem tudod rávenni az öntudatos piaci magatartásra az agymosó rekláminvázió miatt és persze azért, mert "piac" mint olyan egyre kevésbé létezik a világgazdaságban.

  • 2009.03.30 15:10:01Red Velvet

    Ha Weinek most nekimegy az előző ciklusban közösen plázát gründoló MSZP-Fidesz-SZDSZ bagázsnak, akkor vagy nagyon bátor vagy nagyon hülye. Azt a pénzt már valakik elköltötték.

  • 2009.03.30 15:22:35terrybenedict

    Lehet őket egyfajta passzív ellenállással is büntetni, pl., hogy csakazértis abban a kis boltban vásárolsz, ahol eddig is tetted. Nem sok, meg nem gyors eredmény, de pl. Sopronban bazira működik. Döglődnek is a multik. És sorban nyílnak újra a korábban a multik miatt bezárt boltocskák a belvárosban.
    A plázában már csak néhány kávézó maradt, egy CBA, meg egy nagy fodrászat. A kajáldák, meg az üzletek azok kb fél évente váltják egymást.
    De jól mondjátok, ehhez kellett itt is a 4-5 év.

  • 2009.03.30 15:37:59v.putin

    Weinek Karcsi egy jó nagy balfasz,de a mögötte állók az igazán veszélyesek.Azok akik besegitették a polgármesteri székbe/SZDSZ/.

  • 2009.03.30 15:44:45tray

    Két sarokra lakok a piactól, de csak egyszer voltam ott, felmérni a telepet. Egy nagy kupleráj az egész, szemétdomb.
    Lesz*rom a zöldterületet, húzzák fel a plázát minél hamarabb. A Lehel téren is jót tett az pár éve felépített piac, még úgy is, hogy megtartotta a piaci jellegét. Ide pláza még jobb lenne, jöjjenek a multik.

  • 2009.03.30 15:50:55fuli

    A Bosnyák tér olyan randa, koszos most, hogy egy plazaval és a vele járó infrastrukturális fejlesztéssel csak javítanának rajta. A Lehet téri piac fejlesztése ellen is hogy ágáltak egyesek, aztán mégis milyen jó lett.
    A zöldterület egy másik fontos szempont, azt nem kellene figyelmen kívül hagyni, de ne keverjük össze a szemétdombot egy igényesen kialakított parkkal.

  • 2009.03.30 15:55:42borzzz

    Ha megépül egy monstrum, akkor az évtizedekre meghatározza a környezetet - akár bojkottálják a vásárlók (ami eleve kétes sikerrel kecsegtet, akár nem).

    Tray
    "Két sarokra lakok a piactól... Lesz*rom a zöldterületet"
    Ezt nevezem én rövidlátásnak. Komolyan mondod, hogy neked meg a gyerekeidnek tök mindegy, hogy zöld van-e a közvetlen szomszédodban, vagy hatalmas forgalmat generáló plaza?
    (Tipikus a módszer, amit leírsz: elhanyagolják, hagyják a végsőkig lepusztulni, hogy erre hivatkozva eltakaríthassák az útból a piacot.)

    Különben sem az a kérdés, hogy lesz-e plaza vagy sem, hanem hogy mekkora a beépítettség és a zöld; lehet-e büntetlenül elfogadott tervet megváltoztatni, szerződést szegni, törvényt sérteni.

  • 2009.03.30 16:07:50Androsz

    Ez a Weinek egy gigantikus törpefasz, itt lakom, tudom. Valami pubi, aki még csak a közigazgatásban sem dolgozott, mielőtt a helyi nyugdíjasklub és volt katonatiszti lakótelep megválasztotta. Az csinálja, amiért pénzt tesznek a zsebébe. Mit várunk?

    Szép ez a rajz. Jó tágas és békés, leginkább a régi Berlinhez illő perspektívával. Az ilyenekről valahogy mindig lemarad az utca túloldalán húzódó házsor, a buszvégállomáson tömörülő járművek, az árusítóbódék és ponyváról árusító figurák, meg a bizonyára nagy látogatottságú plázába igyekvő tömeg összképe. Szeretem az ilyen kis műalkotásokat, olyan futurisztikusak mind. Meg földöntúliak. Ilyenek alapján szokta a lelkes vezetőség elhatározni a nagy beruházást, a hálátlan néptömegeknek.

  • 2009.03.30 16:08:31belga6

    Gyalog 5 percre lakom a Bosnyák térről. Először is féltem azt a piacot, mert nagyon jó fílingje van, az megszűnik. De ettől függetlenül is kiborít, hogy plázát akarnak oda építeni. Az eredeti területet kellett volna kicsit rendbehozni. Sokan jártak oda sportolni, én is sokszor kimentem a gyerekekkel. A Bosnyák teret tényleg rendbe kell rakni, de nem így!
    Kb 1 hete kezembe került egy zuglói önkormányzati lap. Abban van egy szdsz-es helyi képviselőnek egy jegyzete, aki lebassza az embereket, mert nem támogatják az építkezést. Most nagyon gyászosan fest a terület. Lerombolták az épületeket, csináltak egy csomó földkupacot, és hónapok óta nem történik semmi.
    Weineknek nem kéne szaroznia. Meg kell mondani a befektetőnek, hogy nem ezt ígérted, és menj a picsába. Legalább akkor semmi nem épülne.

  • 2009.03.30 16:14:09oncogito

    Ezt nem értem, mi az, hogy nem a nyertes tervet fogadják el?
    Akkor minek pályázat?

  • 2009.03.30 16:14:56Rob67

    borzzz

    Én tizenévig laktam a Bosnyákon, kvázi ott nőttem fel.
    Egyetértek a sok-sok zölddel.
    De ma csak a dzsuva van, szar.
    Ehhez képest valóban jobbnak tűnik a pláza, pedig utálom. De legyünk őszinték a lakások árát a környezete erősen befolyásolja.
    Na szerinted most merre?
    Lakj egy pár hétig a Bosin, öröm lesz.
    És igen a gyerekeinknek zöld kell.
    Ne legyen pláza.
    De lesz pénz a zöldre?
    Viccelsz.

  • 2009.03.30 16:17:08tray

    Borzzz

    Ezt nevezem én képmutatásnak...
    Tudod, nagy a különbség a II. kerületi és zuglói parkok között. Ha nem lenne, és itt is szépek és tiszták lennének a "zöldterületek", akkor nem tiltakoznék ellene. Szerintem ezt nem is kell tovább magyarázni. Sajnos pár évig a Lehel téri park szomszédságában laktam, nem örülnék, ha itt is hasonló állapotok lennének az új zöldterületeken, és miért is lenne más. Nem a zöld ellen tiltakozok, hanem a lepusztult "parkok" ellen.

  • 2009.03.30 16:28:59Pilgram

    faszért nem jelenik meg a kommentem?

  • 2009.03.30 16:30:23Pilgram

    Borzzz, meg a többi okostojás, hogy ti mekkora faszok vagytok, te jó ég!
    Láttátok ti mostanában a Bosnyák teret? Hol a fészkes faszban van ott zöld terület? A templomkert? Vagy a csömöri úti sportpálya? Amin van 5 betonból leöntött kézilabdapálya meg egy földes focipálya? Az a zöldterület? Vagy a 44-es villamos fordítója, amin több már a kutyaszar mint a fűszál? Esetleg élvezetes dolog úgy átgurulni a síneken, hogy lehet menni gömbcsuklót cseréltetni? Vagy kerülgetni a piacról kitámolygó hótrészeg csöveseket? Esetleg nosztalgiát ébresztenek bennetek a szar lepukkant épületek? Hm? Ha igen gratulálok, de ezért tart ez az ország ott ahol, mert ilyen maradi, korlátolt, retardált, idiótákkal van tele. A Bosnyák térrel BÁRMIT kezdenek, az csak jobb lehet a jelenlegi helyzetnél, vegyétek már észre! És ha jól tudom, a tervek szerint a piac is megmarad a földszinten, felette lenne a pláza (micsoda ördögtől való dolog a pláza, jujjujuj).

  • 2009.03.30 16:30:59Pilgram

    Azzal nem foglalkozik senki, hogy a környékbeli ingatlanok ára is végre emelkedésnek indulna, évtizedes stagnálás után, meg azzal sem, ha 4-5 év múlva eléri a metró is (remélhetőleg...de legyen 10 év), akkor végre valóban fejlődésnek indulhatna zugló központja, mert az utóbbi 20 évben semmi sem történt ebben a kerületben. Nem azt mondom, hogy be kell hajolni a befektetőknek, igenis ragaszkodni kell az eredeti tervekhez, de ez a pláza és fejlődésellenesség igazi begyepesedés. Mit gondoltok, egy beruházó mikor fogja parkosítani a megvásárolt területet? amiből egy fillért sem lát soha többet? Soha, mert ez nem érdeke, és ez érthető.

  • 2009.03.30 16:31:33Pilgram

    És ha már annyira ugráltok a zöldterületek miatt, akkor miért nem kardoskodtok azért, hogy a Rákos-patak neve újra azért legyen ez, mert rákok laknak benne, és nem azért mert rákot kapsz tőle ha a közelébe kerülsz? Azt kéne inkább visszaállítani eredeti állapotába, kiszedni a betonlapokat, megszűntetni az ipari befolyókat, és visszatelepíteni az állatvilágot, akkor BP egyik valóban egyedülálló részévé válna, aminek a családosok és a környébeliek is hasznát vehetnék.
    Ésszel idióták, ésszel!

  • 2009.03.30 16:33:49Irbisz

    nem a tervekkel van a baj, szerintem sem azért ami jelenleg ott van.
    hanem azzal h. a berzházó ki akar bújni a zöldterületre vonatkozó megállapodás alól.
    lóf@szt, préseljék ki belőle amit vállalt, különben tipikusan háttérmutyis lesz az egész mint egy ótópálya v. metróépítés, olcsón elvállalja a cég (némi kenőpénznek hála el is nyeri), majd közben 40%-al emel az árakon az "előre nem látható" nehézségekre hivatkozva.

    egyúttal viszont a környékén, a Nagy Lajoson is lehetne némi dózerolást végeni, van pár iszonyatosan lepukkant ház arrafelé, kétes alakokkal.

  • 2009.03.30 16:35:24bubu88

    először csinálják meg az útburkolatot a téren (meg esetleg az egész Thökölyn)... a vesém szét megy minden reggel és este, mikor átbringázok rajta...

  • 2009.03.30 16:39:27Irbisz

    "Nem azt mondom, hogy be kell hajolni a befektetőknek, igenis ragaszkodni kell az eredeti tervekhez, de ez a pláza és fejlődésellenesség igazi begyepesedés. Mit gondoltok, egy beruházó mikor fogja parkosítani a megvásárolt területet? amiből egy fillért sem lát soha többet? Soha, mert ez nem érdeke, és ez érthető."

    ez a két gondolat elég ellentétes, döntsd már el mit gondolsz tulajdonképp :))
    a beruházó aláírt egy szerződést, az rá is vonatkozik, ennyi. ha neki nem is rentábilis a szerződésben szereplő parkosítás, akkor is be kell rajta hajtani, mert akkor az önkormányzat sem fogja magára nézve kötelezőnek tartani (hacsak meg nem kenik a megfelelő embereket :)).
    ha nem, akkor ha van rá akarat meg lehet fingatni törvényesen is, úgy h. kezét-lábát fogja törni h. parkosítson.

  • 2009.03.30 16:47:22bauer-jack

    Weinek egy vérbeli korrupt szdszes. a lelkét is eladná 5 forintért.
    telepakolta a zsebét az atlantisz kaszinós csávó, mert egy darab engedély nélkül bővítette a kóceráját.

  • 2009.03.30 16:47:46Róka69

    ha úgy épitik meg mint az Örsön a Sugár felújítását, hogy mellette megmaradnak a bodég...szart se ér az egész, már évek óta azt igérik az Örs is rendbe lesz téva..de csak igérik, a bodék ott csúfitják az egész látképet..jahh valakitől pénzt is kell beszedni, akkor ne mondják, megfogjuk szüntetni.

  • 2009.03.30 16:58:06pfekete101

    Szerintem is j olenne valamit epiteni a Bosnyak terre, de nem plazat, hanem ahogy mar masok is irtak olyat, mint a Lehel teri piac.

  • 2009.03.30 17:03:22Androsz

    Pilgram, a környékbeli ingatlanok ára attól is nőne, ha a mostani szarkupac helyett egy rendezett, hajléktalanok nélküli parkkal kiegészített, rendes üzletekkel is ellátott tér létesülne. Nem szükséges ehhez plázát építeni üres ruhabutikokkal és "közösségi terekkel", azaz mekdonácokkal. Egyébként volt már itt jóváhagyott terv kerületi központ építésére (a kerület szélén), ez a Mundo (??) is volt ide költöző közigazgatási hivatalokkal együtt emlegetve. Kicsit találomra mennek itt a dolgok.

    oncogito> "Ezt nem értem, mi az, hogy nem a nyertes tervet fogadják el? Akkor minek pályázat?"

    Ez, ugye, komoly? Mert viccnek kicsit rossz. A pályázat azért kell, hogy annak kavarodásában olyanok is kapjanak pénzeket, akik nem dolgoznak meg érte. Aztán az eredményt úgy szülik meg, hogy a nem megfelelően együttműködőket szabálytalan pályázóvá nyilvánítják, miegyéb. Nem mondom fel az egész leckét, tudod magad is, szerintem.

  • 2009.03.30 17:13:57Kékdelfin

    A legjobb az egészben, hogy a lengyelek, a válságra való tekintettel, leállították a tervezését a tenderterv-fázisban.

  • 2009.03.30 17:17:23füstölgő JégBáró

    Szerintem a sporttelep lerombolása az nem a legjobb megoldás!
    20 élek a Bosi közelébe nap mint nap arra járok!
    Nagyon nem tetszene hogy ha egy ilyen nagyon nagy pláza lenne ott!
    Inkább más modszert kéne találni arra hogy azt a rész rendezzél!
    A vezér úti kutya futtatót pont eléggé elba**** szerintem nem kell hogy megismétlődjön!
    Sőt a régi autós mozit is ledozeroltál!(Rózsavölgyi Tér)
    Az előző vezetés pont eleget ártott a kerületnek!

  • 2009.03.30 17:20:50alternat

    Rohadjon meg úgy a Bosnyák ahogy van.
    Most nagyon szép!

  • 2009.03.30 17:43:05mr yeah

    Jaj, de izgalmas teleregény, egyéni szavazás is lesz?

    Árgus szemekkel figyeljük majd Rátonyi/Fidesz és Killik/SZDSZ szavazatát. Remélem az Index arról is tudósít majd.

    Különösen az alábbi hír fényében lesz izgalmas a szavazás:
    http://ingatlanhirek.hu/index.php?channel_id=31&cmd=hir_profile&news_id=1864

    Felhívnám a figyelmet a dátumra: 2008 szeptember - poszt-Öszödi önkori kampány közepe, ezek ketten meg kéz-a-kézben (ill. kéz-a-zsebben) ücsörögnek egymás mellett...

  • 2009.03.30 17:47:18emagdi

    a bosnyák tér és környéke elég gusztustalan, szinte mindegy mit építenek oda, csak jobb lehet.

  • 2009.03.30 17:57:53nemo39

    Jellemző, hogy szidjátok Weinek Leonardot, csak azért, mert SZDSZ-es, anélkül, hogy ismernétek. Nagyon belevaló gyerek, ti vagytok a bunkók!

  • 2009.03.30 18:03:15budapestjovoje

    nemo39: Üdvözöljük, polgármester úr! :-)

    Amúgy meg szép ez az önkormányzat. Eredetileg úgy tervezték, hogy ide költözik az "önkormányzati negyed", még akár a tűzoltóság is. Aztán ezeket sorra húzták ki, az üzletek meg csak nőttek, míg végül kerületközpontból pláza lett. Kell? A lakosságnak nem, de 5-10 év távlatában még mindig megéri Budapesten ilyeneket építeni. A közelben a Mexikói úti végállomáshoz is terveztek egy ilyet a Raiffeisen Ingatlan beruházásában. Erről még itt: http://budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/12/09/Mundo_torzulasok/

  • 2009.03.30 18:04:05budapestjovoje

    "a bosnyák tér és környéke elég gusztustalan, szinte mindegy mit építenek oda, csak jobb lehet." Aki így érvel, az meg is érdemli, hogy egy bevásárlóközpont parkolóházára nyíljon az ablaka.

  • 2009.03.30 18:08:27raycoon

    Én is itt lakok a környéken.

    A probléma ott van, hogy korábban bemutatott egy tervet, ami szerintem tetszetős volt, még akkor is, ha a zöld terület erősem csökkent volna. Na, ezt hagyták jóvá és a kerületi lakosok is ezt ismerték meg.

    Van, ami nem tetszett benne és ezek között ott volt a forgalom és a sportpályák eltűnése.. De nyugtattak bennünket, hogy szép parkos lesz helyette, mert élhető városközpontot akarnak. Ehhez képest ez már nem arról szólt és őszintén lesz@rom, hogy ki hazudik!

    Kiírtak egy pályázatot és az alapján valaki nyert, lehet, hogy ez naivitás, de nem érdekel, hogy ő valamit mégsem úgy szeretne. Mostantól nem szeretnék adózni! És?

    A zuglói lapban elhangzottak meg engem is nagyon felbosszantottak! Mi az, hogy ne menjek oda, ha nem tetszik? Biztos, ha becsukom a szemem, akkor nem lesz rám hatással. Elég gyenge még egy politikustól is. Pláne azokkal az "érvekkel", hogy azért mert nekem nem tetszik, azért nem tudják építeni és ezért zuglónak vissza kell fizetnie a pénzt és az mekkora kár! Könyörgöm, én akarok mást építeni, mint amire vállalkoztam?

    A parkolókról nem is szóltam. Erről nem is tudtam! Most sem lehet rendesen ott parkolni, ahol lakom, de ha jól fog menni a plázának, akkor érdekel, hogy mennyire fogok tudni...

    Jja és én spec alapvetőleg mellette vagyok, még az alap problémák ellenére is. De ami most megy....

  • 2009.03.30 18:13:26Pilgram

    ácsi! én nem azt írtam, hogy igenis épüljön pláza! pont azt írtam, hogy nem kell behajolni nekik, igenis verjék ki belőlük amit kell. én attól kapok frászt, hogy ha bármi változás kezdődik, mindenki kézzel lábbal ellenkezik. ez a gáz. legyen zöldterület oké! de azt ne várja el senki, hogy CSAK zöldterület legyen. egyébként a mondo-val mi lett?

  • 2009.03.30 18:34:37vauvauvau

    nagyon szép ez a rajz, én megszavaznám, olyan szépek rajta az emberek is. meg már nagyon hiányzik nekem a ZUUU divatbolt meg a MOH ékszerbolt, ami benne lesz. az ég is tetszik, olyan szép északon az a naplemente!

  • 2009.03.30 18:59:40kyanzes

    Nem messze innen leledzem. Gondolom orbitális pippancs lesz a zaj, amivel egy ilyen építkezés jár. El is ugrok venni egy feszültséglevezető labdacsot.

  • 2009.03.30 19:00:58Bambaanchi

    Csak lassan, szépen, ahogy a csillag megy az égen...
    A fotók nem tudom mikor készültek, hiszen pl. az utsó képen látható épület már a fasorba sincs, azóta már egy egész arzenált is kiástak a földből...Egyébként jól példázzák a jelenlegi állapotot, ahogy a piac kinéz.
    Nem tudom, mit kellene építeni, de Károlyunk nem azzal volt megbízva, hogy a képviselők egyéni véleményét tudakolja, hanem azzal, hogy tárgyaljon az Echoval. De arról nem ad ki közleményt.
    Netán megkezdődött a választási kampány máris? Innen is tudatom vele, hogy az a megválasztásakor kezdődött! Most már késő hajrázni!
    Egyébként van abban valami, hogy a környéken lakók kapnak egy rendezett környezetet, új és felújított utakkal, járdákkal, világítással, mindennel. (parkolás a felszín alatt...) Nem pedig a villamosfordulóban sátorozó hajléktalanokat!
    Vajon melyik emeli a lakásaik árát és minőségét egyébként?
    Ha az Echo azt akar építeni, amihez joga van, akkor azt fog építeni. (Ez a "cumi" - pestiesen.)Ha nincs joga olyat építeni, amilyet akar, akkor nem kap rá építési engedélyt.
    Bezzeg a Mogyoródi úti volt Siemens pálya, amit évek óta parlagfűtermesztésre használ az önkormányzat, nem bosszant senkit...pedig azt is meg kellene kérdezni a "belevaló gyerektől", hogy ott mi lesz?! Vagy az MTK pályán, hiszen az is már az önkormányzaté...

  • 2009.03.30 19:20:21malacful

    en nem vagyok varostervezo, de idiota es kriminalis otlet a Bosnyak terre varoskozpontot es plazat tervezni. Eloszor az utakat es a tomegkozlekedesi vonalakat kellett volna rendbe tenni, 100-szor fontosabb mint egy ujabb Plaza.


    Zuglo erteke a zoldfelulet, amit nem hasznalnak ki, gaz es szemet ma az ami 20 eve, sportpalya es mezo, patakpart, arter volt. Minden koncepcio nelkul, nagykepu es ostoba modon fejlesztett minden eddigi onkormanyzat.l Ami Zugloban meg szep maradt az a nehany beepithetetlen es eldugott 50-100 eves kertvarosi resz.

    Zuglonak ha varoskozpont kell, akkor azt tenyleg a forgalmi sulypontba kene tenni, kozelebb az Orshoz, es nem plazaval, hanem az Onkormanyzattal (amire egyebkent nincs nagy szukseg, egy ekkora varosnak boven eleg lenne egy fovarosi es 4 kirendeltseg) ami most botranyos helyen van 60 parkoloval.

  • 2009.03.30 19:32:53raycoon

    "Ami Zugloban meg szep maradt az a nehany beepithetetlen es eldugott 50-100 eves kertvarosi resz."

    És már lassan ez is a múlté. Az egyszintes kertes házak között engedélyezik a társasházak építését, annak ellenére, hogy a közvetlen szomszédok tiltakoznak. Elég csak a rendezési tervet megmódosítani..

  • 2009.03.30 19:36:25raycoon

    Akik meg egyfolytában az ingatlanok értékének növekedésével példálóznak!
    Arra esetleg nem gondoltok, hogy ez nem mindig érdeke a tulajnak? A párom szülei előtti út sokáig föld út volt. Nagyon szépen megcsinálták, most mindenki ezt használjá szökő útként, el lehet képzelni a zaj és "szag" terhelést, amit ehhez kaptak. Ők nem örülnek ennek egyáltalán és az utcában szerintem senki! Most pl a buszokat is arra terelik a főút felújítása miatt..

  • 2009.03.30 20:27:56malacful

    egyebkent nem kell minden varosresznek varoskozpont. Pont azert varosresz, az a szerepe Zuglonak, hogy laknak benne, nem dolgoznak, mulatnak es vasarolnak (mast mint elelmiszert.) Budapestnek volt egy zsenialis szerkezete, igaz az auto elott, de ebbol akkor is sokkal tobbet kellett volna kihozni

  • 2009.03.30 20:28:36Martian

    "A Lehet téri piac fejlesztése ellen is hogy ágáltak egyesek, aztán mégis milyen jó lett."

    Trotilt, semtex-et alá!

  • 2009.03.30 20:53:38delohr

    Lehel téri piac, gratulálok! Rajk László bácsinak sikerült kilobbizni Judapest legundorítóbb "épületét", persze ez nem meglepő a vérvörös proletárok XIII. kerületében bármit lehet. Remélem Zuglóban okosabban fognak dönteni az építész és tervező urak...

  • 2009.03.30 21:07:36Lalikiraly

    Igazán csinálhatnának már a Bosnyákkal meg a Thököly vel valamit mert már brutális az út meg az egész tér ahogy kinéz. Most a BKV legalább a villamos kanyarodó sinjét kijavította és még az aszfaltot is egész jól.. Megcsinálhatnák az összes sínnél érdekes hogy azt a kereszteződést senki sem akarja felújítani. Pedig lassan már tényleg NÍVA kell ebben az országban.

  • 2009.03.30 21:51:43júúúzerbár

    inkább valamifélele zöldteröletet kéne kialakitani, mert a tér egyre inkább kezd cigánytelep fílinget ölteni

  • 2009.03.30 21:58:17Porati

    Kell a fejlesztés a világ nem áll meg, de kicsit a sarkunkra kellene állni!A beruházó mindenképp építeni akar,hát akkor szabályozzuk a nyomikat.Nem kell beszarni,nem kell bármit engedni nekik.Persze ehhez felelős vezető kellene.

  • 2009.03.30 22:21:56panka

    A "romantikus hangulatú" Bosnyák téri piac fele kínai bodega, nájlon hálóinggel és műanyag cipővel. Egyébként az egyik legdrágább piac a városban. Igaz, néha van erdei gomba is, király. Egy normális csemegepultért viszont kilométereket kell utazni, rendes ételt nem kapsz a Bosnyákon, csak tápos csirkét meg klónozott almákat a nagybaniról meg penészes túrót, esetleg vásárolhatsz néhány csoffadt spenótlevelet a parasztnénitől ötszörös áron. Ne legyenek illúzióink, a Bosnyákon ugyanazt a szar zöldséget és húst lehet megvenni, amit egy plaza szupermarketében.

  • 2009.03.30 22:32:41stefiboy

    na azé b..meg, nem ellég itt árkád, sugár, arenaplaza - jó utóbbi picit messzevan, de egressy útról 2kanyar. namármost jobbra nemakarok plázát, azt a thokoly és kornyéke nembirná el + elveszik a kertvárosi jelleg. Sétálóparkot + rendezett piacot kérunk

  • 2009.03.30 22:38:42Indexsucks

    Talpra magyar híjjja haza.
    Kutyaszar vagy plaza ez itt a kérdés tyúkanyó kend.
    Én szavazok: Plaza. persze ha lehet kutyat setaltatni jó sok zöldfelülettel mert akkor aztan odaszarok én.

  • 2009.03.30 22:42:50Gely

    Sajna már megint valaki nem kapta meg a pénzét, ezért hátráltatja az egészet :(. Pedig már nagyon ráférne egy kis fejlesztés a Bosnyák térre. A piac tényleg nem való semmire+még drága is :(.

  • 2009.03.30 22:57:51waturday

    Feriaki 2009.03.30 14:38:29

    => figyu, kuksizzál be a bosnyákon a piacra: a helyek kb 90%-a egy zöldséges kezében van, nagyon kevés a kistermelő, az egész egy nagy zöldségesstand...
    egyébként, előre látszik, hogy a hatalmas tervek helyett ott lesz a "városközpont" helyén egy nagy pláza nulla parkolóval, hoem db dézsás tuja lesz a zöldfelület, semmi tömegsportközpont (na jó, egy bólingos játékterem), tanuszoda heló, semmi P+R, mire 2018-ban odaér a metró

  • 2009.03.30 23:11:16Pilgram

    a parkhoz az önkormányzatnak kellene pénzt belefeccölnie, mert az ugye nem hoz pénzt, tehát nem is adnak ki rá egy fillért se. másrészt ha jól tudom a terület (egy része legalábbis) már eladásra került, tehát már csak azon lehet rugózni, hogy mekkora vagy milyen pláza legyen, azon nem, hogy lesz-e vagy nem lesz..

  • 2009.03.30 23:12:46Pilgram

    ápdét:
    http://www.zuglo.hu/wps/wcm/connect/Zuglo/H%C3%ADrek/Zugl%C3%B3+nem+frakci%C3%B3zik+tov%C3%A1bb!

  • 2009.03.30 23:42:20unatkozom

    Én csak azt nem értem, hogy ezekre a grafikákra miért nem rajzolnak hajlott hátú öreg nénit bevásárlószatyorral.

  • 2009.03.30 23:42:34piacfan

    Na, de erről is kellene beszélnünk:
    2008 novemberéig a jelenleg is börtönben ülő GÁL GYULA SZDSZ-es képviselő (BP. VII. ker.) havi 400.000.- Ft honoráriumot kapott a mi Wájnekünktől,
    gazdasági tanácsadás címen. Vajon Gál javasolta ezért a temérdek pénzért, hogy Leo plázát építsen??? Erről ki tud valamit?
    Leót Gál mellé!!!

  • 2009.03.31 00:40:46nothing.at.all

    én támogatnám, hogy átépítsék a bosnyákot, tényleg ráférne egy kis felújítás, de miért kell ennyire erőltetni ezt a pláza témát? a beruházónak nem tűnik fel, hogy már szinte minden nagyobb csomópontban van egy? főleg a környéken. aréna, árkád. ennyit nem fognak tudni fenntartani az emberek.

  • 2009.03.31 00:49:27nothing.at.all

    ja például valami parkféleséget, ahol futni lehet. vagy tudtok ilyet a környéken? mert utcán elég rossz futni, margitszigetre meg nem megyek el, messze van. érdekes, hogy egyes nyugati országokban ismeretlen fogalom a pláza, itt meg egymás hátára épülnek, pedig állítólag rosszul élünk. és másutt törődnek az emberek a zöldfelületekkel, meg államilag támogatják az ilyen sportolásra alkalmas helyeket, meg a sportot. vicces és elszomorító, hogy itt a profit áll mindig az első helyen. csak majd nem tudom ki fogja kihasználni a sok plázát, ha a fiatalok elhúznak innen, mert élhetetlen lesz az egész város.

  • 2009.03.31 01:05:28raycoon

    "másrészt ha jól tudom a terület (egy része legalábbis) már eladásra került, tehát már csak azon lehet rugózni, hogy mekkora vagy milyen pláza legyen, azon nem, hogy lesz-e vagy nem lesz.."

    Ez elvileg így van. Ahogy az is, hogy a terület értékesítéséhez azt is hozzáfűzték, hogy mit kell építeni rajta. Nem úgy van az, hogy te meg veszel egy "telket" és azt raksz rá, amit akarsz.. Még piciben sem. Ha a helyi rendezési terv azt írta elő, hogy pl 10-20% zöld felület, akkor építsen ennek megfelelően még akkor is, ha az a 20% nem hoz hasznot. Persze lehet lobbizni, hogy változtassák meg a szabályozást, de ha nem megy, esetleg az itt lakók nem szeretnék, akkor ne a zsebekbe befolyó pénzek határozzák már meg mi legyen és ne a helyiek legyenek maradiak, meg ne mondja senki, hogy ők okoznak gazdasági válságot Zuglónak! Leginkább ez a felháborító egyes "kedves" helyi politikusoktól..

  • 2009.03.31 01:19:54borzzz

    Rob, Tray és Pilgram
    Nehéz úgy vitázni, hogy nem vagy csak félig olvassátok el, amit írtam - sőt az eredeti posztra sem figyeltetek.
    Nem a mostani zöldterületről van szó, hanem volt egy eredeti terv, azt fogadták el, plazával ÉS parkkal, de azóta a megállapodást sértve növelnék a beépítettséget a zöldterület kárára.

    Tehát nem a térrendezés, nem az üzletház a baj, hanem a szerződésszegés és az a gyakorlat, hogy az üzleti érdek meg a profitmaximalizálás rendre lenyomja a közérdeket mint erősebb kutya, és a pénztelen önkormányzatok beadják a derekukat, mert önerőből nem tudnak fejleszteni vagy még rosszabb esetben lefizetik őket.
    Elfogadhatatlan, hogy egyedül egy beruházó csoport érdeke döntse el egy egész lakókörnyezet sorsát évtizedekre!
    (Amúgy a közelben lakom.)

  • 2009.03.31 07:46:17Bambaanchi

    Az update-hez csak annyit: vajon miért nem járult hozzá ahhoz Weinek, hogy a sajtóközleményben említett frakciómegbeszélésen felvetettek alapján minden frakció egy-egy képviselője is részt vegyen az általa a lengyel beruházóval a "plázáról" folytatott egyeztető tárgyalásokon? Mert ezt a fidesz kezdeményezte?
    Álságos ez az egész, egy kommunikációs trükk, ami valószínűleg a nagyobb szarról akarja elterelni a figyelmet! (pl. Gál-féle szerződés, amit azóta sem tudott megmagyarázni, vagy tán az autó-lízing, amit szintén nem...) Szerintem arról kell szavaznia a testületnek, hogy egy érvényes szerződést fenntart-e, vagy eláll tőle, vállalva annak nem tudni milyen következményeit. Amennyiben szerződésszegés történt, akkor pedig eddig miért nem történt semmiféle törvényes lépés? Senki nem érti, amit aláírt? Vagy mégsem annyira egyértelmű, mint ahogyan azt borzzzállítja? (Mert azóta már Weinek is aláírt több módosítást, kiegészítést - pl. a környező utak, területek rendbetételéről, stb.!) Ez siralmas! Weinek valószínűleg - lehet épp Gál tanácsára - már tud vevőt a területre...aki még nagyobb plázát építhet majd! (Amúgy én is a közelben lakom, nem egy lakásvásárlóról tudok, aki épp a tervezett beruházás miatt venné meg a lakásokat most!)

  • 2009.03.31 08:40:46bauer-jack

    Weinek a Virág féle szdsz-es pénzmaffia támogatottja. Egy marionett figura, úgy ugrál, ahogy a pénzt teszik alá.
    Zuglót tönkreteszi.

  • 2009.03.31 08:45:27Bogenvilia

    Én is a környéken lakom, sőt szakemberként részt vettem a projekt előkészítésében is.
    Először is tisztázzuk: a beruházás a Mosztár utcánál kezdődne, tehát a piacot nem érinti. Az tény, hogy folynak tárgyalások egy új piaccsarnokról, ami lássuk be, nagyon is elkelne.
    Amúgy a pláza a hatalmas P+R parkolóval, zöldfelülettel nagyon jót tenne a környéknek. Vásárlóerő is lenne, bár tény, hogy javarészt a Pólustól és az Árkádtól szívná el a vevőket. Plusz gk forgalmat nem igazán generál.
    Azt nem tudom, az utóbbi időben mit módosítottak a terveken(tavaly dolgoztam benne), de az mindig egy hosszas huzavona, hogy milyen járulékos beruházásokat tud lenyomni az Önkormányzat a beruházó torkán. És persze a Zuglói Önkormányzat mindig nagy kavarógép volt...

  • 2009.03.31 09:27:24Balchee74

    Sziasztok...

    Hat éve lakom a B. tértől gyalog nyolc percnyire. Ami tény: valóban nincs zöld felület (nem tudom, mit lehet rajta védeni), valóban egy nagy dzsuva a piac (persze, van romantikája, olyan balkáni egy picit, de romantikázni inkább elmegyek egy horvátországi piacra...), zsúfolt nagyon.
    Tény, hogy a Vezér úton szombatonként már nem csak a gödröket, hanem a járda TÖKSZÉLÉRE pakoló árusokat, a gátlástalanul parkoló kocsikat is kerülgetni kell. Ez utóbbira jó lenne a P+R parkoló, DE NEM 40%-kal KEVESEBB, mint a nyertes pályázatban...
    Ami jó lenne: rendezett környezet, metró nélkül. (Látjátok, hogy a metrót túl sokáig tart megépíteni... :) Miért nem pakolják vissza a villamost a Thökölyre...? Az Unió ahhoz is adna pénzt, és sokkal kevesebbe fájna a városnak/országnak is. Ja, lehet persze, hogy abból sokkal kevesebbet lehet lenyúlni - ehhez nem értek...)
    Szóval kell a rendezettség, de talán nem egy bazinagy plazaval körítve és nem feleannyi parkolóhellyel, mint eredetileg tervezett volt.
    Még azt is el tudom képzelni, hogy kijelölnek egy bolhapiacnak szolgáló területet - aki akar, ott eledhat/vehet, de a többieket nem zavarná...valami békés egymás mellett élést kellene megvalósítani e kapcsán is, nem?

  • 2009.03.31 09:56:08belga6

    panka!!!!!
    Meglepődve olvasom észrevételeidet a Bosnyák téri piacról. Szerintem összetéveszted egy másik piaccal, de tényleg. Ha 3 kínai árus van, sokat mondok. Én eddig mindig elégedett voltam az ott kapott hússal, gyümölccsel, zöldséggel.

  • 2009.03.31 10:29:09raycoon

    "Amúgy a pláza a hatalmas P+R parkolóval, zöldfelülettel nagyon jót tenne a környéknek."

    Itt van a kutya elásva! Amit elvileg módosítani akarnak (a hírek szerint), a zöldfelület csökkentés, parkoló szám csökkentés, pláza méret növelés..

  • 2009.03.31 11:25:16Pilgram

    hát belga, az már csak a te igénytelenséged, ha azt mondod, hogy ott jók a zöldségek..a húsok még csak-csak, de a többi..katasztrófa. nem konkrétan a piacon, de a közvetlen környezetében van kínai bolt, főleg a 7-es megállóval szemben.
    egyébként, ha az egész plázához 1 nm zöldfelület tartozna, az máris több lenne mint a mostani. persze jobb lenne egy egész park, és igenis tegyen meg az önkormányzat mindent annak érdekében, hogy így legyen, és valóban, én is azt mondom, hogy ha van egy elfogadott szabályozási terv, akkor azt ne változtassák meg a beruházó kénye-kedve szerint, mert akkor minek van szabályozási terv egyáltalán? akkor mindig mindent meg lehet változtatni, érelme nincs.
    nothing.at.all: parkféleséget..aha. és szedjen belépőt a beruházó vagy mégis mi a fészkes francból térül meg a lóvéja?? ismeretlen fogalom a pláza nyugaton? apám te full hülye vagy, az már egyszer tuti. mikor jártál "nyugaton" utoljára? még Bécsben is van jópár, pedig nekik aztán a Graben, Kärtner, Mariahilfer, meg a többi nagyon igényes bevásárló utca mellett nem is lenne rá szükségük, de van egy olyan, hogy Vösendorf, ami nagyobb mint egy bpi kerület kb, egy városrésznyi pláza. gondolkodjál már mielőtt irsz, vaze.

  • 2009.03.31 13:26:01raycoon

    "egyébként, ha az egész plázához 1 nm zöldfelület tartozna, az máris több lenne mint a mostani."

    Ne haragudj, de itt nem csak a fűről szól a dolog, meg a parkról! Most nagyon sok olyan fa van ott, amiket gondolom, hogy eltüntetnének, és azt nem fogod tudni pótolni semmivel sem. Most fogja a port és tisztítja a levegőt.. Ezenkívül a sport pályák azért tartalmaznak néhány nm zöldet. Évekig ott edzettem.. Nem a piacot tüntetik el, hanem a patakig mindent!

    "szedjen belépőt a beruházó vagy mégis mi a fészkes francból térül meg a lóvéja??"

    Ez meg ki a fenét érdekel?? Általában az ilyen beruházásoknak ára van, pl kapcsolt fejlesztéseket tesznek hozzá. Úthálózat javítás, parkosítás, köz-sétányok létrehozása, bicikliutak létrehozása, stb. Általában egyik sem közvetlen haszon. Hozzájárulhat ugyan a pláza látogatottságához, de a kettőnek sokszor semmi köze egymáshoz, vagy sokkal több embert érint, mint aki a plázát látogatja, vagy a beruházást közetlenül érinti.

  • 2009.03.31 13:54:30belga6

    pilgram
    Rendszeresen vásárolok zöldséget és gyümölcsöt, eddig 95 százalékban jó árut kaptam ott. (Előfordult télen, hogy fagyott volt a kígyóuborka).
    Hogy miből térül meg a lóvéja, leszarom.

  • 2009.03.31 19:05:04sanpedroy

    Nem köll építeni semmit , meg kell hagyni a bosnyák téri (középkori állapotokat) !!! Agyhalottak! Hol van a fejlődésre törekvés!? Igenis építsék meg és rakják rendbe a környéket!

    Beszarás! Az ellen tiltakozom, hogy tiltakoznak! Sok agyhalott kötöcködő vén buzeráns akinek semmi dolga csak ez!

  • 2009.03.31 20:31:36panka

    belga6: Nem a csarnokban, ott tényleg 3-4 kínai árus van csak, hanem kint, a két zöldséges rész között van egy jó vastag kínai bódés sáv az életveszélyes gyerekjátékokkal, nedvességet nem szívó törölközőkkel.
    Rendes almát nem kapsz szinte szezonban sem a piacon, csak centire egyforma méretű külföldit jó drágán. Bár azt belátom, hogy hülye és megérdemli, hogy szart kap, aki februárban akar paradicsomot enni. Nem akarlak megbántani, de ha szerinted ott jó a zöldség és a gyümölcs, akkor te még nem ettél rendeset. A csirke meg végül is mindenhol ízetlen, igazad van, de nem mindenhol keverik bele a mondjuk a felvágottba a végét is, szigorúan egy rendes, egy vége szelet megoszlásban. De az, hogy háromból háromszor szaladtam bele penészes túróba, az azért szerintem több, mint véletlen. Szóval nagyon, NAGYON figyelni kell, hogy ne verjenek át. Ja, és olyan is volt, hogy a "szokásos" helyen vásároltam, majd itthon kidobáltam a mandarin felét, mert rohadt volt. Szerintem ez gáz.
    Egye fene, az aszalt gyümölcsös/olajos magvas placcot sajnálnám, ha bezárnák a piacot.
    Ezek után én tényleg azt mondom, hogy csináljanak egy plazát normális szupermarkettel, ahol van kimért fekete olajbogyó és normális feta meg krémsajt, hogy ne három-négy helyről kelljen beszereznem a család kajáját.
    Aki meg a zöldterületeket félti, az menjen egy utcával arrébb, ott már pont elég fa meg bokor van. Nem olyan nagy ez a rehabilitációs terület, hogy ebbe fulladjon bele Zugló. Egyébként most hol is van az említett területen az a zöld? Én sehol se látom. Ne a városközpontban akarjunk már botanikus kertet! Az a három törpefenyő meg nem hiszem, hogy annyira hiányozna.

  • 2009.03.31 20:50:06raycoon

    "Sok agyhalott kötöcködő vén buzeráns akinek semmi dolga csak ez!"

    Hmm.. Egyrészt a tiltakozók többsége nem a pláza ellen tiltakozik, hanem az ellen, hogy az eredeti terveket teljesen figyelmen kívül hagyva akarja a kivitelező megépíteni. Ami neki nem fontos azt kihagyná. Ez ellen ágálni agyhalott dolog? Másrészt 35 leszek idén, bár biztos nem nekem szólt a vén buzeráns.. :-)

    "Egyébként most hol is van az említett területen az a zöld?"

    Akkor mégegyszer, nem a piac a zöld, hanem pl a sportpálya. Vagy az nem tűnt fel, hogy ez nem a piacról szól?

    "penészes túró"
    Én is belefutottam. Igaz 3 teljesen más supermarketben és Bakonyi túró volt és még egy hét volt a lejáratból! Dózeroljuk le őket is.. (Nem vagyok a piac mellett! Még mielőtt valaki félreérti..)

  • 2009.03.31 21:01:12panka

    raycoon: háromból háromszor, vagyis száz százalékos találati aránnyal sikerült penészes túrót vásárolnom. Ezt überelje a Bakonyi :).
    Én sem a piacról beszélek csak, hanem az egészről. Hát az most sem egy botanikus kert. Szerintem egyszerűen ekkora területen Zugló növényesítettségéhez képest nem tényező az a zöldterület, amin akadékoskodnak.

  • 2009.03.31 21:24:48raycoon

    Azt azért magyarázd már meg, hogy miért "akadékoskodás", ha valaki ragaszkodni akar egy szerződéshez? Mint írtam, többen ez ellen szólaltak fel. A kivitelezőnek ez a rész nem annyira "hasznos". Ezt megértem, de ezzel a feltétellel vette meg a területet a beruházáshoz.

    De menjünk át kisebbe, ha mondjuk egy kertes házban laksz és a területrendezési terv azt mondja, hogy a szomszédaid 30% zöld területet kell, hogy hagyjanak és az egészet beépítik, emelnek egy 5 méteres beton falat köréd, miközben max 1.8 lehetne, stb. Miközben az építési engedélye teljesen másról szól (azt hagytad jóvá te is). EZ is korrekt így? Nem olyan nagy a különbség. Ezt is el lehet intézni, csak ebben az esetben max te és néhány szomszéd reklamál..

  • 2009.03.31 21:25:21raycoon

    "Ezt überelje a Bakonyi :)"
    Jja, és azóta nem veszek Bakonyit.. :-)

  • 2009.04.01 10:35:09panka

    raycoon: oké, ebben igazad van, tényleg gáz, ha valaki azzal a gondolattal a fejében vállal valamit, hogy hogyan is lehet majd kisiklani alóla marha gyorsan.
    Engem igazából az zavar, hogy már nem tudom, hány, de jó sok éve folyik a huzavona, és semmi nem történik, a hely egyre lepattantabb, a környék ellátása meg olyan színvonaltalan, hogy autóba kell ülni egy tisztességes kajabeszerzésért - miközben a piac szomszédságában lakunk. Ezt nem tudja semlegesíteni akárhány fa se, mármint a szénmonoxid kibocsátásomat. Zöld pedig van itt, akármerre nézek :). Azért költöztünk Zuglóba. Nyilván ha a belső Erzsébetvárosban lenne egy ilyen megegyezés, az utolsó szerződésben foglalt tujáért is én kardoskodnék a leghangosabban, mert ott tényleg nincs növény. De itt nehogy már ez legyen a legfőbb szempont!

  • 2009.04.01 11:10:13Léda27222

    Elolvastam az első 10 kommentárt és majdnem leestem a székről...komolyan hihetetlen mennyire suta emberek vannak!! Aztán folytattam a következő 10-el akik bebizonyították hogy azért van még remény.
    Pilgram tökéletesen egyet értek veled minden szmepontból azt hiszem nem is részletezném a véleményem a dologról mert elmondtad azt amit én leírnék. 19 éve lakom itt, és az évek folyamán annyira lepukkant zugló h azt nem lehet elmondani. kb 5 percre lakom a bosnyák tértől, abból is mi lett? Amikor átsétálok a piacra az állítólagos egyik zöldterületen csak azt látom h mindenhova a csövesek ürítenek, már a betonos részre is...ott alsznak..sztem olyan bacik vannak hogy hihetetlen, és akkor valaki ilyen helyre akarja kivinni a gyerekét játszani????...talán 10 éve még jobb volt a helyzet amikor megvolt még ott a kis játszótér..bár ezt se merném kijelenteni..! A piacról meg annyit nem nagy veszteség az sem ha nem lesz a pláza földszintén(ha egyáltalán lesz pláza), úgyís lesz valami értelmes áruház, ahol mondjuk jóval nagyobb lesz a tisztaság, jóval olcsóbbak lesznek a dolgok. Én már így állok hozzá mert nem bírom nézni a mocskot, a szemetet, a lepukkantságot. Amikor először hallottam hogy felújítják repdestem örömömben h véééégreee, erre meg tiltakoznak???? Ahelyett h örülnétek....! Nem igaz h ebben az országban minden ellen tiltakozni kell komolyan....!!!

  • 2009.04.01 11:19:06Léda27222

    Panka még neked írnék pár sort, hogy a piacon vásárolt termékekről ugyanez a véleményem..! Én személy szerint inkább kivillamosozok az árkádba az interspárba ahol jó terméket kapok megfelelő áron..a piacról sokszor vettem romlott húst..zöldségek mind megfagyva...ráadásul szerintem nagyon drága, régen még jó volt mert legalább a félig xar árú olcsó volt és elgondolkodott az ember...! Arról már nem ius beszélek hányszor akar átverni pl. a tejesné az ember..és hányszor árulnak lejárt dolgokat...! stb stb...!

  • 2009.04.01 11:20:41lega

    Megint egy pláza? Bakker!
    "Mindenkinek saját plázát" énekli a Kutya Vacsorája. Még a végén igazuk lesz. Fújjjj!

  • 2009.04.01 11:23:14Jó Estét

    Jolvan, legyen csak plaza a piac helyett... Bosnyak teriu piacot imadom, gyerekkorom piac filingjet juttatja az eszembe, de persze legyen helyette teszko ahol romlott hust meg import zoldseget lehet majd venni 3szoros aron...

  • 2009.04.01 11:24:40Jó Estét

    Leda27222: erdekes, en ilyet sose tapasztaltam... Es inkabb adom a penzem Jozsi bacsinak, mint a teszkonak, persze mindenki annak adja a penzet akinek akarja...

  • 2009.04.01 11:29:17Léda27222

    Tesco-ba a lábamat be nem teszem..az a másik hely ahol sztem a disznóknak termelnek élelmiszert..!
    Vagy interspár vagy cora. Én emelett vagyok. igényesek, jó áruk.
    A piaci feeling-et megértem, de sztem a felújítás ennyit megér..!

  • 2009.04.01 14:07:57Pilgram

    ráadásul aki a piacon vásárol, ne legyen abban a hitben, hogy azzal egy percig is támogatja a magyar gazdaságot, tekintve, hogy szinte minden importált. de nem baj.
    na meg ez a hozzáállás, hogy "hol érdekel engem, hogy miből lesz pénzbe a beruházónak"?
    igazi jófajta magyarparaszt hozzáállás. elvárjátok hogy rendben legyen minden, rendbe legyen rakva a tér, de hogy ez valakinek pénzbe kerül, aminek meg kell térülnie, mert különben el sem kezdik, az már le van szarva. hát baszki, gratulálok mindenkinek aki így gondolkodik, szerintem jobb lenne ha kiköltöznétek Albániába vagy Moldovába, ott gondolkodnak így kb az emberek.

  • 2009.04.01 17:28:41raycoon

    Kedves Pilgram!

    Azt hiszem nem sértegettem senkit itt, így elvárom, hogy te se tedd!!! Majdnem megmondtam, hogy ki a magyarparaszt! Küldözgetni meg dettó ne küldözgess és ne is sértegess azzal, hogy kihez hasonlítasz! Hogy mered?

    Azt hiszem nem látod a lényeget még mindig! Ez egy szerződés! Érted? Vannak jogi dolgok, amiket át lehet hágni és lehet, hogy szemet is hunynak felette, de attól még jogtalan.

    Amikor egy cég beruházást tervez, akkor mérlegeli az ilyen dolgokat is (park, megtérülés). Hidd el meg van neki a haszna elég búsásan ezen az egészen. Nem a parkon fog elszállni a büdzséje. Csak mennyivel jobb lenne nekik, ha azon a hasznon felül lenne még több. Ezért bepróbálkoznak. Ennyi. Az a park az "üzlet" része volt.

    Mégegyszer nem érdekel a greenpeace, nem érdekel a retro piac, nem érdekel a pláza, nem érdekel kinek mibe fáj! Ez arról a módszerről szól, amit képviselnek az ilyen beruházók. Lehetne az M0-t, a Megyeri-hidat, vagy hogy Zuglónál maradjunk a zajvédő falat és a hirtelen fizessünk 400 millát támát is felhozni. Nem korrekt egyik sem.

  • 2009.04.01 17:37:52raycoon

    Léda27222:

    Lehet, hogy nem csak az első 20 hozzászólást kellett volna elolvasni.

    Nem (mindenki) a pláza ténye ellen tiltakozik, hanem, hogy a vállalt kötelezettségeket is tartsák be.

  • 2009.04.01 17:42:59raycoon

    panka:
    Akkár már megérte írni, bár ha jól látom te vagy az egyetlen, aki megérti, hogy mire gondoltam.

    A zöld terület egy más kérdés. Én ott edzettem éveken keresztül, így egyéb dolgok is fűznek hozzá. A másik, hogy a zöld területből azért nem elég, mert most egy picit itt, egy picit ott és máris nincs park. Példaként említeném a Pillangó parkot, amit szép lassan beépítenek. Apránként, de fogy.. De biztos van jobb példa is.

  • 2009.04.01 20:26:21panka

    raycoon: inkább az aggaszt, hogy ha ebbe a nettó szerződésszegésbe belemegy az önkormányzat, az lehet a gyengeség jele is a beruházók szemében, és más pontokon is bepróbálkoznak. Vagy máshol viszont engednek ennek fejében - ez előre kiszámíthatatlan.
    Léda: én is az Árkádba hordom inkább a pénzemet, mert az biztos, hogy (Jó Estét:) nem Józsi bácsinak adom a Bosnyák piacon. Sajnos azzal a pár csoffadt céklával nem vagyok kisegítve négytagú családdal, amit a Józsi bácsik kínálnak, egyébként marha drágán, amit meg a kofák árulnak, az többnyire egyenesen külföldről van, és itt most nem a banánra gondolok :). Pl. évek óta nem láttam magyar fokhagymát, hogy csak egyet mondjak, kizárólag olaszt és kínait.
    Csak nekem annyival súlyosabb a helyzet, hogy a tömegközlekedés nem éppen megoldás az Árkád felé, mert ugye babakocsival megmászhatatlanok az arra járó villamosok, az alacsony padlós 32-esek meg kizárólag csúcsidőben közlekednek, akkor meg nem néznek éppen szépen a kismamákra a dolgozók és a tanulók. Úgyhogy nekem, és gondolom a többi környékbeli kisgyerekesnek eléggé kéne egy biztonságos, normálisan felszerelt üzlet, legyen az szupermarket vagy tisztességes piac, ahol nem vernek át lépten-nyomon. Vagy például nem dobálják ki a sirályoknak a hentesek a húscafatokat a homelessek által egyébként széthugyozott "parkba". Vagy nem ül órákig hűtés nélkül a nyári melegben kint a placcon a joghurt. Szóval ez nem éppen higiénikus megoldás...

  • 2009.04.01 23:23:18piacfan

    Panka, Léda!

    Húzás az ÁRKÁD-ba, szokjon oda a gyerek is, minél előbb... van ott bent McDonalds is...

  • 2009.04.02 09:35:53Pilgram

    raycoon majdnem megmondtad? nosza rajta, mondjad meg, várom. a sportpályán én is edzettem, te kurva okos EGYÉÉN, sőt most is zuglóban lakom, de nekem az az 1 db focipálya, 1 db földes focipálya, meg az 5 darab betonteknő, nem beszélve az egészet körben "díszítő" 5 méteres szürke-rozsdás kerítésről nem éppen a zöldefelületet juttatja eszembe, vagy neked igen? Tudom ajánlani akkor a fenti két országot..

  • 2009.04.02 15:01:40raycoon

    Pilgram, mégegyszer, hátha megérted. Én nem sértegettelek. Te miért teszed? Vagy csak ennyire vagy képes? Mert akkor értem, hogy teljesen feleslgesen próbálkozok. Mi lenne, ha a neked írtakra reagálnál? Mi lenne, ha megpróbálnád megérteni, amit leírtam. Rövidítek: szerződés, (elvileg) része volt a "zöldesítés", vállalta, nem volt kötelező, nem szívességet tesz, ez üzlet.

    Az edzést, a zöldet nem neked írtam, hanem másnak. DE az alap ellenvetéseim NEM a zölddel kapcsolatosak!!! Mint írtam, engem oda más IS köt.

    A fákkal kapcsolatosan, a Margitszigeten lévő legnagyobb platán levelei éves szinten kb egy tonna port fognak meg. Itt nincs akkora, de van több. Tudom, egyáltalán nem számít..

  • 2009.04.02 15:57:01Léda27222

    Piacfan látom te se látsz továbbaz orrodnál. Attól mert friss termékeket kapunk jó áron, és direkt ezért megyünk oda egyrészt az egyáltalán nem azt jeleni hogy én vagy a gyermekem a mc'donaldba fog enni. Sok jó dolog van ott, igaz ruhákat csak akkor szoktam venni, ha akciósak mert úgy még jók az árak..de inkább ott veszek ruhát mint pl a tigris piacon gazdagítsam a kínaiakat. Mellesleg nem mennek át 1 perc alatt hatszor a lábamon és nem löknek fel. Mert kb ez a piac. Hasonlatként mondhatom a tesco-cora dolgot..inkább fizetek termékenként 10 Ft-taltöbbet de nem ütnek el, nem "mérgeznek meg" és nem rabolnak ki.

  • 2009.04.03 08:40:05panka

    piacfan: hát most csúnyán a lelkembe gázoltál, hüpp-hüpp. Ez volt aztán az ütős érv, jól alátámasztottad a mondanivalódat. Gratulálok a vitakultúrádhoz.

Mi ez?

Október elején elkezdődött az iratismertetés Hagyó Miklós volt MSZP-s főpolgármester-helyettes és húsz társa (több BKV-s vezető, valamint a főpolgármester-helyettes munkatársai) ellen indult eljárásban.

Tovább
Dokumentumlista:

Parkolási szégyenfal

Friss kommentek

Keresés

hirdetés