Jelentősen korlátozná az átmenő forgalmat Rogán Antal (Fidesz), az V. kerület polgármestere a városrész bizonyos - központi - területein miután befejeződik a hamarosan induló mintegy 5,5 milliárd forintos, utcákat és tereket érintő fejlesztés.
A kerület közleménye szerint Rogán Antal kedden aláírta a "Belváros új főutcájának" kivitelezésére kötött szerződést, amelynek eredményeként nagyszabású közterületi fejlesztés valósulhat meg a kerületben.
A beruházás érintené a Kecskeméti utcát, az Egyetem teret, a Károlyi Mihály utcát, a Petőfi Sándor utcát, a Bécsi utcát, az Erzsébet teret és a Október 6. utcát.
Az érintett utcák és terek "összekapcsolásával" jönne létre a főutca, amely elsősorban a gyalogos közlekedést szolgálja majd, ezért a fent említett utcákon korlátoznák az átmenő forgalmat - áll a közleményben.
A fejlesztés során új - mészkő és gránit - díszburkolatot kapnak az utcák, és nővényeket új utcabútorokat is kihelyeznek majd, illetve felújítják a közvilágítást. A beruházás a tavaly elnyert európai uniós források felhasználásával áprilisban kezdődhet el.

Kommentek
2009.03.31 23:29:06eiffelke
Maffiózók vannak, nem is kevesen. Aki a kerületben él, nap-nap után találkozhat velük. A rendőrség meg nem nyomozhat cigányügyben. És még mennyi disznóság van - miként másutt is kis hazánkban. Amíg a pénz az úr, a hatalom a pozíció, addig mindig is össze fog fonódni az oligarcha és a maffiózó... no meg a politikus.
Ja, és megfejtettem a nagy titkot! Miért jár a magyar ember mindig lehajtott fejjel az utcákon. Nem, nem búskomor (bár akár lehetne is). Nem, kérem szépen. Hanem azért, mert nem szeret fosba-húgyba-hányásba lépni. Kár a cipőért, a szőnyegért otthon, no meg seggre esni sem kellemes benne.
2009.03.31 23:30:53eiffelke
Igen, G.T. jól látod. Szerintem szélmalomharc lesz ez is, mint idehaza minden normális kezdeményezés. El fog szállni a semmibe, és sokan majd jól megszedik magukat rajta.
2009.03.31 23:35:05NorbiJedi
Panka az oldal tetején!
Dehogy fogják lehugyozni a kutyák a padokat! Addígra szétobálják az undorító randalírozónépek.
Nagy magyarok, 'oszt szétdobálják a fővárost.
Ejnye. Aztán még sírnak is mert fáj a popó.
2009.03.31 23:36:28dukeekud
"igen, városi közlekedési módokat az alábbi prioritásba kellene rakni:
1. gyalogos
2. tömegközlekedés
3. bicikli, moped
4. motor
5. autó
"
ehelyett nálunk egy autóközpontú és kizárólagosságú közlekedés van, és még be is szólnak a többieknek. egy tipikus adalék a kifordult magyar világszemlélethez.
"
A sorrenddel egyetértek kiegészítve,hogy kizárólag elektromos meghajtású járműveket engednek használni a városba.Leszámítva persze közcélú járműveket.
És valóban megkéne változtatni azt a szemléletet,hogy az autóval való közlekedes,különleges jogokkal ruházza fel a vezetöt,a gyalogosokhoz képest,csak azért mert az autó legalább egy tonna .
Ideges leszek mikor azt hallom,a hírekben,hogy a kerékpárosok,futok egyéb sportolok akadályozák gépkocsival közlekedőket.De azt nem mondjak be,nap mint nap,hogy az autosok pedig a gyalogosokat,sportolókat,útcán játszó gyerekeket egész évben akadályozák a mindennapi normális létezésben.
2009.03.31 23:36:34pg2
Mondjuk a tervekhez azért hozzá kéne tenni, hogy aki a meglehetősen szűk és magas Petőfi és Október 6. utcába zöldet álmodik, az nem egészen józan. Eufémizmus azt mondani, hogy a fent említett utcákon korlátoznák az _átmenő_ forgalmat: csak megszüntetni lehet.
2009.03.31 23:41:47pg2
@dukeekud: "Leszámítva persze közcélú járműveket."
Sztem pont azok a legbüdösebbek. Nekik kéne legyen inovatív tőkéjük, szakembergárdájuk.
2009.03.31 23:42:00Bit Rot
Jó az ötlet, hajrá!
2009.03.31 23:53:35HgGina
Nyugati téri Skálát lebontani, helyére zöldet ültetni.
West Endet lebontani, helyére zöldet ültetni.
József Attila utcai modern irodaházat lebontani, heáyre zöldet ültetni.
Egészségügyi minizstáriumot lebontani, heáyre fákat ültetni.
Minsizterelnöki hivatalet lebontani, helyére növényt ültetni.
Roosevelt téri förtelmet lebontani, heéyre fákat ültetni.
Régi pártépületet (fehér ház) ledönteni, helyére teret, fákat.
Az összes förtelmes, 50-es évektől odadobott környezetidegen szemetet tessék csak lebontani, zöldet a helyükre, és máris jobb lesz a levegő.
2009.04.01 00:14:18prof_bp
ORGASMUSFORSCHER: Az Erzsébet hídig a 4-esről jőve még kb másik 5 hidat választhatsz, kezdve az M0-lal... Csak követni kell az útjelzéseket, nem vakon menni egyenesen...
2009.04.01 00:20:49totyatotya
Gina +1, de megjegyzem a faszom közterület-felügyelet még az egy szem Városliget rendbentartására sem képes! nem értem hogy hétvégente-nyaranta miért nem látni ott százméterenként 2-2 közterületest, és basznák meg 20-30 rugóra aki a szemetét képtelen elvinni a kukákig. na és persze a csöveseket is miért nem dobják ki onnan a vérbe.
egyébként a pedig az egész parkosítást lehetne kezdeni a parlament előtti baszottnagy képviselői parkolóval, Rogán úr.
2009.04.01 00:37:52morpet1
Most odaálmodnak egy sétálóutcás, turistavonzó negyedet pubokkal, éttermekkel, az ott lakók örülnek, tisztább a levegő, felértékelődik a kéró, ki lehet adni feketén stb., aztán amikor jönnek a turisták, és csak nem akarnak 10-kor hazamenni, hanem még 11-kor is vacsoráznának, sőt, éjfélkor átülnek a szomszéd pubba, akkor meg elkezdenek tiltakozni, hogy a bolt ne adjon el alkoholt, a pub zárjon be, az étterem meg vezesse el a külvárosba a kajaszagot...
2009.04.01 00:43:20kala majka
Azok tehát akik a Baross utca felől mennének északra, a Kiskörutat választhatják, netán a pesti alsórakpartot? Sokkal jobb nem lesz a levegő, hisz' 2 utcával jobbra és balra oszlik el az onnan kitiltott forgalom. A keresztező utakról nem is szólva...No és az áruszállítók: sose fognak éjjel szállítani, mert nincs zsiliprendszer és nem is reális hogy ilyet önként kialakítanának, hiszen a drága alapterületet csökkentené.
2009.04.01 00:50:31airdace
Azért a házak valamennyire leárnyékolják a szmogot - meg a Kiskörút is kellemesebb környék lesz a kiszélesített járdával, fasorral, kerékpársávval. Az áruszállítók is meg tudják majd oldani a dolgot (pl. kora reggel), ahogy a Ráday utcában is meg tudják.
2009.04.01 00:54:34Máriáshuncut
A gyalogos Belvárost nem a most divatba jövő Rogán úr találta ki, nem is ő kezdte el, hanem a főváros mai, sokak által gyűlölt vezetése. De, ahogy a gyűlölés is jelzi, a valóság nem megy át a rivaldán, az emberek nem tudják, vagy nem akarják tudni az igazi összefüggéseket. Ezt hívják rossz PR-nek. És éppen jó PR-ben nem szenved hiányt Rogán úr, aki igazi modern médiapolitikus. A gyalogos - tömegközlekedés - kerékpáros/moped - motor - autó prioritásrendszerre hatalmas szükség van. Ez az egyetlen módja annak, hogy a kilencvenes években BUdapestet elhagyó 300-350ezer ember visszatérjen a városba, hogy ezzel is csökkentehtővé váljék az aglomerációba vezetett utak környéki erdők, rétek környezeti túlterhelése és végre újra ott adózzanak, ahol a pénzüket napközben megtermelik.
2009.04.01 01:18:27eax_
HgGina:
Az altalad idealiskent megalmodott kornyezet mar megtalalhato, megpedig pontosan itt: http://href.hu/x/8n19
A letelepedesi engedely megszerzeseben, es a koltozesben szivesen segitunk, amennyiben vallalod, hogy a letelepedestol szamitott 5 even belul nem hasznalsz internet-kapcsolatot, valamint ha az esetlegesen megszerzett allatboroket felhasznalva dokumentalod a veled tortenteket, amit kesobb szabadon felhasznalhatunk hivatkozaskent, ha esetleg masokban is felmerulnenek hasonlo korszakalkoto otletek.
2009.04.01 01:29:22nyistapista
Bár a terveket még nem láttam, de szurkolok, hogy a dologból ne Király utca II. legyen. Remélem, megérem, hogy a Váci utcát ne vágja ketté egy autópálya.
2009.04.01 01:49:38dezso.ma.iszik
Meg nem tudnám mondani, hogy mi lenne a jó. Még nekem sem, nemhogy másnak. Itt lakom, kocsival járok. Jobb levegő is kéne, meg közlekedni is kéne. Meg csend is kéne, meg egy kis "élet" is. Meg kellenek is a turisták, meg nem is. Van kutyám és szarik is. A kaki büdös, nekem is. De összességében azt mondom, hogy szeretek itt lakni. És ha majd nem tetszik, akkor elhúzhatok a csöcsbe, van elég falu. És ez mindenkire igaz.
A Rogánt utálom mint a szarot, de tőlem annyit lopik amennyit elbír a töke helye, ahogy a többiek is. Leszarás. De legalább normálisan csinálják meg, ennyi.
2009.04.01 03:58:07Márk_Márk
Azoknak a hülyéknek, akik szerint a teljes V. kerületet gyalogoszónávé kellene tenni: akkor hogy a picsában lehetne feljutni mondjuk az Erzsébet hídra, amelyik az egyetlen nem 2x1 sávos híd kilométeres körzetben, ami ráadásul két olyan jelentéktelen részt köt össze, mint a két legtöbb lakosú kerület, a XIV. és a XI., valamint az M3 és az M1-M7? (Ne jöjjön senki a körgyűrűvel, az ma még az M1 és az M5 között teljességgel járhatatlan.)
És hogy lehetne eljutni a kiskörútra, a Bajcsy-Zsilinszky utcára meg az Andrássy útra?
A gondolkodás ennyire fáj, vagy csak deRogá(n)ló?
pg2
"kifejezetten a két híd megközelítéséhez kell csak belépni a kerületbe, egyiket sem érinti Rogán kezdeményezése"
Szerinted az Erzsébet híd melyik kerületben van? És az Üllői út felől hogyan lehet szerinted feljutni rá? Csak nem az említett Kecskeméti utca - Egyetem tér - Károlyi Mihály utca útvonalon, és sehogy máshogy?
dukeekud:
Te tényleg ennyire hülye vagy, vagy csak megjátszod magad?
Baszd meg, az utca nem sportpálya és nem játszótér.
2009.04.01 04:18:42]{udarauszkasz
Mindenki Pragaval peldalozik... lehet, hogy a belvarosa szep, de ugyanugy at kell menni a varoson annak, aki Nemetorszag felol (akar eszak, akar nyugat felol) le akar jonni Szlovakia fele.
Jo esetben haromnegyed ora, de nyaron sokszor 3 ora, mire atjut az ember Pragan, pedig feleakkora, mint Budapest, megis be van allva.
Ott ugyanis nullasnak, elkerulonek nyoma sincs, illetve van belole egy 8 km.es szakasz osz jovan.
Utaltam arra jarni, sot, az osszes magyar kamionos utal.
2009.04.01 06:04:47Gabbesz
Mennyire látható az emberek pártállása. Most képzeljétek azt, hogy nem Rogán ötlete volt, hanem Demszkyé. És úgy tessék érvelni. Aztán nem megfordítani a gondolataitokat!!!
2009.04.01 06:17:44Sigismundus
Ha jól értem az eddigieket.. (nem vagyok fővárosi)
Rogán ötlete önmagában jó és szép, csak azt felejti ki, de teljesen, hogy ha V kerületből kikerül a forgalom, akkor az valahol a közelben növekszik meg. Mással kib***k, de magának jó lesz.
Az egész problémát egy egységes Budapest közlekedési és városrendezési terv oldaná meg.
De ezt a nagy városvezetés pont azért nem tudta megoldani, amiért Rogán sem számol a más kerületekkel, mert minden kerület-egy önálló város, egyik sem fog másikra tekintettel lenni...
Nem egy egységes egész, jogilag. Közlekedésileg viszont igen...
2009.04.01 07:22:27törppapa
Ahhoz, hogy visszaköltözzenek a városból elmenekült emberek, normális városi környezetet kellene teremteni. Az üzletek fele a mérhetetlenül magas bérleti díjak miatt be van zárva. Kosz, és mocsok mindenütt. Valamikor a Váci utca fényes és ragyogó volt, teli emberekkel. Ma, lehangoló, tele gagyi utcai árusokkal, lassan rosszabb lesz, mint egy keleti bazár. Hiába akarnak sétálóutcát csinálni, ha nincsenek tiszta utcák, ragyogó üzletek, akkor a kutya sem akar ott sétálni!
2009.04.01 07:24:05RAMBO
Majdnem biztos vagyok abban, hogy a beruházást éltető postolók nem a Belvárosban laknak, és kb. annyit látnak belőle, ami a metro ablakából látszik a Kossuth tér - Deák tér között.
Majd miután végigcsinált bármelyikőtök egy hétvégi nagybevásárlást úgy, hogy megáll a kocsijával a ház előtt, kipakolja a 20-25 szatyrot a ház elé, miközben feltartja a forgalmat, a felesége terhesen őrzi a csomagokat, míg parkolóhelyet talál valahol, aztán a lift nélküli házban 6-7 csomagonként 3-4 fordulóra felviszi a cuccot a harmadikra ... na akinek ez meg volt, az ugasson bele abba, hogy milyen fasza lenne ez úgy, hogy nem is a ház elé, hanem csak a házadtól 50-100 méterre tudnál megállni.
A bevárosi tömeget NEM a nagy átmenő forgalom okozza, az megehetősen mérsékelt, hanem a Buda-Pest közötti dugókra való rácsatlakozás a gond (pl. a Lánchíd körzetében).
Ugyancsak gond, hogy a helyiek és a látogatók nem tudják hová eltenni a kocsijukat, nincs elegendő parkolóház, ami van, az őrült összegeket kér.
Ezt a problémát kellene megoldani a roppant látványos díszburkolatok helyett. Csak ez tényleg intézkedés lenne, és kisebb lenne a kirakata, politikus ilyesmiben nem gondolkozik.
2009.04.01 07:30:45Playah
Nah én nagy sétáló vagyok,hetente legalább egyszer 4-5 orat a városban.én kifejezetten örülnék neki,ha kiviteleznek,normalisan. Azoknak a kedves hőbörgő autóvezető kommentelőtársaknak,akiknek nem tetszik az ötlet:a jelszó:BKV :-) kevesebbet hs kéne fizetni a benzinért,csak hat a státuszszimbólumrol kéne munkaidőben lemondani.tény,hogy az átmenő forgalomnak el kéne végre készíteni a körgyűrűt,akkor a budaörsi ut sem lenne annyira gázos.
2009.04.01 07:30:58Lámpaoltó
Ez az 5let nem közös Demszky-Rogán-Bojár agymunka? mert akkor a pártos vicsorgásnak nincsen értelme, az agglomerációból beturistáskodó autós ingázók meg abbahagyhatnák a rinyálást: én nem állok az ablakuk alá, 24 órán keresztül fújni befelé a kipufogógázt
2009.04.01 07:42:11RAMBO
Törcsi:Got_som'_weed?
Szia! Látom egy motorizált városlakó lecsapta a kezedről szépen induló kapcsolatot, amikor egy kellemes randi után a "megvárjuk az éjszakai járatot itt az ónos esőben?" kérdés helyett fel tudta tenni a sokkal jobban csengő "hazavihetlek?"-et. De legalább megmaradt az erkölcsi fölény: ha akad neked valaki, az majd a lelkedet fogja szeretni.
;)
2009.04.01 08:10:42sztroberi
de most tényleg, aki repes az örömtől e felújítás miatt, az a belvárosban él? főleg az érintett utcákban? 4 éve más sincs itt, mint felszedett burkolat, kirobbantott járda, lyuk, gödör, targonca. Egyrészt unom, de rettenetesen.
Másrészt, parkolóhely az nincs. Most még megszüntetik a meglevők uszkve 50%át (ahogy a felújított Veres Pálnéban is), a legközelebbi parkolóházhoz a kerületben METRÓval tudok eljutni, így pl. a bevásárlás meglehetősen röhejes), de ebben a parkolóházban sem tudom megfizetni még a kedvezményes parkolóbérletet sem. Mit csináljak a kocsival, nyeljem le?
Továbbá, nem tudom, valakinek feltűnt-e, de a kecskeméti-károlyimihály-petőfi vonalon a legtöbb utca egyirányú. Namost, ha a fent említett utcákba korlátozzák a behajtást, ugyan azokba hogyan lehet behajtani, amiknek nem korlátozták a forgalmát? Itt nem arról van szó, h az ÁTMENŐ forgalmat korlátozzák, hanem arról, hogy egycsapásra megszüntetik az ötödik kerület Duna-felőli oldalán a forgalmat.
(azt már csak csendben kérdezem meg, hogy Rogán hogy fog kiállni a saját [és nem szolgálati] kocsijával, ami szintén e területen belül parkol, viszont ő nem ezen a területen lakik, tehát elvileg nem hajhat be....)
2009.04.01 08:14:48innovation
Remek ötlet!!! Támogatandó, hogy így fejlődjön székesfővárosunk többi része is! Bécs is csodás, lehet benne élni és a belvárosi rész is sétálós, fás, csöndes, stb... Fejlesszük tovább ebbe az irányba tömegközlekedést, a házak FELÚJÍTÁSÁT, több sétáló utcát, kiülős teraszt, stb, stb, stb... Akinek nem tetszik, ne jöjjön a Belvárosomba! Jah és busz helyett villamost és trolit a belvárosba! Csak így tovább V. ker.!
2009.04.01 08:26:14freddynemkrueger
RAMBO: GYF-et tudnám idézni: el lehet menni. Nem muszáj a belvárosban lakni, add el a lakásod, abból a pénzből a külvárosban kapsz egy kertes házat saját garázzsal, jó levegővel.
2009.04.01 08:29:54Hooshee
Mégis mi a lófasz értelme van egy, a Váci utcával páhuzamos sétálóutcának? Ott is elvétve látni embert (Azok is ott dolgoznak), kell még egy sétálóutca, ami kong az ürességtől?
2009.04.01 08:33:47városjáró
Az a baj baszki, hogy ilyen goigaberuházásokkal akarják megoldani azt, ait szimpla közlekedésszervcezéssel, és ellenőrzéssel már évtizedek óta megoldhattak volna. Szép és jó a díszkő (persze ha nem jön fel egy év után - mint a Király utcában, a Szabó ervin téren, a Nagymező utcában...), de kibaszottul nem azon múlik. Ráadásul az Okt.6. utcában iszonyat sok "VIP" cég üzemel, akik ne fognak akarni lemondani a gk-s behajtásról. Meg rendeget szolgáltató is van az adott "főúton". Azok is meg akarják majd továbbra is közelíteni a boltjaikat, irodáikat, raktáraikat. Ők is ki lesznek tiltva? Aligha. Szóval ez egy egy látványos ámde drága látványsemmi lesz, a problémák elkenésével, de legalább nagyképűen.
Csak hogy visszakérdezzek: azért állnak másodikként végig ezen a főutcán az autók, mert nincs lekövezve, vagy azért, vagy mert nincs leszabályzva az egész, amire ráadásul még a közteresek/rendőrök is szarnak?
2009.04.01 08:38:47Tavikagyló
@ nyistapista
"Remélem, megérem, hogy a Váci utcát ne vágja ketté egy autópálya."
remélem nem fogod megélni, mert az azt jelentené, hogy gyalogos híd lesz az Erzsébet. A jelenlegi terv éppen a többi felhajtási lehetőség megszüntetése.
2009.04.01 08:44:52Tavikagyló
Látszik, hogy szinte csak férfi hozzászólók vannak... Gondolom az lenne a terv, hogy jól öltözött emberek sétálgassanak és költsék a pénzt az említett terülten. Képeslapokon nagyon szép a díszburkolat, csak nem lehet rajta járni!!! Se magassarkú cipőben, se bottal a babkocsiról meg már végképp nem beszélve.
Személy szerint én inkább kerülök 2-3 háztömböt csak hogy ne tegyem tönkre a cipőmet meg a talpamat... Nem hiszem el hogy a XXI. században nem lehet valami használható de esztétikus megoldást kitalálni.
2009.04.01 08:51:42airdace
Fogjátok már fel, hogy minden belvárosi lakos autója úgysem férne el a házuk előtt. Ott kong üresen a Pollack téri mélygarázs, és oda nem kell elmetrózni. De pl. a Stadionoknál is csomó szabad hely van a parkolóházban. Nálunk a cégnél is ott pihent a céges autó. Ha vidékre kellett menni, elmetróztunk odáig, és hajrá.
2009.04.01 08:55:52városjáró
És ami a valódi odafigyelét a legjobban (nem) jellemzi: az OTP székházzal szemben tegnap oly békésen szundíthatott bekvartélyozva egy koszlott hoimlesz, hogy "öröm volt nézni". Mondom szemközt az OTP milliárdosai, ideát meg a csöviger. Díszburkolattól fog ez a felfogás megváltozni?! (A Falk Miksás kommenten is érdemes lenne elmerengenetek kicsit! Ott sem a sétáló-nemsétáló utcaság a gond...)
2009.04.01 09:00:18roy2345
Éljen rogán!
2009.04.01 09:01:19avenger13
normális belvárost csinálni jó terv, hogy mi lesz belőle az más kérdés. Nekem pl. nincs egyáltalán autóm, a bevásárlást mégis meg tudom oldani. Ezzel asszem nem vagyok egyedül. Lehet nem csak a látványos részekre kéne ügyelni, és akkor máris értelmes megoldást kapnánk. Másrészt, amennyiben a BKV hajlandó lenne nyugati szintű tömegközlekedést csinálni, akkor esetleg lehetne azzal is járni. Nem kerül annyiba...
A képviselők meg úgyis autózhatnak keresztül kasul a városban, rájuk ugye a szmogriadó sem vonatkozik, miért is?
2009.04.01 09:03:25sztroberi
airdace: nem véletlenül üres a pollack mihály téri mélygarázs. tudod mennyi oda egy havi parkolás? ráadásul a belvárosiak oda már kedvezményt se kapnak, mert másik kerület.
2009.04.01 09:08:00berserker
én a belvárosban élek, sőt mi több, a fejlesztéssel érintett utcában, és igen, örülök neki! A sok fanyalgót meg nem értem. Örülök, hogy növekszik majd a lakásom értéke, és rendezettebb, élhetőbb lesz a környék. És igen, kocsim is van, és használom is, de ritkán kell, pont abból adódóan, hogy ilyen központi helyen lakom.
Ha minden igaz, jövőre kerületi lakosoknak jelképes összegért lehet igénybe venni a mélygarázsokat (a kerületi újságban volt). Ennyit megér nekem a rendezett környék.
Aki meg a bevásárláson hisztizik, meg hogy cipelni kell a cuccokat, végképp nem értem, de most komolyan, aki ennyire autóhoz kötött miért kell pont az V. ker-ben laknia??? Természetes, és ez a tendencia, hogy a városok központjai fokozatosan sétáló övezetekké alakulnak. Ja, hogy ez átrendezi majd az itt lakók szerkezetét? És akkor mi van?? Majd jön ide lakni aki meg tud tenni pár métert kocsi nélkül, aki meg nem, az arrébb költözik.
2009.04.01 09:24:48városjáró
berserker: Mint írod, te ott laksz a belső részben. És mi a véleményed a homlestanyákról? A kocsmatöltelékekről? A kutyaszarókról? A duplasorban álló kocsikról? Az illegális plakátolókról? A gödört széjjelkúró deszkásokról? Ezek mind amiatt vannak, mert nem sétálóutca pl. az Október 6. utca?
Ja és hát a város vicce a Szabadság tér. SZA-BAD-SÁG TÉR, ahol kordon örzi a szovjet M-lék művet és ágyűcsőerdő az Amcsi székházat. Nyomasztóbb végigsétálni köztük, mint tizenöt éve, amikor még ott csörtetett a 15-ös busz.
Egyébként új kávéház nyílt az Aulich utca végében. Ott ahol a z illegálisan drosztoló taxisok telibe foglalják az Örökmécses környzeteét. Ez is a díszburkolathiány miatt van? (Nem mondom, nyomvonalkorrekció, járdamódosítás, pollerezés jöhet - de az ne kerüljön már 5 milliárdba...)
2009.04.01 09:25:31Sloow
Európa egyik legszennyezettebb városa Budapest és semmi más oka nincs, csak az irreális és indokolatlan mennyiségű autó.
Mi mást kellene korlátozni, mint az autóforgalmat?
Menjetek kerékpárral és tömegközlekedéssel, akkor megóvjátok a környezetet, na és magatokat az eltunyulástól...
2009.04.01 09:39:11HencegőLajos
De szép lenne ha megvalósulna! Ezt a díszkő-mániát viszont nem értem. Az a tapasztalatom, hogy a magyarok valami miatt nem tudnak díszkövet lerakni. Eleve bénán teszik le, aztán két év múlva életveszélyesre süpped és töredezik. Nem kéne erőltetni. Kerékpárutakat is díszkövezik a butus döntéshozók. Látszik, hogy nem kerékpároznak. Annyira szépen meg lehet csinálni a sétáló utcákat is egyszerű aszfalttal, vagy színezett aszfalttal.
Tegnap a gyönyörű Bakáts téren sétáltam. Elképzeltem, milyen lenne ha nem autóparkoló lenne a templom előtti tér, hanem visszaadnák az lakosságnak. A parkolónál még egy tekepálya is jobb lenne, vagy szabadtéri szoborkiállítás, bármi...
2009.04.01 09:42:58berserker
városjáró: duplasorban álló kocsik nem lesznek ha kész lesz a díszburkolat, mert csak olyan széles lesz az úttest, hogy pont elfér majd egy kocsi. A többi dolog engem is idegesít, de nagyságrendekkel jobb a helyzet, mint néhány másik (szomszédos) kerületben. Itt most csak az új Főutcáról volt szó, nem mondtam, hogy CSAK ettől lesz majd élhetőbb a kerület, de ez egy lépés afelé. Csövesek mindenhol vannak a városban, sajnos ez van, ez egy globálisabb probléma, a deszkásoktól az erzsébet téren én is idegrohamot kapok (ott pl. felszedném a burkolatot és leraknék kockaköveket, nem is kerülne durván sokba, csak pár csíkot néhány méterenként keresztbe, na azon próbáljanak meg gurulni), de ezek már más témák, a szabadság téri emlékmű kérdése pedig végképp.
2009.04.01 09:43:11kitikata
A Belváros végre elindult az európai úton és ezt Rogán úrnak köszönhetjük. Amióta ő a polgármester azóta jó irányú változások történnek. Ez a városrész nagy mértékben leromlott az elmúlt években, kopott lett és zsúfolt. Végre megváltozik ez az előnytelen helyzet!
2009.04.01 09:45:35RAMBO
freddynemkrueger
Szia!
Több lépésben költöztem ki a belvárosból: először Zuglóba, ahonnan tavasztól-őszig bicajjal jártam be a munkahelyemre, majd onnan egy pest-megyei településre. A probléma egyébként pontosan ez: a belváros elnéptelenedik: ha megnézed éjszaka, kihalt házakat látsz, mert minden lakást bérbeadtak irodának.
Az itt lakók döntő többsége mamóka és papóka, akik szociális bérlakásukat vették meg a becsült ár 10%-ért, amit kedvezményes hitelből finanszíroztak. EZÉRT olyan lepusztult a város, és EZÉRT felesleges kitiltani az autókat, mert egy "normális" anyagi körülmények között élő családnak jószerével élhetetlen, pontosan a kocsi miatti problémák miatt.
Az irodákat pedig meg kell közelíteni valahogy, ami a rossz tömegközlekedés miatt javarészt autóval lehetséges. Mondok egy példát: a HÉV közel van, a metro is közel van az irodánkhoz, a menetidő viszont vállalhatatlan. FELEannyi idő alatt vagyok bent a munkahelyemen kocsival, mint tömegközlekedéssel, az kb. UGYANANNYI.
A politizálás azt jelentené, hogy a városlakóknak olyan érdekeltségi rendszert teremtesz, ami józan megfontolás után a tömegközlekedés felé tolja őket. Ehelyett az történik, hogy kényszeríteni akarják az embereket mindenfélére, ami nekik nem jó. Ez nem politizálás, ez az ostobaság diktatúrája. Szerintem. (Pártoktól függetlenül mondom ezt. Analógia: ha nem éri meg dolgozni, mert a segély ugyanannyi, mint a munkabér, ki menne el dolgozni??)
2009.04.01 09:48:04websas
Azután mikor egy szolgáltató: (Tv,Hűtőgép,festő,kárpitos, stb.)nem akar oda menni mert nem vállalja a behajtási engedéllyel járó macerát, (vagy nagyon megnyomja a ceruzát)akkor majd lehet örülni a jó levegőnek.
2009.04.01 09:48:38városjáró
berserker: mindegyik kérdés önmagában megoldandó, de ha most főutcaprogramról beszélünk - ami az érintett utcák és terek "összekapcsolásával" jönne létre - akkor nem csinálhatunk úgy, mintha nemlétező problémákról lenne szó.
A párméterenként letett kockakősor (Gödör) jó ötlet! Nyomni kéne!
2009.04.01 09:52:33adamskij
Rogán tényleg meglepően sokat tesz az V. kerületért (én legalábbis nem vártam tőle ennyit). viszont az előtte lévő négy évben Steiner is letett jópár dolgot az asztalra (pl: Bazilika).
az egészen biztos, hogy mindenki nyúl a kerületi kasszából. ennek ellenére úgy tűnik, az átlagnál több fejlesztés történik számunkra, akik itt lakunk.
ha jól tudom, a fővárosi kerületek közül az V. azon kevesek egyike, amelynek konkrét 20éves terve van átalakításokra - ez a mostani terv is ennek a része. lesz még itt felhőkölés autós részről amikor a Ferenciek teréhez érnek.
2009.04.01 09:54:41Kandabula
Korlátozni csak akkor szabad, ha ugyanakkor egyéb megoldással az alapvető igény (közlekedni pedig muszáj) kielégíthető.
2009.04.01 10:03:30bbb2
Meg lehet ezt jól is csinálni csak sokba kerül. Bastiában (Korzika) az egész belváros, meg a kikötő alatt átvezettek egy alagutat, amivel az autósok összes gondja megoldódik. Felette meg lehet gyalogolni, meg kocsmázni most már gond nélkül.
2009.04.01 10:03:34Magyarnaba
Rogánnak igaza van! Az istenverte autók teljesen lakhatatlanná és élvezhetetlenné teszik a várost.
Nem az a probléma, hogy a belvárosban nem lakik senki, hiszen ez egy hivatali negyed, tele van bankokkal, hivatalokkal, nem csoda, hogy éjjel töküres. A probléma az, hogy az agglomerációba költözött kényes polgárság úgy gondolja, hogy neki joga pusztán kényelemből a belváros autós megközelítéséhez. (Itt sem az a probléma, hogy egy-két ember így gondolja, hanem az, hogy 100000 ember véli így.) Nincs olyan, hogy nekem jogom van autókázni a belvárosban, másnak meg nincs joga ez ellen tenni.
Rogán kezdeményezése egy lépés a fenntarthatóság és a jogegyenlőség irányába. Sok ilyennek kellene még követnie. Tónika már a kampányában világosan megüzente, hogy ezt akarja csinálni és a helyiek EZT A PROGRAMOT szavazták meg. Rogánnak felhatalmazása van erre a programra, mégpedig a helyi lakosságtól. Kár, hogy nem kezdett korábban bele.
2009.04.01 10:05:26kemike
LOL ez a hozzászólásáradat... :D :D Némelyik ultravicces :D :D
Kezdjük alapoktól:
-AZ ELGONDOLÁS JÓ! Aki volt már külföldön, az tudja milyen egy belváros, de elég elmenni Egerbe asszem Szombathelyen is van a forgalomtól elzárt túristavonzó belvárosi rész...
Szóval ebbe ne kössön bele senki. Akik belekötnek nyilvánvalóan egy balliberális nyálfröcsögéstől hajtva teszik. Nekik ajánlom hogy nézzenek szét a városban, Demszky hogyan képzeli el a városfejlesztést (plázahalmaz, kb 3-4éve nonstop dugó, és 4es metró annyi pénzből amiből a japánok atom és földrengésbiztos tengeri hidat építenek)...
Jahh mint írva vagyon ELNYERT pályázati pénz a forrás, emlékeztetnék hogy a4es metróra egy forintot nem kaptunk de a költségek 500milliárd forintnál tartanak.
Mutyiról meg csak annyit hogy az ország vezetése 7. éve ugyanazon bagázs. Ezen 7 éva alatt sikerült eddig 2 álamcsődöt megúsznunk, és mimmáron 3. éve csökken a reálkereset az országban, a munkanélküliség idén megdönt minden rekordot, és egy bábkormány alakul épp az ország élén, mellesleg MSZP-SZDSZes politikusok ülnek sitten pl Erzsébetvárosi mutyik miatt. Szal akinek van kritikája egy teljesen JOGOS(belváros->sétálóutcák, túristacsalogatás) kezdeményezés miatt, először nézzen jól mélyen magába, ha ez kevés adhatok más 5leteket is... Kocsikázzon alagútban a síkság alatt Pécsre, vagy Völgyhídon nézze a panorámát...
7. éve van ugyanazon bagázs hatalmon az ország élén,az 5. kerületben 3.éve polgármestre Rogán, Demszky 15éve Budapest polgármestere(azoknak jelzem akik kifogásolják a városképet)...
2009.04.01 10:05:41airdace
Azért a Károlyi-kert körüli utcákat nem nevezném hivatali negyednek - a Magyar utcában pl. inkább csak lakások vannak.
2009.04.01 10:12:52Kandabula
bbb2-re, meg pld. Köln
2009.04.01 10:12:54hdome
Itt mindenki halál irreális... Ezért van az, hogy nem bírom hallgatni a politikai és az ahhoz kapcsolódó vitákat, mert a többség álomvilágba szalad és olyanokat mond, ami a legkevésbbé sem valós, és a legkevésbbé sem kivitelezhető.
Hogy valami új jön létre? Nanáhogypersze. Az egész belváros egy lepukkant romhalmaz, kivéve a felújított részeket. Miért ne legyen a többi is olyan? Érdekellentétek mindig voltak, vannak és lesznek is, de az egyéni problémákon ideje lenne túllépni.
Szerintem.
2009.04.01 10:24:57zsírzselé
Ezek már nagyon régi tervek, sőt az előző ciklusban, még komolyabb forgalomcsökkentési koncepciók voltak.
Katasztrófális a szükebb értelemben vett belváros forgalma, az autópályával a közepén. (Kossuth L.utca)
A Király utca esete tipikus, itt lakom. A burkolat azért ment tönkre, mert a lerakása után kezdték építeni a Gozsdut, meg az összedőlés előtt álló Central Passzázst. Napi 40-50 betonkeverőt nem igazán bírtak.
Mellesleg nemrég költöztem vissza, a hegyről, és nagyon jól érzem magam autó nélkül, használom a bkv-t 2 babakocsival, és már oda is metroval megyek, ami korábban a hegyi autós életmód idején elképzelhetettlen volt. A probléma csak a sok autó és a kutyaszar. Nem is értem néha, hogy emberek miért élnek együtt egy lakásban állatokkal? Mint az arab nomádok a kecskéikkel sátrakban. Érdekes vidéken az állat be se mehet a házba... És ne akadjatok ki emiatt amit írok, mert annyi fapofa, embert, mint aki a kutyáját kénytelen megsétáltatni, hogy üríthessen, kevés szituban látni.
A nagybevásárlásokat, a budaörsi körutazás helyett lecseréltem a Lehel piacra, metroval 15 perc. Aki meg nem szeret cipekedni a kocsijától a házáig, legyen leleményes és szerezzen be kiskocsit, összecsukhatót.
2009.04.01 10:28:15RAMBO
Magyarnaba
Azért egy poston belül legalább ne keveredj ellentmondásba magaddal:
"Nem az a probléma, hogy a belvárosban nem lakik senki, hiszen ez egy hivatali negyed, tele van bankokkal, hivatalokkal, nem csoda, hogy éjjel töküres."
"Rogánnak felhatalmazása van erre a programra, mégpedig a helyi lakosságtól."
Namégegyszer, kitől is, ha ez banknegyed, he? (Egyébként nem vitatom a felhatalmazását.)
Ostobaság azt gondolni, hogy a banknegyedet ne lehessen megközelíteni. Sokkal inkább el kellene gondolkozni azon, hogy a belváros akkor banknegyed, vagy kirakat sétálóutcák halmaza. Na ez nem történt meg.
Az "igenis viseljék el a kényelmetlenséget" duma pedig elképesztő: nem azt kell kikényszeríteni, hogy valami ne legyen jó (kényelmes megközelítés), hanem azt, hogy valami jó legyen (tömegközlekedés). Amíg a tömegközlekedés nem jó, ÉS a gépjárműforgalmat korlátozzák, addig csak nagyobb lesz a szopás, és senkinek nem lesz jobb. Lehet éljenezni.
2009.04.01 10:36:01Jarvis
kemike: navégre!
sd m-nek még az elejére: nagyon tudományosnak látszik amit írsz, de nem lenne minden hasznon nélkül való, ha rákeresnél a Google-ban a koncepcionális hátterére, és akkor nem írnál hülyeségeket. mellesleg a Budapest Szívével én nem példálóznék (lásd: Eggeraat botrány) + eddig egy kapavágás felé irányuló mozdulat sem történt, rengeteg koncepció meg látványterv, de pl egy EU támogatás még kilátásban sincs (kicsit olyan Kormányzati Negyed+ 4es metró flashback)
2009.04.01 10:37:11Masni
RAMBO
Majdnem biztos vagyok abban, hogy a beruházást éltető postolók nem a Belvárosban laknak, és kb. annyit látnak belőle, ami a metro ablakából látszik a Kossuth tér - Deák tér között.
*** én éltetem és a belvárosban lakom. Sőt, egy csomó barátom/ismerősöm/rokonom lakik itt.
Majd miután végigcsinált bármelyikőtök egy hétvégi nagybevásárlást úgy, hogy megáll a kocsijával a ház előtt, kipakolja a 20-25 szatyrot a ház elé, miközben feltartja a forgalmat, a felesége terhesen őrzi a csomagokat, míg parkolóhelyet talál valahol, aztán a lift nélküli házban 6-7 csomagonként 3-4 fordulóra felviszi a cuccot a harmadikra ... na akinek ez meg volt, az ugasson bele abba, hogy milyen fasza lenne ez úgy, hogy nem is a ház elé, hanem csak a házadtól 50-100 méterre tudnál megállni.
*** egy csomót végigcsináltam. Igaz, nem a feleségem volt terhes, hanem én. :)) Nincs autónk. Nem költünk havi 30 ezer forintot (az autó árát nem számolom) arra, hogy aztán havi 5 ezer forintot spóroljak a tescóban.
Viszont, működnek az izmaim, nem vagyok túlsúlyos és képes vagyok a harmadikra gyalog felvinni két biciklit egyszerre. Na jó, ezt nem olyan könnyen és lihegek is közben. :)
Az autós közlekedés nem alkotmányos jog. Sem a parkolás.
Amúgy azt sem értem, hogy az önkormányzat miért támogatja az autós lakótársaimat havi X ezer forinttal kedvezményes garázsbérleti lehetőséggel? Ez valami alapszükséglet? Mert azt értem, hogy az öreg, törött lábú nénihez miért jár a szociális munkás az én pénzemből (is), mert szegénynek szüksége van rá. De változatlanul azt gondolom, hogy autózni nem létszükséglet.
A bevárosi tömeget NEM a nagy átmenő forgalom okozza, az megehetősen mérsékelt, hanem a Buda-Pest közötti dugókra való rácsatlakozás a gond (pl. a Lánchíd körzetében).
*** ez is igaz.
2009.04.01 10:41:19jokkmokk
sok frusztrált panelproli, aki nem dolgozhat, nem lakhat az ötkerben.
simán el lehet kerülni a belvárost, bárhonnan bárhová mész is.
vannak körutak, meg van M0 is..
vegyetek egy 2009-es kiadású térképet :)
2009.04.01 10:47:32kerekgabi
Itt lakom az ötben. Nem azért, mert májer csaj vagyok. Hanem mert itt éltek a nagyszüleim, szüleim, így én is. Egyetemista vagyok, nagyapám és nagyanyám velünk lakik. Alig tudnak már letotyogni az utcára, örülnek, ha a Honvéd térig, Kossuth térig letipegnek. A Szabtér már messzeföldnyi nekik. Botjukkal tolják félre a kutyaszart, mert nem akarnak elcsúszni benne. Bolt van az utcában, de horror áron adnak mindent, és homless lakik az ajtajában. Valaki itt írta a zugkocsmát, ja, az is van az utcánkban. Szerintem pont erről ír, én a Markóban lakom. Egyébként ezt a boltot a rendőrök és a smasszerek is védik. Full bűnözőé, ezt sokan tudják itt. Komoly üzletelések zajlanak ott. Főleg a sötét órákban. A sok cigó a környéken egész nap zaklatja a járókelőket, árulják a bútoraikat a kocsikból. Ha nagyit dokihoz kell vinni, mert járni csak percekig képes, járműre egyáltalán nem tud szállni, akkor az egy több órás procedúra. Nyomi matricát nem kapunk, mert nem fizettünk jó helyre jó ötvenropis csúszkát. Könnyen mondja az, hogy el lehet innen menni, aki jön-megy egy város életében. De három generációt hogy a fenébe lehet elvinni innen???????? Kilencvenes öregeket? Akiké valaha a lakás volt, aztán államosították, majd megvetették velük a sajátot? Romokban a ház, a lakásra nincs pénz felújítani. Kinek adjuk el? Itt vagy horror áron lehet eladni felújítottat, vagy sehogy. Még csak 19 éves vagyok, de azt látom, hogy rossz országba születtem. Itt csak a kiskirályok és a maffiózók meg nepperek tudnak túlélni. Taposva a többieken. Hogy Rogán milyen polgármester, nem tudom. De előbb az úgynevezett közbiztonságot kéne körüljárni, nem díszburkolni! Aki itt él, azokkal kéne közösen terveket készíttetni, meghallgatni őket. Apámnak remek ötletei lennének, de ki a frász hallgatná meg őt?
2009.04.01 10:48:57sztroberi
notehát, én se használom naponta az autómat, igyekszem tömegközlekedni, ahova lehet. viszont, bár példálózott vele valaki, alkotmányos jog, h autóval járjak, ez a magántulajdonhoz való jog, ha van kocsim, nem tilthatják meg, hogy használjam. pláne nem a lakásom környékén.
és a nagy törekvésben, hogy védjük a környezetet, és jól kitiltották a nagyobb járműveket már a körúton belülről, azt siekrült elintézni, hogy a papír- illetve fémhulladékot SENKI nem vállalja, hogy elszállítja az intézményekből, mert NEM ÉRI MEG kifizetni a hatalmas összeget, hogy bejöhessen a hulladékért. Tehát az összes intézmény szépen a kukába dobja nem szelektíven a papírt, üveget, fémet NAGY MENNYISÉGBEN, mert nem tud más csinálni. Éljen a korlátozás, ugye?
2009.04.01 10:49:017241gabi
Végre, végre!
Semmi keresnivalójuk az autóknak a belvárosban!
2009.04.01 10:50:14Sémi
Nem biztos, hogy a Király utca sorsára (értsd: kivitelezés minősége) jut majd az ötlet, ha megvalósul. Ne feledjétek: jellemzően és statisztikai alapon inkább ott tűnnek el a haverok zsebébe a nagy lóvék a rossz minőség rovására, ahol az mszp-szdsz "munálkodik" (lásd pl. metró4, viadukt, m6 alagutak, Terézváros, kulturális főváros stb. stb. stb.)
2009.04.01 11:06:41702
Teljesen függetlenként ellenzőknek és helyeslőknek egyaránt ajánlom az Európai Bizottság Környezetvédelmi Főigazgatóságának tanulmányát, pontosan erről szól. "A nagyvárosi utcák visszahódítása az emberek számára - Káosz vagy életminőség?" a címe és az átfogó városrendezésről szól a belvárosi területekkel a középpontban. Tényleg érdekes, külföldi hatástanulmányokkal, ilyesmi. 52 oldalas, gazdagon illusztrált PDF, de gyorsan el lehet olvasni, nagyon elgondolkodtató:
http://www.khem.gov.hu/data/cms1940375/streets_people_HU.pdf
2009.04.01 11:09:30Éhesló
Egyetértek az autógyűlölőkkel!
Az autósok és fuvarozók felelősek a dugókért, a levegőszennyezésért, a koszért, a kutyaszarért, a hajléktalanokért és a tönkretett városokért!
Általában mindenért!
Sőt: akinek autója, tehergépjárműve van ne tarthassa otthon, a jármű ára, a vám, a regisztrációs díj, az ÁFA, a fogyasztási adó kifizetését követően kötelezően adja le egy fizető tárolóhelyen a városon kívül egy használaton kívüli szemétlerakóban, fizesse a tárolási díjat, a kötelező biztosítást,zöldkártyát, vizsgadíjt, az adót.
Az üzemanyag (amit nem használt el) - a járműre központilag megállapított norma alapján- fizesse meg az ÁFÁ-t, fogyasztási adót, az oroszok és a MOL profitját, és az út(pálya)használati díjat, és a szervizek profitját a fel nem használt (szintén norma alapján kalkulált) alkatrészek adójával és vámjával együtt.
Így a költségvetés, a MÁV, a Volán és a BKV helyzetes stabillá válhatna, a sok bringás és gyalogos meg vidáman verekedhetne a BKV-val.
A teherautók helyett vasúton és kulikkal szállíthatnánk az élelmiszert, italt és az egyéb árukat a boltokba, éttermekbe és kávézókba, amik ellepnék az élhetővé tett városokat.....
Szép új világ, méregzöld módra!
Még valami: utakat, parkolókat sem kellene építeni, karbantartani a városokban (bocsi ezt nem is építenek évek óta....):)))
2009.04.01 11:09:36ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa
Hála istennek egy normális ötlet!!
Csak ne ugy csinálják mint a királyt,hogy gyors átadás pezsgőbontás, jutalomosztás és utánna jüttek a toronydaruk bulldózerek INGATLNSPEKULÁNS RABLÓK és az egészet szétvágták 4 hónap alatt mivel kellett a telek és a jatt a csókosok zsebébe!!!
Tehát: előtte építkezünk és utánna burkolunk!!!
2009.04.01 11:12:46Jó Estét
1, Nem kell a belvarosban lakni ha nem engedhetjuk meg magunknak a parkolohazat es kocsival szeretnenk jarni. En ezert is nem koltoztem oda, meg a csovesek miatt.
2, En kocsival jarok mindenhova szinte, megse megyek szinte sose a nagykoruton belulre, es meg mindig elek, es mindenhova eljutok. Ez alol talan az Erzsebet hid az egyetlen kivetel, de azt se szeretem. Ulloi ut felol pl nagykoruton kenyelmesen el lehet jutni az erzsebet hidhoz, de akkor mar inkabb a Petofi.
3, Az a baj, hogy baromi sokan meg mindig legvonalban akarnak kozlekedni BP-n, pedig ez baromira nem jarhato ut, neha biza kerulni kell, ami amugy idoben es benzinben is jobban megeri, mint az "egyenesen atvagok a varoson" filozofia.
4, Ha a belvarosba megy az ember millio helyen le lehet rakni a kocsit es besetalni, nagykorutrol a Deak ter max 10-15 perc, sztem ra is ferne sok emberre
5, Aki gyalog max felorara lakik a munkahelyetol az igazan kepes lehetene besetalni, bebiciglizni, nem ol meg senkit, en is detallok munkaba, es el lehet hinni, hogy baromi megnyugtato..
Szoval ne tessek mindig kifogasokat keresni, magunkat becsapni, hogy most miert is KELL kocsival menni ide vagy oda, mert ha en tudom minimalizalni az autokazast akkor nagyon sokan masok is...
2009.04.01 11:16:07Jó Estét
amugymeg kell egy kurvanagy alagut ami osszekoti m3-m5-m1m7 mondjuk a varosligetnel kezdodne es vhol budaorsnel jonne ki, illetve meg sok nem szintbeli keresztezodest, mert pl a fogarasi kerepesi sarkanal ha szintben eltolnak a keresztezodest nem allna minden reggel az orsig a kerepesin es a Ronaig a fogarasin a sor, de meg millio ilyen van a varosban. Nemetnel tele van alagutakkal minden varos es normalisabb is a kozlekedes, persze mi csorok vagyunk, de talan egyszer...
2009.04.01 11:18:01lega
Egy kis idővel ezelőtt a Mindszenti Strandot lopták el. Egy másik városban - asszem Békéscsabán - bicikliutat "építettek" belőle. Bah!
Az ott felvett pénzt - nyilván EUs volt - meg valakik jól eltették.
http://www.mno.hu/portal/533151
http://209.85.129.132/search?q=cache:8sjmN-S2EksJ:index.hu/politika/belfold/mst071223/+mindszent+strand&cd=10&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a
Majd itt is biztos lesz panamázás. Miért is ne lenne? Magyarországon van Budapest. Vagy nem? :-(
2009.04.01 11:38:32websas
Amikor majd a szolgáltatók nem mennek hozzátok mert nincs kedvük a behajtási engedély megszerzésével foglalkozni, vagy ha mégis akkor, jelentős felárat kérnek, na akkor lehet majd örülni.
2009.04.01 11:39:11sztroberi
olyan jó, h mindenki azzal jön, h minek költözik a belvárosba, aki nem tudja megfizetni. csaképpen az itt élők túlnyomó többsége nem ide költözött,hanem ITT SZÜLETETT, és 25-30-50-70év itt lakás után NEM FOG csak úgy elköltözni.
továbbá valaki jött azzal, hogy olvasta a belvárosi újságban, hogy olcsó lesz a parkolóházi parkolás. ezt mondták akkor is, amikor épült a bazilika alá a garázs. meg lehet nézni, mennyire olcsó.
2009.04.01 11:39:19websas
Amikor majd a szolgáltatók nem mennek hozzátok mert nincs kedvük a behajtási engedély megszerzésével foglalkozni, vagy ha mégis akkor, jelentős felárat kérnek, na akkor lehet majd örülni.
2009.04.01 12:04:01Heyerdahl
MEGKÉRDEZTEK ERRŐL VALAKIT? NYUGATON ERRŐL BESZÉLNEK AZ EMBEREKKEL, AKIK ITT TEJELNEK NAP MINT NAP.
EGYÉBKÉNT ALAPVETŐEN KÖVETNI KELLENE A BAZILIKA ÉS KÖRNYÉKI VONALAT, AMI NAGYON JÓL NÉZ KI.
A LEGJOBB LENNE PERSZE LEZÁRNI AZ EGÉSZ BELVÁROST, NYOMNI EGY-KÉT ALAGUTAT, AZTÁN ANNYI. A BAJ AZ, HOGY EZ NÁLUNK 50 ÉV (LD. 4-ES METRÓ).
2009.04.01 12:19:44ilovebp
Nem tudom miért kell a politikát előhozni folyton, amikor itt egy városi kérdésről van szó!
Egyetértek azokkal, akik szeretnék ha BP. szép, tiszta és lakható lenne! A XVII.kerületben is, ahol én is élek!
Egy nagyvárosban ne várjatok hegyi levegőt és reggelenkénti madárcsicsergést, pláne ne a belvárosban! Ez se Prágában se Amszterdamban se máshol nincsen!
Élni is kell a városban nem csak álmodozni!
Összehasonlítás Prágával stb. városokkal, minek?
Bp. adottságai mások!
Véleményem szerint előbb korszerű közlekedés kellene, parkoló házakkal stb.!
A Király utca felújítása nagyon jó példa!
Előbb az utca és utána a házak felújítása! Tönkre is ment minden! Eszénél volt aki ezt kitalálta?!
A belvárosi lakók csak egy kis félreértés végett a legnagyobb légszennyezést a buszok és a teherautók mellett a ti baromi korszerű lakásaitok okozzák, a 100 éves fűtési rendszerrel és korszerűtlen nyílászárókkal, tetőkkel stb.
Ti is tehetnétek valamit városunkért!
Ne az önkormányzattól várjátok, hogy felújítsák a házatokat 100%-ban!
Ti legalább annyira nem törődtök (általánosságban)
a várossal, mint mások! Ez nem politika, ez kultúra kérdése!
Üdv! Én szeretem ezt a várost! És ti?
Parkolóházakat is kellene
2009.04.01 12:31:07figyeljcsak
Bravó!
hány évtizede várjuk már ezeket a megoldásokat!
És nagyon egyszerű a lépés, korlátozni kell az autós forgalmat. Aztán ha még lekövezik az utcát és lámpát, növényt, padot tesznek az csak ráadás, mert az élet azonnal beindul. A Rákóczi- Kossuth L. utcát is korlátozni kell, az autók megtalálják a kiutat, ne a gyalogosoknak kelljen.
2009.04.01 12:46:27BéLóg
Akárhol jártam, az autók kitiltása és a sétálú/dísz utcák ÓRIÁSIT lendítettek az ott élők életszínvonalán, az ott üzletelők forgalmán.
B....a meg a sok autós, akik sehová nem tudnak menni a seggükhöz tapadt járművek nélkül.
2009-ben az a világtrend, hogy az autósok gonoszak, büdösek, kárt okoznak, fizessenek amíg bele nem gebednek.
Hogy ez nekem sem tetszik (az én seggem alatt is autó van), az egy dolog. De tény hogy belvárosokból mindenhol ezerrel nyomják ki a gépjárműveket.
Szerintem minden ott élő profitálni fog ebből, a többieknek meg akkor mi köze hozzá.
Ha rajtam állna, én már ezer évvel ezelőtt az egész Nagykörutat sétáló utcává tettem volna!
2009.04.01 12:59:17ilovebp
Hagyjuk már ezt az autós a hibás dolgot!
Aki a belvárosban él neki nincs autója? Ő nem használja?
Nem tudom milyen városokra gondolnak a kitiltást illetően, de azért gondolom ott van METROHÁLÓZAT!
Nálunk nincs!
Továbbra is gondolom, hogy a bent lakók kb. ugyanúgy szarnak a többiekre!
Nálunk baromi sok a repülő (XVII.ker.), ami hozza a belvárosba a sok-sok túristát, szennyezi a levegőt! Meg nem egy lopakodó egyik repülő sem!
Van ám hangjuk! Szombat-vasárnap, este-reggel!
Akkor most mi van! Csak a belvárosban lakó ember számít! A város fejlesztését az egész városban gondolkodva kell megoldani! Mert én is itt élek születésem óta, és aki járt mostanában a Pest úti aszfalton az tudja miről beszélek! Katasztrófa!
A sok busz és kamion tönkre tette, nem az autók!
Mert nincs valódi alternatívája annak, aki nem a lakóhelyétől 5.percre dolgozik!
Bp. jelenleg nincs felkészülve ilyen jellegű korlátozásokra, ebben biztos vagyok! Talán majd 10-20 év múlva! Talán!
2009.04.01 13:01:48nagymacko2
Valaki átgondolta már, hogy ezzel a lepusztult elöregedett tömegközlekedési eszközökkel semmit az ég világon nem javítanak a levegő minőségén?!
Valahogy egységesebben kellene kezelni a problémákat!
Azt már meg sem merem kérdezni a sok demagógtól, hogy hol tennék le az autót, és a megnövekedett utaslétszámot a BKV, hogy tudná kezelni!
Más!!!
Törcsi!
Nem megyek a te színvonaladra, következtetéseket sem vonok le rólad, főleg nem a nick neved után!
2009.04.01 13:13:49cudarfi
Kedves felbojdult autósok! Képzeljétek, reggelente sállal az arcomon indulok munkába, hogyne fulladjak meg a szmogotoktól, amíg a Váci úton 1 db ember/autó jellemző. Elhiszem, hogy rettentő fontos és nagy emberek vagytok ahhoz, hogy tömegközlekedést használjatok, de elárulom, hogy hosszútávon a stratégiátok gyilkos mindenki számára. Tisztelet azon autós kivételeknek, akik a teljes várost kénytelenek átutazni. Elárulom azt is, hogy én tömegközlekedéssel járok tárgylani is és emiatt még egy üzlet sem bukott el... Amúgy meg egy tisztább, élhetőbb várost akarok, sok zölddel, több bringaúttal, mélygarázsokkal, hogy el lehessen férni a járdákon és kevesebb szmoggal. ámen
2009.04.01 13:18:51Bohusek
Csak egy példa: Prága.
Fél évet töltöttem ott, kint a külvárosban volt persze a kollégium. Éjjel is bármikor hazajutottam, mert percre pontosan jött a VILLAMOS.
Keresztül kasul mennek a vezetékes járművek a városban. Nem késnek. Melegítik az ülést.
Mondjuk antiszociális, mert mindenki egy irányba néz és csak egy sorban ül...de hát az élet úgyis a kocsmában és pálya mellett zajlik.
Szóval akár működhet egy város tömegközlekedéssel, csak öntudatos lakosság kell, aki hajlandó megmenteni magát a fulladástól.
2009.04.01 13:22:18E_E
_SOHA_ nem fogom megérteni a folyamatosan fanyalgó, és a fentihez hasonló intézkedéseket köpködő hozzászólókat, ahogy azon autósokat sem, akik semmi pénzért nem hajlandóak lemondani szeretett gépjárművükről, és keresztül-kasul autópályázott belvárosért kiáltanak lépten-nyomon. A cipője talpát féltő Hölgynek pedig csak annyit szeretnék mondani, hogy a térkő nem azonos a macskakővel vagy kockával. Helyesen előkészítve és lerakva olyan egyenes, mint az aszfalt.
Bár még fiatal vagyok, 10 éve közösségi közlekedem rendszeresen a belvárosban, illetve a külvárosban egyaránt, és soha nem volt igényem autóra. Gyorsabb, stresszmentesebb így az életem, pedig munkába is így járok.
Sajnos, amíg az agyakban marad az eddigi -hibás- felfogás, mindennemű változtatási szándék meddő, melyre érdemtelen a nép.
Persze, azt magam sem szeretném, ha a Király utcához hasonló minőségben készülne el a felújítás.
2009.04.01 13:50:05sd m
Jarvis-nak: tényleg nem olvastam a hátteret, csak ezt a rogános hírt. ebből raktam össze, amit írtam. a budapest szíve pályázatnak pedig az eredeti, néhány évvel ezelőtti felvonására gondoltam, nem az egeraat tervére. az a pályázat a teljes belváros városképi,közlekedési rendszeréről szólt és a madách térrel szemben lévő terület egy hangsúlyos rész volt csupán, nem a teljes pályázati téma.
amit a rogán féle utcaburkolásban, fásításban kritizáltam, az az, hogy figyelembe sem veszi a nagyobb városi összefüggéseket, bár ezt kerületi polgármesterként simán megteheti. amíg ez így marad, a város is úgy néz majd ki, mint a körúton a földszintig más színűre festett üzletportálok. az öt és fél milliárdos keret pedig egyértelműen utal a beruházás minőségére. a pedagógus bácsis "akkor nem írtál volna hülyeségeket" pedig ha szabad kérnem, ne nagyon használd, mert sajnos februárban betelt az ellenőrzőm.
2009.04.01 13:53:55dagimari
Nincs türelmem végig olvasni a rengeteg hozzá szólót, de doki édes Te itt laksz a Falk Miksa utcában? Jó rég jártál erre, a kocsmát átalakították. A CBA sem annyira koszos és megfizethető. Mondjuk olcsóbb mint a tesco (igaz az nincs a környéken).
Már nem tudom, hogy ki irta, hogy nemtud kocsi nélkül bevásárolni. Na figyelj. Mi a Falk Miska utcában lakunk, kocsink nincs mert minek. Vásárlás: Lehel piac, 15 busz haza visz. A többit szépen a környéken bevásároljuk. DDA olcsó mosószer stb. Schlekker, CBA. Azért az utcán annyira nem ciki végig menni szatyorral. A gyerekeknek sincs kocsija metroval, villamossal járnak iskolába.
A Falk M. utcában azért nem szokott dugó lenni ezt teszem hozzá és éjjel is simán, nyugodtan végig megyek hazáig, nem rabolnak ki. Azért, ha felújjítanák akkor az jó lenne.
2009.04.01 15:22:52eiffelke
ilovebp
sosem vártuk, hogy mások újítsák fel a lakásainkat. Rá is bíztunk mindent a közös képviselőnek nevezett tolvaj bandára! No, ott is érdemes nézelődni, ezek a vízfejek mennyi pénzt lopnak el a közösből. Nem is hiszi el, aki nem a bőrén tapasztalja. Havi harmincezret kifizetünk közös ktsg-re, és mi az eredmény? Akkorák az összefonódások, hogy még leleplezni sem lehet őket! Ez is szívás.
sztroberi
igazad van. Bizony sokan ide születtek, sokan generációkon keresztül itt éltek-haltak. Most akkor menjenek el a fenébe? Egy tősgyökeres falusit sem tudsz áttelepíteni egyik faluból a másikba, hiszen a gyökerei itt vannak, ahol él. Azért az egy rossz duma, hogy akkor el kell menni innen. Nem - nem az a megoldás. De innentől ez már politikaszagú és kezdődhet a sárdobálás. Mert sajnos ennyire nem vagyunk még kultúrnép, hogy néhány fecske akarjon csak tavaszt csinálni. Azoknak inkább leverik a fészkét, csak nehogy tegyenek valamit....
2009.04.01 15:28:05eiffelke
dagimari
Én is a Falkban lakom.
A kocsmát nem alakították át. Ez egy éjjelnappali közértnek álcázott valami. Rálátok az ablakunkból. Tudom, mit beszélek. A volt Yoko Ono galériája mellett van, a Markóból nyílik. Ez a zugkocsma.
A többivel nincs baj. Totya rendben, szemben a borozó sem vészes. A CBA viszont mocskos, büdös, bogaras és mindig van homless a bejáratánál. Akár hajnalban mégy munkába, akár délben jársz arra, akár este. És egyre drágább a bolt. Kéthetente egy ósantúra a szentendreire, és a drágább cuccok hazajöhetnek. Amúgy én is bkv-zom és cangázom ha csak lehet! Ja, és ha szatyorral mégy az utcában, tuti, hogy egy halom nepper rád száll: mi van eladó naccsága?
2009.04.01 17:14:27nahát-nahát
Gratulálok Rogánnnak, meg a sok gyalogos-biciklista fan-nak!!!
....esetleg szeretnék a gyerekeimmel a Bazilikába, a belvárosi üzletekbe, éttermekbe eljutni anélkül, hogy fülig mocskos legyek a metrón, elüssék a járdán biciklivel a fiaimat.. és nem lakom a Belvárosban!
... ne adj'Isten, ügyet intéznék belvárosi cégeknél, hivatalokban és nincs hangulatom kerülgetni az aluljárókban a bűnözőket, és esetleg a másik irányba mennék tovább...
A Belváros nem csak a belvárosiaké! Ha igen, akkor minden belvárosi fizessen, ha sétálni akar a Normafánál, az elővárosi bevásárló központokba igyekszik, keresztezve a külvárosokat...
...sokáig van? Mondjam még?
.... ja és nem vagyok szoclib, mint azt sikerült valakinek korábban, az ellenzők világnézeteként azonosítani...
2009.04.01 17:45:39nahát-nahát
"Gyorsabb, stresszmentesebb így az életem, pedig munkába is így járok."
...akkor neked nem kell autó, de nem mindenki tudja így megoldani a feladatait.
A mai napom: Indulás Újpestről, nyolckor Kecskemét, 10.30 Dunaújváros, 12.30 Belváros, utána vissza Újpest-iroda... most még elmegyek a gyerekorvoshoz receptért, utána vásárlás.... és a kicsinek jön a foga, úgyhogy lehet, nem alszom sokat.
...elképzelhető, hogy nem a lelkesedem a biciklivel kávézgatni igyekvő "entellektüelek" kedvéért lezárt Belváros gondolatáért?
Bár nagy autóval közlekedő közellenség vagyok, több mint 1 tucat durván(!)szabálytalankodó kerékpáros köszönheti a reflexeimnek az életét... ezért cserébe anyázást, mutogatást, tükör-recsegtetést és a várandós feleségem pocakjának kicentizését (természetesen járdán, biciklivel) kaptam.
Egy város elsősorban nem az unatkozó, kávézgató, sétálgató emberekért van...
2009.04.01 18:14:01nahát-nahát
Még egy apróság és megyek, mert asszony agyonüt...
Egyet értek a tömegközlekedés fejlesztésével... mondjuk a 4-es metró árából nagyságrendet lehetett volna javítani a felszíni tömegközlekedés színvonalán. Tisztább, korszerűbb, környezetbarátabb járművek, megóvott belsővel. Mondjuk a graffitis okoskák elcsípése, és szüleik rongyosra büntetése, szocpol helyzet figyelembe vétele nélkül (majd az apja leszoktatja az első 100 000-es büntetés után).
Egy tisztább, pontosabb tömegközlekedést sokkal többen használnának és így elérhető lenne, hogy az "egyutas" (reggel be, autó az iroda előtt, este haza) autósokból egyre többen szálljanak át a metróra, buszra....
...a bicikli más tészta! Kisvárosban OK, de nem tekinthető érdemi közlekedési eszköznek egy 2 milliós településen! Akadályozza a forgalmat, elsősorban a tömegközlekedést!!!! (nézzétek meg, mit háborognak a kerekesek, a buszsofőrökre) Mondjuk a nagy biciklis felvonulás az élő példa. Néhány tízezer ember lebénítja 1 millió mozgását. Nem láttam kerékpárost igazoltató rendőrt, pedig ok lenne rá...
2009.04.01 20:01:30Perillustris
"a bicikli más tészta! Kisvárosban OK, de nem tekinthető érdemi közlekedési eszköznek egy 2 milliós településen! Akadályozza a forgalmat, elsősorban a tömegközlekedést!!!! (nézzétek meg, mit háborognak a kerekesek, a buszsofőrökre) Mondjuk a nagy biciklis felvonulás az élő példa. Néhány tízezer ember lebénítja 1 millió mozgását. Nem láttam kerékpárost igazoltató rendőrt, pedig ok lenne rá"
Igen, a hülye biciklisek torlaszolják el általában a buszsávokat, ahol meg nincs buszsáv, ott se az autók miatt nem tud haladni a busz. HA-HA-HA!
2009.04.01 20:49:33lega
Biciklisnek minden normális városban van kijelölt helye, ott nem lopják el az eupályázatos pénzeket, amit a bicajút megépítéséhez kaptak.
Ami meg a tiszta tömegközlekedést illeti, háááááát!
Amíg a homless a buszonvillamosontrolin "lakik", hugyosszaros gatyával ül a bársonnyal bevont ülőkéken, maga alá piszkít, addig csak fertőződni lehet rajtuk. Volt is egy jó kis indexes cikk erről a témáról, kommentekkel.
Több és zsúfoltabb világváros él elég jó szimbiózisban a bringásokkal. Éltem Hollandiában, vannak tapasztalataim. Amsterdam rulez!
2009.04.01 21:44:28taxis2
ez a törcsi egy igazi kultur seggfej a Lendvai utcábol!!!!!
2009.04.01 23:35:32dukeekud
Márk_Márk:
"Baszd meg, az utca nem sportpálya és nem játszótér."
Pedig az utcak,terek a varos az pontosan arra valo hogy az emberek biztosagosan normalisan egeszsegesen eljek ott az eletuket.
Nem pedig arra,hogy idiota onbizalom hianyos barmok 24 oras gyorsulasi versenyt rendezenek minden talpalatnyi helyen.
Igenis egy gyalogosnak kerekparosnak ne keljen allando eletveszelybe elni a baromallat autosok miatt.
A varosba csak elektromos gepjarmuvet engedni,max 30 km/h sebeseggel,es ezt nagyon komolyan betartatni.Aki ennel jobban siet az uljon kerekparra,mert arra nem vonatkozna sebeseg korlatozas,es tekerjen 40-50-el vagy amennyivel csak tud.
2009.04.02 08:51:21nahát-nahát
"A varosba csak elektromos gepjarmuvet engedni,max 30 km/h sebeseggel,es ezt nagyon komolyan betartatni.Aki ennel jobban siet az uljon kerekparra,mert arra nem vonatkozna sebeseg korlatozas,es tekerjen 40-50-el vagy amennyivel csak tud."
1, Kérem a kereskedések listáját, ahol reális áron, tömegesen értékesítik az elektromos autókat. Ha ez kész van, hol találom Budapesten a nyilvános töltőhelyeket?
2, Aki nem tud 40-el tekerni (mozgássérültek, szívbetegek, túlsúlyosak, izzadékonyak, nagyméretű -szerszámmal, -iratcsomaggal, -tervekkel, -mérőműszerrel közlekedők, áldott állapotban lévők, kisgyermekesek és nem utolsó sorban az idősek), az mind takarodjon ki a Belvárosból, de ha lehet még a környékről is?
Ha már annyira aggódtok a tiszta levegőért, akkor először is azt kéne számon kérni, a sok idióta biciklirázó politikustól, hogy ne zárja le az Árpád hídi légcsatornát otromba magasházakkal, ne engedélyezzen Aréna plaza-t, a környék egyik legnagyobb zöldfelületére, ne veszélyeztesse a gyalogosokat, járdára firkált un. bicikliutakkal. Viszont építsen P+R parkolókat, és ne legyen irodaház a Váci úton, a Városkapu parkolójából (azt a területet minimum illett volna őriztetni, és amint lehet, egy 2+6 szintes parkolóházat építtetni, az északról érkezőknek.)
Lenne mit értelmesen csinálni.... az autók kizárása, a kerékpározás erőltetése nem az!
2009.04.02 11:37:16702
"Lenne mit értelmesen csinálni.... az autók kizárása, a kerékpározás erőltetése nem az!"
Gondolom véletlenül maradt le a "szerintem" szó. Nézd, nekem az nem értelmes, hogy egy kerekesszékes ember, vagy egy babakocsis anyuka nem tud végigmenni a járdán(!), mert mindenhol ott parkolnak.
Vagy éppen az, hogy egy 2*2 sávos + 2*1parkolósávos útból 1(!) parkolósávot az egyik oldalon nem lehet átadni a kétirányú kerékpár-közlekedésnek, mert ugye azzal megsértenénk tisztelt parkolni vágyó motorizált embertársaink parkoláshoz való jogát.
Őszintén (tényleg) kívánok sok sikert születendő gyermeked felneveléséhez ebben a mocskos, szmogos, poros világban.
2009.04.02 14:30:08kerekgabi
Szépülő belvárosunk kommentekhez egy friss infó:
a remek és biztonságos, tiszta Markó utcából. Az Öcsi névre keresztelt zugkocsma környékét friss hányás és vizelet díszítette ma reggelre. Mentem be a suliba, és le kellett mennem a járdáról. Amíg ilyesmi lehet, addig minek a jó levegőjű belvárosról és bármiről dönteni. Lesz szép műkő, és azt is összerondítják az ilyen boltok "vendégei".
Dagimari, de hol láttál átépített kocsmát a környéken? Mert az egyetlen és utolsó késdobálóból természetesen galéria lett. Sic!
2009.04.02 19:54:06E_E
"A mai napom: Indulás Újpestről, nyolckor Kecskemét, 10.30 Dunaújváros, 12.30 Belváros, utána vissza Újpest-iroda... most még elmegyek a gyerekorvoshoz receptért, utána vásárlás.... és a kicsinek jön a foga, úgyhogy lehet, nem alszom sokat."
Rendben, nem megoldható az életed autó nélkül, de Te Kecskemétről és Dunaújvárosról írsz, én pedig Budapest belvárosáról. Ha át is kell menned a Pesten autóval, akkor sem a Bazilika környéki kis utcákon fogod ezt megtenni...
2009.04.03 00:47:55dukeekud
"1, Kérem a kereskedések listáját, ahol reális áron, tömegesen értékesítik az elektromos autókat. Ha ez kész van, hol találom Budapesten a nyilvános töltőhelyeket?"
http://www.villanyverda.hu
Varoson belul szerintem a toltes sem megoldhatalan.Otthon,munkahelyen,orzott parkolokban,ahol van halozati aram.
"
2, Aki nem tud 40-el tekerni (mozgássérültek, szívbetegek, túlsúlyosak, izzadékonyak, nagyméretű -szerszámmal, -iratcsomaggal, -tervekkel, -mérőműszerrel közlekedők, áldott állapotban lévők, kisgyermekesek és nem utolsó sorban az idősek), az mind takarodjon ki a Belvárosból, de ha lehet még a környékről is?
"
Nem is lenne itt semmi gond,ha tenyleg csak azok hasznalnak ezt a veszelyes,sulyosan szennyezo haztartasi eszkozt,akiknek arra szukseguk van.De az autosok kb 80 % tisztan csak szorakozasbol,luxusbol,kenyelembol hasznalja.Azok akik 2 piros lampa kozott 150-re gyorsulnak,hogy aztan csikorgo kerekekkel aljank meg 200 meterrel arebb,azoknal nyilvan valo,hogy nincs ra szuksege csak jatekszernek hasznalja az autot.
2009.04.03 16:00:12horex
Hülyeség az egész
Igy se lehet közlekedni a városban.
Hogy lehet ma pl. Csepelröl a Margit-hid/Árpád hidig eljutni?
Nagykőrut nem ér, mert mozdulni sem lehet.
Hogy lehet ugyanezt az utat visszafelé megtenni?
Naponta járok a városban és a Belvárosban lakom, de nem akarom , hogy korlátozzák a forgalmat.
Aki nem irodában dolgozik az közlekedésileg meghal.
És miért csak a Belvárosban korlátozzuk?
Korlátozzuk egészen a Hungária kúrutig.
Az ott élőknek is jó lesz ha egész nap gyalogolhatnak.
Mindig mindenkinek a "gyalogos" az első, de nem gondoltok bele.
Ki fizeti meg, ha az áruszállito éjjel jönne?
/legyen ezért drágább mindne árú? /
HA szerelő jön,megfizetitek a drágább parkolást illetve, hogy cipelje a cuccait a megrendelőhöz?
Hol van az a sok gyalogos aki majd egész nap csak gyalogolgatni fog a belvárosban??
Nincs elég járda ahol most sétálni lehet?
MArhaság ez az egész "zöld mozgalom"
Nyáron lezárják a Városligeten átvezető utat
Mi értelme van? Tű a szénakazalban.
Lezárják a Lánchidat. A sok gyalogos meg eszi a kurtőskalácsot és sétál az ut közepén
Mi értelme van? Járda nem elég?
by horex
2009.04.03 23:02:17városjáró
Íme a sokak által emlegetett Király utca sztorija... Vajon ez a sors vár a főutca projektre is? Reméljük, hogy nem!
http://varosjaro.blog.hu/2009/04/03/ujabb_igeretcunami_kiraly_utca_ugyben