Az Index információi szerint Kocsis István, a BKV vezérigazgatója közölte a cég két kiemelt főtanácsadójával, Molnár László műszaki-gazdasági főtanácsadóval és Futó Sándor elnöki főtanácsadóval, hogy ki vannak rúgva. Az érintettek gyorsan betegszabadságra vonultak, egyikük esetében politikai háttéralkudozás kezdődhet.
Mint azt az Index megírta, Molnár László alapbére havi bruttó egymillió 424 000 forint, plusz évente legalább az éves személyi alapbérének 150 százalékára jogosult. Felmondás esetén a munkavállalót 12 havi átlagkereset illeti, ami ezek szerint meghaladhatja a 40 millió forintot is. Emellett juttatásként korlátlan mobiltelefon-használat, ingyenes utazás jár a BKV járatain (a családtagoknak is).
Futó Sándor
Mint arról az Index beszámolt, Futó Sándor a bankvilágból érkezett, Tóthfalusi György SZDSZ-es igazgatósági elnök tanácsadójaként kezdett, gyorsan megkapta a BKV egyik régóta vergődő, de sokmilliárdos informatikai projektjét, és beköltözött Antal Attila vezérigazgató korábbi irodájának tárgyalójába. Futónak erős politikai hátszele van, szakmai ismeretei azonban nem túl mélyek. A már vele érintkezésbe került BKV-sok szerint a tömegközlekedést igazán nem ismeri, csak általános üzleti szemüvegen át nézi a közlekedési cég ügyeit. A szocialisták feltétlen támogatását nem élvezi: Balogh Pál szocialista képviselő legutóbb a felügyelőbizottság pénteki ülésén érdeklődött a vezérigazgató korábbi irodájának használata felől.Molnár az energiaiparból érkezett a BKV-hoz 2008. szeptember 1-jén, Kocsis István vezérigazgatói kinevezésekor. Mostanában legtöbbször az MVM Zrt. korábbi zavaros ügyeivel kapcsolatban cikkezik róla a sajtó. Az Index úgy tudja, hogy ügyei miatt szocialista felsővezetők többször felszólították Kocsist, hogy távolítsa el a BKV-tól.
A másik főtanácsadó Futó Sándor, Tóthfalusi György SZDSZ-es igazgatósági elnök jobbkeze (Tóthfalusi korábban a fővárosi közgyűlés SZDSZ-es képviselője volt). A vezérigazgatói indoklás szerint az ugyanolyan jövedelemmel rendelkező Futónak is a spórolás jegyében kell távoznia, mint Molnárnak.
Az Index úgy tudja, hogy Futó a közlés hallatán betegszabadságra vonult. Ő, ellenben Molnárral hallani sem akar a távozásról, vagy akár a 40 millió forintot is meghaladó végkielégítés elmaradásáról. Mivel Futó az SZDSZ delegáltjának számít a BKV-ban, valószínű, hogy mozgósította kapcsolatait a város vezetésében.
A BKV a következő közleményt juttatta el az Indexhez: Kocsis István, a BKV vezérigazgatója tavaly szeptemberi hivatalba lépése óta következetesen csökkentette a vállalatnál a tanácsadási költségeket. Ennek keretében most megkezdte a szervezeti egységekhez (igazgatóságokhoz, főosztályokhoz) nem tartozó, közvetlen vezetői tanácsadói munkaszerződések számának csökkentését. E terv részeként a vezérigazgató úr megköszönte Molnár László főtanácsadónak és Futó Sándor koordinációs főtanácsosnak az eddigi munkájukat, együttműködésüket, és jelezte, hogy a jövőben nem tart igényt a tevékenységükre. A vezérigazgató úgy döntött, hogy a BKV nem fizet végkielégítést, és a tanácsadói szerződések megszüntetése tovább folytatódik.
Molnár László
Molnár László szeptember 1-én, Kocsis Istvánnal együtt érkezett a közlekedési céghez. Molnár nem először dolgozik Kocsis István „jobbkezeként”, korábban az Magyar Villamos Művek Zrt-nél és a Paksi Atomerőműnél is közvetlen beosztottjaként, gazdasági vezérigazgató-helyettesként működött. Molnár László emellett annak a Kárpát Energo nevű cégnek is az igazgatósági elnöke volt, amely többmilliárdos vállalatfinanszírozási hitelszerződést kötött 2008. márciusban az MVM-mel. Az Index birtokába került dokumentumok szerint az ügyben több tízmilliárd forintnyi "aggályos" pénzmozgást tárt fel az MVM-nél lefolytatott belső vizsgálat.
Molnár annak a Nád MPS-H Kft.-nek a felügyelő bizottságában is tag volt, amely az MVM-mel közösen energianád programot indított volna. Mint az Index beszámolt róla, a program ügyében nemrég az MVM-nél belső vizsgálat indult, mert több milliárd forint került az állami tulajdonú óriásvállalattól offshore cégekhez.Molnár Lászlót 2008. nyarán az MVM Zrt. Kocsis Istvánt követő új vezérigazgatója, Mártha Imre eltávolította a posztjáról, s hamarosan a Kárpát Energóból és a Paksi Atomerőműből is.

Kommentek
2009.04.08 17:47:43Rózsa Misi
Akik indulatba akarnak jönni minden áron, azokat nehéz meggyőznöd arról, hogy feleslegesen hergelik magukat, hiszen ez a műfelháborodás, tudatos saját elhatározásból táplálkozik.
2009.04.08 17:52:21Rózsa Misi
Nemcsak vasárnap!
Érdekes amit írsz. Vajon mi történne akkor, ha a BKV-t privatizálnák? Itt versenyhelyzetet máshogy nem nagyon tudsz teremteni, hiszen ki tudna mondjuk új villamospályákat építeni? Magam is hajlok arra, hogy az állam azzal járna a legjobban, ha szigorú feltételek mellett, akár kedvező csomagokban privatizálná a BKV-t.
Érdekes kérdés, hogy vajon lenne rá vevő? Vannak ágazatok, amiket örömmel vennének meg. De ha eladás, akkor azt úgy kéne eladni, hogy a kedvezőt csak az veheti meg, aki visz egy kellemetlent is. Így ki venné meg? Más módon pedig hogyan teremtenél versenyhelyzetet?
2009.04.08 17:53:27biobiom
Rózsa Misi: te vagy szeretnéd megkapni azt az állást, vagy nagyon is érintett vagy az ügyben. Ennyire vérmesen védeni valamit amiről neked sincs információd. Neked mi jutna eszedbe ha kívülről néznéd ezt az egészet? Mondjuk előfordulhatna hogy kabaréként tekints rá? Ha másért nem is aért mindenképpen, mert szociológusként tisztában lehetsz azzal hogy a médiában ilyeneket szellőztetni az nem pont annak a jele hogy minden rendben ment. Ha mégis képes lennél kívülről nézni ezt az egészet akkor miért nem teszed?
2009.04.08 17:54:36Rózsa Misi
Nemcsak vasárnap!
Maradjunk még a privatizáció gondolatánál vagy a versenytárs megjelenésénél. Hogyan tudná vajon az új tulajdonos, vagy a versenyben résztvevő másik cég kiszűrni a bliccelőket? Hogyan tudná elérni, hogy az állam ne kényszerítse őket arra, hogy alanyi jogon osztogassanak ingyen utazást vagy kedvezményeket társadalmi csoportok számára? Mit kezdene a lepusztult, elavult járműparkkal?
2009.04.08 17:57:25Gábor2000
Rózsa Misi
Itt nem az indulatba jövésről van szó.
Gondold magad abba a helyzetbe, hogy tiéd a bkv.
Biztos vagy te abban, hogy hasonló javadalmazású "szakértőket" és "tranácsadókat" keresnél a problémák megoldására ? Úgymond ezen a "szinten" biztos hogy nem lehet lehet okos embert találni kedvezőbb áron ?
Na ne már !
Kiderült ez a nagy okosság és felelőség már bankvezérekkel is. Csak hát amikor a baj van, akkor kiderül, hogy egy buszsöfőr mégiscsak nagyobbat tud hibázni ! Száljunk már le a földre. S tegyük helyre az állami vezetők fizetését. Majd ha nem lesz rá alkalmas jelentkező, akkor beszélhetünk a szintekről. Addid ez a terület nem más mint a mutyizás maga.
2009.04.08 17:58:01pitty1
Gyerekek !
Már írtam :gőzőtök sincs arról hogy mi folyik a háttérben. X elmegy Y telephelyre hogy a vevőnek megmutassa .Z-nek mint vevő nem tetszik . X megígéri hogy felújítják és ő lesz a nyerő /ha egyáltalán lesz versenytárgyalás/ A felújítás után furcsa , de a BKV meg fog válni a telephelytől ugyanazon az áron , mint ami a felújítás előtti volt.
2009.04.08 17:59:42Rózsa Misi
Biobim!
Nem akarok a BKV főtanácsosa lenni. Nincs olyan területe ebben a BKV-nak, aminek képviseletét szakmailag vinni tudnám. Nem állok rokonságban Futó Sándorral. Semmi érdekeltségem ebben az ügyben nincsen , nem is volt és nem is lesz. Csak azt látom, hogy itt most rácuppantak páran demagógiából indíttatva egy témára. Egyszerűen nem tudom megérteni és elfogadni azt a bolsevik proletár szemléletet, ami mindenkit ellenségnek lát, aki tehetségesebb vagy jobb kereső mint ők. Ez az ami miatt elmondom itt most a véleményem.
Nem mentegettem senkit. Pont arról beszélek, hogy ítélkezni nem lehet ebben a kérdésben, hiszen ami alapján lehetne érdemi álláspontot kialakítani, azon információk nem állnak rendelkezésünkre. Maga a cikk is már etikailag felveti az újságírói felelősséget is, amiről nem szívesen beszélünk mert kényes téma.
Engem sokkal inkább azok a reakciók érdekelnek, amik erőből rohantak a témára. Mert ez a beteges kádárizmusból hozott mentalitás az, ami Magyarországot még mindig mélyen tartja. Megtörtént a rendszerváltás papíron meg a jogi gyakorlatban, de a fejekben ez a folyamat nem ment még át.
2009.04.08 18:03:36Rózsa Misi
Gábor!
Ma is egy magánvállalkozást vezetek. És igen. Szoktam alkalmazni jelentős pénzekért szakértőket, akikre szükségem van. Nem örülök annak, hogy sokat kell fizetnem nekik, mert minden pénznek jobb helye van az én zsebemben, de kifizetem, mert a tudásuknak ára van, ami a cégem érdekét szolgálják. Vannak szakértői területek, amikre ha nagyon alacsony áron jelentkezik nálam valaki, nem is tárgyalok vele. Mert tapasztalatból tudom, hogy olcsó húsnak híg a leve.
Igaz az önmagában nem jelent semmit, hogy valaki magas árat kér a szakértői munkájáért. Az lehet szar szakember ettől még.
Futó nem most lépett be tudomásom szerint a BKV-hoz, már jó ideje ő az egyik főtanácsadó. Ha szar szakember, aki sokat hibázott miért tartották eddig meg? Ha viszont jól végezte a munkáját, akkor miért kell kirúgni? Nagyon nem kerek ez a történet, akárhonnan is nézzük.
2009.04.08 18:03:45dmstart
Az, hogy 10-ből 9-en ki akarják végezni, talán annak is utána kellene nézni, hogy miért?
Szerintem akkor, amikor ilyen nagy kakiban van az ország, ezen én nem csodálkozom.
Ki és miért, és főleg milyen alapon rakta őket a tanácsadói posztra?
Arról nem is beszélve, hogy kik is ők valójában?
Senki nem tud semmi mást róluk csak azt, hogy mennyit kerestek és mennyi a végkielégítésük.
Miért nem tudhatja meg az állampolgár még mielőtt akármilyen titulusra kineveznek valakit, hogy mit tett le eddig az asztalra? Ha valami meg rosszul működik, akkor miért nincs azokban a bizonyos szerződésekben, hogy ennyi meg annyi pénzt köteles visszafizetni a béréből? Miért mindig csak az van beleírva, hogy mennyi végkielégítés jár neki? Addig amíg valaki csak melós, még azt is beleírják, hogy 3 hónap a próbaidő, tehát bármikor ki lehet és többnyire ki is rúgják az embert..Azokban a szerződésekben azt nem találja meg senki, hogy mennyi lesz a végkielégítés.
Amíg valaki a közszférában dolgozik, igenis lehessen megtudni mindent róla. Ezekről senki nem tudott semmit mindaddig amíg ki nem lettek rúgva.
Mondjuk azt a dokit is jól p.csán rúgnám, hogy mi az a hirtelen jött betegség amivel betegácsiba mentek....
2009.04.08 18:04:57pitty1
Rózsa Misi
Lépj be a BKV-hoz és fél éven belül rájössz hogy butaság volt védeni ebben a helyzetben az álláspontodat.
2009.04.08 18:07:04dmstart
Szerintem a jogot hagyjuk ki...
2009.04.08 18:07:06Rózsa Misi
Pitty!
Nem tervezem, hogy belépjek a BKV-hoz. Szerencsére jó munkám van amit szívesen is csinálok és semmi köze annak a BKV-hoz. Nem hiszem, hogy ha bent lennék más lenne a véleményem. maximum ha bent lennék, azért változhatna meg, mert akkor tudnám mi volt a konkrét feladata a főtanácsadónak és az adott munkáját miként végezte el. Ha ezt ismerném, akkor tudnám eldönteni, hogy helyes volt e a kirúgása vagy sem. Amit a vezérigazgató mond indoknak, az rizsa és butaság.
2009.04.08 18:08:45Reál
Olvasgattam a hozzászólásokat és mélységesen elszomorít az úgynevezett "átlag".
Kimondottan szélsőséges és lázító hangulatuak.
VInformációk hiányában hogy lehet ilyen álláspontot alkotni?! A tudatlanság is folyamatosan felszinre kerül. Egyesek hivatkoznak a törvényekre, csak valószínűleg nem ismerik az egyedi munkaszerződés fogalmát (a privát szektorban is létezik és ott az egyes tanácsadók még ennél is többet kereshetnek, mert megéri alkalmazni őket). Nem kell elfelejteni, hogy nem a jelen vezetés tette tönkre a BKV-t, ellenkezőleg, pont az ő feladatuk lenne rendbehozni, és egy ilyen munkához megkell fizetni a megfelelő szakembereket.
Természetesen mindenkinek lehet véleménye, de nagyon jó lenne az információk birtokában kifejteni azokat.
Sajnos sok esetben a médiában megjelent hírek, vagy nem igazak, vagy szándékosan nem minden információt közölnek, vagy csak félreérthetően emelik ki a lényeget.
2009.04.08 18:08:57pitty1
Legyünk realisták .
Ha elmegyek a dokimhoz hogy hasmenésem van , mivel nem látott 5 éve tutti hogy felvesz betegállcsiba.
Ez nem az orvos hibája.
2009.04.08 18:09:38Gábor2000
Rózsa Misi
Szó sincs a beteges kádárizmusról. Sokkal inkább az emberek igazságérzetéről és tapasztalatairól.
Mert hát logikád szerint Tocsik Márta is megérdemelte a sikerdíjat, hiszen a haszonnak csak egy kis töredékét kapta meg. Csak hogy ez akkor lenne igaz, ha erre a feladatra más is versenyezhetett volna, s nem 10%-ot hanem mondjuk csak kettőt kért volna sikerdíjként.
A tanácsadókkal ugyanez a helyzet. Az ilyen zsíros állásokra nincs verseny. Ide a csókosok kerülnek.
2009.04.08 18:12:09biobiom
Rózsa Misi:
Minden bizonnyal értelmes ember vagy, csak lemaradtál valahol, amiről részben te is tehetsz. Az a rendszer amiről írsz pont hogy nem arról volt híres hogy annyit hőzöngtek benne az emberek! Ellenben az a kádárizmusból hozott dolog hogy olyan embereket ültettek olyan székekbe amihez nagyon nem értettek! Ha még nem éltél abban az érában akkor megbocsátható hogy hülyeségeket írsz, de a hülyeség attól még az marad.
2009.04.08 18:13:25Rózsa Misi
Pittyhez csatlakoznék ebben. Egyszer magam is csúnya dolgot csináltam. Nyár volt. Akkor még alkalmazott voltam. Lehetőségünk lett egy kedvezményes nyaralásra az Olasz tengerpartra. Csakhát 4 nappal előbb kellett volna elindulni, mint ahogy a szabimat kiadták volna.
Mit lehet tenni? A lehetőség túl jó volt. elmentem hát a háziorvoshoz, azt mondtam neki, két napja lázam van, fáj a fejem, hányok, rossz a közérzetem és fáj a torkom meg a hasam. Megvizsgált, néha nyögtem is, meg is állapította, ez bizony influenza és már ki is írt vele rögtön. :-)
Az orvost bizonyos betegségekkel simán át lehet verni, mert a tünetek elmondása meggyőzi őket arról, hogy az van neked. És abszolút nincs szükség ehhez korrupcióra.
2009.04.08 18:13:31dmstart
Persze ezt én is tudom. Létezik ilyen.Van is ilyen.
Meg is tudnám érteni, hogy valakinek aki ilyen helyzetbe kerül, netán még a vérnyomása is felmegy.
Biztos a körzeti orvos vette fel..
2009.04.08 18:15:38Roquentin
Ha a kisgyerek baltával akarja felaprítani azt az asztalt, amelyiknek a lábában futkározás közben elesett, annak is oka van, nevezetesen az, hogy fáj neki, ahogy megütötte magát. Ettől még nyilván nem lesz igaza.
Fogalmam sincs, mi megy a BKV-ben, és hogy milyen ember ez a Futó. Éppenséggel, lehet, hogy gazember, elnézve a hazai elit állapotát, ez nem is lenne túl meglepő.
Csak hát elnézve a hazai "kisember" állapotát, megfontoltságát, higgadtságát, körültekintését, bölcsességét némely helyzetekben - ez sem tűnik sokkal reménykeltőbbnek. Egy hangyányival bonyolultabbnak látom a kérdést, hogy ki gazember és ki nem, annál, hogy egy adott jövedelem fölött mindenki gazember lesz, alatta viszont feltétlenül jellemes.
Le kéne higgadni, pl. azért is, mert az egész világ, és pláne az országunk nagy szarban van. Kapkodva, szitkozódva és kiabálva ritkán lehet nehéz problémákat hatékonyan megoldani.
Bizony, pusztán avval még nem teszel engedményt az igazságtalanságnak, ha szánsz némi időt arra, hogy végiggondold: valóban helyesen és megfontoltan ítélkezel-e...
2009.04.08 18:18:01pitty1
Rózsa Misi
Ha valakit kirúgnak , annak oka van.
A közlekedés egy olyan speciális szakterület hogy külön mérnökképzés van és ráadásul több szakterület .Javasolt megszerezni mellé a közgáz diplomát.Volt ilyen főnököm .Nyugdíjba vonult ,azóta más idők járnak .
2009.04.08 18:19:42Gábor2000
Rózsa Misi
Nem tudom milyen vállalkozást vezetsz és milyen tanácsadókat alkalmazol. Eddigi tapasztalatom szerint magáncégek tanácsadókat a jövedelem eltüntetésére szoktak alkalmazni. A napi feladatok és irányok eldöntésére maradnak a normál szakmai munkatársak. De abban is biztos vagyok, hogy a te feltételeidnél fel sem merülhet éves jövedelemnek megfelelő végkielégítés a "szakértőknél".
Egyébként nekem is vállalkozásom van. Nem is kis dolgokat csinálunk. Talán adóügyben kérhettünk volna tanácsokat. A napi munkában viszont nem tanácsadókra hanem odaadó szorgos munkatársakra van szükségem.
2009.04.08 18:21:35Rózsa Misi
Biobim!
A kádárizmusban nem keresett senki feltűnően többet a másiknál. tanár vagy kőműves, igazgató és könyvelő bére között nem volt ekkora szakadék mint most. Egy magát igazságosnak beállítani akaró hazug és aljas rezsim volt az.
Ma is sok helyen meg van a kádárista hatalomgyakorlás. Ebben van igazságod, bár a protekcionizmus, nem a kádárizmus találmánya volt, még akkor sem, ha arra is erősen jellemző volt. A mai főtanácsadók, szakértők többsége viszont nem traktoros paraszt gyerek volt előtte. Ezek tanult, tapasztalt emberek. Különböző tehetséggel.
Maximálisan igazad van abban és ebben nincs is vita közöttünk, hogy ha valaki rossz munkát végez, ha a feladatát hanyagul, vagy rosszul teljesíti, annak legyenek következményei, akár a kirúgás is lehet ilyen következmény. Abban sincs vita közöttünk, hogy vannak tanácsadók, szakértők, akiket ki lehetne rúgni. A különbség véleményünk között ott indul, hogy én nem általánosítok. És pár ismert negatív példa ellenére sem vonok le olyan következtetést, ami hamis képet mutatna.
Futó esetében is azt kérdeztem, hogy mi volt a pontos feladata ennek az embernek a BKV-n belül? Szüksége volt e a BKV-nak valóban arra, hogy ezzel a feladattal foglalkozzon? Futó Sándor, az adott feladatát hogyan végezte el?
Nem érdekel, hogy mennyi a fizetése. Ami bért lehozott az index, az ezen a területen ilyen beosztás mellett nem egy ordítóan magas bér. De ha kevesebbet keresett volna ennél lényegesen és az adott területen nem lett volna szakemberre szüksége a BKV-nak, vagy az adott feladatát rosszul végezte Futó, akkor valóban ki kell rúgni. Ennek semmi köze a bére összegéhez. Ha viszont a munkájára nem lehet érdemi kifogást mondani, akkor a kirúgása egyfajta koncepciós eljárás része lehet. Majd meglátjuk.
2009.04.08 18:23:05biobiom
Reál
Te, mint hozzáértő, minden bizonnyal jobban csinálnád. "Nem kell elfelejteni, hogy nem a jelen vezetés tette tönkre a BKV-t, ellenkezőleg, pont az ő feladatuk lenne rendbehozni, és egy ilyen munkához megkell fizetni a megfelelő szakembereket." Áruld el légyszives hogy konkrétan milyen munkálatok azok amiket ők végeznek és ez milyen formában segíti a talpraállást!
2009.04.08 18:24:48Rózsa Misi
Gábor!
Ritkán fordulok külsős szakértőkhőz tanácsért, de volt már rá példa, amikor egy nemzetközi projektbe szálltunk be. Magam is cégen belülre szeretem behozni a szakértőket. És ezeket viszont nagyon meg is kell fizetnem, pont azért, hogy házon belül dolgozzanak ami csak akkor megy, ha nekik is és nekem is megéri.
Futó Sándor tudomásom szerint nem szerződéses vállalkozójaként volt főtanácsadó, hanem a BKV alkalmazottja volt. Elárulom, dolgozik az én cégemben olyan szakember is nekem, aki többet keres lényegesen, mint amennyit itt Futó béreként olvastam. De megéri.
2009.04.08 18:26:56Reál
A teljes igazság ezekben a körökben soha nem derül ki. Sajnos már mindenhova betette a lábát a politika, és nem jó értelmében. Ez teljesen pártfüggetlen, egyik kutya másik eb. Sok esetben a szakembereknek politikai alkuk miatt kell távozni.
2009.04.08 18:27:42Rózsa Misi
Pitty!
Tudod hányszor rúgnak ki érdemi okok nélkül embereket a munkahelyeikről? Persze oka mindig van a kirúgásnak. Mi van ha az az oka, hogy nem kell , hogy lássa valaki mit akar éppen a vezér csinálni? Mi van ha azért akarják kirúgni, mert becsületesnek gondolják, aki mellett nem lehet bulit csinálni mondjuk Kapolyival ismét?
/ Nem tudok semmiről, csak találgatok persze. /
2009.04.08 18:29:50Gábor2000
És még annyit, hogy ma már négy emberrel majdhogynem olcsóbb tud lenni a taxi mint egy busz. A taxik pedig nem kapnak semmiféle támogatást. A buszok meg általában tömöttek és büdösek.
A buszban is egy söfőr van, meg a taxiban is. Persze a busz sokkal drágább. Na de mégis.
Biztos, hogy szakértői és tanácsadói probléma lehet itt ?
2009.04.08 18:30:00Öreg
Rózsa Misi!
Ha valaki irodát bitorol,netán bent is van,az még nem azt jelenti,hogy a megfelelő tanácsokon dolgozik,ha dolgozik!A székkel észt nem adnak!
Tea saját pénzeddel játszol, a BKV pedig az enyémmel-miénkkel.
2009.04.08 18:30:51hugh jarse
Hajrá Index!
Tessék piszkálni az ilyen ügyeket. Előbb-utóbb máshol is lesz foganatja.
Azt persze még nem tudjuk, ebben az esetben mi lesz a végső kimenetel. Vagy elmenetel...
2009.04.08 18:34:47Gábor2000
Rózsa Misi
És annak a szakembernek a szerződése éves jövedelmének megfelelő végkielégítésről szól ?
Kötve hiszem.
De ha mégis, akkor nem vagy normális, vagy csak kamuzol itt.
2009.04.08 18:38:42Reál
Öreg!
"Ha valaki irodát bitorol,netán bent is van,az még nem azt jelenti,hogy a megfelelő tanácsokon dolgozik,ha dolgozik!A székkel észt nem adnak!"
Látva a nyilatkozataid, és mivel a kirugott emberek közül az egyik személy szakmai hozzáértését is ismerem, biztosan adtak neki megfelelő tudást.
2009.04.08 18:40:25biobiom
Rózsa Misi:
Elnézést ha félreérthető lettem volna. Nem állt szándékomban általánosítani, mindössze megértéssel viseltettem azok iránt, akik elkeseredésükben karóba húznának olyan embereket akikre árnyék vetült. Minden bizonnyal futónak is van anyukája és remélhetőleg egészségben fogja leélni az életét. Ettől viszont még szerintem nem lesz "ártatlan". Az, hogy a te megitélésed szerint a keresete nem arcpirító szerencsénkre csak egy vélemény. Minden bizonnyal sikeres tárgyaló lehet ha ennyit sikerült elérnie. Viszont kérdéses hogy milyen munkát végezhet egy olyan ember aki egy állami cégnél tevékenykedik "rettentő" sok pénzért úgy, hogy közben a bkv továbbra is komoly slamasztikában van, sőt ami azt illeti további támogatásokat fognak megvonni tőle. Lehet hogy nyomorék elképzeléseim vannak, de én ha pénzt akarok keresni akkor megyek és keresek olyan állást ahol van fedezet is rá. Ebben az esetben viszont inkább úgy néz ki hogy a hely már megvolt, csak a keresetet kellett igazítani. A versenyszférában jobbak a fizetések? Akkor miért nem oda megy aki sokat akar keresni? Persze most igazságtalan voltam. De a kirakatban ücsörögve sokat számít az hogy mit mutat az ember.
2009.04.08 18:49:36Kivlov
Ezeknek kötél kéne a nyakukba, nem végkielégítés. De igazából nem is nekik, hanem annak aki aláírta a szerződésüket!
2009.04.08 18:53:20Reál
Ezt már nagyon felháborítónak tartom.
Az ilyen véleményalkotás miatt tart itt Magyarország.
Kevesebb lopás és teljes összefogás kellene, nem itt szidni az embereket akiket, és akik munkáját, nem is ismerünk.
2009.04.08 18:55:29Kivlov
Reál
Tévedsz. Az ilyen halvérűek miatt, mi te, tartunk itt. Mikor 71 eFt a minimálbér, hogy kereshet évi 40 milliót egy állami alkalmazott??? pláne így, hogy éves bére 150%-ában jogosult prémiumra! egy ilyen cégnél, ahol mínusz X millárd évek óta az eredmény???
2009.04.08 18:59:30Gábor2000
Kivlov
Ez azért van, mert illetékes tanácsadó elvtárs 563-szor "többet ér" a társadalomnak mint Kalányos 6 János árokásó, aki örül ha enni tud a családja. És sokan ezt el is hiszik.
2009.04.08 19:02:22Gábor2000
Érdekes módon a skandináv országokban ez másképpen van.
2009.04.08 19:05:41Gábor2000
Na azért a tocsik ügynek a lényege az volt, hogy Tocsik Márta a társadalom egyik zsebének megspórolt egy csomó pénzt a társadalom másik zsebétől ! Vagyi rohadtul jól jártunk !
2009.04.08 19:18:59Rózsa Misi
Gábor!
Nem. A végkielégítése kapcsán a vele való szerződésben az került rögzítésre, hogy a Munkatörvénykönyve és az MK erre vonatkozó rendelkezései az irányadóak.
2009.04.08 19:26:36Kivlov
Gábor2000
Legyen. Érjen többet 563-szor. Csak akkor 563-szor több felelősséget is vállaljon!!! Ja, hogy a nincs a szerződésben??? Ki írta alá neki??? Azt kell kötélre húzni a Kossuth-téren!
2009.04.08 19:26:48Rózsa Misi
Gábor!
Volt szerencsém két évig egy tanulmány miatt egy skandináv országban állomásozni. Nos valóban ég és föld az amit ott láttam, ahhoz képest ami itt van. De nem csak felül, lent is. Az emberek ott nem olyan lelkesen taposnak a másikba, mint itt. Ott a szomszédokat nem az érdekli, hogy a másik egy választáson milyen pártra szavazott. Ott amikor elkezd nőni tavasszal a fű az utcákban, akkor a lakók összefognak és levágják. Nem csak a saját ajtajuk előtt, hanem ha elindult, akkor egy jó darabon a közterületen megcsinálja.
Ahol maga a társadalom egészséges és nem olyan frusztrált mint a magyar, fent is jobban mennek a dolgok. Összefüggések vannak. Különben kint vállalati struktúrákat nézegettem és ezért például azt tudom, hogy a cégek Igazgató Tanácsában dolgozó tanácsadók bére, már akkor- pedig nem most volt ez- többszöröse annak, mint amit itt kapnak a nagyvállalatok főtanácsosai. Igaz keményebb is a szakmai elszámoltatásuk. Viszont ott egy segédmunkásnak eszébe sem jutna hőbörögni azon, hogy az IT tagjai miért keresnek sokkal többet mint ő. Ha ott egy segédmunkás ezen hőbörögne a többi segédmunkás is hülyének nézné érte.
2009.04.08 19:29:46wagabound
Én ezt nem értem.
Ha szükség van rájuk, miért lettek kirúgva?
Ha nem volt rájuk szükség, miért lettek felvéve - ennyért?
HE?!...
2009.04.08 19:30:33Rózsa Misi
A Tocsik ügy lényege az volt, hogy az önkormányzatnak volt egy hatalmas összegű kintlévősége, amit semmilyen formában évekig nem tudott behajtani. Úgy tűnt arra a pénzre, keresztet vethet. Ekkor keresték meg Tocsik Mártát, akinek azt mondták be kéne valahogy mégis hajtani a pénzt. Tocsik azt mondta, rendben, de 10%-ot kér akkor, ha sikerül. Ha nem sikerül, akkor nem kaphat egy fillért sem. Mivel veszett ügy volt ez, senki nem hitte, hogy sikerül neki, aláírták vele a szerződést rá.
Soha nem lett volna a dologból balhé, ha a kivitelezésbe Tocsik nem von bele alvállalkozókat. Tegyük hozzá a szerződése ilyen tilalmat nem mondott ki. Az összeget végül behajtották, így az önkormányzatok olyan összeghez jutottak,- nem kevés pénzről van szó- aminek visszaszerzésében már rég nem is reménykedtek.
Lehet Tocsikot szemét gazembernek nevezni irigységből, de tény, hogy nélküle az önkormányzatok milliárdos kárt szenvedtek volna el.
2009.04.08 19:38:17Öreg
Reál!
A BKV-nél mindenki okos,ügyes,szakmailag,tanácsadóilag,közgazdaságilag!
Hogy a fenébe jutott ide?
2009.04.08 19:38:46wagabound
Rózsa Misi:
Egy frászt. Az ÁLLAM tartozott az önkormányzatoknak a belterületi földekért, és az ÁLLAM kérte föl Tocsikot, hogy próbálja lealkudni az önkormányzatok fizetési igényét a lehető legkisebbre. Az igy MEGTAKARITOTT pénz egy bizonyos részét ajánlották fel sikerdíjnak. Tocsik rávette az önkormányzatokat, hogy érjék be lényegesen kisebb összeggel, amit viszont kápé és azonnal megkapnak; a csóró önkormányzatok pedig ebbe boldogan belementek.
2009.04.08 19:39:46wagabound
Továbbá: Tocsiknak persze a pénz egy részét le kellett adnia a pártkaszába, és itt támadt egy kis zűr...
2009.04.08 19:41:39wagabound
pártkaszába = pártkasszába... :-))
2009.04.08 19:46:39törppapa
@Roquentin
Semmit nem lehet tudni róluk?
"Molnár László emellett annak a Kárpát Energo nevű cégnek is az igazgatósági elnöke volt, amely többmilliárdos vállalatfinanszírozási hitelszerződést kötött 2008. márciusban az MVM-mel. Az Index birtokába került dokumentumok [2] szerint az ügyben több tízmilliárd forintnyi "aggályos" pénzmozgást tárt fel az MVM-nél lefolytatott belső vizsgálat"
"Futónak erős politikai hátszele van, szakmai ismeretei azonban nem túl mélyek. A már vele érintkezésbe került BKV-sok szerint a tömegközlekedést igazán nem ismeri, csak általános üzleti szemüvegen át nézi a közlekedési cég ügyeit"
No comment...
2009.04.08 19:49:53törppapa
@Reál
Fentiek neked is szólnak. Szó sincs arról, hogy senki nem ismeri őket és a "munkájukat"
2009.04.08 19:51:09Rocky
Kedves Misi!
Úgy látszik, hogy ez túl konkrét és józan paraszti észt igénylő kérdésem volt, gondolom ezért nem válaszoltál!
Rózsa Misi:
"Rocky!
Szerintem nincs igazad. Ha valaki a munkabérének többszörösét meg tudja takarítani a cégnek a munkája által, annak a munkája a cég számára hasznos."
Elvben igazad van!
De kérdezem én, hogy lehet még mindig MŰKÖDTETVE egy olyan állami cég (nem csak a bkv), ahol a cég feladata eleve nem teljesen világos és szükséges!?
Ahol a munkatársaknak ahhoz, hogy a sarkon beforduljanak külső szakértői szakvélemény kell, hogy akkor most sarkon befordulni hogyan is?
BKV: nem kell a MAGYAR ötletelés, nem kellenek "új" módszerek, procedúrák, nem kell új villamos, busz!
Kell egy fapados, akciós jegy Londonba, Párizsba!
Egy e-mail az ottani tömegközlekedési vállalat elnök-helyettesének:
-hogyan működnek?
-milyen a költségvetésük?
-van-e eladó buszuk, villamosuk?
Kell egy fényképezőgép:
-lefényképezni az ottani beengedő rendszereket!
-járművezetőket!
-a járművezetők CIPŐJÉT! :) (50 forintért lehet 10x18-as képet nagyíttatni digitális fotóról)
Stb-stb!
Ez neked mint "tanácsadónak" sajnos rossz hír, de ez ilyen egyszerű! Egyszerűen át kell venni a működő, bevált rendszereket!
Sokkal olcsóbb, mint kikísérletezni új dolgokat!
Ezt hívják egyébként a "későn jövők előnyének" a szaknyelvben!
2009.04.08 19:57:17pitty1
Egyezzünk meg valamiben ! Akinek nincs rálátása a BKV-ra az csak a véleményét mondja el. A többiek meg úgy se szólnak .
Moldovával élve : Szarból nem lehet várat építeni
2009.04.08 20:00:49gabcigirl
Tök fain, majd én is elmegyek valami naszingintersting vállalatnak tanácsadni. Kosztümöm van , beszélni is tudok, ráadásul a markomat is tudom tartani, ha zsét osztanak.:)
2009.04.08 20:05:38Rocky
A skandináv példád pedig ott sántít, hogy 84-ben amikor Finnországban jártam, már akkor is egy sima általános iskolai tanár a fizetéséből bőven:
-vett egy saját lakást (igaz használtat)
-autót (igaz használtat)
-hétvégi telket (1 hektáros erdő + 3 ha tó) (igaz használtat)
-beutazta a világot (évi kétszer utazott)(igaz nem utazási irodával)
A nyomozó haverja, kb. 3-4x többet keresett nála!
A nyomozónál pedig az orvos, ügyvéd, mérnök keresett 2x többet!
Szóval ne jöjjön itt senki nekem azzal, hogy ki mennyit keres!
Ha az ország szop, márpedig szop, akkor azok is szopjanak, akik az ország pénzét költik!
Ez egy ilyen ország! Szopország! Ha nem tetszik el lehet menni!
Nem kötelező BKV tanácsadónak lenni havi 5 millióért! Ha nem elég neki a havi 500 bruttó, akkor menjen ahová akar!
Hidd el lesz jelentkező ennyiért is, ha valóban nyílt pályázatok lennének!
2009.04.08 20:10:55Rocky
A kettős mérce már megint!
-Higgye el a kedves tanári kar (orvos, ápoló, nyugdíjas, előadó stb.), hogy kell az a kis megszorítás, mert a haza bajban van!
-Futó elvtárs mi megértjük, hogy nagyon sok a munkája, de nem tudna rajtunk segíteni, igazán hálásak lennénk a tanácsaiért (havi 5 millió), mert mi habár mi vagyunk a bkv vezetése, mi magunktól semmihez sem értünk!
2009.04.08 20:26:15McSzomorú
Rózsa bubus, én már találkoztam ilyen sógorság komaság alapon alkalmazott szakértő munkájával. Összeollóznak valami szart és ha tényleg használni kellene az erdményt, hívnak egy ténylegesen hozzáértő szakember vállalkozót és elvégeztetik a munkát. Természetesen a "szakértő" fizetésének töredékéért. Vajon mennyire szakértő az olyan akinek a munkájáról amiért több mint tíz millió forintot fizettek öt perc alatt biztonsággal megállapítható, hogy használhatatlan?
Ezek a szakértők nem a tudásuk alapján hanem haveri, illetve jó pártember alapon kerülnek a helyükre.
Én a rendszerváltásnál reméltem, hogy ez megszűnik, de csak erősödött és pofátlanabb lett a helyzet.
Azt is aki így szerzi a jövedelmét, de azt is aki a szerződéseket elfogadja a dunába kellene lőni, mert ezért tart itt az ország.
Az is kérdés, hogy vajon az APEH miért nem száll rá ezekre, mikor itt a színlelt szerződés tipikus esete áll fenn.
2009.04.08 20:28:49Kivlov
McSzomorú
Azt kellene lelőni, aki szignálja ezeket a szerződéseket!!! Aki elfogadja azt nem. Azért mert a másik hülye én miért legyek a saját magam ellensége???
2009.04.08 20:36:17Rocky
Kivlov:
Azért mert a MI pénzünket lopod el!!!
ÉRTED?
És ezért joggal gondolja valaki magát egy tolvaj megbüntetésére feljogosítva!
Ahelyett, hogy szólnál: Emberek itt lopják a pénzünk!
2009.04.08 20:38:22Kivlov
Hehe. Lehet. De ez "legális." Nem lopom, szerződésem van rá. Aki engedélyez, azt kell főbelőni.
Ezzel azt mondod, hogy az XY cégnél a dolgozót kell vasra verni, mert ő 5X bért tudott magának kialkudni, az X átlaggal szemben. NEm őt kell vasra verni, hanem aki engedélyezte ezt neki!
2009.04.08 20:39:15SzombatZ
Rocky:
Na látod erről van szó, amit mondasz! Skandináviában a legrosszabbul fizetett réteg nem 50-60 rongynak megfelelő zsetont kap havonta mint itt. Nálunk a "sikeres" vállalkozók sportot űznek abból, hogy pofátlanul alulfizetik az alkalmazottaikat. Szerencsétlen hülye árokásó, meg lakatos, meg kőműves meg ott rohad meg a mélyszegénységben, és bazmeg soha semmire nincs pénze. Nem nyaral, nem utazik, nem szórakozik. Hogy a faszomba várja el tőle azt bárki, hogy ne hőzöngjön, mikor ilyeneket hall? Én tisztességesen megélek viszonylag, de még nekem is baromira piszkája a csőrömet az, ami ezekben a körökben megy. A skandináv kisember nem a szar, olcsó kajákat eszi egész életében, el tud menni nyaralni, tud venni autót, néha még újat is, el tudja küldeni a gyerekét táborba, fel tudja újítani a házát ha valami gond van, és nem vakarózik a hó végén, hogy mi a faszból vegyen kaját... Naná, hogy leszarja, hogy a cégvezető 5x annyit keres mint ő.
2009.04.08 20:45:59pitty1
Meccs van ,sziasztok !/Barcelona Bayern /
2009.04.08 20:46:26Kivlov
bayern sz*pik, mint 7végén! LOL
2009.04.08 20:52:19SzombatZ
Roquentin:
Tisztelem a véleményed, és a hozzáállásod, de minden tiszteletem mellett azt kell mondjam, te nem ezen a bolygón élsz, és baromi naív ember vagy.
Azt mondod önmérséklet kellene, meg hogy nem lehet így nekirohanni senkinek, mivelhogy nem tudjuk mi a van háttérben, nem ismerjük a munkájukat.
Elárulok neked valamit: Ez már rég nem az a pont ahol kellene, vagy akár lehetne önmérsékletet tanúsítani. Ha az első simlis, sumák ügyről lenne szó, akkor azt monadnám semmi nem indokolja a nagy felhördülést, de bazdmeg itt már tele van a kondér szarral, és minden irányba bugyog ki belőle. Ez már a nagyon sokadik eset, ami gyanús, ami bűzlik, amiből valakik gusztustalanul gazdagra keresik magukat, úgy hogy cserébe nem tesznek le az asztalra semmit. Mindeközben a kisember azt hallja, immáron harmadik éve hogy fájni fog, hogy mindenki áldozzon be egy kicsit, vagy többet, hogy elvesznek lassan minden támogatást, hogy csökken a keresete, hogy most kell megszorítani és utána jobb lesz, stb... Közben meg semmi nem lesz egy fikarsznyival sem jobb, sőőőt.... Ilyen viszonyok közt nem várhatod el még a leghiggadtabb embertől sem, hogy tanúsítson önmérsékletet, meg legyen nyugodtabb.
2009.04.08 20:53:58pitty1
Nosza 1:0
2009.04.08 20:54:33DRtorgyi
Molnár úr nemrég elszólta magát, hogy nem ért a cipőkhöz. És most tessék.
2009.04.08 20:58:46warbert
És ez csak a jéghegy csúcsa.Ennyi pénzért egész csapat fiatal, jól képzett, szakembert lehetne kapni.Ha az lenne a cél, hogy szakszerűen, gazdaságosan, vezessék a céget.
2009.04.08 20:59:41Raziel Anarki
aztadurvaéletbe... ezek itt másfélmillát keresnek havonta, 7 hónap után 40 millás végkielégítés...
és akkor nekünk átlagembereknek kell összehúzni a nadrágszíjat. kapja be a magyar állam
2009.04.08 21:02:29dimitrisz
ennél már csak a bizottságosdi jobb, ők is paraziták nagyon soxor
egyébként hallottatok a maTTEL CÉG TÖNKREMENETELÉRŐL... PONT ANNYI FIZUT KAPTAK A TANÁCSADÓK AMENNYI KIRÚGOTT EMBER FIZETÉSÉT EGYÉBKÉNT A CÉG MEGSPÓROLTA VOLNA
2009.04.08 21:04:06Kivlov
másfelet a versenyszférában is nagyon kevés szakember kap. ott már tényleg fel kell mutatni valamit. és ezek azzal érvelnek, hogy, akkor "nem kapnának minőségi embereket." az anyjukat kéne s*ggbe rakatni valami extra néger nyéllel.
2009.04.08 21:06:50pitty1
Raziel
Igazad van , de inkább a meccset nézd !
Érdemes !!!
2009.04.08 21:17:39pitty1
Már 2:0
2009.04.08 21:30:08Kivlov
4
hogy jutottak idáig ezek a harmatgyenge friccek???
2009.04.08 21:37:34pitty1
Gyalog
Amúgy 4:0
2009.04.08 21:51:32pitty1
Jó éjszakát , bárányhimlő mentes szép napot
Nekem ez nem adatott meg !
2009.04.08 21:57:26pitty1
Ezt nem lehet behozni.
2009.04.08 22:08:29zümmmi
Ugyan nézzenek már utána annak a dokinak is aki Futót kiírta betegszabira. Milyen betegség az amit beszélgetéstől kap az ember? Vagy hirtelen megfájdult a torka?!
2009.04.08 22:22:29CséZé
Kedves Cégvezető Úr!
Jellemző a magadfajták szociális érzékenységére, hogy amilyen nagy empátiával viseltetsz a milliós fizetéseket zsebre tevő tanácsadókkal szemben, kábé ugyanakkora értetlenséggel állsz az "átlag" polgár háborgása miatt.
Az is jellemző, hogy a tanácsadói fizetések esetében fontosnak tartod hangsúlyozni, hogy ugyanazért a munkáért hányszor keresnek többet Svédországban, míg a gyári munkásoknál "elfelejted" megemlíteni ugyanezt az összehasonlítást.
Nem érted a hőbörgést? Talán ha nem csak a cégvezető haverjaiddal, meg a fizetett tanácsadóiddal beszélgetnél, hanem körülnéznél a társadalom alantasabb rétegeiben is, akkor talán megértenél valamit belőle.
2009.04.08 22:35:50t.
hadd citáljam ide woody allent:
"istenem, ha minden ilyen flottul menne..."
2009.04.08 22:45:37pitty1
Jó meccs volt !
Jó éjszakát szép álmokat !
2009.04.08 22:52:25Rózsa Misi
Rocky!
Nem tudom értemezni amikor azt kérdezed, hogy a BKV esetében például felmerülhet e, hogy kérdés mi az adott társaság feladata és szükség van e egyáltalán rá. Nem tudom értelmezni, mert a válasz egyértelmű. A BKV Budapest tömegközlekedését szolgáltatja, amire természetesen a fővárosnak elengedhetetlen szüksége van.
Ehhez a témához most ne hozzuk ide a külső szakértőket, ugyanis Futó nem külső szakember, hanem a BKV alkalmazottja.
Nem igaz, hogy a BKV nem akar új villamosokat, nem akar új buszokat. Akar. És kellene is. De nincs miből megvenni, mert a kormány nem támogatja megfelelően a fővárost.
Az meg naiv elképzelés, hogy ami Párizsban működik, az ugyanígy működne Budapesten is. De még az sem igaz, hogy ami Párizsban működik, az ugyanúgy működhetne mondjuk Berlinben. Más városok, más adottságok. Nagyon sok szempontból. Különben elég sok minden van a tömegközlekedésben, amit mások tőlünk vettek át és alakítottak át saját rendszerükhőz.
2009.04.08 22:54:10Rózsa Misi
Pitty!
Nem csak a németek ennyire gyengék, hanem bizony a Barca ennyire erős. Mondjuk a tipp-mixem szempontjából így is van ez rendjén. :-)
2009.04.08 23:01:30Rózsa Misi
Tényleg nem olvasták el a cikket azok, akik most is 40 milliós meg havi négy milliós fizetésről beszélnek itt?
Na a kedvükért újra. A cikk arról szól, hogy a vállalat felső vezetéséhez tartozó főtanácsadó titulussal bíró alkalmazottak, 1.4 millió forintos brutto fizetést kaptak. Ez ugye azt jelenti, hogy az érintettek, havonta 700 ezer forint körüli összeget vehettek fel. Hol van ez a havi 4 milliós háborgás összegétől? Éves szinten ez azt jelenti , hogy 8.4 millió forintos bért vesznek fel. Ehhez jön az egyszeri jutalom, aminek netto összege 1 millió forint. Az még együtt is azt jelenti, hogy 9.4 millió forintos éves jövedelmekről van szó nettoban. Nem hiszem, hogy egy ilyen beosztás esetén ez ireális összegnek mondható.
Ennyit az üzleti szférában, egy középvállalkozás igazgatója is simán megkeres. Sőt ennyiért már például egy jobb tervezőt sem lehet találni bizonyos területeken. Hasonló beosztásban valaki egy ZRT-nél 5.8-7 millió forintot keres havonta átlagban. Utána lehet nézni az adaoknak.
Egy portás is alacsony képzettségével megkereshet 120-150 ezer körül egy hónapban netto. A BKV-nál is. A főtenácsadó a portás bérének 5x ösét veheti fel. Ez tényleg kirívóan sok lenne? Emberek ébresztő, kapitalizmus van, vége a szocializmusnak szerencsére.
2009.04.08 23:12:51solution
Kedves Rozsa Misi,
a hozzaszolasod nagyvonaluan megalazo azokra nezve akiket kioktatsz...de mint altalaban az ehhez hasonlo "onjelolt-tudos" hosszaszolasok is csak szubjektiv baromsagokat emelnek torvenyerejuve.
A kedvedert ujra...latszik ,hogy nem erted a cikket es az utana kovetkezo hozzaszolasok nagy reszet.
Az, hogy egy tervezo es egy kozepvallalkozas igazgatoja hasonlo osszeget lathat a bankszamlajan honap vegen, eleg mely szakmai es penzugyi feleloseget ont a nyakaba.
Ha egy hid leszakad, vagy egy pavilon osszedol a tervezot bortonbe zarjak, a vallalkozas igazgatoja egyes esetekben szemelyes vagyonaval szamol el a rossz donteseiert. A hozzaszolasok ingerultseget az magyarazza, hogy ezek az emberek nulla felelosseggel es nagyjabol nulla eredmeny felmutatasaval keresnek annyit amennyit. Egyaltalan nem gondolom, hogy kommentelok haragra gerjednenek, ha egy tehetseges es nagytudasu effektiv!!! munkaero minosegi munkajaert kapna magas osszeget.
2009.04.08 23:34:05CséZé
Kedves Rózsa Misi Cégvezető Úr!
Kérem, tessék elolvasni még egyszer a cikkből ezt a bekezdést:
"Mint azt az Index megírta, Molnár László alapbére havi bruttó egymillió 424 000 forint, plusz évente legalább az éves személyi alapbérének 150 százalékára jogosult. Felmondás esetén a munkavállalót 12 havi átlagkereset illeti, ami ezek szerint meghaladhatja a 40 millió forintot is."
Tehát A CIKK SZERINT(!) a csávó 12 havi átlagkeresete meghaladhatja a 40 millió forintot. Hogy a picsába jön ki neked ebből nettó 9,4 millió forint?
2009.04.09 00:44:42biobiom
Rózsa Misi:
Értem én hogy meg szeretnéd magyarázni. Én is ezt teszem. Próbálnám leírni neked hogy amit irogatsz hülyeség, de csak nem akarod megérteni. A bérrel kapcsolatban Csézé-nél az igazság. Ugyanis a kerekített 1.5 millió Ft éves szinten brutto 17 milla (kerekítve). Ehhez az alapfizuhoz jön az éves bérének a 150%-a ami ugye egy újabb szép szám, kerekítve: 25.6 milla. A kettőt összeadva:42.6 milla jön ki. A lelépés pénze tehát 42.6 milla. Most ilyenkor mi van? Tény hogy rendesen leadózva ez "csak" netto 25 körül van, sajnálom is érte szegény emberünket.
Ami pedig a külföldi összehasonlításokat illeti: szerintem inkább erről ne nyilatkozz, mivel nem vagy szakértő, és ha elvárod másoktól hogy ne szóljanak bele ha nem értenek hozzá, akkor szerény véleményem szerint kölcsönösségi alapon te se tedd.
Respect!
2009.04.09 01:02:28biobiom
Ja és még annyit hogy angliában volt szerencsém egy kevéske időt eltölteni életvitelszerűen. Nem akarnék nagyon belemenni hogy milyen különbségek vannak a két ország között. Már csak azért sem tennék ilyet mivel nehezebb lenne közös pontokat találni. Azt viszont minden további nélkül le merem írni hogy a hozzállásoddal egy másodpercet sem tudsz javítani a helyzeten. Nem állítom hogy azok, akiket itt probálsz nyugtatni, ezzel a hőbörgéssel eredményt érnek el, mivel nem is érnek el vele semmit, de legalább kifejezik elégedetlenségüket hogy ilyenek történhetnek. Ellenben neked az, hogy (pl a te pénzedből is) mit csinálnak mások nem számít, mivel felőled aztán történhet itt bármi. A kétfajta hozzáállásban a közös hogy a végeredmény egy. Haladni egyiktől sem haladunk. Pár kérdés a végére: miből gondolod hogy a te hozzáállásod a helyes? Miből gondolod hogy a te tudásod nem hiányos?
2009.04.09 01:11:13Rózsa Misi
Biobiom!
Az 1.4 millió brutto az a borítékba 700 ezer forint körüli összeget rak bele durván. Ennyi az a konkrét összeg, amit a főtanácsosok minden hónapban megkapnak.
A jutalmakra vonatkozólag törvényi szabályozás van. Az egy havi illetmény 150% az ami adható. Ez nettoban az év végi jutalomnál egymillió forintot jelent.
Így jön ki nekem egy évre a durván felkerekített 10 millió forint.
Ha kirúgják, akkor kell neki a szerződése alapján 40 millió körüli összeget kifizetni. Ha ő mondana fel, akkor ennek kb a felét kaphatná.
Egy szóval nem mondtam, hogy ez így rendben van. Nincs rendben. Főleg mert nem szabályozza a szerződés, hogy ha a felmondás neki azért következik be, mert rosszul végezte a munkáját, a végkielégítés ugyan úgy járna.
Azt sem állítottam, hogy a Bölcsek köve a zsebembe lenne. Azt állítottam viszont, hogy a felháborodás mögött csak annyi áll érdemben, hogy adott egy ember, aki többet keres jóval mint a hőbörgök, ezért keresztre szeretnék feszíteni és minden konkrét ismeret nélkül eldöntik, nem áll a bére arányban az elvégzett munkájával. Ami persze akár igaz is lehetne. De ehhez tudnunk kéne, hogy mi volt az érintett főtanácsadók pontos feladata, arra szüksége volt e valóban a BKV-nak, és ha igen, akkor a munkájukkal kapcsolatban milyen érdemi hiányosság róható fel. Én sem tudom erre a választ. Ahogy te sem és itt szerintem mások sem. Ezért ostobaság az egész hőbörgés a témában. Ezt mondom az első bejegyzésem óta ebben a témában.
2009.04.09 01:22:04biobiom
solution:
Nem lehetünk biztosak benne hogy nulla eredménnyel végezték volna a munkájukat a tanácsadók. Viszont abban biztosak lehetünk hogy eleddig a bkv, azaz az új vezetés némi eredményt letett az asztalra. Mint pl most is. Megszabadult havi durván 8 milla kifizetésétől (munkaadói járulékokat most nem számoltam). Ennyit megtakarítottak! Meg ugye elvileg pár egyéb tanácsadótól is megszabadultak. Igaz, cipőre, azaz cipőtanácsadóra csak sikerült költeni, de az legalább csak egyszeri "kisebb" összeg volt. Mondjuk ez az eset előrevetíti azt is, hogy félő hogy lesznek még a bkv táján ilyen-olyan tanácsadások, de most épp jobb lett egy kicsit. Örüljünk!
2009.04.09 01:26:25biobiom
Rózsa Misi! Menj már vissza az iskolában és próbáld meg elsajátítani az olvasás művészetét! Hol olvastad te hogy egyhavi bér 150%-át kapja? Ami azt illeti a nyilvánosságra került adatok szeint az állami vezetők között a legalacsonyabb prémium is eléri az éves (ÉVES) bér 55%-át!
2009.04.09 01:44:42biobiom
Segítek még egy kicsit! Ha 10 milla körül keresne HA! akkor nem is lenne ekkora balhé belőle!
Továbbmenve. Ha így működnének a dolgok akkor magyarország nyugodtabb hely lenne minden bizonnyal. De nem az. És ennek oka nem ott keresendő hogy az emberek maguktól hőbörögnek. Akkor hőbörögnek azok a szerencsétlenek ha azt hallják hogy most húzd össze magad, míg pl az állami szektorban a veszteséget termelő cégek felső vezetése számukra nem magas, mivel ez nem magas, hanem csillagászati összegeket visznek haza! Talán számodra nem jelent semmit, de itthon bizony az egyszerű népeknek a tanácsadó egy havi illetménye az neki az egész éves! 12-szeres! És ez nem ritka! De még ezzel sem lenne gond ha a megélhetési szint mondjuk 30e Ft lenne. De sajnos nem annyi. Sőt ami azt illeti az általad említett portás nettó 130e Ftja is szűköske (meglepődnék ha ennyit kereshetne egy portás a bkv-nál, de legyen). Ebből a pénzből ugyanis még a saját dolgait kifizeti az ember úgy-ahogy, de szerintem te is tisztában vagy azzal ennyiből pl ne akarjon családot összehozni. Ha ezeket szem előtt tartod akkor talán elfogadhatónak találod ha valaki nemtetszését fejezi ki. Bár az is igaz hogy tudom én hogy nem fogod elfogadhatónak tartani, mivel te meg vagy győződve arról hogy igazad van, és ebből a pozícióból semmi sem tudna kimozdítani. Nem lepődnék meg ha mégis lenne némi érdek ami ezt irányítja.
2009.04.09 02:01:02CséZé
Rózsa!
Hányszor kell még neked idézni, hogy végre felfogd: nem EGYHAVI, hanem EGY ÉVNYI alapbér 150%-áról van szó a szövegben? Próbáld emészteni egy kicsit!
"...évente legalább az éves személyi alapbérének 150 százalékára jogosult."
"...évente legalább az éves személyi alapbérének 150 százalékára jogosult."
"...évente legalább az éves személyi alapbérének 150 százalékára jogosult."
2009.04.09 02:10:16biobiom
Móka Misi, azaz Rózsa..
Még annyit hogy ez a mondatod talált, nekem legalábbis fáj: "A jutalmakra vonatkozólag törvényi szabályozás van. Az egy havi illetmény 150% az ami adható."
Félelmetes hogy ideírsz anélkül hogy a minimális ismeretekkel rendelkeznél. Ennyi erővel jöhetnél azzal is hogy te mész a jó irányba az autópályán és mindenki veled szembe megy. NE csak olvasni tanulj meg! Ismételd az egészet. Mindenestül.
2009.04.09 02:36:23StopSzmog
"A gazdasági válság kirobbanása óta a közvélemény felháborodottan fogadja, ha a bankárok milliós jutalmakat vesznek fel. A politikusok sem adják alább, miközben az állami vállalatok vezetői is csillagászati fizetéseket tesznek zsebre."
"Az önkormányzatoknál sem sokkal jobb a helyzet. Egyes önkormányzatok még a gyalog és kerékpárral munkába járó képviselőknek is fizetnek kilométerpénzt. Igaz, a parlamenti és az önkormányzati képviselők legalább „alulról” leválthatók – ismeri el Clark. Az állami vállalatok vezetői és az állami intézményeknek dolgozó tanácsadók viszont nem."
"Az elmúlt években a közszféra vezetői a versenyszféra magas fizetéseire hivatkozva alkudtak ki jelentős béremelést és bónuszokat. Most azonban, hogy a versenyszférában a válság miatt csökkennek a bérek, érdekes módon nem akarják újratárgyalni a fizetésüket – jegyzi meg epésen Clark. Hozzátehetjük, hogy kinevezőik, a politikusok szintén nem firtatják a dolgot, beérik a bankárok egzecíroztatásával."
http://metazin.hu/node/1693
2009.04.09 08:20:51Sötét korom
Be kell vallanom, hogy érdeklődéssel olvastam Rózsa Misi és a többiek vitáját. 1-2 dolgot tennék hozzá:
A bruttó bér nettósítása: sok lehetőség van az adózás eltolásására "nehezebb évekre". A befektetések ugyanis leírhatók és akkor adóznak, amikor az ember kiveszi a pénzt. Ami persze még kamatozhat is. Pl. Csányi szerintem nagyon kevés adót fizetett a milliárdos jövedelmei után, mivel azonnal befekteti azt.
A másik dolog: úgy tűnik itt Rózsa Misi elméleti megközelítése találkozik az emberek gyakorlati tapasztalatával. És mivel "az elmélet kritériuma" a gyakorlat: az embereknek van igaza.
Volt pályázat a főtanácsadói posztra? Nem volt.
Függ a prémium nagysága a gyakorlati eredménytől? Nem függ.
És végül: kirugták őket a tömegfelháborodás nyomására? Ki.
Akkor pedig: Rózsa Misi: ne nevettesd ki magad!!!!
2009.04.09 08:22:25tollas
A kérdés most inkább az, hogy Kocsist mikor rúgják végre már ki az állami vállalatok közeléből is, mert eddig mindenütt rengeteg kárt okozott.
Igaz, a magánvagyona szépen gyarapszik.
2009.04.09 08:47:54Sötét korom
Hát igen... Kocsis.
Neki politikai támogatottsága van. Amíg azok nem buknak, addig ő sem fog.
Jellemző: Kocsis felelőssége ABSZOLÚT, hisz gyakorlatilag a haverjairól van szó, eddig fel sem vetődött a felelőssége.
Persze gondolom itt a fő dilemma az: kire lehetne lecserélni? Hisz a BKV (és a legtöbb állami vállalat) évek óta vezetési válságban van (nemcsak az 1. számú vezető szintjén).
Nincsenek nyilvános pályázatok/elbírálások. Nincs verseny. Kinevezések vannak. Sztem ez a fő gond.
2009.04.09 08:59:31Nevermore a holló
Én csak arról nyilatkozom, amit tapasztalok. A BKV szar és legalább annyira drága is mint amennyire pocsék, valószínűleg a főtanácsos urak nem adtak elég jó tanácsokat, gondolom, mert alulfizették őket! :) Süncsaláddal végkielégítsék őket, análisan. Sokszor.
2009.04.11 07:12:04csutkamanó
Rózsa Misi! Nem te vagy a Futó Sándor?
Ahogy védeni próbálod azt az embert,úgy tűnik, mintha a magad becsületét próbálnád védeni!
Kocsis István meglépte azt(bár egy kicsit későn),
amit mások elcsesztek a szerződések megkötésekor. Ez dícséretes dolog. Kósza hírek szerint sajnos dolgoznak még néhányan vezető beosztásban úgy a BKV-nál, hogy csak a fizetésüket veszik fel, be se kell járniuk a munkahelyükre. Az ilyenek miatt nem kaptak tisztességes béremelést a fizikai munkát végző melósok.