Márk
14 °C
17 °C

Fizetős parkoló miatt anyáztak Újpesten

2009. 04. 20. 17:54

Kisebb káosz alakult ki Újpest belvárosában, amikor hétfő reggel az eddigi ingyenes parkolóra kitették a fizetős parkoló táblát. A kerület nem akarja, hogy az egyik legnagyobb parkolót az átutazók használják a piacon vásárló újpesteik helyett, ezért vezették be a díjat. Ezt sokan nem akarták megérteni. Hamarosan tovább bővül a fizetős rendszer, az újpestiek viszont egy kártyát kapnak, amivel ingyen parkolhatnak.

Hétfő reggeltől fizetni kell Újpest belvárosában, a piac melletti parkolóban, ha valaki két óránál tovább is ott szeretné hagyni az autóját (ez első két óra ingyenes). Az intézkedés következtében az eddig mindig zsúfolásig telt parkolóban hétfő délelőtt bőven maradt hely, aminek a vásárolni járók örültek, a messzebről bejáró autósok viszont nem.

Derce Tamás, Újpest polgármestere az Indexnek elmondta, hogy hétfőn kezdődött el az újpesti főtér átépítése, ennek keretében vezették be a fizetős parkolási rendszert. Közölte, hogy a piac parkolójának nem P+R parkolóként kell funkcionálnia, amit főleg az agglomerációból bejárók használnak. A polgármester szerint a parkoló a piacra járó vásárlóké kell legyen, ezért is szabályozták úgy a fizetést, hogy az első két óra ingyenes, utána pedig óránként 180 forintot kell fizetni.


Nagyobb térkép

Derce szerint a parkoló a piachoz tartozik, a piac üzemelteti, így a fizetős rendszer bevezetéséhez nem kell parkolási rendelet. Hozzátette, hogy készül az újpesti parkolási rendelet is, amelyet május-júniusban tárgyalhat a kerületi közgyűlés. Ennek lényege, hogy Újpest hagyományos belvárosi részén fizetni kell majd, de az újpestiek a gépjárműadó befizetésekor kapnak egy vonalkódos kártyát, ami ingyenes parkolásra jogosítja fel őket.

Wintermantel Zsolt, a kerületi Fidesz-frakció vezetője szerint a parkolási helyzet Újpesten évek óta kaotikus, mindenképpen meg kell oldani, de nem jogszerűtlenül és nem az egyik napról a másikra. Wintermantel szerint mivel közterületről van szó (az érintett terület ugyanis tudomása szerint egy nyilvántartási hiba miatt közterületnek számít, nem a piachoz tartozik), ezért az újpesti önkormányzatnak rendeletet kellett volna alkotni a fizető parkolásról, sőt a fővárosi közgyűlésnek is módosítani kellett volna a parkolás szabályozásáról szóló rendeletét.

A képviselő szerint a fizető parkolás bevezetéséről semmilyen előzetes
szakmai egyeztetés nem volt, sem a kerületi testület, sem a szakmai
bizottságok nem tárgyaltak róla. Ráadásul az érintetteket sem
tájékoztatták, így derült égből villámcsapásként ért mindenkit ez az
intézkedés.

Hozzászólások (100)

  • Bandi_jóválasztás2009.04.21 07:49:19

    Szerintem a Demszkyt mindenképp szavazzátok meg újra, 20 év nem lehet mindenre elég idő.

  • Nzoltan2009.04.21 08:01:59

    Ha valaki pestre jár dolgozni, és az utazás gondot okoz neki, mi a fasznak költözik ki az aglomerációba?

    Aki nem vesz vagy bérel garázst, az minek vesz autót? Soha nem értettem ezt a nagy felháborodást. Mindennek vannak járulékos költségei, ebbe beletartozik a tárolás is.

  • Nzoltan2009.04.21 08:10:15

    " Az már csak külön pofátlanság hogy a pénzedért (parkolási díj) semmit sem kapsz cserébe, még annyit se hogy a kocsid egy fedett helyen álljon, mint pl. egy parkolóházban. "

    Ha leparkolsz valahova, ugyan mit vársz? Odatolják a tetőt?

    :-D

  • Dassler2009.04.21 08:19:37

    Nzoltan:
    nem az utazás okoz gondot, hanem a parkolás. Abban igazadvan, hogy oldja meg a tárolást, csak sajna nincs miből válogatni. Se P+R, se parkolóház stb. Azért vesz autót, mert sajnos Mo-on a tömegközlekedés hagy némi kívánnivalót maga után. pl. Sopronból- Bp-re min. 3 óra lejutni 4-5k forintért (Elvirában meg lehet nézni), az oda-vissza 8-10k forint. A vonatok utazásminőségét meg hagyjuk (amiért a használók ugyanúgy felelősek, mint az üzemeltető). De pl szüleim a külső aglomerációban laknak 30 km autóval kb 25 perc a Duna Plaza, ugyanez a művelet tömegközlekedéssel kb 2 óra átszállásal alaphangon 2000 forintért. Msot 2000 pénz 2 óra utazás, átszállás, várakozás stb. Autóval is megjárod 2000 forintból de ha az autó kopását bele veszem, legyen 3000 + kötetlen időbeosztás. 2 személy esetén már lényegesen kényelmesebb mindkét fennti esetben, de már egyedül is inkább az autó mellett dönt mindenki.

  • Dassler2009.04.21 08:22:43

    Amúgy meg talán egy "jóléti" államban elvárható lenne, hogy a magántulajdonomat relatíve biztonságos körülmények között tárolhassam akár közterületen. Főleg ha még helypénzt is szednek érte. Csak az így befolyó pénz sok esetben nem az önkormányzatokhoz jut el, mint tudjuk.

  • SzG-19782009.04.21 08:33:10

    "Úgy látom, hogy Európa -hála az égnek- nem Amerika. " - igen, nem az. Ott amikor egy stadiont építenek 50ezer ülőhellyel, KÖTELEZŐ hozzáépíteni egy min. 50ezres parkolót is. Nálunk ennek a logikájára még nem jöttek rá.

    Ezenkívül nem értem, h amikor egy céges teherautóval szállítok, és mondjuk 4-re hazaérek, miért kell nekem a saját lakásom előtt parkolódíjat fizetnem? Hogy a szegény Kupper Andris bácsi megéljen? Az, h ez a parkolást szabályozza, mese. Egyébként Londonban, ahol bevezették a behajtási díjat, két év után a következőt mondta a városháza: A forgalom 1%-ot csökkent, ami szubjektíven nem érzékelhető, de mivel a pénz jól jön, nem szüntetik meg a rendszert.
    Na itt, Mo-n ugyanez van. Csak a pénz a lényeg, de ezt nem mondják meg a képedbe, helyette: forgalomrendezés, koncepció, hosszú távú program stb.. HAZUGSÁG!

  • rozsdaboglya2009.04.21 08:33:40

    Nem újpesti vagyok (egy kerülettel "beljebb") de a parkolás már itt is minősíthetetlen, az agglomerációból érkezők jóvoltából. Egyetértek a parkolás fizetőssé tételével, sőt a nem budapesti lakosok számára legalább 3szorosára emelném a díjtételeket!

  • flora.a2009.04.21 08:36:10

    Sajnos azt kell hogy mondjam, nem változtatna semmin a rendszeres takarítás. Azért mert mi magyarok ilyenek vagyunk, slamposak (itt kezdődik, aztán vannak még fokozatok lefelé). A végállomás magával hozná az összes járulékát - pl. az aktuális témát is, a nagy autósforgalmat, ami már így is megvan, mert csak egy része megy a Váci úton, egész Káposztást ellepték az átszáguldók. Káposztáson most cirka kisvárosi hangulat van (OK, kicsit alulfejlesztett az 1 db. postával), na ezt szétvernék. Hajléktalan meg már így is több mint elég van, évente kétszer felgyújtják az erdőt...
    A Görgey utcát említette vki, hát az éppen a demszky sara, uis mikor megépítették a felüljárót a Fóti útnál, vmi olyasmi volt, hogy a kerület fizette, cserébe a főváros azt az ígéretet tette, hogy ha kellő számú autó használja (vmikor volt forgalomszámlálás), akkor a főváros burkoltatja le a Görgey utcát (vissza lehet keresni a kerületi újságban, pár éve írtak róla). Azóta is burkolják...
    Egyébként ez nem pártszín-függő. Ismerek olyan kistelepülést, ahol az utcán parkoló autókat mind megbüntetik, erre külön közterület-felügyelőt alkalmaz az önkormányzat. Ez sztem az igazi rablás, mert faluban is néha kell közterületen parkolni. Dehát a polgármesternek nem egész héten a vasárnapi Magyar Nemzetbeli jegyzékét kéne fogalmazni hanem dolgozni is...

  • dragonmaster2009.04.21 08:40:41

    Ez így egy baromság. Ezzel csak azt éri el, hogy most nem a körbezárt fizetős parkolóban fognak állni az autósok, hanem a környező utcákat lehetetleníti el. Úgy ahogy más is írta, pl. a Munkásotthon utcai házaknál. Ezzel csak kibővítette a problémát!
    A Derce azt hiszi hogy mindenhez ért és bármit megtehet korlátlanul! Még jó hogy az első éjszaka joga megszűnt...

  • Dassler2009.04.21 08:46:07

    rozsaboglya: akkor mindenhol bevezetnek parkolási díjat a településjelző tábla határain belül és te is meg minden bp-i mindenhol 3x fizeted Bp-en kívül? Ez hülyeség.
    Sztem az alap rendszer teljen jó lenne, hogy aki ott lakik annak ingyenes, aki nem az fizet egy díjat. Csak sajna ez is haver és pénz kérdése, hogy te ott lakó legyél autó szempontjából.

  • SzG-19782009.04.21 08:46:25

    A BKV-ról pedig: mire is lenne elég az az 500 milliárd a 4-es metróra, plusz az 1-es villamos 43 milliárdos bővítése?
    Minden eszközt, tehát a buszokat, villamosokat, trolikat le lehetne cserélni, a telepeket felújítani, bevezetni az elektronikus jegyrendszert. Ez beleférne kb. 300-350 milliárdba.
    Helyette nyomják a 4-es metrót, és a felszíni közlekedés szar. Miért nem járok vele? Mert amikor azt mondtam, oké, BKV-val járok dolgozni, nem fértem fel a villamosra, majd amikor végre eljutottam oda, nem fértem fel a metróra. Nem késtem sokat, csak 40 percet. Nesze neked járatsűrűség-csökkentés! Emellett meg ne használj autót, paraszt! Inkább ne dolgozz, kérjél segélyt... Vicc. El kéne dönteni, mit favorizálunk.
    Ja, és hogy miért kell a buszokat lecserélni? Mert a BKV két hónappal ezelőtti közlése szerint a Budapest levegőjében lévő károsanyagok NEGYEDÉT a BKV buszai nyomják a levegőbe.

  • Dassler2009.04.21 08:50:55

    Az alap ötlet itt nem rossz, hogy közintézmények, közlétesítmények(posta, önkormányzat, okmányiroda stb.) környékén az első 2 óra ingyenes. Annyi idő alatt el lehet intézni ezeken a helyeken a dolgokat (legalábbis mostmár én így tapasztaltam) így csak tényleg az áll oda ingyen, aki ezek miatt megy oda, és nem szabadtéri garázsként használja a parkolót.

  • SilentSound2009.04.21 09:12:55

    Jelentem, ma reggeltől a Határi úti metróállomásnál is fizetős lett az eddig ingyenes parkoló, a hátsó, korábban fizetős meg ott van üresen bezárva. Az autósok meg minden eddiginél hülyébb helyeken és módon parkolnak. Gratulálok annak az idiótának, aki ezt kitalálta.

  • Navarone2009.04.21 09:16:49

    Nagyon helyes. Ideje lenne leszokni arról, hogy az emberek autóval járjanak dolgozni. Iszonyat dugók vannak, az átlagos haladási sebesség 20 km/óra ma Pesten csúcsidőben. Remekül szervezett tömegközlekedés van, tessék kihasználni!

    Melyikőtök örülne, ha nem tudna otthon megállni az autójával, mert mások rendszeresen elfoglalnák, akik ráadásul nem is laknak ott?

  • Navarone2009.04.21 09:22:56

    Látóideg! Szerintem inkább építsenek mélygarázsokat, és a felszínre inkább parkokat építsenek, fákat, virágokat, bokrokat ültessenek!

  • Bamba Barack2009.04.21 09:26:14

    Végre ,végre ,hogy bevezették ezt a fizetős dolgot..Tényleg elképesztő,hogy ha az ember be akar menni a központba a dolgát intézni vagy tényleg a piacra menne vásárolni, egyszerűen képtelenség helyet találni és órákig kell keresgélni vagy feladni a küzdelmet..

  • Bamba Barack2009.04.21 09:29:59

    dragonmaster : a parkolás így is kaotikus volt.nem lesz rosszabb a helyzet am unkásotthon utcánál sem...ezenkívül marhára nem rétem,hogy aki a metróig eljön autóval az vajon a metróig miért nem tud tömegközlekedéssel eljutni????

  • Bamba Barack2009.04.21 09:37:05

    grigorij,a városkapunál nem 1 parkoló van.Van egy lent a matchnál és a két metrókijárat között van a nagy parkoló és utána jön a fizetős.

  • Navarone2009.04.21 09:52:41

    Mondjuk kicsit továbbgondolkodva nem hiszem, hogy egy újpestinek autóval kellene piacra járnia, van tömegközlekedés, bicikli, csípőből kinőtt két láb is... Hmm...?

    Nagyon autóhoz vannak szokva az emberek, közben pedig egyre több a légzőszervi megbetegedés, mert megfulladnak a bűztől, de inkább rákban rohad el a tüdeje, mintsem gyalog vagy bkv-val menjen...

    Nekem szerencsém van, Budapest legtisztább kerületében élek (XVII), és eszemben sincs autóval bejárni a munkahelyemre (V. ker). Busszal egy óra alatt bent vagyok, ugyanennyi autóval, sőt biciklivel is!

  • SzG-19782009.04.21 10:04:47

    BBLevente: amikor környezetvédelemről beszélsz, akkor inkább arról beszélj, miért nem tiltották be a dízel személyautókat 10-15 éve Mo-on?
    Miért épített Mo. barnakőszénerőművet a Mátrában az elmúlt öt évben?
    Miért nem betétdíjas minden, a sörösdoboztól a kólásüvegig?
    Miért nem állnak a közterületesek egy-két napot a buszmegállókban, hogy megbüntessék a sok embert, aki cigicsikket dobál, mintha ez állampolgári joga lenne?
    Miért nem cserélik le a BKV buszait, amik mögött egy percig nincsen levegő?
    Nem a katalizátoros személyautók okozzák a szar levegőt és a mocskot Bp-en, ezt fel kéne már fogni, de közületek mindenki azt hiszi, h a sok gyökér autós a hibás mindenért. Igaza van látóidegnek, az autó az életünk része. Ha nem így lenne, be lehetne tiltani. Csak akkor nem kéne 10-15 km-re lévő munkahelyen dolgozni, meg messzi nagymamát meg gyereket, unokát látogatni, elég lenne évente egyszer, nem? És akkor a közért mögött ott lehetne a tehén, ami a tejet adja.
    Legyen ez, semmi gond. De döntsük már el, melyiket szeretnénk.

  • rozsdaboglya2009.04.21 10:20:35

    Dassler: Tökéletesen egyetértek Veled, a 3x-os dumát csak a vérnyomásom mondatta velem :)
    Gyakorlatilag az egész városra - kivétel nélkül - ezt az "első 2 óra parkolás ingyenes, utána pénzért", kivéve az ott lakókat, kellene alkalmazni. Valószínűleg a vége úgy is valami hasonló lesz... Amíg lesznek ingyenes parkolóhelyek, addig ez a vita úgysem szűnik meg. Szánalmas, de érthető, hogy a külsőbb kerületekben az ott lakók nagy része már szinte megváltásként éli meg vagy várja a fizetős parkolás bevezetését.

  • Traffipax2009.04.21 10:20:55

    Lehet hőzöngeni, de kérdezem a sok okos újpestit, hogyha egy újpesti elmegy autóval dolgozni, vagy vásárolni, ügyintézni más kerületbe, akkor hol parkol? Keresi kutatja a fizetős parkoló helyeket? NEM megáll ott ahol nem kell fizetni, aztán ha nincs más választása, akkor beáll a fizetős helyre. Olyan külső kerületekben ahol nincs parkolási díj az egész kerületben, ott a Tiszlelt Újpesti is beáll a házak elé, bárhova csak ne kelljen fizetni. Mit kell ezen csodálkozni. Be kell vezetni a fizető parkolást és kész. Hja, hogy ehhez 20 év kellett Derce úrnak? Talán foglalkozni kellene a város dolgaival. Érdekes a Demszkynek nem kellett ehhez 20 év, elég volt csak 10. Derce polgármester talán annyi Demszky fikázás közepette cselekedhetett volna, és nem csak a száját járatja.

  • Traffipax2009.04.21 10:22:16

    Lehet hőzöngeni, de kérdezem a sok okos újpestit, hogyha egy újpesti elmegy autóval dolgozni, vagy vásárolni, ügyintézni más kerületbe, akkor hol parkol? Keresi kutatja a fizetős parkoló helyeket? NEM megáll ott ahol nem kell fizetni, aztán ha nincs más választása, akkor beáll a fizetős helyre. Olyan külső kerületekben ahol nincs parkolási díj az egész kerületben, ott a Tiszlelt Újpesti is beáll a házak elé, bárhova csak ne kelljen fizetni. Mit kell ezen csodálkozni. Be kell vezetni a fizető parkolást és kész. Hja, hogy ehhez 20 év kellett Derce úrnak? Talán foglalkozni kellene a város dolgaival. Érdekes a Demszkynek nem kellett ehhez 20 év, elég volt csak 10. Derce polgármester talán annyi Demszky fikázás közepette cselekedni kellett volna, és nem csak a száját járatnia.

  • bbenoe2009.04.21 10:28:10

    1. Az autó BEVÉTEL az önkormányzatnak, a tömegközlekedés meg KIADÁS. Ez a világ minden részén így van, de Magyarországon meglehetősen durván érvényesül.

    2. Az újpesti piacparkoló önkormányzat melletti részének bezárása és a keramitos rész fizetőssé alakítása a KEZDETE az István tér teljes "rekonsktrukciójának". A végleges állapotról vannak látványtervek az önkormányzati irodaház földszinti faliújságján (voltak tavaly ősszel, amikor gépjárműadót fizettem).

    3. Az, hogy a keramitos részről elüldözik a nem piacra járókat,az ügyes húzás. Sajnos, előbb-utóbb az egész keramitos részt MEGSZÜNTETIK, mert az alatt lesz a MÉLYGARÁZS.

    4.Sejtésem szerint 1 - 1,5 évig fog tartani az az állapot, amíg a piachoz EGYÁLTALAN NEM LESZ parkoló. Ezalatt a plázák miatt már így is évek óta fuldokló piac tönkre fog menni -- tehát a piacparkoló értelmét veszti.

    5. Ekkor a piac helyén lehet építeni egy újabb plázát, amely majd többet fizet a telekért, mert van mellette mélygarázs. Az engedélyezése kedvező alkalmat teremt majd mindenféle tranzakcióhoz, ahoy az ilyenkor szokásos.

  • Navarone2009.04.21 10:29:13

    SzG, ez most komoly, hogy valaki 10-15 km-ért képes autóba ülni?

    Ezek után ha valaki hőzöngeni mer, hogy mennyire csórók a magyarok, virtuálisan pofánvágom!

    Tíz kilométer az annyi, mint a Margitsziget oda-vissza kétszer!
    :D :D

    Ha valaki ennyit nem bír lesétálni, kerékpározni, az inkább lőjje főbe magát, mert később csak egyre szarabb állapotban lesz, és csak megy rá a sok TB...

  • bbenoe2009.04.21 10:43:05

    Hol élsz, Navarone?
    Teljesen elterjedt napi gyakorlat 300 - 500 méterért autóba ülni.
    El kell menni a közértbe sörért, és visszaülni a tévé elé. (ez a 40+ korosztály)
    El kell menni a közértbe Burn-ért és tovább nyomni a WoW-ot. (ez a 30- korosztály)

  • Navarone2009.04.21 10:50:22

    Bocsánat, bbenoe, igazad van, ezek az emberek kb olyanok, mint a Wall-e mesében lévő elpuhult, tohonya emberek....

    :D :D :D

    Kidobás rájuk a TB, komolyan mondom...

  • SzG-19782009.04.21 11:21:43

    Nem mindenki 20 éves, és egészséges. Mondjátok Apátoknak, hogy Apu, mostantól a munkahelyedig lévő 10 km-t vagy lesétálod, vagy kerékpározol. Nézzétek meg, mit szól hozzá.
    És akkor a nagymamiról meg az óvodába kísérendő gyerekről nem szóltam, meg az áruszállításról, meg a nyári 30 fokról, és a téli 0-ról széllel együtt. Sétáljatok és kerékpározzatok!
    Mondom, nem lenne semmi baj ezzel sem. De akkor oldjuk meg egy alagútrendszerrel, hogy lehessen télen is kerékpározni, jó legyen a tömegközlekedés (értsd: fel lehessen szállni a buszra, mert van hely), és megoldanánk valahogy azok közlekedését, akik nem tudnak 1km-t gyalogolni egészségi állapotuk miatt (erre lövésem nincs, hogy kéne).
    A min.elnök és a polg.mester együtt kapna agyvérzést, ha egyszercsak az autósok azt mondanák: ok, megfogadom a tanácsot, leteszem az autót. Nem tudnák, honnan lesz a kieső bevétel, és miből vennének buszt, mert ezer helyen lenne a buszmegállóban tömeg.
    Baromi egyoldalú dolog csak a tömegközlekedés mellett érvelni olyannak, akinek nem kell autó, mert nem olyan a munkája/családja. Szerencsések vagytok, ha így van, örüljetek neki.
    Én naponta vezetek 100-150 km-t ebben a büdös, mocskos városban, és nagyon utálom, de nincsen más választásom. Ez egy ipari ország, olyan igényekkel, mint pl. lakásfelújítás, építés, villanyvezetékezés, áruszállítás a közértekbe stb..
    Aki meg azt mondja, h az óvodás gyermeket el lehet engedni az oviba a BKV-n keresztül, annak vagy nincsen gyermeke, vagy nem látott még bűnözőket az utcán. Vagy csak nem ebben a városban él.

  • Navarone2009.04.21 11:31:04

    SZG, Édesapám szégyellné magát, ha olyan állapotban lenne, mint te. Ötven elmúlt, és március 15.-én 15 km-t gyalogolt egy kiránduláson....
    Te vajon meg tudod tenni? Nem hiszem....
    Én magam naponta 40 km-t kerékpározok, munkahelyre és onnan haza.
    Te lehet, hogy kanapékrumpli vagy, én nem lennék erre büszke helyedben! És hogy a gyereket erre tanítod, hogy ő is lottyadt felnőtt legyen, szégyen!
    Érdekes módon nálunk intelligensebb országokban nem ciki biciklizni, akár hideg van, akár nyár van.
    Elképzelni sem tudom, hogy élnéd túl, ha például totálkárosra törnéd az autód, nyilván otthon ülnél, amíg nem veszel másikat :D :D szánalmas...

  • rattenfanger2009.04.21 11:33:01

    Szerintem jó 5let. Tény, hogy az a parkoló minden munkanap zugig van az ingázók autóival. DT meg előnyben részesíti a kerületi lakosokat, ez így helyes. Minden kerületben, ahol fizetős minden kis utcácska, kaphatnak a helyiek parkolókártyát, nem? Amúgy Newpesten csak ez a parkoló fizetős, az ingázók keressenek más helyet a piac helyett és kész. (persze parkolót elfelejtettek építeni a metróhoz annó a nagytudásúak, ill. a városkapunál van de picinyke)

  • Navarone2009.04.21 11:41:46

    Persze, kiköltöznek a szép, tiszta levegőjű helyre, és rinyálnak, hogy messze van a vááááros.. Jah kérem, tessenek fizetni a parkolási díjat, vagy pedig üljenek vonatra... Jah hogy ehhez sznobok? Pardon, tessenek a szülőknél reklamálni a hibás génekért...
    Én is zöldövezetben élek, és nem halok bele, hogy oda-vissza két órát utazom mindennap, hogy beérjek a munkahelyemre... Így viszont egészségesebb is vagyok az autóban punnyadó krumpliknál, mert addig is mozgok.

  • dzsaszper2009.04.21 11:47:25

    A változtatás, hogy 2 óra felett fizetni kell a parkolásért, szerintem örvendetes.

    Ugyanakkor a bevezetés módja minősíthetetlen és gyomorforgató a helyi piac részéről, az önkorményzat részéről pedig egyenesen elfogadhatatlan. Mibe tellett volna kitenni táblákat, hogy x időponttól a 2 óra feletti parkolás fizetős lesz? (x leghamarabb mondjuk a táblák kikerülését követő 15. nap) Akkor mindenkinek lett volna ideje új parkolót keresni.

    Ami a téves nyilvántartást illeti, nincs elég infó. Kedves Index, ilyenkor nem ártana egy kis oknyonozás...

  • Navarone2009.04.21 11:52:06

    dzsaszper, végignézted a klipet is? Abban mondták, hogy bizony már pár nappal előtte jelezték, szórólapoztak, újsághirdetést tettek közzé.

  • Dassler2009.04.21 11:58:19

    Navarone: ez tényleg tök jó dolog, abban is van igazság, hogy az emberek nagyon hozzá szoktak az autóhoz, tény, hogy sokan oda is autóznak, ahova el is tudnának köpni. Ezen is kéne, sőt kell is változtatni. Ahová lehet én is gyalog megyek, de pl van, amikor autóval kell mennem, mert valami miatt kell az autó (pl nagy valamit akarok A-ból B-be eljuttatni, vagy mondjuk a következő célállomásom már nem 10 km-ren belü van stb) Dolgozni én pl 25 km-re járok a lakóhelyemtől, ahova összesen az igen kiváló és jól járható 84/85-ös főúton lehet eljutni. Próbálkozz biciklivel vagy gyalog...nem biztos, hogy egyben elérsz a célodig. A tömegközlekedéssel meg már fentebb leírtam, hogy mi a dilemma részemről. Ráadásul oylan lehetetlen időpontokban járnak buszok vonatok. Akinek 7-re kell járni dolgozni, az választhat, hogy késik fél órát, vagy szobrozik a gyárkapban/öltözőben 3/4 órát. Ezen is lenne mit optimalizálni.
    Persze ettől függetlenül sok mindent meg lehetne oldani autó nélkül, csak ha már van, mert néha napján tényleg kell, akkor már mindenhez használja az ember, iylen az emberi természet. Viszont sztem az is igaz, hogy egy igényes (tiszta, pontos, kiszámítható)tömegközlekedés azért motiválóbb alternatíva lenne, mnit a jelenlegi nagy átlag - tisztelet a kivételnek, biztos van, ahol jól működik - ugyanez igaz egy normálisan kiépített kerékpár infrastruktúrára stb.

  • bbenoe2009.04.21 11:58:28

    dzsaszper nem is olvas, csak ír. TAVALY NYÁR ÓTA lehet tudni, hogy lesz valami az István térrel. No persze, az önkormányzati ügyfélszolgálat faliújságja nem olyan tömegtájékoztató eszköz, mint a plázaszórólap. (Miért is nem? Vagy van helyi újság, amit ugyanúgy kihajít az ember, mint a szórólapokat? Aztán arcoskodik a commnetben, hogy hátulról mellbe lepte a zönkormányzat?)

  • Dr Borivoje Surdilovics2009.04.21 11:58:44

    Aglomerációban lakom,Pesten dolgozom.Megértem az újpestieket,de a P+R parkolók biztosítása nem az aglomerációban lakók felelősége.Egyébként meg úgy tudom a tömegközlekedés támogatandó dolog,így pont az lenne a cél hogy a metró állomásig menjenek csak az autók.

    Ha meg fizetni kell a nem újpestieknek a parkolásért az egy olyan lavinát indítana el, hogy csak na. Pl. Lezárnánk az átmenő forgalom elől az útjainkat és csak útpénz fejében lehetne a nem helyieknek közlekedni.Aztán ezt bevezetné más település is és máris a középkorban vagyunk. Bravó Újpest!

  • SzG-19782009.04.21 12:00:41

    Navarone: gyere el hozzám, kapsz egy létrát, két ötvenkilós ládát alkatrészekkel, néhány szerszámost, fúrógépet, és együtt eltekerünk ahova menni kell. Vígan megyek melletted a saját kerékpárommal. A fizu 200 bruttó. Jössz? Mert már hívom is a főnököm, h autó nélküli párost is lehet csinálni.

  • bbenoe2009.04.21 12:02:01

    Ahhoz mi kellene, hogy a magányosan autózó a buszmegállóban felvegyen 1-2 várakozót és elvigye 2-4 megállónyit?
    Ahhoz mi kellene, hogy kitegye a kapualjba, hogy mindennap itt megyek, gyere velem?
    (tudom, ez em szolgáltatás, nem várható el, stb stb. csak egy ötlet)

  • bbenoe2009.04.21 12:07:34

    Átmenő forgalom. Menjél nemsztrádán. MINDEN faluban van legalább 2 olyan lámpa, ami jól megfogja a forgalmat, nehogy áthaladj. Lásd Dunakeszi.
    Csinálnak dugót maguknak. Irigylik a fővárost.
    Ismerd meg azt a falut (várost)! Hátha meg is állsz.

    Vagy ha nem akkor kerüld el, fizess sztrádadíjat.

  • Dr Borivoje Surdilovics2009.04.21 12:09:24

    "Ahhoz mi kellene, hogy a magányosan autózó a buszmegállóban felvegyen 1-2 várakozót és elvigye 2-4 megállónyit?"

    Ahhoz mi kellene hogy a nem kellően kihasznált lakásodba beköltöztess néhány fedélnélkülit vagy alkalmi szállást keresőt?

  • Navarone2009.04.21 12:13:20

    SzG, én nem arról beszéltem, akinek a munkájához kell az autó (mert cipekedik valamit), hanem arról, aki lusta buszozni, és összesen a reggelijét és a pénztárcáját cipeli magával.... Nézd meg, hány autóban ül ráadásul 1 ember összesen?? Ezek miatt van dugó! Nagyon élvezem, amikor a hetes busszal félórával előbb érek a Keletitől a Móriczra, mint az autósok :D :D :D
    200 bruttóért viszont nem mennék dolgozni, főleg nem fizikai munkát, ez túl kevés. Hogy tudsz ebből megélni??

  • Koky2009.04.21 12:16:38

    Nehogy már az legyen a baj, hogy parkosítanak!! Örüljetek neki! Legyen minél több zöld! Én is autós vagyok, csak épp akik P+R-nek használták, pont azok miatt nem lehetett soha helyet találni!

  • rattenfanger2009.04.21 12:27:32

    bbenoe,
    MI kellene ehhez? Szerintem van ilyen, Taxinak hívják.
    Nincs valakinek kihasználatlan nője? Dugathatná idegenekkel buszmegállókban.

  • SzG-19782009.04.21 12:28:48

    Navarone: Nekem nem annyi, csak a kezdőknek adnak annyit. :)
    Azért mondtam ezt, mert sokan, köztük Te is, válogatás nélkül kezelitek az autósokat.
    Mintha mindenki egyedül ülne, és puszta kényelemből autózna. Pedig sok ember szükségből teszi, muszáj autóval mennie.
    Nekem is van bérletem, használom is. Nem megyek el 5 km-re autóval, ha van oda normális BKV, és csak papírt kell vinnem. Sőt, ha munka miatt megyek papírokért, akkor sem. A kerékpárt hagyjuk, mert az arra jó, ha el tudod zárni a célnál. Ügyet intézni nem jó, mert nincsen őrzött vagy zárt kerékpár-tároló szinte sehol.
    Abban igazatok van, h vissza kell szorítani az autózást, de ez nem mehet súlyosan a gazdaság rovására. Ehhez kevés, sőt semmi köze a parkolási rendnek. Az csak pénzbeszedés, semmi több. Reális alternativa kell, ugyanis az embereknek el kell jutniuk egyik helyről a másikra minden nap. Ehhez fejleszteni kéne a tömegközlekedést, és vagy olcsóbbá, vagy ingyenessé tenni.
    De ez a jelenlegi rendszer nem versenytársa az autónak. Koszos, nyomor van (ha felférek egyáltalán a megállóban), és drága.

  • Navarone2009.04.21 12:50:33

    SZG, nem hiszem, hogy a gazdaság rovására megy, ha az autózást intelligens, emberi körülmények közé szorítjuk.

    Nézd meg a Városligetet hétvégén. A behajtani tilos táblára nagy ívben tesznek az autósok, csak nehogy a kölyküknek gyalogolni kelljen az Állatkert bejáratáig. Én bizony fel is hívtam a Közterület-felügyeteletet vasárnap, és kiküldettem oda néhány ellenőrt. Milliós bevétel!!

    Én magam is vezetek autót, de nem azért, hogy az irodámba bejárjak, hanem ha vidékre megyünk vagy valami nehezet kell cipekedni, szállítani, arra jó. Nagyon sok ember szerint az autó arra kell, hogy mindenhova azzal járjon, és ők pöfögnek leginkább, ha nem halad a sor. Meg is őrülnék a mindennapi dugóban üléstől. Egyszer elvittem az autót magammal dolgozni, soha többet! Az Örstől az Astoria-ig 50 perc(!!) alatt jutottam el. A metrót egy autó sem tudja leelőzni. Jól el is késtem. BKV-val gyorsabban bent vagyok. A buszon és metrón legalább kényelmesen ülhetek, olvashatok, mintsem a dugóban ülve szívjam a benzingőzt. Ráadásul a bérlet olcsóbb mint a benzin.

    Egyébként szerencsére egyre több kerékpár-tárolót, parkolót látni, valóban ki kellene zárni a belvárosból az autókat, csak kerékpárokat, mentőt (orvost), és BKV-t engednék be. Mindenki másnak behajtási engedélyt kelljen kérni, ha be akar menni. A lakóknak pedig egy kisebb havidíjért legyen földalatti parkoló, a föld felett pedig fű, bokor, virág, szép park.

  • emci2009.04.21 12:51:51

    Folytatom: A városból kiköltözőknek mérlegelniük kell, hogy hol dolgoznak, hova járnak a gyerekek óvodába, iskolába, nem gondolom, hogy kikergette volna őket valaki Dunakeszire vagy máshova. Végül: remélem a piac nem fog megszűnni, a parkoló építéséig tartó időt pedig csak átvészeljük valahogy.

  • Navarone2009.04.21 12:54:06

    SZG, én mindennap hat tömegközlekedési eszközt használok. Buszt, metrót és még egyszer a buszt. Mindig fel tudtam szállni, mindig volt hely, és a havi tízezres bérlet egyáltalán nem drága. Ugyanis ha lebontom utazásokra, akkor egy utazás kb 50-60 Ft.
    Az autónál fizeted az adókat, a biztosítást, a benzint, az amortizációt, új alkatrészt veszel, ha elromlik, javíttatni kell, és parkolásért is fizetsz sok helyen.
    A budapesti tömegközlekedés pedig az egyik legjobban szervezett, legsűrűbb egész Európában. Csak egy példa: Koppenhágában óránként két-három busz jár csúcsidőben! A mi buszunk csúcsidőben 5-6 percenként jön, vagyis óránként minimum tízszer. Ne mondd erre, hogy nem elég jól szervezett.

  • Navarone2009.04.21 12:55:31

    Bbenoe: a kollégák összeállhatnának, hogy melyik nap kinek az autójával mennének többen, így kevesebb autó lenne az utakon, és gyorsabban lehetne beérni. De ez tipikus magyar szokás, hogy a másik dögöljön meg, én a vécére is autóval megyek, hozzám ugyan nem ül be senki....

  • emci2009.04.21 13:03:44

    Nem ment át a folytatás eleje. Tehát: elolvastam minden hozzászólást. 6 évig laktunk Újpesten, az egyik legjobb kerület és Derce Tamás kiváló polgármester. Minden évben történt valamilyen életminőséget javító beruházás, felújítás. Most a XV. kerületben lakunk, de vásárlás és ügyintézés szempontjából is tragikus, tehát gyakran járok Újpestre. Van egy babkocsis és egy 6 éves gyermekünk. Be szoktunk vállalni buszos kalandtúrákat, a villamost a babakocsi miatt hanyagoljuk. De gyakran jövünk haza gyalog, kb. 4 km, a 6 éves is jön a lábán, semmi gond. Mintegy 2 óra alatt fordulunk meg. Az alalcsonypadlós buszokat ugyanis vadászni kell és nem is mindig akkor megy, amikor a menetrend jelzi. Néha viszont kénytelenek vagyunk autóval menni, a babakocsi babával együtt csak 20 kg-ot bír... A parkolás pedig rémálom lenne, ha nem a Kaiser's parkolójában tenném le az autót és onnan gyalogolunk be. Ajánlom azt az ingázóknak is, egyelőre még ingyenes.

  • SzG-19782009.04.21 13:05:24

    Igen, a szabályok betartásával probléma van, ezt sajnos nem egyszerű megoldani. Igazad van, h kihívtad a közterületeseket, mert a Városliget tényleg ilyen hétvégén, dühítő. Csak erre maguktól is rá kéne jönni (mármint a közt.fel-nek).
    A belvárost tényleg át kell alakítani, viszont erre kéne egy koncepció, ami itt nincsen. Méghozzá az, h ha lebontanak egy épületet, ne épülhessen másik a helyére. Utána két választás van: vagy parkolókat építünk, vagy kitiltjuk az autókat. Ezt viszont évekre előre be kell jelenteni, mert vannak emberek és cégek, akiknél ez nem működik, ők elköltöznek. De ahogy ezt a szuper városvezetést ismerem, ez is egyik napról a másikra lesz, mint a szmogriadó: kimegyek 9-kor a városból, és 11-kor már nem mehetek vissza. Szuper. Ennyi intelligenciát! Inkább konzultáltak volna a vízilóval az állatkertben.
    Amit mindenképpen meg kellene lépni:
    -M0 befejezése
    -5 vagy 10 tonna feletti autók kitiltása a városból, illetve csak külön engedéllyel, meghatározott útvonalra lehessen bejönni (építőiparunk még van szerencsére)
    -dízelautók visszaszorítása, de nem ostoba tiltásokkal, hanem kedvezményekkel a katalizátoros, korszerű autókat előnybe hozni
    -BKV buszflotta cseréje (ezer busz nagyjából, ennek költsége kb. 80 milliárd Ft. Hasonlítsd össze a 4. metróval vagy az 1. villamos meghosszabbításával)
    És ha az autókból beszedett pénz tizedét parkosításra fordítanák, a másik tizedét meg a BKV-nak adnák, akkor zöld és jól működő városunk lenne.
    Csak ezért sokat kellene dolgozni.

  • emci2009.04.21 13:08:56

    A kedves télikabát úrnak pedig nem kellene zsigerből mindent ellenezni, tessék ott lakni, ahol a választói érdekeit képviseli. Volt előzetes tájékoztatás, persze nyilvánvalóan nem vette ezt észre a számára kijelölt Városháza előtti parkolóban...

  • SzG-19782009.04.21 13:14:29

    Navarone: nem a bérlet a drága, hanem a jegy. Akinek autója van, azoknak 95%-a nem rendelkezik bérlettel. De az, h felüljön egy járatra 290-ért, abnormális. Miért tenné? Egy átlag utazás 2 járat, az oda-vissza 1180 Ft. Na ez a drága.
    A BKV-t csak akkor használom, amikor nincs csúcsidő.
    Amit mondtam, nem volt vicc: egy hétig jártam be tömegközlekedéssel. Bent hagytam a cégnél az autót, és hazajöttem. Az még működött, de reggel nem fértem fel sem a villamosra, sem a metróra. (14.villamos és 3.metró, Lehel tér). Ezt meguntam 5 nap után (mondhatni, dühöngtem), és hazahoztam az autót.
    A sűrűséget nem az alapján kell mérni, h h van pl. Koppenhágában, ugyanis nálunk az emberek 80%-a tömegközlekedést használ, ez nem összevethető a nyugat-európai mértékkel.
    Ahány ember a megállóban van, annyi helynek lennie kellene, h felférjünk, különben hiába jött a villamos vagy a metró.

  • Dassler2009.04.21 13:17:46

    Tényleg jó lenne, ha kikerül(het)nének az autók a belvárosból, csak biztosítsák a lehetőségét, ha mondjuk Dunakesziről Tatabányára akarok menni autóval, akkor ne kelljen átmennem a belvároson, mert per pilalnat az a legjobb útvonal. A 0-son jelenleg 70 km-rel többet kell autózni, mivel csak déli irányba indulhatok neki vagy a kertek alatt elmegyek Szentendre felé, ami szintén nem gyorsabb a sok lakott település meg girbe-gurba utak miatt.
    Sztem sokan szívesen vennék az autósok közül is, ha nem kéne bemenni a közlekedési dzsungelbe.
    Ingázóknak + aglomerációnak meg még mindig P+R és a nálunk HÉV-nek hívott Németországból lemásolni próbált valami lenne az igazi, csak ez utóbbi a német városoknál körbe jár kvázi vonat körgyűrű érintve a környező településeket a P+R parkolóknál megállókkal, ahol az autósok is meg tudnak állni és átnyergelni a városi tömegközlekedésre reggel ill. délután sűrítve járnak kis szerelvények nap közben pedig ritkábban. Sztem nem túl bonyolult és teljesen jól működik.

  • Navarone2009.04.21 13:17:58

    SZG: A belvárost tényleg át kell alakítani, viszont erre kéne egy koncepció, ami itt nincsen. Méghozzá az, h ha lebontanak egy épületet, ne épülhessen másik a helyére. Utána két választás van: vagy parkolókat építünk, vagy kitiltjuk az autókat.

    Szerintem a parkolók és az új épületek is elférnek egymás mellett, mert a parkolókat le lehet vinni a föld alá is.


    SZG:
    Amit mindenképpen meg kellene lépni:
    -M0 befejezése

    Üllő sajnos épített egy lakóparkot a nyomvonalra, úgyhogy azt kell még átalakítani, egyébként a tervek megvannak, reméljük, hamarosan indulhat.


    SZG:
    -5 vagy 10 tonna feletti autók kitiltása a városból, illetve csak külön engedéllyel, meghatározott útvonalra lehessen bejönni (építőiparunk még van szerencsére)

    Egyetértek!


    SZG:
    -BKV buszflotta cseréje (ezer busz nagyjából, ennek költsége kb. 80 milliárd Ft. Hasonlítsd össze a 4. metróval vagy az 1. villamos meghosszabbításával)

    A négyes metróra semmi szükség nincs most. A Thököly úton a villamos-síneket kéne használni! Vagy akár a vasúti közlekedést is lehetne belevonni, mert a Keleti és Kelenföld között van vasútvonal!

    SZG:
    És ha az autókból beszedett pénz tizedét parkosításra fordítanák, a másik tizedét meg a BKV-nak adnák, akkor zöld és jól működő városunk lenne.

    Ezt is támogatom! Sőt megspékelném azzal, hogy a kerékpár-utak építését is lehetne finanszírozni belőle!

  • SzG-19782009.04.21 13:19:09

    Egyébként szívesebben használnám a BKV-t, mert van egy nagy előnye: olvashatok, zenét hallgathatok, aludhatok (ha éppen ülök is). Csak a megállóban hiába teszem, nem jutok közelebb a célhoz.

    Ezért mondtam, h nem fekete-fehér ez a dolog.
    Nem kell gyűlölni minden autóst, mert pöfékel. 15 évvel ezelőtt el kellett volna kezdeni a rendszert átalakítani, már nagyon komoly eredményei lennének. De a múlt az múlt, oké, nincs "mi volna ha". De akkor könyörgöm, kezdjük el most!
    Te látod bármi jelét annak, h összefogva, logikailag rendezve elkezdenének valamit tenni az illetékes elvtársak?

  • Navarone2009.04.21 13:21:48

    SZG: én 14 éves korom óta rendszeresen közlekedem BKV-val, vagyis már közel 14 éve, és nem emlékszem olyanra, hogy ne fértem volna fel a járműre. A jegy mihez képest drága? Egy doboz cigi 500 Ft minimum....

  • Navarone2009.04.21 13:23:02

    Dassler, megvan a lehetőség, hogy ne vegye be a belvárosba: vagy M0, vagy pedig kertek alatt a peremkerületben.

  • dragonmaster2009.04.21 13:23:28

    Két dolgot javaslok minden hozzászólónak.
    1)El kell menni a városkapuhoz és megnézni, hogy mennyi P+R parkoló van. A fizetősnek most építik be a felét, egy nagy irodaházzal, a környékbeli utcák pedig fuldokolnak a parkoló autóktól.
    2) El kell menni és megnézni, hogy a most fizetőssé tett parkoló környékén lévő utcákban (József Attila, Petőfi, vagy az Árpád úttól délre) most nagyobb a dzsumbuly, mint valaha.
    A szándék lehet jó, de a kivitelezés dilettáns és átgondolatlan. Olyan mintha hirtelen kioperálnád a daganatos részt, de a seb környékét hagynád elfertőződni. Ugyanis nemcsak a picra mennek vásárlók, hanem a fent említett utcákban, a Munkásotthon utcában és az Árpád úton lévő boltokba is mennének az emberek, de nem tudnak, mert most ott parkolnak a P+R-esek...

  • Navarone2009.04.21 13:24:51

    SZG, szerintem Demszky-t ideje lenne kipenderíteni, és végre egy hozzáértő városvezetőt választani....
    Ha viszont 15 éve nem kezdték el átalakítani a rendszert, ideje MOST elkezdeni. Nem holnap, holnapután. MOST. Például azzal, hogy az újpesti piac parkolóját ne az ingázók használják.

  • Navarone2009.04.21 13:26:00

    dragonmaster, szerinted mi a megoldás, ami rövid időn belül kivitelezhető?

    Valahogy le kell szoktatni az embereket az autó mindenekfeletti használatáról.

  • dragonmaster2009.04.21 13:26:16

    ja és azt is meg kell nézni, hogy kik állnak a városházi védett parkolóban...

  • Dassler2009.04.21 13:27:25

    Navarone:
    az említett két megoldással már leírtam, hogy mi a gondom, már próbálkoztam többször mindegyikkel :-) a városon keresztül emg még dugóban is ugyanannyi idő alatt teszem meg, mnit a másik két alternatíván, ha meg nincs dugó, akkor gyorsabb.

  • SzG-19782009.04.21 13:28:34

    Ahhoz képest drága, h 1180 Ft-ból autóval is megjárja azt az utat, és ha ott áll az autó a ház előtt, ami pont a célhoz viszi (door-to-door), akkor nem fog BKV-val menni, esetleg, ha nem tud jegyet venni, ellenőrökkel veszekedni vagy pótdíjat fizetni (mindenki maga választ).
    A cigit hagyjuk, arról is megvan a véleményem (pénzt adni azért, h beteg legyek..brrr!!!)
    Én meg 12 éves korom óta közlekedek, mert a város egyik végéből a másikba jártam általános iskolába,
    szóval ismerem a BKV vonalait.

  • Dassler2009.04.21 13:31:38

    Amúgy Európában sztem minden nagyvárosban egész jó a tömegközlekedés - legalábbis amelyekben eddig megfordultam - csak nálunk sokkal lelakottabbak az eszközök.

  • SzG-19782009.04.21 13:31:50

    Nemcsak Demszkyvel van itt baj, hanem azzal is, h nem is lehet egységes koncepciót létrehozni, mivel van 23 kerületi önkormányzat és egy fővárosi, ami nem felette van (szerencsére), így az idő a vitával megy. Márpedig 23 féllel egységesen megállapodni gyakorlatilag nem lehet. 4-5 ember is nehezen állapodik meg egy dologról, nemhogy 24, pláne politikusok!

  • Navarone2009.04.21 13:32:40

    Dassler, tudomásul kell venni, hogy hosszabb idő alatt érsz oda. A belváros tényleg nem arra van, hogy súlyos autóforgalom menjen rajta keresztül, mert az ott élők megfulladnak. A legbelső kerületeket feltétlenül le kellene zárni.

  • Navarone2009.04.21 13:37:01

    SZG: az 1180 Ft-ban nincs benne az autó amortizációja, a gumicsere ára, az időszakos javítások ára, stb stb. Valójában drágább az autó fenntartása, mint a BKV használata.

  • SzG-19782009.04.21 13:37:10

    Az újpesti piac parkolóját nem is az ingázóknak kell használniuk. De ha egyszer azt mondják, h a cél az, ha valaki jön vidékről, az tegye le az autóját a metró végállomásán, akkor építsenek olyan parkolót (akár a BKV), ahol ott lehet hagyni az autót úgy, h a sofőr bemutat egy érvényes bérletet vagy egy aznap használt jegyet az elvitelkor, különben fizessen. Ezzel a BKV is nyerne, de ennyi üzleti érzék nincs a vezetőiben.

  • Dassler2009.04.21 13:37:57

    Hát ha ezt meglépik, természetesen tudomásul veszi az ember, más nem tehet, max puffog egy kicsit, csak az így kiszoruló forgalom máshova terhelődik át, ami a rakparton, külső kerületekben és a környező településeken okoz problémát. Tehát megoldva még minidg nem lesz. Igazság szerint egy teljes 0-ás lenne a megoldás de a történetét mindenki ismeri.
    Ne ma belváros forgalomtól való elzárása ellen vagyok, inkább mellette, csak párhuzamosan más dolgokat is meg kéne lépni, hogy ne bugyborogjon máshol ugyanez a probléma.

  • Dassler2009.04.21 13:40:39

    SZG:

    a P+R pont így működik, ahogy leírtad. Tulajdonképpen itt pár hétköznapi ember megfogalmazta a megoldásokat, ami nem is kivitelezhetetlen, nem is bonyolult, csak neki kéne állni az illetékeseknek.

  • SzG-19782009.04.21 13:42:51

    "A legbelső kerületeket feltétlenül le kellene zárni." - de ha nem építesz ki helyette valamit, akkor csak a problémát tologatod. Ezért mondtam, hogy az M0-t be kell fejezni, és ki kell tiltani a teherautók egy részét. A kisteherautók hordhatnák a közértekbe az árut, a körutakat pedig használhatnák a személyautók, amit viszont más eszközzel kell visszaszorítani: reális alternatívával, a tömegközlekedés versenyképessé tételével.

    Az 1180-ba tényleg nem fér be az autó, vegyünk egy példát:
    15 km-re van a cél, az 30 km teljes táv.
    7l/100km fogyasztással az durván 4l benzin, az kb. 1000 Ft. Ökölszabály, h amennyi a benzin, annyi a többi költség is (lásd hosszú autótesztek a szaklapokban), ez 2000 Ft. Tehát +800 Ft, és a saját autójával megy. Ez nem nagy különbség ám. Ez két korsó sör ára.

  • Dassler2009.04.21 13:49:07

    A teljes lezárás sztem a gyakorlatban kiviteleezhetetlen, mert falakat húzni nem nagyon lehet - mentőnek, rendőrnek stb-nek valahogy be kell jutni - a célforgalom tábla betartását 100%-ban ellenőrizni iradatlan kapacitás és pénz. Elenben a 3,5 t feletti járművek kitiktása ill. alternatív útvonalak biztosítása (M0) sztem már érezhetően javítana a közlekedésen. Azért ha van egy tényleg kényelmesebb útvonal, akkor az emberek se a városon keresztülit fogják választani, csak ha ott van dolga.

  • SzG-19782009.04.21 14:02:04

    Így van.
    Én sem a fallal lévő körülzárásra gondoltam, végülis nem börtönt építünk. De ehhez elosztókat kell kiépíteni a város szélén, ahol a kamionokat át lehet pakolni kisteherautókba (hűtőházakkal, és ott is parkolással, tömegközlekedéssel), majd, miután ez már működik, az ötödik kerületet kellene először korlátozni, majd lezárni, de ezt szigorúan egy előre kiadott menetrenddel. Utána pedig úgy kiadni az engedélyt szállításra, h bármilyen cég kisteherautója behajthat, ami katalizátoros benzines, mondjuk 2003 után gyártott (ezt mindig emelni kellene), és a szállító- vagy menetlevele szerint ott van dolga.
    Persze ehhez kellene egy ilyen osztály is.
    És sok-sok év után, ugyanúgy felkészülve, lehetne a nagykörúton belüli területet korlátozni. Ehhez kell kb. 20 év. Csak ezt meg is kell tervezni, és nem politikusnak.

  • Deofren2009.04.21 14:04:47

    Újpestiként - Derce Tamás nevében is - kikérem magamnak, hogy Demszkyhez hasonlítsuk. Aki nem él itt, és nem látja, hogy évről-évre mennyi mindenben fejlődik ez a város(rész), az ne kritizáljon alaptalanul. Örülök neki, hogy Újpestnek a tervek szerint lesz egy szép, parkos központja. Annak is örülök, hogy esélye lesz az embereknek a piac mellett leparkolni. Persze szép eszme, hogy az Újpestiek mehetnek a piacra vásárolni gyalog+bicajjal, csak azért, hogy az in gázók mereszthessék a seggüket az autójukban. 70 éves édesanyám, meg mehet gyalog hazáig a 2*10 kg-os motyójával egy nagyobbacsak bevásárlás után. Szép új világ. Melleseleg továbbra sem egész Újpestről van szó, hanem egynéhány parkolóhelyről a piac mellett, úgyhogy néhányótok érvelése elég gyenge lábon áll. Próbáljátok már meg elvenni a szemellenzőt a látószerveitek elől.

  • dragonmaster2009.04.21 14:16:17

    Navarone

    Én ugyan nem értek hozzá, de azt láttam szerncsésebben fejlődő helyeken, hogy a parkolást komplex rendszer keretében oldották meg. Újpesten sem jó ez a mostani megoldás, ugyanis azt kellett volna csinálni, hogy mindkét metróállomás környékén (olyan távban, hogy már ne érje meg gyalogolni) be kellett volan vezetni a fizetős rendszert. Így most ugyan lehet a piacra menni, de a József Attilla utca, az Árpád út, a Munkásotthon utca boltjaihoz nem lehet menni, mert most ott tömik el a helyeket a P+R-esek.
    Ja és építeni kellene P+R parkolót. Ez így dilettáns és csak nagyobb káoszt okoz...

  • Traffipax2009.04.21 14:46:18

    Én nem vagyok újpesti, de havonta két havonta megfordulok erre. (keresztanyámhoz járok). Újpesten nem változik semmi már vagy 25 éve. Itt megállt az idő, a rendszerváltoztatás semmit nem hozott. Az, hogy lebetonoznak régi utakat, pár muskátli felaggatnak a lámpaoszlopra, nem fejlődés. Derce és Demszky igen is egy fajta. 20 éve nem csinálnak semmit, 20 éve maszatolnak, 20 éve csak pofáznak, két régi szadeszos, akinek már régen el kellett volna húznia a közéletből. Derce is csinál évi egy balhét, az újpestiek meg összecsinálják magukat a gyönyörtől, aztán utána megint a nagy semmi. Múlt héten voltam ott, szombat este, BÜDÖS VOLT. és már máskor is éreztem: BÜDÖS VAN. Újpestközpont, úgy néz ki mint egy szemétdomb. és 20 ÉVE is így nézett ki. Nem értem, hogyan nem szavazták le az újpestiek. Ez egy munkás kerület, miért nem egy ügyes, szakértő vezetője van Újpestnek.

  • DDani2009.04.21 15:16:10

    Traffipax:

    Végre valaki hasonlóan vélekedik mint én. Valahogy 15 éve, mióta itt lakom, nem látom azt a fenenagy fejlődést... Görgey utca még mindig macskaköves, a metróaluljáró teli hajléktalanokkal, a metró felett lévő zöld rész úgyszintén, az autósok már lassan a metróaluljáró lépcsőjénél parkolnak, a Petőfi utca elején továbbra is mindenki figyelmen kívül hagyja a megállni tilos táblát (egyszer talán ha láttam ott rendőrt büntetni), a BKV hálózat húsz éve talán elég volt (a 220-as egy vicc), P+R sehol... Jó, fel lett újítva néhány út meg egy-két önkormányzati épület, de akkor sem értem a 80%-os támogatottságot...

    Nem érdemes azon vitatkozni, hogy kinek a dolga lenne P+R-t építeni. Újpest régóta szenved ettől a problémától, nyugodtan megoldhatná a kerület is.
    És akkor a teljes parkolási díj bevétel a zsebébe folyna.

    Ugyanez a véleményem a Görgey utcáról, nem érdekel, hogy esetleg a főváros tett rá ígéretet (más tészta, hogy nem tudom ki követte el az elejének a felújítását, de hogy az önkormányzat hagyta, hogy részben macskaköves maradjon, mikor minimális munka lett volna rendesen megcsinálni...)

    Lényeg a lényeg, az ötlet jó, tudjanak parkolni a piacra járók, csak P+R nélkül ez a megoldás a többi utcára tolja az autósokat, tehát ebben a formában rossz ötlet.

  • Dr Borivoje Surdilovics2009.04.21 15:25:36

    Miért nem akarjátok látni a fejlődést? Már természetes hogy mindenki Görgei utcáról beszél,pedig nemoly régen Dózsa Görgy volt.(Csak az egy bolsi,ezért kellett változtatni...)

  • Koky2009.04.21 15:27:40

    Navarone: sajnos és emlékszem olyanra mikor nem lehetett felszállni a járművekre, 14-es vill., és 30-as busz. Tele volt, és hiába vártam a következőt, az is fullon volt. Inkább gyalog indultam el. Másrészt nehezen viselem, ha reggelente beleköhögnek az arcomba, nénik a piacra menvén a kosarukkal bökdösnek, harcolnak a helyekért. Ettől rosszul vagyok. Bár lehet hogy ez csak engem zavar :)

  • Traffipax2009.04.21 15:38:19

    DDani.
    Egyetértünk.
    Tudod, miből van sok Újpeestközpontban. Hamburgeres. Az van vagy 6-7. Régen jártam metróval. Az aluljáróban a GOLDMETRO büfé meg van még. Durva hely volt. Hogy fordulhat elő, hogy egy nagyforgalmú aluljáróban kocsma üzemel. Ja és volt vele szembe egy borozó is, ha jól emlékszem. Az ki negedte oda. a A polgármester aki csapos volt régen?
    Az Újpesti uszoda, és vele szembe az az üzletház. Röhej. Ki volt az a zseni, aki azt engedte oda építeni. A plázák korában, kijár oda? Látom üzlet sem nagyon van benne. és ráadásul RONDA. Könyörgöm, úgy ronda, ahogy az ÁRPÁD úton épült új épületek, végig. Mindha oda fo.. volna. Össze-vissza épültek, Nincs olyan a szín vagy alakzat ami ne lenne ott jelen. GAGYI.

    Egyébként gyönyörű az INDEX -es videó végén, ahogy a Derce lebassza az embert a tábla miatt. Szószerint, mert lehet hallani ahogy azt mondja "basszátok meg". SZÍNVONAL.

  • Koky2009.04.21 15:42:55

    Traffipax: szerinted hogy kéne kinéznie Újpestnek? Épüljön oda 2-3 pláza, az már jó lesz?
    Valószínűleg az uszodával szembe is járnak vásárolni, hiszen akkor már rég bezárt volna. Én 20 éve lakom Újpesten, szerintem megvan a maga feelingje, igaz némely környék kicsit elavult, de sokkal jobban érzem magam itt, mint bármelyik más kerületben. És ezzel nem vagyok egyedül, hiszen egyre többen költöznek ide. Ha nem tetszik, és nem idevalósi vagy, csak kívülállóként bírálhatod, de a fejlődést nem érzékelheted.

  • Traffipax2009.04.21 15:42:56

    Surda,

    Vazz. Dózsa György vezér volt az 1514-es parasztfelkelésben.
    Mi szerinted egy város életében a fejlődés? Az hogy lecserélik az utca nevét? Miért nem maradhatott Dózsa György.

  • Traffipax2009.04.21 15:46:48

    Koky
    Talán lehet, hogy jobban látom a fejlődést, mint Te aki nap mint nap benne élsz.
    érdemes néha a kívülálló véleményét megkérezni.
    De ha ilyen jól tudod, akkor mi az a hihetelen fejlődés amin ez a város keresztül ment. Mutasd meg nekem, mert lehet, hogy vak vagyok.
    A Homoktövist ne mond, mert odajárok látogatóba. Annak semmi köze újpesthez, vállakozók felépítették. Szervesen szinte alig kapcsolódik a kerület többi részéhez. És nincs ott semmi, csak lakások.

  • Dr Borivoje Surdilovics2009.04.21 15:50:27

    Nem érted az iróniát?

  • Koky2009.04.21 15:52:59

    Traffipax: igen, lehet hogy igazad van. De miért is kéne minden kerületnek pl plázákkal rendelkeznie? Szerintem nem ez a fejlődés. Én mondjuk az utak minőségén változtatnék, mert azok siralmasak, de önmagában ez egy nyugodt kis kerület, ahol nincsenek a házak egymás hegyén-hátán. De ezek szerint kívülállóként csak a negatívumokat látod felsorolásod alapján?

  • Traffipax2009.04.21 15:55:53

    Surda.
    Értem Bocs. :)

  • Traffipax2009.04.21 16:05:03

    Koky
    Ki beszél itt plázákról?
    De ha már itt tartunk, akkor azért van újpesten leglább 2 nagy barkácsáruház. Az barkácsboltok "plázái ezek". De egyeértünk nem kell pláza, de akkor legyenek kisboltok. De legyenek. Ott az uszodánál, meg fogom nézni, hogy milyen üzletek vannak.
    Viszont arra is gondolni kell, hogy a adóbevételek, munkehelyek, közlekedési problémák. Keresztanyám ha vásárolni akar, akkor vagy kimegy a piacra (csak k. messze van), vagy elmegy az Auchanba. (de az már nem újpest). Én ha viszek neki valamit ami hiányzik a háztartásból), akkor a váci úti Tesco-ban veszem meg). Vagyis, ugyan Újpesten nincs pláza, de a kerület határain ott vannak, és oda járnak az emberek vásárolni. Kocsival, hogy jó nagy legyen a forgalom, és az helyi adót sem a városnak fizetik ezek a cégek.
    Ezek nem kívülállók negatívumai, hanem a folyamatos tapasztalás tényei.

  • Dr Borivoje Surdilovics2009.04.21 16:17:02

    Na eszembe jutott a válaszcsapás: aki a Corába, Aushan-ba Bricóba stb. megy és nem helyi lakos fizessen a parkolásért a helyi önkormányzatnak.Úgyis nagy sz..ban van Fót is meg Dunakeszi is.Esetleg a szeméttárolást is fel kell emelni az újpestieknek. Ezt elő is fogom adni az illetékeseknél,ez komoly. Ki kardot ránt, kard által vész el.

  • Koky --- http://noncsiweb.hu2009.04.21 16:41:29

    Tudjátok mit? Jobb is, hogy nem újpestiek vagytok :) Dr Borijove: te meg menj oda, ahol kiélheted kardozási vágyaid :)

  • Traffipax2009.04.21 16:45:48

    Dr Borivoje Surdilovics
    Kicsit erős, mert itt egy város közepéről van szó, ott meg külterületről, de hát ahogy gondolod.

    Koky még annyit.
    Mégegyszer, nem fikázom és a kerületed, csak ne járjunk már bekötött szemmel. Ez nem egy nyugodt kerület, ez egy alvó város. Minden tekintetben. Az alvóvárosság minden előnyével és minden hátrányával. A kerület nem tudta kihasználni a Budapest északi kapuja helyzetét, csak a hártányit viseli már évek óta. Nem történt semmi előre lépés. Ennek egyik állomása ez a parkolási mizéria. Most nagy hipp-hopp bevezetnek valamit, AMATŐR, ELŐKÉSZÍTETLEN DILETTÁNS MÓDON, ráadásul TÖRVÉNYTELENÜL. Aki 20 éve polgármester az nem csinál ilyet, kivéve akkor ha mindig így intézi az ügyeit.

  • legipet2009.04.21 16:54:52

    Dr Borivoje Surdilovics: viszont az nem közterület (auchan stb parkoló)

    Traffipax: Nem hiszem, hogy előkészítetlen, dilletáns módon lenne ez megszervezve, mint tegnap ide írtam is, ez már egy ideje téma Újpesten.

  • Koky_2009.04.21 16:59:23

    Okés részemről lezártam a témát, mindenkinek szép napot kívánok attól függetlenül, hol lakik :)

  • Koky_2009.04.21 17:02:19

    Még annyit Traffipax, hogy azt nem tagadhatod, hogy a Harangvirágban isteni fagyit adnak :)

  • Traffipax2009.04.21 17:09:03

    legipet
    Akkor miért mondják az emberek a videón, hogy nem tudtak róla. Miért bazmegoszik a Derce az parkolóőrrel, hogy nem jó a tábla? Miért olyan ideges mindenki? Talán mert... nem ismétlem magam.

  • Rongy Elek2009.04.21 19:40:13

    Minden átalakítás eleinte bosszúsággal jár, de bízom benne, hogy megéri. A "fizetős" parkolást meglepően higgadtan fogadta a parkolnivágyó közönség, minden ellenkező híresztelés ellenére. Kb 20 elégedett megnyilatkozásra jutott egy fanyalgó, meg egy demagóg. (A demagóg a gazdasági világválsághoz szerette volna igazítani a képet,segélyeket osztogató önkormányzat, reménykedő szemű földönfutókkal stb, de szerencsére az ilyeneket lehurrogták.)
    Ha semmi nem jön közbe, akkor a jelenlegi parkoló helyén egy kb 600 férőhelyes mélygarázs épűl 2 év múlva. Addig meg kényelmetlen lesz a környéken parkolni, de talán ezt is megérti a nagyérdemű...
    Eddig a fizetett bujtogatók szerencsére elkerülték a környéket, remélhetőleg ez így is marad.

  • dragonmaster2009.04.21 20:02:42

    ami igaz az igaz, ami újpesten Derce alatt történt, azt mind vállakozók építették, kerületi fejlesztés semmi nem volt...

  • Körömcsiga2009.04.21 20:20:37

    ""Pont a P+R-t kellene támogatni, hogy ne legyen szmog. Erre ez van... Ha bejön az autós Pestre az a baj. Ha nem akkor az. Mindegy, azért ha lehet fizessen jó sokat és ne járjon az autójával, mit képzel magáról az ilyen?"

    Gondolom téged nem zavarna, ha a házad/boltod elé parkolna mindenki, aki csak akar, s ezért a vendégeid vagy a vásárlóid kiszorulnának onnan, azaz jó eséllyel el sem jönnének. Az nem megy, hogy egy külső kerületre hárítjuk a költségeket, mert ott esetleg szellősebb a hely. Vicces lenne, ha a színházba érkezők a szomszéd könyvesboltban tennék le a kabátjukat, csak mert ott van hely. A P+R amúgy sem csodaszer."

    Namost ezt a példát vezessük le egy kicsit pontosabban. Ha a boltom előtti terület KÖZTERÜLET, akkor a fejem tetejére is állhatok, akkor sincs jogom kisajátítani azt a saját céljaimra... A házam/boltom előtt ma is az állhat meg aki akar és semmi jogom ezt rossz néven venni. Ezért hívják a közterületet közterületnek.

  • bzsu2009.04.22 11:21:30

    A mélygarázsokról meg annyit, hogy ezekből sokkal több kellene, és valóban, ahogy itt olvastam, zöldterülettel, növényzettel a tetején, de hát ez kinek lenne az érdeke? A parkot gondozni kell, csak költséggel jár, haszonnal nem, inkább legyen irodaház. Azt meg egyenesen botrányosnak tartom, hogy ugyan az új lakásokhoz, lakóparkokhoz kötelezően biztosítani kell bizonyos parkolószámot (telken belül v. teremgarázsban), ami ha meg is épül, a parkolóhelyeket külön árusítja a beruházó, borsos összegekért, így no pláne, hogy az utcák fognak parkolni a lakók, ami teljesen szabálytalan.

  • Modika2009.04.29 12:42:11

    Újpesti vagyok.
    És remélem egész Újpesten,az összes utcán és járdán fizetős lesz a parkolás.(Kivéve Újpestieknek)
    Tűrhetetlen amit művelnek az autósok.
    Ha intézni akarok valamit nem találok parkolóhelyet.
    Egy iskola és óvoda is van a ház közelében.
    Reggel arra ébredek,hogy a ház előtt és mögött folyamatosan mennek az autók.
    Keresztbe kasba,mennek,parkolnak,majd fel löknek a járdán az autóval.
    A két ház között egy vékony utcában átszáguldoznak,a szemetet nem lehet kivinni,mert volt rá példa,hogy majd nem elütöttek.
    És az autósnak áll feljebb.
    Megállnak a ház előtt,itt hadják autójukat és az itt lakó meg nem tud parkolni,vagy egyáltalán el menni az autóval.
    Evvel a lakás értéke is csökken. Ezt ki fizeti ki?
    Bezzeg az én lányomat mindenféle indokkal ide az óvodába nem vették fel!(többen is jártunk így)
    De messzebb elő gyerekeket igen,ami szintén az autók számának emelkedését hozza.

  • Modika2009.04.29 13:08:52

    A video-n a fekete ruhás úr-nak. Ő azt mondja,hogy 10000 FT-ba kerülne neki a bérlet.
    Engem meg az érdekkel,ha Újpest központban intézni valóm van,vagy a Piacon vásárolni szeretnék,tömeg közlekedve tudtam bemenni mint Újpesti,Újpest széléről. Mert nem volt parkoló hely.
    Nekem az nem kerül költségbe?
    Ide fizettem az adóm egy részét.
    Másik,hogy tele szatyrokkal felszállni a tömött buszra.
    Az is nagy élmény.
    Ez most már megszűnik.

    Hajrá Újpest önkormányzata!!!!