Kopaszi-gate: lejátszott ügyletről szavaztak

Kerületek

2009.05.29. 17:19 - Spirk József

Hivatali visszaélés, közokirat-hamisítás és különösen nagyértékre elkövetett csalás miatt tett feljelentést a Fidesz egyik képviselője a XI. kerületben a Kopaszi-gát ügyében. Kiderült, hogy a képviselőtestülete Molnár Gyula előterjesztésében csak akkor szavazhatott a terület felett rendelkező Öböl XI. Kft. tulajdonrészének eladásáról, amikor azt már közel egy hónapja megkapta a Leisztinger Tamás érdekeltségébe tartozó Eravis Rt.

Lejátszott ügyletet szavaztatott meg az újbudai önkormányzattal Molnár Gyula polgármester; lényegében ezt állítja a XI. kerületi Fidesz egyik képviselője, aki a Legfőbb Ügyészség vizsgálatát kezdeményezte a Lágymányosi-öböl területének eladásával kapcsolatban.

Schneller Domonkos ismeretlen tettes ellen tett feljelentést hivatali visszaélés, közokirat-hamisítás és különösen jelentős kárt okozó csalás bűntettének alapos gyanújával.

A Lágymányosi-öböl környéke, a Kopaszi-gát és az ahhoz tartozó belső terület az önkormányzat tulajdonában volt 2004 januárjáig, de fokozatos tulajdonszerzéssel az ingatlan átkerült Leisztinger Tamás nevéhez kötődő Eravis Rt.-hez. Az ismert vállalkozó a telek egy részét aztán jelentős haszonnal tovább is adta egy portugál befektetőnek.

A tranzakció körülményei miatt már indult rendőrségi vizsgálat. A Fővárosi Főügyészség 2007 októberében indított nyomozást különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés elkövetésének alapos gyanújával. Azt a feljelentést is Schneller Domonkos tette.

A politikus mostani beadványát arra alapozta, hogy a polgármester – a feljelentés szerint – félrevezette a döntéshozatalra jogosult képviselőtestületet, amikor 2004 február 19-én megszavaztatta, hogy az Öböl XI. Kft.-t 1.566.820.000 forint névértékű üzletrészéből 100.000 forintnyit adjanak el az Eravisnak. Schneller szerint ugyanis a tulajdonrész, amely lényegében Leisztinger első lépése volt a terület megszerzése felé, már 24 nappal korábban az Eravis tulajdonába került, amit a cégbírósági tulajdonjog-bejegyzés bizonyít.

Schneller szerint a cégbíróság csak a kerület ügyeiben eljárni jogosult személy kérelmére tehette meg.

Címkék:


Kapcsolódó anyagok:

Elrendelték a nyomozást a Kopaszi-gát privatizációja miatt - 2007.10.04.
A BRFK nyomoz Leisztinger Tamás és a XI. kerület tranzakciói miatt.
Siratja az ellenzék a Lágymányosi-öblöt - 2007.09.25.
Az ellenzék szerint elővásárlási joga lett volna Újbudának Leisztinger tranzakciói közben, a polgármesteri hivatal szerint nem.
Füvesítéssel szerzett milliárdokat Leisztinger - 2007.07.12.

Kommentek

  • 2009.05.29 17:22:04dmm

    hát a fidesz sem siette el...

  • 2009.05.29 17:36:22Releej

    Ezt a XI. kerületi polgármestert le kéne sittelni! De csak annyi időre, hogy a műanyag lakat is rárohadjon!!!!
    Amit ez művel, az már több a soknál!!! Azokat meg jól megbünteti, akik szabályosan parkolnak a megengedett helyen!! Genyókapitány! Mehet a kaptárba! Ha rajtam múlik, lesittelik!!!

  • 2009.05.29 17:36:40Kixx

    Ennyire bénák bezmag, hogy még rendesen korrupciózni se' tudnak...
    Katasztrófa.

  • 2009.05.29 17:55:52magdi 3

    Aljasság! Sok ilyen van még! A VIII kerbe ki nézi?
    Ezért ÉLJEN A JOBBIK!

  • 2009.05.29 17:58:330321

    ez a Leisztinger ha csak minden sticklijéért csak 1 hónapot kapna,akkor is kijönne neki egy 30év...

  • 2009.05.29 17:59:57magdi 3

    Nem értem ! Ha valaki ellen eljárás van folyamatban,hogy indulhat választáson? Mint pl:Kolompár Orbán?

  • 2009.05.29 18:01:36Nash vs. Keynes

    Gyurcsány leendő utódja..

  • 2009.05.29 18:12:27GaZe

    na mondjuk, minden korrupció olyan legyen mint a Kopaszi-gát beépítése.
    Kurva jó lett az a terület, igazi európai környezet.

  • 2009.05.29 18:18:44orvian

    Azé'lesznek majd (már most is vannak),másik
    oldali "finnyázni" valók.
    Egyébként:vajh miért most nevesítenek.
    Mocskolódás az nagyon megy.
    Ami szomorú:többen vannak mint akikről beszélnek,és..
    És...??

  • 2009.05.29 18:20:543*

    Szorul a hurok MOLNÁR GYULA nyaka körül. CITADELLA Diszkó engedélyezése, RIO engedélyezése és 1 milliárdos extra terület odaajándékozása, ZÖLD PARDON összefonódás, CLUB PLAY buli, KOPASZI GÁT milliárdos vagyonvesztés ügy.....szemrebbenés nélkül. Csak a zsebbe pénz beszél, a választóknak meg nyomja a PR dumákat, megnyit, szalagot vág, hurrázik magának. Jólfésült is. Ennyi.

    uff

  • 2009.05.29 18:22:22A55ho1e

    Ismeretlen tettes???
    Tömlöcbe Molnárral!!!

  • 2009.05.29 18:25:42tiborc2008

    Kurva-ajroppai lehet most a Kopaszi gát, gombokért kapta meg a maffia.
    Szenny Máfia országa.

  • 2009.05.29 18:28:08orvian

    Ez volt 'tiborc panasza'(és véleménye).
    Valahol valami jó nem történt?

  • 2009.05.29 18:38:46viks

    Ilyen minősithetelenül hülye a magyar nemzet - ilyen - hát szavam nincs rá.

    Primitív állatok - miközben tudják, hogy vadásznak már rájuk - nincs más semmi hátra mint a hattyúdal - ilyet végigvisznek?

    Pizsama semmi nemzet - szégyellem magam ilyenkor.

  • 2009.05.29 18:41:04orvian

    Kik vadásznak,kikre?

  • 2009.05.29 19:00:07zoutlodi

    Hibázott volna a mi Gyuszink???!!!
    REmélem most ezzel meg lehet csípni!

  • 2009.05.29 19:03:19worm

    majd jönnek a fiúk és mindenkit levadásznak. be van ígérve. mint ha ők nem szemrebbenés nélkül lopnának-csalnának-hazudnának. annyival rosszabbak, hogy még a látszatra sem adnak és ha lehet, még inkább hülyének néznek mindenkit (megtehetik, mert a sok "lihegős" persze csont nélkül, sőt, áhítattal szopja be a baromságokat) szóval cserélgethetjük a szart a fossal, úgysem változik semmi. jobbik??? ugyan már. nehogy már egy tikkelős hülye picsa ossza az észt... röhej

  • 2009.05.29 19:07:56CsegeJani

    XI ker maffia továbbra is akasszák fel molnárt a faszba

  • 2009.05.29 19:09:29Fikamatyi

    Ilyen keves irastudo van a zindexnel? A kommentekben kevesebb elgepeles van, mint a cikkben. Szedjetek ossze magatokat!

  • 2009.05.29 19:13:35drolt

    Nos 2009 májusában tenni a feljelentést egy 2004-es ügylet kapcsán, felveti, hogy vajon a feljelentő eddig hol volt??? Jé tényleg képviselő volt 2004 februárjában is! Hót biztos, hogy szándékosan várta ki az 5 éves elévülést: jut is marad is, akkor jutott pénzügyi tőke, most meg politikai tőkét kovácsol belőle...

  • 2009.05.29 19:13:52acsmester

    És véletlemül kerül a mi Gyurink a Nemzeti Vagyon Ügynökséghez ??

  • 2009.05.29 19:14:15UV pót

    Leszarom, hogy milyen mutyik, vasztegetések és bénázások vannak a háttérben. A Kopaszi-gát az egyetlen hely ebben a kurva városban, ahol nyugodtan el merem engedni a gyerekeket játszani a fűben, vagy biciklizni.
    Mutyizzanak még sok ilyen parkot. Tessék, lehet csinálni. Elég sok hasonló balkáni terület van még Budapesten, amit oda lehetne adni a budapestieknek. Az egész városból járnak abba a parkba. Vajon miért?

  • 2009.05.29 19:15:20acsmester

    Talán van ott olyan ami most még el lehet tüntetni ???

  • 2009.05.29 19:16:42acsmester

    Kicsit drága a játszótér, így lehet mindenkit h... nézni.

  • 2009.05.29 19:17:50huszita

    worm
    a fiúkról majd akkor... most egyelőre az elvtársakon a sor.
    A "hülye picsa" szerintem soha nem fog ennyit lopni, mert neki minden tüsszentését 1000 libsi firkász fogja majd figyelni. De ha mégis... akkor lógjon ő is, de előbb jöjjön a Molnár félék elszámoltatása. Mindent szép sorjában.

  • 2009.05.29 19:19:23UV pót

    Fikamatyi: Az Indexnél régóta nincsenek írástudók. Arra nem veszik a fáradságot, hogy egyszer átolvassák a szarjaikat (elgépelések). Nyelvi szinten meg kb. kevesebbet tudnak, mint egy 5.-es. A valós tényekhez való közelség meg szót sem érdemel.
    Ez van. Lecsúszott, bulvár lett, szar lett. Régebben nem volt ilyen

  • 2009.05.29 19:21:09orvian

    Na akkor:az akasztatni akarónak.. á inkább semmit.
    Egyébként +várom azoknak az "x"-ét,akik még
    sosem lopták meg az országot(költségvetést),azaz
    engem,másokat,és persze Magukat.
    Én sajnos:"y"
    De nem annyira mint a követelőzők.

  • 2009.05.29 19:32:14drolt

    UV pót: Igazad van évtizedekig csak veszett ebek meg csumbuj volt az öbölben, most meg kulturált hely. Se szadis, se fideszes, se mdfes testület nem csinált semmit. Engem sem izgat különösebben, hogy kinek hozott hasznot, mert nekem meg a gyerekeimnek jó. Bár kutyát nem lehet bevinni, ez az egyetlen bánatom.....

  • 2009.05.29 19:35:57cuebler

    a fidesz azért lépett most, mert még nem kapták meg a részesedésüket a borítékból...

  • 2009.05.29 19:37:03Szőke kisfiú

    Bizony... bontsák le az egész Kopaszi-gátat. Végre épült valami színvonalas hely, ahol normálisan lehet pihenni.
    Jöjjön vissza Juhos Katalin polgármesternek, hogy végre befejezhesse a Dayka Gábor utcában a lebontott bölcsőde helyén az ingatlan bizniszét...

  • 2009.05.29 19:42:23newbleda

    birom, hogy egy (amúgy alátámasztatlan) iromány ilyen ingereket tud szülni bennetek.
    Látta valaki azt a cégkivonatot közületek? Vagy mindent elhisztek ami le van írva???
    Komolyan mondom, ha cukrot osztana, azért támadnátok, mert biztos a cukorbetegeket akarja kinyírni vele.
    Voltatok ti az öbölbe? Budapest legszebb helye. Elötte mi volt? semmit. Akkor? Mi kell nektek? Saját tulajdonú szúnyogtelep, vagy rendesen, igényesen európaian megcsinált park, amit bárki szabadon használhat, igaz nem köztulajdon. Mi a jobb???

  • 2009.05.29 19:44:08Bellum

    Hát ez kemény...

  • 2009.05.29 19:44:31Ő az

    Sittre mind köcsögnek.

  • 2009.05.29 19:50:27orvian

    Kérdésem lenne:ha a jobbik jelöltjének a férje
    Baló György,akkor Ő most közülük való,vagy sem.
    Illetve:ki a közülünk való.
    Én kún-nak(lsd:Kötöny)érzem magam.Akkor mi mások(tán török vér
    is találtatik néhány érben)hová álljunk???

  • 2009.05.29 19:56:17jack o'neill

    Molnár, Leisztinger, Fidesz XI. kerületi Istenbarmai, magatokhoz nyúljatok ne a Kopasz-gáthoz! A XI. kerületi FIDESZ, SZDSZ, MSZP tagjai golyót érdemelnének.

    Jó lenne, ha Bp. minden parkja csak egy picit nézne úgy ki, mint a Kopaszi-gát parkja. (A Margitsziget, a Városliget sok mindenben elbújhat.)
    Tiszta, rendezett, kulturált. Csak egy baj van, ki lehetne jobban használni, sokkal jobban (pl. büfé, strand, jobb tömegközlekedés).
    Érdemes megnézni képeket, hogy nézett ki az öböl pl. 10 éve, és most hogy néz ki. Rengeteg családosnak, fiataloknak nyugodt kikapcsolódást biztosít.

  • 2009.05.29 20:12:54marx karcsi

    Korrupció, korrupció, korrupció!
    Bárhová nézünk, mindenütt lenyúlások, csalások, lezsirozott pályázatokat lehet látni. Nem kis részben az önkormányzatoknál, ergo: felszámolni végre 90 % - ukat.
    Ez a korrupciós szitu az ami valójában a (jobb/bal) szélsőségeket nagyrészt erősiti. Dumálhat az mszp, az szdsz amit akar, valójában ők (a hatalomban lévők) a kiváltó ok, a szélsőségeket illetően. Igaza van az általam személy szerint nem kedvelt OV-nak amikor kijelenti: a valódi baloldali politikát most a nemzetinek mondott oldalon fogalmazzák meg, de majd meglátjuk, mit kezdenek a kis magyar korrupcióval, ha majd "ott" lesznek! Isten adja, hogy valamelyik társaság már rendet tegyen, ámen!

  • 2009.05.29 20:22:03huszita

    Bármennyire is szép most a Kopaszi, a korrupt döntéshozók felelőssége alól ez akkor sem mentesít. Miért a Leisztinger? Miért nem a köz? Vagy ha idehaza ha nincs pénz, miért nem Franciaország? Vagy Pityu bácsi amerikai testvére?
    Miért mindig ugyanaz a pár név? Akik azt a pénzt mozgatják, amit tőlünk csaltak/loptak el szintén ismerős nevek segítségével.

  • 2009.05.29 20:22:15gereben

    úgy látom senki nem emlékszik az esüsthajó kft. és társaira.
    A gát kérdésében nem a korrupció, hanem az eredmény a fontos. Olyan park létesült ott,amit egy magyarországi önkormányzat sose tudott volna megcsinálni, egyszerűen azért mert kishazánkba nincs lóvé.
    Viszont így csodás parkot kaptunk, bár igaz, ahogy korábban írták, nem a mi tulajdonunk. Ettől függetlenül bármikor sétálgathatunk ott, amit ezelőtt nem tehettünk meg, noha (elvileg) a miénk volt.
    Szerintem job ez így. Én örülök a gátnak. Örüljetek ti is, és kevesebb rosszindulat legyen bennetek. boldogabbak lesztek.

  • 2009.05.29 20:24:00newbleda

    tipikus magyarok...
    ha nem az enyém, inkább másé se legyen...
    Akkor se, ha más jobban használja, és én is jobban tudom, ha nem az enyém...

  • 2009.05.29 20:35:58Gman

    Igaza van itt többeknek. Szarom le mennyit mutyiztak össze vele, kurvajó a gát, öröm ott lenni, színvonalas, kulturált hely. Ha ilyet csak mutyival lehet MO-n teremteni, akkor hajrá mutyi, de legyen még több park!!

  • 2009.05.29 20:40:13basa11

    Ez szokás ebben a kerületben. Most is így szavaztak az ING beruházásnál a K.Józsi út átadásáról.

  • 2009.05.29 20:49:08_kanu_

    Pont nemrég voltam a parkban mert hallottam, hogy szép. Komolyan mondom leesett az állam mikor körbe jártam, annyire kultúrált és hibátlan. Ha a város minden része ilyen lenne, lehet még tetszene is Budapest. Amúgy meg kell vizsgálni miért adták el, de bárcsak minden mutyizásból csak ennyire részesülnének az emberek akkor Budapest lehetne az európai Dubai.

  • 2009.05.29 21:10:41newbleda

    Teljesen egyetértek. Hibátlan a park. a Gyep szinte olyan mint angliában (vagy kicsit jobb:)).
    Csak azt nem értem miért alap dolog, hogy minden nagyobb értékű beruházás mutyi, és korrupció.
    Persze tudom, vannak rossz példák, bőven.
    Ne legyünk irigyek, örüljünk annak, hogy csináltak valamit nekünk, ami színvonalas és használható.

  • 2009.05.29 21:20:08Spéter46

    Dutyiba a Molnárral!

  • 2009.05.29 21:21:35Spéter46

    Előzetesbe, mert megsemmisíti a bizonyítékokat, és befolyásolja a tanukat!!!!

  • 2009.05.29 21:26:10kommenthez

    Mindenkinek igaza van, aki azt mondja, hogy szuper a kopaszi gát. CSAKHOGY ! Szerintetek a portugál befektető azért feccölt be 23 milliárdot, hogy saját kölcségén karban tartsa mimeg ingyen élvezzük? Bár így lenne, de ugye reálisabb, hogy hosszútávon itt házak lesznek 2 milkás négyzetméter áron?

  • 2009.05.29 21:29:31merre?

    UV pót
    Leszarom, hogy milyen mutyik, vasztegetések és bénázások vannak a háttérben.

    gratula, ez ám a civil kurázsi.

    az ilyen szerencsétlen taplók miatt tart itt ez az ország, fát lehet vágni a hátatokon.

  • 2009.05.29 21:48:07bojan

    sztem a gát istenkirály hely ugyhogy inkább a 10 utáni alkohol tilalom ellen kéne tiltakozni!!!Mi az hogy rio meg zp-ben lehet csak alkoholt venni máshol meg nem????

  • 2009.05.29 21:49:56Mouth Hero

    "A gát kérdésében nem a korrupció, hanem az eredmény a fontos. Olyan park létesült ott,amit egy magyarországi önkormányzat sose tudott volna megcsinálni, egyszerűen azért mert kishazánkba nincs lóvé."

    Lóf@szt! A fentiek értelmében kérek valakit, hogy 90 milliós házát adja el nekem 9 millióért. Cserébe 1 évig a Gundelben vacsorázom vele és kiveszek neki egy szobát a Kempinski szállóban.

    GYK: van pénz, lenne is, de átjátszák a haveri kutyáknak. Szerinted ha valós értéken adják el, a befolyt pénz töredékéből - szándék esetén - nem lehetne ilyet építtetni?

  • 2009.05.29 22:12:46Karthauzi

    Igazad van Mouth Hero!

  • 2009.05.29 22:13:50is

    ez az ötéves dolog szöget ütött a fejembe. tényleg lehet, hoyg direkt várták ki, mert ők is benne voltak, csak esetleg az ő stiklijük elévült. végülis a FIDESZ a jogászok pártja, ugye...

  • 2009.05.29 22:17:18Shopping

    A Fidesz is megszavazta!

    Egyébként ez a különbség hazánk és mondjuk az USA között.
    Ott mindegy mekkora csávó vagy, bezárnak.

    Erre itt nem látok sok esélyt...

  • 2009.05.29 22:18:09Julianus

    Hihetetlen, hogy még mindig vannak agyatlanok, akik beveszik bármelyik párt dumáját (márpedig jelenleg 2/3-nyi agyatlan van közöttünk). A korrupció nem pártfüggő. Mindenütt jelen van és mindannyiunknak árt. A hatalmon lévők (nem csak kormányon, hanem az önkormányzatokban!) jelentős része érintett, egy kisebbség meg nem. A két nagy párt a legrosszabb. Belegondolt valaki már abba, hogy mi lenne, ha 2/3-ot kapna az egyik? Biztos tisztább lenne a közélet, mi?? Mert amikor csak egy párt volt, akkor nem volt korrupció, mi? Csak nem volt nyilvánosság és nem tudtunk róla. Szóval ha tényleg változást akar bárki is, akkor ne a 20 éve uralkodó elitben keresse a megoldást. Ahelyett, hogy új pártokat emelnénk be, inkább visszafordulunk a múltba és ismét bedőlünk a populizmusnak. Ja, a Jobbik meg a lehető Legrosszabbik...

  • 2009.05.29 22:30:12trotechnikus

    szombaton szerettunk volna tartani ott egy sárkányhajó bemutatot, de az öböl XI nem enged be minket. azt modják az övék ott a duna. a bemutató egyébként a Római parton lesz. www.dunaisarkanyok.hu

  • 2009.05.29 22:31:41b75

    Ne legyünk ennyire naívak, nem azért vették meg a portugálok 25 milliárdért az Öböl Invest 75%-át Leisztingertől - aki másfélért vette és ötöt költött rá - , hogy sétálgassunk, levegőzzünk ingyen. Senkinek nem tűnik fel, hogy 2 éve semmi nem történik ott? Makett az egész. Bármikor arra járok vegyesek az érzelmeim a kísértetjárta épületek láttán. Szerintem a többi telket is megszerzik az öbölben 3 milliárdért és 200 milliárdot fog érni egyben. Gondolom Kaszinó és aqua park lesz mint sukorón. De legyen, viszont jobb lenne ha hasonló beruházásokra jutna 5 (!) milliárt az 5 év alatt felvett 9000 (!) milliárd hitelből. Vagy a metró 600 milliárdjából 120 db hasonló játszóteret csináljanak inkább. De legyen csak 60 és a pénz másik feléből gondozzák őket 50 évig.

  • 2009.05.29 23:21:57bios

    úgy általában lógjon az összes korrupt rohadék, Molnár Gyulától pedig még egy kiadós verést is sajnálok, le sem köpném. VISZONT a környéken lakóként azt tudom mondani, hogy a Kopaszi az egyik legkellemesebb kikapcsolódásra alkalmas park egész Budapesten. úgy, hogy nem kaszinó, meg aquapark épült ott, úgy, hogy ingyenes és az ott létesített infrastruktúra bérbeadásából származó bevételekből kényelmes, puha, minőségi fű, tisztán tartott és igényes KÖZPARK épült, engem egy kicsit sem bánt, hogy valaki meggazdagodott belőle. más lenne a véleményem, ha látnám, hogy rohad szét, vagy belépőt szednének, de ilyenről szó sincs. meg kéne látni azt is, ha jó történik, bár erre sokan azt hiszem nem képesek ebben az országban. szerintem a kopaszi jó dolog, sok-sok ilyen kéne még Budapestre, én rendszeres látogatója leszek továbbra is. ott kell acsarkodni, ahol valóban kárt okoznak a spekulációkkal, pl a sukorói telekszerzéssel kapcsolatban az agyam eldurran a dühtől. :(

  • 2009.05.29 23:30:24Beaujolais

    A korrupciót leszámítva jót tett a Kopaszi gátnak ez az egész... jó kis hely lett, szinte a város szívében.

  • 2009.05.29 23:34:45Beaujolais

    trotechnikus: később olvastam csak amit írtál.. ez piszokság. Főleg azért mert én abban az öbölben tanultam kenuzni még amikor Spartacus vizitelep volt ott..... Nem is értem a Dunát meg lehet venni?

  • 2009.05.29 23:38:4412341234

    ennek a baromnak semmi nem elég, addig folytatja a lopást, hogy tényleg sittre küldi a fidesz...

  • 2009.05.30 00:37:13Quanto Costa

    Ez egy igen súlyos ellentmondás:
    Szerintem is világszinvonalon építették be, gyönyörködteti a szemet és a lelket.
    Ugyanakkor az előre lejátszott ügyletek a társadalom rákfenéje.
    Itt legyen okos az ember.

  • 2009.05.30 01:10:55csizma64

    Akik azt mondják hogy nem baj hogy mutyizás eredménye, mert a lényeg hogy a létesítmény szép és jó, azok súlyosan tévednek, és maguk is bűnt követnek el azzal hogy egy bűntényt támogatnak erkölcsileg. Valószínűleg ugyanilyen szép parkot épített volna a külföldi befektető akkor is ha az önkormányzattól veszi meg a területet, csak ekkor a közösség kapta volna az őt megillető pénzt, nem pedig az ismert vállalkozó. Ha nem értitek hogy ebben mi a bűn, akkor nagyon nagy baj van. Ezek miatt tart itt az ország ahol tart, többek között. Minden eddigi politikai erő besározódott már hasonló ügyekkel, és csak a jéghegy csúcsa az amit mi látunk. Valószínűleg a legtöbb országban így megy ez, csak ott nem okoz ennyire súlyos károkat, mert nagyságrenddel több a közös vagyon, amiből lopkodni lehet. Meg talán nem csinálják ennyire pofátlanul, gyakorlatilag nyíltan a szemünkbe köpve, mert ott megbüntetik és erkölcsileg is elítélik azokat akik lebuknak. Nálunk ilyenről én még nem hallottam...

  • 2009.05.30 08:01:31jaegtoer

    "GaZe :na mondjuk, minden korrupció olyan legyen mint a Kopaszi-gát beépítése.
    Kurva jó lett az a terület, igazi európai környezet."

    Általában nem az a baj, hogy "fejlesztik" a területet, hanem a hogyan, és mennyiért.

    Amikor áron alul "vásárolják meg" majd jelentős haszonnal tovább adják, akkor az önkormányzatot, illetve az államot károsítják meg, valójában Tőled, tőlem, azaz tőlünk lopnak, ezért kell (a sok más egyéb ok miatt) iszonyatos mértékű adót fizetni.
    Tehát túl sokba kerül nekünk ez ilyeténképpen történő fejlesztés, ráadásul a profit is kiballag az országból, tehát tulajdonképpen többször is meglopnak egy-egy ilyen akció során.

  • 2009.05.30 08:15:49b75

    Néha tényleg jó lenne ilyen gyerekes naivsággal szemlélni a világot, mint egyesek. Szerintem még annak is örülnek, ha egy zsebtolvaj mosolyogva simogatja a buksijukat, miközben kiemeli a zsebükből a pénztárcát... Nem értem ki az aki elhiszi, hogy egy befektető (telekspekuláns) 25 milliárdos parkot épít a budapestieknek?? Ez már majdnem jobban bosszant mint maga a korrupció. Pont ezért tudják megtenni. Egyszerűen pihentetik a projektet és altatják, simogatják az embereket. Akkora sajtóvisszhangot kapott, hogy forradalom lenne belőle ha már most luxuslakásokat és osztrák nyugdíjasoknak való wellnessparkot építenének oda 100 eurós belépővel.

  • 2009.05.30 08:44:55pircq

    Elképesztő számomra, hogy a rengeteg kis birka önfeledten ujjong a makett legelőnek és a lego akoloknak, sőt egyesek szemet hunynának a feltételezett bűncselekmény(ek)nek. Borzasztó ez a „magyaros” társadalmi beidegződés, hogy ha legalább egy kis csontot (kockacukrot) dobnak eléjük akkor mehet nagyban a lopás-csalás, bár az oda járók zöme maximum legelheti majd a gyepet a milliárdos paloták árnyékában, melyet a Gazdik majd építettnek oda…

  • 2009.05.30 08:58:11Török Szultán

    csizma64-nél a pont. Ne legyünk már ennyire naívak, emberek! Ezek a mi pénzünket lopják. Nekünk azért kell ennyi adót fizetni mert a döntéshozók korruptak, a saját hasznukra, a közösség kárára "gazdálkodnak" a közvagyonnal. És olyan pofátlanul csinálják hogy az elképesztő! Mindezt azért tehetik meg, mert a többség erre annyit reagál, hogy "legalább kaptunk egy szép parkot". Hát a nagy büdös lóf***t, már bocsánat...

  • 2009.05.30 09:26:41Spiro

    Már alig várom, hogy az Ezüsthajó kikössön a Kopaszi-gate mellett.

    Ne szavazzunk már pártokra, csak egyéni jelöltekre!
    Vagy a listás helyeket ne kompenzálgassák. Cak annyian jussanak be pártlistákról, akik legalább 50%-ot kapnak az adott körzetben (garantálom 183 egyéni parlamenti képviselönk lenne csak jövőre).

    Ez minimum 5,5MRD Ft spór/év, ebből építek nektek 2 új kórházat évente, vagy 8km autópályát (műtárgy nélkül) és még lehet, hogy neyereséges is tudnék lenni (de ezen még gondolkozok).

  • 2009.05.30 10:18:58zokron

    Valóban lehet örülni a gyönyörű, új budapesti parknak, épp csak ordit róla, hogy nem nekünk készült, hanem annak a minivárosnak, ami ott, mellette fog felépülni. Sztori ugyanez, ez is a gáthoz tartozik. A szomorú az egészben az, hogy az Önkormányzat azóta is úgy ugrál, ahogy az itteni beruházó fütyül - pl. rendezési terv, stb. Mindent csak azért, hogy a portugál befektető minél jobban járjon, és az ő szép nagy profitja majd jó messze kerülhessen innen.
    Volt ám tervpályázat is a szomszédos telekre. Meghivásos. És mivel magánbefektető irta ki, nem is lehet tudni róla semmit.
    Úgyhogy ennek a területnek az ilyen módon való továbbadásával többszörösen vagyunk mi a vesztesek.
    Levegőzzetek csak ott addig, amig még odaengednek, és élvezzétek, hogy milyen szép! Egyébként tényleg az, csak felmerül bennem a kérdés, hogy ilyen áron vajon megéri-e?

  • 2009.05.30 12:19:34Atty V8

    Az önkormányzat nem tudta volna eladni közvetlenül a valós vevőnek? Abból a pár milliárdból amit meg Leisztinger kihagyásával nyertek volna épithettek volna még két parkot, vagy metrót, vagy utakat, vagy vizvezetéket mint a Rómaiak Judeában.

  • 2009.05.30 12:39:50ENDRE

    drolt, UV pót, GaZe: "Kurva jó lett az a terület, igazi európai környezet." Az, hogy milyen áron, milyen módszerrel, kiket megkárosítva, esetleg milyen idegenek kezére átjátszva az már nem számít??? Rövidlátó barmok! Jaj, de jó a gyerekkel lehet kimenni játszani, az, hogy megint mindenki zsebéből milliókat lopnak ki és még az unokáink is ezért lesznek szegények nem számít?! Legyünk nagyvonalúak, park, játszótér, százszoros áron, nem baj!
    gereben: Agytalan! "Kishazánkban" van "lóvé", csak pont az ilyen ügyek miatt nem az ország gazdagszik, hanem egy kisebbség. Barom! Milliárdokkal nyúlnak le és te rosszindulatról beszélsz a felháborodott embereknek? Nagy az Isten állatkertje!

  • 2009.05.30 14:00:56aircooled

    A szitu a következő.

    A Kopaszi gát egy szinvonalas hely lett, ez még évekig igy marad és szépen megy fel a terület értéke. A mögötte található erőmű még évekig üzemel, de aztán lebontják (mert lejár az élettartama, mert túl közel van a belvároshoz és mert mindenki leválik a távhőről:) és lesz ott egy sok sok hektáros értékes terület, amire épül majd egy luxuslakópar. Ez a lakópark nem lesz olcsó, mivel a Kopaszi gát egy szinvonalas hely ;)

  • 2009.05.30 14:03:02aircooled

    Ha jobban meggondolom nem is lakópark lesz ott, arra fog terjeszkedni az Info Park, (másfelé nem tud).

  • 2009.05.30 14:17:59kanapé

    csak a gyengébbek kedvéért. schneller domonkos először 2007 nyarán tett feljelentést a kopaszi-gát ügyében. ez egy újabb feljelentés, újabb tényállásokkal. szóval ne mondja senki, hogy most jutott csak eszébe. leisztinger 35 milliárdot keresett az ügyleten, amíg neki kb. 4-5 milliárdjába került a vesztegetési pénzt is beleértve, mert a vételár 2 mrd huf, plusz a gát részleges rendbetétele kb. 700 milliójába került, a többi a vesztegetési pénz. hatalmas jó üzletet csinált. és mivel az adásvétel offshore cégeken keresztül történt, feltehetően egy fillér adót nem fizetett a magyar államnak. óriási. a kerületi lakosok meg buktak 35 milliárdot. és még vannak olyanok sötét figurák itt a blogon , akik azt mondják, őket ez nem érdekli, mert hogy milyen szép lett a gát. én minden áldott este ott sétálok a gáton kerek 1 órát, de nincs alkalom, hogy ne jutna eszembe ez az ocsmány történet. ha rajtam múlna simán kihagynám az "igazságszolgáltatást" ebből és rövid úton, ahogy a maffiózók szokták intézni a dolgokat, bele a csatornába őket. aki azt mondja, nem érdekli a korrupció, annak szerintem baj van az önbecsülésével, és sokaknak baja lehet ezzel nálunk, mert különben nem csinálhatnák a politikusaink 20 éve ezeket a förtelmeket. és most az adófizetőkkel akarják kipótoltatni azt az űrt, amit az eszeveszett tolvajlásaikkal okoztak. picsába velük. sőt, annál is lejjebb...

  • 2009.05.30 14:23:45karakter

    Most a jobbik az a balabbik?
    vagy hogy is van ez?

  • 2009.05.30 14:24:36nynfas

    Döbbenet. Nem a Kopaszi-gátas történet (az már évek óta közismert azok számára, akik kicsit is foglakoznak a XI. kerület dolgaival), hanem egyes hozzászólások... a "mit számít a mutyizás mikor olyan szép és kultúrált" fajtából. És ha tesznek rá egy lakatot? A sötétség parttalan folyó ebben az országban. De főleg Budapesten.

  • 2009.05.30 14:30:37kanapé

    nynfas
    milyen igazad van, hogy: "a sötétség parttalan folyó ebben az országban."
    csak idő kérdése és a gáton a kapuban pénzt fognak szedni a belépésért. nem elég, hogy 35 milliárddal megrövidítettek bennünket kerületi lakosokat, még pénzt is fognak szedni tőlünk, ha a gátra akarunk menni. én azt hiszem, lassan ideje lenne valami nagy tűzerejű fegyver után nézni...

  • 2009.05.30 14:37:48nynfas

    Nem csak a gátról van szó, hanem az egész Lágymányosi-öbölről és környékéről, ami régen a kerület sportéletének egyik központja volt tele sporttelepekkel (Spartacus, BHG búvárklub stb, stb). Pár év múlva pedig néhány ezer ember kiváltsága lesz az egész. A sok barom meg örül a szép fűnek...

  • 2009.05.30 15:14:36M@tyi

    Hihetetlen, mennyire buta nép a miénk.. Szép a fű...jajj,de jó persze!
    Az, hogy ha anyádat hantolnák el alatta és attól lenne szép, az sem zavarna, ugye?
    A lényeg, hogy a gyereknek van hol bicikliznie...Igaz, hogy ha normálisan kezelnék / kezelték volna a közös vagyont, akkor az elmúlt 60 , de még az elmúlt 20 évben is simán össze lehettett volna hozni itthon is egy normálisan élhető országot, az senkit nem érdekel...Lényeg, hogy én is lophassak, ha más is lophat és különben is, leszarom, hogy kik, mit lopnak el, mert az ellenfeleik is lopnának, ha hatalmon lennének...
    Ebben az egyben biztosan igaza van Gordonnak: itt mindenki fordítva ül a lovon...

  • 2009.05.30 16:26:38Hungryhorse

    Remélem minden mocskot rövidesen bezárnak úgy, hogy rájuk rozsdásodjon a lakat.
    Már nem sok idő.

  • 2009.05.30 16:50:58b75

    Hasonló ügy, olvassátok el ezt mai cikket, "Csatát nyertek a stranda vágyók".
    Némi bizakodásra ad okot, hogy megrémülnek a korrupt politikusaink és cégvezetőink, ha összetartó felháborodott emberekkel találják szembe magukat, akiket nem oszt fel véleménykülönbség, mert ez a politikusaink legnagyobb fegyvere.
    Szóval befostak a Badacsonyörsiek haragjától és kitartásától, és utólag visszaadták az egyetlen fürdőzésre alkalmas partszakaszukat, amit egy nagy területtel együtt eladtak egy cégnek, aki felvásárolta a balatontourist-tól a balatonparti kempingek 85%-át, gondolom bagóért. Pár tíz milla gondolom visszajárt a csúszópénzből. Rossz lehet a helyi vezetőknek egy számmal kisebb autót vagy tengerparti nyaralót venni ennyi munka és telefonálgatás után! Nem mellesleg a legismertebb magyar ingatlanosok a cég tulajdonosai a pletykák szerint. Gondolom majd ott is füvet nyírnak és eladják 10x-es haszonnal. http://index.hu/belfold/2009/05/30/csatat_nyertek_a_badacsonyorsi_strandravagyok/

  • 2009.05.31 18:54:19radiator1

    Aligán is ki akarják majd zárni a helybélieket. A Marina Portnál se járt jól az önkormányzat, Balatoni Halászatot is tönkre akarják tenni, hogy olcsón eladhassák az értékes ingatlanjait stb. Ez mind a kiszes szdszes mutyi bagázs célja. Valószínüleg ők állna a különféle ciprusi, izraeli, stb. offshor cégekmögött, így hozzák a lopott pénzt haza.

Parkolási szégyenfal

Keresés