Budapest szív: jön a jövő városa

Kerületek

2009.07.02. 20:37 - Nagy Attila

Az utóbbi időben tapasztalható nagy fővárosi közlekedési dugók részben a nagyszabású V. kerületi közterület-fejlesztésnek is köszönhetők. Képes beszámoló a nyár eleje óta tartó munkákról, a Kálvin tértől az Erzsébet térig tartó felfordulásról.

Kirekesztik az átrobogókat

Nem lehet többé Dél-Pestről autóval keresztülvágni az V. kerületen, ha elkészül az 5,5 milliárdos Főutca-beruházás. A nyugati nagyvárosokhoz hasonlóan forgalomcsillapítással és eltereléssel nagyobb teret kapnak a gyalogosok és a biciklisek az autósok rovására. Részletek és látványtervek itt.

Április végén vágtak bele az V. kerületben a Budapest Szíve Program megvalósításának első ütemébe, ennek részeként pár nappal ezelőtt teljesen lezártak több lipótvárosi utcát is, így például egyáltalán nem lehet autóval közlekedni például a Kecskeméti utcában, az Egyetem téren, a Királyi Pál utcában, a Papnövelde utcában, a Károlyi Mihály utcában, a Petőfi Sándor utcában, a Szervita téren, illetve az Október 6. utcában sem, ahol az egész munka elkezdődött.

A képekre kattintva galéria nyílik

A 80 százalékban uniós támogatással, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával dübörgő 14 milliárd forintos költségvetésű program részeként új belvárosi, észak-déli tájolású gyalogostengelyt alakítanak ki a Kálvin tértől egészen a Vígszínházig, ennek első üteme a Szent István tértől a Kálvin térig ívelő sétálóutcás öv létrehozása, az alábbi térképen pirossal jelölt területek rehabilitációja.

A pirossal színezett területen zajlik javában az építkezés

Az 5,5 milliárd forintos nagyszabású közterületi fejlesztés a tervek szerint 2010 májusára készül el, addigra megújítják a közvilágítási rendszert, a járdák és utak új burkolatot kapnak, füves, fás-bokros területeket alakítanak ki, az autók által járható úttestek szűkülnek, így egy csökkentett forgalmú tengely jön létre, ami az elképzelések szerint a gyalogosoknak, sétálóknak, turistáknak, a kellemes belvárosi tereknek lesz szentelve.

Egy látványterv

Az idegenforgalmi szezon kezdetén már túlesve végigjártuk a lezárt utcákat, hogy szemügyre vegyük, miképp viseli a belváros egyik legfrekventáltabb zónája a jókora felfordulással járó munkákat. A Szabadság tér felől haladtunk a Kálvin tér felé, és a Bazilika vonalában ütköztünk bele a munkák első jeleibe: kordonnal körülvett úttest, illetve az úttest hiánya, a Zrínyi utcai kereszteződésben kerítések közt áramló gyalogosok.

Az építési területen már felszedték az aszfaltot az útról, szemmel láthatóan a közműveket is babrálják, legalábbis erre utalnak a néhol halomban heverő rozsdás csőcsonkok, törött beton csatornaelemek. Az építési területet körülvevő kerítésen dizájnos építkezési háló, rajta felirat: "A Jövő V.árosa", illetve "Köszönjük türelmét", a hálón átlátva egy forgolódó földsimító kisgépet és néhány lapátoló munkást láttunk.

Az Október 6. utca két oldala a gyalogosok számára járható, bár tény, hogy a kerítés miatt kicsit szűkös, vagy legalábbis szűkösnek érződik a hely. Az Erzsébet tér és a Bécsi utca érintett szakaszán, így a lipótvárosi önkormányzati hivatal épülete előtt is félpályás az útlezárás, a teljes lezárás a Petőfi Sándor utca torkolatában kezdődik újra.

A Petőfi utca teljes hosszában teljes a felfordulás az útátépítés miatt, kisebb brigádok szedik fel a régit és rakják le az új burkolatot a járdák egyes szakaszain, az építési területen keresztbe lerakott pallókon lehet közlekedni, illetve bukdácsolni, ugyanis a lerakott raklapok és farost lemezek nem mindenütt vannak szintben és a pár centis különbségekben könnyen megbotlanak a figyelmetlen gyalogosok. Az utca egyes helyein már meg lehet figyelni az új kövezetet, kis fantáziával el lehet képzelni, hogy milyen lesz majd a látvány, ha befejezik a munkát (vajszínű és szürke).

A Ferenciek tere alatti alagút részben már le van zárva – a Kossuth utca 2013-ra tervezett rehabilitációjának tervei szerint be is tömik majd – a Károlyi Mihály utcából jelenleg csak az Erzsébet híd felé hajthatnak ki az autósok.

A Károlyi Mihály utca, Egyetem tér, Kecskeméti utca, illetve a környező kisebb utcák egybefüggő csatateret alkotnak, van ahol már kész vannak az esővíz-elvezető csatornák, a szegélykövek is le vannak rakva, a talaj simára döngölve, az út mentén raklapokon sorakoznak a lerakásra váró járólapok. Az utcákban több brigád is dolgozik, olykor túlórában is, ami miatt egyes alvállalkozók nem is szeretik, ha a dolgozóikat fényképezik.

A Budapest Szíve Program egyébként három elkülönülő nagy projektből áll, az új belvárosi tengelyen mellett "reprezentatív kaputérség" jön majd létre a Károly körút és a Múzeum körút térségében, és teljesen megújulnak, illetve az autóközlekedés visszaszorításával, a felszíni gyalogosközlekedés térhez juttatásával a múlt század eleji funkciójukat visszakapják a hídfőterek (Fővám tér, Március 15. tere és a Duna-korzó). A kissé bizonytalan jövőjű tervek kimerítő kritikáját a Városképp blogon olvashatják.

Kommentek

  • 2009.07.03 00:44:56dmm

    veron3: sztem nem cáfoltam meg magam. a körutak nem jelentenek alternatívát, ezt mindenki tudja, aki valamikor is próbálta.

  • 2009.07.03 00:47:15laji

    @laji: "Szúnyog - a Szabadság hídon át, aztán jobbra?"
    @Cso zsi "Bravó. ha van egy 2x3 sávos, jól autózható, jó állapotú hidunk, akkor helyette menjünk egy szűk, elavult műemléken."

    ha mindenképp muszáj ott, akkor az Astoriáig, majd a leendő körforgalomnál rá a Kossuth Lajos utcára?

    @comet13: "és amikor elkészül és át is adják a felújított Petőfi Sándor utcát, akkor elkezdik lebontani azt a szép kis iroda- és parkolóházat a Martinelli téren és mi szívunk tovább...:( ismét egy jól átgondolt és összehangolt, nagyívű budapesti fejlesztés..."

    Azt nem lehet kiszámolni, hogy az Orco-csoport (Szervita téri irodaház kivitelezője) éppen mikor megy csődbe , mert jön egy válság... Ezért nem fogják az EU-nak visszaadni a pénzt...

  • 2009.07.03 00:48:36veron3

    dmm: utolsó hozzászólásom, mert lassan ébred a kicsi kajálni, Budapest abban a pillanatban élhetőbb várossá lenne, ha normális elkerülőút vezetne teljesen körbe. Ha nem csúsznának az építkezések, mert a mocsári szőröshátú kisbéka jajjkipusztul, ha normális kárpótlás mellett kisajátítanák a nyomvonalon található ingatlanokat, telkeket, és nem évtizedekig menne a huzavona magán a nyomvonalon, ha nem nyúlnának le hatalmas pénzeket a tűzhöz közel állók, és ha a benzinből és egyéb gépjárművekhez köthető adókból valóban az utakra költenének. Sajnos ez csak egy álom :(
    Jó éjszakát.

  • 2009.07.03 00:50:21dmm

    veron3: ja. ( aszt a békát amúgy sajnálnám kihalasztani...)

  • 2009.07.03 00:51:17Ronin

    ha nincs semmi csinálva, akkor azért sír egyeseknek a szája, ha meg csinálnak valamit, akkor meg azért.. épp ezért tart ott az ország, ahol.. sose jó senkinek semmi.. sok idióta.. bezzeg ha majd kész lesz, akkor meg milyen fasza lesz, mi ?

  • 2009.07.03 00:51:36Patrona

    Ebben a nyomorék városban már se autóval se békávéval, semmivel nem lehet közlekedni. Kinek jó ez?

  • 2009.07.03 00:54:07janosbacsi

    Hol vannak a mélygarázsok? Miért privát kézben működnek a meglévők? Hová tűnik a parkolócégek által beszedett pénz? Miért nem ebből építenek még több garázst? Miért kezdték átalakítani a kerületet, mielőtt megoldották volna az egyébként is őrületes parkolási problémákat?!?!

    Lófasz tüneti kezelés az egész.

    Ja és arról miért nem beszélnek, hogy az Október 6-a utcát és körnéykét legalább 5x felbontották, lebetonozták, közmű reparálták, stb. az elmúlt 5 évben. És most megint felforgatják, széttúrják. Kiváló logisztika.

    Oknyomozó újságírásra van a legnagyobb szüksége ennek az országnak, hogy végre lássák a polarizált, hithű állampolgárok mi megy a színfalak mögött.

  • 2009.07.03 00:54:17dmm

    Patrona: békával télleg nem könnyű! próbáld meg bringával, esetleg gyalog.

  • 2009.07.03 01:00:45Patrona

    Az békávé, csak én így írom a betűszavakat.
    Gyalog lassú, bringával meg megölnek az útlezárástól frusztrált autósok, de amúgy is fel vannak bontva a járdák, szóval baszhatom az egézet, hacsak nem tanulok meg repülni.

    De egyébként ezt komolyan gondolták, hogy az erzsébet hídra vezető útból sétálóutca lesz?

  • 2009.07.03 01:01:22dmm

    janosbacsi: huhh, tényleg az autó a fétis? minden a kb 1 tonna vas körül forog? 2009 van, nem sikerült még fel- esetleg ledolgozni az elmaradást 19 év alatt? kit érdekel az AUTÓ, olyan használati tárgy, mint egy kávéfőző, ami a különbség: károsabb, több helyet foglal, és több kárt tesz. továbbá - a jelek szerint - komoly személyiség-torzulást is előidéz...

  • 2009.07.03 01:03:43img

    Nagyon off, de ahogy látom, bőven elfér, szóval:

    II. kerületi lakos vagyok. BKV júzer. Reggelente a f*szom kivan az agglomerációból bejárókkal, akik mindig beállnak az Árpád Fejedelem útján a buszsávba és ezért nekem kvázi 20-30 perc eljutni a Kolosy tértől a Margit hídig, illetve délután ugyanez a 17-es villamossal, akkor az dugul be, mert megy haza a sok munkás a kertes házba, aztán vagy ők állnak a síneken vagy valamelyik BMW-s balfasz, aki beugrott Bombáért a CBA-ba.
    Persze, tudom, mindenki járna BKV-val, csak így könnyebb be/hazacipelni a 3 gyereket. Ha így van, akkor mégis miért látok végig hobbiterepjárókat, kombikat, stb. végig a dugóban úgy, hogy általában 10-ől 9-ben 1 ember ül, a 10. kivétel meg mondjuk egy turista család, akik épp a térképet bújják?
    A Szépvölgyi út és a Bécsi út kereszteződése nem tudom kinek mennyire ismerős, de általában mindig átcsúszik még vagy 3 autó, akik miatt a zebrán például egy babakocsit nem lehet áttolni - de ez még a jobbik eset, mert ha nem figyelsz, akkor valószínűleg hamar elüt egy barom, aki leszarja, hogy neked már zöld a lámpa, ő siet, úgyhogy azért is áthajt a piroson. Hm.

  • 2009.07.03 01:03:55geriw2k

    Azért hozzáteszem, hogy én dolgozni járok Pestre sajnos elég sokat és nem tudok tömegközlekedni. Folyamatosan megkeserítik az autósok életét és ez egyre rosszabb lesz. Amiatt, hogy lezárták a Petőfi Sándor utcát gyakorlatilag sokszor egy óra plusz az út. Akkor kéne ilyeneket csinálni, ha lenne normális alternatív útvonal, csak sajnos ebben az országban mint minden ez is észnélkül ötletszerűen megy.

  • 2009.07.03 01:04:13img

    Aztán ezek után szélesítsük ki a rakpartot, hátha még több kertvárosi száll autóba, aki a belvárosban él, az meg dögöljön csak meg nyugodtan, kit érdekel, hisz mi úgyis megyünk haza meló után a kertes házba grillezni. Kíváncsi lennék, XY mit szólna hozzá, ha odaállnék a kapuja elé egy IFÁval és reggeltől estig nyomnám az ablaka alá a kipufogógázt.

    Ó, és még mielőtt megint beolt valaki, hogy nem kötelező a fővárosban élni, nos...khm...ugyanúgy lehet menni máshová dolgozni, ha esetleg nem tetszenek az új feltételek és BKV-ra vagy biciklire ülni már nem pálya.
    De nem engem és a többi itt lakót kell a saját beszűkült viselkedésetekkel halálra mérgezni.
    (Bár a ti gyerekeitek is itt töltik a mindennapjaikat, iskola, egyetem, buli, aztán ha majd 30-40 évesen korán halnak, akkor tapsikolhattok, hogy megcsináltátok nekik is a tutit.)

    Köszönöm.

  • 2009.07.03 01:04:43dmm

    Patrona: nem ölnek meg. a járdán meg amúgy is a gyalogosok járnak, az övék. bringázz bátran az úttesten, az még a legbiztonságosabb. (ha nem hiszed, akkor majd linkelek néhány oldalt, csak neked)

  • 2009.07.03 01:06:52Patrona

    Jó, és télen fagypont alatt is bringázzak? Igaz akkor nem izzadok meg, bár olyankor útfelújítások sincsenek.

  • 2009.07.03 01:08:35Patrona

    De egyébként ez a bringafetisiszta vs. autófetisiszta harc is nagyon vicces ám, csak az a baj, hogy egyiknek sincs igaza. Egy ekkora városban tömegközlekedni kéne, csak hát ugye ismerjük az állapotokat.

  • 2009.07.03 01:09:34dmm

    geriw2k: hát igen, ez ám a csodálatos. én ugyan nem vagyok budapesti, de muszáj nekem ott autózni, tessék ezt felfogni. aztán majd én szépen hazamegyek, de ott aztán legyen jó a levegő, legyen csend, hogy kipihenhessem magam, hogy aztán másnap megint budapesten nyomhassam a gázt kifelé, de lehetőleg akadálymentesen, hogy nekem ne legyen már sokba. gratulálok!

  • 2009.07.03 01:11:10img

    Szvsz ha nőne az igény a tömegközlekedésre, akkor egyrészt (gyorsabb ütemben) javulna a minősége, másrészt olcsóbb lenne. Az ütemezés, a járatsűrűség, a lefedettség pedig jelenleg is teljesen jó.

  • 2009.07.03 01:15:48dmm

    Patrona: nem, ne bringázz 0 alatt, mert még megfázol. bár, hogy megosszam veled egy élményemet: láttam február elején, sűrű hóesésben burzsóá banyát hermelinben bringát tekerni hegyre felfelé a bld st michelen. nem volt ciki.

  • 2009.07.03 01:16:58Mike Bauer

    Ronin:
    Gondolom a négyes metróról is így vélekedesz. Tulajdonképpen tök mindegy mi és hogyan, csak épüljön valami? Fasza hozzállás, biztos majd ez visz előre.

    Komolyan elképesztő ez a sok megvezetett ember, akik itt vallásos meggyőződéssel ontják magukból a hülyeséget.

    Előszöris, turistacélpont? Ne már?! A vár, a Lánchíd, a Halászbástya, a Citadella, a Hősök tere, a Bazilika mind lófasz? Szerintetek komolyan egy rohadt sétálóutca teszi majd fel Budapestet a térképre? Tényleg ennyire hülyék vagytok?

    Aztán mit gondoltok ti nagy autógyűlölők, az innen kitiltott autók hová tűnnek, elpárolognak? Lófaszt, mennek majd két utcával arréb, de nektek marha jól be lehet adni, hogy micsoda lépés történt itten a környezetért és ti barmok szó nélkül el is hiszitek és bőszen tapsoltok.

    Arra mindenesetre kíválóan alkalmas ez az egész, hogy jól egymásnak ugrassza megint a "népet", a belvárosiak fújjanak a mocskos ingázókra, az ingázók az őket szivató belvárosiakra, addig sem teszi fel senki a kérdést, hogy hol a faszban van a normális tömegközlekedés, normális járművekkel, hol a faszban vannak a P+R parkolók, hol a faszban van a teljes elkerülőút, hol a faszban vannak a régesrég szükséges plusz duna hidak, hol a faszban van egy átgondolt, értelmes, öszetett városfejlesztési koncepció?
    Mindez senkit nem érdekel, csak a cirkusz.

    Éljen-éljen, még egy árok, még egy ok a széthúzásra, hajrá magyarország (sic!)...

  • 2009.07.03 01:17:41img

    Egyébként a tömegközlekedés minőségére hivatkozni amúgy is csak egy újabb kifogás. Ha mások elviselik, akkor te miért nem? Néha muszáj másokért áldozatokat hozni, hogy ne a saját szarunkban rohadjunk meg, ezt kéne felfogni. Nyilván egy, a privát szférát bizonyos szinten biztosító autónál sosem lesz kényelmesebb egy zsúfolt busz vagy villamos, de nem is lehetnek annyira hülyék az emberek, hogy ezt elvárják. (Bár én például mindenképp buszoznék, mint autóznék, utóbbiban nem tudok olvasni, firkálni, mittomén - na jó, tudok, mint ahogyan telefonálni is, csak közben elütnék 3 gyalogost.)

  • 2009.07.03 01:18:56megmondomatutit

    Én is a mélygarázsokat hiányolom, mert lehetetlen helyzetbe hozzák a helyi autós polgárokat. A tömegközlekedés tudjuk milyen, bár én sokszor látok majdnem üres buszokat is a Rákóczi úton egymás seggében, este 6 után, miközben az autós sávokban csak araszolgatunk. Ritkán utazom busszal, de én undorodok pl. leülni, mert a zsírtól fénylik a plüss anyag. Az ajtónál ahol mindenki megfogja a csövet, lekopott a festék a sok-sok (izzadt)tenyértől. Nekem az a gyanúm, hogy ezeket a járműveket nemigen takarítják. Persze lehet hogy ezek csak apróságok, a bérleteseknek már fel sem tűnnek :( Mind a műszaki, mind a személyi állomány lezüllött állapotban van a BKV-nál. A városvezetésnek csak asszisztál a mindenkori cégvezetés, a politikusokat "sajnos" nem lehet kihagyni ezekből a méltatásokból.

  • 2009.07.03 01:21:00dmm

    Mike Bauer: és ki a faszt érdekel a rühes autód? ki nem szarja le, hogy beleszorultál? nagy flash, hogy félre tudtál tenni annyi pénzt, hogy hitelre vehettél 1000 kiló vasat. akkor most mit tegyünk, mi nyomorultak, költözzünk el, hogy legyen helyed gyakorolni?

  • 2009.07.03 01:23:03pitty1

    Csak annyit : ha autóval megyek be a munkahelyemre 40 perc alatt bent vagyok , de kűzdhetek ingyenes parkolóhelyért a Vár alatt .BKV-val ez az idő minimum a duplája .

  • 2009.07.03 01:23:21dmm

    megmondomatutit: hát igen, sokan megfogják a kapaszkodót. tudod, majdnem 2 millió ember lakik a városban

  • 2009.07.03 01:24:58img

    Az ilyen sok visszamaradott balfasz miatt olyan ez a város, amilyen. És ezért fogok eltakarodni olyan gyorsan a diplomám megszerzése után külföldre, ahogy csak tudok.

  • 2009.07.03 01:26:24dmm

    img: de most kire gondolsz?

  • 2009.07.03 01:26:57Mike Bauer

    img:
    "Ha mások elviselik, akkor te miért nem?"

    Ez aztán előre vivő gondokodás. Ne várjunk el semmilyen fejlesztést, hiszen tesseék itt a példa, mindig lesz aki elviseli a szart is, inkább alkalmazkodjunk ahhoz. Indiában pl a vonatok tetején is emberek csüngenek, tehát azt is el lehet viselni, javaslom azonnali bevezetésre a MÁV-nál. Ha jártál volna életedben valahol is külföldön, akkor látnád, hogy mekkora egetverő különbségek vannak szar tömegközlekedés és jó tömegközlekedés között. Márpedig ha valahol fele annyi idő alatt jutsz el a célodhoz autóval mint tömegközlekedéssel, akkor bátran kijelenthető, hogy ott szar a tömegközlekedés. Budapestre pedig ez sokszorosan igaz.

    Visszatérve az elviselésre: van aki a hajléktalanásgot is elvisli, tehát kérlek most azonnal fogd a cumódat és költözz egy híd alá és ne gyere nekem kifogásokkal, a lakásod energiafogyasztása, fenntartása, mind-mind környezetszennyező, tehát hozz áldozatot mindannyiunkért. Ha a hajléktalanok elviselik, akkor te miért nem?

  • 2009.07.03 01:27:30img

    @dmm: geriw2k, Bauer és társaik...

  • 2009.07.03 01:27:42bele a lecsóba

    A Petőfi Sándor utcában az egykori Matáv üzlet helyén félévente nyitnak újabb vendéglátó egységet. Valamiért nem megy. A tervek szerint még több lesz. És vendég is jut bele? Mert a Ráday utca se teltházas, és a Liszt Ferenc téren is vannak napszakok amikor kong az ürességtől. Ez pedig ugye, nagyságrendileg nagyobb projekt...

  • 2009.07.03 01:29:21Mike Bauer

    dmm:

    Itt egy valami szorult csak be, mégpedig a zabszem a hátsó feledbe. Talán vedd ki, aztán próbálj valami érvvel előállni az ovis fika helyett.

  • 2009.07.03 01:29:26img

    Bauer, sikerült megfognod a lényeget, gratulálok. (; A kompromisszum számodra ismeretlen kifejezés?

  • 2009.07.03 01:30:10dmm

    Mike Bauer: hogy jön ide a hajléktalanság? van azoknak elég bajuk, nem neked kell elviselni a javát! miért gondolod, hogy neked más jár, mint az átlagnak? a városi létezésenek pont az a sajátja, hogy mindenki egyforma jogokat élvez, mivel egyforma szinten járul hozzá a kölségekhez. te sem vagy kivétel.

  • 2009.07.03 01:33:08Mike Bauer

    img

    "A diplomám megszerzése után" :))))))))))))))))))))

    Na jólvan, majd ha ezen az akadályon túl vagy és éltél 5 percet a NAGYBETŰS ÉLETBEN, talán akkor gyere vissza észt osztani, addig okosodj még egy kicsit.

  • 2009.07.03 01:34:04dmm

    Mike Bauer: te szerencsétlen, most írjam le azt, hogy te még kaviccsal dobáltad a ritkán arra járó kocsikat, amikor én már taxit vezettem? nem írom, bár valszeg így volt. szal ettől kezdve némi felsőbbrendűséggel viseltetek irányodban, ami azt is jelenti egyben, hogy hiába is válaszolsz, nem érint meg az értelmetlen makogásod, seggfej!

  • 2009.07.03 01:34:27megmondomatutit

    dmm: arra akartam utalni, hogy a busz szószerint lekopott...

  • 2009.07.03 01:36:20img

    Bauer

    Igazad van, a fent leírtak, valamint ez az egész téma igazán szoros kapcsolatban áll azzal, hogy épp dolgozni járok-e a városba avagy tanulni. NEM KURVÁRA MINDEGY?

  • 2009.07.03 01:39:05dmm

    megmondomatutit: oké, értem, meg el is tudom kézelni. közbe arra gondolok, hogy kb 1 millió ember használja a bkv-t. ha csak a 10%-a igyekezne valahogy fellépni, nemtom hogyan, de alkalmasint átgondolom, hogy a kurva drága jegyek és bérletek árával mérhető színvonalú szolgáltatás irányában mozduljanak el, akkor talán el lehetne érni vmit. gondolkozzunk?

  • 2009.07.03 01:44:00pitty1

    img:sok szerencsét a diplomához és a külföldi munkához . Gondolom műszaki pályára készülsz beleértve az hw-sw területet is .Máskülönben nincs túl sok esélyed külföldön ,pláne ha egy G.D. szintű főiskolán végzel .

  • 2009.07.03 01:44:26megmondomatutit

    Civil szervezetek szoktak tüntetéseket szervezni a világ kevésbé elbirkásodott részein...

  • 2009.07.03 01:45:17DonGatto

    Csak tudnám, hogy ehelyett a baromság helyett miért nem a várból csinálnak sétálóutcát, meg esetleg a vizivárosból.

  • 2009.07.03 01:47:12dmm

    megmondomatutit: oké, szervezzenek azok. véletlenül egy ilyennek vagyok az elnöke. de segíts, mit fogalmazzunk meg? szal ne told el a cuccot a civilek felé, vegyél benne részt. ettől civil!

  • 2009.07.03 01:48:30img

    pitty1:

    Köszönöm, főleg az előítéletek nélküli hozzászólást, de eléggé mellélőttél. (;
    (Nem műszaki, nem G. D. szintű, de a felettem járók mégis egész jól elhelyezkedtek mondjuk többek között Párizsban is.)

    Viszont ez már tényleg nem ide való.

  • 2009.07.03 01:50:00dmm

    img: Párizs jó irány. próbáld te is. nekem pl nagyon jó itt!!!

  • 2009.07.03 01:51:29dmm

    megmondomatutit: www.szindikatus.org

  • 2009.07.03 01:55:44megmondomatutit

    Elég pl. a BKV Figyelőt végigolvasni, látható, melyek azok a napi problémák, amelyekkel szembesülhet a kedves utas. Már külfölddel sem kell példálózni, mert a vidéki városok is lekörözik a BKV-t. Mivel ebben benne van a politika vastagon, ezért jöhetnének szóba a civilek, pl. a VEKE, de hát kérdés, ők mennyire azok...

  • 2009.07.03 01:57:56pitty1

    img
    Még egyszer sok szerencsét.A piac kegyetlen , külföldön pocsék az élet ha nincsenek ismerőseid , barátaid vagy barátnőd/id/ .Még így is nehezen elviselhető az a három-négy hónap amíg elfogadnak .Utána már könnyebb ,ha megfelelő szintü a tudásod és még ráadásul jó ötleteid is vannak .Ja és nem szívesen veszik a "balfasz"-ozást .

  • 2009.07.03 02:00:09dmm

    megmondomatutit huhh, igen. veke. sztem jók, de sokak számára ők a fidesz. namármost, ezzel szembe menni nem érdemes, mert nem lehet, ilyen az ország. ezért kérdeztem, hogy te mit tudsz hozzátenni? mert mi pl budapesttel foglalkozunk, bár nem a közösségi közlekedéssel, nevesítve, de akár azzal is lehet. ez tőled is függ. én örülnék, ha vállalnál ebből valamit, a többit igyekszünk mi tenni.

  • 2009.07.03 02:04:11ThomasX

    img! Bauernak bizony igaza van, és itt rajzolódik ki szépen a borzasztó naívitásod oka: hidd el, pár hónap intenzív munkábajárás után, pontosan fogod tudni mi a különbség!!

    Én egyébként tömegközlekedéssel járok (sok-sok éve dolgozni), de nem azért mert olyan nagy környezetvédő vagyok, vagy mert esténként a buszozásról (+metró+villamos+gyaloglás) álmodom, hanem azért mert _kénytelen vagyok_ a BKV-t használni (bevallom, félek vezetni, nincs jogsim sem, egyébként biztos autóznék).
    És bizony ebben is igazat kell adnom Bauernak, a tömegközlekedés pesten egy kalap szart sem ér, a többség egyszerűen azért veszi igénybe, mert nincs más lehetősége. Kinek anyagi, kinek más okból, de a BKV a többségnek a szükséges rossz, egy kínszenvedés amivel nem lehet mit kezdeni. Persze ezt az nem érzi, aki naponta megy két megállót egyetlen járattal.
    Szerinted ezen az állapoton tényleg felesleges változtatni?
    dmm példája egyébként nagyon jó: Próbáld ki Párizst (én is éltem ott), aztán az RATP-t hasonlítsd össze a BKV-val és utána beszélj arról, hogy kinek mit kelljen elviselnie. (egyébként érdekes, hogy dmm úgy szól bele a pesti témákba, hogy közben nem is itt él)

  • 2009.07.03 02:09:12dmm

    ThomasX: nem szól igazán bele. pontosan tudja, mi a különbség. plusz még párizsban is lehetőleg véloval jár. de mivel kb 45 évet lehúzott budapesten, értheti, hogy mi a különbség, min lehet szinte azonnal változtatni, stb. plusz ez a szakterülete is. hát dmm ezért szól/ugat bele a bp-i dolgokba. szeretne ott is jobbat.

  • 2009.07.03 02:11:13pitty1

    Jó éjszakát mindenkinek ! Apropó !
    Készül ezekből a hozzászólásokból valamilyen statisztika , ne adj Uram hangulatjelentés ? Kedves Moderátor ! Szerintem nem véletlenül csak az olyan jellegü cikkekhez lehet hozzászólni ,amik várhatóan megosztják az olvasókat . Igazi oknyomozó riportot még nem olvastam itt .Pedig kéne .

  • 2009.07.03 02:16:48dmm

    hej moderátor, szted szereti-e a populáció budapestet? 1.: igen, 2.: nem, 3 .: talán

  • 2009.07.03 02:27:35img

    pitty1, dmm: Köszi! (;

    ThomasX:

    Erre nem igazán tudok mit írni, ha te/ti ennyire tudjátok, hogy mi lesz az én véleményem pár év múlva, annak ellenére, hogy nem ismertek, nem tudjátok mivel foglalkozom, stb., akkor bizonyára igazán bölcs emberek lehettek, úgyhogy inkább nem szállok vitába veletek.

    És igen, voltam már külföldön, tisztában vagyok azzal, hogy a BKV elég messze van a nyugati közlekedési vállalatok színvonalától, de szerintem nem is írtam sehol sem azt, hogy tökéletesen elégedett lennék vele és ne lenne rajta mit fejleszteni, csak azt, hogy szerintem annyira azért nem katasztrofális a helyzet, mint azt itt néhányan írják. Ennyi.

    Jó éjt mindenkinek...

  • 2009.07.03 04:14:29András Csepelrőlh

    Szóval:
    Egy híd elég lenne a Dunán:
    Hosszában.

    Mindenki költözzön a terézvárosi Hanczúr u-ba! (Az Ocsmánykerékkel szemben végződik az Ötvenhatosok terén.)
    Jó a levegő (a hatodikon), jó a tömeg-, a kerékpáros-, és az autós közlekedés; gyalog,ha a Hősök terétől üldöznek a rendőrök, négy perc alatt vagy otthon, bottal és hatvanadik évesen.
    Végig olvastam a hoszó-kat, és sok kedves sort találtam.
    A bunkók kipotyogtam az emlékezetemből.
    A fiam a K.Pál-ban lakik, frankón lehet a Suzukimmal parkolni a természetadta homokon, amit eddig csúf aszfalt takart.
    Remélem ötven év múlva is jól fogom érezni magam a volánnál, a bringámon v a kék buszon:
    Addigra vagy élet,
    v halál lesz Budapest...

  • 2009.07.03 08:04:21Enemy No 1

    "dmm: párizsban kb. 10 millió ember lakik. mégsincs olyan nagyon nagy forgalom."

    Már megbocsáss, de Te itten most vastagon hazudol. Méghogy Párizsban nincs nagy forgalom? te melyikben is élsz, a texas-iban? Merthogy amikor én a franciában járok, ott bizony igencsak komoly forgalom van...

  • 2009.07.03 08:25:55cso zsi

    @dmm: "nem szól igazán bele. pontosan tudja, mi a különbség. plusz még párizsban is lehetőleg véloval jár. de mivel kb 45 évet lehúzott budapesten, értheti, hogy mi a különbség, min lehet szinte azonnal változtatni, stb. plusz ez a szakterülete is. hát dmm ezért szól/ugat bele a bp-i dolgokba. szeretne ott is jobbat."

    Nos egy kicsivel idősebben, egy kicsivel régebb óta, de minden nap vezetve (mert a munka része) a városban, ez másképp látszik.
    Több, mint két órát töltve a BKV-n, 34 km oda-vissza úttal, másképp látszik.
    (nem, nem a piros metróval megyek három megállót)
    Ennek a szemétdombnak az elhagyása már bennem is felmerült. Ahova megyek, ott annak a helynek a dolgaival vannak elfoglalva a népek, nem azzal, ami itt folyik.
    Csak röhögnek azon, ami látszik.
    Mi is a szakterület? Demszky úr is taxizott, csak egy kisebb forgalomban, azóta meg feledékeny lett.
    Íróasztal mögül mondják meg a tutit, miközben fogalmuk sincs a való életről.
    Dugó normális körülmények között csak a reggeli, és a délutáni órákban van, amikor be-, majd hazaáramlik a nép.
    A két időpont között is van élet, és ezt lehetetlenítik el az évekig húzódó útfeltúrásokkal, látszatmunkákkal. (Michael Douglas az Összeomlás című filmmel megvan?)

  • 2009.07.03 08:26:52cso zsi

    folyt..
    Ezt tetézik a véglegesnek szánt megoldásokkal, amivel tényleg csak a szomszéd kertjébe dobják a sz*rt.
    De első intézkedés a szomszéd kerületekben a parkolási díj megemelése (néhol háromszorosára), eredmény meg nincs, mert szinte csak helyi lakos, vagy rokkantigazolványos parkol.
    Szakértői szint összejön abból, amivel napi szinten foglalkozol.
    Sok kedven nincs villamost, vagy buszt javítani, de képes vagyok rá. De használom sokat, így a forgalmi részéhez el kezd érteni az ember.
    Ugyanígy a városi autózás. Ha csinálod 30 éve (és nem csak napi 5 km-t tolsz a városban a reggeli dugóban), akkor látod, hogy mi nem jó, és az okát is tudod.
    Csak nem tehetsz ellene, mert "választott" vezetőidnek nem az az érdeke, hogy neked legyen jó, hanem az, hogy nekik.

    Pár kerületben hullottak már fejek, de mindegy, hogy piros, narancs, kék vagy zöld, egykutya.

  • 2009.07.03 08:49:51orient

    sok nyavajgo mar megint. Vegre tortenik valami. Minnel tobb setallo utca annal szebb lesz a varos. Gondolj pl. Amsterdam belvarosara, oda szinte lehetetlen bemenni kocsival , az egesz belvarosban. Milyen hangulata van mar? MIert nem tudsz setalni a vaci utcaban? Mi vagy valami elefant vagy mi? Ez ettermek es kavezok kulon mediterran hangulatot varazsolnak ide. Ennyi nyavajgast,itt semmi sem tortenhet hogy az emberek ne sirjanak, igazi magyar hozzaallas. Az hogy paran nyulnak es meggazdagodnak belole? Sajnos ez igy van miota vilag a vilag ezzel sok mindent nem lehet csinalni sajnos, de legalabb olyanra megy amit mi is elvezhetunk kicsit!

  • 2009.07.03 08:53:58veron3

    Orient, nézd meg Amszterdam területét, népességét, és utána hasonlítsd Budapesttel, kérlek.

  • 2009.07.03 09:07:35orient

    veron3: minek is vitatkozom itt? Hollandia es Amsterdam europa egyik ha nem a LEGsurubben lakott varosa,orszaga. nezz utana te. Nyavajgo magyar vagy te is. Kellemetlenseggel jar lehet de en a 6ker. ben lakom es barmit megtennek hogy az en kornyekemen ez tortenjen!De itt csak lenyulas megy es semmi sem tortenik!

    Kis adatok:
    Ams:
    -the 6th-largest metropolitan area in Europe, with a population of around 6.7 million.
    -4457 inhabitants per km2 and 2275 houses per km2

    Budapest: 966 inhibitants per km2.

    Na ez kb. 4x nepsuruseg amsterdamban.

  • 2009.07.03 09:09:04mmen

    Baszódjatok már meg!!! Végre retkes disznóól helyett kulturált belvárosunk lesz - és még ilyenkor is képesek egyesek pattogni.
    1. Ha ettől nagyobb lesz a forgalom más kerületekben? * Miért nem választanak ők is olyan képviselőt, aki határozottan képviseli az érdekeiket. Azért, mert mások leszarják a választóikat, miért Rogánnak szóltok, be aki azt csinálja, ami a dolga???? Végzi a dolgát, képviseli az V-kerieket, akik nem szeretnének fulladozni a szmogtól. Mások se?? Hát bazmeg, válasszatok olyan politikust, aki nem szarik rátok!

  • 2009.07.03 09:12:00mmen

    Egyébként ugyanez volt, amikor kitiltották a kamionokat a belvárosból. akkor is sokan ugráltak, hogy de... a kamionosok jogait szem előtt kéne tartani...blabla. Ha akkor így marad, akkor most a Gödör Klubban üldögélve nyelhetnéné 4-5 kamion kipufogógázát és az egész belvárosban minden ház fekete volna a mocsoktól.

  • 2009.07.03 09:16:56orient

    mmen:igazad van. Semmi sem mehet hogy ne sirankozzanak. En partfuggetlen vagyok es orulok ennek akarki csinalja is. Nalunk a 6.hoz kozel a kiraly utca kornyeke van megcsinalve kicsit de en nem ott lakom es az asszony mindig kerdezgeti hogy mikor lesz mar a mi kornyekunk is hasonlo. Vagy mint a radai utca. Varunk de a 6. kerulet az maffia, Budapest legszebb kerulete lehetne de semmi sem tortenik kiveve hogy lebontjak a muemlek hazat es szar ujat epitenek a helyer!

  • 2009.07.03 09:19:49Zser

    Tessék robogóra/biciklire ülni. Nem egy autós ismerősöm fontolgatja.
    Robogó/bicikli=-1 autó és kisebb dugó.
    Benzinköltség kb havi 3000 forint.

  • 2009.07.03 09:24:16Shitting Bull

    mmen: nem olvastam az itt folyó köpködést, nekem egy bajom van ezzel a cirkusszal, hogy arrogáns tóni úgy kezdett bele mindenfélébe, hogy közben "elfelejtette" egyeztetni a környező kerületekkel. Így ahelyett, hogy valami normális megoldás születne, a saját mocskát egyszerűen kitolja a külsőbb kerületekre.

    Lásd asszem IX.ker. önkormányzat a problémás családoknak Csepelen vettek pár lakást és kiköltöztették őket oda. Részükről ezzel megoldva, bajlódjanak velük a csepeliek.

  • 2009.07.03 09:29:52csicsa

    CsárliFirpó: Nagyon el vagy tájolódva (vakulva) drága szemellenzős olvetárs: épp Demszky ötklete volt, nem rogáné, kifejezetten a liberálisok terve már 15 éve. merthogy nem kerületi, hanem fővárosi jogjör annak eldöntése, hogy lehet gyalogoszóna, új utcák nyitása stb.

  • 2009.07.03 09:40:33mmen

    Shitting Bull, egyetértek Veled némileg, de azért ne legyünk naívak, valóban megoldani olyan emberek problémáját nem lehet, akik nem akarják. Ez már kicsit világbéke-szocializmus blabla! Ilyen egyszerű: aki tud és akar kulturáltan élni, az lakjon a belvárosban, aki nem, az tényleg menjen máshová. Mert az ilyen idealizmus ahhoz vezet, hogy a normálisan élni akaró és tudó emberek vannak torkig szopatva. Szerintem ehhez fel kell nőni: nem fogod soha megszüntetni az egyetemes világ nyomorúságát, de a saját környezetedet olyanná teheted, amilyennek szereted.

  • 2009.07.03 09:50:31budapestjovoje.freeblog.hu

    Shitting Bull: Igazából nem a kerületekkel maradt el az egyeztetés, sőt: több kerület is tervez sétálóutcákat, ld. itt:
    http://budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2009/06/29/Jozsefvarosi_setaloutcak/
    A ludas a főváros. A Budapest Szíve program akkor működne, ha a főváros megépítette volna a parkolóházakat, átépítette volna a Ferenciek terét, beleértve az aluljárókat. Hat (!) parkolóházból egy sem épült meg. Erre mondta az 5. kerületi önkormányzat azt, hogy na, akkor ebből a semmittevésből elég, ők belevágnak, a főváros meg lesz szíves minél előbb elvégezni a dolgát...

  • 2009.07.03 10:02:22Dundikalika

    Nekem a visszatérő szöveg tetszik a sétálóutcák ajánlatából: hangulatos kis kávézók, vendéglők jelennek majd meg.
    Na most mi van ha valaki csak szimplán egy liter tejet akar kenyérrel? Hol vannak az élelmiszerboltok a Petőfi Sándor utca környékén? Vagy mi van ha valaki csak szimplán be akar rúgni? Kocsmák merre? Kálvin tértől a Vígszinházig csak sétálunk-sétálunk egy kisvendéglőbe becsücsülünk, hoppssz:))

  • 2009.07.03 10:07:16budapestjovoje.freeblog.hu

    Kb. minden 300 méteren van egy kisebb-nagyobb élelmiszerbolt a belvárosban. Igazából pont ezért nem értem, hogy miért mennek ki az emberek ekkora tömegekben a városszéli hiperekbe. Simán elbenzinezik a kasszánál megtakarított pénzt...

  • 2009.07.03 10:23:12ENDRE

    Én mindenkit megértek, akinek nem megfelelő a BKV, a kerékpár, vagy a gyaloglás. Abszolút értem az ellenérveiket! Csak, hát...
    ...ÍGY JÁRTAK!!!
    Az élet megy tovább, a város fejlődik, ha lassan is, a belváros megszépül az autók, pedig ott mennek majd, ahol tudnak.
    EZ VAN!
    Írom ezt úgy, hogy autóm van és a belvárost én is mindig átjáróháznak használtam. Idáig. Pont ezért találták ki a korlátozást. Tudomásul veszem, hogy az ott élőknek több joguk van az normális életre, szemben az én kényelmi szempontjaimmal, és útvonalválasztásommal. Tudomásul veszem, és lehet, hogy ezután inkább sétálni járok majd a belvárosba.

  • 2009.07.03 10:28:00dmm

    ENDRE: ez az! ennél pontosabban nem is lehetne'

  • 2009.07.03 10:41:02dmm

    Enemy No 1: Tessék szépen megtanulni magyarul! nem hazudol, hanem hazudsz, és nem franciában, hanem Franciaországban. Amúgy, biztosan jobban tudod, hiszen bármikor - gondolom naponta - itt jársz, akkor azt tapasztalod, hogy dugók vannak mindenfele. Tehát valóban hazudok.

  • 2009.07.03 11:06:31laji

    Dundikalika!

    Egyrészt, aki traktort akar venni, az is csalódni fog. Az élet néha kegyetlen...!

    Másrészt, én a Szervita térnél lakom, 200 méterre van egy egy éjjel-nappali Match, 150 méterre egy hosszabb nyitva tartású Match, 100 méterre egy CBA, 50 méteren belül 2 éjjel-nappali + egy sima kisbolt. Itt mind tudok kenyeret és tejet venni. Kocsmából meg van 20 méterre egy Irish Pub. Így aztán nem zaklat fel, ha ilyen egységek nem fognak nyílni (persze nem kizárt).

  • 2009.07.03 11:07:54Nancsi

    dmm: Párizsban a Szajna nevű patak folyik, amit kb át lehet köpni. De 300 méterenként simán lehet rá hidat építeni 3 üveggolyóért. Ja, meg körben van valami sok sávos autópálya. Meg olyan metrója, ami egyben vasút is, és söprű szerűen osztódnak a vonalak sugár irányban. 1 átszállással el tudsz jutni A pontból B pontba kb, utána max 1 km-et kell gyalogolnod. Ez a nem mind1.

  • 2009.07.03 11:11:20the_lonewolf

    Abba belegondolt valaki, hogy mi lesz a várossal az évente (kiszámíthatóan) ismétlődő árvizekkor? Mert ugye ilyenkor alsó rakpartok lezárva, átmenő utakból sétáló negyedet csinálnak... Hurrá, így az egész várost meg lehet bénítani. Majd gondolkodjon el rajta a sok nagy tudású várostervező. Nota bene én is szeretemaz élhetőbb városokat, és a sétálőutcákat. De ez így teljes koncepciótlanság

  • 2009.07.03 11:13:18dmm

    the_lonewolf: nem kell a belvárosban autózni! erről szól az egész...

  • 2009.07.03 11:26:41ENDRE

    the_lonewolf: milyen átmanő útak lezárásáról beszélsz??? Csak nem a Kecskeméti utcára gondoltsz, hát az nem annak lett kitalálva, az egy pici belvárosi utca a sok közül, melyet az autósok egérútnak használtak (persze ezt lehtővé tették egy aluljáró építésével is a Ferenciek terén). Most csak a normális állapotokat állítják vissza és az ott lakók visszakapják az életüket. Tudomásul kell venni, ott nem fogunk autózni! És? Ja, hogy nagyobb lesz monjuk a Múzeum krt. forgalma, hát majd többen észhez térnek és leteszik a kocsit! Mégegyszer mondom, nem átmenő út, az egy kis utca!

  • 2009.07.03 11:31:27StZ

    img ("ha esetleg nem tetszenek az új feltételek"): nem te szabod a feltételeket, amihez alkalmazkodni kell... :) attól hogy azt mondod, köcsög agglomeráció, én még be fogok járni tanulni és dolgozni. És más is. Ha úgy tetszik, akkor autóval. Bár én nem azzal járok, hanem tömegközlekedéssel. Mégis mit gondolsz, ki az atyaúristen vagy te?
    Agglomeráció bizony párizsban is van, meg mindenhol, minden nagy városban. Más dolog, hogy máshol van a külvárosba, agglomerációba HASZNÁLHATÓ KÖTÖTTPÁLYÁS tömegközlekedés. De Budapesten jelenleg nincs nagyon. Úgyhogy amíg nincs és nem tetszik, hogy az agglomeráció (és a budapestiek 2km-es autókázása) miatt nagy a dugó és sok idő, míg beérsz a suliba, irány valamelyik vidéki város, ott nincs ennyire ilyen probléma, meglátod. Vagy ha olyan jó a sulid, ahogy mondod és jól megy a tanulás, irány az imádott külföld. :)

  • 2009.07.03 11:32:58MVMV

    Komolyan mondom, nem értem a gyalogosok/biciklisek ellenszenvét az autósokkal szemben, hiszen amint kiszáll az autóból valaki, ő is gyalogos lesz, és a méregzöldek is szívnak ha a dugóba kényszerülnek. Minden nap az új főutca környékén járok, arra dolgozom, és igen, autóval járok, és igen, részben a saját kényelmem miatt DE!

    Nem szórakozásból teszem, én is szívesebben BKV-znék, de mivel az egyik budai hegy tetejéről járok be, autóval még a legnagyobb dugóban is 3-ad annyi idő alatt jövök megyek mintha BKV-val tenném, nem kell az agglomerációig elmenni azért, hogy ilyet lásson az ember. Nekem nem mindegy, ha reggel 8tól este 7ig húzom az igát, utána pont marad-e időm a családra vagy sportra, avagy sem. Nem azért adózom ezerféleképpen, hogy szívrohamban halljak meg, és élni se tudjak a munka mellett.

    Hiába mondták el sokan ezerszer: P+R kell, én is letenném az autómat! Mondjuk Moszkva tér környéke, déli hmm? Vagy bármely metró budai végállomásánál muatsson már nekem vki vállalható parkolóhelyet, leteszem az autót és be sem megyek vele a belvárosba. Mivel mindenütt fizetős a parkolás, max. 3 órát bedobok és mi lesz? Vagy álljak ott bugázott rokkantkártyával, amiért meg feltörik az autómat és bűncselekményt is elkövetek? Ha az Erzsébet híd alatt pl. nem egy olyan redvás parkoló lenne ahol minden nap jósolni akar nekem vmelyik csöves vagy cigányasszony, hanem mélygarázs havi nem 50! Hanem 10-15 e ft-ért fele annyi autó lenne a rogán kerületében.

  • 2009.07.03 11:34:16MVMV

    Az autós is logikusan gondolkodik, nem ártani akar a belvárosiaknak, de nem_fog_kiszállni amíg pl a fentiek így működnek. Olyan a forgalom mint a víz, nem mehet a petőfi u. felé, ok, bródy sándor utca, szentkirályi környéke, kb 1 hónap és mindenki megtanulja a kerülőutakat, az ottani macskaköves sétálóutcáknál lakóknak mennyivel lesz jobb??

    A fanatiokus bicikliseknek meg üzenem h tekerjenek már fel a normafára mindennap, öltönyben, és nem, nem viszek laptopot sem szerszámosládát, de öltönyben kell melóznom, és nem, nem tudok lezuhanyozni a munkahelyemen. Az nem megoldás mindenkinek. Gondolom telente, amikor a víztoronytól lezárják az utat a kirándulók miatt, és én sem tudok hazamenni, ők akkor is biciklivel járnak fel nem autóval a tél közepén….

    Amúgy bécsbe is vonattal járok mert a jegy árában benne van a hétvégi tömegközlekedés+ múzeumbelépők, a Főutca projekttel meg egyetértek annak ellenére h gondot is okoz nekem. Ennek ellenére inkább izzadok egy kicsit az ócska, légkondimentes autómban, mert feleannyiból kijövök mint a havibérlet a tankolással ugyanarra a távra.

  • 2009.07.03 11:38:10ENDRE

    MVMV: erre mondtam, hogy abszolút érthetők a kifogásaid, és megértem őket, de a fenti útvonalon már te sem fogsz autózni! És ez a lényeg! Szerencsére más szempontok alapján hozzák a döntéseket, és ez így van rendjén! Tudomásul kell venni!

  • 2009.07.03 11:46:51MVMV

    ENDRE: Nincs ezzel semmi gond, látod, én is tudomásul vettem. Sétálni is fogok arra eleget, biztos jó lesz.

    A Rogánt sosem kedveltem, de még "autósként" is azt mondom OK amit csinál, nem lehet a fővárosra/más kerületekre várni, mert semmi sem fog történni. Akkor sem lenne jobb a BKV ha 5 sávos lenne a kecskeméti utca, ezek nem függnek össze.

    A tököm tele van vele, - mivel napközben, ha beértem autóval és mennem kell vhova én is BKVzom a belvárosban, éljen a kötöttpálya - hogy a 4-es 6-oson majdnem szemberöhög a dzsuvás csöves, ha jegyet lyukasztok..még én vagyok a hülye. Itt kéne kezdeni a dolgokat. Apróságoknál, amin a mondennapi kedvünket befolyásolják.

  • 2009.07.03 12:01:16ENDRE

    MVMV: Az jó lenne, ha mindenki tudná, hogy az egy fővárosi koncepció, az V. kerület csak végzi a benne elfoglealt szerepét. Tehát, a forgalomcsillapítást, nem Rogán találta ki!
    A harmadik bekezdésnek, nem sok köze van a témához. Ha addig nem lehet komolyabb változtatásokat véghez vinni, amíg nem fizet a csöves, akkor még mindig lóvasúton járnánk.

  • 2009.07.03 12:11:04Szúnyog

    dmm-nek: tegnap előhoztad a nem budapestiek használják a budapesti infrastruktúrát szöveget. Akkor azt nem is írtam, hogy észre kéne venni, a budapesti infrastruktúrát és a BKV veszteségeit az egész országgal finanszíroztatják. Jó volna, ha azt is kifizetnétek magatok.

  • 2009.07.03 12:22:38ENDRE

    Szúnyog: ez egy vicc, amit írtál. Ez az óvodások vitatkoznak kategória. Hogy megértsed: az adóbevétel, gazdasági javak lakosságra vetítve aránytalanul nagy részét is Bp teremti meg, persze a kiadások is nagyobbak. De, azt is butaság lenne mondani, ha egy budapesti azt mondaná, hogy az én adómból falun ne épüljön út, csatorna, hiszen tudjuk, annak árát a falu nem tudja előteremteni. Szóval, így nem lehet tekinteni a dolgokra.

  • 2009.07.03 12:23:11ENDRE

    Szúnyog: ez egy vicc, amit írtál. Ez az óvodások vitatkoznak kategória. Hogy megértsed: az adóbevétel, gazdasági javak lakosságra vetítve aránytalanul nagy részét is Bp teremti meg, persze a kiadások is nagyobbak. De, azt is butaság lenne mondani, ha egy budapesti azt mondaná, hogy az én adómból falun ne épüljön út, csatorna, hiszen tudjuk, annak árát a falu nem tudja előteremteni. Szóval, így nem lehet tekinteni a dolgokra.

  • 2009.07.03 12:42:55budapestjovoje.freeblog.hu

    "Olyan a forgalom mint a víz, nem mehet a petőfi u. felé, ok, bródy sándor utca, szentkirályi környéke, kb 1 hónap és mindenki megtanulja a kerülőutakat, az ottani macskaköves sétálóutcáknál lakóknak mennyivel lesz jobb??"

    Jó a hasonlat, tovább is vinném. Minél nagyobbra veszed a csövet, annál nagyobb vízmennyiség fut majd benne. Most leszűkítenek egyes "csöveket", azaz utcákat, hogy kevesebb "víz", azaz zajt és légszennyezést okozó autó legyen benne. A Szentkirályi környékére meg majd nem fognak tudni menekülni, mert ott is sétálóutcák, csökkentett forgalmú utcák lesznek:
    http://budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2009/06/29/Jozsefvarosi_setaloutcak/
    Hosszabb távon csak az fog működni, hogy az ember munkahelye, iskolája, lakhelye ne legyen egymástól 15-20 kilométerre. 0-10 kilométer meg simán letudható bicajjal, tömegközlekedéssel, vagy akár gyalog. Változtatni kell az életmódokon, nem lehet az autóra feltenni az egész család életét...

  • 2009.07.03 13:46:19Enemy No 1

    dmm: kétlem, hogy a helyes magyar beszéd kapcsán épp Te oktathatnál, ki, mikor a jelek szerint a leírt, korántsem bonyolult mondatom értelmezése sem sikerült (figyelj oda a névelőre!): "Méghogy Párizsban nincs nagy forgalom? te melyikben is élsz, a texas-iban? Merthogy amikor én a franciában járok, ott (...)"

    A "hazudol"-t is fenntartom, a jelek szerint nem ismered a játékosság szándékával kiforgatott szavakat, amit épp a kifejezés eredeti élének tompítása miatt alkalmaznak - azok, akik képesek ilyesmire

    " gondolom naponta - itt jársz, akkor azt tapasztalod, hogy dugók vannak mindenfele. Tehát valóban hazudok."
    Mi az, ennyire bántja az önérzeted, hogy nem Te vagy az egyedüli, aki egészen a NAGYBETŰS PÁRIZS-ig eljutott? Én nem ott élek, de azért többszöri ottlétem alapján hadd legyenek nekem is megbízhatónak vélt tapasztalataim...

  • 2009.07.03 13:57:26javit6atlan

    @ENDRE
    "Csak nem a Kecskeméti utcára gondoltsz, hát az nem annak lett kitalálva, az egy pici belvárosi utca a sok közül, melyet az autósok egérútnak használtak (persze ezt lehtővé tették egy aluljáró építésével is a Ferenciek terén"
    De, légy erős, annak lett kitalálva, sőt, az aluljárót is direkte ezért építették, hogy annak a nagy, széles utcának (Tudod: Üllői=Ferihegy + 5ös út) a forgalma rá tudjon menni az Erzsébet hídra.

  • 2009.07.03 14:03:52javit6atlan

    @ENDRE

    "Szúnyog: ez egy vicc, amit írtál. ....Szóval, így nem lehet tekinteni a dolgokra."
    Persze hogy nem, Szunyog pont egy tegnapi hozzászólás karikírozása miatt írta amit írt! (Szunyog: éjszaka megnevettettél, köszi)
    Szerintem abból kéne kiindulni, hogy aki veszi magának a fáradtságot, hogy ide irkáljon, az mind jót szeretne, persze más szempontok szerint. Olyan idióta csak nincsen aki azt gondolja, hogy BAJ, hogy szebb lesz valamelyik kerület.

  • 2009.07.03 14:14:37javit6atlan

    @budapestjovoje.freeblog.hu:
    "Hosszabb távon csak az fog működni, hogy az ember munkahelye, iskolája, lakhelye ne legyen egymástól 15-20 kilométerre."
    Na itt van a kutya elvermelve: ahoz kéne egy működő gazdaság. Jelenleg sajnos az van, hogy ahol nincs átmenő forgalom: átszállóhely vagy parkolási lehetőség, ott a helyi kereslet sajnos nem képes eltartani a boltokat. Lásd felújított Bartók Béla, Király u. mellékutcái. Nincs bolt, nem fog senki sétálgatni.

  • 2009.07.03 14:36:38ENDRE

    javit6atlan
    Pont, hogy eredetileg egyik kis utca sem átmenő útnak lett kitalálva, éppen az aluljáró építésével valamelyik barom elvtár(ak) próbálták az átmanő forgalmat ebben az irányban keresztülvinni. Épp ezt állítják vissza az aluljáró betemetésével, és az utca nyugalmas/forgalommentes jellegének visszaállításával.

  • 2009.07.03 15:38:47attbar

    Budapest - autó - kerékpár - tömegközlekedés

    Én külvárosi vagyok, minden nap autóval járok. Miért? Mert megkerestem rá a pénzt, leadóztam és vettem egy autót. Járnék tömegközlekedéssel de annak kritikán aluli a színvonala, a biciklin meg viccesen néznék ki zakóban...
    Támogatom a sétálóutcák létrehozását, mert ettől vonzóbb a város, és a belváros is élhetőbb lesz.

    De: amíg az autósok fizetik az amúgy is magas adóterheken felül a jövedéki adót+ÁFa-t a benzin árában addig legyen meg a sorrend. Vagyis először teremtsenek kerülőútvonalat vagy alternatív közlekedési lehetőséget és utána csináljanak sétálóutcát!
    A vidékiek akik meg sajnálják a pénzt az infrastrukturális fejlesztésekre elmehetnek melegebb éghajlatra... Amint egy 200 fős falu megteremti magának a pénzügyi hátteret kisiskola, polgármesteri hivatal meg posta működtetésére üzemeltetésére, azonnal lehet sírni hogy épül a 4-es metró (ami amúgy irreálisan drága). De amíg a nemzetgazdaság teljesítményének aránytalanul nagy részét a főváros és környéke adja, addig igenis pénzt kell az ilyen projektekre adni.
    Az egyoldalú döntéseknek azonban nincs értelme, lehet hogy az V. kerület szép lesz, de ezt nem az autóforgalom ellehetetlenítésével kell elérni. Alternatívát kell nyújtani és kész.

  • 2009.07.03 15:42:41ENDRE

    attbar: alternatíva kell? Ha az V. kerületben van dolgod sétálj! Ha, nincs, miért is akarsz keresztülmenni rajta, hisz csak egy kis párszáz méteres sáv a Duna mellet, ki kell kerülni.

  • 2009.07.03 15:47:28bendegúz

    Nekem van egy jó megoldásom!Aki a belvárosban lakik és autóval rendelkezik,az csak ott használja!A Hungária kőrút után mi külvárosiak lezárjuk a forgalmat!Minket az zavar,hogy ti meg állandóan jártok hosszú hétvégére,és nem lehet a Budaörsi úton átkelni gyalogosan!Aztán verjétek a nyálatokat!Vagy kerékpárra pattantok és irány a vidéki nyaralás!

  • 2009.07.03 15:57:32Szúnyog

    ENDRE-nek: persze, hogy vicc, amit írtam, Csak dmm-nek reagáltam, aki azt mondta, hogy a bejárok használják a budapestiek infrastruktúráját.Bár a 4-es metró esetében ezt nem gondolom viccnek.

    bendegúz: nagyon-nagyon igazad van.

  • 2009.07.03 15:59:46Szúnyog

    ENDRE: azért kell átmenni az V. kerületen, mert ott van. És az nem pár száz méter. És a többi kerület is így gondolja, akkor el lehet menni az M0-ig?

  • 2009.07.03 17:57:29javit6atlan

    @ENDRE: "párszáz méteres sáv a Duna mellet, ki kell kerülni"- nyilván, amint az Erzsébet hidat arrébb raktad, mindenki ki fogja kerülni. Egyszerű ez.

  • 2009.07.03 19:26:15ENDRE

    javit6atlan: a Kossuth Lajos utca nem lesz lezárva! Az Erzsébet-híd használható marad.
    Szúnyog: Kapaszkodj meg! 550 és 760 méter között (Google Earth) váltakozik a szélessége, nem tudom mért mindenki erre a keskeny csíkra feni a fogát?

1 | 2 | 3

Parkolási szégyenfal

Keresés