Kirekesztik az átrobogókat a belvárosból

Kerületek

2009.07.02. 15:34 - spirk

Nem lehet többé Dél-Pestről autóval keresztülvágni az V. kerületen, ha elkészül az 5,5 milliárdos Főutca-beruházás. Rogán Antal polgármester szerint az autósoknak is alkalmazkodniuk kell a változtatásokhoz. A nyugati nagyvárosokhoz hasonlóan forgalomcsillapítással és eltereléssel nagyobb teret kapnak a gyalogosok és a biciklisek az autósok rovására.

2010 elejére készül el az V. kerület uniós pénzekkel megtámogatott vállalkozása, a Belváros új Főutcája, amelyben teljesen felújítják és átalakítják a kerületet átszelő Kecskeméti utca – Egyetem tér – Károlyi Mihály utca – Petőfi Sándor utca – Bécsi utca – Erzsébet tér – Október 6. utca útvonalat.

A 2,7 kilométeres Főutca egysávosra szűkített autóforgalmat enged majd be a kerület belsőbb részeibe, de lesznek szakaszok, ahol csak a BKV buszjárata haladhat majd át. Átszabják az eddigi forgalmi rendet is, hogy az átmenő forgalmat, amely főleg az Üllői útról zúdult az Erzsébet híd irányába. A eddigi napi több mint tízezres átmenő forgalmat a Kis- és a Nagykörútra terelik.

Rogán Antal elmondta, hogy az Egyetem térnél süllyedő oszloppal akadályozzák meg a gépkocsik behajtását, a jövőben csak a 15-ös buszt engedik át a jogi egyetem előtti téren, így az a gyalogosoké lesz. Az eddig közkedvelt dugókerülő útvonalon egy további akadályt is beiktatnak: az Erzsébet térnél is csak a tömegközlekedés haladhat tovább egyenesen. Több kisebb utcában megfordítják a haladási irányt.

A főváros Budapest Szíve programjába illeszkedő beruházással az Főutcában teljes burkolatcserét hajtanak végre. A járdákat világos mészkővel, az autósávokat szürke gránittal kövezik ki, és csak burkolat eltérő színe jelzi majd a közlekedőknek a határokat, nem lesznek padkák, az utcák egy szintbe kerülnek.

A burkolati elemeket szabványos méretűre tervezték, ezért a harminchatezer négyzetméternyi díszburkolat darabjai később variálhatóak lesznek. A polgármester kiemelte, hogy a tervezésnél a tartósságra törekedtek, ezért többnyire tíz centi vastag köveket raknak le a speciálisan előkészített aljzatra.

Az átépítés során új utcabútorok kerülnek a Főutcába, köztük 116 pad, és 104 új kerékpártároló. A bicikliseknek nem jelölnek ki új, elkülönített kerékpárutakat, de az egyirányú autósáv kiszélesítésével megadják a lehetőséget a forgalmi iránnyal szemben való kerekezésre.

Címkék:

Kommentek

  • 2009.07.02 22:48:23MogmondomZazOszintet

    _Toto_!

    Mint ahogy a nyugat-európai üzletemberek nagy része is, akik ugyan úgy bringával, és robogóval járnak dolgozni, nem úgy, ahogyan Allahdamit Hamdulillah :)lefestette... Kivéve a németeket, főleg a bajorokat, akik még sz@rni is kocsival járnak

  • 2009.07.02 22:51:23laji

    cso zsi

    Az a Demszky Városháza-projektje, de ott a tervező becsődölt, és kérdéses az egész ügy (másrészt, a metro + margit bridge levizs annyi pénzt a fővrosi költségvetésből, hogy egyelőre abból nem lesz semmi).

  • 2009.07.02 22:55:18allahdamit

    mogmondomzazoszintet...

    nem magamról beszélek, hisz a probléma nem egy emberről szól, hanem egy jelentős rétegről...

    és tudod aki van olyan hülye mint én aki nem lop csal hazudik, hanem mondjuk fejleszt tervez HATÁRIDŐRE, annek minden nap versenyfutás az idővel...és igencsak sokat kell tenni érte...persze akinek az élete könnyű a pénz mint a sok szarfaszú bankfiúnak, managernek és brókernek, akik gyak szart sem csinálnak mégis nagy lóvét kaszálnak...azok akik országot építenek, azok meg vegetálnak egy életen át...egyszer eljön itt is mint ukrajnában, h már minden mind1 lesz...akkor 50 év után ismét vér fog folyni az utcákon...

    Tipikus magyar virtus, a semmi sem elég, telhetetlen életvitel...

    Nincs fogalmam...ez most kemény hülyeség volt...mondjuk úgy, h személyesen találkoztunk már párszor...ismeretségnek nem nevezném...de közelebbről ismerem mint itt sokan mások...

    Tudod te milyen az amikor valakinek a valakilye vagy és gyakorlatilag szaré hugyé megkapsz egy nagyvállalatot, mint pl a nagybátyám egy dunántúli nagy építőipari vállalatot..ez ferenc testvérre kókányra és libás gordonkára is igaz...meg nagyon sok más emberre, ez az élet velejárója is sajnos...bár nem kellene feltétlenül így lennie...

  • 2009.07.02 22:57:31coeurace

    Múlt vasárnap a Gellért hegytől kellett az operához eljutnom. Lássuk a lehetőségeimet a szép-új világban:

    Erzsébet híd... 1. Petőfi Sándor utca lezárva
    2. A rakpartot elöntötte a Duna (és lássuk be, eddig is állandóan torlódások voltak rajta)
    3. A Kossuth Lajos utcáról leghamarabb az Urániánál lehet vissza/balra fordulni. (Mivel a Bródy Sándor utcát egyirányúsították a Blaha felé.)

    Persze lehet próbálkozni más hidakkal is:
    Szabadság híd: zsákutca a Kálvin tér soha véget nem érő építkezése miatt.
    Lánchíd: nyáron hétvégén lezárva
    Margit híd: egyelőre nyitva, idő kérdése

    Tehát marad a Gellérhegy - Árpád híd - Hungária körút és vissza
    vagy a szintén logikus
    Petőfi híd - nagykörút (eddig is milyen jól járható volt) - Oktogon és vissza

    Miről beszélünk???
    Miért van, hogy a világ összes többi városában a forgalmat behajtási díjjal csillapítják?

    Sajnálom, de ha ez nem szándékos akkor ki kell rúgni mindenkit a főváros és az 5. kerület forgalomszervezési osztályairól!

  • 2009.07.02 22:57:39Szeleta

    allahdamit!
    "de most, h élesben látom ezt a magyarnak nevezett teremtés koronáját...hánynom kell."
    Hát kisfiam, provokálni azt tudsz, de amit leírsz r ó l u n k, azt csak nálad mutatható ki.
    Pont.

  • 2009.07.02 23:03:29allahdamit

    aesculus...

    igaz buta szar vagyok...

    életem jelentős részét oroszországban-ukrajnában-németországban töltöttem...

    képzeld, minden sötétzöldnek ez a fixa ideálja, h kint mindenki öltönyben biciklizik...

    hollandiában és dániában igen, főleg a fővároskról tudok mesélni...
    de ott is csak a városlakók...aki távolabbról jön már kevésbé, de ott van tömeg kölekedési hálózat...

    de már bánom, h postoltam, te is csak egy vagy a sok közül aki a saját igazát bizonygatja...mert neked úgy jó, hát képzeld rajtad kívül még sok honfitársadnak nem alternatíva a bicikli és a tmk...

    de nem baj, majd jön egy olyan intézkedés, amikor te kerülsz a környezettudatos fasz másik felére...
    jusson eszedbe ha bekövetkezik...

    részemről ezt a posztot sem látogatom tovább...

  • 2009.07.02 23:06:48totyatotya

    vyctoor, leszarom mit hiszel el es mit nem. egyszer majd talan neked is osszejon, en sok sikert kivanok neked. a zoldnacizmus pedig igenis kb 10 eves magyarorszagon, mashol persze idosebb. (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=eco-nazi a vicces verzio, a komolyabb http://en.wikipedia.org/wiki/Ecofascism), kb azota kaptak nagy hangot az eletben szerencsetlen, ketbalkezes idiotak, akik ugy problanak kompenzalni hogy masokkal is el akarjak dobatni a joletuket. egyenloskoni akartok kenyszerrel baszki. majd megnezem milyen pofat vagsz amikor kitalalja nehany nalad is hangosabb balfasz, hogy egy emberre 2 negyzetmeter, es evente max 10 kilowatt aram juthat. mert ugye a szaros gatyadat szivesen mosod automata mosogeppel, szivesen kurod az ebededed mikroba melegiteni, szivesen tekered fel a futest telen amikor hideg van, es bekapcsolod a legkondit (ha tellik) amikor meleged van - de az auto bazmeg, na az bazmeg az aztan az ordogtol valo egy fuj dolog.

    es meg magyaraztok bazmeg kornyezetvedelemrol meg ilyenekrol, nevetseges.

  • 2009.07.02 23:06:53balintdamh

    Hat ez nagyon szep es jo, de ezt sem a vegen kene kezdeni.
    Nem az osszes autos tehet arrol, hogy nem lehet Pesten emberhez meltoan kozlekedni. Talan, ha lenne egy kulturalt alternativa (mint a "fejleszteseknel" folyamatosan emlegetett nyugati nagyvarosokban), pl szinvonalas tomegkozlekedes, kiepult kerekparut-halozat akkor el lehetne kezdeni az autos forgalom csokkentesevel foglalkozni.
    Senki sem gondolja komolyan, hogy egy magara valamit ado ember hajlando lesz a szutykos, budos nyaron forro, telen fagyos, hajlektalanokkal tuzdelt, neveteseges muszaki allapotu tomegkozlekedest valasztani ha megteheti, hogy autoval jarjon, meg akkor is ha tovabb tart.
    Londonban az osszes uzletember vonattal/varosi tomegkozlekedessel jar (annak ellenere, hogy boven megengedhetne maganak, hogy autoval jarjon). Vissza is lett szoritva az autos kozlekedes a belvarosban es meg sem benul le egyre-egyre jobban a varos.
    De majd valami kivitelezonek jol kitomodik a zsebe.
    Szegyen...

  • 2009.07.02 23:06:55aesculus

    coeurace: bkv? Sokan (tbk én is) járnak színházba, operába így, főleg, ha tudják, hogy autóval nem érdemes. A földalatti tényleg ott áll meg, az oktogon is közel, 11-ig mindig vége van az előadásoknak, még minden jár.

  • 2009.07.02 23:07:13ingyombingyom

    1) kevesebb autó, több bkv utas
    2) több bkv utas, több bkv bevétel (ha nem bliccelsz)
    3) nagyobb bevétel, új jármüvek, nagyobb költségvetés a tisztitásra
    4) járatsürüségnövelés
    Londonban dugóadó van és nem kis területet fed le. Az öltönyös city dolgozótól kezdve a diákig, mindenki metróval és busszal jár. Nem légkondis és nem tisztább a metrókocsi. Sőt, némelyik vonalon, kisebb belterü kocsik vannak, mint az otthoni ruszki gyármányuak. Az a baj, hogy nem tudtok koncepcióban gondolkozni, nem tudtok folyamatokat felállítani, csak lépéseket elemeztek.

  • 2009.07.02 23:10:47balintdamh

    @ingyombingyom
    talan nem a vegen kene kezdeni szerintem... majd ha van mas alternativa, akkor lehet elvarni az emberektol, hogy valtoztassanak a szokasaikon, addig szivatni oket nem szep.
    Azert ugye nem komolyan hasonlitod ossze az pesti es a londoni tomegkozlekedest??
    A metrohalozat surusegere gondolok, a buszon a sok ulohely par allohely megkozelitesre, vagy a vonatokrol ne is beszeljunk... Elovarosi kozlekedes... A legtobb tehetos angol Londontol delre lakik es vonattal jar be a varosba, nem kocsival verekszi be magat, de talan azert is, mert nem egy peneszes ablaku vonat varja...

  • 2009.07.02 23:12:48aesculus

    allahdamit: nem értem ezt a hatalmas, gyűlölködő indulatot. Csupán elmondtam a tapasztalataimat, amik-úgy vettem észre a kommentekből-nem csupán az enyémek. Nem gondoltam volna, hogy ha valaki érvelni akar, akkor az a válasz, hogy sértődés és kioktatás lesz a vége...

  • 2009.07.02 23:15:01totyatotya

    ingyombingyom az oltonyos city taknyok atlagfizuja kb 30-35k, es nem tudnanak benn parkolni. azert mennek metroval. aki normalisan keres az londonban is kocsival jar nyugi. dugoado nevetseges, szukul jovore a zona, nezd meg a tfl-en az expansionrol a kozvelemeny-kutatast. sem a bizniszek, sem az emberek nincsenek oda erte, mert csak egy plusz ado, amibol kb semmit nem latnak, a zsufoltsag meg a bevezetes elotti szintre tert vissza mar regen, koszonhetoen a faszom buszoknak amik feltartjak a forgalmat a hiresen szeles londoni utakon.
    ez csak ugy kozbevetoleg.

  • 2009.07.02 23:15:17aesculus

    ingyombingyom: végre egy értelmes ember. Egyébként a bliccelésről: miért nem lehetne kapukat állítani a metróbejáratokhoz, mint annyi helyen. Olyan régóta ígérik. Londonban még nem láttam (de két hét múlva megyek), de sokan mondják, hogy tényleg beveri az ember a fejét az ajtóba...

  • 2009.07.02 23:18:27aesculus

    @ingyombingyom: ha talán végre sikerülne olyan városvezetést választani, akinek valami koncepciója is van, nem csupán a liberális városvezetési "szakértelme", történne végre valami változás..

  • 2009.07.02 23:19:18ingyombingyom

    totyatogya
    ezek a dolgok nem ellened, hanem érted vannak. Nem nehéz a képlet. Van egy x mennyiségü erőforrás, ami y idő alatt újul meg. Ha gyorsabban fogyasztjuk el az x-et, mint hogy az y letelne, akkor hiába van neked terepjáród, nem fogod tudni mivel tankolni, és ültethetsz a tetejére muskátlit. Ha mindenki úgy gondokolkozna mint te, akkor lehet, hogy már a te életedben eljön a katasztrófa. Tudod, a kőolaj, amit olyan szivesen égetsz a benzinfalóddal nem csak az üzemanyagnak az alapanyaga, hanem a műanyagnak vagy az aszfaltnak is pl. De sebaj, mert majd járunk frédi-béni féle meghajtásu faberakásu terepjáróval kavicson. Gratulálok a korlátolt gondolkodásodhoz. Én pl megtehetném, hogy hasonló autóban égessem a pénzem, ha esetleg lenne másbeli hiányosságom, amit ezzel szeretnék kompenzálni, de nagyon szépen elvagyok a tömegközlekedésen is:)

  • 2009.07.02 23:19:22aesculus

    balintdamh: a fenti válasz természetesen neked szólt

  • 2009.07.02 23:22:17aesculus

    ingyombingyom: nem baj, ha jönnek a hőrekorok, üzembe helyezünk extranagy légkondikat. Ja, hogy azok is áramzabálók? Mindegy, ki nem szarja le, mi lesz tíz-húsz év múlva...

  • 2009.07.02 23:22:21totyatotya

    ingyombingyom, latom kivaloan fel tudod mondani a lecket. Al Gore a hatterkep, ugye? teso, nyilvan megtehetned, persze, de inkabb BKVzol, ez eletszeru, hogyne. kivanok neked kellemes eletet, en meg annyira hadd ne aggodjak az elfogyo olaj miatt. ha elfogy, lesz mas. vagy te magad ele huzod a rantott hust vasarnap, amikor a levesestal meg felig van? :)

    amugy orulok neki hogy kevesebbet hasznaltok olajbol, ezuton is koszi szepen.

  • 2009.07.02 23:22:53balintdamh

    @totyatotya
    hat szerintem szimplan nincs igazad, leven hogy jonehany nagy bank kozpontja canary wharf-ban van igen melyen alapincezve parkolohelyekkel, masreszt az nem is resze a citynek... na ok kocsival jarnak, igen.
    Masreszt ahany a cityben dolgozo embert ismerek (kozuluk nem egy a 30k sokszorosat keresi), mind tomegkozlekedik, esze agaban nincs kocsival bemenni a citybe, de eleg felszalni a metrora es latod, hogy hanyan vannak meg igy.
    A fizetesi viszonyokrol emg annyit, hogy a minimalber szinte pont ugyanakkora szazaleka itt is a havi berlet mint otthon, a vonatok ara pedig anranyosan is joval magasabb, ami miatt sok a panasz.

  • 2009.07.02 23:24:24totyatotya

    balintdamh: OK, te igy latod. orulok hogy sok gazdag embert ismersz. ettol fuggetlenul fenntartom amit mondtam es igazam van :)

  • 2009.07.02 23:24:35ingyombingyom

    Balintdahm: mindenki ott tudja elkezdeni, ahol van hatásköre... Mióta is volt tervbevéve a 4-es metró? 40 éve? Akkor bárminemü fejlesztésre addig kell várni, amig minden balfasz igent nem mond? Miért lett megszavazva 5ször Demszky? Egy darab érvet, egyet!
    London 10 milliós, Budapest 2. Összehasonlithatom a kettőt. 5x több lakos, 5x több metróvonal. Hozzáteszem, hogy a Temzétől délre alig van néhány megálló összehasonlítva északkal.
    Én mindig megveszem a tömegközlekedésre a jegyet. Mindenki megveszi otthon? Na, erről van szó. Akkor lehet elvárni a tiszta kocsikat, ha megveszi mindenki a jegyet.

  • 2009.07.02 23:26:18balintdamh

    @totyatotya
    "ettol fuggetlenul fenntartom amit mondtam es igazam van :)"
    nos, ezzel nem tudok, de inkabb nem akarok vitatkozni
    amugy otthon en se vennem ki a seggemet a kocsibol, legalabbis addig amig olyan a tomegkozlekedes amilyen, tehat ebben egyet ertunk

  • 2009.07.02 23:28:22totyatotya

    Balint, en meg londonban vennek mar autot, annyira faszom kivan a tubetol, ha nem lennek 1 honapon belul inkabb az ocean tuloldalan :)

  • 2009.07.02 23:28:59balintdamh

    @ingyombingyom
    Egyaltalan nemkedvelem a Demszkyt, sot. A problema nem vele van (csak), ahnem az osszes tobbivel. A ma politikaban aktiv szereplok 99%-a volt mar a husosfazeknal es csak evett belole, teljesen mindegy, hogy a Tarlos vagy a Demszky csinalja a fesztivalt, ezek, es a jelenleg valaszthato emberek mind teljesen inkompetensek.
    Nem az a gond, hogy lopnak, lopjanak (mondjuk kicsit kevesbe pofatlanul is lehetne), csak mellette legyenek mar kedvesek dolgozni is. Ez szerintem elso lepesnek meg is felelne.

  • 2009.07.02 23:30:25MogmondomZazOszintet

    allahdamit

    Sokat tudsz, és mégis semmit se. Habzik a szád a Persil-től, mégis Ariel-t használsz, mert abban van Calgon... Remélem értesz

  • 2009.07.02 23:30:36Kniight

    Berlin, London helyből 5-10 fokkal hidegebb nyáron, mint Budapest. Nem mindegy hogy 20 fokban vagy 30 fokban tekersz....

  • 2009.07.02 23:30:40aesculus

    totyatotya: eszméletlen. Mindig azt hittem, hogy az ilyen ember csak a viccekben, meg az amerikai falvakban létezik. Mikor az már szinte egész világ tisztában (és szembesül) van a fosszilis energiahordozók felhasználásának káros hatásaival, még mindig vannak, akik úgy tesznek mintha burokban élnének.
    Egyébként nagyon kellemes érzés nézni a villamosból a dugóban dühöngő autósokat:-)

  • 2009.07.02 23:30:47balintdamh

    @totyatotya
    Nekem van autom, leven munkam miatt sokat kell videkre jarnom, de a citye en is gyalog jarok, mert nincs ertelme mashogy. De nem erzem azt amit otthon ereztem iskolas eveim alatt, amikor a napi tomegkozlekedesre gondoltam...

  • 2009.07.02 23:32:35balintdamh

    @aesculus
    Egy kulvarosi buszon, nyaron (kivul 30, belul 40 fok) nem ilyen kellemes...

  • 2009.07.02 23:33:20ingyombingyom

    totyatotya,
    én nekem magasabb annál a fizum, mint amit emlitettél. Az egész irodám metróval jár vagy busszal.
    Azonkívül nézd csak meg az itteni hozzászólásokat: sokkal kiegyensúlyozottabbak azok az emberek, akik tömegközlekednek, bicikliznek, sétálnak. Ti meg idegeskedtek a dugóban, amig mi pikk pakk ott vagyunk, ahol akarunk lenni. De hát a te választásod, és miért is akarnálak meggyőzni. Majd ha jól tudom, jövőre vagy 2011-ben lesz dániában a klima konferencia, és remélem, hogy felelősebb emberek fognak dönteni a sorsunkról, mint te vagy. Valaki nem csak magára gondol, ugyebár... Csak akkor felteszem a kérdést: ha te csak magadra gondolsz, akkor miért várod el, hogy más foglalkozzon veled? Pl Rogán? Mit érdekli őt a te bajod? Ő az 5. kerüet polgármestere, az ottani lakóknak akar imponálni, nem az olyan individualista újgazdagoknak, mint te vagy...:)

  • 2009.07.02 23:34:51cso zsi

    &ingyombingyom: "Londonban dugóadó van és nem kis területet fed le."
    Igaz, ez csak a Cityben lakó, és ott is "dolgozó" úri népnek jó.
    Nem jár be a pórnép, igaz, már menekül onnan jópár luxussal is foglakozó cég.

  • 2009.07.02 23:36:24totyatotya

    Kniight, konkretan londonban az utobbi 2 hetben pontosan annyira kurva meleg van mint pesten.

    aesculus: lecci targyalj ezugyben a kinai szeneromuvekkel (vagy akar gyongyosvisontaval ugye), aztan amikor megvan a 90% coverage, akkor kezdd el basztatni az utso 10%-ot. tudod, tolcser-elv. ha gondolod segitek tobbet is. egyebkent amig te a villamoson izzadsz, mi a legkondiban ulunk es hallgatunk CDt jo hangosan. jo?

    Balint, nemtom sokat nem, de neha mennem kell kensingtonbol canary wharfra munka miatt. emellet twickenhambe megyek meg viszonylag gyakrabban. raszoktam a minicabre. nekem meger bakker 25 fontot a kenyelem, meg hogy nincs szignal faliora, meg sztrajk, meg hering-jelenet legkondi nelkul, stb, stb, stb. de gondolom pontosan tudod mirol beszelek. egyelore ugy gondoltam h tobbet vagyok pesten mint londonban, eleg egy auto. majdnem elfogyott a cerna mire valtozott a project.

  • 2009.07.02 23:37:23balintdamh

    @cso zsi
    A cityben alig lakik valaki. Mayfair meg South Kensigton esetleg Chelsea az egy kcisit talan mas, nem?
    Amugy az uri nep ezeken a helyeken kivul leginkabb Surrey-ben lakik kertvarosi, angolok lakta reszen.

  • 2009.07.02 23:38:34snorbi

    "pógi
    mi a gond azzal, ami kijön a kipufogón? kétévente /évente zöldkártyáztatnak, nyilván megfelel az érvényes határértékeknek"

    Bazz, de naív vagy :)
    Várj, elmondom, hogy ne halj meg hülyén: ha csúsztatsz némi kápét a szakinak (értsd: megvesztegeted), akkor bármilyen szarra kiadja a zöldkártyát.

  • 2009.07.02 23:38:35aesculus

    balintdamh: ha a "Tolnai-havasokba" fúrt alagutak helyett új, korszerű buszokat vennének, jobb lenne a tmk. Egyébként én sem vagyok sötétzöld: buszokon teljesen rendben van a légkondi. Az már cinkesebb, hogy egész irodaházakat terveznek nyitható nyílászáró nélkül...Nem, nem cinkes. Agyrém

  • 2009.07.02 23:40:04totyatotya

    ingyombingyom: szerinted ki nem szarja le rogant? (amugy amiota polgarmester, a stikliktol eltekintve teljesen korrekt a fazon).

    asszem felreerted egyebkent amit en mondani akarok. figyelj, szerintem ilyet meg nem hallottal.
    na: en nem banom ha rogan (vagy demszki vagy tarlos, akarki) setaloutcat csinal a belvarosbol. kurvara meg fogja szivni o is, a belvarosiak (koztuk egyelore en) is. ennekem nem veluk, hanem veletek van bajom. ti, akik elo akarjatok irni masoknak hogy hogyan, mikor, mivel kozlekedjenek. erted? csak es kizarolag ez az, ami az en szememben (es altalaban az ertelmesebb emberekeben, fyi) tuske.

    de nem gond ez sem, nyugodtan boritsa el a zold kod az orszagot is akar, par ev es indulunk a tuloldalra megint, ez mar csak igy mukodik.

  • 2009.07.02 23:42:04aesculus

    totyatotya: elárulok egy NAGY TITKOT: a 4-6-oson, a hetes buszon, stb VAN légkondi. Bizony. És zenét hallgatni ott is lehet.

  • 2009.07.02 23:43:11totyatotya

    aesculus: uh bazz tok jo. akkor telleg a biciklis fazon volt ma reggel is olyan retekbudos, nem a bkvs kollegak.

  • 2009.07.02 23:43:29aesculus

    totyatotya: a természettudományos tények téged sosem zavartak?

  • 2009.07.02 23:46:04ingyombingyom

    totyatotya, nalátod, mégiscsak egyről beszélünk! Mi aztán nem akarunk neked előirni semmit. Nem tiltotta meg senki, hogy kocsival járj, max az utirányt kell megváltoztatnod. És mi sem értjük, hogy miért akarod Te diktálni, hogy merre lehet sétálóutca és merre nem? Én konkrétan azért korteskedem emellett a projekt mellett, mert az új főutcán van a lakásom... és hát pont ezért beletojok, hogy az autósok mit panaszkodnak. Se pesten, se londonban nem vennék autót. Max tescózni, de arra meg van taxi. Ugyanakkor egyetértek, nem tagadom, hogy kellene több parkoló, elkerülő ut, hév, busz, metróvonal. De ami szép, azt ne biráljuk már!!

  • 2009.07.02 23:46:10aesculus

    totyatotya: lehet, én bkv-val járok, nem biciklivel. És nem szoktam büdös lenni. Egyébként lehet, hogy csak nem fürdött.

  • 2009.07.02 23:50:51totyatotya

    aesculus: elsore - de, pontosan azok zavarnak. hogy olyasmivel van problemad, ami a gond egeszen kicsi szazalekaert felelos. a big picture meg nincsen meg. de mondod harcosan, hangosan, ez pedig nevetseges. masodikra - nem mondtam h budos szoktal lenni, ne adj a szamba olyat amit nem mondtam. telleg.

    ingyombingyom: ki a ferde fasz akarta megmondani hogy hol lesz setaloutca? amikor megkerdeztek a kozvelemenyt, akkor helyeseltem. vagy varja, mikor is kerdeztek meg rola? hmmmm. (de amint fent jeleztem, a vilagon semmi kifogasom nincs egy fasza belvaros ellen. pest kurvajo hely, aki sokat utazik mind megmondhatja. de mindig lehet jobb. esetleg kezdeni lehetne a kutyaszarral, dehat ez van). akkor ne vegyel autot, vard meg mig osszejon egy rendesre :)

  • 2009.07.02 23:51:02aesculus

    ingyombingyom: hát, igen. Elkerülő utak. Münchenben olyan jól meg van oldva: külső autópálya-gyűrű (Münchner Ring), belső autópálya-gyűrű (Mitteler Ring), ami kb. ott helyezkedik el, mint a Hungária. Viszont (természetesen)nincs rajta kereszteződés, és sokat halad felszín alatt. Felette pedig parkok. Attól beljebb az átmenőforgalomnak NINCS HELYE.
    Ezt Pesten is ki lehetne építeni (lehet, hogy erről lesz a szakdogám:-)

  • 2009.07.02 23:51:11cso zsi

    @aesculus: "Az már cinkesebb, hogy egész irodaházakat terveznek nyitható nyílászáró nélkül...Nem, nem cinkes. Agyrém"

    Holland tervezőtől. Szerzői jogvédve, hogy ne is lehessen módosítani.
    Az, hogy az ő kis hazájában nincs akkora hőingadozás, mint nálunk, nem tétel. Se neki, se a megrendelőnek, a bérlő meg szív, mert a tervezett klíma az üres (ember nélküli) épületet képtelen ellátni, ha meg belép 3-400 ember, valamint ugyanennyi számítógép, akkor félpucéran üldögélnek az irodában.
    Még bringás zuhanyozó is van, de óránként kéne fürdeni mindenkinek, olyan átható nőszag jön fel az eggyel lejjebbi szintről.

  • 2009.07.02 23:52:53dávidf

    Szerintem a legnagyobb probléma az, hogy mindent eszetlenül Budapestre telepítettek, erre meg rájön a Duna és a hidak. Fantasztikus, hogy az elmúlt 20 évben nem történt semmi érdemleges változás a főváros tranzitforgalomtól való felszabadítása érdekében. Én amúgy ott kezdeném, hogy a parlament meg a sok minisztérium múzeum, a politikus urak meg járjanak dolgozni valami irodaházba a város szélén, vagy ami még jobb lenne, valami közepes méretű megyeszékhelyre.

    Az is érdekes, hogy még a kommentekben is megy egymás virtuális torkának átvágása meg a nagy vidéklenézős\fulladjanakmegapestiek szöveg.

    Tényleg gáz, hogy nyomasztó a főváros ( hol van egy megyeszékhely kisvároshoz képest ), de szerintem az emberek maguk jelentős mértékben hozzájárulnak ehhez.

  • 2009.07.02 23:53:15totyatotya

    aesculus: na sejtettem hogy meg nem leptel ki a nagybetus eletbe :)
    ha pesten nem lenne atmenoforgalom akkor az orszag ketteszakadna. lecci vedd ezt bele a szakdogadba.

  • 2009.07.02 23:53:53totyatotya

    cso zsi: khm, csak nem andrassy ut?

  • 2009.07.02 23:54:26cso zsi

    @ingyombingyom: "Se pesten, se londonban nem vennék autót. Max tescózni, de arra meg van taxi."

    Az autót nem csak Pesten használom, kiváltom vele a vidékre irányuló tömköz árát is.
    Aki meg taxival tescozik, annak tényleg jobb a sarki közért magasbb árrése naponta.

  • 2009.07.02 23:54:51totyatotya

    dávidf: tovabba levego munkacsoport. erdemes utananezni. zoldnaci gecik.

  • 2009.07.02 23:55:16cso zsi

    @totyatotya: Néven neveztem volna? :))))

  • 2009.07.02 23:56:17totyatotya

    cso zsi: ok nemtom ki vagy de nyilvan ismerjuk egymast...

  • 2009.07.02 23:57:37aesculus

    totyatotya: és mi a big picture? Mondd meg kérlek, annyira kíváncsi vagyok. ÉS mi felelős a gondok kis százalékáért? Az ENSz-szel, és a világ legtöbb tud. akadémiájával vitatkozol, nem velem.
    Nem mondtam, hogy mondtad, csak elmondtam.
    Mi ez a "vard meg mig osszejon egy rendesre :)" duma? OMG, micsoda ócska yuppie-duma. Nem te vagy az egyetlen, akinek van pénze.

  • 2009.07.02 23:58:04balintdamh

    @aesculus
    lehet, hogy egyet ertunk.
    Arrol van szo, hogy nem ugy kene a forgalmat kizavarni a varosbol ahogy tervezik. Nem a vegen kene kezdeni: tehat rendes elkerulo utak (ami alatt nem a jelenlegi Hungariat ertjuk, ugye?! Amugy meg az az egy "korgyurunk" se er korbe), kell rendes tomegkozlekedesi alternativa, na es ha ez majd meglesz, akkor kigondolhatjak, hogy hol milyen stalloutca, hova milyen dugodij kellene.
    Baromi egyszeru: a feladat nem az, hogy ki kell kenyszeriteni az autokat a varosbol, midnegy hogy milyen utakra is kenyszerulnek, hanem arrol, hogy a megfelelo alternativak megteremtesevel, es a hajlandosag tamogatasaval, kell vonzobba tenni a nem autos belvarosi kozlekedest. PONT

  • 2009.07.03 00:00:18totyatotya

    aesculus: annyira vagod a temat, akkor nyilvan tudod hogy milyen mertekben szennyeznek az autok, a legikozlekedes, a haztartasok, es az energetikai cegek. szerintem bazmeg pontosan tudod te ezt, csak provokalsz, ami geciseg.
    OMG az a duma nem neked szolt kispajtas. hallgatodzni nem er. egyebkent meg ki mondta hogy van penzem???????????

  • 2009.07.03 00:01:48Wallstreetbull

    Hát totya te mondtad h bazi nagy terepjáróval jársz, azért az nem két fillér, én szerintem neked X6 osod van :)

  • 2009.07.03 00:02:00aesculus

    totyatotya: olvasd újra! Írtam az M nullást, persze autópályát értve alatta. És nem ártana elkészíteni az M8-ast, a Szombathely-Fehérvár-Dunaújáros-Kecskemét-Szolnok-Debrecen nyomvonalon sem. Lehet, hogy csak egyetemista vagyok, de légyszi' ne nézz hülyének. Kösz. Egyébként épülhet akármennyi út, ha wc-re is terepjáróval mész.

  • 2009.07.03 00:02:39Wallstreetbull

    DE én azzal be nemm mennék a belvárosba, mert tuti meghúznám valamelyik sikátorban :(

  • 2009.07.03 00:03:48Perillustris

    "ne adj' Isten a szerencsétlenje kosztümben, öltönyben jár dolgozni laptoppal, így a tömegközlekedés szóba se jöhet"

    ROTFL

  • 2009.07.03 00:09:01totyatotya

    Wallstreetbull: en nem a te almaidat valositom meg :)

  • 2009.07.03 00:10:31cso zsi

    Perillustris
    Már hiányoltalak, de valahogy szótlanabb vagy a szokottnál.

  • 2009.07.03 00:18:13Wallstreetbull

    Pedig megtehetnéd:)) Csak nem értelek téged miért kényelmesebb neked mindenhova a terepjáróddal menni. Én pl Gödöllő mellett lakom egy faluban, és mindennap a belvárosba járok egyetemre illetve egyéb ügyes bajos .....ügyeimet is arrafelé intézem, szal nekem alap a kocsi, de rájöttem, hogyha ledobom a pillangó utcánál, akkor egész napra megszabadulok attól a nyűgtől amit a parkolás jelent, meg a dugók a kerepesin meg a nagykörúton. Már több mint egy éve ezt csinálom, és nem törték fel az autóm, pedig nem olyan rosz kocsi az hogy ne lenne érdemes eltulajdonítani. nem tudom. Itt olvasva a kommenteket, úgy érzem mintha más világban élnék mint itt mindenki. Naponta Bkv-val közlekedem, és nem érzékelem azokat a negatívumokat amit a bkv-val kapcsolatban elmondanak. Mivel nem csak tanulok, de mint tanársegéd órákat is tartok az egyetemen, én minden nap öltöny, laptop kombót nyomok, és még semmi problémám nem volt. Budapest a legmelegebb nyári két-három heteket kivéve nem meleg, ha jó az öltönyöd nem izzadsz bele. én nem ítélkezem senki felett aki ragaszkodik az autójához, hiszen én is imádok vezetni, én csak nem értem miért kényelmes és elengedhetlen nekik, és neked az.

  • 2009.07.03 00:20:03kertesati

    Az autóforgalom biztos lelassul, a parkolóhely kevesebb lesz, a kipöfögő gáz több. A kerékpárosok kisebb helyen lavírozhatnak, az utak öntisztulása megszűnik. Így az egésznek semmi értelme, hacsak az nem, hogy Rogán Antal és pártja lenyúlhatja a monstre-beruházásra kidobott pénz húsz százalékát.

  • 2009.07.03 00:22:21Gregor Elmarsson

    Nem vagyok budapesti, 12 éve élek csak itt (klasszikus történet: egyetemre jöttem, itt ragadtam). Ez idő alatt a következőket tapasztaltam:
    - a város sokkal koszosabb, lelakottabb, rendezetlenebb lett;
    - az emberek (gyalogosok, autósok, kerékpárosok, rolleresek, járókeretesek, magyarul mindenki) rosszkedvűbbé, agresszívebbé, vehemensebbé váltak;
    - kb. tízszer annyi koldus, hajléktalan, kéregető, "parkolósegéd" stb. van ('97-ben szinte még arcról ismerni lehetett a többséget);
    - a BKV minősége, tisztasága 200%-ot, lefedettsége saccperkábé 20-30%-ot zuhant, a havibérlet ára többszörösére emelkedett;
    - az autók száma hihetetlenül megnőtt (többek között miattam is);
    - a nyarak hosszabbak és melegebbek lettek.

    A belvárosi főutca projekt nem oszt, nem szoroz. A fővárosi társadalom esett szét, hála az elmúlt évtized teljes koncepciótlanságának, minőségellenességének. Persze Magyarország más városaiban könnyebb: 60-80-100-150 ezer fős településekről van szó, amelyek kisebbek, mint a III. kerület. Hiba lenne Győrt, Debrecent, Nyíregyházát Budapesthez hasonlítani. De ők eleve kisebbek is voltak, mégis, a saját szintjükön tudtak eredményeket felmutatni. Budapest eredményeit nem látom. A négyes metró biztosan nem az. Talán a Volvo buszok, a Combinók, vagy a "táncoló épület" a Dózsa György úton, no meg egy-két oázisszerűen rejtőző tér, utca... Egyébként meg kínkeserves teperés a működőképesség megőrzéséért és a szlömösödés ellen.

    A végére még annyit, hogy tizenegy éven keresztül folyamatosan szidtam az autósokat. Most, hogy egy éve én is vezetek (heti egy-két autós napom van), látom csak, hogy ugyanannyi tapló van a gyalogosok és a biciklisek között. A közlekedési eszköz nem változtat az emberi minőségen...

  • 2009.07.03 00:24:47totyatotya

    Wallstreetbull: hat, csinalok toredelmes vallomast, mert rendes arcnak latszol. szal hetkozben gyalog megyek pesten meloba, mert annyira nincs messze, es nem vagyok az az autohoz nott geci, mint aminek latszom.
    szvsz egy felnott, tobbe-kevesbe egeszseges embernek a nagykoruton beluli terulet tavasszal-nyaron besetalhato. eleg kozel lakom a melohelyhez ahhoz, hogy ez telen is igy legyen nekem konkretan.

    ahogy fent jeleztem, engem a hulye pocs zoldfasisztak zavarnak, akik meg akarjak tiltani hogy varosban autozzak. hat, pedig autozom vele. szmogriados napokon csakazertis :)

  • 2009.07.03 00:29:06Perillustris

    A kerékpár nem közlekedési alternatíva a kocsival szemben!
    Csak a hobbibiciglistáknak megfelelő. Nem használható esőben, hidegben, hóban. Az elmúlt hetek időjárását figyelve, ha reggel elindulnék munkába, akkor nem lehetek abban biztos, hogy munka után is szárazon érhetnék haza.
    Tehát egy évben jó, ha összesen két 3 hónapnyi nap ideális a kerékpárral munkába járásra."

    Megmagyarázta.

  • 2009.07.03 00:30:22Perillustris

    "Már hiányoltalak, de valahogy szótlanabb vagy a szokottnál."

    Őszinte leszek: unom. Mindig ugyanaz a nóta. Inkább csak röhögök a fentihez hasonló faszságokon.

  • 2009.07.03 00:30:33Wallstreetbull

    Totya: Nah hát jah. Van benne ráció, én sem kedvelem a méregzöldeket, csak én ilyen naiv emberke vagyok, hogy tetszenek ezek a sétálóutcák nah. A Ráday utca is milyen jó lett, az se stétáló utca pedig, hanem ilyen csillapított forgalmú. DE öröm meginni egy kávét ott suli után.

  • 2009.07.03 00:30:38totyatotya

    ja es meg annyi hogy gyaloglas kozben egyreszt nem erzem a budoset, masreszt a biciklisek SOKKAL jobban zavarnak mint az autosok (reggel konkretan a jardan egy sarkon majdnem feloklelt egy - csak nagyon picit loktem fel a bunko parasztot), harmadszor pedig sem autobol, sem gyalog nem erzem jogosnak a panaszokat a kozlekedesi kulturara. viszont a masik dolog ami fortelmes, az a kosz-mocsok, es a szemet. szerintem.

  • 2009.07.03 00:33:02Advanced Flight

    Jaj, de jó ez a nagy környezettudatosság! Az addig OK, hogy egyesek - minden fantázia nélkül - csak a mainstreamre buknak, ezért vadul környezetvédenek, biciklin kuporognak, mint majom a köszörűkövön (de hülyén néznek ki, Istenem, csak egyszer látnák magukat kívülről), libamájat fikáznak stb, de hogy emiatt több százezer embernek miért kell szenvednie, az nem világos.
    Az meg pont ne zavarjon senkit, hogy a föld kőolajkészletéről szóló történetek átlag kétnaponta változnak, hol arról szól a mese, hogy kész, vége, holnaptól cefrét öntünk a verdába, hol kiderül, hogy még 200 évig vidáman füstölhetünk. Globális felmelegedés téma dettó. Évek óta hallgatjuk, hogy mostaztánhúdekurváraittvanazapokalipszis....pár évtizede meg még globális lehűlés meg újabb jégkorszak volt az aktuális rémmese, nehogy a pógár egy percig is jól érezze magát.

    Egyebekben meg igaza van annak, aki írta, hadd szívjon a belváros. Már most se jár oda senki vásárolni, most még annyi bevétel se lesz. És majd lehet örülni, ha a lefikázott bankosok meg minisztériumi dolgozók legalább délben kijárnak ebédelni/postára/gyógyszertárba, mert annyi lesz az összbevétel, meg a helyi nyugdíjas bagázs gigafogyasztása. Tudom, miről beszélek, V. kerületben dolgozom, annyira nulla az ellátottság már most, hogy egy csomóan az APEH-ba járnak a titkos CBA-ba vásárolni, váháhá!

  • 2009.07.03 00:40:16Perillustris

    "de hülyén néznek ki, Istenem, csak egyszer látnák magukat kívülről"

    Kezeltesd a komplexusod!

  • 2009.07.03 00:47:37aesculus

    totyatotya: "zöldfasiszták"? Ti mindenkit fasisztáztok, aki nem ért veletek egyet? Azt hittem 7-e után ennek a lemeznek vége.

  • 2009.07.03 00:52:56totyatotya

    aesculus: ocsem bazmeg menj vissza tanulni. vagy legalabb olvassal, felul adtam linket a definiciohoz. hulye fasz.

  • 2009.07.03 00:53:53Wallstreetbull

    aesculus: Szerintem ide nem kell politikát keverni, a "zöldfasiszta" csak egy humorosnak szánt jelző azokra, akik... Akinek nem inge nem veszi magára.
    Miért mi volt 7-én?

  • 2009.07.03 01:01:53aesculus

    totyatotya: már mondtam, hogy nem vagyok "sötétzöld". Sem "zöldfasiszta". De az biztos, hogy nem vagyok extraliberális, egoista barom, aki bármilyen tiltást/szabályozást a "csodálatos egyéniségének" korlátozásaként él meg.

  • 2009.07.03 01:13:13totyatotya

    aesculus: nem, egy foldhozragadt, agymosott idiota pocs vagy, ez az utolso 2 kommentedbol szepen lejott. gondolom definialni nem tudnad mi az, hogy extraliberalis, de a tanulanyaiddal nagyra vagy. fogalmad nincsen alapveto dolgokrol, de vered a melled hogy okosabb vagy a masiknal. politikat hozol oda, ahol a politikanak nulla keresnivaloja van. egybol "mi" es "ti" megosztast csinalsz, ahol valaki ellentmond neked.

    szomoru ocsem, nagyon-nagyon szomoru...

  • 2009.07.03 01:22:46aesculus

    totyatotya: rögtön faszozol és pöcsözöl. Nem túl szép dolog. Definiálni? Linkeljek begy ostoba wikipéia-szócikket? Nem, inkább elmondom, kik az extraliberálisok: akik mindenkit lenáciznak/fasisztáznak, aki ellent merészel mondani, úgy vélik nekik minden jár, nem kell törődniük a jövővel és a jövő generációkkal, baromi nagyra vannak a pénzükkel és az azokon vett javakkal és-nem utolsó sorban-minősíthetetlen a stílusuk. (ez csak az életmód, van pol. része is, de ez nem téma)
    Ilyen irányú tanulmányaimmal nem lehetek nagyra, mert nincsenek (politológusok nem tanulnak várostervezést), csak látom hogy a hozzád hasonló emberek: Kóka, Gyurcsány, Demszky tették tönkre a várost és az országot. Na, ezért van helyet a politikának (itt is)

  • 2009.07.03 01:37:17totyatotya

    szanalmas vagy...

  • 2009.07.03 01:39:28aesculus

    ennyi? :-)

  • 2009.07.03 01:43:16totyatotya

    aha, joejt.

  • 2009.07.03 01:46:06aesculus

    na, mindegy, azért többet vártam volna. Jóéjt neked is

  • 2009.07.03 07:25:46otirt

    Szeleta 2009.07.02 22:30:58

    Én is csak egy vidéki tahó vagyok.

    Ajánlom, hogy kipróbáld: Egy héten kétszer 3-ad magaddal Budapest - Miskolc saját költségen. Rá fogsz jönni, hogy sokkal olcsóbb - még a mai fenntartási költségek mellett is - a saját gépjármű, mint az MVK - MÁV - BKV vonal.

    És akkor még nem beszéltünk arról, ha mondjuk valaki Rakacán lakik.

    És akkor még egy adalék: az M0-nak első körben - költségcsökkentés címén - csak a felét építették meg, következmény: halál út lett belőle.

    Minden egyes bővítést a hátráltattak a tüntetők (direkt nem sötétzöldeket írok), de érdekes, hogy ezen tüntetők ott vannak akkor is amikor Budapesten kell a forgalmat csökkenteni. Na akkor most hogy is van? Ne legyen forgalom Budapesten, de M0 sem?

    Azon gondolkodom, hogy veszek egy helikoptert, így talán könnyebb lesz parkolni is, meg közlekedni is.

  • 2009.07.03 08:39:21Réti fiú

    vernyul
    igaz, hogy nem munkaeszkoz, de hatekonyabb kozlekedesi forma, kicsit dragabb de gyorsabb, csaladkozpontubb. hgy miert?
    ha ket, budapest ellenkezo oldalan talalhato keruletben elsz es dolgozol, akkor pl. en fele annyi idomet toltottem utazassal autoval, mint BKV-val. ez utobbi napi 3 oras ut lett volna (erted: a kovetkezo 8 evbol 1-et nonstop bkvezol), autoval csak a felet. a felesleges ido is forintosithato, illetve a csaladoddal toltheto el.

    nos amig nincs megoldva a tomegkozlekedes, addig barminemu belvarosi lezarasra, szerintem az egyedkuli adando valasz, hogy a kulso keruletek is megnehezitik ... a kijutast: ott nem ugyanolyan emberek elnek? ok nem szeretnenek setaloutcat, mondjuk a Szentedrei ut helyen? tehat vagy egyseges koncepcio kell, vagy menjenek a belso keruletek a fenebe!

  • 2009.07.03 09:28:42Peter Szaki

    Akkor csatlakoznák. Én itt lakom és dolgozok (lakossági szolgáltatás).

    1. A helyi lakosokkal egy két információs sátorban mutatták be a terveket, amikről a helyi újságban később értesültünk.
    2. A tervek szerint a jelenlegi parkolóhelyek amiket nem érint közvetlenül az építkezés is csökkentik, az átépített utcák 60%-ban üzlethelyiség nincs vagy kevés. Az ott lévő halszálkás parkolást megszüntették és párhuzamosra építették, valamint egyes utcák esetében az utca felét lezárták. A helyi lakosságnak nincs lehetősége parkolóházakra. Az ingatlanok 95% nem alkalmas udvari parkolásra.
    3. Az üzleteket el kell látni árúval. Ez eddig az átmenő főutcáról történt mind a váci utca mind a környező utcákra nézve, a teherautó (áruszállítók) a terveken nem látható parkolási lehetőség.
    4. Jelenleg is több volt lakóépület átalakítása zajlik szállodává, de mélygarázs nem épül ezért az utcán fognak parkolni ahol 30-40% kevesebb kocsi fog a jelenleginél helyet kapni.
    5. Az átmenő forgalom 99% a hídról való le illetve fel hajtás és a belső részekre való eljutás miatt volt. Plusz sokak által említett város adottságok és főútvonal hálózat miatt.

    Mint lakos:
    1. nekem is rosszabb lesz.
    2. eddig is sok üzlet zárt be, az átépítések következtében látom, hogy zárnak be.
    3. sok üzletet már 1-2 éve árulnak a váci utcában kiadhatatlan lásd 3. pont feljebb.
    4. érdemi információ a nemrég tartott közmeghallgatáson sem hangzott el, helyi tájékoztatókon meg voltunk 6-9 fővel legalábbis az elsőn, ergo egyetlen üzlettulaj nem volt ott (ezután ne sírjon).
    5. Közlekedési koncepció és lezárások stb. még nem végleges sokban visszakoztak.

    Vannak gondok és nem is kicsik.

  • 2009.07.03 09:36:05ENDRE

    Én mindenkit megértek, akinek nem megfelelő a BKV, a kerékpár, vagy a gyaloglás. Abszolút értem az ellenérveiket! Csak, hát...
    ...ÍGY JÁRTAK!!!
    Az élet megy tovább, a város fejlődik, ha lassan is, a belváros megszépül az autók, pedig ott mennek majd, ahol tudnak.
    EZ VAN!
    Írom ezt úgy, hogy autóm van és a belvárost én is mindig átjáróháznak használtam. Idáig. Pont ezért találták ki a korlátozást. Tudomásul veszem, hogy az ott élőknek több joguk van az normális életre, szemben az én kényelmi szempontjaimmal, és útvonalválasztásomml. Tudomásul veszem, és lehet, hogy ezután inkább sétálni járok majd a belvárosba.

  • 2009.07.03 09:39:20Peter Szaki

    +

    Építkezések mivel az építési rendeletek lehetővé teszik, hogy építkező megváltsa a mélygarázs építését ezért sok ezt meg is teszi. Így a 200-300 férőhelyesre tervezett szállodáknak nincs parkolójuk.

    Amit én a kivitelezőnél nem értek:
    - miből gondolja hogy pénzes turista nála fog megszállni ha nincs hova rakni a kocsit?
    - miből gondolja hogy a belvárosban épített a régi épület helyén felhúzott beton "szőrmedvény" vonzó a turistának többszörös áron mint kijjebb ugyan olyan szálló ahol parkolni is tud.

  • 2009.07.03 10:28:37lilabirka

    Végigolvasva az első kb. 60 hozzászólást:

    Úgy látom, egy város kitűnő terep az érdekellentétek, konfliktusok rendezésének gyakorlásához. :-)

    Csak egy gondolat arról, amit írtatok. Az a gyerek, akit te most kényelmi szempontból MINDEN nap autóval viszel iskolába, abba fog belenőni, hogy az ember alapvető helyváltoztató eszköze tényleg a személygépkocsi. MINDEN tetteddel nevelsz. Ezt nagyon ne felejtsd el, ha gyereked van.

    A közlekedési kérdéseket meg lehetetlen ilyen rövid megállapításokkal lezárni. Van, akinek alternatíva, hogy felteszi a gyereket a biciklire gyerekülésben, és van, akinek nem. De aki a mentőkkel példálózik... hát az aligha hiszem, hogy valóban a mentők miatt aggódik, és a saját "közlekedése" eszébe sem jut.

  • 2009.07.03 10:52:24Perillustris

    Az áruszállítók számára ki kell alakítani külön parkolóhelyeket, ahol - az önkormányzat által kiadott egyéves engedéllyel - max. 15-20 percig állhatnak.

    Ugyanígy a mozgássérülteknek is, csak több időre. Persze ennek csak úgy van értelme, ha valóban kiszűrik a jogosulatlan igénylőket.

    Párhuzamosan fokozatosan meg kell szüntetni a közterületi ingyenes parkolási lehetőséget, s rögtön megéri majd parkolóházakat építeni.

  • 2009.07.03 11:31:46MVMV

    Komolyan mondom, nem értem a gyalogosok/biciklisek ellenszenvét az autósokkal szemben, hiszen amint kiszáll az autóból valaki, ő is gyalogos lesz, és a méregzöldek is szívnak ha a dugóba kényszerülnek. Minden nap az új főutca környékén járok, arra dolgozom, és igen, autóval járok, és igen, részben a saját kényelmem miatt DE!

    Nem szórakozásból teszem, én is szívesebben BKV-znék, de mivel az egyik budai hegy tetejéről járok be, autóval még a legnagyobb dugóban is 3-ad annyi idő alatt jövök megyek mintha BKV-val tenném, nem kell az agglomerációig elmenni azért, hogy ilyet lásson az ember. Nekem nem mindegy, ha reggel 8tól este 7ig húzom az igát, utána pont marad-e időm a családra vagy sportra, avagy sem. Nem azért adózom ezerféleképpen, hogy szívrohamban halljak meg, és élni se tudjak a munka mellett.

    Hiába mondták el sokan ezerszer: P+R kell, én is letenném az autómat! Mondjuk Moszkva tér környéke, déli hmm? Vagy bármely metró budai végállomásánál muatsson már nekem vki vállalható parkolóhelyet, leteszem az autót és be sem megyek vele a belvárosba. Mivel mindenütt fizetős a parkolás, max. 3 órát bedobok és mi lesz? Vagy álljak ott bugázott rokkantkártyával, amiért meg feltörik az autómat és bűncselekményt is elkövetek? Ha az Erzsébet híd alatt pl. nem egy olyan redvás parkoló lenne ahol minden nap jósolni akar nekem vmelyik csöves vagy cigányasszony, hanem mélygarázs havi nem 50! Hanem 10-15 e ft-ért fele annyi autó lenne a rogán kerületében.

  • 2009.07.03 11:33:34MVMV

    Az autós is logikusan gondolkodik, nem ártani akar a belvárosiaknak, de nem_fog_kiszállni amíg pl a fentiek így működnek. Olyan a forgalom mint a víz, nem mehet a petőfi u. felé, ok, bródy sándor utca, szentkirályi környéke, kb 1 hónap és mindenki megtanulja a kerülőutakat, az ottani macskaköves sétálóutcáknál lakóknak mennyivel lesz jobb??

    A fanatiokus bicikliseknek meg üzenem h tekerjenek már fel a normafára mindennap, öltönyben, és nem, nem viszek laptopot sem szerszámosládát,de öltönyben kell melóznom, és nem, nem tudok lezuhanyozni a munkahelyemen. Az nem megoldás mindenkinek. Gondolom telente, amikor a víztoronytól lezárják az utat a kirándulók miatt, és én sem tudok hazamenni, ők akkor is biciklivel járnak fel nem autóval a tél közepén….
    Amúgy bécsbe is vonattal járok mert a jegy árában benne van a hétvégi tömegközlekedés+ múzeumbelépők, a Főutca projekttel meg egyetértek annak ellenére h gondot is okoz nekem. Ennek ellenére inkább izzadok egy kicsit az ócska, légkondimentes autómban, mert feleannyiból kijövök mint a havibérlet a tankolással ugyanarra a távra.

  • 2009.07.03 11:38:58ENDRE

    MVMV: erre mondtam, hogy abszolút érthetők a kifogásaid, és megértem őket, de a fenti útvonalon már te sem fogsz autózni! És ez a lényeg! Szerencsére más szempontok alapján hozzák a döntéseket, és ez így van rendjén! Tudomásul kell venni!

  • 2009.07.03 15:44:37totyatotya

    huha, Endre (csupanagybetu) mindjart elelvez, annyira bejon neki az oktato szoveg... Tudomasul kell venni, okosodjal, mi helyetted dolgozunk ezen, csak a te erdekeidet nezzuk, meg mindenkiet, hidd el neked igy lesz szuper eleted - igaz? varja, hallottam mar ilyet valahol...

  • 2009.07.03 15:50:55ENDRE

    totyatotya: nem tudom mi az a VARJA, az ELELVEZ, a HUHA, stb... ha már a személyeskedésnél tartunk.
    De biztosan csak az írásod miatt nem vettem észre az értelmes érveket...

  • 2009.07.03 18:21:48aesculus

    totyatotya: nem tudod abbahagyni a személyeskedést?
    Mindegy, ma bejártam a területet, szerintem baromi jó lesz. Végre nem lepusztult, szar belváros lesz, hanem elkezdődik a felzárkózás nemcsak Bécshez és Prágához, hanem Szegedhez és Debrecenhez is.
    Főleg, hogy a projekt nemcsak a közterületek felújítását, hanem a Párisi-udvar, Király-udvar, stb. rekonstrukcióját is tartalmazza.

  • 2009.07.03 18:44:42MogmondomZazOszintet

    Az a baj, hogy a magyarok általában nagy pofával okoskodnak, tipikus jogász nép, jogászkodó betegségekkel. Nem kell ennyit gondolni erről az egészről. Kell pár gyűrű, több kerékpárút, több lezárt övezet, egyszerűsített közlekedés és mindenki jól fog járni. Az autós, a biciklis és a gyalogos is. A franciáknál, németeknél stb. körül sem kell nézni az utcán, ha át akarsz menni a zebrán, mert mindenki tudja mi a dolga, és az autósnak is megadják a tiszteletet. Nem ölik/szidják egymást. Mindenki békében foglalkozzon azzal, ami az ő dolga.

  • 2009.07.03 18:46:33cso zsi

    @Perillustris: "Az áruszállítók számára ki kell alakítani külön parkolóhelyeket, ahol - az önkormányzat által kiadott egyéves engedéllyel - max. 15-20 percig állhatnak."

    Ez akár jó is lehetne, ha nem hazánkról lenne szó.
    Mai melónk végeztével megkértek,hogy segítsünk be az áruszállító társcégnek, mert késében van a sofőr a lezárások miatt, és nem tud mindenhová eljutni.
    Autónk felirata "informatikai- és hírközlési madzaghúzó vállalkozás".
    Áru kiszerelése 10 db 5 kg-s vödörben.
    Cím valahol az Üllőin, a körút, és a Klinikák közt.
    Az Üllői végigkarózva, minden második utca egyirányú.
    Két kör után elfogadható távolságú (150 méter) parkolóhely egy mellékutcában, egy embernek három fordulónyi az áru, mennyit is dobjak a parkolóórába?

    Az iparosokat nagyon kifelejtették a tervezetekből, azt lesz majd nézés, hogy vagy nem megy bizonyos címekre senki, vagy vastagon fog majd a toll.

  • 2009.07.03 18:51:20cso zsi

    @aesculus: "ma bejártam a területet, szerintem baromi jó lesz. Végre nem lepusztult, szar belváros lesz"

    Kutyaszarató, és galambetető népek nélkül?
    Mert a közteresek a rendszámos autóval könnyebben foglalkoznak, mint a rendszámnélküli kutyaszarral, és a kenyérmorzsával.
    A hontalanokat sem érdekli, hogy melyik sarkot "tisztelik meg" a kannásbor, meg a táplálék végtermékével.

  • 2009.07.03 21:00:41aesculus

    cso zsi: mielőtt elhamarkodott következtetéseket vonnál le; nem vagyok kutya-és galambszarrajongó

  • 2009.07.06 22:46:43Rozi néni

    Azóta is hálát adok a sorsnak, hogy öt éve a belvárosból vidékre költöztem. Már nem bírtam idegekkel az örökös bicikliversenyt, felvonulást, tüntetést, körmenetet, könyvhetet, futóversenyt, tüzijátékot, stb, amiből minden hétre jutott valami "csemege". A saját otthonomban voltam lehetetlenné téve.

  • 2009.07.07 12:44:03indapasssucks

    szeretem, mikor elfelejtik megemlíteni, hgoy 'nyugaton' azért van hasonlóan kialakítva a belváros, mert kurvára szépen el lehet kerülni az egészet. Az kéne, hogy lekoppanjon, hogy senki nem örömében ül az 5kerben a dugóban.

    Persze ehhez agy kell, meg belátás...

1 | 2 | 3 | 4

Parkolási szégyenfal

Keresés