A csendért küzdő lakókat is meglepte a csendrendelet

2009.07.23. 13:21 - Földes András

Nagy visszhangot keltett a Terézváros rendelete, amely csak este tízig engedélyezné a szórakozóhelyek nyitva tartását. A szigorú szabályozásért küzdő civilek megdöbbentek, mert az önkormányzat eddig nem reagált panaszaikra. A vendéglátósok azért lepődtek meg, mert velük senki nem egyeztetett. Ők több száz milliós adókieséssel, és akár 2-3000 utcára kerülő alkalmazottal tántorítanák el a hivatalt. Kiderült, hogy a zaj kevesebb lakót zavar, mint gondolnánk, a legtöbben ugyanis már jó áron túladtak a lakásaikon. Az önkormányzat utólag ül le egyeztetni, de szerintük ez így helyes.

A sokadik lakásba csöngettem be hiába, és lassan elhatalmasodott rajtam az érzés, hogy egy szellemházban járok. A kontraszt különösen nagy volt, hiszen a ház előtt, a Liszt Ferenc téren éppen csúcsra járatták a teraszokat, este nyolckor egyetlen szabad helyet sem láttam a kapu felé törve a forrónadrágos csajok és a kigombolt ingű fiúik közt.

Kitartóbb voltam, mint egy Jehova tanúja, úgyhogy végül sikerült leszűrnöm, hogy a hatodik kerületi teraszélet centrumában élők két csoportba oszthatóak: vannak, akik egész életüket itt töltötték el, és rettentően ki vannak borulva, hogy mennyire megváltozott a helyzet. A közelmúltban beköltözötteket viszont vagy nem érdekli a nyüzsgés, vagy örülnek az életnek.

Milyen jó volt a benzinkút

„El nem tudja képzelni, milyen csend volt itt, amikor még benzinkút működött a téren – emlékezett vissza egy idős, negyven éve a házban lakó úr. – Az autók begurultak, megtankoltak, és már mentek is tovább" – idézte fel a régi, nyugodt napokat.

A magát valamikori arisztokrataként definiáló lakó szerint a pihenés lehetetlen a téren működő szórakozóhelyek miatt. „Itt volt a bútorraktár, kilencszáz hatvanban, annak a helyén nyílt egy kocsma, amiből még hajnalban is dübörög a zene."

„Nem értem, miért akarnak 10 után is nyitva tartani. Az ember fél ötkor végez a munkahelyén, hazamegy, átöltözik, hétre lemegy szórakozni, és tízig mindent meg lehet beszélni. Másnap úgyis munka van" – villantotta fel ugyanakkor, hogy a proletariátusnak azért termelnie kell.

Egy negyvenes férfi egy emelettel feljebb ugyanakkor röviden csak annyit mondott: „egy kis nevetés nem zavar". Igaz, az ablakot csak napközben tartja nyitva, este csukott ablaknál és klímával pihen, és örül, hogy a környékre költözött.

Egy fiatal pár angolul mondta, hogy csak bérlőként laknak itt néhány hónapja, és szándékosan költöztek ide. Ugyanúgy, mint az az olasz lány, aki turistaként vett ki a tér felett apartmant egy hétre.

„Lehetetlen itt pihenni. Nem tudjuk kinyitni az ablakokat" – kontrázott egy hölgy, aki azt is elmondta, hogy a Civil Egyesület a Terézvárosért tagjaként igyekszik gátat szabni a szórakozóhelyek terjedésének.

Hernádi Márta a károk közt említette a lakók elköltözését. A házukban 20-25 lakásból ötben laknak, ad magyarázatot az üresnek tűnő házra. A lakók ugyanakkor nem elmenekültek. Az ingatlanok egy részét maguk a vendéglátósok veszik meg, vagy irodának vásárolják különböző cégek. Üzletet ajánlottak neki is, de mivel itt nőtt fel, és itt laknak a szülei is, nem élt a lehetőséggel.

Pedig tudomása szerint a vállalkozók a piaci ár feletti összegeket kínáltak. Egy szomszédos 72 négyzetméteres lakásért 48 millió forintot kínáltak.

A Janus arcú önkormányzat

A civilszervezet harca eddig reménytelennek tűnt, mesélte aztán. A hivataltól eddig még a nyilvános dokumentumokat sem nagyon kapták meg. A szórakozóhelyek valószínűleg lepénzelik az önkormányzatokat, vélte Hernádi, mivel eddig saját rendeleteiket sem tartatták be.

Meglepte az önkormányzat rendelettervezete a 14 taggal rendelkező civilszervezet vezetőjét, Sipos Tamást is. A hatodik kerületi önkormányzat szerinte nem az ő hatásukra állt elő a javaslattal, hiszen szervezetük már évek óta kérte a nyitvatartási idő rövidítését. A hivatal azonban nem csak ezzel nem foglalkozott, hanem azzal sem, hogy az engedélyezett határon túl terjeszkedő teraszokat megbüntesse.

„2003-tól 2009-ig az engedélyezett fém csatornacsík mindkét oldalán asztalok álltak, pedig csak a fal felőli oldalra adtak ki engedélyt. Hiába tettünk bejelentéseket. Ezt az állapotot most májusban aztán legalizálták is" – villantotta fel, hogy a kerület eddig erősen vendéglátóbarát volt. Tény, hogy a hozzánk eljuttatott jegyzői levelek cinikusan kezelik le a lakók fotókkal alátámasztott érveit, állítva, a hivatal saját fotóin a teraszok nem terjeszkednek túl, úgyhogy minden rendben van.

Sipos szerint a rendelettervezetet nem kell komolyan venni, az önkormányzat most is enged majd, és minden marad a régiben.

Munkanélküli pincérek tömegei

A vendéglátósok ugyanakkor nem veszik félvállról a tervezetet. A Broadway egyesület nevű szervezetük ügyvédek bevonásával gőzerővel készül Kékesi Tibor rendeletének megfúrására. A Liszt Ferenc tériek szerda este dolgoztak ki javaslattervezetet, amelyet csütörtökön egyeztetnek a többi egység tulajdonosával.

Részleteket egyelőre nem árultak el, de az tudható, hogy az iparűzési adó drasztikus csökkenésével, az elbocsátandó munkásokkal és a lakókkal történő megegyezésekkel fognak érvelni.

„Nagyjából 500 helyet érint az önkormányzat rendelete." – mondta a Karma tulajdonosa. Tamási László szerint a tízórás bezárással bevételeik felét is elveszthetik. Eddig 2-2,5 millió forint iparűzési adót fizettek az önkormányzatnak, amely ennek mértékében fog csökkenni.

„A kerület százmilliós bevételkieséssel számolhat, ha elfogadják a rendeletet."

A Menza tulajdonosa, Vidák László szerint a 10 órás zárás nem csak a késői forgalomra lesz hatással, de sok esetben a helyek működését is veszélyezteti. „A forgalmunk 70 százalékát az esti órákban bonyolítjuk. Ha tízkor bezárunk, akkor a vendégeknek 6-7-kor be kell ülniük, hogy kényelmesen fogyaszthassanak. Ezt a legtöbben nem tudják, vagy nem akarják majd megtenni. Inkább nem is jönnek el."

A Broadway egyesület elnöke szerint a „hibás az önkormányzat felfogása, hogy minden helyet egy kalap alá vesz, kocsmát, éttermet, diszkót." Ezzel a kerület csak azt éri el, hogy sok hely bezár, mások pedig leépítenek.

„Ha csak az 500 hely mindegyikéről 5-6 embert küldenek el, akkor az már 2500 munkanélkülit jelent – végzett gyors fejszámolást a karmás Tamási László. – De például a diszkók, amik egyébként este kilenckor nyitnak, be is zárnak, innen 50-60 embert is elbocsátanak. És ezek az emberek nem találnak majd munkát. Mindezt olyan helyzetben teszi a kerület, amikor a kormány nagy pénzeket fizet munkahelyteremtésre."

A tulajdonosok egyöntetűen állították, hogy a lakóknak is megfelelő megoldást szeretnének találni. Arról azonban, hogy ez mit jelent, például hajlandóak-e a hangszigetelt ablakokra cserélni a jelenlegieket, nem nyilatkoztak.

Utólag egyeztetnek

Másfél-kéthónapos egyeztetés előzte meg a rendelet megfogalmazását, nyilatkozta lapunknak az önkormányzat kommunikációs vezetője. Szilágyi Erika szerint a kerület kész a megállapodásra, és a jövő héten leül a vendéglátósok képviselőivel.

Felvetésünkre, hogy ezt miért nem a rendelet elfogadása előtt tették meg, elkerülve a botrányt, annyit mondott, hogy ennek most van itt az ideje. Előtte a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával és a közös képviselők érdekképviseleti egyesületével egyeztettek.

Kommentek

  • 2009.07.24 12:02:37dmm

    ready_real: azért, amit in_memoriam az első bekezdésben ír. ti: az irigység miatt...

  • 2009.07.24 12:07:47shinigami

    ready_real
    ja egy kavezonal nem gaz az ejfeli zaras de egy szorakozohelyen mar igen
    azok a helyek kb ki sem nyitnak 9 elott mert teljesen felesleges ugyis 11-12 korul kezdenek gyulni a nepek

    erdekes mondjuk ez a 'szellemhaz' dolog
    eleg sok ilyen haz van amiben lakik 3-4 nyugger, 3-4 kozepkoru/par es kb 15 kulfoldi/fiatal
    ebbol a kulfoldi es a fiatal nem a csend miatt koltozott oda, persze szarjunk rajuk mert nem ott szulettek

  • 2009.07.24 12:27:59Lumumba

    Kicsit röhejes, hogy napokig el tudtok egymás mellett vitatkozni, úgy, hogy a kiinduló kérdés már nem is érdekes. A rendelet egyáltalán nem tiltja a 10 utáni nyitva tartást, csak feltételhez köti. Ha ekkora a felháborodás a rendelettel szemben, az azt jelenti, hogy szerintetek a többség véleményét képviselitek? Ha így van, akkor igazán nem nehéz a vendéglátó feletti lakóktól kicsikarni egy hozzájáruló nyilatkozatot a 10 utáni nyitva tartáshoz. Ha meg nincs meg a 2/3-ad, a kocsmatulaj majd úgyis a zsebébe nyúl, hogy a pár hiányzó szavazatot beszerezze. Ha meg mégis csak kisebbségben vannak a hőbörgők, akkor meg mire ez a felindultság?

  • 2009.07.24 12:31:08Lumumba

    Az igazi baj ott van, hogy azokban a kerületekben, ahol nem születik ilyen testületi döntés, ott a lakók tehetetlenek az éjjeli részeg óbégatásokkal szemben, mert a vendéglátós addig tart nyitva, ameddig akar, senki nem korlátozhatja.

  • 2009.07.24 12:32:20shinigami

    Lumumba
    spec reszemrol a felhaborodas lenyege h nincs ertelme a rendeletnek
    megpedig: a VIker a varos kozepen van, szerinted ezekutan nem fognak rajta atsetalni reszegen? ezekutan a VIkerben lakok nemfognak hazamenni reszegen? de. kuss lesz? nem. volt ertelme? nem.
    de azert rugjunk par embert, zarassunk be nehany helyet, uldozzuk el a kulfoldieket

  • 2009.07.24 12:35:43Sárkányfűárus

    Most komolyan bedőltetek ennek a politikai játszadozásnak? Már hogy akarná Verók és korrupt bandája elveszíteni a biztos bevételét, ez az egész csak egy nagy színjáték, nem lesz itt semmiféle csendrendelet. Csak éppen most pörög az utolsó évük, és soha többet nem lesznek ilyen helyzetben, nekik már úgyis mindegy.

    A problémára a megoldás pedig pofonegyszerű, vagy rendőrjárőrök kellenek, vagy biztonságiak, akik járják az utcákat, és elkussoltatják a sok bunkót, aki akkor érzi magát JANINAK, ha ordítva hányhat és összehugyozza a kapualjakat. Ezt pedig fizesse az Önkormányzat a beszedett adóból, vagy szedjen újabb adót, mittomén milyen jogcímmel, hogy valami hasznosra is költsenek.
    A szórakozóhelyeknek igenis itt a helye, de a lakóknak is joguk van a normális élethez, és ezt igenis meg lehet oldani kompromisszumokkal.

    Csak ne legyetek már ilyen viccesen habzó szájú idegbetegek, mert szánalmas ez az erőszakos hozzáállás, és sehova nem vezet, csak egy még undorítóbb világba. A vita meg nem azt jelenti, hogy át kell harapni a másik torkát.

  • 2009.07.24 12:37:13Lumumba

    shinigami
    Már megint nem a kérdésre reagálsz, csak fújod a magadét. Persze, hogy a részegek csak hazamennek valamilyen útvonalon. De a lényeg, hogy az ott lakók dönthessék el, hogy meddig tart a tűrőképességük. nehogy már az évtizedek óta egy helyen lakó alkalmazkodjon néhány vállalkozó pénzenyerő akciójához!

  • 2009.07.24 12:38:46Lumumba

    Sárkányfűárus
    Belőled is csak a sötét bunkó indulat szól. Ha nem tudnád, a rendeletet az egész testület szinte egyhangúlag elfogadta.

  • 2009.07.24 12:39:37Bejjja

    Sárkányfűárus, szívemből beszéltél. Uff

  • 2009.07.24 12:40:30Lumumba

    Illésnél nagyobb képmutató állatot keveset hordott a hátán a föld. Először ő is lelkesen csápol a szavazáskor, majd utólag kezd kampányba, saját elvbarátaival is szembefordulva.

  • 2009.07.24 12:41:19Bejjja

    Lumumba, mi volt a sötét bunkó indulat a véleményben? A kompromisszumkészség, hogy mindenkinek elfogadható döntés szülessen, és ne szardobálás, meg egymás gyilkolászása? Szerinted nem ez megy az emberek között, ha eltérőek a vélemények, és mindenki csak az önös érdekeit nézi?

  • 2009.07.24 12:43:25Lumumba

    Bejjja
    Az, hogy mindenben, ami picit is nem tetszik, alkalmat ad nektek a politikai fröcsögésre.

  • 2009.07.24 12:45:53Lumumba

    Én is azt mondom, hogy legyen szórakozó hely ott, ahol azt a környék lakói is eltűrik vagy akarják.

  • 2009.07.24 12:49:17Sárkányfűárus

    Lumumba, sajnos köztudott dolog, hogy az terézvárosi önkormányzatban a korrupció virágzik. Tökmindegy, hogy ki milyen színű, a színfalak mögött csak a pénz számít.

  • 2009.07.24 12:49:48Lumumba

    Én spec. nem a VIkerben lakom, épp ezért örülök ennek a rendeletnek, mert máshol tehetetlenül ki vagyunk téve a kocsmák, vendéglátók kénye kedvének. Az önkormányzatok sem tudnak semmit tenni ellenük, amíg nincs testületi szabályozás.

  • 2009.07.24 12:51:34Lumumba

    Sárkányfűárus
    Erről már én is hallottam, de abban is biztos vagyok, hogy a többi kerület ugyanilyen, akármilyen színű. De mindig kell 1-2 precedens, amit kirobbantanak, majd jól eltusolnak, mert mindenkinek ez az érdeke (színtől függetlenül).

  • 2009.07.24 12:51:59shinigami

    ilyen alapon kb az alfold kozepere viheted a kocsmakat/szorakozohelyeket
    tekintve h a TENYLEGESEN ott lakokat a kutya nem kerdezte meg viszonylag nehez eldonteni h a lakokat zavarja-e a szorakozohelyek kozelsege
    (en spec pont a nyuzsges miatt koltoztem ide)

  • 2009.07.24 12:53:08Sárkányfűárus

    Engem már a kórházból is a Terézvárosba vittek haza, és azóta is ott lakom, úgyhogy pontosan tudom, hogy mi itt a probléma.

  • 2009.07.24 12:55:50Hack.Elek

    Semmi gond, most lehet majd igazán jót röhögni a sok szerencsétlen faszfejen, akik elérték ezt a hülyeséget, és még addig sem látnak el, hogy a lakásuk értéke akár több tízmillióval (de milliókkal biztosan) fog csökkenni saját ostobaságuk miatt. Sosem értettem, miért kell valakinek _pont_ ott laknia, ahol nem akar, főleg ha _bármikor_ megtehetné, hogy nyugodt helyre költözik, ha arra vágyik. Túl bonyolult gondolkodni, tenni valami értelmeset, ahelyett hogy várnák a sült galambot?
    Igazából csak a többieket sajnálom...

  • 2009.07.24 12:55:56Lumumba

    shinigami
    Én megértelek, és egy szót sem szólok, ha többségi véleményt képviselsz az adott helyen. De ha így van, akkor meg nincs is semmi baj, úgyis megkapja az alattad működő vendéglátó a hosszabb nyitvatartási engedélyt.

  • 2009.07.24 12:56:26Bejjja

    Lumumba! "Nektek" ?? Kikről beszélsz?

  • 2009.07.24 12:57:13ciprike

    20 évvel ezelőtt ugyan nem volt ennyi szórakozóhely, de a 7. kerület akkor is tele volt esténként részegekkel, meg a lépcsőházakat akkor is televizelték (1987 és 1995 között rendszeresen jártam arra esténként), még emberi ürülékek is voltak a lépcsőházakban...
    ez nem helyes ez ellen küzedeni kell. de az a világon mindenhol természetes,hogy a belvárosban este is nyüzsgés van, kötelezővé kéne tenni a szórakozóhelyek hangszigetelését, de ott falusi csend sosem lesz, aki nem bírja, az örüljön, hogy nagyon jó árat kínálnak a lakásáért, és fogadja el, költözzön csöndesebb helyre. Azzal nem lehet érvelni, hogy régen milyen csend volt, mert ugyebár autóból sem volt ennyi, mégsem lehet az összes autót kitiltani...

  • 2009.07.24 12:57:20Bejjja

    Még egy kérdés, ha valami tény, akkor mi a gond abban, ha beszélnek róla? Ha korrupció van, akkor miért kellene homokba dugni a fejét az embernek, és hallgatni róla?

  • 2009.07.24 12:58:20Sárkányfűárus

    Lumumba, ebben tökéletesen igazad van, mindenhol ez megy, de most konkrétan a Terézvárosról beszélünk.

  • 2009.07.24 13:00:26Bejjja

    Lumumba, a "társadalom" azt jelenti, hogy a többség érdekei előrébbvaló, mint az egyén érdeke. A VI. kerben nem egy két háznyi ember él, tehát nem kizárólag az ő érdekeik számítanak, hisz a kerület bevételei a közösbe mennek. Amúgy én egy kissé naiv lélek vagyok, és úgy gondolom, hogy a közösbe ment bevétel mindig épp oda kell menjen, ahol a legnagyobb a szükség. Tehát ezért a kerület összlakossága döntsön mindenben, ne egy-két lakó

  • 2009.07.24 13:00:33Lumumba

    Hack.Elek
    Belegondoltál, milyen hülye demagóg duma, amit leírtál? Szerinted tényleg ilyen egyszerű egyik helyről a másikra költözni? Pláne, ha amúgy évtizedeken keresztül szeretett valaki egy helyet, ahonnan most kiüldözik? Amúgy honnan veszitek, hogy egy lakás attól értékesebb lesz, hogy hogy a környék tele van szórakozóhellyel? Ez oltári baromság.

  • 2009.07.24 13:03:00Bejjja

    ciprike, sok embernek a fejlődés az, ha harminc évvel ezelőtti állapotokat visszahoznák.

  • 2009.07.24 13:03:57Lumumba

    Bejjja
    Én nem tudom, hogy van ez a bevétel dolog, de vegyük sorra:
    A bérleti díj a helyiség tulajdonosáé, aki vagy maga a társasház, vagy magánszemély. Az előbbi esetben, ugye, könnyebb megkörnyékezni a lakókat a hozzájáruláshoz.
    A forgalom utáni adóról meg ugye tudjuk, hogy ilyen gyakorlatilag nincs, mert mikor kaptál a sörödről számlát?

  • 2009.07.24 13:04:05shinigami

    Lumumba
    ja 1ig...
    gondolom a rendelet azon reszet nem olvastad h ha panasz erkezik a helyre akkor elveszik tole a jogot a hosszabb nyitvatartashoz
    szerinted az elso este nemfognak egni a vonalak?

  • 2009.07.24 13:06:42Lumumba

    Még 1x hangsúlyozom, épp abban látom a rendelet előnyét, hogy a mulatós negyedekben meghagyja a lehetőséget a hosszabb nyitvatartásnak, máshol meg a helyi adottságokhoz ill. kívánalmakhoz igazítja.

  • 2009.07.24 13:09:10Lumumba

    shinigami
    Gondolom, a vonalak akkor fognak égni, ha erre megvan az ok. Ekkor meg nem jogos? Épp ebben van a kölcsönös tolerancia lényege, hogy addig megyünk el, amíg a többiek érdekeit nem sértjük.

  • 2009.07.24 13:13:00Sárkányfűárus

    Minden házban van legalább egy rosszindulatú lakó, akinek nincs más dolga, csak hogy másokat baszogasson, úgyhogy megnyugodhatsz, igen, már az első este égni fognak a vonalak, dögöljön meg a szomszéd kutyája is jelszóval.
    De különben te miért vagy ilyen indulatos ha nem is laksz itt és szórakozni se jársz ide?

  • 2009.07.24 13:13:45ciprike

    Lumumba
    nem könnyű költözni, de azért 50 millió megkönnyíti, hamár annyira elviselhetetlen az élet. Ebben a formájában már nem szereti az a lakó, aki csendet akar. Csend egy ekkora főváros közepén nem lesz! Az tuti! És hogy mitől megy fel az ár? Hát látod, felment, az én barátnőmék 30 éve költöztek oda, akkor bizony nem túl sokba került a 90 nm-es lakásuk, mostmeg két házat lehetne venni belőle a külvárosban. mert a centrum még egy faluban is drágább, pedig ott sem kellemes. A kisgyerekes szülők is követelhetnék, hogy tiltsák ki az autókat, mert 20-30 éve még közel sem volt ennyi! (pedig az éjszakák már akkoris zajosak voltak, attól a levesebb autótól is)

  • 2009.07.24 13:14:23Bejjja

    Lumumba, egy vállalkozás fizeti az iparűzési adót. Ha jól tudom, ez bevétel. Ha nem a kerület kapja, akkor tévedtem, de szerintem igen. Ha egy vállalkozás nyit egy üzletet, akármit, fel kell újítania, rendbe kell tennie a helyet. Ez mindenképp állagjavító.

    A tisztaságért, rendért a vállalkozásnak kell felelnie. A VI. kerületet, illetve azt a részét, ami az ügyhöz kapcsolódik, én mindig tisztának, rendezettnek láttam. A Liszt Ferenc tér ráadásul az utóbb években volt felújítva.

  • 2009.07.24 13:16:37Bejjja

    én is tudnék javasolni, hogy kiket kéne kitiltani a városból, az országból, de nem tartozik a témához, és ..... :-)

  • 2009.07.24 13:17:01dmm

    Bejjja: az iparűzési adót a főváros szedi be és osztja el.

  • 2009.07.24 13:17:16Bejjja

    ciprike, ha én ennyit kapnék a lakásomért, én másnap költöznék :-)

  • 2009.07.24 13:18:05Sárkányfűárus

    Bizony, nem akarja valaki megvenni a lakásomat? Szívesen vennék belőle egy hatalmas tengerparti házat.

  • 2009.07.24 13:19:16dmm

    nem rossz a tengerpart, csak ne lenne az a lárma a hullámoktól...

  • 2009.07.24 13:20:25shinigami

    Lumumba
    leirok 1 konkret peldat:
    fel 1kor kijon 1 helyrol 1 reszeg arc
    a hely elott a szekus szol neki h keretik csendben haladni hazafele
    ugy 15-20 meteren keresztul ez sikerul majd elkezd obegatni
    tekintve h KOZTERULET a szekus nem tehet semmit

    a helyen kuss volt? igen kulonben nem lehetett volna nyitva. a hely megtett mindent (kulsos szekus)? igen. felfogjak jelenteni? igen

  • 2009.07.24 13:21:53ciprike

    Mit csináljon az, akinek vidéken vagy a külvárosban lehetetleníti el az életét egy zajos szórakozóhely v. más? Az még el sem tudja adni, még áron alul sem tud tőle szabadulni. Itt legalább jó árat kap érte, aki szabadulni akar (egy kis lakás is több tíz millió), és jobb, ha egy helyre terelődik a zaj, a nyüzsgés, aki mást szeretne, tényleg ne a belvárosban éljen! (persze azért keretek között kell tartani, de este 10-ig befejezni a szórakozást illúzió. Hisz 9-kor kezdik, akinek ma erre pénze van, az általában este 8-ig dolgoozik, és ha éjjel 1-re ér haza, még 8-ig kialhatja magát(tehát nem fog 10-kor hazamenni, legfeljebb a szórakozóhely lakás lesz, meg tér).

  • 2009.07.24 13:23:36Lumumba

    Sárkányfűárus
    Magamtól sose volnék indulatos, de bocs, ha a korábbi kommentekből rám ragadt. Az aggodalom meg épp azért tört ki belőlem, mert más kerületekben borzasztó kiszolgáltatottságot okoz, hogy semmilyen szabályozás nincs. Biztos vagyok benne, hogy a Liszt F. tér továbbra is marad olyan hangulatú és profilú, mint eddig, legfeljebb a balhék jobban számon kérhetőek lesznek. A kerület már részei meg biztosan örülnek a szigorításnak.

  • 2009.07.24 13:25:54Lumumba

    ciprike
    Amit írsz az értéknövekedésről, az sztem csak a broadway környéke. Máshol, ahol egy kocsma éjjelig nyitva van egy társasház aljában, az belátod, hogy nem értéknövelő.

  • 2009.07.24 13:29:17kényszerbagoly

    Ime a mai megjósolt Index cikk. Szánalmas!A vitát elölről kezdeni meg fárasztó!!

  • 2009.07.24 13:35:15ciprike

    Lumumba
    az árak nem egyformák, de aki ott vesz ingatlant, többnyire nem lakásnak, hanem irodának, rendelőnek, stb veszi. (azok vannak bajban, akiknek a lakása erre nem alkalmas, v. mert nagyon pici, 25 nm, vagy eldugott hátsó udvari) de még mindig jobban tartják magukat az árak a VI-VII. ker-ben, mint másutt. Nézd az Index híroldalán, a XV. kerületben már 6 millióért sem kel el egy 2 szobás lakás! (itt a cikkben meg 48 millióért sem akar "szabadulni", inkább szélmalomharcot vív, mert tuti, hogy ez szélmalomharc, azt hiszem, akit tényleg zavar, az mégiscsak elköltözött v. elköltözik onnan, mégha nehezen is)

  • 2009.07.24 13:35:15Bejjja

    Szia kényszerbagoly :-)

    De azért te is írsz :-) és ugyanazt, amit már vagy hússzor leírtál :-)

    De azért üdv :-) /integetősszmájli/

  • 2009.07.24 13:36:25Bejjja

    ciprike, szerinted miért ilyen gázosak a lakásárak a XV. kerben? Ami köztudottan "gyűjtőkerület" lett.

  • 2009.07.24 13:39:47Bejjja

    Hát, a VI. kerület, úgy egészében véve a belváros szerintem üzleti- és szórakozónegyeddé válás felé tendál. És szerintem nem is baj. A belvárosba most már jórészt dolgozni, szórakozni jár nagyon sok ember. Elkezdték korlátozni a belváros forgalmát, aminek ugye a nyomait egyáltalán nem érzékelni egyelőre, kizárólag egy egy utcában és környékén /sétálóutcák, stb/

  • 2009.07.24 13:44:38ciprike

    Bejja
    igen, de ott mégicsak sok zöld parkos hely van, és mégsem tudják eladni, meg sok más helyen sem

    nekem sem tetszik a szörnyű belvárosi szutyok, zaj, de én pl. egy nagyon csendes kis utcácskában nőttem fel Pesten, és még ott is volt egy alak a házban, akinek a világon minden baj volt, állandóan feljelentgetni járt még a kutyákat is, hogy ugatnak, és 40 éve még mindig ugyanott lakik!!! Ha ennyi baja van, miért nem költözött rég el? Egyszerűen vannak, akik nem bírnak kötöszködés nélkül élni, és szerintem a belvárosban már nem lehet olyan csendet csinálni, ami megfelelne a nosztalgiázó idős arisztokratáknak, de ha minden üzletet elüldöznek, akkor már a lakásuk se fog ennyit érni

  • 2009.07.24 13:45:06Roy

    Azér annak is utánna néznék, hogy miből vásárolják fel a vendéglátósok a Liszt Ferenc téri lakásokat. Ilyen jól megy az egymásra települt vendéklőknek. Hol van ilyenkor az APEH.

  • 2009.07.24 13:50:54Bejjja

    Roy, ez már egy másik téma. Én úgy vagyok vele, hogy ha rendbeteszik a megvett ingatlant, fenntartják, és a környezetet tisztán tartják, és javul a biztonság, engem kurvára nem érdekel, hogy honnan volt rá pénze. Ez a része nem az én feladatom, de nem is érdekel.

  • 2009.07.24 13:54:55Bejjja

    ciprike, ez egyes korosztályok sajátossága. Amikor valamiben benne élnek, akkor rohadt szar, x évtized múlva meg "jaj de jó is volt akkor", és megint a jelen a szar. Valamerre mindig haladnak a dolgok, és mindenkinek nem lehet jó minden. Egyesek ezt akarnak, a többség mást akar. Ha az én elképzelésem nem egyezik a többségével, akkor arrafelé tekintgetek, ahol a "másik" többség akarata egyezik az enyémmel. Azaz a jelen esetben ha a belváros zajos, akkor keresek olyan környéket, ami abszolúte nyugodt és csendes.

  • 2009.07.24 13:55:17shinigami

    Roy
    egyebkent tenyleg jol megy nekik
    ad1 allandoan tele van mindegyik
    ad2 olyan brutalis arressel dolgoznak h az mar faj
    nemkell egybol mindenkit lecsalozni...

  • 2009.07.24 13:57:24efhábé

    "A szórakozóhelyeket meg ott kell kialakítani, ahol nem zavarja a lakókat."

    Ne légy már idióta, Bp.-n az első hely, ahol "nem zavarja a lakókat", az az első körös agglomeráció után van. Hogy értsd, pl. Budakeszi és Páty között, Kerepes és Gödöllő között, Vecsés után, soroljam még? Addig folyamatos és sűrűn lakott a város eltekintve néhány erdőzárványtól, amit viszont nem kéne szórakozóhelyesíteni, ugyebár.
    Akkor mi a megoldás, ha nem az, ami épp történik, azaz a belvárosban vannak a szórakozóhelyek? Jó közlekedés, viszonylag kicsi, jól megközelíthető terület, a sok iroda miatt estére jóval kisebb lakos/km2 arány, mint kicsit kintebb.
    A belvárosi életnek ez a hátulütője, de van rá megoldás, nem kötelező ott lakni. Én is ilyen helyről költöztem ki az agglomerációba, mert úgy gondoltam, hogy az irányonként kb, fél órával hosszabodó utazást kompenzálja az, hogy tudok éjjelente aludni és reggel rigófüttyre meg fakopáncs kopácsolására ébredek, nem pedig az afterpartyzók hányására.

  • 2009.07.24 13:58:29Bejjja

    valaki itt a gazdasági válságot említette. Ha a válság ellenére az emberek plazmával, meg mindenféle kütyükkel rohangásztak ki a boltokból,többezres játékokat vettek a gyerekeknek karira annak ellenére, hogy lehet hogy a hó végén rágják a kefét, akkor nehogy már egy kávé, vagy egy tea, egy pohár bor anyagi csődbe vigyen valakit.

  • 2009.07.24 13:58:36Sárkányfűárus

    De az sem jó, ha szellemvárossá válik a belváros, ha elköltöznek a lakók elvész a városrész hangulata. Ezt az egész problémát könnyű lenne kezelni, ha meglenne rá a szándék. Pl. a hangszigetelt ablakokat fizethetné a szórakozóhely a légkondival együtt (ha már ablakot nyitni nem lehet sok helyen a zaj miatt). Há' nem?:DDD

  • 2009.07.24 14:01:07Bejjja

    efhábé, ezen a javaslaton én is jót röhögtem. Küldjük ki a turistákat, a munka után beülni akaró embereket, délután egy fél órára lecsüccsenőket a pusztába, amerre valszeg nincs vagy gyér a közlekedés :-) elég abszurd ötlet :-)

  • 2009.07.24 14:04:34efhábé

    "Belegondoltál, milyen hülye demagóg duma, amit leírtál? Szerinted tényleg ilyen egyszerű egyik helyről a másikra költözni? "

    Hirdetés felad, "lakásom eladnám itt és itt, ennyiért"
    Közben hirdetéseket böngész, amott meg emitt, ennyiért mit kap. Mutogatja a lakást az érdeklődőknek, közben ő is nézeget lakásokat.
    Eladja, megveszi, kerít kartondobozokat, csomagol, felhívja a költöztetőket, azok leccucolnak a lakásból, felcuccolnak az új helyre, kicsomagol, örül, este kiül a kertbe/erkélyre/gangra és kurvára örül, hogy nem pont a Vian felett lakik.
    Az égvilágon semmi bonyolult nincs benne, minden ember előadja legalább 1-2 alkalommal életében, vannak, akik ennél jóval többször is...

  • 2009.07.24 14:08:36ciprike

    sárkányfűárus
    azért nem lesz szellemváros, nem költözik el mindenki, hisz van, aki épp ezt kedveli, vannak fiatalok, akik ezért költöznek ide (én is furcsálom, de a cikkből is ez derül ki)
    Amúgy meg sose tiltakoztak a belvárosiak, hogy nekik minden olyan közel van(pl posta, meg millió üzlet), és ott két percenként jár minden, a külsőbb részeken meg (pl nálunk) 15-20 percenként jár a busz,, fél óra alatt jutok a postára. Hát valamit valamiért!
    (mellesleg az én barátnőméknek pl. eszük ágában sincs onnan elköltözni, pedig kicsi gyerekeik vannak, pénzük is bőven, de a kényelem nekik többet ér a csendnél)

  • 2009.07.24 14:10:01efhábé

    "De az sem jó, ha szellemvárossá válik a belváros, ha elköltöznek a lakók elvész a városrész hangulata."

    Mi alakítja a városrész hangulatát? A kelkáposztafőzelék szaga a gangon? Vagy a kívülről látható dolgok? Rendezett portálok, élet az utcán, boltok, szórakozóhelyek?
    Nappal a belvárosban óriási forgalom van, pedig az ott lakók a munkahelyükön tartózkodnak, este a belvárosban óriási forgalom van, pedig az ott lakók a lakásukban tartózkodnak.
    Magyarul az ott lakók pont nem alakítják a városrész hangulatát.
    Semmi sem bizonyítja ezt jobban, mint az esténként kihalt városrészek, települések, ahol a lakásokon/lakóházakon kívül az égvilágon semmi sincs.
    Jellegtelen "szellemvárosok". Tudom, mert én is ilyen helyen lakom, pont ettől jó itt lakni. Nincs élet, tehát nincs zaj sem.

    Ha minden egyes lakás irodaként funkcionálna, akkor is pontosan ilyen hangulata lenne a belvárosnak. Önámítás azt hinni, hogy te ennyire fontos vagy a város életében.

  • 2009.07.24 14:12:24Bejjja

    ciprike, ez a döntés szabadsága. Elérheted amit szeretnél, csak lépni kell, nem pedig arra várni, hogy majd más megoldja helyetted. Én is adtam el és vettem lakást, pedig életemben sose csináltam még, de belevágtam. Költözni is nagyon sokszor költöztem, albérletről albérletre, mivel egypárszor nagyon belenyúltam a sz@rba. De nem ültem benne mint a dunsztban, hanem léptem.

  • 2009.07.24 14:14:33ciprike

    efhábé
    azért ennyire nem mindenkinek egyszerű(gondoltál arra, hogy nem mindenki egészséges és fiatal?)
    Mindenesetre tényleg könnyebb egyszer átpakolni-főként nagyobb helyre!!-, mint évtizedeken át balhézni és jelentgetni a hivatalokban és mérgelődni - na meg tűrni a zajt, mert ez az eredeti probléma)

  • 2009.07.24 14:14:50Bejjja

    Önkormányzati bevételek:

    1. vagyoni típusú adók: pld építményadó, telek adó, stb
    2. kommunális adók: pld idegenforgalmi adó
    3. helyi iparűzési adók
    4. Saját bevételek: (82.§)
    • törvényi keretek között a települési önkormányzatok által megállapított és kivetett helyi adók (vagyoni típusú adók: telekadó, építményadó; kommunális adók: idegenforgalmi adó, a vállalkozók és a magánszemélyek kommunális adója; helyi iparűzési adó.)
    • saját tevékenységből, vállalkozásból és az önkormányzati vagyon hozadékából származó nyereség, osztalék, kamat és bérleti díj;
    • illetékek, melyből az önk.-k tv. Szerinti megosztásban részesednek.. Módjáról az éves költségvetési tv. Dönt.
    • átvett pénzeszközök: az államháztartás rendszerén belüli alrendszerektől azzal a céllal, hogy az önk. Az adott gazdálkodó szervezet szempontjából is fontos infrastrukturális, intézményi fejlesztéseket hajtson végre, illetve ilyeneket működtessen;
    • az önkormányzat területén kiszabott és onnan befolyt környezetvédelmi és műemlékvédelmi bírság külön jogszabályban megállapított hányada;
    • az önkormányzatot megillető vadászati jog haszonbérbe adásából származó bevétel;
    • átvett pénzeszközök;
    • a tanácsok által alapított és felügyelt – nem közüzemi vállalatok – értékesítéséből származó összeg meghatározott része;
    • egyéb bevételek (működési-, ár- és díjbevételek, fejlesztési célra átvett pénzeszközök).

    Átengedett központi adók: (83.§)
    • a magánszemélyek jövedelemadójának meghatározott része;
    • az egyéb megosztott adók (gépjárműadó, termőföld bérbeadása, környezetvédelmi bírság).

  • 2009.07.24 14:17:53shinigami

    ciprike
    en a 16ban laktam es bekoltoztem a 6ba
    talald ki h miert
    sztem az nem furcsa ha az ember nem akar napi 1-1,5 orat utazgatni (ejjel megtobbet mondjuk)
    most abszolut semmi gondom a zajjal siman nyitott ablaknal alszom pedig a liszt kb 2 sarok es nagymezo,korut sincs nyilvan messze...

  • 2009.07.24 14:20:27Bejjja

    Szóval, ha a kerületben megölik a vállalkozásokat, akkor hamar kiürül a kassza, elszegényedik a kerület, leamortizálódik a környezet, leértékelődnek a lakások, az elhagyott üzlethelyiségeket birtokba veszik a hajléktalanok, és még sorolhatnám. Csak nézzük a külső kerületeket, ahol lepusztult minden, nincs egy szép utca üzletekkel, nincs rendes park, nincs semmi, csak omló vakolat, lepusztult gyár, és egy réteg, aki sok mindenkit zavar. Lakjatok ilyen helyen egy hónapot, és mindjárt nem lesz akkora ügy a VI. kerület forgalmassága.

  • 2009.07.24 14:20:55ciprike

    bejjja
    igen, erről beszélek
    Leszámítva pár idős beteg embert, akiknek se ereje se eszköze a költözéshez, mindenki tehet ellene, ha nem tetszik a szutyok, s a belvárosban legalább el tudja adni az ingatlant, s megkapja az árát.
    Azok miatt pedig kár kitiltani mindenkit a belvárosból éjjelre, akik csak balhézni szeretnek (jönnek a turisták, s este a múzeum után 8-kor lefekszenek aludni?nem valószínű)

  • 2009.07.24 14:25:42ciprike

    shinigami
    gratulálok, jól döntöttél!
    mindenkinek a maga igénye szerint! én is élvezem a csendet és nem zavar, hogy nincs 2 percre minden!
    én csak azt mondtam, hogy mindennek van előnye és hátránya. vmit vmiért. Olyan nincs, hol minden legyen közel, de iszonyú csend is legyen, járműt meg embert se lássak

  • 2009.07.24 14:27:28shinigami

    en csak azt nem ertem h ezt masok miert nem kepesek felfogni...

  • 2009.07.24 14:31:51Sárkányfűárus

    Erről van szó. Kompromisszumokat kell kötni. A belvárosban lakni egyrészről nagyon jó, másrészről megvannak a hátrányai. Kinek mi fontos.
    Sokkal nagyobb gondok vannak itt a szórakozóhelyeknél, a forgalom, a légszennyezettség, a mocsok pl. Úgyhogy hagyjuk már ezt, mondom, úgysem lesz itt csendrendelet, és ilyen formában ne is legyen, ez nem megoldás senkinek.

  • 2009.07.24 14:32:43kényszerbagoly

    Indapass!!Hol a kommentem?

  • 2009.07.24 14:34:29ciprike

    jó, hát mi nagyjából eldöntöttük, akkor most foglalkozhatnánk a lényegesebbel: levegő!
    De sajnos nem mi vagyunk az illetékesek

  • 2009.07.24 14:36:03Bejjja

    A Rákóczi úton rengeteg olyan épület van, ahol egykor menő, forgalmas üzletek, egyéb helyek voltak. Ma mi maradt? Feketedő falú épület a romló állagú lakásaival, amit a tulajok ugye nem tudnak felújítani. Az épület aljában pedig plakátokkal teleragasztott koszos kirakatok, néhol betörve, kapualjban pedig hajléktalanok csöveznek, hugyoznak. Jó ez a lakóknak? Nem szeretnék inkább felújítva tudni a házat, tisztántartva, biztonságosan?

    Tudjátok mit? Inkább egy kávézó, egy üzlet, egy bár, vagy hotel, tudomis én, minthogy ennyire lepukkanjon egy környék.

  • 2009.07.24 14:38:10Bejjja

    kényszerbagoly, néhány kommentem nekem is eltűnik. Lehet hogy cenzúráznak, mert nem elég liberális gondolatot mertem leírni :-)

  • 2009.07.24 14:39:46Bejjja

    ciprike, engem is jobban érdekel, hogy a XXI. században Zugló polgármestere miértisnem tünteti el a macskakövet két legforgalmasabb útvonalon: Nagy Lajos király útja, és Thököly út. Egy álló nap rázatnám az urat ezeken az utakon, úgy, hogy a tüdejét is kiköpné.

  • 2009.07.24 14:42:41ciprike

    bejja
    na igen, erről is írtam az elején, vizelő hajléktalanok 20 éve is voltak. Ha már zaj meg tömeg van, inkább egy kulturált kávézó, mint randalírozó- vizelő- székelő alakok a ház aljában
    (az érvényesen működő üzleteket még némileg lehet kordában tartani, de a hajléktalanokat, akiknek nincs vesztenivalójuk(jól járnak szinte egy kis dutyival télen) egyáltalán nem lehet szabályozni!
    Ezt kéne látni az ott lakóknak,h. ha ezek a helyek bezárnak, a helyükre költöznek a hívatlan vendégek, a szórakoznivágyók pedig továbbra sem mennek ki a XVII. ker szélére, csak marad a lakás, park,stb, ahonnan még több zaj lesz

  • 2009.07.24 14:45:04ciprike

    bejja
    igen, a Thökölyn járok olykor, tényleg hihetetlen, hogy a főváros egyik legfontosabb útja rosszabb, mint sok falusi utca

  • 2009.07.24 14:51:23shinigami

    mondjuk a nagy lajoson vagy 300m macskakoves abba azert nemkene belehalni

  • 2009.07.24 15:19:41Bejjja

    shinigami, lehet hogy nem halok bele, de szétrázza a kocsimat, szétrázza a buszokat. És bocsi, de ha már lakóparkok tömkelegét húzzák fel a környéken, akkor minimum az utakat is meg kéne csinálni. És 2009-ben nehogy már egy forgalmas útvonalon szétharapjam a nyelvem útközben

  • 2009.07.24 15:27:38kényszerbagoly

    Na, ismét második terítés! Szóval azt írtam Bejja :-), hogy persze, hogy akarata ellenére mindíg nekirugaszkodik az ember, mert nekünk mégis teljesen tönkreteszi az életminőségünket ez a balkáni Brodway,ugyanakkor nem akarunk /mert nem vagyunk hülyék/ 10 órás általános bezárást sem. A Brodway színházi negyed eredetiben, kulturált szórakozóhelyekkel és nem hányásturizmussal!
    Azt is írtam, nem neked címezve, hogy szánalmas ez a nyugdíjasok ellenes hörgés /akik ezt teszik, valószínüleg már most tele vannak lágy kis agyi gócokkal/, még az a szerencse, hogy többségük nem olvassa, hogy mindenért ők a hibásak.Én pl.munka miatt minden nap 5-6 között kelek és átlagosan 4-ig nem lehet elaludni a mindenen átszűrődő dobszó miattt /füldugó sem segít/ és az utcán randalírozók okán.
    Dn

  • 2009.07.24 15:36:37kényszerbagoly

    Na eddig már sikerült! Azt is szeretném elmondani, hogy pár éve a mulatók valóban szinház körüli szórakozást tartották szem előtt /persze ott dizőz énekelt-most munkanélküliek/az éttermekben cigányzene szólt-hungarikum, most munkanélküliek-.A környező országokból nem jöttek a hányásturizmus hétvégi vendégei, hogy mindazt megcsinálják itt nálunk, amit hazájukban nem lehet.
    Azt szeretnénk, ha a vendéglátósok nem itatnák seggrészegre őket, ha a "kávéházuk/vendéglőjük előtti területen saját távozó vendégeik purparléit
    megakadályoznák, ha a taxisok éjjel nem rendeznének egyéni hangerő koncertet saját autóikból. Ha az önkormányzat nem adna működési engedélyt diszkóknak, mert azoknak városon kívül a helyük...stb

  • 2009.07.24 15:39:45Bejjja

    Egy nagyon idevágó blog:

    http://greyhound.blog.hu/2009/07/24/el_lehet_menni_budapestrol_keremszepen

    Verók úr, miért is ártalmas egy Budapest Parádé és egy melegfelvonulás miért nem?

  • 2009.07.24 15:45:19Bejjja

    Hát, szerencsére én nem vagyok munkanélküli /egyelőre/, szóval egy másik vendégkörhöz tartozom. Bár mostanában ritkábban érek rá egy kicsit csavarogni, több a kötelezettségem. De szeretek Budapesten sétálni és beülni hangulatos helyekre. Ezt is szeretem Budapestben. A belváros az én városom is, az én adómból is építik, nemcsak azoké és azokéból, akik konkrétan ott laknak. Szóval legyen a város olyan is, amilyennek én is szeretem.

    Kényszerbagoly, a belvárosnak azokon a részein, amikről beszélek, én nem nagyon látok olyan állapotokat, amikről itt ír egy-két ember. Persze biztos történik olyan, de nem tartom jellemzőnek, pláne az elmúlt években, hisz nemrég újították fel azt a részt. És látom hogy most is zajlanak.

    Na mennem kell, mindenkinek jó hétvégét kívánok. "integetősszmájli"

  • 2009.07.24 15:47:27kényszerbagoly

    Nem az a kérdés, hogy felszántani, vagyyyy marad minden a régiben, hanem az, hogy a profit rovására / no nem nagyfokú, csak némi/lehet-e europai körülményeket teremteni a szórakozásban /lásd London, Prága, Párizs,Amszterdam stb./

  • 2009.07.24 15:49:05kényszerbagoly

    Te jóindulatú vagy Bejja, érts meg azért nem látod, mert olyankor már alszol, mi is azt szeretnénk!

  • 2009.07.24 15:51:44goriot

    dmm: a napheggyel mi volt a baj? napalm, az kellene ide különben... legalábbis az agyakba...

  • 2009.07.24 15:55:16kényszerbagoly

    Goriot! Ha csak a tiédben esetleg gyúló fényre érted, akkor a tiédbe mindenképpen!

  • 2009.07.24 16:03:48kényszerbagoly

    Péntek van! Ügyvédbojtárok,bértollnokok irány a Balaton!
    Holnap is lesz nap, és akkor az Index a tőle újabban megszokott "objectivitással" ír 1-2 felvezető cikket a tömegesen várható munkanélküliségről, a kieső bevételekről, a tovaszálló világvárosról, az ingatlanok áráról.Lehet, hogy arról is olvashatunk, hogy a házakat a tereket avendéglősök hozták rendbe, sőt a gyerekem pelenkáját is ők cserélik, no viszlát!

  • 2009.07.24 20:38:35sanpedroy

    Már várom a kijárási tilalmat is! Mi az, hogy megmondják hol lehet kocsma vagy vendéglő és meddig tarthat nyitva... Ez demokrácia? Akit zavar költözzön kertvárosba, vagy maradjon a bűzös belvárosban :D Egyébként szopacs lesz szerintem a belvárosi ingatlantulajoknak , drasztikusan csökkenni fognak az ottani ingatlanok árai és az üzlethelyységek bérleti díjai! Dehát ilynek vagyunk mi magyarok , elöbb cselekszünk aztáén gondolkodunk!

  • 2009.07.24 20:41:12sanpedroy

    kényszerbagoly merész dolog párizst és londont budapestel egy lapon említeni! HAbár ha jobban elgondolkodom , akkor párizs eléggé kutyaszaros és büdös :) nem is volt rosz gondolat :) hasonlít... _D _D _D

  • 2009.07.24 21:07:40Lizzke

    Sanpedroy
    "élni és élni hagyni".

    De ne aggódj, nem fog történni semmi. Ihatsz amennyi belédfér. Akkkárhol. Ahol csak akarsz. Aztán dj egy áriaestet a lakóknak, dögöljenek meg! Kultúrát nekik, úgyvan! Ne aludjanak, ha volt pénzük meg pofájuk ott lakni!

    Ez a nagy eszmefuttatás, ugye? :-)
    Piti.

  • 2009.07.24 23:45:00El Argentino

    Bu-tapestet nem lehet beírni?

  • 2009.07.26 08:52:30szottyadt

    Wellsystem és ahhoz mit szólsz, hogy vidéken a lakótelep közepén állatokat tenyésztenek, kakasokat, amik ugye éjszaka kettőtől üvöltenek, és ugye nem számít ám az, hogy állampolgári jogod lenne pihenni a meló után, vagy beteg embereknek, vagy idős embereknek, vagy gyerekeknek! áááááá az nem számít ugye? Akkor mi a faszt buborogtok, hogy szegények vagytok ha egész éjszaka csak dorbézoltok??!!hm?? Pofátokat befogjátok dorbézoló pestiek, és egy kibaszott kurva szavatok nem lehet!! Még szép, hogy nyugodtan akarnak élni aludni azok az idősek vagy fiatalok vagy akár kik!! Az volt az idióta, aki oda engedte ezeket a barmokat!! És bizony lakó pihenő környezetben ilyen nincs külföldön!!!!!!!!!!!! Szálloda nyaralóhely az más! De még szállodáknál sincs ilyen!!Talán osztályon alulinál. Én nem tapasztaltam.LAKÓ PIHENŐ ÖVEZET!! Ahova ugye még autóval sem mehetsz be csak ha madzagon húzod magad után! Persze Európából Magyarországra jönnek bulizni, eszméletvesztésig, törni zúzni, okádni üvöltözni!! Mert ugye otthon nem lehet mert szétrúgják a valagát!! De tudják, hogy itt mindent lehet mert, buta sötét emberek nem tudnak emberbarát törvényeket alkotni! Itt száguldoznak kocsijaikkal, baleseteket okozva, ahogy átlépik a határt, hazaérnek, vigyázzba vágják magukat!
    Akkor hol is itt a hiba?? Javaslom a felüllakóknak, hogy egy pár vödör szart öntsenek a nyakukba!DDDDDDDDDD És sajnálom őket!:(( Buta ország, buta kultúrával!!

  • 2009.07.26 13:30:49efhábé

    Kényszerbagoly, itt vannak az európai körülmények:
    http://index.hu/gazdasag/vilag/2009/07/26/europa_nagyvarosaiban_nincs_csendrendelet/

    Sehol nincs ilyen faszság, mint amit a Terézváros készül elkövetni.
    És igen, pontosan tudom, milyen egy szórakozónegyed közepén lakni, a Krúdy utcában laktam jópár évig, pont a Darshan mellett (meg még kb. 5-6 másik szórakozóhely közvetlen közelében).
    Elköltöztem, mert zavart. Más meg örömmel vette meg a lakásomat, mert őt meg nem zavarja, sőt, élvezi, hogy pörgés van körülötte.
    Nem is értem, miért nem a saját körülményeiteken akartok változtatni, miért másokat akartok variálni, hogy nektek jó legyen? Tessék magatoknak megcsinálni a tutit, nem pedig másokat kényszeríteni arra, amit ők nem akarnak.

  • 2009.07.28 07:57:20Lizzke

    Megint nem lehetett aludni a "zenéléstől"-ha ez az.
    Elhatároztam-,mint már annyiszor, hogy felkelek, felöltözöm, s lemegyek. Megkeresem a felszolgálót-a vezetőt-a tulajt-az atyaúristent is, és elkelzdek k.rva hangosan üvölteni a fülébe, hogy "N E M T U D O K A L U D N I T Ő L E D H Ü L Y E G Y E R E K!!!!
    De aztán az álom elnyomott, mint mindíg, nagy nehezen. Álmomban egy büdős, cukrászdának álcázott csehóban, lengőágyon ringatott egy főpincér.

  • 2009.07.28 08:22:06mokkaczuka

    Én a magam részéről minden este benyomok egy Immovane-t és ráiszok két-három sört, innentől kezdve engem az se érdekel, ha maga a hétfejű sárkány erőszakolja meg Godzillát az ablak alatt... :) de azokkal a hozzászólókkal értek egyet, akik szerint 1. A legmodernebb hanxigetelésre van szükség (a legmodernebb az, amitől a ricsaj nem hallatszik ki), 2. járőrökre van szükség, mégpedig gyalogos rendőrökre ezeken a helyeken, akik miatt majd csendesebben vigadnak.

  • 2009.07.28 12:35:46hivatasos megmondo

    Igazi szar ez az egész.

    Ki a francot érdekelnek a nyugdíjasok? Ha valaki viszi az unokát reggel hétre az oviba, bölcsibe, utána főz-mos-takarít, akkor OK.

    Ha nem?
    Akkor tud aludni nappal is, délután, vagy amikor akar. Ja, hogy ő nem spanyol, a génjei nem ehhez vannak hozzászokva? Ki a szent szart érdekel? Nincs gyerek, nincs társadalmi haszon. Ennyi. Kapsz nyugdíjat, kussolsz.

    Aki akar aludni, az tud.
    Nem hiszed el? Maradj fenn három napig. Mindenféle szer nélkül! És majd meglátod.

    Én is a Nagymezőnél lakom. Egész éjjel zene, néha fölöttem a hostel-jellegű apartmanban a részeg fiatalok énekelnek ki az ablakon ordítva. Ha zavar, az max azért van, mert már harmadszor éneklik ugyanazt a strófát, és KURVA hamisak :)

    Hajnal háromkor az egyik megkattant rossz lelkiismeretű vén szar, aki síri csöndben se tud aludni, elkezd ordibálni a nemlétező lakótársával, akinek ki tudja, milyen szerepet ideologizált.

    Namost én ERRE nem tudok aludni.
    Nem a zaj zavar... Ha ordítást hallok, mindig azt hiszem - mert van AGYAM -, hogy valaki bajban van. Hetekig azt hittem, valaki veri a nagymamáját, mire felvilágosítottak, hogy ez egy idióta.
    Bezzeg engem tizedannyira hangos zenénél már savaznak hajnal 1kor. De vele "nem lehet, mit csinálni".
    Nekem meg valamelyik önjelölt párttitkár írt a lakóközösség nevében levelet, hogy ha nem értem meg, nem vagyok idevaló.
    Persze baszott aláírni, odaírni a nevét.
    Nem mondom. KURVA jól tette.
    Ha megtalálom, megfojtom.

    Vagy másik. Van, hogy éjjel dolgozom. Nappal aludnék. Érdekel valakit? Nem.
    Reggel hatkor szemétszállítás. Csattognak. Nem zavar - közérdekű üzem, valószínűleg egy zsák légy meg egy pestisjárvány jobban kikészítene.

  • 2009.07.28 12:42:13hivatasos megmondo

    Ami viszont zavar (kiskáté: "felbasz"):
    Van egy étterem szemben. Hozzák az árut rendszeresen. A parkolási helyzet valahol az "insane" és a "mayhem" között húzódik. Az áruszállító hát, megtermett, de kulturált roma úriember, gondolja, gyorsan bepakol, aztán menne is, lehúzódik az út szélére.

    Mögötte jön a teffedt dzsippó Lujzi a faszijával (szintén zenész). A spiné nem tud vezetni, azt hiszi, IFA-val van, nem fér el, és dudál. Kiordít az ablakon:

    - Há húzzá mán árréjbb!

    Emberünk válaszol: "Egy pillanat!", na a zenésznek több se kell, kipattan az ostoba kurvája mellől (eddigre már az ablakban álltam), és telibeveri az áruszállítót, ordítván "Miákurvaanyádván???"
    Na, ő se volt rest, indult az adok-kapok... :D

    Frankón ki kellett ordítanom az ablakon, egy pisztollyal hadonászva, az illetők édesanyját, a ravatalozót, némi szexuális aktust, valamint azt a folyamatot emlegetve, ami leginkább megmaradt az ötvenhatos dokumentumfilmekből.

    Hiába, no, a kultúra ragadós.
    De legalább hatásos volt.

  • 2009.07.28 13:49:37zsóóó

    Én például angliában élek (mondjuk nem london) és itt kajak 5 méterenként állnak a rendőrök az ilyen tipusú utcákban és szerintem ez így tök jó, vigyáznak arra, hogy sikítva rókázzon mindenki, mert zavaró, hanem azért ugye egy ittas ember agresszív is lehet, illetve ha beájul a sarkon könnyen "elveszítheti" mindenét... amugy én például 10 előtt nem vagyok hajlandó elindulni sehova szórakozni, mert előtte beszélgetünk, összeszedjük egymást, meg ilyesmi..esetleg valamelyikünknél közösen főzünk és eszünk egy vacsit indulás előtt...mondjuk amugy itt 3-kor bezár minden...kivéve a legjobb hely, az 4-ig van :D

  • 2009.07.28 13:51:10zsóóó

    kimaradt egy "ne" a harmadik sorból bocsi :D

  • 2009.09.25 13:24:04Tucsok84

    "A forgalom utáni adóról meg ugye tudjuk, hogy ilyen gyakorlatilag nincs, mert mikor kaptál a sörödről számlát?"
    ez most komoly a standolás, mint fogalom mond valamit? még ha csalnak is a számlákkal, valahogy meg kell venni alkoholt, amin ott az áfa és a zárjegy. vagy gondolod tartozik, minden szórakozóhelyhez egy szeszfőzde is?

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Mi ez?

Október elején elkezdődött az iratismertetés Hagyó Miklós volt MSZP-s főpolgármester-helyettes és húsz társa (több BKV-s vezető, valamint a főpolgármester-helyettes munkatársai) ellen indult eljárásban.

Tovább
Dokumentumlista:

Parkolási szégyenfal

Friss kommentek

Keresés