HÉV-kijelzők: pocsék árut, drága pénzen

2010.02.11. 06:55

Információink szerint a BKV szerdai feljelentését egy olyan utastájékoztató beruházás kapcsán tette meg, ami egyrészt indokolatlanul drága volt, másrészt rengeteg utas panaszkodott rá.  A milliós plazmatévék számok helyett gyakran csak azt a szöveget írták ki a szentendrei (és a csepeli) HÉV megállóiban: Figyelje a menetrendet!

Kérjük, figyelje, mit ír a tábla!
Kérjük, figyelje, mit ír a tábla!

Mint arról beszámoltunk, a BKV jogi igazgatója szerdán bejelentette, hogy a cég újabb feljelentést tett a rendőrségen, ezúttal a szentendrei HÉV kijelzőinek beszerzésével kapcsolatban. A mintegy 150 millióért vett utastájékoztató rendszer már két éve borzolja az utasok idegeit.

A szentendrei HÉV rekonstrukciója 2005 júniusában kezdődött és 2007-ig majdnem 5 milliárd forintot költöttek rá, elsősorban a biztosítóberendezések felújítására. A beruházás része volt eredetileg az új elektronikus utastájékoztató rendszer is, ám ez az elem végül kikerült.

Az utastájékoztató táblák megújításának ötletét később Balogh Zsolt, akkor még csak majdani vezérigazgató-helyettes hozta vissza. A vilámgyorsan lezavart közbeszerzési eljáráson a CC Soft Kft. nyert. A cég jelenleg felszámolás alatt áll, korábban pedig az Origo cikke szerint furcsa párttámogatási ügybe keveredett.

A mintegy 150-200 milliós kijelzőcsere kapcsán ajánlatot kértek több cégtől, de furcsa módon a nyugati cégek olcsóbb és strapabíróbb berendezései nem kellettek, helyette kereskedelmi (áruházi) forgalomban kapható plazmatévéket vett a társaság, amelyek ráadásul külön-külön számítógépes vezérléssel rendelkeztek.

A fémkeretbe tett monitorok próbaüzem nélkül kaptak teljesítésigazolást, ezért hiába rengeteg velük a gond, nincs rájuk garancia sem. A saját vezérlési rendszer miatt pedig nem tudnak hálózatban működni.

A kijelzőkre számos panasz érkezett a BKV-figyelőre is.

Press ENTER!
Press ENTER!

Ez a kép az Árpád hídi megállóban készült. Készítője felteszi a kérdést: ki és mikor fogja megnyomni a végső ENTER-t erre az elődjénél rosszabra sikerült modernizálásra?

Egy másik utas arra panaszkodott, hogy az új rendszer buta. Egy harmadik háborgó utasnak a BKV tavaly nyáron azt válaszolta, hogy még tart (két éve) a próbaüzem. Annak befejezéséig a kijelzőkön folyamatos fejlesztéseket végeznek.