További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Olvasónk a Boráros téren mérgelődött hétfő reggel, mert - mint később kiderült baleset miatt - nem járt a villamos, ám információt nem sikerült kinyernie a recsegő hangosbemondóból. Megkerestük a BKV-t, ahol elmondták, hogy a tájékoztatás megfelelő, legfeljebb eseti problémák lehetnek.
A mai napon reggel 07:40 körül a 4-6-os villamosok nem közlekedtek a Blaha Lujza tér - Móricz Zsigmond krt.-Fehérvári út végállomások között, írta hétfőn olvasónk, Milán. Az hozzávetőleges okot nem kötötték az utasok orrára.
Mint olvasónk hozzátette, a múlt héten jelezte a BKV-nak e-mailben, hogy a Boráros téren a hangos utastájékoztató berendezés nem működik megfelelően (recseg). A recsegő hangosbemondó miatt hétfőn is tanácstalanul álltak az utasok a megállóban, szövegpredikcióval kellett kikövekeztetni a zajból a hasznos jeleket.
Ha rendesen hallatszott is volna, hogy mit mondanak, az még nagyobb káoszt okoz, mert a Boráros téren a dél-budai végállomás - Blaha Lujza teret emlegették, de célszerűbb lett volna a végállomások nevét mondani, hogy a területen nem ismerős utasaik is tudják miről van szó, folytatta Milán.
A beszámoló szerint a Ferenc körúti metróállomáson ugyan hallatszott a beszéd, de ott már csak budai végállomást mondtak a metróról leszálló utasoknak. Még jó, hogy mindkét végállomás Budán van.
Olvasónk szerint a pótló buszok a villamossávban a Combinók kerülgetése helyett az autók között araszoltak, így a Boráros tér - Ferenc krt. útvonalon két szinte üres pótlóbuszt is lehagytak, amin 173E jelzés volt. Gondolom azt hitték, hogy a tanácstalan utasok majd 4-6 V-t olvasnak ki a 173E-ből, micsoda pompás havariaterv és szervezés, tette hozzá.
Végül leírta, hogy a Ferenc körúti metró lejáratnál persze ment a fizetni akarók molesztálása, ahelyett, hogy a fogdmegek az utazásban segítették volna a BKV-hoz még nem hozzászokott utasokat.
BKV: előfordulhatnak eseti jellegű problémák
Megkerestük a BKV sajtóosztályát az ügyben, ahol a következő választ kaptuk: a villamosmegállókban elhelyezett akusztikus utastájékoztató berendezések működőképességét heti rendszerességgel ellenőrzik.
Az előző héten az utastájékoztató eszközök vizsgálata során több megállóban is műszaki problémát észleltek a BKV munkatársai, amelyeket viszont április 28-án a Távközlési Szolgálat szakemberei elhárítottak.
Az utasészrevétel alapján hétfőn nem sokkal dél után a hangosító berendezést újból letesztelték, és megállapították, hogy a kiadott utastájékoztatási szöveg tisztán hallható, jól érthető. Hozzátették ugyanakkor, hogy a rádiós elven működő hangosító eszközök használata során előfordulhatnak eseti jellegű problémák is, melyek nehezítik az érthetőséget.
A BKV tájékoztatása szerint a 4-6-os villamosok hétfői zavara idején – a levélben foglaltakkal ellentétben – többféle utastájékoztató szöveget adtak ki, a „dél-budai végállomások” megjelölés és a végállomások konkrét megnevezése felváltva hangzottak el 2-3 percenként.
Eszerint a szövegben elhangzott az is, hogy a pótló járművekre a 906-os éjszakai buszmegállókban lehet felszállni. A kiszámíthatóság és a kommunikáció egyértelműsége miatt jelölték ki az éjszakai buszmegállókat a pótló járművek megállóhelyeiként.
A 173E vonalról mindössze egy buszt csoportosítottak át, amely viszonylattáblákkal közlekedett. Első villamospótló autóbuszként 7.25 órakor indult el a Móricz Zsigmond körtérről a Blaha Lujza tér irányába, s a járművezetőnek a végállomásra történő beálláskor a járműre felszálló utasok nagy száma miatt nem volt lehetősége a viszonylatjelző táblák eltávolítására és elsődleges szempontként azt tekintette, hogy az utasok mihamarabb tovább tudjanak utazni. Hangos utastájékoztatás segítségével azonban tájékoztatta a megállóhelyeken várakozó utasokat a közlekedési útvonalról.
A 22, villamospótlásra átcsoportosított autóbusz közül 10 darab igényelt táblafelszerelést, (a többi rendelkezett valamilyen típusú kijelzővel), melyek közül 9 járművet a helyszínen elláttak megfelelő viszonylatjelző táblával.
A nagykörúton történő villamospótlásnál gyakori gond, hogy a síneken vagy a közúton zajlik-e a buszközlekedés. Hétfő reggel a Blaha Lujza tér irányú buszok a dugóban álltak, míg a Móricz Zsigmond körtér felé haladó kocsik a síneken közlekedtek.
A BKV ígérete szerint a jövőben – akár a biztonsági őrök bevonásával is – fokozott figyelmet fordítanak a hétfőihez hasonló havaria alatt az információáramlás segítésére.
Hétfőn délelőtt álltak a 4-6-os villamosok a VIII. kerületben, a József körúton. A villamosforgalom azért szünetelt, mert a József körút és a Baross utca kereszteződésében egy autó összeütközött egy villamossal.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.