Konrád
9 °C
21 °C

Leleplezheti a hamis igazolványt a BKV-ellenőr

2010. 05. 19. 20:26

Hamisigazolvány-felismerő készülék, több, és igazoltatási joggal felfegyverzett ellenőr, titokzatos és olcsó jegyellenőrzési rendszer – ezek a BKV-nak a bliccelők ellen hamarosan bevetendő titkosfegyverei.

A BKV 33,1 milliárd forintos kintlevőséget gyűjtött össze az elmúlt tíz évben, hangzott el egy, a BKV székházában tartott sajtóbeszélgetésen, amin a cég kommunikációs, értékesítési és jogi igazgatói is részt vettek.

A bliccelők elleni küzdelemben több jelenleg is használt eszközt vet be a cég, elhangzott például, hogy a következő három hónapban a 450 fős ellenőri csapatlétszám 15 százalékkal növekszik, valamint további - nem túl zsúfolt - vonalakon is bevezetik az első ajtós felszállást és jegyellenőrzést.

Új elem a bliccelők elleni harcban, hogy a BKV olyan kézi berendezéséket szeretne vásárolni az ellenőröknek, amivel egyből kiderülne, hogy a bliccelő által bemutatott igazolvány lopott vagy hamis-e. Régi vágyát továbbra sem adta fel a BKV, hogy az ellenőrök korlátozott hatósági jogokat kapjanak, azaz joguk legyen igazoltatni.

Elhangzott egy titokzatos terv is, hogy a BKV a drága elektronikus jegyellenőrző rendszer helyett valami új, és olcsó dolgot talált ki, de erre még a menedzsment nem adta álsását, ezért titkos.

Egyszerűsödött a BKV dolga a behajtás során is, hiszen 2009 decembere óta egységesen 1 év az elévülési ideje a bírságnak minden járműtípuson. Mielőtt valaki megörülne, a BKV jogi igazgatója elmondta, hogy az elévülési idő kitolható.

Az 1 év ugyanis a cég szerint arra vonatkozik, hogy a pótdíjazás napjától ennyi ideje van a BKV-nak arra, hogy levélben jelezze: a pótdíjat fizessék be. Ha ezt az pótdíjazástól eltelt idő 364. napján teszi, akkor onnantól újra ketyeg az 1 év, ha két nappal később, akkor viszont már nem követelhet egy fillért sem.

Van aki jelzálogot kapott, van aki letakarítaná a pótdíjat

A jogi igazgató szerint ahhoz az elvhez igazodnak, hogy a tartozás nem évül el, ezért továbbra se csodálkozzon senki, ha a BKV, vagy a BKV nevében eljáró ügyvédi iroda levelet ír neki egy több éves tartozásról. Ha az utasnak ez nem tetszik, megtámadhatja a BKV-t a bíróságon, ahol a cégnek kell bizonyítani az igazát.

Jelenleg 70 ezer pótdíjas peres ügye van a BKV-nak, és 11 ezer végrehajtás van folyamatban megnyert perek után. A végrehajtás során munkabérből tilthatnak le, ha ilyen nincs, kimegy a bírósági végrehajtó a lakásra, és az ingóságokat próbálja lefoglalni, ha pedig tv, bútor sincs, akkor a lakásra vagy lakásrészre terhelnek jelzálogot.

Tájékoztatás szerint a BKV a perek 75 százalékát nyeri meg. A perek vagy az előkészítésük során belső adatbázisok adatait hasonlítják össze, igazságügyi írásszakértőt alkalmaznak.

Van, aki már a folyamat közben fizetne, de nem tud. Egy adós felajánlotta, hogy járműveket takarít egészen addig, amíg le nem tudja az adósságot, de a BKV gondolkodik a felajánláson. Pedig ha ezt rendszerré tudná tenni, két legyet is üthetne egyszerre.

Nem mindenki ennyire szegény vagy makacs. Megtudtuk, hogy a pótdíjas felszólítások 57 százaléka 8 nap alatt, a 74 százaléka pedig fél év alatt rendeződik. A többi ügy megy a bíróságra. A pereskedés nem kifizetődő, de presztízskérdés a BKV szerint. Tavaly ugyanis bírósági úton mindössze tízmillió forintot tudtak behajtani, a perek költsége viszont ezt is meghaladta.

Hozzászólások (100)

  • Athos2010.05.20 01:30:01

    Nem tíz százalékkal kéne növelni az ellenőrök számát, hanem kb 400%-al.

    6 éve bliccelek a BKV-n, évente átlagosan 3x kapcsolnak le az ellenőrök. A bírság összege olcsóbb, mint a bérlet. Ha 4xennyi ellenőr lenne, 4x gyakrabban kapnának el, akkor már megérné bérletet venni.

  • kovácske2010.05.20 01:59:58

    egyébként senki nem szereti, ha bliccel és megfogják. ez az egyik oka az orkozásnak, meg utálkozásnak. a másik ok meg persze az, hogy voltak (vannak?) esetek, amikor az utas megtett minden tőle elvárhatót, hogy érvényes jeggyel/bérlettel utazzon, a bkv meg komcsi hivatalhoz hűen ennek ellenére szívatta. tegye fel a kezét, akit diákként nem szívattak meg egyszer sem érvényes bérletszelvénye ellenére azzal, hogy tankönyvekkel teli táska és ellenőrző füzet van nála (meg láthatóan 15 éves), de mert a diákja nem volt lepecsételve (a suli tanulmányi osztálya késett vele egy hónapot) feltartóztatták és megbüntették.
    még rosszabb a bliccelési morál szempontjából a szúrópróba szerű rendszer, hogy vagy jön ellenőr, vagy nem, vagy elkap, vagy nem. a bkv saját magának idomította be a bliccelő majmokat az elmúlt 25 év alatt.
    viszont a metróban a BEmenetelt ellenőrző ellenőrök az első ésszerű megoldás a normális utazási morál knevelése érdekében (akkor is, ha sokkal jobb lenne ugyanerre a mágneskapu állomásonként egy biztonsági őrrel.)

    utaztam már olyan k-európai országban, ahol a jegyellenőrzés úgy nézett ki, hogy két megálló közt lehúzódott a tömött busz, felszállt 4 ellenőr és végignézett 5 perc alatt mindenkit, aztán leszálltak a 2 bliccelővel, akikkel onnantól az ellenőrökkel együtt járó egyenruhás rendőrök intézték a papírmunkát, a busz meg ment tovább.

  • kovácske2010.05.20 02:02:43

    athos: egyébként nem az ellenőrük számát kellene növelni, hanem az adószedőkét. ha mindenkitől beszednék a bérlet árát adóban, az se bliccelne, aki akar.

  • Dromedár2010.05.20 02:24:37

    kovácske:
    és mi lenne azokkal, akik nem használnak tömegközlekdést?

  • Athos2010.05.20 02:30:08

    kovácske: egyetértek, azokét is. de nem a bérlet miatt. ott is ugyanez van, olyan ritkán bukik meg a feketéző, hogy megéri elsummantani az adót.

    Van olyan ismerősöm, aki feketén legalább negyedmillát vág zsebre havonta, aztán befizetteti a nagyanyjával a 6000TB-t, meg a DH részletet. aztán csókolom. gyanítom, hogy többen vannak, mint ahányan bliccelnek. és nagyobb kárt is okoznak.

  • Labancz2010.05.20 02:33:45

    "A pereskedés nem kifizetődő, de presztízskérdés a BKV szerint." értsd: Qrva jó, mert így tovább fizethetjük a zsét az ügyvéd haveroknak.

  • Dromedár2010.05.20 03:01:09

    Azt magyarázza el nekem valaki, hogy ha bűncselekmények, akár a súlyosabbik fajtából elévülhetnek, akkor egy szaros kis BKV-s büntetés miért nem tud?:)) A síromig fog kísérni? Vagy talán a halálom utánig? Még az is lehet, hogy igen, és akkor elárverezik a követ a fejem fölül...:)

  • Nándesz2010.05.20 03:01:41

    Nekem hamisított emelt családi pótlékos kártyám van, múltkor elkérte egy ellenőr, megállapította hogy hamis, majd visszaadta és elköszönt.

  • the ukrainian2010.05.20 03:23:35

    Minszk, Belorusszia:
    45 Ft-nak megfelelő metró zseton, mozgásérzékelő kapuk amik zseton bedobására nyílnak,valamint egy metró alkalmazott (mellényes mosolygó hölgy 32 foggal) aki a kedvezményes utasokat (gyerek,nyugdíjas,veterán) ellenőrzi,akiknek nem kell a zseton. Bérlet lehúzós mágneskártyás, csak metróra érvényes és 1600 Ft kb. Semmi bliccelés, tiszta járműpark, nincs alagútban álldogálás, állomásokon rendőr (és rend is), tiszta márványpadló amiről enni lehetne. Azt meg az aluljáró alkeszeivel takaríttatják fel, már ha van éppen,mert dolgozik mind. Persze veszteséges ez is, de az állami támogatásoknak hála már 15 éve műkszik a rendszer,igaz most már nincs diák és nyugdíjas zseton. Megjegyzem,mellékesen...ez még egy Magyarországnál is csövesebb,"komcsi sztálinista" ország, ahol a bérek a magyarországi átlagnak kb. 70%-a. Innen kell példát venni!

  • Vurkachy Teofil Mátyás2010.05.20 04:33:26

    Méghogy olyan drága a BKV... Londonban ha a 1-3. zóna között utazol (9 zóna koncetrikusan helyezkedik el... 1: city.) akkor heti 26 font, havi ~100 font, ami jó 30.000HUF... nem occó! ha meg a 9.-ből a city-be jársz, akkor igazán szopatós... (de London kb. akkora, mint Csongrád megye...ezért hoztam a 3. zónás példát) persze busszal olyan 350 HUF egy jegy (ha buszon veszed, akkor duplája), de örök élet+3 nap, mire valahova eljutsz... de a legjobb keróval és akkor pár hónap alatt visszajön a bérlet ára (megtérül egy jobb keró ára a meg nem vett bérletekből), feszesebb segg, nagyobb tüdőkapacitás, szabadabb utazás, és rövid távon csak a robogó a gyorsabb...-de az büdös! Kerekezz és nem kell bliccelned, nincs hajléktalanhugyfosszag és meló után irányíthatod a járművet a kocsma elé... remek, nem?! :-)

  • Vurkachy Teofil Mátyás2010.05.20 04:50:50

    Kérem, a bliccelés elvi kérdés... ha igénybe veszel egy szolgáltatást, akkor fizess (a fodrásznál otthagyni egy ezrest 5 perces munkáért nem sok?! ...mégis kifizeted, vagy megkéred anyut, nyírjon meg...), vagy ha nem jó neked, akkor keress alternatív közlekedési lehetőséget... Kényszerből bliccelők nincsenek, csak sóher, vagy lusta emberek. De ha valaki úgy érzi, hogy ő kényszerből bliccel, akkor megkövetem (de furcsa lenne úgy, hogy számítógépre, internetre fussa és van ideje kommentelgetni is...) Na jóccaka! :-)

  • tutti2010.05.20 04:51:54

    Nem olvastam el a többi hozzászólást, lehet hogy volt már, de:
    ELEKTRONIKUS JEGYET KELLENE MÁR HASZNÁLNI ÉVEK ÓTA KEDVES SZÉTLOPOTT BKV.
    Annak semmi értelme, hogy munkabérért bárki is megpróbálja ellenőrizni a mindenféleképpen kitöltött jegyeket. Egyszerűen lehetetlen elvárni azt a koncentrációt, és nem is lehet megfizetni. Ehelyett teljesen hatékony lenne, hogy akinek van jegye, azt beléptetőkapukon engedik át. És meglepő módon mondjuk 5 kapuhoz elég lenne 1 biztonsági őr, hogy a kérdéses esetekben eljárjon. Most értelmetlennek tartom a cafeteriás adóval terhelt 12.000 Ft-os bérletem megvételét, mert egyáltalán nem nézik meg normálisan soha, és rengeteg a bliccelő. A bliccelők is inkább leszállnak ha meglátják az ellenőrt. Persze utána 2-10 perc múlva jön a következő járat, amin nagy eséllyel nincs ellenőr. De még az is előfordul, hogy egyszerűen nem vesznek tudomást az ellenőrről, aki egy rövid idő után tovább áll. Kinek az érdekeit képviseli? Nem az enyémet!!!!
    A sok biztonsági őr foglalkoztása nagyon jól hangzik, viszont teljesen felesleges, mert a munkájuknak nincs hatékonysága, és a nekik kifizetett bér javarészt hasztalan.
    Elavult, környezetszennyző buszokhoz elavult szemlélet társul? Ez a baj a BKV-val. 2010-ben körül kéne kicsit nézni a nagyvilágban, és nem a szocialista, avagy magyar utas rendszerváltás erőszakos nyomait követve mindenhová büntető őrt állítani, akik az állami szervekhez hasonlóan csak a kisembert büntetik, aki hajlandó fizetni!

  • tutti2010.05.20 04:57:13

    A busz- és villamos vezetők pedig tudomást sem vesznek a "szennyezett ruhájú" utasokról, akiket szabály szerint ki kellene zárni az utazásból. Egy külön világban élnek, ami nem csoda, hiszen ilyen járműpark környezetében én sem lennék motivált komolyan dolgozni.
    Viszont utasként kénytelen vagyok tizenpercekig a kedves illatos utasok szagát élvezni, és mindez csak akkor szűnik meg, ha a kedves "fizető" utas a leszállás mellett dönt.
    Mi lenne, ha addig nem menne tovább a busz/villamos, amíg nincsenek meg a normális körülmények az utazáshoz? Egy ideig felháborodnának az utasok, hogy emiatt miért állunk, de később belátnák, hogy mennyivel jobb kulturáltan és tiszta körülmények között utazni egy járművön.
    Szemléletváltásra van szükség.

  • tutti2010.05.20 05:05:27

    Jah és érdekes módon csak a BKV-nál van arra legálisan lehetőség, hogy HÉV-vel ingyen utazzunk, mert sok esetben nem jön ellenőr, az állomásokon pedig nem árulnak jegyet.
    Ilyen a MÁV-nál sokkal ritkább, és komoly büntetésre lehet számítani, a volánnál pedig a sofőr koordinálja egész jól a jegyek megvásárlását.
    Ezek csak az utas felőli gondok, másrészről pedig elég csak a médiában megjelent 'botrányokra' gondolni, amik csak egy kis részét teszik ki a valódi eseményeknek.

  • Yasashi Tanuki2010.05.20 05:30:40

    Miért van szükség hatósági jogkörre? Jobban megérné egy megállapodást kötni a rendőrséggel, hogy egy rendőr elkíséri az ellenőröket és elkéri annak a személyijét aki nem adja oda önként.

  • Alanhun2010.05.20 05:53:02

    Abba bele sem gondolnak hogy van olyan aki albérletben lakik,és közben minimálbéren van.Az hogy a fenébe gazdálkodja ki a 10 ezer forintos bérletet?Egy átleg albérlet 50 ezer,a rezsi 40 ezer,tehát kb 90 rongyot ki kell perkálnia ugy hogy az étkezésröl nem beszéltünk....Na ha egy ilyet akar majd leigazoltatni az ellenör az fogja majd őt ........i/a pontozott helyre mindenki fantáziája szerint helyetesitse be.

  • Alanhun2010.05.20 05:55:35

    Na igen Párizsban az ottani bérlet nem az ottani fizetés 1/6-odába kerül!!!!

  • Hivatásos beszólóművész2010.05.20 06:13:46

    A rohadt anyátokat BKV-sok azt!

    Kezd nagyon telelenni a tököm azzal hogy a cigány és a csöves ingyen utazik, mert azé má mégsem nyúltok hozzá. Közben a busz és a metró rohad széjjel.
    És még meg is veszem a kib*szott 10e Ft-os bérleteteket, hogy dugnátok fel torokig.

    És hová megy mindez a pénz? Neeeeem, nem arra megy el hogy valami javuljon, vagy legalább ne romoljon. Hanem tömitek a zsebeitekbe 2 marékkal, loptok mint a cigány a buszon.
    És ha ezért hiány keletkezik, akkor elkéritek az adóforintokból. 2x fizettettek a kurva buszért, hogy törne el a kezetek, lábatok.
    Ugathattok h a bliccelők így meg úgy. Nem azért ilyen nagy rakás fos a BKV színvonala.

    Komolyan mondom össznépi ellenállás kellene! Egyszerűen tömegesen nem venni bérletet. És leszarni, ha büntetni akarnak, és ha ezért a BKV összeomlik, akkor hátha lenne vmi maszek cég, aki profit alapon rendet rak.

  • andika2552010.05.20 07:06:15

    ?

  • andika2552010.05.20 07:07:09

    Komolyan mondom megáll az eszem!Erre van pénzük mi?!Inkább az elsikkasztott pénzeket tennék vissza amivel csődbe vitték a vállalatot!Mocskos csaló korrupt banda,rohadnátok meg!

  • baader2010.05.20 07:34:48

    "
    "2010, Göteborg, Svédország. Havi bérlet: 12000 Ft."

    Oké, Londonban meg a havi 3 zonas (6 zona van) berlet kb 100Font, az ugye 30.000Ft. Szoval van ilyen is olyan is. Egyebkent Oyster emlekeim szerint 4.80-nal all meg buszon 8,60-nal metron (1-3 zona), ami azert nem mondhato kevesnek
    "

    csak elfelejted mellé írni, hogy egy normális albérlet minden költségével 600 e Ft átszámítva.. a belvárosban, jó környéken (ami kb. 40-60 nm). Azért, ha itt azt számítjuk, 180 e Ft egy normális albérlet minden rezsivel.. (és szerintem felüllőttem) ebben a kategóriában a belvárosban, akkor 180/600 .. 30% .. ami 10/30 .. ami szintén 30% .. tehát azonos ár/érték most Londonnal, .. de a színvonal!! Abban mekkora különbség van! plusz London egy drága város..

  • andika2552010.05.20 07:37:00

    A rohadt anyátokat BKV-sok azt!

    Kezd nagyon telelenni a tököm azzal hogy a cigány és a csöves ingyen utazik, mert azé má mégsem nyúltok hozzá. Közben a busz és a metró rohad széjjel.
    És még meg is veszem a kib*szott 10e Ft-os bérleteteket, hogy dugnátok fel torokig.

    És hová megy mindez a pénz? Neeeeem, nem arra megy el hogy valami javuljon, vagy legalább ne romoljon. Hanem tömitek a zsebeitekbe 2 marékkal, loptok mint a cigány a buszon.
    És ha ezért hiány keletkezik, akkor elkéritek az adóforintokból. 2x fizettettek a kurva buszért, hogy törne el a kezetek, lábatok.
    Ugathattok h a bliccelők így meg úgy. Nem azért ilyen nagy rakás fos a BKV színvonala.

    Komolyan mondom össznépi ellenállás kellene! Egyszerűen tömegesen nem venni bérletet. És leszarni, ha büntetni akarnak, és ha ezért a BKV összeomlik, akkor hátha lenne vmi maszek cég, aki profit alapon rendet rak.

  • andika2552010.05.20 08:03:16

    Komolyan mondom megáll az eszem!Erre van pénzük mi?!Inkább az elsikkasztott pénzeket tennék vissza amivel csődbe vitték a vállalatot!Mocskos csaló korrupt banda,rohadnátok meg!

    andika255

    A rohadt anyátokat BKV-sok azt!

    Kezd nagyon telelenni a tököm azzal hogy a cigány és a csöves ingyen utazik, mert azé má mégsem nyúltok hozzá. Közben a busz és a metró rohad széjjel.
    És még meg is veszem a kib*szott 10e Ft-os bérleteteket, hogy dugnátok fel torokig.

    És hová megy mindez a pénz? Neeeeem, nem arra megy el hogy valami javuljon, vagy legalább ne romoljon. Hanem tömitek a zsebeitekbe 2 marékkal, loptok mint a cigány a buszon.
    És ha ezért hiány keletkezik, akkor elkéritek az adóforintokból. 2x fizettettek a kurva buszért, hogy törne el a kezetek, lábatok.
    Ugathattok h a bliccelők így meg úgy. Nem azért ilyen nagy rakás fos a BKV színvonala.

    Komolyan mondom össznépi ellenállás kellene! Egyszerűen tömegesen nem venni bérletet. És leszarni, ha büntetni akarnak, és ha ezért a BKV összeomlik, akkor hátha lenne vmi maszek cég, aki profit alapon rendet rak.

  • Bau2010.05.20 08:05:46

    brlv24: Oké, hogy Londonban 100 font egy havi 3 zónás bérlet, de ott nem utaznak hajléktalanok a buszon és az ellenőrző rendszer is más. Azt hallottam, hogy kifejlesztettek egy olyan rendszert, hogy a buszon bemutatják a bérletet egy leolvasó szerkezeten, ami leállítja a busz dízel motorját, ha az utas érvénytelen bérletet mutatott fel vagy nem kezelt jegyet. És amíg le nem száll, nem indul tovább...
    Én ugyan megfizetem a bérletet minden hónapban, de tényleg annyi a büdös hajléktalan, és a büdös többnapos f***szagú és ittas, hogy tényleg sajnálom kiadni érte ezt a majdnem 10 rugót! Vagy rúgjam le a buszról? A végén meg én leszek a szarszemétszaralak, mert miért bántom... ugye kedves nyugdíjasok ilyenkor szeretnek beszólni.
    Egyébiránt miért legyek köteles elővenni a bérletemet a táskámból, ha az előttem ülő nem mutat fel semmit az ellenőrnek és nyugodtan ül a helyén tovább?

  • Hableány2010.05.20 08:06:17

    Bliccelők elleni küzdelem. Jó vicc.
    Pestiek járjatok kerékpárral !

  • CernaGeza2010.05.20 08:12:35

    - Szerintem a metró mozgólépcsőjének a tetején egyszerűen fejbe kéne lőni az utasokat.
    Így nincs vita, jegyvizsgálgatás. Az esetleges bliccelőket természetesen először a pénztárhoz vezetni, majd fizető utassá válva feljöhetnek újból a lépcsőn.

  • In Motion2010.05.20 08:31:03

    Ugyanaz a baj a BKV-val mint a MÁV-val. Emberi munkával végeztetnek el egy csomó gépesíthető, automatizálható dolgot. Miért nincsen a metróban beléptetőkapu mellette 1db biztonsági őrrel? Ez még Bukarestben is jól működik mágneskártyás jegyekkel.

  • Laslocska2010.05.20 08:31:29

    Ha egy darab wc papírt mutatok be nekik azt sem veszik észre. Nem kell ide technika, először az ellenőröket kéne fejleszteni. Mondjuk jó volna egy czigányfelismerő készülék is, mert őket többnyire levegőnek nézik.

  • Jó Estét2010.05.20 08:32:55

    ugyanolyan mocskos tolvajok vagytok ti is, mint a mar letartoztatottak, de persze konnyu ezzel az ovis kifogassal elni, hogy ez nem jo a BKV-nal meg az nem jo. Kerem, akkor nem kell vele jarni, de ha mar jarsz fele fizess. Nem ertem mit varunk a politikusainktol, pont olyanok, mint az orszag joresze...

  • Lexa7742010.05.20 08:36:02

    Igazatok van abban, hogy a BKV lop, csal, hazudik. De ne felejtsük el, hogy a BKV-s jármüveket, nem az ellenőrök és nem is a vezetők mocskolják össze. Hanem a drága utasok, tök mindegy hogy bliccelő vagy bérlete, jegye van. A múltkor akkorát köpött a buszon elém egy fiatalember, a másik meg rágyújtott... Akkor azon gondolkodtam, hogy ezeknek nem is kéne jobb, sőt még ilyen se...lovasszekér esetleg. Az már más kérdés, hogy én aki megveszem a bérletem mibe szállnék be szivesden és mibe nem ...

  • Skip Intro2010.05.20 08:48:20

    Egy ismerősöm két évig járt Újpest és a Lehel közt a céges belépőkéártyájával. Ennyire figyelnek a drága (szó szerint) ellenőrök. Megveszik a ketyerét 3 milliárdé', majd Tetriseznek rajta, meg eladják egymás közt.
    Mi lehet a titkos olcsó fegyver? Kutyák? Harcias kínaiak? Annyiszoros jegyárat kérnek, ahány éves az adott jármű?
    Annyira kíváncsi vagyok!

  • Zso802010.05.20 08:51:26

    1. Engem egy Békávé ellenőr ne igazoltasson!Ne kapjon hatósági jogkört!!!
    2. Amennyit költenek arra a szar berendezésre, ugyan már építsék ki azokat a szar elektronikus kapukat, mint külföldön! 21. században vagyunk, és ne röhögtessük már ki magunkat a külföldiekkel!!!

  • Gatling-2010.05.20 08:56:57

    Színvonaltalan, gusztustalan és brutálisan drága. Nekem a vidéki és a bp-i bérletet is meg kellene vennem (De már nem veszem 2 éve annak ellenére, hogy azelőtt mindig becsületesen megvettem.). Pofátlanul magasak a tarifák a magyar keresethez viszonyítva is. Nem vagyok hajlandó én se kifizetni 20000Ft –ot (10e város, 10e vidék) havonta egy olyan szolgáltatásért ahol nincs ülőhely, fel se férek arra járatra amivel utazni szeretnék, esőben, hidegben, vagy a tűző napon 20 perceket kell várni a következő járatra esetenként még többet mert a sofőr önhatalmúlag vagy nem áll meg a megállóban, vagy nem vár meg és az orrom előtt zárja be az ajtókat, vagy csak egyszerűen kimarad a járat, a BKV vezetősége milliárdokat lop el, sikkaszt el a társadalom által befizetett adóból, a tbc-s, büdös, koszos hajléktalanok, zsebes és az emberbe belekötő cigányok között utazzak. Milyen alapon várják el ezek után, hogy az ember pénzt adjon ki ezért! Ráadásul a cég visszaél monopol helyzetével és úgy emelgeti a tarifáit ahogy neki tetszik..

  • Bogoj2010.05.20 09:02:51

    az, hogy a bkv vezetősége lop, nem mentség. ne már azért lopjunk, mert más is megteszi!
    az pedig, hogy nem fizetek egy ilyen szar szolgáltatásért, megint csak nevetséges. ha ilyen szar, nem kell igénybe venni. lefogadom, hogy akik bliccelnek, miközben a szidják a bkv szolgáltatás minőségét, este hazamennek, és megnézik a netről ingyen letöltött moziból kamerával felvett filmet...
    szó se róla, a bkv szolgáltatást tényleg szégyen szolgáltatásnak nevezni, de ha igénybe vesszük, fizessünk érte.

    mondjuk az is rossz stratégia a bkv-tól, hogy veszteséges, ezért folyamatosan az infláció mértékét meghaladó mértékben emeli a jegyek, bérletek árát, ami miatt viszont egyre kevesebben fizetnek az utazásért. ez egy öngerjesztő folyamat. ráadásul most már valószínűleg hiába csökkentené vissza az árakat, aki rájött, hogy ingyen is lehet utazni, miért fizetne érte?

    az pedig nem tűnt fel senkinek, hogy még mi szerepel a cikkben? a bkv akár jelzálogot is tehet az ember lakására, házára, ill. annak részére. az azért már nagyon durva, hogy - extrém esetben - valakinek nincs munkája, meghallgatásra megy, bliccel, mert vagy jegyet vesz, vagy eszik, és akkor a 300 ft-os bliccelése miatt akár ki is rakhatják a lakásából!

  • taxpayer2010.05.20 09:03:14

    Régen is sok ellenőr volt a BKV-nál, minden járműre jutott egy, úgy hívták őket, hogy kalauz...

  • Nádasi Balázs2010.05.20 09:03:58

    Ez a BKV... külföldön normális áron van normális szolgáltatás. Ki a fene akarna bliccelni, ha a jegy mondjuk 30 percig lenne érvényes korlátlan számú járatra -- ki ne akarna, ha neki 30 perc alatt 3 járattal kell utaznia, céljának eléréséhez? Aztán meg, külföldön a lényeg a bérlet megvétele, aztán, ha a családon belül az jár ida-oda, na és, egyszerre úgy is csak egy ember használhatja egy családon belül. Aztán meg, ha jól tudom, a NAVIGO rendszer úgy működik, hogy egy mágneskártya, amit felszálláskor lehúz az ajtó melletti olvasónál, és az levesz az utazáshoz 0,9 jegy árát. Naponta pedig maximum 1 jegynyi árat húz le a kártyáról -- ez egyfajta bérlet, de úgy 30 napos, hogy nem 30 nap időtartamra, hanem 30 napnyi használatra, ami lehet akár 50 napon belül is. Jelenleg a BKV szolgáltatása alacsony, az árai magasak, előbb talán szolgáltatni kellene, és csak aztán követelőzni. Ha lenne másik busz-szolgáltatás Budapesten, a BKV tönkremenne, mert egy agytalan gigavállalat, tipikus szocialista maradvány (a MÁV-val egyetemben), megoldási javaslat: sóval felszórni a helyét!

  • szumátrai szikár szatír2010.05.20 09:05:48

    Sunáznám! Ja nem, inkább szopatom őket :))

  • KicsiHős2010.05.20 09:06:12

    Zoltan895:
    szerinted nem kellene azokat a vezetőket leváltani, akik kilopták a pénzt a cégből, hazudoztak, loptak, csaltak?
    tudod az lett volna szomorú ha nincs kormányváltás (pártállástól függetlenül...), mert akkor még 4 évig ez menne, és ott lennénk őszre mint a görögök!
    de ahogy érvelsz azt veszem észre, hogy kár belefolynom bármilyen vitába is...

  • Gatling-2010.05.20 09:07:08

    -és azt ne felejtsük el, hogy lehet, hogy angliában és a svédeknél stb. sokkal drágább a bérlet ill. a jegy, de ott nem is 50e-90e Ft-ot visznek haza az emberek mint itt / hónap!!!

  • Lógós2010.05.20 09:09:56

    # Yasashi Tanuki
    Áruld már el nekem, hogy a rendőrnek mikor volt/van olyan jogköre, hogy a te személyes adataidat harmadik személynek kiadja?

  • Gatling-2010.05.20 09:16:02

    Bogoj,
    "szó se róla, a bkv szolgáltatást tényleg szégyen szolgáltatásnak nevezni, de ha igénybe vesszük, fizessünk érte."
    Sajnos nincs másik amelyik olcsóbb lenne és nem telik kocsira és ennek fenntartására. Sajnos az emberek többségének kényszerűség használni, hacsak nem akar naponta maratoni távokat legyalogolni. Gondoljunk itt a nyugdíjasokra / betegekre, stb. is. -és bizony nem mindenki nézeget letöltött filmeket otthon, mert 1 nincs rá ideje, másik, pedig a NET-re se tellik és kajára se nagyon.
    Az pedig nagyon durva, hogy már megint ki akarják húzni az emberek alól még a házukat is. Nyilván mert már csak ez marad meg még néhány honfitársunknak és ezt is el kell venni. Utána majd jön az, hogy elveszik a szavazati jogot is mivel nincs állandó lakhelye mo-on :) :((((

  • elég.volt2010.05.20 09:19:16

    Amíg a szolgáltatás színvonala nem javul (minimum 150%-kal) addig továbbra SEM fizetek az utazásért.

    Azt pedig, hogy a halszagú, iskolázatlan, ápolatlan, koszos bunkó ellenőrnek bármilyen hatósági jogot akarnak adni, nem is kommentálom.

  • Gatling-2010.05.20 09:22:02

    Amúgy a fentebbiek ellenére megvenném a bérletet, ha nem terhelne meg annyira anyagilag, hogy komoly problémákat okozzon a létfenntartásomban..
    Ha kb. 2000-3000Ft lenne egy bérlet akkor még azt mondanám, hogy nem éri meg megkockáztatni a 12000Ft -os bűntetést. Ez még úgy talán kifizethető lenne. Főleg, ha a szolgáltatás minősége is javuló tendenciát mutatna..

  • bgds.susu2010.05.20 09:44:28

    Csak két példa.

    Egyik vasárnap estefelé a Móricz Zs. körtértől gyalogoltam a Mester utcáig, mivel a Körtéren nem tudtam jegyet venni, a biztonsági őrök nem engedtek felszállni. Minden megállóban lefotóztam az automatát, ami ki volt kapcsolva, szét volt verve, vagy csak szimplán nem működött.

    Az egészet elküldtem a BKV-nak olyan kérdéssel, hogy milyen jogon ellenőrzi a jegyemet, ha esély sincsen arra, hogy vegyek???!!!

    Eltelt fél év. Válasz semmi.

    //
    //

    Reggelente a 8 percenként közlekedő 198-as buszra 15-20 percet kell várni. A hat percenként járó 194-esre pedig 10-15 percet. (aztán egyszerre jön 3 is)
    Milyen jogon kér egy ilyen szolgáltatásért pénzt a BKV. Előbb próbálja meg csak közelítően betartani azt, amit vállal. (menetrend)

  • Miele742010.05.20 09:46:33

    OYSTER card-ot, mint Londonban! Én imádom azt a rendszert!
    Szerintem csúcsszuper.
    Feltöltős kártya, felszálláskor leveszi a díjat, ha eléred az aktuális napi jegy árát, nem von le aznap annál többet.
    Lógás nulla.

  • dover2010.05.20 09:55:07

    hol a kapus rendszer?????
    ehelyett az orkok zaklatják a turistákat!!
    szinte minden busz okádék!!!!
    nem koszos, hanem mocskos lerobban szakadék, toldott foltozott gányolt hulladék okádék!!!!!!!!
    nesze neked országimázs,
    hol van Európa?!?!?!?

  • HPedro2010.05.20 09:58:22

    Metrónál New York-i példa..beengedő kapu és kész plusz 5-6 130kg-os izomkolosszus..lehet próbálkozni a blicceléssel...

  • HPedro2010.05.20 10:00:42

    Másik véglet...az egész menedzsmentet és vezetést kibaszni a picsába..utána meglincselni őket,hogy a következő vezetők tudják mi a TISZTESSÉG!!!

  • kovi19702010.05.20 10:03:55

    "Elhangzott egy titokzatos terv is, hogy a BKV a drága elektronikus jegyellenőrző rendszer helyett valami új, és olcsó dolgot talált ki, de erre még a menedzsment nem adta álsását, ezért titkos."

    Kitalálom! Spanyolviasz.

    Vagy csak minden utasnak kötelező lesz a nokiásdoboz.

  • total eclipse2010.05.20 10:06:30

    a BKV szemétsége NEM MENTESIT egyetlen kommentelőt sem attól, hogy ő is TOLVAJ, ha bliccel. lehet magyarázni az igazolványt, de akkor is a BLICCELÉS=LOPÁS. tessék tudomásul venni.

  • Gabor662010.05.20 10:14:00

    Esetleg a BKV elgondolkodhatna, hogy megfizethető jegyárak mellett több lenne a bevétel.
    Persze az állam vezetői által az illegálisan pártkasszákba és a menedzsment zsebébe csorgatott pénzt is az utasokkal fizettetik meg.

  • Törzsgyökeres szentesi2010.05.20 10:15:21

    Egy nagy lótúrót a BKV-nak!
    Gazdálkodjanak abból a pénzből, amit kapnak, és majd akkor beszélhetünk a bliccelésről.
    Metróban nem is nézik meg a jegyedet normálisan, meg a peronrészen olyan szakadt csapzott biztonságiak vannak, hogy szégyen a fővárosra nézve, úgy néznek ki, mintha frissen kapták volna elő őket a híd alól.

  • bárisnya2010.05.20 10:15:50

    Mit jelent az, hogy ők ahhoz az elvhez tartják magukat, hogy az adósság nem évül el, tehát több évre visszamenőleg is követel/tet/hetik a pótdíjat?
    Szeretném látni ennek a jogszabályi hátterét. Akkor most a BKV felülírja pl. a közlekedési törvényt is? Biztos jár errefelé valaki jogtudor, magyarázza el nekem lécci.

  • facebookmarketing.hu2010.05.20 10:18:56

    Ez az idióta BKV miért nem végre a beléptetős kapurendszert alkalmazza, mint minden normális országban Nyugat-Európában! Számomra érthetetlen! Kinek az érdeke ez??? Fizetik a sok léhűtő barmot akik csak bambulnak a metrolejáratoknál, ahelyett, hogy egy korrekt, megkerülhetetlen rendszert építenének ki. Nulla bliccelő, alacsonyabb viteldíjak, maximalizált bevétel. Eszméletlen!

  • Rizs Ottó2010.05.20 10:31:33

    Több mint 10 éve a buszok műholdas követőrendszerének beszerzését nyomatták...... Azokra a buszokra, amelyeknek kidől a kereke, rossz fékrendszerrel állnak ki. Üvegzsebű zakót a felsővezetésnek. De olyat, amilyet megemlegetnek.

  • különvélemény2010.05.20 10:33:50

    @Yasashi Tanuki
    "Miért van szükség hatósági jogkörre? Jobban megérné egy megállapodást kötni a rendőrséggel, hogy egy rendőr elkíséri az ellenőröket és elkéri annak a személyijét aki nem adja oda önként."

    Csakhogy a rendőr most sem adhatja oda az adatokat az orkoknak és ezután sem fogja.
    Írásban feljelentést kell tegyen az ork, és akkor megkaphatja az adatokat.
    De mivel sem szabálysértést, sem bűncselekményt nem követett el a bliccelő, hanem csak szimplán megszegte a bkv szerződését, így semmi értelme nem lenne.

    Az, hogy ma odaadják, elég nagy baj, és jól jellemzi az ilyen "állami vállalatok" és "állami szervek" közötti komcsi időkből ittragadt összekacsintást.

  • bgds.susu2010.05.20 10:34:13

    Kedves total eclipse...

    Fogjuk fel úgy, hogy szerződök a BKV-val, hogy ő elvisz valahova, én meg fizetek. Mindkettőnknek vannak jogai, és kötelezettségei.

    Ha a szolgáltató fél szerződést szeg, akkor mi a helyzet normálisan? Nem fizet a másik fél a szolgáltatásért, mert nem azt kapta, amiben megállapodtak.

    Itt mi van. Előre kifizeted a szolgáltatás díját, ő meg leszarja, hogy mi a helyzet.

    A buszok menetidejében nem 2-3 perc az eltérés, hanem járatok maradnak ki. Mocsok, és kosz mindenütt.

    Az meg a gusztustalanság teteje, hogy nem biztosítja számodra, a jegy megvételét, de ha nincs, akkor büntet....

    Szóval nem érzem magam tolvajnak, ha 20 perc "extra" ácsorgás után egy büdös, tömött buszon nem fizetek. Mert nem ebben állapodtam meg a BKV-val...

  • Lukréciamia2010.05.20 10:34:15

    Igazoltatási jogkör az ellenőrnek? Nebassz. A sok tudatlan ork meg majd jól visszaél vele, arra nem gondoltak?

    Kézi ellenőrző kütyü a hamis igazolványok kiszűrésére? Ez meg mi a szar? Mint a reptereken a kézi fémdetektor? És akkor majd kígyóznak a sorok a metrónál, mire mindenkit leellenőriznek?

    Miért nem működhet egy egyszerű vonalkódos, vagy csipkártya rendszer, amire havonta feltöltök x Ft-nyi egyenleget (amennyit utazom, zónásan, vagy vonalanként, mittudomén), amit aztán lehúzva a beléptetőn, beenged monnyuk egy 3ágú forgóvilla, (mint az irodaházakban)? Ha nincs egyenleg a kártyán, nem enged be és kész. Buszokra első ajtónál ugyanez, sofőr csekkolja, aki meg nem húzza le, azt a mögötte ülő rendőr lezavarja a buszról.

    Ki találja ki ezt a sok hülyeséget? És mennyit kap érte Ft-ban most, években később? :)

    Még egy dolog: a BKV-sok 45%-a visszafizette a duplán kiutalt bért (bár megjegyzem, nem tudom, milyen szankcióval fenyegetett a körímél). Sz.-né Sz. Eleonóra és társai visszafizették a végkielégítésüket???

  • Gatling-2010.05.20 11:04:56

    total eclipse
    "a BKV szemétsége NEM MENTESIT egyetlen kommentelőt sem attól, hogy ő is TOLVAJ, ha bliccel. lehet magyarázni az igazolványt, de akkor is a BLICCELÉS=LOPÁS. tessék tudomásul venni."

    Ezt úgy is felfoghatjuk, hogy:
    Jegyvásárlás=jogellenes cselekmény támogatása
    Mert a tolvajok tevékenységét is támogatja az aki tőlük jegyet vásárol és az efféle tevékenység segítése is bűncselekmény..
    Amúgy miért tolvaj az aki nem hagyja, hogy meglopják?

  • Luella Menendez2010.05.20 11:09:31

    A Batthányi téren jártam a minap. Marha nagy élmény volt látni, ahogy a kekec, alkesz külsejű, ötvenes ellenőrcsaj direkt arra utazva kekeckedik a hello Kitty-táskás, 11 év körüli kislánnyal, hogyan tud belekötni az érvényes diákigazolványába.

    Na, ERRE nincs szükség.

  • Gatling-2010.05.20 11:16:26

    Lulla Menendez írásához hasonlókat én is láttam, sőt én is tapasztaltam. Belém is kötött az ellenőr amikor még érvényes volt a bérletem adott nap éjfélig és szerinte az már lejárt. – nc.
    Buszon népes cigánycsalád (többek között) és hozzám jön oda, hogy mutassam a bérletemet. Mutatom továbbmegy– a cigányoktól nem kérte. Kérdetem, hogy tőlük miért nem kéri, erre mondja, hogy tőlük is kéri, erre továbbmegy és a következőnél leszáll –nc. Újabb eset, cigányok utaznak a buszon, nincs jegye egyiknek sem, de így drága, úgy aranyos, nem tejjik, engeggyen má tovább stb-stb volt, az ellenőr továbbmegy, nem hív rendőrt, cigányok nem szálltak le csak a végállomáson. –nc..

  • clownfish2010.05.20 11:18:49

    hogy jöttek be azok a kintlévőségek? :D
    egyébként lóf... kereshessék le az adatainkat! NEM!

  • clownfish2010.05.20 11:20:52

    másrészt: az elsőajtózást olyan lendülettel, ahogy bevezették, meg is szüntették, mert rettenetesen megnyúlt miatta a menetidő, ráadásul ahol még van, a sofőrök nem is nagyon figyelik a bérletet, még ha mutatjuk, akkor sem... szóval max tudatalatti szabálykövetési hajlam erősítésére volt megfelelő az intézkedés.

  • Kivlov2010.05.20 11:32:41

    "mocskos bkv, salalalalá..."

  • gpack2010.05.20 11:38:19

    én ezeket az orkokat hazaküldeném mordorba

  • Mad Mind2010.05.20 11:41:42

    Az összes bliccelő büdös tolvaj.

  • Kivlov2010.05.20 11:41:56

    Olyan cikk mikor lesz, hogy a BKV elkezd szolgáltatást nyújtani???
    Amúgy meg diákmatrica, családi pótlékos igazolvány, nyugdíjas ig. bármikor beszerezhető. Úgyhogy a bkv elmehet az anyjába!

  • Mad Mind2010.05.20 11:44:04

    Gatling
    Ne használd ha nem fizetsz. Bemész étterembe és miután megetted az ételt elhúzol fizetés nélkül?

  • Gatling-2010.05.20 11:45:22

    Az elsőajtózásról meg csak annyit, hogy mivel azokon a járatokon alkalmaznák ahol gyér a forgalom, ott valószínűleg ebből adódóan kevesebb bevételre is számíthatnak a valószínűleg több kiadás (pl: állandó kalauz, smasszer stb. bérezése) mellett..
    -és ha lehetősége van az embernek akkor el fogja kerülni ezeket a járatokat így még kevesebb lesz a bevétel. Ennek következtében a nem kihasználtság miatt ezek a járatok valószínűleg egy idő után meg lesznek szűntetve még kevesebb bevételt eredményezve..

  • Kivlov2010.05.20 11:51:51

    2010.05.20 11:44:04Mad Mind
    Ha az étteremben sz*r a szolgáltatás, 0 borravaló alapból 0, és soha többet nem megyek oda.
    Na most, ezzel él vissza a bkv, hogy csak ők vannak és kész.
    A szolgáltatás sz*r és drága ergo az utas optimalizálja az árat az értékével, ki hogy tudja.
    Csődbe a bkv-t!!!

  • Gatling-2010.05.20 12:00:44

    Mad Mind
    Az étteremben szolgáltatást nyújtanak. Amelyikben nem, az bezár mert nem lesz vendég aki igénybe venné..
    Ez lesz a sorsa a BKV-nak is ha tovább növeli a tarifáit és keménykedik az ellenőrzéssel. Max csak azért nem ment tönkre már eddig mert az államnak szüksége volt rá mint "kifizetőhelyre" és nyomták bele a MI adónkat, meglopva ezzel a társadalmat!
    Használom, mert nem tudom megoldnai máshogy a munkába járást. írtam fentebb, hogy nem sportból bliccelek, hanem kényszerűségből és 2000Ft-os bérletárat tartanék elfogadhatónek ezen a színvonalon.

  • Kivlov2010.05.20 12:01:54

    2010.05.20 12:00:44Gatling-

    nálad a pont! én mondjuk még 3-4ezret, egy nyugibérlet árát reálisnak tartanám...

  • Gatling-2010.05.20 12:08:37

    Sajnos monopolhelyzetben van a BKV és sokszor nincs alternatíva mert nincs más tömegközlekedési szolgáltató Bp-en. Csodálkozom, hogy még nem vizsgálódik nálluk Gazdasági Versenyhivatal a magas tarifákat illetően..

  • Gatling-2010.05.20 12:09:42

    Esetleg 3000-4000, de ebből már vidékre is szeretnék eljutni..

  • Mike362010.05.20 12:16:55

    "Megtudtuk, hogy a pótdíjas felszólítások 57 százaléka 8 nap alatt, a 74 százaléka pedig fél év alatt rendeződik. A többi ügy megy a bíróságra. A pereskedés nem kifizetődő, de presztízskérdés a BKV szerint. Tavaly ugyanis bírósági úton mindössze tízmillió forintot tudtak behajtani, a perek költsége viszont ezt is meghaladta."

    mondom én, hogy az egész drágább mint amennyit hoz
    de nem számít, állam pénze, lehet szórni igaz-e
    az egész céget szabnáűlni kéne demszkyvel együtt, és alapjaiban újjáépíteni egy új vállalaltot fel ennyi emberrel, olyan árszínvonalall mint amilyen mondjuk a pozsonyi vagy prágai
    noncszensz hogy midnenhol van órás, félórás jegy, nálunk meg vonalanként kell fizetni több mint 1 eurót
    és most még elköltenének pár milliárdot közpénzből, mindenféle szarra

    450 fős ellenőri gárda
    évi 2-2,5 milliárdba simán belekerül
    csak a fizetésük

  • Kivlov2010.05.20 12:17:43

    Egyértelmű.
    Az agglomerációs járatokra is érvényesen gondoltam a 3-4-et…

  • Kivlov2010.05.20 12:18:58

    2010.05.20 12:16:55Mike36
    Félórás jegy? Minek?
    Mikor a piros hetesnek 20 perc az egy megállós táv a móricz + ferenciek között. :)

  • HgGina2010.05.20 12:19:27

    Dromedár:
    tanácsodat megfogadtam, és az elsős tanítónénit megkérdeztem a vázolt matematikai problémát illetően. Azt mondta, hogy egy évben 12 hónap van, tehát ha havonta 10 Ft-ot (Tíz forintot) megtakarítasz, akkor az éves szinten nem 120 ezer, hanem csupán 120 Ft (Százhúsz forint).
    Tehát maradjunk annyiban, hogy a hülye kettőnk közül nem én vagyok te pirmitív gyökér. Ha már számolni nem tudsz legalább ne tetézd!

  • Gaddemon2010.05.20 12:25:00

    Maradjunk annyiban, hogy ilyen ócska szolgáltatásért a havi tízezres bérlet ár irreális. Nem csoda, ha ennyien bliccelnek. Külföldön ugyanennyiért már 10 metrón járhatsz, nem 3 kis szaron. A városnak egy kis szeletét fedi le, a többi helyen marad a busz, ami 15-20 percenként jár. A buszok tele csövessel, összeszaggatott üléshuzatok, szemét mindenhol. Ez havi 10ezerért?? És az is hülyeség, hogy a myugdíjasok nagy része ingyen utazhat. Ennyi erővel legyen ingyen a diákoknak is... Aki utazik, fizessen, akármennyi idős. De ennyi pénzért jobb szolgáltatás kellene. Csak arra van eszük, hogy évente 2x emeljék a jegyárakat.

  • Mike362010.05.20 12:25:43

    maestro, nem a bliccelők miatt tartják fenn az adódból
    jobb ha tudod, hogy midnen megvett jegy bérlet mellé az állam odatesz még 2x annyit

    tehát itt is 30k a bérlet mint londonban, csak a közösből fizetjük
    ellenben aki bliccel, no ott az állam nem fizet semmit

    mindemelett azért ilyen drága, mert ezerrel pazarolnak
    ez egy nagy szocrál cég, ami itt maradt a multból, de senki nem mert hozzányulni
    igaz nagyon nem is lehet, új cég kellene péárhuzamosan a nulláról, és úgy átvenni volt dolgozók egy részét, aztán a maradék mehetne csődbe, a sok tolvajjal, meg szakszervezettel együtt

  • HgGina2010.05.20 12:26:09

    Kivlov
    azért az ötlet nem megvetendő. Gondold meg, ha a fél óra nem a valós menetidő, hanem a menetrend szerint lenne definiálva. Ebben az esetben a sofőrök is sokkal keményebben rá lennének szorítva a menetidő pontos betartására. Különösen, ha esetleg a pontatlanságot a zsebük bánná.
    Természetesen ezt nem vonatkoztatom a forgalom esetleges kiszámíthatatlansága (pl. baleset) esetére. Ezt pedig könnyedén lehetne ellenőrizni egy GPS-es megoldással, ahol az adott jármű haladását a szűkebb környezetben tartózkodó más járművek ilyen adataival összevetve nyilván statisztikai módszerekkel lehetne ellenőrizni. Azonnal kiderülne, ha a sofőr épp elszaladt egy sörért. (Természetesen alkoholmentesért.)

  • Mike362010.05.20 12:30:03

    kovácske

    kurva drága a jegy és a bérlet
    van olyan útvonalam ahol 3x kell átszállnom, az 960 forint, no most ponotsan tudom, hogy a taxi 1200-ért visz el, a saját autóval meg hadd ne mondjam, hogy max egy százas
    milyen tömegközlekedés az, ami drágább mint az eghyéni, azt meséld már el nekem
    de ez vonatkozik mávra, volánra is
    ha ketten utazunk, olcsóbb autóval menni (rá ne kezdjen senki arra, hogy lóerőadó, meg stb, mert ha autód van ezeket akkor is fizeted, ha az autód csak áll)

  • Gatling-2010.05.20 12:33:04

    Az időre váltott jegy esetén a felszíni közlekedésnél adódhatnak problémák. A sofőr egyéni vezetési stílusából ill. a külső körülményekből adódóan mint pl.: dugók stb. A keletitől lehet 30 perc is a Móricz -ig az út, de ez akár 1 óra is lehet, ha olyan a forgalom. Tehát ha azt szeretnék, hogy többet fizess az utazásért nem nyomják annyira a gázt..

  • HgGina2010.05.20 12:36:49

    Yasashi Tanuki
    Annyiban igazad van, hogy a rendőr elkérheti az igazolványt, és neked át is kel adnod (vannak kivételek, de ne részletezzük).
    De nem adhatja át senkinek, aki a személyes adataid kezelésére nem jogosult. Ha a sün elkezdené mondjuk az ellenőr füle hallatára felolvasni az adataidat, akkor azonnal felszólíthatod a jogsértésre, és nyugodtan közölheted vele, hogy ott helyben, nála megteszed a feljelentést ő maga ellen. Szerinted hány sün fogja bevállalni, hogy a törvénysértése miatt még meg is rángassák? Amúgy meg, mielőtt rendőrnek átadnád az igazolványodat, nyugodtan igazoltasd, és mondjuk hívd fel a rendőrséget, hogy az a gyanúd, egy álrendőr próbál téged igazoltatni, tehát lesznek szívesek valamilyen hitelt érdemlő módon igazolni, hogy az a rendőr valóban rendőr.
    Szerinted mennyire lesz reális, hogy a rendőr segítse a kallert és/vagy orkot?
    Tehát az ötleted hamvába holt. Szerencsére.

  • Gatling-2010.05.20 12:40:26

    Mike36
    "maestro, nem a bliccelők miatt tartják fenn az adódból
    jobb ha tudod, hogy midnen megvett jegy bérlet mellé az állam odatesz még 2x annyit"

    Amit ugyancsak a mi zsebünkből vesz ki az állam és tesz át a sajátjába -így lopnak..
    Az, hogy pazarolnak és eleve gazdaságtalan a működésük már említésre sem érdemes, mert olyan természetes dolog..
    De ez is csak látszat, mert a semmiből nem lehet pazarolni, mert a pazarlásra szánt pénzt is ellopták már :) Egy buszmegálló lekövezése miért került szerintetek 20millió Ft-ba? Mert ennyibe kerül / megálló. Ilyen drága az a néhány négyzetméternyi kő és a mukaerő aki ezt lerakja ? Nevetséges, pofátlan lopás..

  • Mike362010.05.20 12:46:31

    Mad Mind

    ha az étel rohadt akkor is kifizeted
    persze
    mert ez az egy étterem van csak a városban
    a szakéács belehugyozik a levesbe, beltuházik, az sem baj
    de boldogan fizetsz neki többet, mint más városban
    igaz-e
    ja pincér meg le se szar, ha meg odajön, olyan büdös mint egy hajléktalan
    az egész étterem mocskos
    a táányérok sincsenek elmosva normálisan
    de te fizetsz
    ja és persze ezt az éttermet az állam is támogatja, de a kaja javát így is ellopja a szakács
    no ez a BKV
    megtehetik mert nincs más

    a BKV jelenleg visszaél a piaci erőfölényével

  • danee72010.05.20 12:54:13

    Sziasztok!

    Elolvastam a cikket és ilyenkor még boldogabban bliccelek... nap mint nap, heteken, hónapokon, éveken át...pofátlanul...IMÁDOM :D

  • TrollEmber2010.05.20 13:01:13

    Minek ez az egész hiszti, hiszen úgyis ingyenes lesz az egész, nem?

  • Mike362010.05.20 13:01:44

    én évtizedekig fizettem nekik
    de ezért a szarért 10k kurvasok
    és a 320 forint átszállasonként mégtöbb
    igaz mostanában nagyon keveset járok a városban, csak ha nagyon muszáj, egyébként autó és bicaj
    én egy ilyen szocreál céget nem óhajtok fenntartani
    adóból sem

  • nikkelpuding2010.05.20 13:04:48

    Amióta a fél városban fizetős a parkolás - nemcsak a belvárosban, egyszerű lakóövezetekben is - ha BKV-zok, sohasem fizetek. Nem azért mert drága, hanem hogy kárt okozzak ennek a mocskos városbuzeráló bandának. (Azért nem firkálok vagy szabdalok fel üléseket).

    Nyúvadjanak meg.

  • Max és Ricky2010.05.20 13:12:04

    Röhej. Nem lehetne esetleg kapukat beszerelni a jelenleg meglévő nevetséges ellenőrök által végzett metrói ellenőrsés helyett? Mint más kulturált európai nagyvárosban? Persze, majd ott világítgatnak a metrólépcső tetején, hogy ki csal és ki nem. Egyszerűen szánalmas. Aki kitalálta, az meg egy szűk látókörű,világot nem látott tök lehet, aki meg bólogat hozzá, az a párja. kapuk kellenek, ahol nincs csalás, és kész. Az ellenőrök meg menjenek a buszokra, villamosokra. bánom is én. hamar megtérülne a befektetés, de nem, a BKV-nak nem kell. nemhogy a XXI. századi technika, még a XX. századi sem.Csak a pénz ellopása, mait én is befizetek. És minden reggel a metró tetején szembesülnöm kell a szerencsétlen ellenőrök garmadával,akik vagy úgy megnézik a bérleted, hogy nem is hamis, akkor is megijedsz, hogy mi lesz, vagy rá sem hederítenek, komolyan mondom röhej.

  • Gatling-2010.05.20 13:19:23

    Mike36
    "a BKV jelenleg visszaél a piaci erőfölényével"

    Ebben teljesen igazad van

    De az említett étterembe be se mennék, vagy ha már bennt vagyok akkor kijönnék és inkább átmennék a közértbe kajáért :))

  • Mike362010.05.20 13:25:00

    a kuprendszer nálunk miimum 100 mrd lenne

  • Gatling-2010.05.20 13:28:19

    Régen voltak kapuk amit azért szüntettek meg mert jól oldalba vágta az embert, ha nem ment elég gyorsan :) De ha megakasztós-forgóajtós lenne a rendszer akkor ez is megoldott lenne és nem csesztetnének mindenhol.
    A buszokon pedig kalauz, de az időtöbbletet sűrűbb járatokkal kellene megoldaniuk.
    Aki lop azt meg könyörtelenül bevágni a sittre és teljes vagyonelkobzás esetleg uránbányában munka..

  • Ngelina2010.05.20 13:45:42

    Na ott lesz a türelmem vége amikor a BKV ellenőrnek igazoltatási joga lesz...
    Akkor inkább hitelből autó, aztán dugó.

  • Desmond772010.05.20 15:00:37

    Nem értem hogy itt miről beszélnek egyesek.
    Európaihoz hasonlítani a közlekedést?
    Mondjuk attól függ mit értünk európai alatt, a szerbet vagy a tőlünk nyugatabbra esőket?
    Itt az ellenőr kérhet személyit, de a pofátlanabbja visszaszól, beugat stb. Ellenőr nem tehet semmit...
    3 hete németországban jött a vonaton az elleőr, előttem kiskínainak nem volt jegye. Ellenőr nem szólt, nem vitatkozott, csak szólt rádión, és 2 perc múlva megjelent 2 rendőr, aki lerendezte a tartozást (természetesen kultúráltan ment).

    Más: reggelente a villamoson alszanak a csövesek rendszeresen. A gyomrom kifordul a szaguktól. Ezért fizessek 10 ezret? Azt mondom nem pampognék, ha ugyanazt a szolgáltatást kapnám mint kint a 40 eur-ért.

  • GBari2010.05.20 15:22:05

    Beléptető kapu, aztán meg van oldva. Nem tudom, ez miért nem jut el a BKV tudatáig.

  • kefenc2010.05.20 16:19:46

    PINA!!!!!

  • Argoneszkal2010.05.24 23:31:34

    3 Pont röviden

    1: Ha a modort nem is számítjuk, emlkészünk még amikor, azthiszem a 47-es villamoson ellenőrök vertek meg egy diákot. 8 általánost végzett, hatalom illúziójában élő idióták engem ne igazoltassanak. ( mellesleg én mindig köszönök, sőt meg köszönöm minden ellenörzésnél a " munkáját",gondolhatjátok hány válasz jött.)

    2: A BKV kasszájának hiánya nem bliccelőkből adódik javarész, hanem az ellopott, végkielégítés képpen kifizetett 100 milliókból jön össze. 300 Ft bliccelésért elveszik a házad. Akik lebuktatk visszafizették a pénzt? Talán azt szedjék össze, ha nem tudja kifizetni a tisztelt bkv alkalmazott, árverezzék el az ő házát is. Mellesleg szerintem a BKV szolgáltaás reális értéke kb. megegyezik a diák- nyugdíjas bérlet árával.

    3: Az első ajtónál való felszállás: A 134-es busz, Budáról megy a Margitszigetre. Régi típusú, elölfelszállós járat. Tuszkol ott fel a babakocsit a korláton keresztül.

Szicília

Magával ragadó hangulat, gyönyörű tájak, 113 900 Ft / fő / 7 éjtől

Szegeden nyaralok az idén!

Szegedi élménybeszámolóddal most egy családi nyaralást nyerhetsz!