Félidőben a nagy budapesti buszteszt

A nagy buszteszt

2010.05.26. 10:53 - Index

Félidejéhez érkezett a két új magyar csuklósbusz kéthetes fővárosi tesztje, amit az Index a Nagy buszteszt blogban kísér figyelemmel. A Credo Citadell 19 és az Ikarus V187 túljutott az ezredik budapesti kilométeren, alapvetően nagyobb hibák, problémák nélkül. A VEKE segítségével összefoglaltuk az első hetet.

A buszok az első héten a 139-es és a 239-es két emelkedővel is tarkított vonalán jártak. A tapasztalatok szerint a gyártók minden apró részletre figyelnek, a motorokat gyártó Cummins képviselete például a legkisebb hibát is javíttatta a közzétett adatlapon. Érezni, hogy nekik is fontos ez a teszt.

Az uniós előírások alapján 2010. január 1-től már csak Euro 5 kategóriájú motorokkal lehet új buszt üzembe helyezni. Kevesen képesek ilyen motort gyártani, és még kevesebben vannak, akik azt el is adják független gyártóknak.

Ezen kevesek egyike a Cummins, akik csak motort gyártanak és fejlesztenek, míg a nagy gyárak többsége jelenleg csak kész autóbusszal, vagy legalább járóképes alvázzal (alváz, futóművek, motor, váltó) együtt hajlandó eladni az Euro 5-ös motorját.

ikar
Ikarus V187

A két busz motorja teszi a dolgát, megerőltetés nélkül viszi fel a kocsikat az emelkedőkre, teljes utasterhelés mellett is. Ez a tény mind a fogyasztásra, mind az élettartamra jó hatással lesz.

Az első napon azonban nagy volt az ijedtség, főleg az Ikarusban tűnt úgy, hogy a motor túlmelegszik. Valójában annyi történt, hogy a sofőröket nem tájékoztatták a Cummins motor jellemzőiről. Ez a motor, ellentétben azokkal, amelyeket eddig ismertünk, magasabb üzemi hőmérsékleten (ennek megfelelően nyilván nagyobb nyomáson is) dolgozik.

Egy átlag buszmotor üzemi hőfoka kb. 90-95 C, és 99 C-nál már közel van ahhoz, hogy felforrjon a vize, ami meghibásodásnak számít. Különösen a 400-as sorozatú Ikarusok esetében fordul ez elő sokszor, ezért is figyelik annyira a sofőrök a vízhőmérsékletet mérő műszert.

A Cummins ISL 8.9 E5 320B motor vezérlése azonban csak 99 C-nál kapcsolja a legmagasabb fordulatszámra a hűtőventillátort, és 105-107 C-ig engedi is dolgozni, ez még normál működésnek felel meg. A 99 C-os vízhőmérséklet tehát nem jelenti azt, hogy felforrt a víz a motorban.

Az utasok szerint a nagy esőben mindkét busz kis mértékben beázott, elsősorban a csuklónál. A gyártók meglepődtek a fejleményen, mivel mindkét kocsit tesztelték az úgynevezett esőztető berendezésben, és ott nem tapasztaltak beázást. Csakhogy ebben a berendezésben nem fúj a szél, különösen nem orkán erejű, amely a teszt első két napján előfordult.

credo c 19
Credo Citadell 19

Valószínűleg az történt, hogy a viharos szél a vízpermetet befújta a szellőzőrendszerbe, illetve átnyomta a csukló harmonika illesztésének legapróbb résein. Nehéz lesz reprodukálni ezt a hibát, de a gyártók fogadkoznak, hogy megtalálják az okát. Reméljük meglesz, mert sokan emlékeznek még rá, a régi, 200-as, 400-as sorozatú Ikarusoknál típushiba a beázás.

Sokan szóvá tették, hogy az Ikarus V187 nem "beszél", azaz nem mondja be a megállókat. Ennek az az oka, hogy a sietségben nem tették bele az utastájékoztató rendszerbe a hangmodult, pedig a buszt nem némának tervezték. A hiányosságot pótolták, a Vultron gyártmányú hangmodult 25-én, kedden szerelték be.

A Credo Citadellen működik a hangos utastájékoztatás, jól is hallható, nem recseg, nem torzít. Bizonyos esetekben azonban egyes megállókat a rendszer nem akar bemondani, az ablakok zárva tartását kérő szöveget viszont akkor is mondja, amikor nincs bekapcsolva a légkondícionáló.

A fődiszpécser eddig még nem rendelte el a légkondi bekapcsolását (25 fok felett rendeli el, központilag). Mint kiderült, a klímarendszer nem lett összekötve az utastájékoztatással, így nem jön onnan adat. A hiba átprogramozással javítható.

Május 26-ára, szerda reggelre az utastájékoztató rendszerek hiányosságait javították: a Credo nem beszél zöldségeket, az Ikarus pedig megkapta a hangmodult és megszólalt.

Melegszik az idő, a légkondícionáló berendezések használatára a nap nagy részében már lehet számítani, a legmelegebb órákban már eddig is bekapcsolták, mivel mindkét buszban kezdett fülledtté válni a levegő. Ezeket a járműveket kialakításuk miatt légkondi nélkül nem szabad üzemeltetni.

Kommentek

  • 2010.05.26 11:46:41Harlequin

    Ámen!

  • 2010.05.26 11:55:37tejes ember

    Nemt tudom miért kell versenyeznie a két modellnek egymással! Teszteljék le mindegyiket rendesen és ha minden elvárásnak, kritériumnak megfelel mind 2 gyártó terméke, akkor rendeljenek fele ilyet, fele olyat. Mindenki jól járna!

  • 2010.05.26 12:01:41Qu!d

    tejes ember: Mert erről szólnak a pályázatok ugye?:D

  • 2010.05.26 12:04:57WinG

    tejes ember: gondolj bele abba is, mennyivel egyszerűbb és olcsóbb egy típust karbantartani, egy típushoz alkatrészt rendelni, egy típusra kiképezni a karbantartó személyzetet, mint kettőhöz. az egységesítés fontos költségcsökkentő tényező :)

  • 2010.05.26 12:11:25TrbfMokk

    Győzzön a jobb (na meg az olcsóbb), csak végre magyar gyártmány legyen a hazai utakon, még akkor is, ha tele lesznek külföldi alkatrészekkel. Persze egy kicsit az Ikarusnak szurkolok, hiszen mégiscsak az a „mi buszunk”.

    Egyébként szerintem szebb is mint a Credo.

  • 2010.05.26 12:32:44pgreg

    Nekem a Citadell jobban tetszik. Tágasabb egy kicsit, mint az Ikarus. És talán a motorzaj kevésbé jön be az utaskabinba.

  • 2010.05.26 12:34:01esef

    TrbfMokk
    Ilyen alapon a Credo is a "mi buszunk". Az Ikarus nem több, mint egy átcímkézett ARC. Semmi köze az egykori Ikarushoz.

  • 2010.05.26 12:46:57Foxconos

    Azért mi a nyugati végeken régen élvezzük a Credo utasbarát komfortját.Super.Viszont bármelyik mellett teszi is le a voksát a döntéshozó, mindenképp e kettő közül( ne külföldi) válasszanak, mert ezek a magyar vállalkozásokat segítik, magyar munkaerőt foglakoztatásával, a magyar adóhivatalba befizetett adóval.

  • 2010.05.26 12:50:18mbazs

    Úgyis a King Long győz! Hehehe

  • 2010.05.26 12:53:04hegyilany

    A Credo-ban nagyon kicsi a hely az álló utasoknak (az ülések között). Más tekintetben jó meg szép, de ez szerintem olyan hiba, ami az összes jó tulajdonságát lenullázza. :(

  • 2010.05.26 12:55:43Balazs5

    Valóban a Credo is a mi buszunk, sőt, egyértelműen minőségibb érzést kelt mind belül, mind kívül. Ettől függetlenül nekem teljesen mindegy hogy a Credo, vagy ARC(Ikarus) az árról senki sem beszélt eddíg. Mivel a főegységek nagyjából ugyanazok döntsön az, hogy mennyibe kerül. Erről senki nem mondott még semmit. Össze kellene hasonlítani, hogy egy 100 db megrendelése esetén X év garanciával ugyanolyan felszereltséggel mennyiért adja az ARC illetve a Credo a buszát darabonként.

  • 2010.05.26 13:00:13Balazs5

    Ja igen, én is remélem hogy a Credo szériagyártásban orvosolni fogja az "ülésproblémát" gondolom egy csomóan jelezték már, hogy nem lehet elférni.

  • 2010.05.26 13:01:42Skeptical-

    TrbfMokk: a hozzaszolas jo, a magyar busz is tele van kulfoldi alkatreszekkel, tehat alkatresz csere eseten kulfoldrol kell rendelni az osszes komolyabb alkatreszt (motor alkatreszek, valtok, felfuggesztes?, elektronika, stb.). Amit a magyar munkaero tesz hozza az a buszok osszeszerelese, vaz es femszerkezetek legyartasa esetleg ablakok es kisebb eszkozok mint tukrok, ulesek, stb. Ami a legfontosabb, hogy a tervezese itt tortenik a tesztek alapjan meghatarozott utasigenyek szerint. Ha Volvo buszt vesz a varos, akkor a volvo hajlandosaga a buszokon valo tervmodositasra szinte nulla. Credo v Ikarus eseten a tervezo Magyarorszagon ul, es a ceg is erdekelt a tervek frissiteseben.

    Mar csak arra leszek kivancsi, hogy rendeles eseten mennyi ido alatt tudnak legyartani par szaz darabot a cegek. Eleg eros beszallitoi halozatra van szukseg ahhoz, hogy rovid hataridon belul szallitani tudjanak.

  • 2010.05.26 13:08:09FaZon

    Alig várom már hogy vége legyen ennek a "nagy busztesztnek"
    Soha nem lesz a bkv-nak ilyen buszai.

  • 2010.05.26 13:49:35bejuci

    tegnap volt szerencsém a 173-s vonalán utazni a "teszt"busszal. pesti embereknek ilyen busz erős túlzás , azonkívűl minimum "hegymászó" felszerelés kell ahhoz, hogy az ülésekre feltornázzuk magunkat. a "folyosó" szűk, megnehezíti a leszállást pl.
    amúgy nagyon szép de egy pesti csúcsforgalmi időben nehéz elképzelni rajta a normális utazást, hacsak nem érnek egymás fe..kébe.

  • 2010.05.26 13:56:59Babu2000

    Rohadtul elegem van az EU-ból olyan szempontból, hogy előírja, hogy ilyen meg olyan terméket használhatsz környezetvédelmi szempontból. Mi nap a hűtőmhöz nem volt kapható megfelelő gáz, és a fényképezőmhöz megfelelő elem, mert azt az EU már betiltotta. És dobjam ki az amúgy jól működő eszközeimet és vegyek újat? Ezt a kárt nekem ki téríti meg? Ugyanakkor Kína meg sz*rik az egészre és vígan fejlődik...

  • 2010.05.26 14:17:35ikarus

    Bírom ebben a témában a sok olyan hozzászólást, hogy ebből rendeljék a felét, abból meg a másikat.... de emberek, ez egy felajánlásos teszt, a bkvnak nincs pénze új buszokra, nem ők akartak tesztelni, persze nyilván, miért ne, addig sem nokiás dobozokról beszélnek a népek, hanem lehet csodálkozni a csilivili szép buszokon :)

  • 2010.05.26 14:56:49H@ndrix

    Nah igen itt mire van pénze a bkv-nak? Amúgy kétlem hogy a bkv-nak rövid határidőn belül kellenének( ha kellenek egyeltalán ezek a buszok), ergo bírná mint két gyártó a kapacitást. Sajnos nem próbáltame gyik buszt sem de itt a nyugati országrészben már régóta használják a Credo buszait és hát nagyon jó minőségérzetűek. Kíváncsian várom a fejleményeket.

  • 2010.05.26 15:07:30Nandi29

    "Rohadtul elegem van az EU-ból olyan szempontból, hogy előírja, hogy ilyen meg olyan terméket használhatsz környezetvédelmi szempontból. Mi nap a hűtőmhöz nem volt kapható megfelelő gáz, és a fényképezőmhöz megfelelő elem, mert azt az EU már betiltotta. És dobjam ki az amúgy jól működő eszközeimet és vegyek újat? Ezt a kárt nekem ki téríti meg? Ugyanakkor Kína meg sz*rik az egészre és vígan fejlődik..."

    Tapló vagy-e?

    Nem tériti meg senki, csak majd esetleg az unokáinknak is jut egy kis levegő.

    Igen a környezetvédelem dárga, de ez a legjobb befektetés.

  • 2010.05.26 15:08:46Nandi29

    Amúgy az az undorító, hogy elvárják, hogy EU5-ös buszok szaladgáljanak, de közben a város telivan undorító EU -1 sem teljesítő szarokkal.

    Nagyon durván szennyező a BKV buszparkja.

  • 2010.05.26 15:43:14ChPh

    @tejes ember: hát ez az, egyik sem felel meg

  • 2010.05.26 15:45:38ChPh

    @Nandi29 Eu-1 nincs, Euro-2-vel kezdődött minden 96-tól

  • 2010.05.26 16:42:54pirosmate

    Van szerencsém időnként KingKong buszon utazni. A sokat megélt Volános sofőrök szerint is életveszélyes az úttartása. Eleinte volt is néhány halálközeli élményünk egy-egy kanyarban, mire a vezetők megtanulták korrigálni a busz tervezési hiányosságait. Ilyen szempontból a húszéves Ikarus is jobb. Továbbá télen nem fűthető rendesen, cserében nyáron nem hűt eléggé. Pár éves használat után csörög-zörög belül minden, amolyan " ez mingyá szétesik, baszki" életérzés utazni rajta. Karóba húzatnám, aki megrendelte.

    Hajrá magyar buszok! Csak azt nem tudom, hogy a következő évtizedben várható tízezres nagyságrendű buszcsere miért nem volt elég a Rábának egy megfelelő motor kifejlesztésére... Akkor nem kellene szinte semmit sem külföldről venni a buszokhoz. Egyébként a töméntelen cserélendő járgány mindkét magyaros buszgyártót kényelmesen eltarthatná.

    A vasút mikor cseréli a szétrohadt spanyol vagonokat?

  • 2010.05.26 17:02:57Jegkoko

    pirosmate

    Szétrohadt spanyol vagonok?Te mire gondolsz ezzel konkrétan?Mert fogalmam sincs.

  • 2010.05.26 17:05:57TrbfMokk

    esef

    Oké, igazad van. De a név azért csak Ikarus...

    Ha pedig kevés benne a hely (nem volt még szerencsén egyikhez sem), akkor jogos a Credónak a plusz pont. Én sem szeretek hozzásimulni a dezodor- és fürdővízfóbiás embertársaimhoz.

    A magyar háttéripar pedig biztosan képes lenne rövidebb idő alatt legyártani a szükséges mennyiséget, mint amennyi idő ahhoz kell, hogy összegyűljön a rávaló tőke a BKV-nál.

    Mindenesetre a „KínLóngnál” minden jobb. A Volvo és a Mercedes pedig legalább harmadával kerül többe, mint ezek a buszok. Míg egy csuklós 7700 Volvo 150 millió, addig ezek 70-100 millió körül megállnak. Ha az utakat is rendbe hozzák, vélhetően szétesni sem fognak, úgyhogy én a tartósságukat sem vonom kétségbe (egyelőre). Bizonyíték erre, hogy a 7-es vonalán közlekedő Volvók sem bírták a macskakövet.

  • 2010.05.26 17:44:21EzVan:)

    szerintem is 50-50% lehet, hiszen a főegységek azonosak, lsd a két busz adatlapját (motor, futómű, felfüggesztés egyezik) - és semmi sem tiltja, hogy a két cég a beszerzéseit közösen intézze. a maradék pedig elégv lenne ahhoz, hogy mindkét cégf tudjon elég tapasztalatot szerezni a futásból, ami az elmarad 15-25 évnyi tapasztalatot tudná pótolni...

    érdekes, hogy az egyikben Allison, másikban ZF a váltó, mindkét cég gyárt az országban, bár valószínűleg nem pont ilyen váltókat

    a hűtővíz meg tényleg felforr, ha csak víz van a rendszerben, és a hűtőrendszer nincs nyomás alatt. ha zárt a rendszer, akkor magasabb lesz a forráspontja a benne levő folyadéknak, illetve, ha a hűtőközeg nem tiszta víz, hanem a ma szokványos "fagyálló", akkor annak is magasabb a forráspontja, mint 100 °C

    budapest önkormányzatáról meg annyit, hogy inkább leamortizálnak 5-6 év alatt 2x csuklósbuszt a 7es buszcsaládon, mintsem egy éjszaka alatt húztak volna 5-6 cm aszfalt kopóréteget a Thökölyn... (sarkítás, de akkor is)

  • 2010.05.26 18:05:34padorjan

    Azon elgondolkozhatna a kommentelők azon része, amelyik nem fér el a C19 elejében, hogy városi buszt általában nem a BKV-féle "minden ajtón felszállhatsz" rendszerre szoktak tervezni, hanem elsőajtózásra (elsőajtózáshoz kultúra is kéne!). Ha kicserélik a dupla üléseket másfelesre, akkor meg az lesz a baj. Egyes ülést meg minek raknál a dobozokra (Volvo első sor!)?
    Amúgy miért azt kell nézni, hogy mi romolhat el? Új jármű, több alkatrész van hozzá, ergo könnyebben javítható. Bár már a Volvok is minden megállóban hibajelzést dobnak föl, pedig a legfiatalabb széria csak 4 éves...

  • 2010.05.26 18:55:54Anticombinista

    Minek a WiFi az ARC(Ikarus)-on? Távolsági buszon, vagy hosszútávon közlekedő vonaton jó ötlet, mert az ember kényelmesen tud dolgozni, de arra minek, hogy az ember max. 30 percet(és az átlag kb. 10-15 perc) utazik egy városi buszon, és nem tudja kihasználni azt a lehetőséget, hogy hosszan tudjon dolgozni? Arra, az ember ide-oda menet "kockulhasson". Csak fölösleges pénzkidobás.
    HAJRÁ CREDO!

  • 2010.05.26 19:15:10Jegkoko

    Anticombinista: Miért is lenne felesleges, mert én már többször vltam olyan helyzetbe, hogy szükségem volt bizonyos infóra a netről, ezért hülyeség azzal jönni, hogy aki ezt használná az biztos internet függő.Egyébként meg a busz árához viszonyítva pitiáner összegbe kerül.

  • 2010.05.26 19:41:36KárászAti

    Anticombinista:
    Nem csak notebook van a világon, ma már elég sokan használnak ilyen-olyan WIFI-s telefont, amin 1 perc alatt is sokmindent meg lehet nézni. Az más kérdés, hogy ma már a 3G miatt én be sem kapcsolom a wifit...

  • 2010.05.26 19:54:55Sausage

    Na ja, azert a munkaba menet, 10-20-30 perc bkv kozben eleg sok hirt el lehet olvasni, es levelet megvalaszolni telefonrol.
    Az is igaz, hogy 3G ota kisebb a jelentosege a wifinek, egeszen addig, ameddig nem megyek kulfoldre, vagy a kulfoldi nem jon ide. Olyankor aldom a wifit igazan. :)
    Szoval ha nem tetel, legyen csak.

  • 2010.05.26 20:20:34Yodabacsi

    Ülésprobléma? én nem értem akik ezt problémának nevezik. Jelen pillanatban, az Ikarusban, vagy a Volvóban kevesebb a hely az utasfolyosón mint a Credoban, és megis azt hibáztatják. A tegnapi videó óta lett ez valami nagyon nagy hiba... Nemhiába van ott 2-2 ülés, pont a jobb futómű miatt tudtak oda rakni ilyen üléseket, nem pedik 1,5eset, ami egy emberre elég. habár 1,5+1,5=3 ülőhely de ez valójában akkor sem igaz:)

  • 2010.05.26 20:21:17Takarító nő-ő-ő

    Szasztok blogger banda!
    Szerintem is tök fölösleges a wifi! Megmondja vki nekem,h. mi is az egyébként?
    De ha mondjuk a tömött buszon ketten a lábadon állnak, egy harmadik a vesédre támaszkodik, te meg a kezeddel a táskádat tartod és arra ügyelsz, nehogy vki. eközben zsebedben túrkáljon, mialatt a busz éppen kiindul abból a megállóból, ahol le kellett volna szállnod, akkor mikor jut időd wifizni?

  • 2010.05.26 20:24:48Jegkoko

    Már miért lenne jobb a 3G mint a wifi?Mert mig az elöbbi sebessége nem igazán állandó addig a wifivel elég jó sebességet lehet produkálni, megjegyzem nem kerül egy ft ba se.

  • 2010.05.26 21:00:41KárászAti

    Jegkoko. Nem akarok nagyon offolni, de a telom sokkal tovább megy WIFI nélkül ami a legfonotosabb szerintem, tarifacsomagban 1 GIGA / hó ingyen van ami mindnere elég és mindig - mindenhol elérem. A sebbeség nekem szinte mindig OK Pesten.

    De Sausagenál a pont. Külföldieknek jó a WIFI itt, nekünk meg kint...

  • 2010.05.26 21:33:52Jegkoko

    Nekem nem előfizetéses telefonom van igy engem ez nem különösebben érint. Pontosan ezért használom csak a wifit a városban és ahol épp járok.

  • 2010.05.27 08:31:32Szervátültetés

    Ezvan:
    Mindkettőben Allison váltó van, ráadásul ugyanaz a típus. Ott van az adatlapon. Hajrá write only üzemmód.

  • 2010.05.28 00:14:07IKB

    Ezvan:
    'Szervátültetésnek' van igaza, mindkét buszt Allison T350R 6 fokozatú automataváltóval szerelték. Ami egyébként MAGYAR, Szentgyotthárdon készül.
    A ZF csak mechanikus és úgymond automatizált mechanikus váltókat gyárt Magyarországon, automatát nem.

    ARC-IKARUS Az ARC mérnökei a volt IKARUS tervezői voltak évtizedeken át. A gyár bezárása után pedig nem nyugodtak bele, hogy veszendőbe menjen a magyar buszgyártási hagyomány és tudás.

  • 2010.05.28 14:24:23kacsahús

    a hely igaz kisebb a Credoban de legalább az üléseken el lehet férni. míg az ikarusban ahol másfeles ülés van igaz jobban el lehet férni miközben leszállsz, de ott egy székre ráül öreganyám aztán gratulálok annak aki elfér mellette, aztán állhatsz!
    Hajra Credo!

  • 2010.05.28 14:46:47ztboy

    Tegnap kora délután sikerült "elkapnom" az új Ikarust a 173-as vonalán.
    A 3. ajtó környékén utaztam, így a tapasztalatom a csukló utáni részre vonatkozik.
    A jobb oldalon nincsen nyitható ablak. Nem tetszettek az ablakokra szerelt elektromos táblák, miért nem lehetett azokat a busz "tetejébe" építeni? Így újabb nyitható ablakfelület veszett el ( elől is így van ).
    Túl szűk hátul. Ha valaki, aki ül, le akar szállni, akkor 4-5 embernek is le kell szállnia, mert másképpen nem megy.
    Előnytelen az a minimális állóhelyi rész a 3. ajtónál a városi forgalomban.
    Rövidebb a hátsó része, mint a hulladék lengyel Volvoké.
    Mit keresnek az üvegeken az ARC feliratok?
    Az a hatalmas motordoboz meg illúzióromboló.
    A rugózása az jónak tűnik, hiszen a Bosnyák téri féltengelytemetőt is simán vitte, normális tempóban ( ha igazak a hírek, akkor 2010 május végén - most hétvégén - megcsinálják azt a hírhedt kereszteződést ).
    Véleményem szerint az Ikarus NEM alkalmas nagy forgalmú, gyakori megállós útvonalra. Inkább elővárosi busznak való, de azokat a Volánbusz üzemelteti.

  • 2010.05.28 16:11:50c.2

    eh..

    ezek szerint csak szerintem nem jó így a Credo ahogy van.. több helyen is máshogy kéne az üléseket elrendezni + a fenti kapaszkodók is túlságosan bejönnek középre,nem valami jó nyerő így

    Az ARC (Ikarus) hátuljában meg az a félszemélyes állóhely elég érdekes. a hátsó részen elég szűkös a hely mind2ben.
    viszont az tetszett, hogy a 2. és 3. ajtó közt van 2x 2-2 hely egymással szemben..
    szerintem egyik sem zajos, bár hegyre fel nem utaztam vele

  • 2010.05.28 17:15:27luqe

    Nem lenne jó ötlet kiírni valahova, hogy a kravtex (citadell gyártója) is várja az észrevételeket az e-mail címére? Vagy az indexes levelek konkrét észrevételeit tartalmazó részei mennek oda?

  • 2010.05.28 23:16:50montmartre

    Nos, ma sikerült a tervszerű utazás mindkét buszon, és igen érdekesnek, tanulságosnak találtam a kiruccanást. Mentem egy kört Újpalotától Kelenföldre meg vissza, odafelé az Ikaruson, vissza a Credón (egyébként egy érdeklődő kisfiús apukával egyetemben:D). A lényeg: noha előzetesen az Ikarus tetszett jobban, egyértelműen a Credót választanám, ha rajtam múlna. Mind formatervében (kocka-Ikarusok visszaköszönő vonalai versus lendületes áramvonal), mind kidolgozottságában (háziipari remek versus gyártmány), mind színvilágában előremutatóbb, modernebb, egyetlen hátrányaként a kevés nyitható ablakfelületet és a nem kielégítő teljesítményű légkondit tudom felhozni. Az Ikarus apró igénytelenségei (pl. az ajtó feletti, 6 szegeccsel rögzített takarólap) nagyon lerontják az összképet, ahogyan a 2. ajtó előtti és 3. ajtóval szemközti nem kellően átgondolt "ketrecek" is. Végezetül külön jópont a Credónak a készséges és kedves munkatárs, aki végig jelen volt az úton - neki már gratuláltam, és összefoglalva én is azt mondom: hajrá, Credo!

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Szavazzon, melyik busznak hányast adna!

Credo Citadell 19:
7,68 p. (2210 sz.)
Ikarus 187V:
7,46 p. (2175 sz.)
Ikarus 435:
4,87 p. (2113 sz.)
Volvo 7700A:
4,84 p. (2097 sz.)

Galériák

Credo
Ikarus 187
Volvo
Ikarus

A nagy buszteszt

Keresés