Elérte a Baross teret a 4-es metró déli pajzsa: pénteken jelentősebb műszaki nehézségek nélkül megépült az első szakasz utolsó 450 métere, áll a DBR Metró Projektigazgatóság közleményében. Ezzel a déli alagút építése befejeződött, de hamarosan kész az északi is, majd megkezdődik, és várhatóan őszig véget ér a pajzsok kiszerelése.
A pesti oldalon számos munkafázis csak a pajzsok áthaladása után végezhető, az ottani állomások még hátralévő szerkezetépítési munkái ezután fejeződnek be. A közlemény szerint az alagutak nagyon jó minőségben épültek meg, és ami legalább ilyen fontos: nem okoztak a pajzsok a felszínen említésre méltó mozgásokat, illetve épületkárokat.
Néhány hónapon belül megkezdődhet a pesti oldalon is a belső beépítés, a vágányépítés, jövőre a rendszerek, áramellátó berendezések beszerelése, illetve mindezekkel párhuzamosan folytatódhatnak a térség felszíni munkálatai.
A déli pajzs május 10-én indult el az utolsó szakaszra. A felszínmozgások minimalizálása érdekében északi párja néhány nappal később követte. A Rottenbiller úti felüljáró megerősítése időben lezajlott, így alatta is műszaki nehézségek nélkül haladhatott el a pajzs.
Az utolsó 150 méteren kiért az agyagos talajból és lazább, kavicsos rétegben tette meg az utolsó szakaszt. Ha minden a tervek szerint alakul, az északi párja is eléri július első felében az állomást, így nyár közepére a teljes pajzsos alagútépítés véget érhet az első szakaszon. Őszig zajlik majd a pajzsok kiszerelése, ezt követően pedig befejeződhetnek a pesti oldali állomások szerkezetépítési munkálatai.
A 4-es metró alagútépítő pajzsai 2007. április 3-án indultak el az Etele térről 7,4 kilométeres útjukra. A kivitelező BAMCO konzorcium szerződésében akkor 107 hetet vállalt arra, hogy az új metró első szakaszának alagútjait megépíti, azaz 2009. nyár közepére kellett volna elérniük a 6,1 méter átmérőjű, több mint 110 méteres gépeknek a Keleti pályaudvart.
A késedelmet a telekszerzési problémák, az engedélyeztetési folyamatok elhúzódása, a megbízó DBR és a kivitelező BAMCO közötti műszaki és jogi viták, illetve a többletkövetelések miatt bejelentett sorozatos leállások okozták.

Kommentek
2010.06.18 15:16:27Borstörő
A fények már megvoltak a Duna alatti alagút végén:
[link]
2010.06.18 15:16:39ubu1
Szóhoz sem jutok. Amúgy első!
Ha ezt Hagyó kolléga is láthatta volna... :-)
2010.06.18 15:21:13Opalgrün-metallic
Majd Hagyónak is építenek egy alagutat.
2010.06.18 15:26:33peelou75
De mikor lesz használatra kész? 2012?
2010.06.18 15:27:12kúrórudi
Hagyó magának fog kaparni, ahogy szökni próbál...
2010.06.18 15:28:46Rekspa
5-ös metró?:D
2010.06.18 15:30:36absurdistan
De akkor már mindegy nem? :D Nem akkor lesz valami világvéga vagy mi? Láttam a Tv-be xDxDxDxD
2010.06.18 15:30:49Sck:
Használatra kész 2013-ban lesz. Ugyanis, most szerkezet kész állapotban van, de iszonyú mennyiségű gépészeti munkát kell elvégezni (nem csak vágány fektetés) valamint próbafutásokat kell csinálni, azért nem mindegy, hogy fog működni utána évtizedekig.
2010.06.18 15:30:53A teremőr
És az a 135.000 m3 föld mind teherautóval lett elszállítva jó pénzért. Ha 45 m3-rel számolok fordulónként akkor az 3000 kanyar egy alagútra.
Ha a Dunától uszájjal szállították volna, akkor kb. fele akkora légszennyezés mellett lehetett volna ezt megúszni.
Egyébként meg van 1 év csúszásuk és a fene tudja már hány milliárdnyi plusz számla.
Szerintem nem ez volt Budapest legnagyobb problémája, főleg nem ennyiért.
2010.06.18 15:32:00denieboy
s akkó mikorral lesz kész? s tulajdon képpen mennyivel kerül többe és mennyit csúszik összesen az átadás?
2010.06.18 15:32:33Rekspa
Sck: Évtizedekig? Csak nehogy úgy legyen mint az M6-os eső után!
2010.06.18 15:33:53wacak
Miért szedik ki a pasjzsokat? Nem kellene taláb tovább fúrni Zugló felé a Bosnyákig? Nem kis pénz lehet azt kiszedni, majd remélhetőleg újra visszarakni, hiszen ez a miniszakaszka, ami a Keletiig tart nem nagyon használható, ettől még marad a tömeg a 7-es buszon.
2010.06.18 15:34:28mafos
Igen. 2012 december 21-én adják át. Vagy később :)
2010.06.18 15:35:18Sck:
Bizony évtizedekig. Lásd kettes, hármas metró. A kettes több, mint 50 éves... Az M6-os meg gagyi. :) Itt szakamberek dolgoztak valószínűleg, különben ha nem, már iszonyú károkat okoztak volna pl. a sülyedésekkel. Egy éve láttam, hogy Német o.-ban építettek valami metró alagutat, jó volt minden, egyszer csak leomlott egy az alagut fölött lévő könyvtár, pedig ugye a Német precizitás.
2010.06.18 15:38:24Sck:
A teremőr: Etele téről indult a föld kitermelés, onnan bajos lett volna uszályokkal szállítani kilóméterekre a Dunától. :)) Azonban a második kiépítéstől, a Szent Gellért Térről már lehetett volna uszályozni.
2010.06.18 15:43:44denieboy
(u helyesírás: egyes)
wacak: az nagy gondolat, legalább valaki ezt is teszi. :)
2010.06.18 15:47:39hááááát
Viktor alapból nem akarta a 4-es metrót, igy nem hiszem, hogy 8 éven belül elkezdenék a további fúrásokat.Narancs mentalitás:Nem a mi kölkünk, dögöljön meg!
2010.06.18 16:00:26Magyarnaba
Ez egy magyar jelkép. Nagyon sok kétely van, hogy kell-e, eszméletlenül drága és soha nem fejezik be...
2010.06.18 16:02:39Iron Man
nem semmi, hogy ma már ennek is lehet örülni :D
2010.06.18 16:06:42belvárosi jampi
Ez a Demszkyt kellene végre bebetonozni valamelyik állomásba.
2010.06.18 16:10:41is
@Junk1: nyilvan, ha valami nem tetszik neked, akkor amasik rogton elvtars lesz... egy metroepito se nem komcsi, se nem naci, se nem FIDESZes, se nem MSZPs. az metroepito. akoltsegeken, a lopasokon vitatkozhatsz, de ott lenn az alagutban szakemberek vannak, nem elvtarsak.
2010.06.18 16:11:20konrada
Teremőr:" a 135.000 m3 föld mind teherautóval lett elszállítva jó pénzért. Ha 45 m3-rel számolok fordulónként akkor az 3000 kanyar egy alagútra"
Hát amennyivel több! Ha nyerges billencset veszel, az 26 tonnát szállíthat, de azt nem mindenhová engedik be. (A szóló 12 tonnát, ez a valószínű szállítóeszköz, de számoljunk a nagyobbal.) 1 m3 föld közel a 2 tonnához (nedvesen több, de számoljunk csak annyival)
Azaz minimum 10 ezer kanyar, de lehet, hogy duplája. Azért ez nem semmi!
2010.06.18 16:12:47Sck:
Én örülök nei ha utazhatok majd rajta, Mo.n még raj dolog ha autóban pöffeszkedsz, tőlünk nyugatabbra ezen már túl léptek.
2010.06.18 16:16:39konrada
Wacak!
Ha építenék (de nem teszik), úgy kéregvasút volna a Thökölyn, hasonlóan, mint a Vácin, Üllőin, Andrássyn.
Ahhoz meg nem kell pajzs.
2010.06.18 16:17:43konrada
Wacak!
Ha építenék (de nem teszik), úgy kéregvasút volna a Thökölyn, hasonlóan, mint a Vácin, Üllőin, Andrássyn.
Ahhoz meg nem kell pajzs.
2010.06.18 16:21:52fabritius
@wacak:
bár a honlapon (http://www.metro4.hu/nyomvonal.php)elég ellentmondásos a megfogalmazás, tudtommal a barosstól a bosnyákig felszíni földkitermeléssel készül az alagút, ilyen mélységben gazdaságtalan lenne fúrópajzsokat alkalmazni. ezért épült meg először a gerincvonal, hogy később az egyszerűbb és olcsóbb kéregvasútakkal lehessen bővíteni, lásd 3-as metró.
2010.06.18 16:27:35wacak
konrada, fabritius
remélem igazatok van, mert tudtommal az egész metró célja hogy az embertelen 7es buszt kiváltsa valami európai szintű tömegközlekedés.
azért arra kiváncsi lennék, hogy a Hungária alatt hogy a pitvarba építenek kéregvasutat, hiszen tudtommal amig az épül, fölötte nincs közlekedés, az építési terület. Szép lesz ha félbevágják a Hungáriát...
2010.06.18 16:31:31fabritius
@konrada:
építeni fogják, benne van az IVS-ben, ha a következő városvezetés nem piszkál hozzá.
[link]
2010.06.18 16:32:10kubatov_kommunista
Hát mégis csak lehet metrót építeni és be is lehet valamit fejezni...
Jó az az egyik munkáson lévő 'DDR' feliratú póló.
2010.06.18 16:32:56fabritius
@wacak:
két vagy három ütemben
2010.06.18 16:37:01fulcrumakos
Azért a 135e m3-nek valaki utánaszámolt??
6,1m átmérő, és 7,4 km mellett ez minimum 216e m3 alagutanként. Állomásokat levéve, mondván azt nem a pajzs ásta ki, akkor is kevés!
2010.06.18 16:48:11Mindenlacaszerűnévfoglaltmárezenaszarindán
Egy ekkora városnak már 8 metróvonala kéne legyen. Amennyibe a negyedik került, annyi pénzből meg is lehetett volna csinálni, ha nem egy töketlen impotens a polgármester ebben a kurvavárosban már 20 éve. Félreértés ne essék: én konstruktív vagyok és jóindulatú, de Demszkynek lámpavason a helye, fejjel lefele, hogy a legyek petézzenek a húsába. Hol marad a faszán beígért számonkérés?
Hagyónak meg annyit kívánok: csak addig üljön kigyúrt buzik között a sitten, amíg megépítik az ex-haverjai a hatos metrót.
2010.06.18 17:03:48delphine
fulcrumakos:
Az utolsó 150 méteren kiért az agyagos talajból és lazább, kavicsos rétegben tette meg az utolsó szakaszt.
Vagyis vond le a kavicsokat, plussz ne feledd a dunai vizes szakaszt :-DDDDDD
Junk1:
Tübbing és nem düben. Az ilyen alagútakba vízelvezetést is építenek éppen a szivárgások miatt, gondolj csak a Duna alatti szakaszra. Ha a magyar mérnökök azt mondják, hogy nem okoz gondot a repedés, akkor adjuk meg a lehetőséget és higgyük el nekik. A rómaiak sem szilózták ki a templomok kupoláját, mégsem ázott be :-)))
2010.06.18 17:08:26nanenevettess
Nem értem mit mond a végén: "Én mindent megteszek de a zorbánviktor...." ??
2010.06.18 17:09:55kassa
Grigorij, részben jogos, de így ez a metró tényleg pokoli rossz beruházás volt, még akkor is az lett volna, ha olcsóbban, normálisabbat építenek az oroszokkal.
Majd következő ütem lesz, hogy Budaörsre elviszik, dehát ez a mesekategória..majd, ha Tarlós úgy dönt... Pedig onnan kellett volna kezdeni és gyorsan megjegyzem: ebben a pillanatban Budaörsről jövő autókat kitiltani pestről. Metró viszi őket a belvárosba, kocsit hagyják otthon, ne más háza előtt füstölögjenek és foglalják el a parkolót.
De már rég kellett volna kéregvasút Budafokon a camponától is(Diósdiaknak szintén stop kocsival).
Egyébként a fidesz tényleg megtalálta az egyetlen, még Demszkynél is sokkal rosszabb és undorítóbb embert... És az se zavarja őket, hogy tarlós már megbukott. Miért erőltetik? Szinte bárkit az élre állíthatnának..Én Rogánsnak még örülnék is tulajdonképpen. De nem..nekünk ez a Levegő munkacsoportos rosszindulatú elmebeteg kell, aki majd direkt bünteti a városiakat. Ez a pofa metróellenes, mint Demszky villamos és troli ellenes, ja és körgyűrű se kell, mert az környezetszennyező. Neki az a normális, ha a városon keresztül megy át a forgalom...Elmebeteg.
2010.06.18 17:13:27Mind. Amp.
Ő volt Klados Gusztáv havi 8 milkáért.
2010.06.18 17:14:22Don Bandi
bme, ch épület, gellért tér. hazug disznók!
demszky, az utolsó mohikán az szdsz-ből, hurrá. az esőről is orbán tehet? a szekrény alatti porcicákról is ő jut az eszébe? ostoba majom.
2010.06.18 17:18:04_@o"
asszem vmire mintha senki nem volna képes visszaemlékezni: amikor az orosz államadósságról volt szó, az oroszok megépítették volna ezt vagy azt vagy a másik metrót -- értenek hozzá, nos azt nem lehetett volna olyan szépen szétlopni, mert metró lévén bedugták volna a föld alá, nincsen kifogás, ez magyarisztán, ha nem vigyázol kilopják itt a szemedet is, ha kell nokijás dobozban, most már a főkert is sorra került, brrr, má se fűszál se faszál nem menekülhet
2010.06.18 17:25:47konrada
Grigorij!
Ha nem a "hűdebunkóvagyok" vonalat keresnéd, hnem utána néznél, rájönnél, hogy a 4-es metró koncepciója mára teljesen elavult.
Az a 60-as évek giga alvóváros - koncentrált központ egy 2 millió feletti nagyvárosban, koncepciója volt.
A dél-nyugat budai gigalakótelepeknek csak része épült meg, a városnak kevesebb lett a lakosa, a központból az irodák és egyéb szolgáltatók jó része a peremre költözött, ehhez hozzájött a magángépkocsi-használat elterjedése.
Mindezt megfejelték azok a kompromisszumok, mely miatt a 47-49-es villamos, a 7-es buszcsalád is megmarad, mivel azok vonalát csak részben fedi a 4-es vonala, az jórészt kis forgalmú területen jár majd a pesti oldalon.
Ez annyit jelent, hogy a teljes hosszon 15 percet nyerhet egy viszonylag kis csoport, a szakasz jó részén az átszállási kényszer miatt szinte alig lesz időnyereség, így nem is fogja elvinni a tömegeket azokról.
Mindez helyett ennyi pénzből belefért volna a 2-es hosszabbítása Kelenföldig, meg tán a Nyugati-Kelenföld közötti városi mélyvasút (RER szisztéma)
E kettő együtt ténylegesen több embert és városműködtetési szempontból nagy hasznot hozott volna.
De ehhez XXI. századi gondolkodás kellett volna, a pártos szemüveg helyett.
2010.06.18 17:28:07Unommáazegészet
Lehet itt kérem szépen kurvaanyázni?
Igen?
A kurva anyád demszky!
2010.06.18 17:57:30bervas
A föld témához annyit, hogy kezdetben a Gellért térnél voltak uszályok a Dunán, abba pakolták a földet. Talán pár hétig, nem emlékszem pontosan. Azóta négytengelyes billencsek viszik az agyagot a felső rakparton. A nyomuk szépen követhető a felgyűrődött aszfalt és az agyagos porszennyezés mentén.
A 4-es metró jelen formájában való megépítésének fő célja a pártfinanszírozás volt, valószínűleg. Ahogy mások is írták, több más módon lehetett volna olcsóbban csinálni, vagy villamos és gyorsvasút kombinációval megoldani a közlekedési problémákat.
2010.06.18 18:08:39gramercy
@Unommáazegészet:
igen, meg az uj mediatorveny elott kurvaanyazhatsz
amugy meg a kurva anyjat a patasorbannak, mar 4 evvel beljebb volnank ha nem lenne egy bosszuallu fattyu
2010.06.18 18:39:32savigd
baszus, ez hihetetlen.
Egyéb iránt körülbelül az ország közel egy khm... másfél éves költségvetésébe került az egész projekt.
( ami jó sok MILLIÁRD forint) ;)
2010.06.18 18:44:21miamanó
Nem lehetne, hogy Demszky és Hagyó folytassa a metrót keszonban?! :)
2010.06.18 18:45:31megmondtam?megmondtam
savigd: azért faszságokat ne beszéljél.
az éves költségvetés 15-20ezer mrd között lehet most
2010.06.18 18:45:40Archenemy
Annyira jó olvasni a fóbiás, habzó szájú orbánrettegőket! Úgy örülök, hogy ez a frusztrált fröcsögés maradt csak nektek! Sírjatok még, lúzerkéim, élvezet látni a könnyeiteket! :p
2010.06.18 18:53:08Chaoyang
Fukin' losers! Pekingben amiota a pesti 4-es metrot epitik 5 uj metro vonalat adtak at....
motherfucker demszky, majd akkor leszek elegedett ha eletfogytiglannal latom ulni a sitten.
2010.06.18 19:27:57Spiro
Az Etele tértől furhatnának még kifele az M7-M1 elagazásig (vagy az Etele tértől járhatna a Metró a felszínen a MÁV vágányokon (már ha kompatibilis)).
Így Felcsút is jobban megközelíthető lenne.
Kár, hogy nem sikerül azonnal tovább építen Újpalota felé is az M3-ig (Demján bevethené magát a Pólus érdekében).
2010.06.18 19:50:15pepin_nymburk
Ez aztán siker, több száz milliárdból épül egy metró 2 pont között, ami vasúti pályával már össze van kötve...Elképesztő, és soha nem fogja behozni az árát, de a sok hülye, aki Demszky valagában telel, ezt persze nem veszi észre. És persze akkor patásorbánozik, amikor Demszky képtelen beruházóként megfingatni a kivitelezőket, és emitt csúszik 4 évet az egész...
2010.06.18 20:00:56mojoking77
@Archenemy: Na, jo.. Orulok, hogy orulsz. Latod, EZT ereztuk mi nyolc even keresztul, mig csendben rohogtunk a frocsogeseiteken, meg a sirasaitokon. Tudom, hogy a karorom nem szep, de ugye milyen jol esik? Hasznald egeszseggel, negy ev mulva megint mi jovunk ... ;)
2010.06.18 20:28:34köhögő bolha
Ezt a metrót már nem Demszky fogja avatni!
2010.06.18 20:35:28Bambano
Kassa: szerintem jelölje a fidesz Kósa Lajost főpolgármesternek! A pestiek is jól járnának vele, mi, debreceniek, pláne:P
2010.06.19 00:48:23Lalikiraly
Hát persze hogy Demszky papa mindent megtesz a folytatásért :D annál tovább lehet lopni. Persze hogy kiemelik majd visszarakják a pajzsokat. Az még plusz 10 év meló és százmilliárdok.. Van itt pénz, csak nem látjuk :D Amúgy is a 4 es metró olyan mint a nők. Nagyon várjuk de sosem jön :D
2010.06.19 00:55:46MikeMyers
Sztem kellett, és jó hogy lesz ez a metró.
De egy csomó részlet, ahogy csinálták az bicskanyitogató.
Remélem az közeljövőben is fejlesztik Budapestet.
2010.06.19 01:56:16vuvuzela importőr
Ezekről a pajzsokról nekem a speckó romulán bányászhajó jut eszembe...
2010.06.19 08:45:58nedudáljparaszt
konrada - Nem tudom kijött volna-e a 2-es metró Etele térig hosszabbítása, de az egy jó nagy marhaság lett volna. Hatalmas kerülővel érné el a belvárost, miközben ma is zsúfolt, nem tudna új utasokat fölvenni.
A 4-es metró nem érte meg az árát, de azért egy nagyon jó kis vonal lesz. A 7-es buszcsaládot részben ki tudja váltani, megszűnik a Rákóczi úti buszkaraván - erre a Kelenföld-Nyugati közti vasúti alagút nem lenne alkalmas.
Ráfizetés, de azért jelentősen javítani fogja Bp közlekedését így is.
2010.06.19 09:04:07Kivlov
demszkyt rég akasztani kellett volna.
amúgy meg a pestiek ne sírjanak miatta, ők választották meg 20 éven át...
2010.06.19 09:13:27egy atlag
Erre a metrónak nevezett szoci extra prémiumra milyen elfogadható érv van? Budapest legjobb, leggyorsabb tömegközlekedéssel rendelkező területére metrót fúrni, miközben megfullad a város a szmogban, mert se P+R parkoló, se elkerülő út nincs. Tolvaj banda, a demszkinek meg adnék egy ásót és leküldeném élete végéig az alagútba, hogy kiáshassa a második szakaszt.
2010.06.19 10:13:18Rahsid
Nem úgy volt, hogy a végállomása a Bosnyákon lesz?
2010.06.19 10:40:25nedudáljparaszt
Úgy van, hogy a projekt I. szakasza tart a Keletiig és a II. a Bosnyákig. A Főváros - legalábbis a szavak szintjén - a II. szakaszt is meg szerette volna csinálni, de közlekedési berkekben eleve nem hittek benne, hogy elkészül.
Nem is feltétlen baj, mert akkor létrejönne egy kényszerű átszállópont a Bosnyák téren az Újpalota felől érkezőknek, ami különösen az 1-es villamosra átszállóknak lenne kényelmetlen.
A II. szakasz elmaradása megadja az esélyt, hogy a villamost visszaállítsák Újpalota és a belváros között.
2010.06.19 11:13:54zeddez
A ruszkik ezt megépítették volna az adósságuk fejében, és már rég járna, ha Vikicsunájunk 12évvel ezelőtt nem dobja vissza
Egyébként már csak azért se Demszky fogja átadni, mert már évekkel ezelött bejelentette, hogy NEM indul az újraválasztásáért
Úgyhogy ezt majd valszeg a "független" Tarlós elvtárs fogja nagy fülig érő mosollyal átadni azt, ami ellen ágáltak
Egyébként akik a villamost irogatják mégis elgondolkodtak azon is hogy hol vinnék el a vágányait a felszínen Bp-n? Ja meg a másik a magasvasút a 5.-6.-7.-8.-9. kerületen át, az egyirányú utcákban óóóó persze, jól el is férne egymás mellett az oda-vissza futó vágány, és a 120éves gangos bérházaknak már kb csak az a rezgés hiányzana, amit a 2 perceként elzötyögő szerelvény okozna. A lakókról már nem is beszélve.
Meg milyen remek látványt nyújtana az a pár ezer vas pillérelem meg maga vas hídszerkezet ami tartaná a vágányzatot, látom is lelki szemeimmel, ahogy telejsen beleilleszkedne a városképbe...
2010.06.19 11:29:10zeddez
Pekingben persze hogy több metró vonal is van. Egyrészt az olimpia miatt, másrészt a politikai vezetés miatt, harmadrészt meg van rá pénz, negyedrészt meg több felszini vonal van, amit könnyebb és olcsóbb építeni. Utóbbihoz nyilvan helyi adottság is kell.
Na meg ugye ott nem lopják szét, mert ott azt kivégzik
alma-körte
2010.06.19 12:11:07nedudáljparaszt
A magasvasútra hadd ne válaszoljak, lévén ilyet senki komoly ember nem mondott.
A villamos hol menjen?
Nagyon meglepő, ugyanott, ahol ma is még megvannak a sínen a Thököly úton. A Rákóczi úton pedig az út közepén és akkor a buszok is azt használják, tehát az autóknak a 2x2 sáv megmarad.
2010.06.19 12:48:32Endiman1980
rohadjon meg minden városvezető aki ennyire eröltette a négyes metrót. az eddig elkúrt pénzek harmadából meg lehetett volna duplázni budapest villamoshálózatát, az erzsébet-hydon is jött volna át villamos és minden megoldódott volna. de nem, nekünk csak a buzi metró kell me akkó lehet villogni a modern "világvárosunkkal"
vagy csinálták volna meg inkább az oroszok államadósság fejébe, tizedennyiért.
Tarlós helyébe ezt az egész szart leállítatnám de sajnos már nem lehet....
2010.06.19 12:58:14ReWriter
Abból a sok földből, amit onnan kitermeltek, mennyi gátat lehetett volna építeni?
2010.06.19 13:05:37csimpokomon
A 4es metrótól nyilván jobb lesz a közlekedési helyzet (be ia baszna, ha rosszabb lenne), de egy pár tucat embert fel kellene akasztani néhány megoldás miatt. Pl egymástól 100 méterre lévő megállók, Fővám-Kálvin, Móricz-Bocskai (2 feljáróval, nehogy 100 méterrel többett kelljen sétálni a kurva plázáig, legyen csak jó drága, vazze), hiperszuperszupermegamodern, ránézésre hommer zsidrák által tervezett esőfogó, amely biztos sokmindent tud, de speciel beázik. Demszkí (nem érdemli meg az Y-t) egy gerinctelen, haszontalan, kétszínű, hogy a mi Ferinket idézzem, "szar minőségű ember".
2010.06.19 13:19:09Pulstar
zeddez
ugy hivnak New Pest mennyire jo lenne. Lenne magyar pokemberunk is valamelyik betyar magara valalna eme nemes igazsagoszto szerepet.
Stan Lee (mester) elhuzhatna a picsaba :D
2010.06.19 13:24:17nedudáljparaszt
"az eddig elkúrt pénzek harmadából meg lehetett volna duplázni budapest villamoshálózatát, az erzsébet-hydon is jött volna át villamos és minden megoldódott volna."
Attól nem oldódott volna meg minden. Attól, hogy villamos jön a Moszkva tér felől az Erzsébet hídon keresztül, még nem oldódik meg Pest és Dél-Buda kapcsolata. A buszkaravánt valamivel mindenképpen ki kellett váltani. Más kérdés, hogy ez a metró jó megoldás-e, szerintem nem.
Én a következő sorrendet tartottam volna helyesnek:
1.) M5 megépít Csepel..Szentendre között
2.) 4-6_villamoson részletes forgalomszámlálás, mennyi utast vitt el az M5, terhelhető-e újabb utasokkal
3.) A fentiek függvényében...
3a.) 4-6 terhelhető - 4-es villamos meghosszabbít Budafok Városház térig és esetleg Kosztolányin keresztül az Etele térig.
A Bartók Béla út nem lesz már szűk keresztmetszet, a külső szakaszokon sűrűbben tudnak járni a villamosok, így a buszkaraván valamivel visszavehető.
HÁTRÁNY: Ezzel a megoldással mind a 4-6, mind a 47-49 teltházas üzemben kell menjen.
3b.) Ha 4-6 nem terhelhető, akkor valamilyen metrófélét ebben az esetben is kéne építeni. Kérdés, hogy milyet?
Vagy egy villamossal kompatibilis megoldás jöhet szóba, ami elágaztatható Budán a 47,49, Pesten 44,67 irányba.
Vagy egy vasúttal kompatibilis, aminek kevesebb megállója lenne, és elsősorban a regionális forgalmat tudná jól kiszolgálni, a Kelenföldi lakótelep nagy részét viszont így továbbra is a felszíni eszközök szolgálják ki.
2010.06.19 13:43:37ZöldszemM
Grigorij !
Buta vagy !!
2010.06.19 13:51:25Visegrádi
Meglepő és tényleg értékelendő, hogy nincsenek épületkárok.
Nem tudom, hogy kellett-e ez. Amit tudok, hogy k.va drága a BKV bérlet.
100 ezres fizetésből 10 megy a helyi utazásra:(
2010.06.19 13:55:31zeddez
nedudáljparaszt
Valóban jó lenne, 2x3 sávból lenne 2x2 az Erzsébet hídon, dugóhegy lenne
M5 Szentendréig... pejsze és mégis hol vinnéd át?
Budafokra most nem jár vmi vili Moricz Zsigara 4/6-hoz? 41 vagy 47 vagy mi volt régebben?
2010.06.19 15:04:24pollio
Több, mint 500 mrd forintba került. Átszámítva dollárra, kiderül, hogy ebből másfélszer felhúzhattuk volna a Burj Dubai-t, mondjuk a Csepel-sziget északi csücskére...
[link]
1,5 billion dollars = kb. 300 Milliárd HUF. Szóval kispályások ezek a dubajiak...
2010.06.19 15:15:42pollio
Aztán a kettes metrót hozzá kéne kötni a cinkotai HÉV-hez, csak az Örs Vezér téren kell valahogy átvinni, a vágány ott van. A hármas metrót a KöKi-ről ki kéne húzni a reptérre, mondjuk Pestszentlőrinc Vasútállomás - Szemeretelep - Ferihegy 1 - Ferihegy 2 megállókkal. Felszínen menne ott is, a vágány megvan, annak idején ugyanis épült iparvasút Ferihegyre. Legvégül pedig a Ráckevei HÉV-et összekötni a Szentendrei HÉV-vel - ez lenne az 5-ös metró. Ez lenne a legnagyobb projekt, de eltörpülne a 4-es metró mellett.
2010.06.20 11:41:05nedudáljparaszt
zeddez, nem ártana minimálisan tájékozódni az 5-ös metró tervéről, mielőtt hozzászólsz.
Nem én találtam ki a Szentendrei végállomást, ez van a tervekben, Kaszásdűlőig a mai vonalon, onnantól a föld alatt Flórián tér-Kolosy tér-Lehel tér vagy Nyugati-Oktogon-Astoria-Kálvin tér-Boráros tér, onnan csepeli HÉV vonala.
2010.06.20 11:43:43nedudáljparaszt
"Aztán a kettes metrót hozzá kéne kötni a cinkotai HÉV-hez, csak az Örs Vezér téren kell valahogy átvinni, a vágány ott van."
...ahogy Móricka elképzeli. Ettől persze még nagy szükség van rá, de messze nem ilyen egyszerű.
A metrószerelvények szélesebbek, a HÉV-ek magasabbak. Metrónak nem lehet felszíni kereszteződése, vagy kétáramnemű vonatokat lehet venni, de akkor meg a metró mai zsúfolt szakasza megbízhatatlanabb lehet. A 2-es metró szigetüzem, aminek hátránya, hogy nem lehet csakúgy rávezetni a gödöllői hév vagy a hűvösvölgyi villamos vonalára, viszont ennek köszönhetően nagyon megbízható. Ott egy perc késés már eseménynek számít, amit naplóznak.