Az LMP színeiben indul a fizikusok mumusa

Kortesblog

2010.08.22. 15:20 - Tenczer Gábor

Nevezték már a paraenergiák mesterének, a fizikatudomány állóvize felkavarójának Egely György mérnök-feltalálót, aki most az LMP színeiben indul Budakeszin a képviselőségért. Két ötletével kampányol: az etanol-adapterrel és az éjszakai feszültség-csökkentéssel. Korábbi találmánya, az Egely-kerék képes mérni egy komplett önkormányzati testület vitalitását.

Először lép politikai pályára?

Azért ezt nem nevezném politikai pályának. De, igen, először adom az arcomat egy politikai irányvonal mögé.

Érdekes, elég sok jelölt nem tartja politikai pályának a képviselőséget, polgármesterséget, holott azért ez, ha helyi szinten is, de politikai szerep.

Mert a politika besározódott. Az átlagember azt gondolja egy politikusról, hogy maximum 20 percig tud figyelni, általános iskolai felkészültsége és végzettsége van, és legfeljebb egy évre tud előre gondolkozni, holott az lenne a dolga, hogy hosszú távra gondolkozzon, a közpénzeket a lehető legjobb helyre tegye. Na most, ilyet azért nagyon ritkán láttunk az elmúlt 100-120 évben, úgyhogy a politikus és a csirkefogó szinonim fogalom most már.

Mi vitte rá, hogy most mégis az arcát adja az egyik pártnak?

Az én technikával és társadalommal kapcsolatos nézeteim ugyanazok és változatlanok rendszereken át. Az LMP az első párt, ami közvetlenül és nagyon hangsúlyozottan a fenntartható fejlődést tartja fontosnak a pártprogramban. Megértették legalábbis. Ugyanis eddig a politika mindig a pillanatnyi osztozkodásról szólt, és nem arról, hogy mi lesz 10 év múlva.

Fotók: Barakonyi Szabolcs

Az ön neve közismert, korábban kutatásokat végzett parapszichológiai jelenségekkel kapcsolatban, megalkotta az Egely-kereket, ami az adott ember vitalitását méri, azután a zöld technológiák felé fordult. Most befejezi a kutatásait?

Ezeket sose lehet befejezni. Nemrég készítettünk egy széndioxid-bontó készüléket, a világon először, ami kicsi, könnyű és az autó kipufogójára téve a széndioxidot szétválasztja szénné és oxigénné. Ezzel az egész üvegház-hatás probléma megoldható lenne.

És hogy áll ez a találmány most? Szabadalmaztatják, forgalmazzák?

Maga a készülék készen van, bemutattuk itthon sokszor. A teljes közöny fogadta. Most külföldön keresünk befektetőt. De az LMP-t például érdekli. Pénzük sincsen, meg hatalmuk sincsen, de legalább ők felfogják ennek a jelentőségét.

A parajelenségektől elfordult?

A parajelenségek a fejlettebb élőlények idegrendszerével kapcsolatos dolgok. Ugyanannak az érmének a másik oldala. Hihetetlen sok olyan műszaki trükköt lehetett találni a természetben, ami a fenntartható fejlődéshez nagyon fontos. Ezeket ellesve tudnánk olyan ipart teremteni, ami a környezettel harmonizál, és nem vágja szét a természetet.

Ön szerint ki lehetne-e aknázni korábbi találmányait az önkormányzati politikában? Tudja-e mérni az Egely-kerék komplett képviselőtestületek vitalitását, életerejét?

Tudja. Volt is korábban egy ilyen nagyon furcsa kísérletünk az agykontrollosokkal. Ötszáz ember az előre megbeszélt irányba tudta forgatni a tőlük távolabb elhelyezett vitalitásmérőt. Piszkosul megpörgették. De hát persze - az ön szavaival élve -, a politikai pályafutásomnak nem az a fő célja, hogy a testületi üléseken az Egely-kereket pörgessem.

Milyen területeken tudná előrelendíteni Budakeszi ügyeit?

Két ötletem van. Az egyik a közvilágítás kérdése. Köztudott, hogy éjszaka, mivel nem tudják eladni az áramot az erőművek, felnövelik a feszültséget, és rásózzák mondjuk az önkormányzatra. Éjjel négykor ragyogóan világít a mi falunk is, holott a fene se járkál az utcákon. Na most ilyenkor a feszültséget le kellene szabályozni a nappali normál szint alá, nemhogy fölé és akkor a legatyásodott önkormányzatunk is kevesebbet fizetne érte.

És mi volna a másik?

A vezetésem alatt egy kis csapat kifejlesztette az úgynevezett etanoladaptert, aminek segítségével hazai nyersanyagból készülhet alkohol, és ezzel az alkohollal benzines autók mehetnének. Budakeszi minden este és minden reggel egy mozgó parkolópálya, araszolnak a kocsik, és ha nem fúj a szél, marha büdös.

Én úgy tudom, hogy a bioetanol nem egy új dolog.

Ó, hát Brazíliában 50 éve használják a svédek.

És akkor mi a találmányban az újdonság?

A mostani, számítógép-vezérelt autók nem szeretik az etanolt, a benzinre vannak belőve, de a mi adapterünkkel teljes mértékben használhatják.

Ön azt írta a weboldalán egy 2008-as bejegyzésben, hogy 2012-ben jön az apokalipszis. Hogy látja most ezt, érdemes-e arra a két évre belevágni?

Én az összeomlást nem úgy értem, mint a katasztrófafilmekben, hanem úgy, hogy emberek nagy tömegei jutnak nyomorúságba, néhány közszolgáltatás a teljes összeomlás szélére kerül, és nagy rendszerek, mint például a mezőgazdaság működése elkezd akadozni. Vagy itt van például az időjárás. Nem lehet a végtelenségig pumpálni a széndioxidot a légkörbe, mert az ilyen helyi instabilitásokat okoz. Nagyon hirtelen lezúdul egy csomó csapadék például. És ezt már most lehet látni.

Kommentek

  • 2010.08.23 01:15:14almodhi

    tundrazuzmó, szerinted az a párt amelyik megalkotja a IV. Béla Energianyelőt igény tart Egelyre?

    [link]

  • 2010.08.23 01:21:32snakekiller23

    IGe

    Amit te művelsz az engem attitűdben Feyerabendre emlékeztet (márminthogy tudatosan és intelligens módon, de trollkodsz). Hraskó (kivételesen) valamennyire a lényegre tapintott azzal a mondatával. Ez egyfajta anarchizmus, gyengíteni és rombolni tud, érdemben hozzátenni a meglevőhöz nehezen.

  • 2010.08.23 01:23:10tundrazuzmo

    Kedves IGe!

    Sem a logika, sem a filozófia nem az erősséged. GOndoltam, jobb ha tőlem tudod meg. Ha ontológiai istenérvekre hajazó gondolataiddal szeretnél valami Istennek tetsző, vagy tudományos dolgot elérni, akkor sajnos nem jó úton jársz. Hallgatóságodat sem Istenhez nem viszed közelebb, se a tudományhoz. Nem adok pénzt, ha ezt az állításomat megpróbálod megcáfolni.

  • 2010.08.23 01:26:38tundrazuzmo

    almodhi: be sem kell linkelned. :)
    A kétfarkúék elérték, amit az LMP sosem fog: kívülről tudom a programjukat, és fejből fújom az igéreteiket. Most lehet, hogy droid vagyok, de szerintem meg jól marketingelik magukat, jobban mint az Egely féle paraLiMPia

  • 2010.08.23 01:31:23IGe

    snakekiller23: Hraskó egy intelligens ember, de akkor is rosszul érvelt és a jók mellett sok rossz döntése is volt. A szkeptikus szervezet felépítését illetően is.

    Jómagam szabadgondolkodó vagyok. Ők meg ilyenek, mint én vagyok. Tehát nem tisztelek semmiféle tekintélyt és csoportérdeket.

    A Hraskó féle Szkeptikus társaság meg csoportérdekek mentén szerveződött. Ami bizony sokszor másodlagossá tesz sokmindent. Ezért egy nagyon jó kezdés és program után Vágó István tulzott előtérbe helyezésével gyakorlatilag kinyírták saját elveik nagy részét és szanaszét hullott egy jelentős bázisuk.

  • 2010.08.23 01:47:15almodhi

    tundrazuzmó:

    Persze az LMP programjában is vannak ütős elemek, csak a felületes olvasó elsiklik felettük:

    Megfizethető, gyors, kényelmes, megbízható és biztonságos közösségi közlekedést, kevés átszállást!

    A megújuló erőforrások használata a fentieken kívül elsősorban akkor jöhet szóba, ha a
    nagy, központi energiatermelő erőművek helyett az emberi tevékenységhez, az épületek
    üzemeltetéséhez szükséges elektromos és hőenergia helyben történő előállításában, vagy
    a csapadékvíz és szennyvíz helyi kezelésében gondolkodunk

    A kerületi önkormányzatokkal együttműködve kikényszeríthető alanyi jogosultsá-
    got kell biztosítani egy meghatározott minimális lakhatásra.

  • 2010.08.23 01:47:46tundrazuzmo

    A fenébe, az erőművek felnövelték a feszültséget, a monitorom a falrahányt borsót, 20 évvel ezelőtt ez még parajelenség volt, de ma már nem az, a CERN részecskekutatói is látták és leírták, de ellopták, mert a nagytőkéseknek nem ez az érdeke, pedig 96%-kal hatékonyabb energiaellátást biztosítani minden örökmozgó számára, amihez ha közelebb viszem a kezemet, akkor elmozdul, tényleg elmozdul, anyám is látta, a TV-ben a műsort, amelyben meséltek róla, hogy elmozdult, mégis mozog, öcsém a Vágó István semmit sem tud, mert még a szkeptikusok is szkeptikusak vele szemben, mert felnégyelt testét Koppánynak tekintette mintának, mindenki látja a mintákat, ott vannak mindenütt, ez egy világösszeesküvő, ahol mindenki szép ruhába öltözik, de a textilüzem már bezárt, mert a Kínaiak elvitték a termelést, és az acélkohó helyett miért nem csinálunk CO2 bontókat, meg hidrofúziós magkapacitátorokat, mert ez a logikus, érted, ez nem filozófia, és ne szidd Papp Lajost, mert már eleget szív sebész létére, ez nem a Gyurcsók, és más semmi, ez az Egelytőtől legtávolabb lévő sarok, ahol a mágneses pólus néha felcserélődik, hát ne érted, hogy 2012-ben apokalipszis lesz, ja nem úgy, hanem bedől néhány franhiteles, én mindig is erre gondoltam, és ezt be is tudom bizonyítani, meg ha egy kis időt adtok nekem, akkor az ellenkezőjét is.

  • 2010.08.23 02:29:26zebinho

    Ilyen kesoi oraban csak annyit fuznek hozza, hogy hagyjuk mar a "begyepesedett fizikus" es hasonlo baromsagokat. (Tovabba kurvara el a kezekkel Hraskotol) El kell fogadni, a fizika alapvetoen eros keretbe zart tudomany pontosan azert, hogy ne nagyon kerulhessen bele indokolatlan\teves\rosszul magyarazott ismeretanyag. Erre figyelnek akkor is, mikor elkuldik Egely-t mert csak osszefuggestelenul beszel es mutogat vmi szart amit unalmaban osszedrotozott. Nyilvan lesz emiatt egy komoly faziskesese az eszlelheto jelensegekhez kepest az elfogadott elmeleteknek,
    de szerintem ez nem baj. A frappans otletek nem vesznek el, amikor mar van hozza technologia es elvi hatter amivel erdemben megkozelithetoek, ujra eloszedik oket.

  • 2010.08.23 02:38:58IGe

    Valaki említette, hogy így Egely hülyeségei az LMP keresztül az oktatási minisztériumba is eljuthatnak. Hát már évek óta ott vannak a Egely hülyeségei az Egészségügyi Minisztériumban. Ez ebben az évben, de régebben több kérdés is foglalkozott vele.

    "Egészségügyi Minisztérium
    M E G O L D Ó L A P
    szakmai írásbeli vizsga
    Természetgyógyászati modul
    2010. január 29....


    [link]

    "5.* Írjon négyet /4/ az Egely-féle bioenergia-mérı készülék 2 pont
    jellemzıi és mérési sajátosságai közül!

    - A vitalitásmérı (Egely-kerék) pontosan, gyorsan, minden
    ember pillanatnyi vitalitásszintjét méri meg, és könnyen
    azonosítható, hogy mennyire vagyunk az átlag felett vagy
    az átlag alatt.

    - A készülék egy fordulatszámláló elektronikával ellátott,
    könnyő, forgatható korong, mely azt a hatást használja
    ki, hogy a körülöttünk levı energiamezı a tárgyakat nem
    húzza, vagy taszítja, hanem forgatja. Ez a gyenge nyomaték
    elegendı a méréshez.

    - Ha egyszerre két kéz mellett is mérünk, akkor azt is megnézhetjük,
    hogy a páciens mennyire tudja az energiáját irányítani,
    felerısíteni, vagy visszatartani.

    - Bioenergetikai kezelés esetén pontosan mérhetı, hogy emelkedett-
    e a beteg energiaszintje, valamint a gyógyító is megvizsgálhatja
    saját szintjét.

    - A készülék számítógéppel összeköthetı kivitelben is kapható,
    ahol az eredmény, a vitalitásszint értéke az idı függvényében
    látható és a gépben tárolható, kinyomtatható.

    (Helyes válaszonként 0,5-0,5 pont adható!)"

  • 2010.08.23 02:50:23IGe

    Egészségügyi Minisztérium
    M E G O L D Ó L A P
    szakmai írásbeli vizsga
    Természetgyógyászati modul szak
    2008. július 04.
    [link]

    "15.* Soroljon fel a bioenergia érzékelésére, mérésére szolgáló 3 pont
    mőszerek közül hármat /3/!
    - respirométer
    - infrakamerás hıtérkép
    - Kirlián-fotó
    - Egely-féle vitalitásmérő"

  • 2010.08.23 03:00:01zebinho

    IGe, ez teljesen folosleges mernokkent(?)
    ex cathedra csapsz at termeszetgyogyaszba, innentol kezdve a te hitelesseged is nulla. Vagy vmi hihetetlen polihisztor vagy aki mindenhez ert, en pl. kussolok ha valamirol nincs kiterjedt ismeretem.

  • 2010.08.23 03:15:15IGe

    zebinho: Nem kell ide semmiféle természetgyógyásznak lenni senkinek. Itt csak arra mutatok példát, hogy a szélhámosság a parasztvakítás már az Egészségügyi Minisztérimot is megfertőzte.

  • 2010.08.23 03:20:34zebinho

    igen, mert ott eddig a becsuletesseg es a hozzaertes volt a jellemzo es Egely hulyesege dontotte romba az egeszet...ugyanmar

  • 2010.08.23 04:06:43konz

    hát ez kész.... ennyit rég röhögtem... "hazai nyersanyagból készülhet alkohol"... hát szerintem már eddig is láttunk ilyet.... én legalábbis biztosan.... de ha csinálnak ők is, ne kocsiba töltsék hanem emberbe! Hé! "Brazíliában 50 éve használják a svédek" hát ezek a svédek nagy kutyák, mindenütt isznak, Brazíliában meg úgy látszik különösen.... ehhez képest sztem tök adekvát kérdés, hogy ha a "széndioxidot szétválasztja szénné és oxigénné", akkor mi lesz a divel, leesik?

  • 2010.08.23 05:00:48Okoska1

    Azért valahol nosztalgiával tölt el, a mostani hozzáállás is! Az etanol adapter teljesen fölösleges, már évek óta kevernek etanolt a benzinhez...

    A közvilágítás fényerejének csökkentése is, igazából EU-s előírás, mert Ledes világító eszközökre kell cserélni a közvilágítást 2012-re... akkor meg már mehet egyúttal a speciális lámpatest is az oszlopra!

    Azonkívül, az oktatási rendszerűnk kiválogatja a jó tanulási és utánzási képességű embereket, csakhogy ezeknek alacsony az intelligenciája!

    Ezért van az hogy szakmunkásban 136 fölött van az IQ, az egyetemeken meg 110 alatt!

    Ez a mérnök úr hiba a gépezetben, véletlen 110 fölött került be mérnökire...

    Kicsit gáz diplomással beszélgetni... mert mindig el kell magyarázni neki a félműveltsége miatt mindent neki, és mindezt úgy, hogy megvan győződve a felsőbbrendűségéről! És dogmatikusan művelik a tudományokat: a fizikában csak a m/s megegyezés szerinti dinamikán alapuló fizikát hajlandóak hinni, a periodicitáson alapuló 1/s-ot nem, mert nem lehet vele leírni a newtoni modellt,ebből a specrelt, relt sem... Holott a valóságban a természetben nincs egyenes vonalú mozgás! De ez csak egy példa a sok közül!

  • 2010.08.23 05:06:26zebinho

    Okoska1, "a fizikában csak a m/s megegyezés szerinti dinamikán alapuló fizikát hajlandóak hinni"
    ...ez most valami kandikamera? Vagy ezeket te komolyan irtad, a szakmunkassal meg a diplomassal?

  • 2010.08.23 05:16:27kigyurt álat

    2010.08.23 05:00:48 Okoska1:
    "Ezért van az hogy szakmunkásban 136 fölött van az IQ, az egyetemeken meg 110 alatt!"

    Így van! nem véletlenül győzött a kommunizmus!

  • 2010.08.23 06:05:03Johnys

    Álmodik a nyomor.... Magyarországon a fenntartható fejlődést úgy képzelik el, hogy tulajdonképpen semmit sem kell fejleszteni. Valami nagy ötlet kell, és megoldódik minden problémánk. Ami már volt is, csak azok akiknek az érdekük úgy kívánta elsüllyesztette, elzárta, vagy éppen meggyilkoltatta a kitalálóját. Kell egy olyan politikus, aki megígéri, hogy ezen változtat, és minden ilyen nagy ötletnek zöld útja lesz, lesz rá pénz is. Ezután itt lesz a kánaán. Nem kell utakat építeni, mert leigázzuk vele a környezetet. Nem lesz dugó a közlekedésben. Nem lesz államadósság. 55 éves korunkban nyugdíjba fogunk menni. Felszaporodik az ország, többségbe kerülünk a kisantant országaiban, két eurót adnak egy forintért, a forint lesz a fizetőeszköz az EU-ban miután kilépünk belőle. Szerintem népszavazzunk erről. Én biztos vagyok abban, hogy az a három millió, aki egyszer már megszavazta, hogy éljünk jobban ezt is meg fogja szavazni. Egely úrra egyébként szüksége van egy normális társadalomnak. Ezek szinesitik a populációt. A gond az, ha 3 millió azt hiszi, hogy csak ilyenek kellenek. Sajnos ez a társadalom ezért nem egészséges.

  • 2010.08.23 07:23:59nestrot10

    HÁT EZ MEG KI A FASZ?---ennek is elfogyott a pénze:? Pénzt akar lopni ez is?

  • 2010.08.23 07:34:10Tom Benko

    Ójajj, az LMP-nek is kell egy díszhülye? Szomorú... :(

  • 2010.08.23 07:37:03Cobs

    azért ezt birom, nem mintha nagy alternativ gyogyászat fan lennék de birom az ilyen materialista világ megszállottakat hogy minden áltudomány amelyek mellett nyilvánosan nem fogalnak állást a legnagyobb, "legelismebrtebb" szervezetek (WHO stb)...

    Persze nyilván a gyogyszer ipar is marha nagy tudomány azt mégse bírnak értelmes mellékhatások nélkülis nagy áttörést hozo gygyoszereket legyártani azzal a rohadt pontosan kiszámíthato tudományukkal együtt...persze vannak értelmes gyogyszerek de azok jo része is természetből származik...

    Pszicholiai témáju gyogszerek meg egyszerüen nevetségesek...szomszéd tini kis csajt tömik vele...undoríto amit tesznek az emberrel..azok legalabb akkor koklerok amit Ti égelyre mondtok...

    Szoval aki jelen piilanatban azt gondolja hogy az összes ismeret birtokába vagyunk ..és ezért minden ami történik megmagyarázhato és bizonyítható jelenleg ismert törvényekkel és folyamatokkal annak nincs igaza...
    elég csak szétnézni...

    Azt nem állítom hogy Égely tud vmit..mert nem ismerem...De a tudomány mai formájában biztos átverés...maga az emberi test sokkal tööbre képes mint most ami...

    egy hovirág ami semmekkora hozzánk képes, simán kibujik a földből mikor megérzi itt az ideje...egy egymiloszor bonyulultatabb és ezerszer nagyobb emberi test és agy pedig sokkal magasabb szintü dolgokra képes...

  • 2010.08.23 07:48:50Grafithuszar

    @Cobs: "de birom az ilyen materialista világ megszállottakat hogy minden áltudomány amelyek mellett nyilvánosan nem fogalnak állást a legnagyobb, "legelismebrtebb" szervezetek (WHO stb)..."

    Ilyet senki nem mondott, csupán annyit hogy egy gyógyszer esetén ne elég az hogy valaki azt mondja hogy hat, hanem azt egy kontrollált kísérletben is bizonyítani kell.

    "Persze nyilván a gyogyszer ipar is marha nagy tudomány azt mégse bírnak értelmes mellékhatások nélkülis nagy áttörést hozo gygyoszereket legyártani azzal a rohadt pontosan kiszámíthato tudományukkal együtt."

    A gyógyszeripar is biznisz, szóval a pénz az elsődleges, de azért gondolkodj már egy kicsit, szerinted tényleg nincsenek hatékony gyógyszerek? Antibiotikumokról hallottál már?

    "..Szoval aki jelen piilanatban azt gondolja hogy az összes ismeret birtokába vagyunk ..és ezért minden ami történik megmagyarázhato és bizonyítható jelenleg ismert törvényekkel és folyamatokkal annak nincs igaza..."

    Ahh hát ezt nem hiszem el. A "materialista" vagy a szkeptikus világnézet szerint, pont hogy nem tudunk mindent, ezért kell folyton _kérdezni_ és _keresni_ a válaszokat, nem pedig elhinni azt amit az első ember magyarázatként felhoz, és ráadásul nincs is semmi tudományos alapja

  • 2010.08.23 08:03:48nestrot10

    Ma reggel megint ott " Röfög" az MTV-n a Fidesz TV-től átszabadított riporternek egyáltalán nem nevezhető baromi unszimpatikus Fidesz bérenc seggnyaló.....Na ezért nem érdemes már nézni a közszolgálati TV-t " Befidszesedett szar társaság dolgozik és butít ott"""

  • 2010.08.23 08:19:52fec2000

    Pedig már kezdtem azt hinni, az LMP egy komoly párt.
    tévedtem

  • 2010.08.23 08:20:18Mizar

    Nagy széltoló ez az Egely. Olyan hamiskártyás mint az LMP. Zsák és a foltja, összetartoznak.

  • 2010.08.23 08:30:21fizimokus

    Én 2004-ben végeztem a BME TTK mérnök-fizikus szakán, jelenleg is tudományban dogozom a KFKI Szilárdtestfizikai Kutatóintézetében. Egely György találmányairól annyit érdemes megjegyezni, hogy NEM MŰKÖDNEK. A tudományos háttér részletesebb ismertetése nélkül elég lesz ide annyi, hogy a jelenlegi tudományos alapismereteinkkel (lendület-, perdület-, energiamegmaradás) alapjaiban ellentmondó készülékeket igyekszik gyártani, csakhát semmilyen mérési eredmény nem tudja igazolni azok működését. Hozzátenném, hogy Egely György néhány évtizede a KFKI-ban dolgozott, egyik volt tanárom volt a főnöke. Ahogy tőle tudom, sajnos egyszer egy súlyos kerékpárosbalesetet szenvedett, ez után kezdett el gömbvillámokkal és egyéb "érdekességekkel" foglalkozni...

  • 2010.08.23 08:38:26lilabirka

    Mindig is "lenyűgözött" ennek a fickónak a képessége, hogy látszólag kölcsönösen előnyös, valójában a másik fél számára sokkal előnytelenebb alkukat, üzleteket kössön. Elképesztő, hogy még egy országos szervezettségű, középerős párttal is meg tudta ezt tenni. (Nem vitatva közben a párt felelősségét, hogy felvállalta ezt az arcot.) Az ilyenek tényleg egész életükben ingyen tudnak élni.

  • 2010.08.23 08:39:43tuby smith

    Ha fele annyira működne a CO2 bontó, mint ahogy állítja, és annyira itt a világvége, akkor be kéne mutatni, és a netre fel kéne tenni a leírását, hogy mindenki tudjon ilyent készíteni közhasznú licensz alatt. Vagy a nullponti energia gépe (ZPM :-) ha működne, már a energia multikat kizavartuk volna, és mi látnánk el árammal az egész EU-t, tönkre téve az előbb említett multikat.

  • 2010.08.23 09:05:25Ajtony

    Sziasztok! Egyet jegyeznék meg a "vitával" kapcsolatban: nem Egely lesz a legbolondabb politikus - ha egy önkormi képviselő egyáltalán politikusnak nevezhető.
    Egely "kutatásai" pedig eddig nem ártottak senkinek, egy családját terrorizáló alkoholista sokkal kártékonyabb. Erről meg nem láttam vitát - már ami az itt ráérő okostojásokat illeti. Némi türelem kéne - és nem csak cigány, bevándorló és más politikailag korrektnek számító kérdésben

  • 2010.08.23 09:09:51Alvarez

    Ez a CO2 bontó nagyon klassz... Látom Gyuri felfedezte a perpetuum mobile-t, és nem értem azt a hideg közönyt, ami fogadja találmányát:(

  • 2010.08.23 09:20:35dhl2

    A CO2 bontásakor be kell fektetni a C=O kettőskötés kötési energiáját, ami 753 kJ/mol(kétszer). Ezt honnan vesszük? Atomenergiából?

  • 2010.08.23 09:23:03tocibacsi

    én poénből próáltam azt az Egely kereket... Tekintve, hogy búra alatt, légáramlatoktól elzárva is valóban forog, ráadásul akaratlagosan meg tudom fordítani a forgás irányát, el lehet gondolkozni. Budakeszin lakon, innen ismerem Őt, a kis ketyere elektronikáját meg Apám melóhelyén gyártják, az elektronikát Ő tervezte, így azt is tudom, hogy nincs benne semmi trükk...

    Ettől függetlenül nem Rá fogok szavazni és a könyveit sem olvasom... de az sem igaz, hogy minden dolga baromság...

  • 2010.08.23 09:28:45tocibacsi

    na, látom közben, hogy ez a "búra alatt" téma ki fogja verni a biztosítékot, pontosítok: kéz a búrán belül, a búra a levegő mozgásától véd... slussz...

  • 2010.08.23 09:59:05Joaquin

    Már bocs IGe, de egy nem bizonyított állítást nem lehet megcáfolni, ahogy ha azt mondom, hogy bizonyítsd be nincs láthatatlan spagettiszörny vagy micsoda, azt sem fogod tudni.
    Másrészt nem veszed figyelembe a tudományos módszerek azon szabályát, hogy minden állításodnak az általánosan elfogadott axiómákból kell levezetve lenniük, amit viszont sehol sem látok. Így maga a bizonyíték hiánya minősül cáfolatnak, mint már annyiszor a történelem során. Qed. Tudom nem kapok egy fillért sem :( ;)

  • 2010.08.23 10:07:41Pipas

    Okoska1: Szóval aztat mondod, hogy a fizika nem ismeri a periodikus mozgást? Különös, nekem mintha rémlene valami az általános iskolából... meg a középiskolából is... meg az egyetemről is.

  • 2010.08.23 10:11:24geg 86

    "Egely "kutatásai" pedig eddig nem ártottak senkinek"

    De igen. Ha valaki (önmaga számára is nyilvánvalóan) működésképtelen dolgokkal eteti meg a társadalmat (pl. fiatal, amúgy tehetséges diákokat, k+f felé tekintgető befektetőket stb.), az igenis óriási károkat okoz.

  • 2010.08.23 10:12:31A szerelő

    Egely valamit nagyon jól csinál, hogy ennyire sokan utálják :) én pl. bírom a fazont, főleg azért, mert a sok véresszájúnak habzik tőle a szája :) hát nem mindegy nektek, hogy Egely mivel foglalkozik? mi fáj nektek benne? ja, hogy pl. fingotok sincs róla, hogy az Egely kerék mitől forog (búra alatt, oda-vissza), tehát akkor vagy nincs is, vagy az Egely hülye ... korrekt tudományos hozzáállás :)
    ez annyira tipikus sajnos, hogy minden téren megy a szembenállás, a gyűlölködés .... stb. gondolkozzatok már el ezen idióták!

  • 2010.08.23 10:14:09yanchi

    @szamok ember: Egely nagyon ügyesen azt állítja, hogy egy kis készülékkel elbontja a széndioxidot oxigénre és szénre, és nem azt, hogy a folyamat energiaegyenlege pozitív. Sehol nem mondta, hogy a bontás nem kerül többe, mint amennyit utána a szén elégetésével lehet nyerni. De - belekalkulálva a dologba a megújuló forrásokat - még így is lehet valamire használni a dolgot, már, ha tényleg létezik és nem bitangrossz a hatásfoka.

  • 2010.08.23 10:17:10szamok ember

    yanchi, akkor mi az értelme az autó kipufogójára szerelve?

  • 2010.08.23 10:20:38szamok ember

    Egely egy mocsadék csaló, aki hiszékeny emberek pénzét csalja ki a hülyeségeivel. Nem a fergeteges találmányaiból él, hanem a habból, amit ver.

  • 2010.08.23 10:36:04Grafithuszar

    @tocibacsi: Már sokadszorra írom le: Ionszél. Ezért mozog a búra alatt is. Itt is leírtam már részletesen, de ha ráguglizol, szerintem úgy is megtalálod a magyarázatot.

  • 2010.08.23 10:36:10wmiki

    hát, végülis a mostani választékból még mindig ő a legértelmesebb
    bár, pont az LMP-vel...

    mindenesetre 2012ben nemcsak a világgazdaság fog összeomlani, hanem remélhetőleg az a rendszer is, hogy vadidegenek "képvisel"ik más emberek "érdek"eit
    vagyis a "demokrácia"

  • 2010.08.23 10:38:38sanche

    @A szerelő, ha annyira butácska vagy, hogy fel sem fogod, hogy mekkora szánalmas átverések a "találmányai, nos az téged minősít, nem mást. Szerintem nem hogy gondolkozni vagy képtelen, de még a "gondolat" fogalmával sem vagy tisztában sajnos.És hogy kérdésedre válaszoljak:
    Egelyben ugyanaz fáj, mint egy nagy vallási vezetőben, aki éppen az amúgyis idiótákat nagyon behülyíti. sajnos nagyon sok az erre fogékony buta ember - a szavaidból te is ilyen lehetsz sajnos, ha nem érted mi a veszélyes Egelyben. Dehát ma már egy röpke teszten egyetemisták kétharmada nem tudta azt se, hogy "mi történik a tollal a Holdon, ha elengedem". Szóval mondjuk egy szcientológia egyházi vezető behülyíti a butákat, rosszabb esetben háború tör ki, ha ügyes, jobb esetben meg milliárdokat fognak neki adópénzből kifizetni valami marhaságra. Na az egelyfélék pont ilyenek. Ha ezzel nincs probléma szerinted, akkor gratulálok!

  • 2010.08.23 10:39:40wmiki

    és remélhetőleg az is bekövetkezik 2012 után, hogy nem terjesztenek hittételeket állami intézmények

    vagyis talán majd nem kell bemagolni a tudomány nevű intézményesített szekta éppen aktuális dogmáit

  • 2010.08.23 10:40:58Cobs

    Hogy égely mi az egy más dolog, bár nem akarok elméleti vitát folytatni, de azért gondoljuk át hogy jelenleg azon eszközöktől és azon tudományoktól és elemeitől várjuk a bizonyítást amiket ma ismerünk.

    Mondok egy példát, ez tényleg csak egy példa.

    Ha például(!) a HIT (az emberi hit) önmaga egy fontos tényező életünkbe (mint ahogy tudjuk hogy fontos de lehet még fontosabb) és pl. megfelelő hittel, koncentrációval az emberi elme, és az egész emberi test még több mindenre lenne képes és ezáltal mondjuk Égely kereket is lehet forgatni. Ha mondjuk ez igaz lenne hogy a HIT ilyen baromfi fontos tényező, akkor sem lenne bizonyított mert a " tudomány" (nem tudok rá jobb szót) nem definiál ilyen fogalmat, tényezőt hogy "HIT" pedig ha ez az alapja folyamatoknak, akkor alapból az egész folyamatot semmisnek veszi és nem bizonyítottnak.


    Nah ez csak egy példa volt...hogy ma nincs minden összefügés pontosan feltérképezve...attol hogy nem lehet mindent bizonyítani még létezhet a jelenség önmaga...

    ettől Égely még lehet bármi, kokler vagy zseni...

  • 2010.08.23 10:47:04Brendel Mátyás

    Lehet mÁs a Fizika? Ez nagy baromság volt.

  • 2010.08.23 10:54:39Aszi

    tocibacsi: Mekkora volt a búra?

  • 2010.08.23 10:55:48sanche

    wmiki, az írásodból arra következtetek, hogy neked sikerült is nem megtanulni :)

  • 2010.08.23 10:58:52lilabirka

    Ha Egely személyéről meg tudományról és áltudományról beszélünk (és nem a jelöltségéről), itt egy tavalyi nagyon jó indexes interjú Hraskó Gáborral, amelyben nem támadja őt, nem indulatoskodik, egyszerűen elmagyarázza a tudomány módszertanát, a kutatás-fejlesztés gazdasági oldalát, és a riporter is elég tárgyilagos és jól kérdez:

    [link]

    "Egely György valószínűleg egy kitűnő mérnök, aki ügyes szerkezeteket képes összeállítani. Ezzel szemben úgy vélem, hogy mindaz, amiről ír, és mindaz, amit állít, messze nagyobb hangsúlyt és figyelmet kap, mint amennyit megérdemel. ... Könyveiben összeesküvés elméletekről, eltiport feltalálókról, tiltott találmányokról és elhallgatott tudományos hipotézisekről olvashatunk. ... ha például azt vizsgálom, hogy Egely György mennyire nincs elnyomva, hiszen megjelentetheti a könyveit, értékesítheti a találmányát, tehát ebből él, akkor az egész állításhalmaz szertefoszlik."

    Felőlem nyugodtan benne lehet a budakeszi önkormányzatban, mint akárki más - múltja miatt azonban feltéve, hogy a tiszteletdíjról lemond, és sem energetikai, sem oktatási kérdésekbe nem szól bele, ezzel demonstrálva, hogy nem önérdek hajtja.

  • 2010.08.23 11:02:18A szerelő

    @sanche: nem okoz több kárt, viszont legalább megpróbál kitörni a gőg és a dogma alól. ugyanazzal az alaposságal, mint amit elvártok pl. Egely-től, tessék bizonyitani, hogy miért káros a tevékenysége. a vélemény nem tény.
    de még most sincs válasz arra, hogy az Egely kereket mi "hajcsa" :)
    ja, a szellemi képességeimre való utalásra maximum csak egy halvány mososllyal reagálok :)

  • 2010.08.23 11:05:25Goompah

    A gondolatátvitelről pár hete még én is azt mondtam volna, hogy bizonyítsák be ellenőrizhető kísérletekben, addig nem hiszem el. Aztán pár hete volt egy olyan tapasztalatom a villamoson, ami egyértelműen meggyőzött arról, hogy a gondolatátvitel létező jelenség. Persze igen ritka, de saját tapasztalatom, hogy létezik, működik.

  • 2010.08.23 11:21:48IGe

    Joaquin: Brendel Mátyás vette a fáradtságot, igaz sokadik provokálásomra és belefogott egy elemzésbe. Nagyon felsült vele. Olvasd el, ott van az[link] oldal legalján a link rá és az ellentmondásom. A te érveid is csak látszólagos érvek. Hiszen az, hogy az emberek hisznek Istenekben/Istenben vagy tagadják, de úgy tagadják, hogy közben látens istenhívők tény. Az Általános Istent én ugyebár egy speciális érzelemnek állítom röviden, amely erősségétől fogva betegség is lehet. Nos így meg a klausztrofóbia létezés is objektív tudományos tény.

    Ez azért lehet itt is téma és fontos, mert Egelynek is van egy nagyon zagyva istenképe, istenhite. Viszont az ilyen 7 csavaros sziriuszi, mitikondriális, aloeverás, spinnel megkent Istenek mindig nagyon furák.

  • 2010.08.23 11:28:50szanalmas

    Én nem értem, hogy mi a problémátok, Egely az összes, politikussághoz szükséges feltételnek megfelel.
    Egyszerűen irigy kutyák vagytok!!!

  • 2010.08.23 11:32:50Nemgab86

    Ez a csávó 1 kokler
    Orosz László (BME fizika tanszék) finoman leolotta a könyveit 1 érdekes előadással karöltve:
    [link]

  • 2010.08.23 11:36:56sanche

    @A szerelő: Mit kezdjen a fajtáddal az ember? Többször, több helyen BE LETT BIZONYÍTVA, HOGY AZ EGELY "vitalitásmérő" KAMU. Mit mondjon még az ember? Vasalóval és felmelegített kezű hullára is reagál a cucc. Vitalitásmérő-e?
    Az, hogy nem nézel utána, nem érdekel a bizonyítás, akkor az neked huszadszorra is az jön le, hogy "lehet, hogy igaz".

    És szerintem eléggé alapos volt az indokom, hogy az egelyek miért károsak. Mert a butákat kihasználják és ha lehet elhülyítik. És, ha valaki tömeget hülyít el, annak nagyon durva hatásai lehetnek, nem kell a második világháborúig elmenni. Pl ne mond, hogy a szcientológia nem káros. És ne mondd, hogy nem káros, ha egy csaló, a környezete által (a butácskákkal)adópénzhez jut!

  • 2010.08.23 11:38:50Le vagy szarva

    Ezt a paranoid skizofrén idiótát be kéne zárni.

  • 2010.08.23 11:40:53Le vagy szarva

    Ja és az etanol-adapter ÉN vagyok :D

  • 2010.08.23 11:57:01kafferbivalybalamber

    bm613: "szerintem meglesz a válasz, bár az Internet korában jó volna, ha ez 1 perc alatt megtörténne, csak kissé lehetetlen."

    Igazad volt: megvan a válasz. Nincs reakció, tehát az LMP "hozzáértői" nem ellenzik Egely indulását LMP-s színekben. (Sötétzöld.)

    Arra azért kíváncsi vagyok továbbra is, mi a tervük az LMP-s energetikatudoroknak az Egely etanol-adapterével. A párt, illetve az önkormányzat fogja árulni az Egely kis dobozkáját Budakeszin? (Abban a nem várt esetben ha bejut, persze.)

  • 2010.08.23 12:00:19Rókakígyó

    A politikus nem alulképzett, hanem nincs elegendő ideje a magánbizniszei mellett. Ezért ideges mindig. Akinek meg lenne, az meg éppen építi ki a maszekot, h élete végéig jólétben éljen, meg a családja, meg az unokái is.

  • 2010.08.23 12:06:32Le vagy szarva

    Lehet
    Még
    Primitívebb

    mindegyik párt!
    Csak megfelelő "szakembereket" kell bevenni a soraikba.

  • 2010.08.23 12:06:57kafferbivalybalamber

    Rókakígyó: Már amelyik politikus nem alulképzett.
    Az LMP-sek például mind megbuknának az általános iskolában. Fizikából. (Ámbár abban nem vagyok biztos, hogy létezik-e még egyáltalán ilyen tantárgy, vagy elliberalizálódott.)

  • 2010.08.23 12:07:22gonosz1hal

    Anyám, borogass!!! Nno, ennyit az LMP-ről. Eddig rájuk szavaztam, de ha minden idiótát kormánykerékhez engednek, akkor jelzem, ennyi volt.

  • 2010.08.23 12:08:30snakekiller23

    IGe

    Uramisten Brendel "Math" Mátyás. Hogyismondjam zsák meg a foltja.

    Okoska1
    Te minden valószínűség szerint élő ellenpélda vagy a "nomen est omen" közmondásra.

  • 2010.08.23 12:09:59Le vagy szarva

    Ha ezt az idiótát beválasztják Budakeszi képviselő-testületébe, az országnak kötelessége lesz egy nagy falat építenie Budakeszi köré!

    A Nagy Budakeszi Fal :-)

  • 2010.08.23 12:19:47somewhat damaged

    eddig ingadoztam, most vesztette el a szavazatom örökre az LMP. szánalom. a szcientológusok mikor jönnek, vagy van már az is az ernyő alatt? Lenkei kapitány? :)

  • 2010.08.23 12:28:25genyamagyar

    Jónéhány évvel ezelött, talán a Budapest TV-n, Egely magyarázott valamit. Arra a mondatára kaptam fel a fejemet, hogy "véletlenül az ingzsebemben van egy perpetum mobile..."

    Nos, ennyi elég volt is belőle...

  • 2010.08.23 12:51:00Goompah

    Nemgab86:

    Én Orosz tanár úr nagy tisztelője vagyok, komolyan! Sajnos azonban ez az előadása nagyon szétesett, mindenről beszélt, de a lényeges dolgokra soha nem jutott idő. Ebben a szűk időkeret is hibás volt persze, de jobban el kellett volna terveznie, hogy tényleg az általa is legfontosabbnak tartott dolgokra ne csak másodpercek jussanak.

    A zárszava azért nagyon tetszett, amit Egelynek mondott: A fizikát meg kell tanulni. :)

  • 2010.08.23 12:54:19Saccha

    Isten=fizika. És pont.

  • 2010.08.23 13:05:46sofalwy

    Az LMP az országgyűlési választásokon semmiről sem szóló performance sorozattal kampányolt. Vagyis igazán nem tud/nem akar lényegi dolgokról beszélni. Egely esetében is inkább egy a valóságtól elrugaszkodott ember csodáival kereskedik, és ez megint nem a valóság - ami pedig súlyos napi kérdésekből áll. Egyébként kezd ez az Egely kampányolás vetekedni az ezen ügyben sokkal kreatívabb Kétfarkú Kutya Párt plakátjaival. Egelyvel az elempé megígéri, hogy eltöröljük a fizikát!!! Szerencsére csak Budakeszin.

  • 2010.08.23 13:45:36tkgabor

    ROTFL, remélem az LMP belebukik ebbe :)

  • 2010.08.23 14:02:13A szerelő

    @sanche: nem lett bebizonyítva. neked kéne utána nézni. lezárt tetővel meg lehet forgatni jobbra és balra, amerre óhajtod. ilyet sem vasalóval, sem műkézzel nem sikerült produkálni. (ráadásul forog kéz nélkül is :) )
    ja, és ismétlem, a vélemény nem tény, tessék bizonyítani, hogy csaló, tudományosan :)

    egy megtörtént eset: egy szerkezet és annak rajza el lett küldve egy "tudósnak", mert az ismert törvényekkel nem magyarázható jelenséget produkált. a válasz abban merült ki, hogy levezette, hogy a fizika törvények alapján a készülék nem produkálhat ilyen jelenséget. pont. persze nem általánosítok, de azért kijelenthetem, hogy ez a többségi hozzáállás. miért is írtam ezt? hát az Egely kerék miatt. több mint 10 éve létezik a dolog, bizonyítottan forog, lezárt tetővel is, jobbra-balra. mégis azon megy a rugózás, hogy bebizonyítsák, hogy a levegő hogyan mozgatja, nem pedig azon, hogy egy eddig ismeretlen dolgot megismerjenek. (már eleve az abszurd, hogy egy létező jelenséget csalásnak neveznek :) )
    na, ez a káros magatartás. és ehhez nem kell sok ész, egyszerű logikai úton bizonyítható :)

  • 2010.08.23 14:23:45zerohu

    A szerelő:

    "lezárt tetővel meg lehet forgatni jobbra és balra, amerre óhajtod."

    Lapozz vissza parat, keress ra IGe hozzaszolasara, es nyerhetsz 10 milliot ha megcsinalod.

  • 2010.08.23 14:30:09sofalwy

    A szerelő: Az általános gyakorlat az, hogy nem állnak ki a csodaemberek a fizikusok elé próbára. James Randi amerikai bűvésznek régóta van egy felhívása ez ügyben, amelyre tudomásom szerint még egyetlen sikeres paraember sem tudott jelentkezni. Ha véletlenül műsorba kerülnek, hát nem sikerül "éppen" a dolog, mert a kamerák zavarnak, vagy valaki negatív sugarakat küld rájuk. Egely sem próbálkozik tudományosan igazolni dolgait. A "fizikát magas szinten közember nem értheti" szlogen mögött varázslóskodik. Emlékszem sok évvel ezelőtt fényezte a manilai csodadoktorok tevékenységét szerencsétlen Déry János műsorában. Akkor pedig már köztudott volt, hogy azok a csodaműtétek is csak szemét csalások.

  • 2010.08.23 14:33:13Goompah

    Azt, hogy az Egészségügyi Minisztérium egy tanfolyamának vizsgakérdései között szerepel valami, talán mégsem kellene egy tudományos kérdést eldöntő bizonyítéknak tekinteni. A működést leíró magyarázatot (bioenergia forgatja a kereket) még annyira sem. A vizsgakérdéseket egy oktató állítja össze, jelen esetben természetgyógyászatot oktató valaki. A természetgyógyászat eléggé bizonytalan alapokon működik, keverednek benne a tudományosan többé vagy kevésbé megalapozott módszerek a tévhitekkel.

  • 2010.08.23 14:38:41sanche

    @A szerelő: olvasnivaló:[link] (IGe)

    "egy szerkezet és annak rajza el lett küldve egy "tudósnak" " ... Név szerint? Ilyen tündérmesét én is tudok.. egyszer egy országban, egy kis házikóban, egy farkas, meg egy ember..

    "lezárt tetővel meg lehet forgatni jobbra és balra, amerre óhajtod." ..hajrá!

    "már eleve az abszurd, hogy egy létező jelenséget csalásnak neveznek " Mi a jelenség? Az, hogy mozog egy bizbasz. Ennyi csupán, ami létezik. Amit Egely állít, az NEM véleményezve van, hanem bizonyítva, hogy mindenfélét méricskélhet, vitalitást nem. Létező jelenség voltak a középkorban is a csillagok pl, Giordano Brunoék nem magát a jelenséget nevezték csalásnak, hanem azt, hogy azok a szakállas atyaúristen ruhájának díszítése...Sőt elmentek odáig is, hogy izzó gázgömbök is lehetnek.

    Az a bökkenő, hogy két mosolyod közt, csupán te harcolsz véleménnyel, tények ellenében. Nyilván te vagy Egely, örvendtem.

  • 2010.08.23 14:40:21Joaquin

    IGe: neked kell érvelni, nem nekem, itt a hiba. A definíciód pedig nem állít semmit, nem vezeti le axiómákból, mint már említettem. Minden alap nélkül a definíciód lepkefing a viharban. Annyit mondasz hogy ez egy érzés, amiből meg sok van. Mi váltja ki? Mi befolyásolja? Tehát még1x: NEKED kell megvédened az álláspontod (bár ehhez egyáltalán állítani valamit sem ártana), minthogy TE állítasz valamit, nem én.
    Ezt a gondolkodásmódot amúgy rendszeresen visszahallani bármely áltudományos terület "szakértőitől".

  • 2010.08.23 14:45:32Joaquin

    IGe (folyt): Pl. le tudom vezetni neked a vallásokat az ember agyában működő ismert(!) algoritmusok alapján. De ez mondjuk elég hosszadalmas feladat lenne. Te meg itt 3 mondatban definiálni akarsz egy ilyen összetett témát. Még ha alátámasztanád persze...

  • 2010.08.23 14:58:04Goompah

    Joaquin:

    "Ezt a gondolkodásmódot amúgy rendszeresen visszahallani bármely áltudományos terület "szakértőitől"."

    Ja-ja. Az illető állít valamit, én azt mondom rá, hogy hibás/tévedés/nem igaz, erre felszólít, hogy bizonyítsam be, hogy nem igaz.

  • 2010.08.23 15:44:09hrcs_123

    [link]

  • 2010.08.23 17:00:08tocibacsi

    Aszi: teljesen mind1, letakartam otthon az asztalon egy sima plexiedénnyel, azt meg körbe konyharuhával. Csak biztos akartam lenni benne, hogy nem a lélegzetem keltette áramlások baszkurálják... Az a része, hogy pontosan mivel függ össze a forgás sebessége, kvázi nem érdekel. De forog, méghozza arra, amerre én akarom...

    Műszakilag elég egyszerű ketyere, sima mezei de kellően precíz csapágyon fekszik a kerék, a széle azért cakkos, mert egy opto érzékeli a forgást. Úgy működik kvázi, mint régen a golyós egerek érzékelője, a kis cakkok hol kitakarják az infrakapcsoló fényét, hol nem... Ezeket a kapcsolásokat számolgatja az elektronikája.

  • 2010.08.23 21:53:42zerohu

    tocibacsi:
    "De forog, méghozza arra, amerre én akarom..."

    Dehogy forog, ha forogna mar milliomos lennel te is.

  • 2010.08.24 06:11:44IGe

    Magyarázkodhatnak itt bármit az LMP lapján, ezt equrták, de nagyon. Nagyon rossz tanácsadóik vannak, ha azt gondolták ez gerilla marketing és népszerűséget ad, mert beszélnek, írnak a pártról.

    Nem lett már a politika. Továbbra is deilettánsok akarnak képviselni közösségeket.

  • 2010.08.24 06:26:03IGe

    Joaquin: Az Általános Isten definíció teljesen pontosan írja le a teisták és az ateisták Istenét. Ezért a legpontosabb jelenleg, mert nem csak egy adott klikk, csoportét, hanem az összest lefedi. Dawkins mém elméletén jóval túlmutat és pontosítja és kijavítja a hibáit, annak ellenére, hogy ettől teljesen külön keletkezett.

    Mert Dawkis (aki ugyebár egy híres ateista) is definiálta Istent:

    Dawkins: "Isten létezik, ha másképp nem is, olyan mém formájában, amelynek az emberi kultúra kínálta környezetben nagy túlélési értéke vagy fertőzőképessége van."

  • 2010.08.24 06:50:40IGe

    Ja és még. Igaz minimizmusra törekedtem, tehát minél rövidebbre, de ez ezért jóval több három mondatnál.

    Általános Isten definíciója - 2. fejlesztett verzió
    [link]

    Tehát nem csak Egely György kerekének a működését lehet megérteni, hanem már Isten sem parajelség.

  • 2010.08.24 11:41:38toms

    Vicces amikor ez az ember beszél "csirkefogókról", miközben a mindenféle tudománytalan faszságairól szóló könyveivel szarrá keresi magát. Persze a szkeptikus konferenciára elmenni már nem mert...
    Egyébként a hozzáértése már ebből a cikkből is kiderül. Csökkentsük a feszültséget éjszaka. Ja igen, menjünk el Paksra, és szóljunk az uránmagoknak, hogy most egy kicsit ne hasadjatok már, mert egely úr úgy kívánja! Arról nem is beszélve, hogy az energiamegtakarításnak nem a hálózati feszültség csökkentése a módja. A legtöbb utcai világításnál használatos fényforrás nem is működik csökkentett feszültségen, sok háztartási készülék meg egyenesen tönkremegy. Gratulálok egely úr, gratulálok LMP!!!

  • 2010.08.24 21:59:16Sztrogg

    Toms, te lettél vicces... Ha elolvastad volna a hozzászólásokat, kiderült volna, hogy feszcsökkentős közvilágítás egyes városokban 6-7 éve működik... :))))))))

  • 2010.08.25 09:03:52Open

    Helo,

    Tanulságos vita alakult itt ki az istenhitről, Egelyről, a szkeptikusokról, stb. Lehetséges, hogy Egely egy sarlatán, de korlátoltságra utal (és egyúttal a szkeptikusok is korlátoltak) olyan anomáliákat, jelenségeket, elméleteket elutasítani, amelyeket nem értünk meg. Nehézkes jelenlegi tudásunkkal olyan jelenségeket bizonyítani, igazolni, amelyeket fel sem tudunk fogni korlátolt értelmi szintünk miatt.

  • 2010.08.25 11:46:24tocibacsi

    zerohu: Te láttál már ilyet, okostolyás? :D Én igen... Te valszeg nem... no comment...

  • 2010.08.25 18:03:20amergin

    LEMONDOTT.
    [link]

  • 2010.08.25 18:05:45amergin

    Egyébként a szkeptikus blog egyik kommentje szerint az lmp-nek ezt a lépését az mszp csak úgy tudta volna überelni, hogy ha ő gyurcsókot indította volna.

  • 2010.08.25 18:33:33Akitlosz

    "A mostani, számítógép-vezérelt autók nem szeretik az etanolt, a benzinre vannak belőve, de a mi adapterünkkel teljes mértékben használhatják."

    Ez csak vezérlő szoftver kérdése. Az autógyárak régesrég fel vannak készülve rá, hogy ha kötelező lenne, akkor csak olyan ottó motoros autókat gyártsanak melyek gond nélkül üzemelnek tiszta benzinnel, tiszta alkohollal, illetve a kettő bármilyen arányú keverékével is.

    A szoftveren kívül csupán a tömítésnél kell egy kicsit más anyagot használni, amelyik ugyanolyan jól bírja az alkoholt is.

    Egy ilyen autó legfeljebb pár tízezer forinttal kerülne többe a mostaniaknál.

    Az autógyárak az átállást egy hétvége alatt meg tudják oldani.

    De maguktól nem fogják megtenni, csak ha törvény kötelezné őket erre, nem érdekük, nekik elég hasznot hoz a mostani benzinmotor gyártása is.

  • 2010.08.25 21:36:13Baráti Áron

    Pár megjegyzés, ami nem szokott szerepelni:

    1.) Ha Egely azt szertné, hogy komolyan vegyék, akkor a többszáz "találmányából" esetleg feláldozhatna egyet úgy, hogy mindenféle szabadalom (amire szeret hivatkozni) nélkül megismerteti a közönséggel!

    Ha sokan tapasztalnánk, hogy az eszköz működik (szerintem nem fog:-)), akkor a többi találmányát sokkal jobb áron tudná értékesíteni!!!!

    Mert így nem sok érdeklődés van iránta.
    Mert így az a látszat (szerintem nemcsak látszat:-))) hogy a találmányai működésképtelen f**ságok, és a szabadalomra való állandó hivatkozás csak ennek a leplezésére szolgál....

    2.) A LeMP stílusába, LEGALÁBBIS AMIT FENNHANGON HIRDET (hazudozik) saját magáról,
    jobban beleillene egy ilyen közkinccsé tett CSODÁÁÁÁÁÁLATOS, emberiség-megmentő Egeli-féle találmány!

    Vajon ez miért nem jut az eszükbe, ha már összefogván ekkkora agytrösztöt hoztak létre? :-)))

  • 2010.08.26 03:20:09Kelek

    Fenntarthatóság szempontjából a széndioxid-bontó készülék - bár zseniális találmány - még mindig "csak" tüneti orvoslása a problémának. Csökkentheti ugyan a CO2 kibocsájtást és ezáltal mérsékelheti a globális felmelegedést, ami "égetően" fontos, mégis fennmarad az alapvető környezeti probléma: az emberi társadalom mohó nyersanyagfogyasztása, ami sajnos idővel a Föld tartalékainak teljes kimerüléséhez vezet, arról nem is beszélve, mindezen nyersanyagfeldolgozó iparágaknak mekkora a környezetre gyakorolt terhelése. Éppen ezen a gondolatmeneten vizsgálva nem létezhet környezettel harmonizáló ipar sem, legfeljebb kompromisszumokkal teli megoldások. Alapvetően az ember nyersanyag és energia éhségét kellene csökkenteni ahhoz, hogy ökológiai egyensúlyba kerülhessünk újra a természettel. A biodízelről, bioetanolról pedig csak annyit, hogy megtévesztő a megújuló tulajdonsága, sokak számára ez környezetbarát technológiával párosul. Azonban az energianövény termesztésről és fogyasztásról elmondható, hogy hosszútávon kimondottan káros, mivel nagy termőföld területet von el az élelmezést biztosító agrártevékenységtől (vagy épp a természettől - lásd Borneo), illetve fokozott biotömeg rombolás égetés útján, aminek súlyos humuszhiány, talajerózió a következménye. A közel jövőben szükség lesz minden szellemi kapacitásra, minden segítő ötletre és tettre, azonban elsődleges cél az ökoszisztémval egyensúlyra törekvő fenntarthatóság kell, hogy szempont legyen, nem pedig az emberi igények környezettel tessék lássék módon harmonizáló kielégítése. Erre figyeljen mindenki! Nagyon fontos.

  • 2010.08.26 06:48:57NRG44

    Az elempé csak ÁL rendszerellenes, mindennek tetejébe. Azt mondják, amit az emberek hallani akarnak, de ugyanazok a gazdáik, mint a szadesznak.

    [link]

  • 2010.08.27 05:16:24]{udarauszkasz

    ezt a kozvilagitast nem csak nalunk nem oldottak meg rendesen.
    Itt vagyok most nemetben, es nyomjak kemenyen, ami onmagaban nem baj... Napelemtablakkal kombinalt helyi akkumulatoros rendszerekrol lehetne uzemeltetni a kozvilagitast, akar telen is. Erdekes modon, ahol penz van benne, pl. a traffipaxoknal meg tudtak oldani a dolgot, par tenyernyi napelemmel elketyegnek a fix radarok telen-nyaron egesz evben. Az autopalyak ledes megvilagitasat (rossz latasi viszonyok kozott eletet menthet! kamionozok, tudom, mennyire.) is meg lehetne oldani igy, es semmivel se terhelne a kornyezetet. Az autok helyzetjelzoje is mukodhetne igy.
    Mas:
    Ami a csapadekot illeti, tenyleg extrem, ha igy folytatjuk, monszunklima lesz Europaban, ehhez hasonlot nem is tudom, hol lehet tapasztalni, talan Uj-Zelandon. Ide Hannover kornyekere most is piros riasztast adtak ki.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Pontozza a Demszky Gábor székére vágyókat!

Galba-Deák Ádám (Zöld Baloldal):
3,01 p. (11373 sz.)
Horváth Csaba (MSZP):
2,45 p. (11628 sz.)
Jávor Benedek (LMP):
4,77 p. (11678 sz.)
Makai István (RPT):
2,40 p. (11353 sz.)
Mándi Sándor (MDF):
2,82 p. (1571 sz.)
Schmuck Andor (MSZDP):
1,97 p. (11502 sz.)
Staudt Gábor (Jobbik):
3,03 p. (11653 sz.)
Tarlós István (Fidesz-KDNP):
5,03 p. (11973 sz.)
Ungár Klára (SZEMA):
3,57 p. (11547 sz.)
Victora Zsolt (MKKP):
6,19 p. (12543 sz.)

Ígéretszámláló

A kampányban eddig 052 ígéret hangzott el.

Mi ez?

Október elején elkezdődött az iratismertetés Hagyó Miklós volt MSZP-s főpolgármester-helyettes és húsz társa (több BKV-s vezető, valamint a főpolgármester-helyettes munkatársai) ellen indult eljárásban.

Tovább
Dokumentumlista:

Friss kommentek

Keresés