Márk
14 °C
17 °C

Bontják a 4-es metró gerendáit

2010. 09. 09. 14:50

Elbontják a készülő Baross téri metróállomás betonszerkezetét kitámasztó betonbordákat, és hamarosan kiírják a pályázatot a tér felszíni rendezésére. A tervek szerint ősszel újra lehet közlekedni a Thököly úton, a végleges állapot viszont csak jövő év végére alakul ki.

Fényképeket küldött be egy helyszínen lakó, megrökönyödött olvasónk, amelyeken az látszik, hogy munkások légkalapáccsal estek neki a Baross téri metróállomás tetejének. Megkérdeztük az ügyről a DBR Metró Projektigazgatóságot, ahol elmondták, hogy a képeken látható betonbordázat az állomás betonszerkezetének ideiglenes kitámasztására szolgált, de már nincs szükség rá, ezért el lehet bontani.

Az állomás az úgynevezett milánói módszerrel épült, azaz a munkagödröt egy födémmel befedték, és a födém alól bányászták ki a földet, illetve építették meg a betonszerkezetet. Így a munkával járó zaj és por kevésbé terhelte a környéket. Mivel azonban a zárófödém egymaga nem bírta megtámasztani az alatta épülő szerkezetet, ezért fölé fektették az ideiglenes betongerendákat.

Mivel az elmúlt napokban a végleges szerkezet részei, azaz a falazat, a pillérek, a vízszintes kitámasztások 90 százalékban elkészültek, és a pajzsot is kiemelte a Bamco, a bordázatra már nincs szükség, el lehet bontani. A zárófödém marad a helyén, és hamarosan kiírják a tendert az állomás feletti terület felszíni rendezésére.

4metro

A Keleti pályaudvar környékének a felszíni rendezése két részből áll. Az egyik a Thököly úti kihúzó alagút (ahol megfordulnak majd a metrókocsik) feletti rész, ahol a zárófödém felett már zajlanak az útépítési munkák. A tervek szerint ősszel a Thököly úton kétszer egy sávon és egy buszsávon már közlekedhetnek a járművek.

Ősszel egyelőre csak a Keleti pályaudvar előtt elvezetett egy ideiglenes úton csatlakozik a Thököly út a Kerepesi úthoz és a Rákóczi úthoz, mert a tér közepén még szüksége lesz majd egy leadónyílásra a belső beépítő, illetve vágányépítő vállalkozónak.

A végleges felszíni rendezés, "a Thököly út kiegyenesítése" jövő év végére várható. A végleges állapot szerint a Thököly út és a Kerepesi út egy ipszilon-kereszteződés két felső száraként fut majd bele a Rákóczi útba, a Keleti pályaudvar előtt pedig egy sétálóút köti össze őket. A tér közepén egy nagy park lesz, aluljáróval.

Hozzászólások (100)

  • Whiplash2010.09.09 16:07:56

    Hááát igen, ez Magyarország..no nem mintha tartanék atók hogy az új polgármester, bárki is legen az, jobban csinálná, az is lopni fog csalni és hazudni, ez már csak így marad itt kis hazánkban[link]

  • Jokkura2010.09.09 16:11:22

    Én nem vagyok metróépítő. Viszont van egy hülye kérdésem:
    Miért kell elbontani?,Ha a munkagépeket elbírta (koncentált terhelés) miért nem bírja el a forgalmat (megoszló terhelés) .Esetleg rögtön úgy kellett volna építeni a kezdet-kezdetén ,és most csak a felületét kellett volna a forgalomnak megfelelőre átépíteni.Fele ( vagy kevesebb) költség ,gyorsabb befejezés.Igaz kevesebb lehetőség a lenyúlásunkra....:(.És miért nem építik tovább...??????.Ennyi idő alatt és ennyi pénzből már a Pólus Centernél vagy Árpádföldön lenne a végállomása.

  • Turbék2010.09.09 16:11:53

    Annyira nem kell sietni...metrókocsi még nincs

  • Mária néni2010.09.09 16:14:26

    Jól meg kellene ruházni a vén spiclit, aki fotózgatott a környéken és rohant beköpni a munkásokat.

  • wacak2010.09.09 16:14:33

    És mikor épül tovább Zugló felé?
    Mivel kivették a pajzsokat, gondolom kéregvasút módszerrel. Addig akkor ott út nem lesz. Ha meg merik tenni, hogy elcsalják a metró második szakaszát, vagy ki merik hagyni a Róna utcai megállót.....

  • Jokkura2010.09.09 16:15:15

    @vissza az alapokhoz:
    Harmadik hír : Betömik a 4.metróalagutját a sikkasztó,korrupt állami és önkormányzati (banki) vezetőkkel.
    Azt hiszem nagyon gyorsan betömödne :)

  • ubu12010.09.09 16:15:31

    1. Arról volt szó, hogy a milánói módszer miatt fogunk tudni rendesen közlekedni. Lófszt tudtunk.
    2. A Baross téren volt egy kvázi körforgalom, így abban a bizonyos Y-ban mindenhonnan mindenhova el lehetett jutni. Még a közepén parknak is volt hely. Ez most hogy lesz, DBR okostojások?

  • Jokkura2010.09.09 16:20:54

    @wacak:
    A Róna utcai,meg Thölöly úti megálló szerintem tök felesleges.
    A Hungáriánál és Bosnyákon elég lenne.
    Sok állomás + kis távolságok = nagy költségű.
    úgyis megmarad a felszíni közlekedés (l.:Rákóczi út).
    Metró= nagy távolságok ,gyorsan.
    Felszíni közlekedés: kisebb távolságok ,valamivel lassabban.

  • lifelike2010.09.09 16:21:46

    sántít nekem ez a sztori, hogy felül, ekkora nem teherhordó szerkezetet építettek?? vagy mivan?

  • vicsigabi2010.09.09 16:24:00

    Én megmondom mi a megdöbbentő.
    szerintem ezeket a gerendákat mostanában tették oda. A július végi darudőlésnél még pakolgatták föl ezeket.
    (elbontás helyett el is vihetnék, hátha jó még valamire....)

  • wacak2010.09.09 16:34:32

    Jokkura:
    Nebazdel, hogy a zuglóiaktól kisajnálod azt a két megállót?! Főleg a Róna utacait. Öcsém tudod te mekkora a távolság a Hungária és a Bosnyák között? több, mint másfél km! Hetesbusszal 4 megálló!

  • pakesz2010.09.09 16:43:31

    a sok okos miert nem megy oda es vezenyli le?

    ha meg a kapkodas miatt feltorne a viz, mert nem csereltek ki a kozmuveket akkor egint jonne a kommentelo okossagok, hogy hat miert nem csereltek ki
    hat most kicsereltek b.sszatok meg

  • Lord_M_2010.09.09 16:43:45

    wacak: mondjuk a róna utcainak még talán van is értelme... a metrónál nem is itt értelmetlen a megállók halmaza, hanem pl a móricz előtti szakaszon, meg a pesti első kettő megálló...

    szentgellérttér-fővámtér-kálvintér...

    ebből a fővámteret simán ki lehetne vágni... az pl
    felesleges...

    de mondjuk miért érdekes az hogy 1.5km a bosnyák a hungáriától ? legrosszabb esetben 750m-en belül van tehát egy megálló (erre - vagy arra), a róna utca / thököly sarok pedig a hetes buszok által remekül ellátott rész, onnan 3 perc a bosnyák, és 5 a hungária, lassú hetessel is hét perc legfeljebb.

    (ott lakom én is a rónautcában...)

  • aprohal2010.09.09 16:44:27

    nem azért mondom, de a cikkben szereplő indok, hogy ezek a gerendák tartották az alatta lévő födémet és egyéb szerkezeteket, az egy nyilvánvaló marhaság/hazugság

  • whiterose2010.09.09 16:45:24

    Jankanéni! Kik is itt csináltak mindent dupla, tripla áron??????? Neked nem rémlik? :D

  • Jokkura2010.09.09 16:46:26

    Wacak:
    igen:),
    de leírtam az okait is .
    Megmarad a felszíni busz is ...
    Pl .
    lelépcsőzől a Róna utcánál a mertóhoz,megvárod a szerelvényt,kiömlik rajta pár ember,Te felszállsz,elindul ,megáll a Bosnyákon,kiszállsz ,fellépcsőzől..
    Ennyi idő alatt busszal is ott lehetsz ,a mai állapotokat nézve csak egy lámpát kap(hat) a busz.
    Az viszont más kérdés ,hogy a jegyárakat hogy kalkulánám.

    De épp úgy feleslegesnek ítélem a Köztársaság térit is , a Rákoczy térit is és a Fővám-tér (Gellért tér vagy-vagy ,vagy mindkettőt!) is
    Gyorsdan akarsz utazni,vagy minden második sarkon egy mágállót.Ilyen sűrű megállóhelyekkel tök felesleges a metró.
    Anno a Szovjetunióban (Szocsi) két troli(!) megálló között több mint 5km (!) volt ,ott volt értelme az elektromos meghajtásnak.Nálunk csak azért jobb a troli a busznál a belvárosban mert nem büdös,és valamivel halkabb

  • Shirkan82010.09.09 16:48:58

    A kivitelező már többször szerette volna visszaadni a forgalomnak a Baross teret, de a fővárosi vezetés minden esetben azt mondta, hogy még nem akarja vissza venni, nincs rá szükség.
    Igen, jól érted. Már réges-régen mehetne a régi közlekedés, de a jódemszkynek nem akarta.

  • Jokkura2010.09.09 16:51:34

    ja és meg egy (de men kell ezért megtámadni engem) .Egy egészséges ember 1,5 km -t kb 10-12 perc alatt legyalogolja.
    Tudom az ellenokokat is!.
    Pl. Gödön ,ha a vasúthoz akarsz menni néha sokkal többet kell gyalogolni ,és nem mindehol van asztfalt ...:)

  • a budai paraszt2010.09.09 16:53:06

    múltkor láttam a Móriczon, hogy kijöttek a munkások este az építkezési területről. Megfordult a fejemben, hogy lefotózom és beküldöm az indexnek, hogy a móriczon befejzték a metróépítést...

  • fghjk2010.09.09 16:55:40

    fővámtér-gellért-et úgy kellett volna megcsinálni, h 1db megálló a duna alatt, előre-hátra max 50m gyaloglás egy gyalogalagútba és mozgólépcső a duna 2 oldalán fel.

  • Lalikiraly2010.09.09 16:57:47

    Mint a Bocskai és Móricot is így kellett volna. És ezzel milliárdokat lehetett volna megtakarítani és még menőbb is lenne.

  • Jokkura2010.09.09 17:09:41

    fghjk+Lalikirály:
    Úgy van!
    Az előbbi felsorolásomból ( felesleges megállók) kihagytam az ex-Budai Skálát ,köszi!
    és akkor már kinn lenne a Bosnyákon, A Zuglóiak nagy örömére!
    De nem nálunk minden oszlopnál kell valamilyen BKV megálló ,nehogymár a szegény Pöstinek többet kelljen mennie 30 m-nél.Aztán meg csudálkozunk,hogy miért ilyen sok a BKV jegy ára?
    Persze a sok túlképzett orkot akkor hova tesszük,ha nics elég metro ki-be járat (ork= utazokat zaklató ,biztonsági"szogálatot" imitáló ruhásszekrények)

  • zero2010.09.09 17:11:12

    52 hét alatt kellett volna szerződés szerint megépíteni az állomást....

  • StZ2010.09.09 17:11:20

    @aprohal:
    "nem azért mondom, de a cikkben szereplő indok, hogy ezek a gerendák tartották az alatta lévő födémet és egyéb szerkezeteket, az egy nyilvánvaló marhaság/hazugság"

    Ugyan nem építőmérnök vagyok, de azért én ezt nem mondanám biztosra. Elképzelhető, hogy nem igaz, mert ezt máshogy is meg lehet oldani, de nem feltétlen egyszerűbb (láttam már ilyet). Úgyhogy ha van itt építőmérnök, leírhatná, hogy hogy is van ez pontosan ebben az esetben.

  • Kaszanova2010.09.09 17:12:31

    EZ egy rejtett HBO reklám :D

  • zuglói polgár2010.09.09 17:12:48

    Nem lesz metró a Keleti és a Bosnyák tér között!!! Ez most már biztos. Papcsák kormánybiztos és polgármester-jelölt kampányújságjában ( Polgári Zugló) bejelentette, hogy támogatja a Thököly úton a 7-es GYORSVILLAMOS tervét, amit Vitézi Dávid és a VEKE régóta szajkóz. Az a tény, hogy a BAMCO a Keletinél kivette a fúrópajzsot elég rossz jel, nem arra utal, hogy tovább akarnának fúrni...
    Hát ennyit érnek a törvények szeretett kis hazánkban, kedves polgártársak... :(

  • StZ2010.09.09 17:14:34

    @fghj:

    Én is így gondolom, a duna alá kellett volna az a megálló. Nem biztos, hogy olcsóbb lett volna, mint a 2 megálló együtt, de nem 2 hétig fog járni az a metró, hanem lehet, hogy akár 100 évig is. És azért nem mindegy, hogy hány méterenként áll meg... Szóval távlatokban gondolkodva több értelme lett volna.

  • min2010.09.09 17:16:35

    Ezt a metro építést a komcsik azért átgondoltabban és jobban tervezték meg és hajtották végre.

  • Mikrobi2010.09.09 17:26:17

    fghjk: el tudod képzelni, milyen technológiai bravúr volna a Duna alatt állomást építeni? Csak abba gondolj bele, hogy még az alagutat is fagyasztásos módszerrel csinálták, annyira féltek, hogy beomlik.
    A Róna utcai megállót én nem tartom hülyeségnek (nyilván nem azoknak készül, akik a Róna utcából a Bosnyák térre mennének), de a Tétényi úti és talán a Fővám téri megálló fölösleges. Nemcsak az állomásépítés költségei miatt, hanem azért is, mert fel se tudna a metró akkora távon gyorsulni. Baromira meglassítja a forgalmat, pedig a metró pont a hosszú távú gyors közlekedést szolgálja.

  • táncosokkal farkaló2010.09.09 17:36:41

    A 4-es metró jelképe az elmúlt 20 év budapesti rombolásának. Kurvára semmi értelme nincs, kibaszott sok pénzből, x év késéssel.

  • Jokkura2010.09.09 17:37:21

    Mikrobi:
    A Tétényi út helyett nem inkább a Bocskai útra gondoltál?
    A Bocskai út ( ex-SKála) és a Móricz közt is kb annyi a távolság ,mint a Gellért tér Fővám tér -Kálvin tér ( főleg az utobbi kettő) közt ,cca 300m.!Majdhogynem egy hosszabb metró szerelvény.
    Höhö: a végén felszállok ,végigmegyek a szerelvényen,az elején leszállok ,közben a Fővámról elkerültem a Kálvinra , és állt a szerelvény. Olcsó üzemeltetés ! Na ki plagizálja el az ötletemet :) ?

  • kubatov_kommunista2010.09.09 17:47:52

    zuglói polgár
    Szóval Papcsák ki akar baszni a zuglóiakkal és ezt még fennen hirdeti is!
    Talán mégsem akar polgármester lenni...
    Amúgy én azért remélem lesz. Ez azért XXI. század. igaz most egy kis sötét középkor jön.

  • egyenlítő2010.09.09 17:53:04

    A Duna alatt gond nélkül meg lehetett volna csinálni az állomást. A Bocskai-Móricz is egyesíthető lett volna. A labda viszont nem a fővárosnál, hanem a kerületeknél volt, azt követelték ki a kiskirályságok, amit csak akartak.

  • MikeNike2010.09.09 17:56:19

    Szentem már az 5-ös metrót is bekellett volna fejezni :)

  • Zsoo2010.09.09 18:10:22

    "Miért kell elbontani?..."
    Mer nem jártál műszaki egyetemre, te...!

  • whiterose2010.09.09 18:14:00

    a 13-as metró majd Mohácsig megy.

  • donphobos2010.09.09 18:19:03

    Mekk Mester is előbb rakta fel a födémet aztán pedig körbefalazta magát. Klasszikus építési módszer, róla másolták :-)

  • na cső skacok én leléptem!2010.09.09 18:19:41

    @fghjk es a többi önjelölt városépítő!

    mielőtt kitalálod, hogy a Duna alatt kellene megállót építeni, ahonnan mindkét oldal/part 50m sétával elérhető, nem kellene tiszában lenned azzal, hogy pontosan hány méter széles is a Duna az adott helyen?

    ...emberek legalább valami minimális energiát kellene fektetni a tanulásba és felkészülésbe mielőtt globalice hülyét csináltok magatokból!

  • Mikrobi2010.09.09 18:23:39

    Jokkura: a Bocskai utat ki is felejtettem, valóban, az is fölösleges. De a Tétényi út is.

    kommunista: te megérdemelnéd, hogy még 4 évre Weinek Leonard pusztítson, de a többiek nem. De esetleg megkérheted személyes vagyonkezelődnek, 4 év múlva valószínűleg a te házadat is akkora jelzálog fogja terhelni, mint most Zuglót:-)

  • KárászAti2010.09.09 18:26:42

    Tényleg most hogy áll a metró kocsi ügy?

  • munkamacskák gazdija2010.09.09 18:34:14

    Legalább Milánót megkérdezhették volna, hogy nem kell-e a módszerhez betongerenda.

  • aprohal2010.09.09 18:41:37

    @StZ
    én ugyan nem vagyok építőmérnök (lehet, hogy jobb is), de vanak tapasztalataim az építőiparral kapcsolatban, vannak fizikai és logisztikai ismereteim. tegyük, fel, hogy a gerendák függesztve tartják a födémet (annak semmi értelme, hogy a résfalakat támasztják oldalirányba, mert azt a födém megteszi). ennek mi értelme? miért nem a kiásás ütemében rakták be az oszlopokat a födém alá? két okot tudok elképzelni: 1. műszaki bravúrt akart végrehajtani a tervező. 2. a tervezőnek van egy betongerenda gyártó üzeme. Valószínűleg mindkettő igaz :)

  • sanya182010.09.09 18:43:37

    @StZ 2010.09.09 17:11:20
    így apró kép alapján igaz is lehet.

    1 építőmérnök

  • sanya182010.09.09 18:46:52

    @aprohal 2010.09.09 18:41:37
    1 perc gondolkodás sem kellett és 2 igazi műszaki ok is eszembe jutott (és nyilván még több is lehetne ha foglalkoznék vele kicsit :D)

  • SebesAndor2010.09.09 18:51:56

    Jó nagy sumákolás ez az egész. 2008. március 14-én azzal zárták le a Thököly utat, hogy 4 (négy!) hónapról van szó, mindössze.

    Az idióták a forgalmat a Stefánia úton terelték a Népstadion állomáshoz, de az ottani forgalmi lámpákat nem hangolták át (azóta se), hogy az ne abban az ütemben és kapacitással dolgozzon, mintha csak azt a néhány eltévedt autóst kellene átengednie, akik a Stefániáról a Dózsa György út torkolatán keresztül akarnak a Kerepesire menni. Nem, hagyták, ahogy van, kilométeres sorok állnak reggelente a Stefin, és olykor 4 autó is át tud menni egy zöldön...

    A 4 hónapból Isten tudja mennyi lett, utána néztem a sajtóban, neten, soha, sehol, senki sem jelentette be, hogy csúsznak a munkák, hogy miért és meddig. Tavaly még a DBR honlapján ia a 2008. júliusi megnyitás szerepelt (a Thököly útra vonatkozóan), most meg semmi.

    Hogy nincs még közbeszerzés se? Hát vicc! Csak egy kib@szott közbeszerzés hónapokig tart, aztán a vezstesek megtámadják, a bíróság felfüggeszti, dönt, a közbeszerzési bizottság dettó, esetleg megsemmisítik... Ez a kib@szott közbeszerzés egy agyament ostoba találmány. A hülye uniós idióták számára nem a cél a lényeg - hogy épüljön híd, út, autópálya, le lehessen cserélni vonatot, villamost, vagont - hanem a "BESZERZÉS" maga. Farok - de mekkora nagy farok - csóválja a kutyát.

    Ott MÁV, ahol most valami mozdonyokat kell visszacsinálni, egye fenyő, felújítva a jó régi magyar mozdonyok még elhúzzák egy darabig. De tessenek arra gondolni, állami a Malév is. Ha a repülőket meg akarják újítani, arra is közbesz kell. Én két okból nem fogok MALÉV géppekl repülni:
    1. Mert a meglévő gépek már fel se szállhatnának, de még azokkal fognak repülni, csak mert "elhúzódik" a közbesz. 2. Vagy, mert akik megnyerik, ki tudja, min spórolnak majd, hogy megkenjenek minden tetü korrupt szemétládát.

  • aprohal2010.09.09 18:53:39

    @sanya18
    csak egyet

  • SebesAndor2010.09.09 18:54:47

    Ötös metrót? Az lett volna a HÉVEK összekötéséből... Én a hetvenes évek végén jártam a Műegyetemre (nem építő karra...), a központi folyosóján kint voltak a tervek, határidőkkel. öt metróvonal, és 1990-nél nem volt távolabbi dátum...

  • cseplin2010.09.09 18:57:45

    Sracok,kicsit keso keseregni a tortenteken mivel 20 evig hagytatok,hogy uralkodjon ez a sunyi gengszter,aki most veszi a kalpjat es kipiheni az elmult eveket Horvatorszagi kis vityillojaban.
    Ti szavasztatok ra kedves liberalis barataim,hat ez lett belole.Legkozelebb tessek jobban megnezni hova huzzuk azt az X-et!!!

  • aprohal2010.09.09 18:58:55

    @sanya18
    a mundér becsületét nem üres lózungokkal kel megvédeni, hanem érvekkel. (amúgy nekem valami olyasmi jutott eszembe, amiért nobel díjat kéne kapnom, de nem adank... szemetek)

  • SebesAndor2010.09.09 19:02:33

    Amúgy a mi metróvonalaink alapjában rosszak.
    A pont-pont összeköttetésű vonalak matematikailag igazolhatóan is rosszak. Külföldön elnyújtott X alaprajzú, (esetleg Y) vonalakban gondolkodnak. Általában az a baj, hogy vagy zsúfoltak a vonatok a belvárosi szakaszokon, ahol elvben nagyobb a forgalom, és ritkábban jáárnak, vagy a végállomás közeli szakaszokon kihasználatlanul mennek, félig üresen.

    EGy X vonalon 4 járat közlekedtethető, ha A-B és C-D a két-két végállomás, akkor ugye A-C, A-d, B-C és B-D útvonalon, a közbülső közös szakaszon meg mind megy, de egy Y vonalon is két járat közlekedhet. Külfüdlön sok helyen ezt úgy kombinálják, hogy egy rövidebb szakaszon még két ilyen rendszer is közös pályán fut. Hsonlóak a németországi Sbahnpok, amelyek egy vágányrendszeren futnak 4-6 megállót a város alatt, aztán mindkét oldalon ezerfelé ágaznak.

    Amúgy nálunk remek, fényűző, "természetes fénnyel" megvilágított állomások is lesznek...

    A Bosnyák térig - főleg Rákospalotáig - soha nem jut el ez a metró, de a Virágpiac se hülyeség, főleg, ha csinálnának oda egy többezres ingyenes, de őrzött P+R parkolót.

  • sanya182010.09.09 19:05:02

    @SebesAndor 2010.09.09 18:51:56

    "Én két okból nem fogok MALÉV géppekl repülni:
    1. Mert a meglévő gépek már fel se szállhatnának, de még azokkal fognak repülni, csak mert "elhúzódik" a közbesz."

    Igazad van, a malév max 16 éves (a legöregebb géptipusát 1994 óta gyártják, és nyilván nem a malév volt az első vevő...) gépei helyett utazz inkább a Lufthansa majd 30 éves BAe146-osával vagy Boeing 737-300asával...

  • SebesAndor2010.09.09 19:10:10

    Mellesleg mindenki, aki a metró ellen ágál - nonem az ilyen módszerekkel épülő, de ametró ellen - az valamit nem ért.

    Sokat jártam évekig Müncshenbe, minden évben új metró térkép kellett... és nem azért, mert elveszítettem.

    Budapesttel az a baj, hogy semmi nem úgy épül, ahogy tervezték:

    2 példa:
    1. tudja még valaki, hogy az egyes villamost eredetileg "gyorsvillamosnak" tervezték, azaz nem lett volna keresztezése? AZtán spóroltunk...

    2.EMlékszik még arra valaki, hogy az M3 kivezetésén azért van villanyrendőr, és azért áll napontatöbbezer autó dugóban mindkét irányba, mert a SZerencs utcához tervezett felüljáró negépítését "átmenetileg" elhalasztották? úgy 25-30 éve...

    A példákat lehetne a végtelenségig sorolni... Tudja valaki, hogy mielőtt az ÁŰrpád hidat a nyolcvanas évek közepén felújították és kiszélesítették, volt villamosmegálló a szigetnél? "Műszaki okok" miatt - úgymond - ez nem volt megvalósítható a felújításnál.

    cska halkan jegyzem meg, mérnökként: a műszaki okokból "lehetetlen2 elég ritka dolog...

  • mizrolist2010.09.09 19:10:41

    Jokkura, a Rákóczi téri megálló értelmét 4-6-os villamosnak hívják. Arra lehet ott átszállni.

  • SebesAndor2010.09.09 19:12:24

    Sanya!

    Én arról beszélek, amikor majd a Malév odajut, hogy le kell cserélni a gépeit. (ld. MÁV) Mondjuk 2015-ben, mert letelik az élettartamuk. És közbesz kell az új gépekre. És 2015-ig nem zárul le a közbesz, mert mmegtámadják, megsemmisítik, eredménytelen, ahogy nálunk lenni szokott.

    Most egy MÁV mozdonyt meg lehet barkácsolni a műhelyben. Egy repülőnél ez kockázatos...

    Erre céloztam.

  • sanya182010.09.09 19:13:08

    @aprohal 2010.09.09 18:58:55

    1. A résfalak a földkiemelés után ( az egyik oldali megtámasztás megszüntetése után) és a köztes födém megépülte előtt olyan oldalnyomást kapnak ami akkora deformációt okoz hogy a felső megtámasztó födémet egyszerűen behorpasztja, ami mondjuk betonnál nem olyan szerencsés. Ez játszódik le, ha megfogsz 1 papírlapot a két szélénél és összenyomod. Egy 30-50 méter fesztávú betonlemez simán így viselkedik.

    2. ha elkezded kiszedni a betonlemez alól a földet megtámasztás nélkül akkor ha nem alkalmazol semmi merevítést ilyen fesztávnál simán lehajlik majd összetörik és az egész beszakad. Ez mondjuk elkerülhető ha cölöpözéssel készülnek a pillérek és már a földkiemelés előtt kész vannak, de ez sem alkalmazható mindenhol és akármilyen mélységben.

  • sanya182010.09.09 19:13:54

    @SebesAndor 2010.09.09 19:12:24

    Igy már jogos :D

  • SebesAndor2010.09.09 19:17:56

    sanya18

    nem vagyok építész, se építő, de ha jól tudom, Budapesten elég sok gond van a talajjal, sokféle, sűrűn változó, itt kő, ott homok stb. A szakemberekben megbízok, mindaddig, amíg politikusok meg gazdasági okostojások nem kezdik befolyásolni őket.

    Azt tudom, (belső info) hogy az M6 alagúttechnológiáját nem erre a talajtípusra találták ki, egy ismerősöm ezen kiakadva jött el a kivitelező cégtől, ahol építésvezető volt. Mielőtt beomlott az alagút, már mesélte, hogy gáz lesz.

    Ott sem a szakma érvényesült.

  • sanya182010.09.09 19:18:37

    @SebesAndor:

    Egyébként az X-Y vonalban teljesen igazad van, én is ezt mondogatom mindenhol mindenkinek már az egyetem óta, de volt olyan út-vasút tanszéken oktató tanárom aki konkrétan lehülyézett :D A pálya és a szerelvények optimális kihasználását teszi lehetővé, relatíve olcsón sok új utast lehet elérni a rendszerrel a gerincvonal elkészülte után, stb,stb.

  • Silke2010.09.09 19:20:24

    Az ADAC 23 európai nagyváros tömegközlekedését tesztelte. Budapest a 21. helyen végzett! Azaz, a béka feneke alatt a tömegközlekedés színvonala... Itt találhatóak az eredmények [link] Érdekes, a győztes Münchenben vannak 400m-es megállók , például S-Bahn, Rosenheimer Platz: az egyik kijárata a Rosenheimer Platz, a másik a Gasteig kultúrközpont .

  • sanya182010.09.09 19:21:30

    az M6 alagúttechnikájáról én is azt hallottam hogy nem a talajtípúshoz passzolt, hanem NÖT volt amit alapvetően szilárd talajban de leginkább kőzetben lehet jól használni

  • SebesAndor2010.09.09 19:22:10

    sanya18

    A régi középkori templomoknál is gondolom részben hasonló okok miatt kellettek azok a bazi oldalmerevítő falak. És sok helyen, dacátra aközépkori mesterek hozzáértésének, most bent vékony acélmerevítőket figyelhetünk meg, amelyek összetartják a falakat.

    Nem olyan egyszerűek ezek a technológiai dolgok, hogymindenki beledumáljon.

    Jut eszembe, az akkori okosok biztos azon háborogtak, hogy a a boltívek vagy a kupolák alá minek építettek faszerkezetet...

  • SebesAndor2010.09.09 19:26:11

    Sanya!

    A metró ellenzőknek (VEKE, meg hasonló) csak annyit még Münchenen kívül, hogy Bécsben 84-ben, amikor kint voltam akkor kezdték a metróépítést. 85-től zárták le a Mariahilfert. Most több vonaluk van - egy alig feleakkora városban, mint nekünk.

    Biztos nem tudják nyugaton, mi a korszerű kölekedés...

    A haver gránitba való technológiáról beszélt, aszonta, ez nem löszre van kitalálva.

    Amúgy vicces az M6 az alagútjaival, helyenként akár 10 méterrel is magasabb a hegy, mint az alagút... Aki Horvátországban (esetleg az Alpokban) látott hegyi pályát, alagutakkal, hát megmosolyogja...

  • HR King2010.09.09 19:26:56

    csak ne az a banda kapja a tereprendezest mint aki a Kalvint csinalta.
    mert az egy rakas fekalia.

  • pakesz2010.09.09 19:30:24

    a Rona utcai megallo csak azert nevetseges, mert a mostani 173e nem all meg ott...

    ha megmaradna a 173e, akkor a fenenek kell metro, azert hogy 2 helyen plusszba megalljon? egy nagy lof.szt, inkabb akkor a busz

  • Világszám2010.09.09 19:33:14

    minden metrok tyja a moszkvai. ott 3 km alatt nincs allomaxkoz,mit szaroztok masfel km-en. a ott 410 km epult belole.

  • Bambucha2010.09.09 19:40:28

    A 4-es metró egyik végállomása a Keleti lesz. Sosem fog eljönni Újpalota felé, mégcsak a Bosnyákig sem!
    Ez biztos!

  • MajkaPapa2010.09.09 19:58:22

    Whiplash

    Hááát igen, ez Magyarország..no nem mintha tartanék atók hogy az új polgármester, bárki is legen az, jobban csinálná, az is lopni fog csalni és hazudni, ez már csak így marad itt kis hazánkban[link]

    de nem mindegy mennyit!
    amíg én megkapnám(ha megkapnám) az európai szinvonalú fizetésemet és eljárhatnék néha étterembe is hétvégén, gondoljátok érdekelne ki mennyit lop?
    hát nem!!!

  • na cső skacok én leléptem!2010.09.09 19:59:43

    @SebesAndor

    "A metró ellenzőknek (VEKE..."
    ...ezzel azért nagyon leegyszerűsítetted a VEKE álláspontját

  • Shaw2010.09.09 21:08:51

    Én csak azt remélem, hogy mire elkészül a park, addigra valahogy eltűntetik a sok "zöldségárust", akik most a palánkok között árulnak. Valamint a parkban nyugodtan sétálhatok a gyerekemmel és a kedvesemmel anélkül, hogy bárki "elkérné" a tárcám, telefonom, akármim. Persze az már egy szép új világ lenne... Lehetne?

  • ttomy572010.09.09 21:49:34

    A La Manche alatti alagutat ehhez képest minden nagyobb felhajtás nélkül csinálták. Közben pl. Moszkvában épülnek új metróvonalak, a magyarhoz képest minden csinnadratta nélkül.

  • egyenlítő2010.09.09 22:17:11

    Fene a blogmotorba.

    Az M6 alagút felett a legnagyobb takarás 35 m, az alagút magassága 10,5 m, ez akkora, mint egy 15 emeletes ház, pedig abból nem sok van Magyarországon.

    20 m mély bevágás, alul 15 m, felül 95 m széles (1:2 rézsűvel), az egy méter hosszan 55 20 tonnás teherautórakomány földet jelent. Ebből az agyag és a lösz nem építhető be töltésbe, tehát valahova le kell rakni. Ott marad a 95 m széles sebhely, jókora kisajátítási költséggel.

    Biztos, hogy felesleges az alagút?

  • Jokkura2010.09.09 22:25:11

    mizrolist:
    Igen ,mert minden metroállomsnál van egy felszíni -kapcsolódó megálló .Csak Pest:
    Fővám tér 2 vill+8? troli,Kálvin tér 47-49 villamos,M3;Rákoczi tér 4-6 villamos;Köztársaság tér 28-37 villamos, Keleti M2,és a többi felszíni (lusta vagyok felsorolni) .EGY FRANCOT!A metro gyorsvasút,nem fiaker! Itt vagyunk mi egy nagy tévedésben ,és ezért (is) kerül minden többször annyiba ,mint kéne.

  • fghjk2010.09.09 23:07:49

    @egyenlítő: igen felesleges, de nem a bevágással kell összehasonlítani! mert mi van most? sok km alagút sok 10 milliárdért, ami jelentősen veszélyesebb mint egy felszíni út, ill az üzemeltetése is többe kerül, valamint sebességkorlátozás van az alagutakban (nem tom pontosan mennyi, 90-110 jó esetben). és mi lett volna az alternatíva? ha azt mondják a kérdéses szakaszokra, h autópálya vége, ez a rész "csak" autóút.azaz sokkal lazább meredekséggel ill kisebb kanyarívekkel meg lehetett volna építeni egy felszíni útat, ami nem jelentősen hosszabb mint a most megépült alagutas rész, viszont nem autópálya hanem autóút, ezért ugyanúgy max 110-zel lehetett volna menni rajta, de pár milliárddal olcsóbb lett volna és nem kerülne az üzemeltetése olyan sokba ill nem lenne annyira veszélyes.

  • egyenlítő2010.09.09 23:21:08

    Az alagút üzemeltetése és karbantartása hosszú távon nem kerül többe, mint az autópályáé, rossz időjárási viszonyok között pedig biztonságosabb. Az EU-val autópályára szerződtünk. Talán az sem mindegy, hogy milyen a felszíni környezet, hordunk-e hegynyi talajt egyik helyről a másikra, fogyasztanak (és füstölnek el) 20-30%-kal több üzemanyagot az autóink.

  • 2010.09.09 23:29:20

    Ennyi pénzből Japánban 3 hónap alatt kész van az elektromágneses metró :D

  • egyenlítő2010.09.09 23:34:09

    Itt viszont 10 évre elosztva van ennyi pénz, ezért is kerül többe. A munka ütemezése a pénz ütemezéséhez illeszkedik.

  • Bergeroth2010.09.10 00:44:56

    Azért kell onnan elvinni mindent, meg megpályáztatni a haverokkal, hogy utána megint vissza lehessen vinni mindent, tízszer annyiért.

  • tengoo2010.09.10 00:52:27

    "ahol megfordulnak majd a metrókocsik"
    megnézném melyik alagútban fordul meg egy metrókocsi, legfeljebb átmegy egy pár váltón, és a vezető átsétál a másik végébe.. :D

  • SebesAndor2010.09.10 00:54:14

    Egyenlítő!

    Érdekes, hogy másutt alagutak nélkül meg tudták oldalni, nyomvonallal.

    Az M7 viaduktjánál jogosnak tartom az érveket, - természetvédelmi terület; települések tiltakoztak a félbevágás ellen, távolabb nagyon messze lett volna - ott, ismerve a helyszínt, indokolt szerintem a viadukt meg a sok kisebb híd.

    M6-nak valóban autópályának kell lennie végig, autóutat építeni marhaság. Az alagutak akkor is komikusan festenek, mint egy terepasztalon, ahol azért van alagút meg hegyecske, hogy legyen...

  • egyenlítő2010.09.10 07:01:45

    Ez az út nem másutt van. Hogy néz ki? Ahogy fényképezik, illetve ahogy a megközelítés irányából látszik, az pedig (ha nem egy meredek sziklafalba fut bele) jórészt építészeti kérdés.

    [link] eléggé érthető leírás erről.

  • Lacabacsi2010.09.10 07:01:51

    Ehh.
    Ez a 4-es metro nem a pesti embernek keszült, hanem azert, hogy a fejesek es az epitöipari nagyarcok jol megszedjek magukat. Sajnos meg az EU-s dönteshozokhoz is elert a korrupcio keze, mert erröl a palyazatrol meg egy laikus is latja, hogy tul közel vannak a megallok.

    Valaki kb megsaccolhatna, hogy felszini közlekedesben mire lett volna eleg ez az irdatlan penz. (akar dupla aron is) pl hany uj villamosvonal, hany 1000 uj busz, stb.

  • luneau2010.09.10 09:14:36

    5 év múlva kész lesz:)))....
    5-ös metró: hagyjuk a baromságot, DGáborkirály "rézsútadunalattalagút" -baromságát (a szentendrei és a csepeli hév végállomásai között). a pesti rakpartról tessék leterelni a gépkocsiforgalmat, kicsit megmagasítai /vagy v mostani 2-es villamos vonalát korszerűsíteni, felvinni a margit hídra egy hurokkal a jászai térről (felhajtóvágány régen is volt a hídra a jászairól), és nyomult6 a boráros meg a margit híd budai hídfő között (vhol szintén megvannak a hév -vonal mellé levezető villamosvágányok) a csilivili 2-es villamos, mint 5-ös metró, pár 100 milláűból megvan az egész, nem kerül 600 milliárdba......
    miért ülnek mindenhol idióták??

  • min2010.09.10 10:48:29

    Hát aki szerint nem hiányzik már az 5-ös sőt a 6-os metro az nem normális.

  • baratno*2010.09.10 10:57:20

    Miért vagytok olyan türelmetlenek? Jó munkához idő kell. :-))

  • fghjk2010.09.10 11:12:44

    @egyenlítő:
    "Az alagút üzemeltetése és karbantartása hosszú távon nem kerül többe, mint az autópályáé"
    persze, aza párszáz kw amit a sok lámpa meg a szellőztetés fogyaszt óránként az lófütty, és akkor a karbantartásról nemis beszéltünk
    "rossz időjárási viszonyok között pedig biztonságosabb."
    Max azzal érthetünk 1et h ha felszínen lett volna megoldva, akkor minimálisan többet fogyasztanának az járművek, de ez sem feltétlen igaz, mert az alagútnál le kell lassítani 130-ról 90-re, teherautóval meg mégjobban, aztán meg lehet újból nyomni.
    a többi az rizsa. olcsóbb lett volna, meg még talán a menetidő is rövidebb lett volna

  • Nevem Earl2010.09.10 11:22:14

    Most írják csak ki a pályázatot, fasza. A hatékony építkezést szem előtt tartva nem kéne már rég ugrásra készen állnia a nyertes pályázónak? Ez Magyarország, 20 évig épül egy nyomorult metróvonal.

  • ENDRE2010.09.10 12:35:20

    4es metró? Igen, megcsináltuk, MSZP. Elkúrtuk!
    Hát igen, most már késő. És az előrejelzések szerint kb 18 % még mindig ezt akarná folytatni.

  • Bergeroth2010.09.10 14:10:45

    ENDRE:

    Így van, mert a fidesz soraiban, csupa megkérdőjelezhetetlen és feddhetetlen ember ül, glóriával a fejük körül. :D
    Szavazz újra a fideszre, mert kell nekünk a komenyizmus, így van. :D
    Első szent orbán mao viktor császár király legyen veletek. :D

  • ENDRE2010.09.10 14:15:22

    Bergeroth

    Én a Fideszről nem írtam semmit. Egy biztos: az ELKÚRÁS. Mert az már mögöttünk van, és tudjuk kik a tettesek, 20 év Demszky és 8 év mszp után. Nem a fidesz miatt áll meg 200 méterenként a 4es és sorolhatnám a többi jogos kritikát.

  • - Rendi -2010.09.10 14:47:00

    @luneau:
    Nagy kapacitású és sebességű tömegközlekedés a felszínen, nagyvárosban? Ki is az idióta?

  • egyenlítő2010.09.10 16:37:20

    luneau: A rakpartokhoz, mint az már kiderült, nem lehet nyúlni. A buszokat, villamosokat lehet szaporítani, de már nem nagyon, mert csúcsforgalomban pl. a Thököly úton már alig fér a buszok közé egy-egy autó, és többet állnak, mint mennek.

    Esetleg arra gondolsz, hogy a második lépcsőben ledózeroljuk a fél várost, és szép nyolcsávos sugárutakat építünk?

  • cso zsi2010.09.10 17:13:03

    @2010.09.10 14:15:22 ENDRE

    Az ugye azért megvan, hogy ha nem hurrogják le anno, akkor már utaznánk az oroszok által elkészített 4-es vonalon?

  • egyenlítő2010.09.10 17:48:30

    Éppen most hallgatom a közlekedési híreket: az egész város bedugult. Hány új busszal és villamossal lehetne feloldani ezt a helyzetet?

  • Neo072010.09.10 17:52:30

    Lelkileg fel kell készülni arra, hogy ha megépül a négyes metró, akkor a felszíni tömegközlekedés meg lesz szüntetve. Lásd: Bajcs-Zs. út Azon az úton nincs élet, mert a felszínen nagyon sokat kellene gyalogolni, és a 2x3 sávos városi "autópálya" miatt a levegő is rossz. Ez a sors várhat a Bartók Béla , vagy az Etele útra... És nőni fog az utazási idő, mert mire lemozgólépcsőzünk a mélybe, meg vissza, addig a busszal/villamossal már rég a célállomáson lehetnék... Kihasználatlan belvárosi metró lesz, amely a városfejlesztési célját nem éri el, mert nem megy ki az agglomerációba.

  • egyenlítő2010.09.10 20:42:44

    Komolyan gondolod, hogy nőni fog az utazási idő? Esetleg, ha csak két megállót mész. Láttad már, mekkora dugók vannak pl. a Gellért téren, akár a reggeli, akár a délutáni csúcsban? A belvárost keresztező buszok menetideje ekkor kb. a kétszeresére nő. Minden nap arra járok.

    A gond a metróval ott van/lesz, hogy a kerületi önkormányzatok már minden parkolónak alkalmas helyet régen eladtak az állomások környékén, nem működhet a P+R rendszer.

  • sanpedroy2010.09.10 21:03:30

    Bukarestben is több vonal van mint Budapesten!

  • QuickSixx2010.09.11 21:23:27

    A sok okoskodó! :D

  • gabesz:2010.09.13 14:42:38

    Én az egészhez lófaszt se értek, de nem azért választották ezt a fajta építési módot, hogy minél hamarabb rendezni tudják a felszínt és mehet rajta a forgalom ha részlegesen is? Akkor azt mondták 6 hónapig lesz csak lezárva az autós forgalom elől. Most másfél évnél járunk.Itt valamit nagyon elszúrtak, nem?

  • Le vagy szarva2010.09.14 12:02:59

    Fingottam!

Lejár a Szép-kártyája?

Foglaljon szállást időben! Ajánlatok országszerte, már 5 675 Ft / fő / éjtől.

Tengeri hajóutak

Élmények, kikötők, csodás utazás várja! 106 900 Ft / fő / 7 éjtől